<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
halaci | Adatlap | 10404 | 2007. szeptember 10. 17:58 | ||
halaci | Adatlap | 10403 | 2007. szeptember 10. 17:55 | ||
Nem emlékszem már, hogy hol láttam, de a kép megvan valahol nekem is és egyértelműen az Alpokban készült (a háttérben lévő templom tornya is mutatja). | |||||
Gébics | Adatlap | 10402 | 2007. szeptember 10. 16:31 | ||
A kiürítéskor hitték itthon,hogy az oroszok elmennek,mert hivatalosan azért voltak itt,hogy az ausztriai csapataikat elláthassák.De sajnos Rákosiék sietve csatlakoztak a Varsói Szerződéshez... | |||||
Mekett | Adatlap | 10401 | 2007. szeptember 10. 16:25 | ||
Sőt ugye 1955-ig, a Varsói Szerződés megalakulásáig megszállva tartották a felét, mint a Német Birodalom részét. Ekkor mondták ki az osztrák állam függetlenségét (1955. április 15. Bécs). Addig Németországhoz hasonlóan négy megszállási övezetre volt osztva. | |||||
papgyuri | Adatlap | 10400 | 2007. szeptember 10. 15:02 | ||
Úgy hogy Ausztria nem kis részét - benne az alpokkal - a szovjetek szabadították/szállták/ meg... papgyuri | |||||
Kalóz | Adatlap | 10399 | 2007. szeptember 10. 12:09 | ||
Viszont mit keres a T34-es az Alpokban, ráadásul jellegzetes orosz toronyszámozással??? | |||||
romsitsa | Adatlap | 10398 | 2007. szeptember 10. 12:07 | ||
Hali, a tévedés jogát fenntartom, de szerintem ez nem a Kárpátok, hanem inkább az Alpok, mert a Sherman és a T-34 között égy amerikai személyzetű M5-ös felderítőt vélek felfedezni. Üdv ad | |||||
Kalóz | Adatlap | 10396 | 2007. szeptember 9. 19:33 | ||
Épp erről van szó, hogy a sarok nem szögletes, hanem kerek, így sem B sem V nem lehet. (a toronyfeliratról van szó, nem a testen láthatóról). Kalóz | |||||
Miggyuri | Adatlap | 10395 | 2007. szeptember 9. 19:10 | ||
Kalóz! Ha kézírásról van szó lehet szögletes is a sarka a B-nek., d e a lényeg nem ez. :) Miggyuri | |||||
Kalóz | Adatlap | 10392 | 2007. szeptember 9. 19:03 | ||
Nem tudom. A B valszeg batalion (zászlóalj) rövidítése a Zs akármié lehet. Amit írtam az a C-6 toronyjelzésre vonatkozott. Kalóz | |||||
Némo | Adatlap | 10391 | 2007. szeptember 9. 19:03 | ||
Zs.Kotyin alezredes által megálmodott SzMK-1 tipusú 49,5t összsúlyú nehéz harckocsi. 1db 76,2mm-es és 1db 45mm-es löveggel volt ellátva és 1939 agusztusában gördült le a futószallagrol.A kubinkai próbapályán tesztelték,majd ezek után közvetlenül kezték el megépítteni az egytornyos változatot is amit KV-1 néven került ki a harcoló csapatokhoz.Tehát ez a KV harckocsik elődje (nagytestvére). | |||||
Kalóz | Adatlap | 10390 | 2007. szeptember 9. 19:00 | ||
Az első képen a SzMK nehéz áttörőharckocsi látható. 1938 májusában mutatták be (valszeg a május 1-i parádén). Ennek módosításával fejlesztették ki Kotyin alezredes a központi utasításokkal ellenkező kezdeményezésére a KV-1 harckocsit, ami már csak egy toronnyal rendelkezett. Az abban a korban kétségkívül merész tett végül is a Szovjetunió egyik legjobb harckocsiját hozta létre. (Forrás: Kurt Rieder: A második világháború páncélosai. 45. oldal. Kalóz | |||||
heart68 | Adatlap | 10389 | 2007. szeptember 9. 18:34 | ||
törpokoska | Adatlap | 10388 | 2007. szeptember 9. 17:30 | ||
