/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
halaci 10404 2007. szeptember 10. 17:58
Válasz erre
halaci 10403 2007. szeptember 10. 17:55
Válasz erre
Nem emlékszem már, hogy hol láttam, de a kép megvan valahol nekem is és egyértelműen az Alpokban készült (a háttérben lévő templom tornya is mutatja).
Gébics 10402 2007. szeptember 10. 16:31
Válasz erre
A kiürítéskor hitték itthon,hogy az oroszok elmennek,mert hivatalosan azért voltak itt,hogy az ausztriai csapataikat elláthassák.De sajnos Rákosiék sietve csatlakoztak a Varsói Szerződéshez...
Mekett 10401 2007. szeptember 10. 16:25
Válasz erre
Sőt ugye 1955-ig, a Varsói Szerződés megalakulásáig megszállva tartották a felét, mint a Német Birodalom részét. Ekkor mondták ki az osztrák állam függetlenségét (1955. április 15. Bécs). Addig Németországhoz hasonlóan négy megszállási övezetre volt osztva.
papgyuri 10400 2007. szeptember 10. 15:02
Válasz erre
Úgy hogy Ausztria nem kis részét - benne az alpokkal - a szovjetek szabadították/szállták/ meg...
papgyuri
Kalóz 10399 2007. szeptember 10. 12:09
Válasz erre
Viszont mit keres a T34-es az Alpokban, ráadásul jellegzetes orosz toronyszámozással???
romsitsa 10398 2007. szeptember 10. 12:07
Válasz erre
Hali,

a tévedés jogát fenntartom, de szerintem ez nem a Kárpátok, hanem inkább az Alpok, mert a Sherman és a T-34 között égy amerikai személyzetű M5-ös felderítőt vélek felfedezni.

Üdv

ad
Kalóz 10396 2007. szeptember 9. 19:33
Válasz erre
Épp erről van szó, hogy a sarok nem szögletes, hanem kerek, így sem B sem V nem lehet. (a toronyfeliratról van szó, nem a testen láthatóról).
Kalóz
Miggyuri 10395 2007. szeptember 9. 19:10
Válasz erre
Kalóz!
Ha kézírásról van szó lehet szögletes is a sarka a B-nek., d e a lényeg nem ez. :)
Miggyuri
Kalóz 10392 2007. szeptember 9. 19:03
Válasz erre
Nem tudom. A B valszeg batalion (zászlóalj) rövidítése a Zs akármié lehet. Amit írtam az a C-6 toronyjelzésre vonatkozott.
Kalóz
Némo 10391 2007. szeptember 9. 19:03
Válasz erre
Zs.Kotyin alezredes által megálmodott SzMK-1 tipusú 49,5t összsúlyú nehéz harckocsi. 1db 76,2mm-es és 1db 45mm-es löveggel volt ellátva és 1939 agusztusában gördült le a futószallagrol.A kubinkai próbapályán tesztelték,majd ezek után közvetlenül kezték el megépítteni az egytornyos változatot is amit KV-1 néven került ki a harcoló csapatokhoz.Tehát ez a KV harckocsik elődje (nagytestvére).
Kalóz 10390 2007. szeptember 9. 19:00
Válasz erre
Az első képen a SzMK nehéz áttörőharckocsi látható. 1938 májusában mutatták be (valszeg a május 1-i parádén). Ennek módosításával fejlesztették ki Kotyin alezredes a központi utasításokkal ellenkező kezdeményezésére a KV-1 harckocsit, ami már csak egy toronnyal rendelkezett. Az abban a korban kétségkívül merész tett végül is a Szovjetunió egyik legjobb harckocsiját hozta létre.
(Forrás: Kurt Rieder: A második világháború páncélosai. 45. oldal.
Kalóz
heart68 10389 2007. szeptember 9. 18:34
Válasz erre
Orosz csoda tank??
Orosz csoda tank??
Sherman a kárpátokban
Sherman a kárpátokban

Gubaa! találtam képet Orosz Shermanrol, valahol a Kárpátokban. És találtam egy kisérleti orosz harcjármüröl is képet, agyaljatok rajta, vaj mi lehet??:) üdv mindenkinek!
törpokoska 10388 2007. szeptember 9. 17:30
Válasz erre
én is így látom, nem tudom mit jelenthet bár nem vagyok nagy ismerője a szovjet 2. világháborús jelzéseknek
Balu 10387 2007. szeptember 9. 17:10
Válasz erre
Ja és köszi a fordítást törpokoskának és Némónak az észrevételét is!
Balu 10386 2007. szeptember 9. 17:09
Válasz erre
jel
jel

Kalóz!
Akkor valamit félre néztem! Én ezt látom odairva. Ez mit jelent?

