/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
romsitsa 10296 2007. június 14. 16:28
Válasz erre
Hali,

Lehet, csak nem élethű.
A tetőpáncél ugyanakkora, de a kör alakú kivágás, amibe a torony illeszkedik, nagyobb a 34/85-nél (élőben).

Ha a torony alját teljesen lecsiszolod, vagy kiszélesíted a nyílást akkor működhet a dolog (ha ezekre nincs szükség akkor valamit nagyon elmértek).

Üdv

ad
Némo 10295 2007. június 14. 16:19
Válasz erre
Átnéztem jónéhány 1/35-ös rajzot a T-34/76 és T-34/85 összehasonlíttásához és semilyen méreteltérést nem mértem a test tetőpáncélnál. Az tény hogy a 85-ös torony kívűl lóg a testen mindkét oldal.Ebböl csak oda akarok kijukadni hogy miért ne lehetne egy 76-os testre 85-ös tornyot rakni(makettnél)??? Amit énis tapasztaltam hogy a Zvezda test nem illeszkedik a Tamiya testre,de illeszkedik a Dragonra,a tornyok viszont kompatibilisek lesznek minimális csiszolás hatására. (szerintem a Zvezda test mérethelyesebb mint a Tamiya)
MrChef 10294 2007. június 13. 11:01
Válasz erre
Akkor marad a Zvezda felépítmény, vagy csak itthonra a Tamiya test, Zvezda 85-ös torony.:-)
romsitsa 10292 2007. június 12. 12:22
Válasz erre
MrChef,

ha jól tudom a 85-ös toronygyűrűje szélesebb volt 15-20 centivel.
Csak akkor fért volna rá a torony, ha cserélik a tetőpáncélt.

Ezen túl csak minimális változtatások voltak a testen.

Üdv

ad
MrChef 10290 2007. június 12. 11:42
Válasz erre
Üdv!
Egy kérdésem van: előfordulhatott olyan a valamelyik T-34-es gyárban, hogy pár megmaradt 76-os felépítményre és alvázra szerelték fel a 85-ös tornyot?
Pali 10289 2007. június 2. 19:24
Válasz erre
Szia, Laci!
Köszönöm a segítséget! Már meg is rendeltem!
Pali
5N87 10288 2007. június 2. 15:10
Válasz erre
Szia Pali!

A modellposta.hu-n nézd meg.
Ezt a kettőt találtam:

http://www.modellposta.hu/ebolt_termekadatok.php?id=9969
http://www.modellposta.hu/ebolt_termekadatok.php?id=9970

Laci
Pali 10287 2007. június 1. 23:15
Válasz erre
Sziasztok! Szerintetek hol tudok 1/72-es ICM Zil-131-eshez fotomaratást venni? Ahogy néztem csak az Extratech gyárt hozzá fotomaratást! Azt lehet venni kis hazánkban?
előre is köszi!
Smoke 10286 2007. május 31. 19:50
Válasz erre
Kalóz!
Köszönöm a linkeket! Lenne még egy kérdésem! ismered a Trumpi KV-2es készletét?
üdv.: Szabolcs
Kalóz 10285 2007. május 31. 17:50
Válasz erre
www.farposst.ru vagy www. bronarm. ru az utóbbi csak regisztrálás után enged hozzáférni. Nézegetni, keresgélni anélkül is lehet :)
Smoke 10284 2007. május 31. 17:31
Válasz erre
Sziasztok! KV-2-ről hol találok anyagot?
Amon 10282 2007. május 31. 12:58
Válasz erre
Szisztok!

A zimmeritezéssel kapcsolatban én vetten egy lionroar zimmeritező gorgős készletet 1/35höz és teljesen jó egyszerübb mint a pengés megoldás. A készletben benne an minden érdemes beszerezni. Asszem az bonusfejeket is megveszedabban van1/72esis majd otthon megnézen az egész volt kb 3-4e pénz hobbyeasy-n
KLZ 10281 2007. május 31. 12:21
Válasz erre
Ühüm. Én a ,,20 Ft-s módszert alkalmaztam". De asszem érdemes lesz nekem is beszereznem egy ilyen célszerszámot... Amúgy elkészült a Királytigris? Én is megépítettem. Kíváncsi vagyok, h neked milyen lett, főleg a festés...
MrChef 10280 2007. május 31. 11:49
Válasz erre
pont ettől olyan "éles" a befolyatás, látszik, hogy megszáradt vízfesték, nem terült el. ehelyett terpentin és olaj/művészolaj festék ajánlott.
kiralysannyi 10279 2007. május 31. 11:20
Válasz erre
Vermate!