én is így látom, nem tudom mit jelenthet bár nem vagyok nagy ismerője a szovjet 2. világháborús jelzéseknek | |||||
Balu | Adatlap | 10387 | 2007. szeptember 9. 17:10 | ||
Ja és köszi a fordítást törpokoskának és Némónak az észrevételét is! | |||||
Balu | Adatlap | 10386 | 2007. szeptember 9. 17:09 | ||
Kalóz | Adatlap | 10385 | 2007. szeptember 9. 16:48 | ||
orosz V (B) nem lehet, mert a bal felső sarka kerek és nem szögletes (az előbb nem láttam, mert eléggé kevés látszik belőle, így nem feltűnő). Más hasonló betű meg nem ugrik be, hogy lenne. Kalóz | |||||
törpokoska | Adatlap | 10384 | 2007. szeptember 9. 16:32 | ||
harc(i) jármű személyzet, 1944 október Kárpátok [ az első képhez];közepes tank t-34/76 (41 évi változat), 'a következő szót nem tudim elolvasni' 1944 március | |||||
Némo | Adatlap | 10383 | 2007. szeptember 9. 12:01 | ||
Az első kép egy JS-2/m tipusú járművet ábrázol és a személyzetét,hátrafordított toronyal. | |||||
Balu | Adatlap | 10382 | 2007. szeptember 9. 10:52 | ||
Balu | Adatlap | 10381 | 2007. szeptember 9. 10:51 | ||
Sziasztok! Ha már ilyen jól elvitáztunk itt van két újabb kép. Az elsőn szerintem T-34 85 legénysége látható, a másodikon pedig egy T-34 76 (mod. 41). És hát ezeken is ott a pecsét és az orosz írás... :) Melyik mit ír szerintetek? Előre is köszi mindenki segítségét! Balu | |||||
Gubaa | Adatlap | 10380 | 2007. szeptember 9. 10:49 | ||
Sziasztok Magyarországon bevetett orosz shermanokról keresek képeket. Aki tud, az légyszi segítsen. Köszi üdv Zsolt | |||||
Balu | Adatlap | 10379 | 2007. szeptember 8. 23:28 | ||
Szóval szerintem SB-33 | |||||
Balu | Adatlap | 10378 | 2007. szeptember 8. 23:25 | ||
Hopp nem kezeli az orosz karaktereket ugy látom... | |||||
Balu | Adatlap | 10377 | 2007. szeptember 8. 23:24 | ||
Szerintem inkább: ЖБ-33 Balu :) | |||||
halaci | Adatlap | 10376 | 2007. szeptember 8. 22:52 | ||
Nekem még mindig C-6-nak tűnik, bár én sem láttam még ilyen stílusú szovjet tornyszámot. A törzsön lévő felirat viszont - némi photoshop-os bűvészkedés után - ZS133-nak látszik, persze cirill zs-vel. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 10375 | 2007. szeptember 8. 19:46 | ||
A hatoson tudnék vitázni. Nem biztos, hogy szám, lehetne akár orosz nagy B-betű is. De igazából, annak sincs értelme. Nem nagyon láttam betűjellel "diszített" tornyokat ilyen módon elkészítve. De attól még lehet. Miggyuri | |||||
Balu | Adatlap | 10374 | 2007. szeptember 8. 18:36 | ||
Szia Kalóz! Látszik ott a 6-os is a kötőjel után! igy: C-6 | |||||
Kalóz | Adatlap | 10373 | 2007. szeptember 8. 18:19 | ||
Valóban ij, nem oj. A szótár szerint is (a biztonság kedvéért megnéztem) És valóban parancsnoki változatot jelent. Ha helységnév lenne, akkor inkább oje a végződés. Halaci! Miért lenne C6? A képen egyértelműen C- felirat látszik, csak a kötőjel kissé belóg a betűbe. Kalóz | |||||
papgyuri | Adatlap | 10372 | 2007. szeptember 8. 16:13 | ||
Muzzy! Mint írtam nem én vagyok a szakértő/perfekt orosz/, de átadom neki a véleményed! Üdv.: papgyuri | |||||
Balu | Adatlap | 10371 | 2007. szeptember 8. 15:36 | ||
Ez a "Kárpáti" megjegyzés nem a Kárpát-medencét jelenti esetleg? | |||||
Balu | Adatlap | 10370 | 2007. szeptember 8. 15:32 | ||