Balu
Kalóz 10385 2007. szeptember 9. 16:48
Válasz erre
orosz V (B) nem lehet, mert a bal felső sarka kerek és nem szögletes (az előbb nem láttam, mert eléggé kevés látszik belőle, így nem feltűnő). Más hasonló betű meg nem ugrik be, hogy lenne.
Kalóz
törpokoska 10384 2007. szeptember 9. 16:32
Válasz erre
harc(i) jármű személyzet, 1944 október Kárpátok [ az első képhez];közepes tank t-34/76 (41 évi változat), 'a következő szót nem tudim elolvasni' 1944 március
Némo 10383 2007. szeptember 9. 12:01
Válasz erre
Az első kép egy JS-2/m tipusú járművet ábrázol és a személyzetét,hátrafordított toronyal.
Balu 10382 2007. szeptember 9. 10:52
Válasz erre
T34_crew_2a
T34_crew_2a

Hopp az egyik írás lemaradt véletlenül...
Na akkor ez megy az első képhez!
Balu 10381 2007. szeptember 9. 10:51
Válasz erre
T34_crew_1a_pub
T34_crew_1a_pub
T34_r2a
T34_r2a
T34_r1a_pub
T34_r1a_pub
T34_r2a
T34_r2a

Sziasztok!

Ha már ilyen jól elvitáztunk itt van két újabb kép. Az elsőn szerintem T-34 85 legénysége látható, a másodikon pedig egy T-34 76 (mod. 41). És hát ezeken is ott a pecsét és az orosz írás... :) Melyik mit ír szerintetek?

Előre is köszi mindenki segítségét!
Balu
Gubaa 10380 2007. szeptember 9. 10:49
Válasz erre
Sziasztok

Magyarországon bevetett orosz shermanokról keresek képeket. Aki tud, az légyszi segítsen.

Köszi
üdv
Zsolt
Balu 10379 2007. szeptember 8. 23:28
Válasz erre
Szóval szerintem

SB-33
Balu 10378 2007. szeptember 8. 23:25
Válasz erre
Hopp nem kezeli az orosz karaktereket ugy látom...
Balu 10377 2007. szeptember 8. 23:24
Válasz erre
Szerintem inkább:

ЖБ-33

Balu :)
halaci 10376 2007. szeptember 8. 22:52
Válasz erre
Nekem még mindig C-6-nak tűnik, bár én sem láttam még ilyen stílusú szovjet tornyszámot. A törzsön lévő felirat viszont - némi photoshop-os bűvészkedés után - ZS133-nak látszik, persze cirill zs-vel.
Miggyuri 10375 2007. szeptember 8. 19:46
Válasz erre
A hatoson tudnék vitázni. Nem biztos, hogy szám, lehetne akár orosz nagy B-betű is. De igazából, annak sincs értelme. Nem nagyon láttam betűjellel "diszített" tornyokat ilyen módon elkészítve. De attól még lehet.
Miggyuri
Balu 10374 2007. szeptember 8. 18:36
Válasz erre
Szia Kalóz!

Látszik ott a 6-os is a kötőjel után!

igy: C-6
Kalóz 10373 2007. szeptember 8. 18:19
Válasz erre
Valóban ij, nem oj. A szótár szerint is (a biztonság kedvéért megnéztem) És valóban parancsnoki változatot jelent. Ha helységnév lenne, akkor inkább oje a végződés.
Halaci!
Miért lenne C6? A képen egyértelműen C- felirat látszik, csak a kötőjel kissé belóg a betűbe.
Kalóz
papgyuri 10372 2007. szeptember 8. 16:13
Válasz erre
Muzzy!
Mint írtam nem én vagyok a szakértő/perfekt orosz/, de átadom neki a véleményed!
Üdv.:
papgyuri
Balu 10371 2007. szeptember 8. 15:36
Válasz erre
Ez a "Kárpáti" megjegyzés nem a Kárpát-medencét jelenti esetleg?
Balu 10370 2007. szeptember 8. 15:32
Válasz erre
Sziasztok!