én is azzal folyattam be.
tray 10278 2007. május 30. 23:05
Válasz erre
KLZ!
Lásd "Mi készül éppen?" topikban az 5104 és 5108 hozzászólást!
KLZ 10277 2007. május 30. 22:26
Válasz erre
Hali! A zimmerit bevonatot milyen módszerrel készítetted? Gondolom putty bevonat a múanyagra, majd 20 Ft-assal történő benyomkodás. Bár a 20 Ft-s csak tipp, nem vagyok benne biztos, hogy ,,ilyen mély" barázdákat lehet vele ,,szántani".

Laci
Vermate 10276 2007. május 30. 22:18
Válasz erre
Kiralysanyi!

A korábban mások által említett hibákon kívül nekem egyedül a befolyatás nem tetszik.

Én sűrű vizfestékkel folyatok be, és száradás után vizes föltisztítóval szedem le a fölösleget.
Előnye, hogy minden hibát akár utólagosan is el lehet tüntetni.
Hátránya, hogy utána nem érheti víz a makettet.
És szerintem szép is a végeredmény.
Ajánjom mindeninek, hogy próbálja ki.

Vermate
MrChef 10275 2007. május 30. 22:08
Válasz erre
Szia,
a többiek majd írnak a hibákról (amihez még annyit hozzátennék, hogy a befolyatást terpentinnel és olajfestékkel végezd), viszont nekem nagyon tetszik a tankodnak a félfényes-fényes felülete! Én "újmániás" vagyok, a gyári állapotú járművek tetszenek leginkább, másrészt nincs szívem bekoszolni a makettjeimet (harcjármű, autó).
kiralysannyi 10274 2007. május 30. 09:22
Válasz erre
Tray.Ez tök jó ötlet.Legközelebbi készitményemnél ki is próbálom!!
páncélos 10273 2007. május 30. 09:19
Válasz erre
T-34,85 homlok
T-34,85 homlok
T-34-85 lanctalp 001
T-34-85 lanctalp 001
T-34-85 lanctalp 002
T-34-85 lanctalp 002
1
1
2
2
3
3

Kiralysannyi!

A makettednek számos apró részletén lehetne javítani. A kapaszkodókat és a kipufogót is cserélném. Segítségnek pár kép, főleg a lánctalp koszolásához. (Nem csak T-34-es)
Tisztelettel: Rejtő István
tray 10272 2007. május 29. 14:33
Válasz erre
PA220003x
PA220003x
PA220006x
PA220006x

Az ilyen drótozásokat én úgy csinálom, hogy átfúrom a makettet, a lyukakon átvezetem a drótot, és a makett belsejében ragasztom meg pillanatragasztóval. Így a külső felületen nincs gond a ragasztóval.
Elektrolakatos 10271 2007. május 29. 11:57
Válasz erre
Sanyi!

Alapból kevesebbel dolgozz valamint ha ilyen van akkor én egy lapos végű szikével óvatosan körbe letolom róla a felesleget síkra!
kiralysannyi 10270 2007. május 29. 11:54
Válasz erre
üdv!!!
Elektrolakatosnak igaza van.Azok a gumiperemek kopása/szakadása akart lenni.
De a rozsdás hasonlat az csunya volt :DDD A ragasztós dolog is helytálló.Azt nem lehet valahogy orvosolni?
Am köszönöm mindkettőtőknek az észrevételeket!!!
Elektrolakatos 10269 2007. május 29. 09:15
Válasz erre
királysanyi!
ha elfogadod egy hozzá nem értő de sokat látott észrevételeit is akkor az összkép nem rossz viszont a kapaszkodóknál kirívóan látható ragasztó felesleget valamint az öntőkeret maradványt festés elött legközelebb szedd/vakard/kapard/csiszold vissza,a hordók hosszanti ilessztési vonalát el kéne dolgozni,hogy ne lehessen csíkot látni a hengeren,a kipuff végét fúrhattad volna nagyobbra, a pótlánc és kipuff rozsdája ellenben frenetikus :D:D de inkább Barbie autóra való szín ;)
Én a görgőkön nem nevezném véletlen belenyisszantásnak amit csináltál hisz a többin is látható,hogy tudatosan vágtad meg evvel imitálva a gumiperem szakadását/kopását, tény, hgy az egyiken kicsit nagyobbra sikeredett.

