/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Kislõcsös 107671 2008. február 2. 08:05
Válasz erre
sza Elekktro4
Erdekes a rendszám a képen.Se H jelzés ,se EU-s cillagok :))
Ati 107670 2008. február 1. 22:29
Válasz erre
ja...még annyit, hogy ezeknek 1 vagy 2 aksiuk volt e?
Mert voltak olyanok amikbe 2 aksi volt építve!
De szerintem ebbe csak 1 volt.
Az a baj hogy amiket találtam írásokat erre nem tér ki...

Ati
Ati 107669 2008. február 1. 22:22
Válasz erre
Szia Emerick!

Nagyon szépen köszönöm az infót! Akkor így fogom megoldani a Büssingen!
Az a baj hogy erről a gépről csak külső képek vannak! De hálistennek elmagyaráztak nekem egy két dolgot, a régi szekerekről! Így most már a kábelezéssel nem lesz gond, egyészen reálisan meg lehet oldani a kábelezést ezen a szépségen!
Az alvázat lassan összerakom, a póttal együtt!
A moci terve is sinen van!
Mégegyszer: köszi a segítséget!

Ati
Roland_89 107667 2008. február 1. 21:15
Válasz erre
sib adj egy email címet, gondolom győri vagy... hátha összehavekodhatnánk :)

Amúgy Gabi, a merciden a lenyíláshoz ahoy elnéztem vékony drótot használtál, az van belefurva a sztirollapba?
mert nekem a 03as balzafába így oldottam mef, hogy belefurtam a drótot és műanyag csöveket raktam a plató aljára , és így lett nyitható...
Ehhez van valami jó javaslatod majd?
Emerick 107666 2008. február 1. 20:54
Válasz erre
Gyorsan megnéztem a wettringeren egy Büssing 8000-es építését. Az aksik elvileg a tűzfalban vannak, ahová-ahonnan kábelek futnak ki-be, összekapcsolva a motorteret mindenfélével. Azaz nem látszódnak. A műszerfalnak magának nagyon széles a tűzfal. Előtte a fülkében az "anyósülés" előtt volt korábban egy pót-benzintartály, aztán ez miután nem lett beépítve (háború utáni idők), sztem akkor alakult át a tűzfal maga. A tűzfal motortér felőli részén volt, az említett jobboldali ülés vonalában az aksi, ahonnan azt végül "elrejtették".
Ez az én elképzelésem. :)
(Amúgy a Jeep CJ5 és 7-nél is ugyanígy volt kialakítva, csak ott volt egy látható ajtó a szélvédő előtt.)
Elektrolakatos 107665 2008. február 1. 20:48
Válasz erre
Ákos honlapján nézz körül!
Ati 107664 2008. február 1. 20:36
Válasz erre
Hát igen..de ott sincs semmi aksiféle...de még helye se nagyon van...

Ati
Emerick 107662 2008. február 1. 20:33
Válasz erre
Szia!

A Büssingben, Faunban, DB-MB-ben, Kruppban és minden hasonló régi múltú gyárnál, az 50-es évekig alapvetően a motortér egy szegletében volt, mint pl az Opel Blitznél. Utána helyezték csak át, a csőrösök ritkulásával külön dobozba.

Ha fatálisat tévedek, javítsatok ki! De sztem vhogy így van.

Em.
Ati 107661 2008. február 1. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy tudja e valaki hogy ezekben a régi szekerekben mint a büssing, hol lehet az aksi, mert a kittben ahogy nézem, nincs benne:?
Ezen is a fülke alatt, - azaz az ülés alatt lehet, mint a Csepeleknél?
A többi dolog már tiszta, csak ezt nem tudom.

Ati
exec 107660 2008. február 1. 19:38
Válasz erre
Elektro!