Neked is köszi a fordítást Muzzy!

halaci! Szerintem is C-6 lehet inkább. A testen pedig két betű és -33 lehet szerintem.

Balu
halaci 10369 2007. szeptember 8. 09:52
Válasz erre
Visszavonom amit az előbb írtam, most látom a nagyítást. Talán egy C-6 jelzés lehet.
halaci 10368 2007. szeptember 8. 09:50
Válasz erre
Csak az eddig látott szovjet tankfeliratok alapján gondolom, hogy nem C betű lesz, hanem valóban inkább kör. A korabeli feliratok, jelzések jellemzően kalligrafikus jellegű írással készültek (pl. a hullám a 2 talpában, itt a tank oldalán láható 3), és nyújtottak voltak. Ez szabályos kör alakú és teljesen egységes, vastag vonal, szerintem nem betű.
Elektrolakatos 10367 2007. szeptember 8. 09:40
Válasz erre
tn_800x600_36171_66377_T34_distroyed_1pub
tn_800x600_36171_66377_T34_distroyed_1pub

Érzésem/meglátásom szerint meg olyan mint egy be nem fejezett kör benne egy nyil?vonal?
Miggyuri 10366 2007. szeptember 8. 05:52
Válasz erre
A "C" betűben nem vagyok biztos. Előfordult hogy toronyjelzésként fehér kört festettek a toronyra. Lehet, hogy ez is az? Nézze meg más is, de nekem úgy tűnik.
Miggyuri
Muzzy 10365 2007. szeptember 7. 23:56
Válasz erre
Balu!
Első kép:
Szovjetszkije szamohodki SZU-76M v boju. Karpati Fevral 1945. A "Karpati" ugyan az az írás mint a német csörömpös topikban lévő képeknél.
Szovjet önjárók ("lövegek" a ford megjegyzése) Szu-76M harc közben. Kárpátok, 1945 február
2. kép
Podbítij tank T-34 76 (obr 43)komangyírszkij. Szlovakija 1945 april.
Kilött, (sérült) parancsnoki T-34 76 (1943-as gyártású - orbazca 1943 a ford megjegyzése)Szlovákia 1945 április
Bár a komangyírszkijban nem vagyok biztos, viszont a kép alapján az, ugyanis parancsnoki kupolával rendelkezik a HK.bár a kép alapján.

Törpokoska! Honnan vetted, hogy kézzel kilőtt? Ez nem szerepel a szövegben...
Papgyuri! Inkább "ij" végződésű és nem "oj" Ugyanis a tank himnemű, és ebben az esetben inkább az ij végződés logikusabb.
Muzzy
Balu 10364 2007. szeptember 7. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a sok hasznos segítséget! Arról hogy melyik egységbe tartoztak nincs valakinek ötlete? A Su-76-nál elég jól látszik a jelölés, csak én nem ismerem...

Üdv!
törpokoska 10363 2007. szeptember 7. 19:59
Válasz erre
gratula bár szerintem akkor a Komangyirszkoj helység név (nagy betű -oj végződés alapján)
papgyuri 10362 2007. szeptember 7. 15:59
Válasz erre
Sziasztok!
Szakértő/feleség /szerint az első képen az utolsó két szó "február 1945", a másodikon a tank parancsnoki /komangyirszkoj/
papgyuri
törpokoska 10361 2007. szeptember 7. 15:42
Válasz erre
kép felirat 4. ukrán front "sztálini láng" újság foto laborja. foto kor.(rektor)Szemjányikov hadnagy. Kézzel:Szovjet önjárók szu76-sok Kárpátokban harcban utolsó 2 szót nem tudom elolvasni (a betűket nem ismerem fel)vélhetőleg aláírás.Második kép pecsét ua. kézzel kilőtt t-34 76( 43-as -vélhetőleg- otp -vagyis- önálló harckocsi század következő szót nem tudom elolvasni majd szlovákia április 1945
Balu 10360 2007. szeptember 7. 14:00
Válasz erre
SU-76_1a_pub
SU-76_1a_pub
SU-76_2a
SU-76_2a
T34_distroyed_1pub
T34_distroyed_1pub
T34_distroyed_2a
T34_distroyed_2a

Sziasztok!