Ez csak pár apróság de a kijavításval lényegesen megnő a makett látványértéke!!

U.i:Batya, mielött kérdeznéd ...Elektrolakatos vagyok ! :P:)
Bendeguz 10268 2007. május 29. 09:03
Válasz erre
Sanyi!
szép lett a 34-es, bár némi finomítani való volna rajta:
-a homlokpáncélon a pótlánctalp rozsdája egyrészt túl monoton, másrészt kicsit fakó, tudnám ajánlani, hogy a Gunze rozsda szinével fesd meg, majd még száradás előtt finoman szórj rá foltokban hintőport, majd száradás után az illesztéseit folyasd be feketével
-úgylátom az egyik görgőbe belenyisszantottál, ezt már sajna nem nagyon lehet orvosolni, de egy tipp a jövőre: a görgőket úgy válaszd le a keretről, hogy ne pont a munkadarab mellett vágd le, hanem hagyj neki egy kis hulladékot, ezutánfelhúzod fogpiszkálóra, vagy öntőkeretdarabra, majd miniplexbe fogod és lassú forgással egybekötve szépen lecsiszolod a fölösleget
5N87 10267 2007. május 29. 08:55
Válasz erre
Szia Szabi!

Kicsit nézelődtem és ezt találtam:

http://toro-model.home.pl/pliki/panzer35.htm

Lengyelül ugyan nem tudok, de a PS35229-es cikk annak tűnik, amit Te keresel.

Laci
kiralysannyi 10266 2007. május 26. 15:47
Válasz erre
P4240112
P4240112
P4240115
P4240115
P4240116
P4240116
P4240126
P4240126
P4240130
P4240130
P4240150
P4240150
P4240156
P4240156
11111
11111

az elkészült T34/85ösöm.Szeretném ha elmondanátok szerintetek milyen lett.
Szóval várom a kritikát.
boriszjelszint 10265 2007. május 22. 20:57
Válasz erre
Szabi 10264 2007. május 22. 18:00
Válasz erre
Én idáig csak disel Ural-t (4320) láttam 1.35-ben,; tud valaki áttalakitó (kiegészítő) szetről benzineshez (375D)?
MIKE 10263 2007. január 11. 22:57
Válasz erre
páncélos 10262 2006. december 27. 08:35
Válasz erre
MIKE!

http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/zve/kit_zve_t-72a.shtml
Ránézésre ua. mint a korábbi Italeri vagy Dragon T-72-es.
A teknő front része meredek, a lövegcső vastag, méreteiben sok-sok helytelenség van.
Én a Tamiya T-72-est javaslom mindenkinek.
MIKE 10261 2006. december 25. 13:34
Válasz erre
Sziasztok!Valaki tud valamit a Zvezda T-72A-ról??Nagyon gáz,lehet belőle magyar?Köszi
MrChef 10260 2006. december 9. 23:03
Válasz erre
Igen, mél ment!
Randall 10259 2006. december 9. 22:17
Válasz erre
budapestivagy??
Randall 10258 2006. december 9. 22:16
Válasz erre
rendben érdekel
megvenném
MrChef 10257 2006. december 9. 22:14
Válasz erre
Randall 10256 2006. december 9. 21:18
Válasz erre
mert ha darabokban van akkor érdekelne
Randall 10255 2006. december 9. 21:11
Válasz erre
darabokban van még ugye??
MrChef 10254 2006. december 9. 20:54
Válasz erre
Randall 10253 2006. december 9. 20:23
Válasz erre
Chef!!

mennyi lenne az a kv2??
szezsolt 10252 2006. november 30. 15:48
Válasz erre
Antarktika!