Sziasztok! Neked is köszi a fordítást Muzzy! halaci! Szerintem is C-6 lehet inkább. A testen pedig két betű és -33 lehet szerintem. Balu | |||||
halaci | Adatlap | 10369 | 2007. szeptember 8. 09:52 | ||
Visszavonom amit az előbb írtam, most látom a nagyítást. Talán egy C-6 jelzés lehet. | |||||
halaci | Adatlap | 10368 | 2007. szeptember 8. 09:50 | ||
Csak az eddig látott szovjet tankfeliratok alapján gondolom, hogy nem C betű lesz, hanem valóban inkább kör. A korabeli feliratok, jelzések jellemzően kalligrafikus jellegű írással készültek (pl. a hullám a 2 talpában, itt a tank oldalán láható 3), és nyújtottak voltak. Ez szabályos kör alakú és teljesen egységes, vastag vonal, szerintem nem betű. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 10367 | 2007. szeptember 8. 09:40 | ||
Érzésem/meglátásom szerint meg olyan mint egy be nem fejezett kör benne egy nyil?vonal? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 10366 | 2007. szeptember 8. 05:52 | ||
A "C" betűben nem vagyok biztos. Előfordult hogy toronyjelzésként fehér kört festettek a toronyra. Lehet, hogy ez is az? Nézze meg más is, de nekem úgy tűnik. Miggyuri | |||||
Muzzy | Adatlap | 10365 | 2007. szeptember 7. 23:56 | ||
Balu! Első kép: Szovjetszkije szamohodki SZU-76M v boju. Karpati Fevral 1945. A "Karpati" ugyan az az írás mint a német csörömpös topikban lévő képeknél. Szovjet önjárók ("lövegek" a ford megjegyzése) Szu-76M harc közben. Kárpátok, 1945 február 2. kép Podbítij tank T-34 76 (obr 43)komangyírszkij. Szlovakija 1945 april. Kilött, (sérült) parancsnoki T-34 76 (1943-as gyártású - orbazca 1943 a ford megjegyzése)Szlovákia 1945 április Bár a komangyírszkijban nem vagyok biztos, viszont a kép alapján az, ugyanis parancsnoki kupolával rendelkezik a HK.bár a kép alapján. Törpokoska! Honnan vetted, hogy kézzel kilőtt? Ez nem szerepel a szövegben... Papgyuri! Inkább "ij" végződésű és nem "oj" Ugyanis a tank himnemű, és ebben az esetben inkább az ij végződés logikusabb. Muzzy | |||||
Balu | Adatlap | 10364 | 2007. szeptember 7. 22:20 | ||
Sziasztok! Köszi a sok hasznos segítséget! Arról hogy melyik egységbe tartoztak nincs valakinek ötlete? A Su-76-nál elég jól látszik a jelölés, csak én nem ismerem... Üdv! | |||||
törpokoska | Adatlap | 10363 | 2007. szeptember 7. 19:59 | ||
gratula bár szerintem akkor a Komangyirszkoj helység név (nagy betű -oj végződés alapján) | |||||
papgyuri | Adatlap | 10362 | 2007. szeptember 7. 15:59 | ||
Sziasztok! Szakértő/feleség /szerint az első képen az utolsó két szó "február 1945", a másodikon a tank parancsnoki /komangyirszkoj/ papgyuri | |||||
törpokoska | Adatlap | 10361 | 2007. szeptember 7. 15:42 | ||
kép felirat 4. ukrán front "sztálini láng" újság foto laborja. foto kor.(rektor)Szemjányikov hadnagy. Kézzel:Szovjet önjárók szu76-sok Kárpátokban harcban utolsó 2 szót nem tudom elolvasni (a betűket nem ismerem fel)vélhetőleg aláírás.Második kép pecsét ua. kézzel kilőtt t-34 76( 43-as -vélhetőleg- otp -vagyis- önálló harckocsi század következő szót nem tudom elolvasni majd szlovákia április 1945 | |||||
Balu | Adatlap | 10360 | 2007. szeptember 7. 14:00 | ||