Két kép az egyiken Su-76-os lövegek sorakoznak bevetésre készen. Annyit tudtam kihámozni a kép hátulján levő írásból, hogy 45 februárjában készült. Az egyiken látszik az az egység jele valami félkör szerű dolog és egy szám 39.

A másik képen egy kilőtt T-34-es ez is 45-ben készült. A tornyon egy nagy "C" betű. Ez mit jelenthet? A tesetre is van valami felfestve. Két betű és talán 33?
Tudnátok segíteni a pontosabb beazonosításban?! Az oroszul tudók előnyben! :)

Üdv: Balu

u.i.:Muzzy remélem itt is megfordulsz néha... :)
RPG 10359 2007. augusztus 29. 14:54
Válasz erre
Valamikor pár éve kitört egy kut magyarországon zalában és ahoz is valamilyen hajtómű kellet hogy megfékezzék

Üdv:RPG
páncélos 10358 2007. augusztus 29. 07:45
Válasz erre
Csak annyit pontosítanék az eddig leírtakon, hogy a ZiL alvázon MIG hajtómű nem magyar találmány. Hazánkban, 1979-ben a zsanai gázkitörésnél alkalmazták az oltásban segítő szovjet csapatok. Ennek tovább fejlesztése a T-34-es alvázon 2db MIG-21-es hajtómű és a 90-es évek elején kifejlesztett VT-55A alvázra (nem T-55-ös) szerelt 2db MIG hajtómű.
Mekett 10357 2007. augusztus 29. 05:51
Válasz erre
A mondatod második felére inkább nem itt térnék ki, de valóban hírt mondtál, a Delfin-hajtóműves olvasztókról nem hallottam eddig.
Ha volna róla képed vagy bármi, azt megköszöném.
Mekett 10356 2007. augusztus 29. 05:48
Válasz erre
Na jó, most álljunk meg. Azt írtam, hogy elhiszem. Nem irónikus stílusban, én komolyan szoktam ezt leírni.

Amit írtál a MÁV-ról, az logikus, elfogadom. De másfelől az olajkutak tűzoltása is hasonló fontossággal bírhatott egy háborús helyzetben. Igaz, nálunk ilyenek nem nagyon voltak már az utóbbi évtizedekben...
Robidoki 10354 2007. augusztus 29. 05:19
Válasz erre
Rendben,akkor nem így volt!A 15-ös hajtóműve hol van a 21-eséhez?De mondok NEKED hírt,igaz ezt sem fogod elhinni.Jelenleg is csinálunk jégolvasztót,mégpedig a DELFIN (L-29) hajtóművével.A MÁV-is csak azért kaphatta meg,mert "stratégiai"okai voltak.Az esetleges hadianyagszállítás végett.Ez mondjuk nem árta ki azt,hogy a gyorsvonatnak nem olvaszthatott.
Mekett 10353 2007. augusztus 29. 05:02
Válasz erre
De, komolyan gondolom. Az más kérdés, ha te tudod, hogy nem így volt, elhiszem.
(Egykor a Vegyépszer is annyira volt polgári, mint a MÁV, ami pl megkapta a 15-ös hajtóművét a hóolvasztójához. Igaz, az nem 21-es hajtómű, csak Babetta-motor.)
Robidoki 10352 2007. augusztus 29. 04:22
Válasz erre
Szerintem meg a KÖRÜ, Központi Repülőgépjavító Üzem,mai nevén LÉJÜ.
Az lehet hogy a vegyépszer rendelte meg ,de Te sem gondolod komolyan,hogy egy ilyen kaliberű kotlát,pláne amin,21-es hajtómű van kiadnak holmi polgári cégnek.Sőt a hajtóművek időszakos ellenőrzéseit is nálunk,illetve tőlünk csinálták.Azzal már nem is mondok újat,hogy IRAK-ba is volt egy pár kolegám a monstrum üzemeltetői közül.
(valami azt súgja,hogy nem Babetta -motor zümmög rajta)
Mekett 10351 2007. augusztus 29. 03:34
Válasz erre
A BIG Wind(ek?)et tudtommal a Vegyépszer építette meg.
Persze az is lehet, hogy csak az ő megrendelésükre építette más.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.