<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Roland_89 | Adatlap | 109889 | 2008. június 13. 10:13 | ![]() | |
Hát, történhet bármi az MAN-nel, csődbe mehet, vagy a legjobb lehet... engem akkor sem tántorít el tőle semmi tényező :P MAN a király! NE kérdezzétek mert imádom.. ez van! MAN FOREVER! :D Igaz Talpi? :D | |||||
Simka | Adatlap | 109888 | 2008. június 13. 09:51 | ![]() | |
Szia Exec! Lehet, hgy én nem tudom pontosan, de szerintem a Porsche a VW csoport tagja illetve tulajdona, nemigen hinném, hogy ők vásárolják fel a tulajt.. Meg ugye a VW AG birtoklja a Seatot, Skodát, Porsche-t stb. Meg tudtommal a VW a kisteherautók-kisáruszállítók terén azért elég komoly részt szakít a piacból. MAN meg a közelmúltban nyitott Lengyelországban egy újabb gyárat, meg hát TGX év kamionja lett, azért az komoly piaci előnyt szokott eredményezni, úgyhogy Talpi kedvéért MAN FOREVER :), Egyébként nekem DAF FOREVER, kamionos ismerőseim is áradoznak róla, egyik 95-öst vezetett 6 évig, másik meg most ült bele egy 105-be, azt mondja olyan az ágy, mint otthon a franciaágy... már csak a barátnője hiányzik:) sőt, az öreg rocker, akinek a mankabinos Rábáját készülök megépülni, az is XF95-ösben nyomja... Tényleg akikkel beszélek azok mind dícsérik, viszont lakhatás szempontjából az R-es Scaniát nagyon szidja a srác aki az XF105-ben ül-ült. | |||||
3LM3 | Adatlap | 109887 | 2008. június 13. 09:48 | ![]() | |
Huh mekkora DÖG! :O Bár nem tudom, hogy nagyobb-e tőle a Cat által gyártott de azért itt a "város" vagy nem tudom én mi utcáin jobban érzékelhető a mérete. Mert ugye a discovery-n láthatóakon nem lehet érzékelni a méretet enniyre -(jó persze ott az ember de akkor sem)-, mert ott minden nagy :) a markolótol kezdve szerintem még a katicabogár is egy VW. :) | |||||
ChevyG | Adatlap | 109886 | 2008. június 13. 09:37 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam: www.titancam.com/ LiveCam a kiállított Terex Titánról! A neten azt írják, hogy a legnagyobb dömper, de más irodalom emleget egy CAT gyártmányt, ami mégnagyobb! üdv | |||||
Emerick | Adatlap | 109885 | 2008. június 13. 09:31 | ![]() | |
Kis teherautó történelem és rengeteg aktualitás. :) Tök jó. Legalább korrepetálok én is belőle. :) Simka! Te miket találsz a nagyvilágban! Sok sikert ehhez a "Rönyóhoz" is! | |||||
exec | Adatlap | 109884 | 2008. június 13. 08:36 | ![]() | |
Gabi, Tudtommal a MAN Scania egyesülés lekerült a napirendről. Ott nem is annyira egyesülés lett volna, mint az MAN felvásárolta volna a Scaniát, de egyrészt a Scania, másrészt úgy rémlik, hogy az EU versenyhatósága is borzolta volna miattaaszemöldökét... A Volkswagennel szintén nem egyesülés lett volna, inkább rész együttműkködés a kisteherautók terén. Erre pedig aVW-nak van nagyobb szüksége, mert az EU egyrészt nyírbálja a a VW előjogokat, másrészt a Porsche fel akarja őket vásárolni, és az ellen próbálgatnak küzdeni... Bár ha ehhez képest van új infod, azt szívesen várom, követem! Üdv. exec | |||||
Simka | Adatlap | 109883 | 2008. június 12. 23:11 | ![]() | |