És én még ennél mocskosabb hűtős Scaniát is láttam a héten...
Ati 107659 2008. február 1. 19:30
Válasz erre
Gabi 107658 2008. február 1. 19:25
Válasz erre
sib 107657 2008. február 1. 19:20
Válasz erre
Nem ismersz, de van egy közös ismerősünk ;)
Nem a Megára gondolok, hanem a BajcsyZsilinszkyn az Aradi vrt. és a Jókai utca között van 1 művészellátó. A 0.5-ös 2x1m kb.1000péz, 1-2-3-as meg kb. ezzel arányosan, ha jol emlékszem.
Roland_89 107656 2008. február 1. 19:13
Válasz erre
sib te ki vagy? ismerlek? amúgy ha a mega modellre gondolsz bementem és mikor mondtam hogy sztirol lap kéne a csaj mondta hogy nincs és nem is tud róla hogy kapnának. de most van akkor lehet betakolok. amúgy milyen árban vannak?
sib 107655 2008. február 1. 19:06
Válasz erre
Szia Roland!
Az iskoládtól nem messze van egy bolt ahol 2 négyzetméternyi sztirolokat kapsz többféle vastagságban :)
Üdv!
Ati 107654 2008. február 1. 19:06
Válasz erre
Szia Gabi!

Köszi a gyors választ!
Hát hamarosan belekezdek egy saját építésbe.
Akkor elsöbb tervezgetem...és anyagot gyűjtök hozzá!
És bármi kérdés felmerül akkor kérdezek!
Még annyit hogy sztirolt hol lehet kapni, még nem láttam?

És köszi a segítséget! Majd bátran kérdezgetek ha eljön az ideje!
Köszi!

Ati
Roland_89 107653 2008. február 1. 18:58
Válasz erre
Gabi! mikor a MAN-emet építettem én is kerestem de nem találtam, és azért csináltam a platóót végül 03mmes balzafából. Így se rossz, de azért gondolom a sztirollal szebb lenne. MAjd a következő MAN-t abból akarom csinálni ha tudok vhonnan szerezni!
Köszönöm
Kusti 107652 2008. február 1. 18:09
Válasz erre
DE akkor is kellene valami képanyag és semmit sem találok hozzá :(:(:(
Kusti 107651 2008. február 1. 18:09
Válasz erre
Szia Gabi!

Bontott hát :( a fülke az saját, az én sárga régi Volvomé, csak akkor még kezzél festettem és csunya. A fülkéje az még nincsen megkezdve csak néhány helyen meg van szabdalva. Bár kicsit sem értem azt, hogy az eredeti gazdája ha már le van tömítve az a bizonyos akkor miért nem csiszolja vissza. ÁÁÁ mindegy.

Csinálok légrugót. HA Nagytalpú kolléga tud adni akkor nem de ha nem akkor csinálok egyet (kettőt).

Üdv!
Kusti
Gabi 107650 2008. február 1. 17:59
Válasz erre
Szia Ati!
Erre a kérdésedre elég nehéz általánosítani, mert mindig az adott makett határozza meg, hogy mit használok hozzá. A legtöbb esetben 1 mm-es, ritkábban 2 mm-es, valamint a Bendi féle 0,4 mm körüli sztirolt használom.
Minden átépítés alapja, hogy tisztában legyek az adott típus tulajdonságaival, méreteivel, felépítésével, mert csak akkor tudok egy megfelelő donort keresni hozzá. Tehát megvan, hogy mit akarok építeni, és megkeresem, hogy milyen alapmakettből lehet kiindulni hozzá, valamint hogyan lehet megvalósítani. Ezt előre megtervezem, de azért építés közben is sokat kell improvizálni.
Vannak esetek, amikor íves részeknél pl előre elkészítem az alaktrészt papírból, abból összepróbálom, majd azt használom sablonnak a sztirolnál. Annyiból könnyű helyzetben vagyok, hogy van kb 6-7 kamionos dobozom amiben csak alakatrészek vannak, így sokszor tudok használni belőle, nem kell mindent legyártani.
De el lehetne készíteni mindent sztirolból is, csak ahhoz temérdek idő kell.
Ha ilyenbe fogsz, nyugodtan kérdezz, segítek amiben tudok.
Gabi
Gabi 107648 2008. február 1. 17:50
Válasz erre
Gabi 107647 2008. február 1. 17:49
Válasz erre
Szia Kusti!
Hátsó laprugót felejtsd el, ezt a te szinteden már nem szabad így megépíteni. A Vova az bontott? Csak a fülkéről gondolom, mert az már festett ha jól látom.
Gabi
Elektrolakatos 107646 2008. február 1. 17:47
Válasz erre
DSC00090
DSC00090

Gabinak!

A valóság! :D:D
Roland_89 107645 2008. február 1. 17:08
Válasz erre
Atis ma elindult a csomag! remélem nem lsez vele gond... mindent beleraktam amim megmaradt belőle. vagyis az egész hűtőfelépítmény, nekem csak az alváz kellett.
Ati 107644 2008. február 1. 16:32
Válasz erre
Szia Gabi!