Sziasztok! Két kép az egyiken Su-76-os lövegek sorakoznak bevetésre készen. Annyit tudtam kihámozni a kép hátulján levő írásból, hogy 45 februárjában készült. Az egyiken látszik az az egység jele valami félkör szerű dolog és egy szám 39. A másik képen egy kilőtt T-34-es ez is 45-ben készült. A tornyon egy nagy "C" betű. Ez mit jelenthet? A tesetre is van valami felfestve. Két betű és talán 33? Tudnátok segíteni a pontosabb beazonosításban?! Az oroszul tudók előnyben! :) Üdv: Balu u.i.:Muzzy remélem itt is megfordulsz néha... :) | |||||
RPG | Adatlap | 10359 | 2007. augusztus 29. 14:54 | ||
Valamikor pár éve kitört egy kut magyarországon zalában és ahoz is valamilyen hajtómű kellet hogy megfékezzék Üdv:RPG | |||||
páncélos | Adatlap | 10358 | 2007. augusztus 29. 07:45 | ||
Csak annyit pontosítanék az eddig leírtakon, hogy a ZiL alvázon MIG hajtómű nem magyar találmány. Hazánkban, 1979-ben a zsanai gázkitörésnél alkalmazták az oltásban segítő szovjet csapatok. Ennek tovább fejlesztése a T-34-es alvázon 2db MIG-21-es hajtómű és a 90-es évek elején kifejlesztett VT-55A alvázra (nem T-55-ös) szerelt 2db MIG hajtómű. | |||||
Mekett | Adatlap | 10357 | 2007. augusztus 29. 05:51 | ||
A mondatod második felére inkább nem itt térnék ki, de valóban hírt mondtál, a Delfin-hajtóműves olvasztókról nem hallottam eddig. Ha volna róla képed vagy bármi, azt megköszöném. | |||||
Mekett | Adatlap | 10356 | 2007. augusztus 29. 05:48 | ||
Na jó, most álljunk meg. Azt írtam, hogy elhiszem. Nem irónikus stílusban, én komolyan szoktam ezt leírni. Amit írtál a MÁV-ról, az logikus, elfogadom. De másfelől az olajkutak tűzoltása is hasonló fontossággal bírhatott egy háborús helyzetben. Igaz, nálunk ilyenek nem nagyon voltak már az utóbbi évtizedekben... | |||||
Robidoki | Adatlap | 10354 | 2007. augusztus 29. 05:19 | ||
Rendben,akkor nem így volt!A 15-ös hajtóműve hol van a 21-eséhez?De mondok NEKED hírt,igaz ezt sem fogod elhinni.Jelenleg is csinálunk jégolvasztót,mégpedig a DELFIN (L-29) hajtóművével.A MÁV-is csak azért kaphatta meg,mert "stratégiai"okai voltak.Az esetleges hadianyagszállítás végett.Ez mondjuk nem árta ki azt,hogy a gyorsvonatnak nem olvaszthatott. | |||||
Mekett | Adatlap | 10353 | 2007. augusztus 29. 05:02 | ||
De, komolyan gondolom. Az más kérdés, ha te tudod, hogy nem így volt, elhiszem. (Egykor a Vegyépszer is annyira volt polgári, mint a MÁV, ami pl megkapta a 15-ös hajtóművét a hóolvasztójához. Igaz, az nem 21-es hajtómű, csak Babetta-motor.) | |||||
Robidoki | Adatlap | 10352 | 2007. augusztus 29. 04:22 | ||
Szerintem meg a KÖRÜ, Központi Repülőgépjavító Üzem,mai nevén LÉJÜ. Az lehet hogy a vegyépszer rendelte meg ,de Te sem gondolod komolyan,hogy egy ilyen kaliberű kotlát,pláne amin,21-es hajtómű van kiadnak holmi polgári cégnek.Sőt a hajtóművek időszakos ellenőrzéseit is nálunk,illetve tőlünk csinálták.Azzal már nem is mondok újat,hogy IRAK-ba is volt egy pár kolegám a monstrum üzemeltetői közül. (valami azt súgja,hogy nem Babetta -motor zümmög rajta) | |||||
Mekett | Adatlap | 10351 | 2007. augusztus 29. 03:34 | ||
A BIG Wind(ek?)et tudtommal a Vegyépszer építette meg. Persze az is lehet, hogy csak az ő megrendelésükre építette más. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.o5m6.de/m4a2_76mm.html
www.o5m6.de/m4a2_75mm_early.html