Szia Sib! A csirkelábas:(egyébként én Talpitól hallottam először:)) a Mercedest hívják így az emblémája miatt, ha megnézed felfedezed a hasonlóságot a jel és a csirke talplenyomata között:) A tűsarkú:(ezt még gyerekkoromban hallottam először kamionos fateroktól, akkoriban meg erősen sok bogis illetve duplahúzós kamion rótta az utakat) azt a kamiont hívják így amelyiknek csak egy húzóhídja van, magyarul hátul csak egy tengely található, a mai modern kamionok legtöbbje már ilyen, legalábbis a legelterjedtebbek, mert azért van duplás most is, csak leginkább nagyobb igénybevételű helyekre használják, pl speckófuvarok, de ez már egy részletesebb kérdés, hogy hova-hol milyen Simka | |||||
Simka | Adatlap | 109882 | 2008. június 12. 23:01 | ![]() | |
A Scania-Italeri kapcsolatra visszatérve, tényleg hányinger már ez az R-es sorozat lehúzkodása, azért, ha már csak matricaváltás, akkor valami más dizájn is lehetne. Legalább olyan ami a valóságnak is megfelel és még nem is lenne bonyolult matricában elkészíteni.. Lassan az Italeri ott tart, hogyha a Scania gyár kihozza az újabb kaszni verziót, ezek még akkor is ezt fogják hajtani vagy jön az olyan variáció mint a DAF 95-105 verziónál, ugyanaz az egész, leszámítva a tetőt meg a homlokfalat(a valóságban meg csak a kaszni oldala ugyanaz, meg talán a futómű, teljesen fordítva van az egész alváz a 105-ön a 95-höz képest stb.), meg ez a spóroljunk oszt ne paraszt, fix első futómű, meg motor helyett olajteknő beleöntve mint a játékkamionon... | |||||
Gabi | Adatlap | 109881 | 2008. június 12. 22:52 | ![]() | |
Szia! Nem azt mondtam, hogy kis gyár, csak hogy kevesebb teherautót ad el, mint elsőre gondolnánk. Ez mellett nagyon komoly holding, hajómotor gyártásban példáúl megelőzi a Mercit. Leírni abszolút nem írtam le, nem volt szerintem semmi ilyen a hozzászólásban. A közeljövőben még nagyobb lesz a várható Scania-Man-VW fúzió miatt, de azt ne felejtsük el, hogy az MAN-ben már most elég nagy tulajdoni hányada van a VW-nak. Kíváncsiságból rákerestem még a Takrafra, megnéztem a honlapjukat is. Az egész abból indult ki, hogy nekem NDK-ból származó Takraf targonca emlékeim voltak, no meg elég sok IFA autódarun volt látható a Takraf név. Rakok fel néhány képet ezekről. Szóval a honlapjuk szerint 1994-ben egyesült a Takraf az MAN-konszernel, ekkor lett MAN-Takraf a nevük, majd 2006-tól simán Takraf GmbH. 2000-ben mikor a volt NDK területén voltunk ismerősöknél, meglátogattunk egy érdekes múzeumot, ahol az NDK-ban használt külszini fejtők vannak, és itt is volt egy Takraf, melyet ott gyártottak. Itt van a múzeum oldala, és az ott kiállított Takraf: www.ferropolis-online.de/ferropolis/big-wheel.html Szóval jelenleg biztosan MAN tulajdon (mondjuk én azt hittem ez is eltünt a süllyesztőben), de nem régóta. Gabi | |||||
sib | Adatlap | 109880 | 2008. június 12. 22:49 | ![]() | |
vagyis csirkelábas... | |||||
sib | Adatlap | 109879 | 2008. június 12. 22:47 | ![]() | |
Sziasztok! Tudatlan, műveletlen, pogány vagyok: Mi az hogy tűsarkú, illetve csirkelábú? :) Köszi: Sib | |||||
Simka | Adatlap | 109878 | 2008. június 12. 22:45 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 109877 | 2008. június 12. 22:44 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 109876 | 2008. június 12. 22:30 | ![]() | |