Köszönöm szépen a linket!!

szezsolt
CsTom 10251 2006. november 30. 13:55
Válasz erre
No pont van két T-80U makettem... Így engem is érdekel a koszoslása... bár nem tudom, mikor állok neki.
MrChef 10250 2006. november 29. 21:58
Válasz erre
Nemo,

igen, nekem is van egy Tamiya KV-II-m, de el akarom adni. Most egy hegynyi makett vár arra, hogy megépítsem. :-)
Nemo 10249 2006. november 29. 21:29
Válasz erre
Miggyuri,MrChef!!Köszönöm a kritikáitokat!Teljesen egyetértek a koszolás "hiányosságával".Lehet hogy még belepiszkálok.Igazábol ez volt az első olyan makettem amin rezet,alucsövet és némi sufnituningot alkalmaztam,valamint "komolyabb koszolást". MrChef! Láttam hogy neked is van egy ilyen Tamiya KVd.Ha elfogadsz egy tanácsot,a futógörgöket cseréld ki műgyantára vagy más készletböl.Bár lehet hogy csak az enyém volt rosszul öntve.Mindegyik peremes volt./jó sokat szívtam vele/ A láncmeghajtó sem illeszkedik a Friul lánchoz,érdemes a Friul láncmeghajtóját használni.
romsitsa 10248 2006. november 29. 16:23
Válasz erre
NSVT

az nem gond, sőt a pigment/pasztel jobban is tapad a matt felületre, csak az olajfesték fog rosszabbul terülni, de ez orvosolható.

Még egy: a pasztel kezelés után ne lakkozz, mert eltünteti az addigi munkád nagy részét, de ne is igen fogdosd a makettet:)

ad
NSVT 10247 2006. november 29. 16:12
Válasz erre
Köszönöm a segítséget. Az baj, hogy már lefújtam matt lakkal?
romsitsa 10246 2006. november 29. 15:50
Válasz erre
Szia NSVT,

le kéne az egészet lakkozni fényes vagy selyemfényű lakkal.

Aztán a panelvonalak, kiemelkedő felületek szélét, csavarok süllyesztését befolyatni nagyon híg, sötétbarna/fekete művészolajjal.

Enyhe szárazecsetelés az alapszínnél kicsit világosabb árnyalattal, hogy az apróbb alkatrészek kiugorjanak, de csak finoman.

Ha ez megszáradt, apró kopások felvitele a megfelelő helyekre (búvónyílások környéke, kiálló alkatrészek, lámpatestek rácsa stb. ahol tényleg lekophat a festés a mindennapos használattól) a harckocsi alapszínével (sárga felületeken zölddel) vagy sötétszürkével.

Kipufogó rozsdaszínűre festése és a kipufogógáz nyomainak felfestése matt feketével a kipufogó alá. Ebben a fázisban lehetne tovább rozsdázni az egészet, de szerintem ez egy új harckocsi?

Általános porolás, én ehhez pasztelkrétát használok.
Találd ki, hogy milyen terepen használták/ják a harckocsit, ennek megfelő színt kellene keverni pigmentekből, vagy pasztelporból.
A keverékkel ecseteld végig vastagon az összes görgőt és a lánctalpat, a port alkohollal rögzítsd.

A vízszintes felületek ugyanezzel a módszerrel, csak kevesebb por használatával koszolhatók.

Olajfolyások művészolaj festékkel a csapágyfedelek és üzemanyagnyílások körül.

Legvégül sötét fémszínnel, vagy grafitceruzával kihúzhatod a fényesre kopott fémfelületeket (pl. vonószemek, ezek kampói, búvónyílás pereme)

ad
NSVT 10245 2006. november 29. 15:15
Válasz erre
Hogyan tudnám az egészet normálisan koszolni? Ami a rendelkezésemre áll hozzá: fekete, sötétbarna pigmantek, fekete, égetettsiena olaj festékek, valamint makett festékek aránylag sok féle színben pl. szürkék, barnák, feketék, és egy-két fémszín.
páncélos 10244 2006. november 29. 14:53
Válasz erre
NSVT!

Nehéz fotó alapján véleményt mondani.
Száraz ecseteléssel fémes és rozsdás kopást is csinálhatsz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.