Kérdeznék tőled egy két dolgot.
Szeretném a segítségedet kérni. A munkáidnál rengeteg átalakítást, feljavítást, és saját kezüleg gyártott alkatrészeket használsz. És én is szeretnék egy vasat készíteni, úgy hogy amit csak lehet saját kezüleg készítsek el.
Tudom ez nagyon sok meló, és időigényes, de szépen lassan építgetném.
Tulajdonképpen milyen anyagokat használsz?
Hogy formázod, hajlítod, és vágod ki?
Meg persze mik kellenek hozzá, és hogy mennyibe kerül.
Konkrét elképzelésem nincs, de mindenképp egy laprugós, csőrős vasat szeretnék készíteni! Hogy mik a lehetőségek?
Szinte amit csak tudok azt én gyártanám le hozzá! Mert azért egy ilyen munka, teljesen más mint ha dobozbó építenéd meg, az is jó, de szeretném kipróbálni magam ezen a téren. Ebben pedig nem vagyok jártas!
Nagyon megköszönném ha segítenél nekem ebben, lehet hogy sokat kérdezek, remélem nem baj!

Előre is köszi!
Ati
Ati 107643 2008. február 1. 15:40
Válasz erre
Szia Kusti!

Jól alakulnak a gépek!
Azért látszik hogy sok meló lesz vele!
Várom már hogy lássam az egész szerelvényedet! Szép munka lesz ez is az biztos!

Ati
Nagytalpú 107642 2008. február 1. 15:10
Válasz erre
Szia Kusti!
Szerintem tudnánk rá megoldást!
Csak a légrugósnak kellene lennie ha már mega!!!
Ha pedig féderes,akkor ne legyen mega.
Ha van egy kis türelmed,még légrugókat is tudok adni.
Persze ha kell neked?!
Talpi
Nagytalpú 107641 2008. február 1. 15:09
Válasz erre
Szia Kusti!
Szerintem tudnánk rá megoldást!
Csak a légrugósnak kellene lennie ha már mega!!!
Ha pedig féderes,akkor ne legyen mega.
Ha van egy kis türelmed,még légrugókat is tudok adni.
Persze ha kell neked?!
Talpi
Kusti 107640 2008. február 1. 14:37
Válasz erre
Szia Exec!

Az a műszerfal az a Western Sraté lesz nem a Vováé! :D

Nagytalpú!

A féderes marad hátul, nincs miből légrúgósat scratch-elnem, kimaradt légrugós tagokat mag felhaszáltam a billecs félpóthoz.

Kusti
exec 107639 2008. február 1. 14:33
Válasz erre
Kusti!
Szép gép. Bár a 1573-as fotó nem stimmel. Legalábbis nem hiszem hogy jobbkormányos HC Volvo lenne... Tükröznéd hogy jó legyen?
Nagytalpú 107638 2008. február 1. 13:50
Válasz erre
Szia Kusti!
Remek haladás!
Ugye nem féderes lesz hátul?
Talpi
Kusti 107637 2008. február 1. 12:13
Válasz erre
HPIM1564
HPIM1564
HPIM1567
HPIM1567
HPIM1575
HPIM1575
HPIM1577
HPIM1577
HPIM1570
HPIM1570
HPIM1571
HPIM1571
HPIM1572
HPIM1572
HPIM1573
HPIM1573
HPIM1574
HPIM1574

Üdv!

Némi haladás a Volvo HC és a WS-logger terén. A Volvot ültettem 4 miliméterrel, A két képen amin van füke is aazon látszik is talán.
A WS-t kilakatoltam és felkészítettem néhány elemet a fújásra. Azt a metálkék színt kapja majd ami a képen van. Kicsit csinálgattam a belteret is.

Üdv!
Kusti
Gabi 107634 2008. január 31. 21:20
Válasz erre
Sziasztok!
Az utóbbi időben a topik forgalma megnőtt, aminek egyrészt nagyon örülök, de ennek vannak hátrányai is. Megkérnék mindenkit, hogy a nem a topik témájához tartozó megjegyzéseit, kérdéseit, vagy bármilyen megnyilvánulását vagy magánlevélben jelezze a címzet felé, de legalább használja az off gombot. Nem szeretném, ha a sok fölösleges beírás miatt pont a lényeg kallódna el a topikban, mint ahogy az már történt máshol is.
Köszönöm a megértéseteket és a segítségeteket!
Gabi
Roland_89 107633 2008. január 31. 21:11
Válasz erre
patrik! merre fogsz továbbtanulni? vagy minek tanulsz?
gpatrik 107632 2008. január 31. 20:29
Válasz erre
Szia Emerick!
Nem, közel sem lesz olyan mint a Tiéd. :) Tudnál küldeni némi képanyagot mailben?
Roland! Igen, én is most fogok/szeretnék. Bár nem az odavezető út göröngyös hanem maga az érettségi, pláne ezzel az új rendszerrel. :)
Bigwinnie! Szép lett a WS! Elsőre nem rossz, sőt...Várjuk a folytatást!
GPatrik
Ati 107631 2008. január 31. 20:22
Válasz erre
Szia!

Első makettnek jó lett, főleg azért hogy egy vas!
Sok sikert a K100-hoz!

Ati
zsal 107630 2008. január 31. 19:27
Válasz erre
Robigo 107629 2008. január 31. 19:18
Válasz erre
Szia zsal!

email címem: robkri@freemail.hu
bigwinnie 107628 2008. január 31. 19:18
Válasz erre
a legnagyobb bibi a tető hátsó részénél, annál a légterelő elemnél van. Azt nem tudtam sajnos úgy felragasztani, hogy az alja és az oldala is jól illeszkedjen.
bigwinnie 107627 2008. január 31. 19:16
Válasz erre
DSCF1638
DSCF1638
DSCF1639
DSCF1639
DSCF1640
DSCF1640
DSCF1641
DSCF1641
DSCF1642
DSCF1642

sziasztok
hát, akkor K100 lesz:)
és itt vannak a beígért képek a Wstar-ról. Ha esetleg van néhol vmi probléma, vegyétek figyelembe, hogy ez az 1. makettem!
Roland_89 107624 2008. január 31. 17:20
Válasz erre
gpatrik te is most érettségizel? :) akkor sorstárs vagy :) alig várom hogy meglegyen már mert a tanulás majdnem minden szabadidőmet elviszi.. de majd májusban :D hajaj .. :) éjjel nappal csak makettozni fogok!
Ati 107623 2008. január 31. 17:11
Válasz erre
Szia gpatrik!

Egy nagy kalappal!!

Ati
gpatrik 107622 2008. január 31. 16:40
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm Mindenkinek!
Igazából a volvo az első elkészült kaminom, így hát hibák előfordulnak rajta, amire legközelebb megpróbálok odafigyelni.

Ati! A következő az érettségi lesz 1:1es méretarányban, remélem... :) De tervben van egy MAN újraélesztése némi átalakítással. Tervben van még egy R500as Scania egy hazai cég színeiben. De majd kiderül mit hoz a jövő.
GPatrik
zsal 107621 2008. január 31. 16:14
Válasz erre
Szia Robigo!

Légyszíves írd már meg az email címed, kérdezni szeretnék pár mondatot erről a gyönyörűségről.

Üdv.

zsalesz@gmail.com
Roland_89 107620 2008. január 31. 15:30
Válasz erre
bigwinnie! Én most építek épp egy K100at. nekem nagyon tetszik, illseztése is tökéletes mindenhol, alkatrészei is kifogástalanok, és az egyéni díszítést se nehéz alkotni rá (ha szeretnél) Ugyhogy csatlakozom a többiekhez, rá szavazok! :D
Robigo 107619 2008. január 31. 14:57
Válasz erre
Igen itt nállunk 79000ft én külföldröl szereztem 50ezer ft volt.
exec 107618 2008. január 31. 14:03
Válasz erre
79000Ft ért láttam én. + Távirányító + tunning teleszkop + hangmodul + rázómodul...
Ati 107617 2008. január 31. 13:17
Válasz erre
Szia!

Mi pénz egy ilyen szépség?
Robigo 107616 2008. január 31. 11:46
Válasz erre
scania
scania

Sziasztok kamion imádók!

Igaz nem teljesen ide tartozik de gondoltam megmutatom mi hozott a postás.
Láttam hogy érdeklődnek az 1/14-es kamionok után igy megmutatom az enyémez.
ChevyG 107615 2008. január 31. 11:10
Válasz erre
+1 szavazat a K100ra:)

(olcsóbb is:))

üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.