... Lehet,hogy a csirkelábasok többet adtak el 2007 ben. De mennyi fut az utakon a régebbi konstrukcióból? Ha ezt nézem akkor piacvezető helyen van. De az első háromban biztosan. Szerintem nem kéne leírni ezt a márkát. Lehet,hogy a románok tucatjával veszik az actrost és az fh-t,de tíz év múlva mennyi fog belőle futni? Majd bele erősítünk. Adtunk előnyt a többi gyártónak is. Tudod a MAN örök! | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109875 | 2008. június 12. 22:21 | ![]() | |
Szia Gabi! Vitába szállok veled. A TAKRAF az a MAN csoport része és nem kelet német. Ha a googleba is beütnéd,számtalan oldalt kiad amin el tudod olvasni. De elég csak a takraf pont com on elolvasnod. Önmagában lehet,hogy nem nagy gyártónak gondolod,ám mint cégcsoport hatalmas. Ráadásul szerintem egy nagyon megbízható régi márka... | |||||
Bebá | Adatlap | 109874 | 2008. június 12. 22:07 | ![]() | |
A 250-ből egy db.kis hazánkban szaladgál | |||||
Adrián | Adatlap | 109873 | 2008. június 12. 22:06 | ![]() | |
3LM3 | Adatlap | 109872 | 2008. június 12. 22:04 | ![]() | |
HUHU de még menniyre :) köszönet érte:) | |||||
Gabi | Adatlap | 109871 | 2008. június 12. 22:03 | ![]() | |
Szia Emerick! A Büssing felvásárlása 1970-ben kezdődőtt, 1971-ben került az MAN fennhatóság alá, de csak 1974-re sikerült minden részvényt megvennie az MAN-nek. Volt a 70-es évek elején egy átmeneti időszak, mikor még voltak büssing fülkés teherautók, viszont már rajta volt az MAN felírat is. Érdekes módón a Büssing a háború után piacvezető volt Németországban, késöbb mégis az általa szorgalmazott padlóalatti motoros típus miatt futott zátonyra, az MAN viszont csak az ilyen motorbeépítésű kamionokat forgalmazta MAN-Büssing néven. Ez leginkább az F8-as sorozatnál volt, de a normál motorbeépítéshez képest elenyésző számban. Elkészült az F90-es sorozathoz is ez a verzió, de ott már nem játzott szerepet, maradt a hagyomás felépítés. A képen látható lószállítóban és vonatóban az a becsapó, hogy mindkettő F90-es, csak át lett építve Evos F2000-nek, és ezért használják a Büssing nevet is, mert mindkettő középmotoros. Még egy érdekes számadat, az MAN korántsem olyan nagy gyártó, mint gondolnánk, 2007-ben 93000 teherautót gyártott, a Volvo kb 230000, és a Mercedes 460000 körül. Gabi | |||||
Bebá | Adatlap | 109870 | 2008. június 12. 22:00 | ![]() | |
Talán segít. | |||||
Kusti | Adatlap | 109869 | 2008. június 12. 21:58 | ![]() | |
bár ez R420-as volt, de az alváza u.a. | |||||
Kusti | Adatlap | 109868 | 2008. június 12. 21:57 | ![]() | |
Szia Adrián! Itt vannak a képek. Kusti | |||||
Emerick | Adatlap | 109867 | 2008. június 12. 21:37 | ![]() | |
Mondom én, hogy hülye vagyok a számokhoz. :) mk-schwerlast.de/vorbildoldtimer/buessing2003.htm Innen volt a kép. ;) | |||||
Adrián | Adatlap | 109866 | 2008. június 12. 21:20 | ![]() | |
Hali! Scania R500-ashoz keresek bekábelezési rajzot /motor, alváz/! Előre is köszi a segítséget! Üdv! | |||||
Emerick | Adatlap | 109865 | 2008. június 12. 21:20 | ![]() | |
Hali! Ezt a Büssing alapításának 90. évforduló alkalmával tartott rendezvényen szerepeltették többek közt egy MAN és Büssing festéses MAN TGA XXL-el együtt. Ezért írtam Büssingnek is. :) (Ha minden igaz, az egykori Büssing üzemben készült Braunschweigben)Ez volt ott a koncepció. Ott minden gépet a két néven együtt neveztek. Ha jól rémélik, a 70-es évek közepétől nincs önálló Büssing márka (hiába vagyok egyetemista és törikedvelő, fejből nem tudom nyomni :) ). Ja igen. Ha már a márkáknál tartunk, bevonok még egyet. Tegnap olvastam vhol, hogy a Mercedes Black Edition eredetijéből egy 250 db-os (?) sorozat készült csak. Asszem rekordidő alatt lett eladva mind. Sziasztok! Em. | |||||
