<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ati | Adatlap | 107700 | 2008. február 3. 13:38 | ![]() | |
Lestat | Adatlap | 107699 | 2008. február 3. 11:56 | ![]() | |
max | Adatlap | 107698 | 2008. február 3. 11:56 | ![]() | |
helló csabi! megkaptam a csomagot! épségben, sértetlenül. holnap csomagolom a felniket és postázom. nem felejtettem el csak a héten nem voltam itthon és igy kicsit késik. mégegyszer nagyon szépen köszönöm! a többieknek meg grat. a munkákhoz, nagyon tetszenek. olyannyira, hogy ati munkája kapcsán kedvet kaptam egy R-500-hoz!:) üdv, max. | |||||
Lestat | Adatlap | 107697 | 2008. február 3. 11:44 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 107696 | 2008. február 3. 11:34 | ![]() | |
Kösz Akkor már ennyivel is bővült a tudásunk. Én ennyire nem vagyok képben a háború utáni teherautókkal. | |||||
Gabi | Adatlap | 107695 | 2008. február 3. 10:34 | ![]() | |
Szia Simka! Biztosan nem kurblis volt, ahogy Ákos is írta a vonószem volt ott. Az 50-es években a Büssing uralta a német piacot, és a 8000-es volt a csúcsmodell, tehát már ezért se elképzelhető a kurblis megoldás. A Csepelek is normál önindítós indításúak voltak, a kurbli cak kényszerindításra, olajtörésre, vagy a javításhoz szolgált. Gabi | |||||
Ákos | Adatlap | 107694 | 2008. február 3. 10:24 | ![]() | |
Ha valaki nem ismeri: www.camionesclasicos.com | |||||
Ákos | Adatlap | 107693 | 2008. február 3. 10:14 | ![]() | |
Az a dudor a lökhárítón az első vonószem takarólemeze volt. | |||||
Simka | Adatlap | 107692 | 2008. február 3. 01:54 | ![]() | |
Hát, 52-ben már nagy valószínűséggel nem volt kurbli, annyira, de mondjuk Csepelek is voltak kurblisak, biztosan én se tudom, csak tippelek. Meg azért mondom, lehet, hogy a német kollega kurblis mintával dolgozott.. | |||||
Ati | Adatlap | 107691 | 2008. február 2. 22:01 | ![]() | |
Szia! Hát nem is tudom, na mind1 pár nap mulva válaszol a fickó! Lehet hogy igazad van, de 52-ben??? Habár... Köszi az infót, megjegyzem!! Ati | |||||
Simka | Adatlap | 107690 | 2008. február 2. 21:45 | ![]() | |
Mintha egy kurbli bemenet "sebhelye" maradt volna ott...:) | |||||
Simka | Adatlap | 107689 | 2008. február 2. 21:44 | ![]() | |
Ati! Egyébként ahogy nézem azt a Büssing képet, a lökhárítón erősen gyanús középen az a nagy piros dudor.. Simka | |||||
Simka | Adatlap | 107688 | 2008. február 2. 21:42 | ![]() | |
Szevasztok srácok. Látom megy a Büssing téma, szerintem előfordulhat, hogy a német kollega olyan Büssinget használt mesterdarabnak, ami esetleg kurblis! volt és ezért fordulhatott elő, hogy nem látott akksit sehol. Volt jócskán a háborúban, sőt nagyobb számban volt kurblis indítású jármű mint önindítós, kínlódtak vele eleget, sőt volt kübelwagennek egy harckocsiindítós változata is( a motorból, illetve a főtengelynek volt egy kivezetése amire tul. képpen egy csuklós rudat tettek rácsatlakoztatva az indítandó járműre stb., azzal is indítottak teherautót. de a háború után már biztos, hogy nem így nézett ki a dolog. | |||||
Emerick | Adatlap | 107687 | 2008. február 2. 20:49 | ![]() | |
Gabi! Érdekesség csak, hogy számos típussal találkoztam, amelyik diesel volt. Sőt, meglepően sok volt diesel motorral szerelt. Annak ellenére, hogy a németeknek kevesebb dízelolaj állt a rendelkezésére, mint benzin. Szóval könnyen lehet, sokban (kezdve a 3 tonnások majd felével) mégis 2 aksi kellett legyen. Nem tudom... Em. | |||||
pisti75 | Adatlap | 107686 | 2008. február 2. 19:14 | ![]() | |
Köszönöm Ati és Kusti! Folyamatosan rakok fel képeket ahogy összeáll valami. | |||||
Ati | Adatlap | 107685 | 2008. február 2. 18:13 | ![]() | |
Szia Gabi! Már válaszolt is a levelemre! :)) Azt írta hogy jelenleg nem tudja, mert ő nem látott aksit, sem a tűzfalnál, sem a motortérben, sem a fülke vagy ülés alatt! De utánanéz és írni fog! Nagyon jó fej, szivesen segít!! :)) Ati | |||||
Ati | Adatlap | 107684 | 2008. február 2. 18:04 | ![]() | |
Szia! Jó lesz a gép! Az alváz szine nagyon jó! A moci pedig nagyon szép! Ati | |||||
Kusti | Adatlap | 107683 | 2008. február 2. 17:41 | ![]() | |
pisti75 | Adatlap | 107682 | 2008. február 2. 17:34 | ![]() | |
gyurmakoma | Adatlap | 107681 | 2008. február 2. 16:57 | ![]() | |
Kamionos urak! Egy kis segitségre lenne szükségem. Nincs valakinek képe mercedes clk dtm,clk gtr,vagy sauber c9 es, warsteiner,D2 csapatszállitó kamionikról?? Egyikről sem találok képet sehol :( | |||||
Ati | Adatlap | 107680 | 2008. február 2. 16:01 | ![]() | |
Szia Kusti! Nekem nem nagyon jönnek be a metál festékek! de más az ízlésünk...:) De a festés jó lett! Alakulgat a vas! Ati | |||||
Kusti | Adatlap | 107679 | 2008. február 2. 15:31 | ![]() | |
Ati | Adatlap | 107678 | 2008. február 2. 15:17 | ![]() | |
Szia Gabi! Már irtam is neki! Remélem válaszol rá! Köszi! Ati | |||||
Ati | Adatlap | 107677 | 2008. február 2. 15:09 | ![]() | |
Gabi, Emerick! Köszi a segítséget! Írni fogok neki, és megkérdezem! Mégegyszer köszönöm! Ati | |||||
Kusti | Adatlap | 107676 | 2008. február 2. 14:33 | ![]() | |
Szia Pisti! Légrugós lesz, csak nincs még hozzá képanyagom így egy kicsit pihen a projekt, max Móvár lehet cél. Kusti | |||||
pisti75 | Adatlap | 107675 | 2008. február 2. 13:37 | ![]() | |
Szia Kusti! Jól haladsz a VOLVO-val de sajna a HC-nak nincs ez a fajta gépe sárga fülkével, megás meg pláne. Fesd át fehérre úgy már igen. A húzótengelyt meg csináld meg légrugósra légyszi. | |||||
Gabi | Adatlap | 107674 | 2008. február 2. 10:42 | ![]() | |
Szia Emerick! Azért azt ne felejtsük el, hogy a háborús gépek nagy része még benzines volt a szállító kategóriában, és az köztudott, hogy egy benzines indítása sokkal kisebb energia. A Büssing már egy 6 hengeres diesel motor, és szerintem simán két aksi kellett hozzá, pláne abban az időben, mikor még az aksik se voltak olyan szuperek. Ati! Ha van kérdésed, vagy valami nem tiszta, javaslom hogy írjál Klaus Lassennek, ugyanis ő tervezte a Revell számára ezt a büssinget is. www.truckin24.de/truckin24.html Gabi | |||||
Emerick | Adatlap | 107673 | 2008. február 2. 10:11 | ![]() | |
Hát, erre passzolok. Talán 1, hiszen "Nachkriegsfahrzeug"-ról van szó. Csak a méree miatt mondanék 2-t. Csak ha visszavezetünk a háborús gépekhez, ott meg csak zömmel egy volt, még a páncélozottféllánctalpas csapatszállítóknál is. Szóval valszeg 1, de szerencsére úgy sem látszik a maketten. :) | |||||
Csabi | Adatlap | 107672 | 2008. február 2. 09:46 | ![]() | |
Szia Atis! Még mindig kellenének a Merci felnik. Legyen bolt... Írj légyszi egy mailt ide: s-dragon@freemail.hu Köszi, Csabi | |||||
Kislõcsös | Adatlap | 107671 | 2008. február 2. 08:05 | ![]() | |
sza Elekktro4 Erdekes a rendszám a képen.Se H jelzés ,se EU-s cillagok :)) | |||||
Ati | Adatlap | 107670 | 2008. február 1. 22:29 | ![]() | |
ja...még annyit, hogy ezeknek 1 vagy 2 aksiuk volt e? Mert voltak olyanok amikbe 2 aksi volt építve! De szerintem ebbe csak 1 volt. Az a baj hogy amiket találtam írásokat erre nem tér ki... Ati | |||||
Ati | Adatlap | 107669 | 2008. február 1. 22:22 | ![]() | |
Szia Emerick! Nagyon szépen köszönöm az infót! Akkor így fogom megoldani a Büssingen! Az a baj hogy erről a gépről csak külső képek vannak! De hálistennek elmagyaráztak nekem egy két dolgot, a régi szekerekről! Így most már a kábelezéssel nem lesz gond, egyészen reálisan meg lehet oldani a kábelezést ezen a szépségen! Az alvázat lassan összerakom, a póttal együtt! A moci terve is sinen van! Mégegyszer: köszi a segítséget! Ati | |||||
Roland_89 | Adatlap | 107667 | 2008. február 1. 21:15 | ![]() | |
sib adj egy email címet, gondolom győri vagy... hátha összehavekodhatnánk :) Amúgy Gabi, a merciden a lenyíláshoz ahoy elnéztem vékony drótot használtál, az van belefurva a sztirollapba? mert nekem a 03as balzafába így oldottam mef, hogy belefurtam a drótot és műanyag csöveket raktam a plató aljára , és így lett nyitható... Ehhez van valami jó javaslatod majd? | |||||
Emerick | Adatlap | 107666 | 2008. február 1. 20:54 | ![]() | |
Gyorsan megnéztem a wettringeren egy Büssing 8000-es építését. Az aksik elvileg a tűzfalban vannak, ahová-ahonnan kábelek futnak ki-be, összekapcsolva a motorteret mindenfélével. Azaz nem látszódnak. A műszerfalnak magának nagyon széles a tűzfal. Előtte a fülkében az "anyósülés" előtt volt korábban egy pót-benzintartály, aztán ez miután nem lett beépítve (háború utáni idők), sztem akkor alakult át a tűzfal maga. A tűzfal motortér felőli részén volt, az említett jobboldali ülés vonalában az aksi, ahonnan azt végül "elrejtették". Ez az én elképzelésem. :) (Amúgy a Jeep CJ5 és 7-nél is ugyanígy volt kialakítva, csak ott volt egy látható ajtó a szélvédő előtt.) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 107665 | 2008. február 1. 20:48 | ![]() | |
Ákos honlapján nézz körül! | |||||
Ati | Adatlap | 107664 | 2008. február 1. 20:36 | ![]() | |
Hát igen..de ott sincs semmi aksiféle...de még helye se nagyon van... Ati | |||||
Emerick | Adatlap | 107662 | 2008. február 1. 20:33 | ![]() | |
Szia! A Büssingben, Faunban, DB-MB-ben, Kruppban és minden hasonló régi múltú gyárnál, az 50-es évekig alapvetően a motortér egy szegletében volt, mint pl az Opel Blitznél. Utána helyezték csak át, a csőrösök ritkulásával külön dobozba. Ha fatálisat tévedek, javítsatok ki! De sztem vhogy így van. Em. | |||||
Ati | Adatlap | 107661 | 2008. február 1. 20:22 | ![]() | |
Sziasztok! Azt kérdezném, hogy tudja e valaki hogy ezekben a régi szekerekben mint a büssing, hol lehet az aksi, mert a kittben ahogy nézem, nincs benne:? Ezen is a fülke alatt, - azaz az ülés alatt lehet, mint a Csepeleknél? A többi dolog már tiszta, csak ezt nem tudom. Ati | |||||
exec | Adatlap | 107660 | 2008. február 1. 19:38 | ![]() | |
Elektro! És én még ennél mocskosabb hűtős Scaniát is láttam a héten... | |||||
Ati | Adatlap | 107659 | 2008. február 1. 19:30 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 107658 | 2008. február 1. 19:25 | ![]() | |
sib | Adatlap | 107657 | 2008. február 1. 19:20 | ![]() | |
Nem ismersz, de van egy közös ismerősünk ;) Nem a Megára gondolok, hanem a BajcsyZsilinszkyn az Aradi vrt. és a Jókai utca között van 1 művészellátó. A 0.5-ös 2x1m kb.1000péz, 1-2-3-as meg kb. ezzel arányosan, ha jol emlékszem. | |||||
Roland_89 | Adatlap | 107656 | 2008. február 1. 19:13 | ![]() | |
sib te ki vagy? ismerlek? amúgy ha a mega modellre gondolsz bementem és mikor mondtam hogy sztirol lap kéne a csaj mondta hogy nincs és nem is tud róla hogy kapnának. de most van akkor lehet betakolok. amúgy milyen árban vannak? | |||||
sib | Adatlap | 107655 | 2008. február 1. 19:06 | ![]() | |
Szia Roland! Az iskoládtól nem messze van egy bolt ahol 2 négyzetméternyi sztirolokat kapsz többféle vastagságban :) Üdv! | |||||
Ati | Adatlap | 107654 | 2008. február 1. 19:06 | ![]() | |
Szia Gabi! Köszi a gyors választ! Hát hamarosan belekezdek egy saját építésbe. Akkor elsöbb tervezgetem...és anyagot gyűjtök hozzá! És bármi kérdés felmerül akkor kérdezek! Még annyit hogy sztirolt hol lehet kapni, még nem láttam? És köszi a segítséget! Majd bátran kérdezgetek ha eljön az ideje! Köszi! Ati | |||||
Roland_89 | Adatlap | 107653 | 2008. február 1. 18:58 | ![]() | |
Gabi! mikor a MAN-emet építettem én is kerestem de nem találtam, és azért csináltam a platóót végül 03mmes balzafából. Így se rossz, de azért gondolom a sztirollal szebb lenne. MAjd a következő MAN-t abból akarom csinálni ha tudok vhonnan szerezni! Köszönöm | |||||
Kusti | Adatlap | 107652 | 2008. február 1. 18:09 | ![]() | |
DE akkor is kellene valami képanyag és semmit sem találok hozzá :(:(:( | |||||
Kusti | Adatlap | 107651 | 2008. február 1. 18:09 | ![]() | |
Szia Gabi! Bontott hát :( a fülke az saját, az én sárga régi Volvomé, csak akkor még kezzél festettem és csunya. A fülkéje az még nincsen megkezdve csak néhány helyen meg van szabdalva. Bár kicsit sem értem azt, hogy az eredeti gazdája ha már le van tömítve az a bizonyos akkor miért nem csiszolja vissza. ÁÁÁ mindegy. Csinálok légrugót. HA Nagytalpú kolléga tud adni akkor nem de ha nem akkor csinálok egyet (kettőt). Üdv! Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 107650 | 2008. február 1. 17:59 | ![]() | |
Szia Ati! Erre a kérdésedre elég nehéz általánosítani, mert mindig az adott makett határozza meg, hogy mit használok hozzá. A legtöbb esetben 1 mm-es, ritkábban 2 mm-es, valamint a Bendi féle 0,4 mm körüli sztirolt használom. Minden átépítés alapja, hogy tisztában legyek az adott típus tulajdonságaival, méreteivel, felépítésével, mert csak akkor tudok egy megfelelő donort keresni hozzá. Tehát megvan, hogy mit akarok építeni, és megkeresem, hogy milyen alapmakettből lehet kiindulni hozzá, valamint hogyan lehet megvalósítani. Ezt előre megtervezem, de azért építés közben is sokat kell improvizálni. Vannak esetek, amikor íves részeknél pl előre elkészítem az alaktrészt papírból, abból összepróbálom, majd azt használom sablonnak a sztirolnál. Annyiból könnyű helyzetben vagyok, hogy van kb 6-7 kamionos dobozom amiben csak alakatrészek vannak, így sokszor tudok használni belőle, nem kell mindent legyártani. De el lehetne készíteni mindent sztirolból is, csak ahhoz temérdek idő kell. Ha ilyenbe fogsz, nyugodtan kérdezz, segítek amiben tudok. Gabi | |||||
Gabi | Adatlap | 107648 | 2008. február 1. 17:50 | ![]() | |
Maga csak sarazza a Tigrist!!! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi!
Ati