3LM3 | Adatlap | 109864 | 2008. június 12. 20:18 | ![]() | |
Sziasztok! Visszatértem (nem volt gépem). Tegnap jött a futáros bácsi és hozott egy super actrost. :) Az alváz lassan bekbelezve, ahogy a motor is (bár még ott va mit alkotni) azztán jöhet a festegetés. Esetleg valaki tudja, hogy ennél a modellnél milyen szinű az alváz és a motor? Köszike előre is :) | |||||
Gabi | Adatlap | 109863 | 2008. június 12. 20:17 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 109861 | 2008. június 12. 20:05 | ![]() | |
...nagy tányéros kotróit. Itthon a bükkábrányi bányában működik egy TAKRAF gyártmány. De eltértem a tárgytól. Szóval a Büssing mára a múlt egy szép része. De a mai napig használjuk az ő általuk fejlesztett motort,hajtás láncokat és legfőképp az oly nagyra becsült emblémát. Na,most pedig indulok mert Szombathely mellett vagyok és igen este lesz mire hazaérek. Majd még jelentkezem később. Talpi | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109860 | 2008. június 12. 19:58 | ![]() | |
Sziasztok! A Büssing témához pedig annyit,hogy nincs a világon jobb márka az oroszlánosnál! Egyébként a Büssing tényleg a MAN csoport része.Régen valóban önálló márka volt,sőt amit én fogok majd építeni a padló alatti motoros is az ő gyártmányuk volt. De az idő és a haladás is az összeolvadást hozta. Az MAN csoport az élet sok területén megvetette a lábát. Például ők gyártják a külszini bányák... | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109859 | 2008. június 12. 19:49 | ![]() | |
Sziasztok! Úgy látom megy itt a móka. Man meg a Büssing, scania és a dafóka. De inkább nem rímelek tovább! :-) A scaniával kapcsolatban annyit jegyeznék meg, hogy mindegy mit adnak ki mert majd mi jól átalakítjuk! A pecsi kollégának mondanám,hogy én egy az afitban tanultam és a/2 es méretű rajzaim vannak a kérdéses tipusról. Talpi | |||||
gpatrik | Adatlap | 109858 | 2008. június 12. 19:32 | ![]() | |
Szia Kusti! Ennyiért simán. Hát igen, Gabi szépen megfogalmazta az Italeri "üzletpolitikáját". Mondjuk ha Highline fülkével dobták volna ki, akkor azért nagyobb felvásárlópiaca lett volna, mert ugye azt a tetőt KFS-ék súlyos pénzekért adják. Azért új matricával szebb és valósághűbb lett volna. GPatrik | |||||
Kusti | Adatlap | 109857 | 2008. június 12. 18:46 | ![]() | |
Kusti | Adatlap | 109856 | 2008. június 12. 18:05 | ![]() | |
Ha már a Büssingek kerültek szóba... Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 109855 | 2008. június 12. 17:45 | ![]() | |
Szia Emerick! Valóban szép, de az MAN a Büssing nevet már régóta nem használja. Utoljára az F90-es sorozatnál volt a középmotoros, de asszem azt is átnevezték UXT-nek. A közös nevet a Büssing felvásárlása után használta egy ideig, és ott is a középmotoros típusoknál, mint a Büssing örökséget. Némely MAN-fan ugyan felteszi az autójára, de hivatalosan már régóta nincs Büssing. Gabi | |||||
Gabi | Adatlap | 109854 | 2008. június 12. 17:41 | ![]() | |
Sziasztok! Ez Scaniából a kb 1513. változata az Italerinek. Még arra se veszik a fáradságot, hogy az adott cég típusát adják ki, mert a Heisterkamp R340-es Highline tetőset használ. Mondjuk a motor szinte tök mindegy, mert a maketthez meg a V8-t adja az Italeri, tehát az, hogy milyen felírat van rajta már végkép nem számít. Ami ebben új, az a matrica, mint a legegyszerűbben megvalósítható dolog egy makettnél. Ja és a másik poén, hogy a Heisterkamp már nem is ezt a dízájnt használja, újabb van neki. Üzletpolitikailag jó húzás, mert megint megvesznek egy pár ezret ugyanabból a makettből, de nekem már hányingerem van az Italeri "Scania-sorozatától". Gabi | |||||
Emerick | Adatlap | 109853 | 2008. június 12. 16:43 | ![]() | |
pecsi | Adatlap | 109852 | 2008. június 12. 16:30 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 109851 | 2008. június 12. 16:23 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 109850 | 2008. június 12. 16:20 | ![]() | |
Szia Kusti! Igazad van, tényleg ez a Heisterkamp-os R380-as amire én gondoltam 420 alatt! Patrik igazad van, szerintem sem nagy durranás ez a Scan. Meg ismerve az Italerit ez megint csak valami 100-ik bőrlehúzás ugyanarról a mesterdarabról, némi valósághűtől távol álló, illetve hiányos változtatással... Nekem sem ez lesz álmaim Scanja..(mondjuk nem is vagyok Scan fan, inkább RÁBA és DAF) Az meg röhej, hogy az adott cégnek a valóságban nincs is ilyen tipusú illetve változatú autója... Simka | |||||
Kusti | Adatlap | 109849 | 2008. június 12. 11:20 | ![]() | |
Szia Simka! Az nem az R380-as volt véletlenül, mert én nem találtam R420-ast amit az Italeri adna ki! Lehet hogy én vagyok aki nem találja de szerintem Te az R380-ast találtad meg. Kusti | |||||
gpatrik | Adatlap | 109848 | 2008. június 12. 11:02 | ![]() | |
Sziasztok! Hát ennél az R620 Atelier nagyobb durranás, ott legalább kapunk króm matricákat. Ezzel szemben ez a drága Heisterkampos scania...végülis annak jó, aki ennek a cégnek a kamionját akarná megépíteni (igaz nincs nekik topline fülkés R380as scaniájuk) aki pedig átépít, az valószinűleg nem ezt fogja választani. GPatrik | |||||
Simka | Adatlap | 109847 | 2008. június 12. 11:00 | ![]() | |
Szia Rico! Van már, Ebay-en már láttam eladót! Hogy nálunk mikor lesz?...jó kérdés Simka | |||||
rico | Adatlap | 109846 | 2008. június 12. 08:34 | ![]() | |
Sziaszok! Scania R420 van makettben vagy lesz? | |||||
max | Adatlap | 109845 | 2008. június 11. 22:47 | ![]() | |
exec | Adatlap | 109844 | 2008. június 11. 19:59 | ![]() | |
Roland_89 | Adatlap | 109842 | 2008. június 11. 19:17 | ![]() | |
Erno-945 | Adatlap | 109841 | 2008. június 11. 18:27 | ![]() | |
Szia jokogeri! Az ebay-t javasolnám én is.Most a németen van egy billencs változat. 945 | |||||
Simka | Adatlap | 109840 | 2008. június 11. 11:32 | ![]() | |
jokogeri | Adatlap | 109839 | 2008. június 11. 11:26 | ![]() | |
Szia Ernő!Hogy lehet egy ilyen csőrös DAF-hoz hozzájutni? Ha van ötleted, kérlek segíts. | |||||
jokogeri | Adatlap | 109838 | 2008. június 11. 11:23 | ![]() | |
Szia Ernő!Hogy lehet egy ilyen csőrös DAF-hoz hozzájutni? Ha van ötleted, kérlek segíts. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |