<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Apa | Adatlap | 110618 | 2008. augusztus 11. 10:24 | ![]() | |
Apa | Adatlap | 110617 | 2008. augusztus 11. 10:22 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 110616 | 2008. augusztus 10. 22:09 | ![]() | |
Sziaszok! Az első lépések képekben is.Látszik az alapmodell,ami még egy összeépítetlen kitt. Nincs szívem még összeépíteni,mert ez egy akkora kincs. A második képen az a járgány van amit le fogok bontani.Egy kis sziti és már kész is. A harmadikon pedig már megyünk is fürödni. Szerintem pár nap vagy egy hét és szétszedhedhető lesz a gép.Darabokra szedem majd. Egyenként megtisztítom és csiszolom őket,maj készülhet egy új teljes értékű makett. Jut eszembe,ha valakinek lenne egy ilyen szélvédője azt szívesen megvenném! További képek a további lépések után. Talpi | |||||
Gabi | Adatlap | 110615 | 2008. augusztus 10. 15:08 | ![]() | |
Szia! Nagyon jól összefoglaltad a lényeget, csak néhány kiegészítés hozzá. Ez a motor elhelyezés valóban Büssing "találmány", ha jól emlékszem az első típust 1952 környékén hozták ki. Ekkor kezdetek európában tért nyerni a kockafülkék a csőrőssel szemben, és a Büssing azért döntött a középmotor mellett, mert így nagyobb komfortot tudott biztosítani a vezetőnek, jobb súlyelosztást,és akkor még jobb szerelhetőséget. Ne feledjük, hogy ebben az időben még nem volt billenthető a fülke, csak belülről lehet szerelni, amúgy "Ifásan". Érdekes, hogy a piac nem vette be a Büssingnek ezt a koncepcióját, amit valószínűleg a több negatív tulajdonság okozott. Az mellett, hogy nem lehetett öszkerekes kamiont készíteni ezzel a móddal, nyerges változatban se volt, és ez nagyon behatárolta a felhasználás lehetőségeit. Amikor az MAN átvette a Büssinget (1971-1972) már futott az F8 sorozat, neki is volt fekvőmotorja, így viszonylag nem kellett nagy energiát belefektetnie. Az MAN leginkább a jobb súlyelosztás és a nagyobb vezetői komfort miatt próbálkozott tovább ezzel a variációval, de mint az idők mutatják, nem volt életképes hosszú távon. Ma már csak egy emlék, melyet még néhány ma is futó példány őriz, de nagyon jó építési téma, és az érdekessége, hogy asszem eddig még csak 1 vagy 2 ilyen megépített maketett láttam neten, pedig a németek szeretik ezt a témát. Gabi | |||||
pisti75 | Adatlap | 110614 | 2008. augusztus 10. 12:43 | ![]() | |
Kusti, Talpi! Köszönöm a kimerítő válaszokat! Jó makettolást mindenkinek! Pisti | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 110613 | 2008. augusztus 10. 12:38 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 110612 | 2008. augusztus 10. 12:36 | ![]() | |
Szia Pistu! Jó kérdés amit feltettél. Alapvetően ez egy a Büssingtől átvett koncepció volt. Szerintem a következők indokolták: -a sík padlós fülke nagyobb komfortot biztosított a sofőrnek, -elméletben javíthatta a menettulajdonságokat,mivel a tömegközéppont áthelyeződött, -változott a tengelyek terhelhetősége, -a fekvő motor egy bevált konstrukció volt a buszoknál. Ami viszont negativum : -az alacsony hasmagasság miatt sokszor veszélybe került a motor épsége, -mivel a motor elfoglalta a helyet a vázon ez korlátozta a felhasználhatóságot tehát nem lehetett pl. tereps 4x4-es, -karbantartási nehézségek. Szóval eléggé kétesélyes volt ez a projekt az MAN részéről,de ami tény,volt ilyen teherautó.Működtek,dolgoztak velük és mára a történelem egy szép részévé váltak. Nekem pedig nagyon tetszenek ezek az oroszlános gépek. Talpi | |||||
Kusti | Adatlap | 110611 | 2008. augusztus 10. 12:28 | ![]() | |
Szia Pisti! Elsőként ha jól tudom, akkor talán azért mert voltak olyan konstrukciói a Büsingnek hogy a fülke alá nem fért volna be. Ezért került az alváz ,,alá". Üdv! Kusti | |||||
pisti75 | Adatlap | 110610 | 2008. augusztus 10. 11:36 | ![]() | |
Sziasztok! Érdekes választás, lesz vele meló bőven. 1 kérdés: miért rakta a MAN a váz alá a motort, és nem közé előre? Amit nem sok minden indokol, se súlyelosztás, se helyhiány. Pisti. | |||||
Gabi | Adatlap | 110609 | 2008. augusztus 10. 09:05 | ![]() | |
Szia! Na végre, hogy bekötötték már a tyúkbelet hozzátok!:DD Köszi nekem is van kimaradt kormányrudam, de azzal két probléma is van: Nem jó a hossza sose, vágni kell, és a toldás nem lesz normális, ott később törik. Nem jól állnak a fejei, szintén vágni kell, késöbb letörik könnyen. A 4 tengelyes F2000-es MAN így van csinálva, és nem igazán használható a kormányzása, arról nem beszélve, hogy sokkal nehezebb megoldani a nem egyforma kitérítést. Én azt szerettem volna, hogy a kész makett kormányozható legyen, mégpedig úgy mint az eredeti, azért csináltam így. Az átépítésnél azért mindig kellenek kompromisszumok, mert ha gömbfejesre csinálok, akkor nem lesz normálisan kormányozható, viszont így kormányozható marad, de nem élethű az a része. Én az utóbbit választottam, mert a gömbfej nem látszik, viszont a 4 kitérített kerék igen. Biztosan meg lehet oldani valami köztes megoldással is, de nekem ez már az ötödik elöl kéttengelyes-korányzott kamionom lesz, és ez a megoldás vált be legjobban. Az Unterflur projekthez sok szerencsét, majd értekezünk! Gabi | |||||
3LM3 | Adatlap | 110608 | 2008. augusztus 10. 00:11 | ![]() | |
Van olyan festék, ami króm hatású? Mert nagyon jól jönne egy, esetleg milyen anyaggal lehet elérni a króm "színt"? (persze makettre kellene) | |||||
3LM3 | Adatlap | 110607 | 2008. augusztus 9. 23:53 | ![]() | |
Huh merész vállalkozás. Sok sikert hozzá! :) | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 110606 | 2008. augusztus 9. 23:15 | ![]() | |
Hölgyeim és Uraim!Az unterflur projekt kezdetét vette. A képeken látható járgányok szolgáltatják az alapot. A végleges autó olyasmi lesz mint a viktoriás autó,vagy a zöld MAN. Szeretném ha úgy nézne ki,hogy a konténer le lesz talpalva és a bogis gép épp tolat be alá.A hátsó tengelyig lesz alatta,hogy látszódjon az összes felfüggesztés is.Igyekszem majd a motort teljes valójában meg jeleníteni,ezért nem teszek semmi burkolatot rá.A segédváz pedig egész kicsi lesz,a legjobb láthatóság érdekében. Az építés képeit holnap teszem fel. Talpi | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 110605 | 2008. augusztus 9. 22:41 | ![]() | |
Szia Gabi! Jól alakul a schwer projekt. Tetszik,hogy részletesen kidolgozod.Ám egy építő jellegű kritikám lenne,ha megengeded. Tudom,hogy majd nem fog látszani de azt a kormány tolórudat nem lehetne más anyagból megcsinálni?Szívesen adok rendes gömbfejes rudat,mert tudod a Te szinteden már muszáj odafigyelni. ;) Egyébként nagyon jó és szép munka.Nekem pedig külön tetszik mivel MAN. Talpinger | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 110604 | 2008. augusztus 9. 22:28 | ![]() | |
Sziasztok! Most először írok nektek az új gépemről. Hálás vagyok kadam-nak,hogy végre tudlak untatni Titeket innen is. Szóval mostantól tudok képeket is majd felrakni. Reszkethettek! :) Talpi | |||||
Sanyi | Adatlap | 110602 | 2008. augusztus 9. 18:55 | ![]() | |
Gabi! Gratula a könyvekhez! Légyszi keress meg a d.nash@freemail.hu vagy a 20-378-3681 számon csörgess meg! Szeretném kölcsön kérni a "túlméretes" témájú könyveket. Évek óta vadászok ilyen témájú cuccokat, de sajnos külföldről nem tudok rendelni. Megbízható vagyok, tudok referencia személyeket adni. Sanyi | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 110601 | 2008. augusztus 9. 15:44 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 110600 | 2008. augusztus 9. 14:43 | ![]() | |
Szia! Sok minden lehet ott, ez kivitelzől függ. Sok 4 tengelyes vontatónál nem fér el a tank oldalt, és azt is felteszik keresztbe középre. Ezen kívűl sokszor ott vannak a légtartályok, és egyéb kiegészítő felszerelések. Itt szokott helyet kapni a légszűrőház is, de a hidraulikaolaj tartály is. Van amelyiken van csörlő, azt is ide teszik. Ezen kívűl oldalt plussz hűtő szokott lenni, mely legtöbbször a hidraulikaolajat hűti, de lehet kiegészítő hűtője a váltónak, motornak is. Szóval nagyon sok minden lehet, ebben a kategóriában ritka a két egyforma járgány. Gabi | |||||
3LM3 | Adatlap | 110599 | 2008. augusztus 9. 12:14 | ![]() | |
Szia! Köszi a választ. Elég irigylésre méltó kis könyv sorozat :)Elférne nálam is egy-kettő a polcokon :) Amúgy mindig is érdekelt, hogy az ilyen nehéz transzportos traktoroknak a fülke mögött mi található? Mert ott mindig van valami doboz vagy én nem is tudom, hogy mi. Üdv, 3LM3 | |||||
Gabi | Adatlap | 110598 | 2008. augusztus 9. 08:48 | ![]() | |
Sziasztok! Akik ismernek személyesen is, azok tudják, hogy a makettek mellett a kamionos témájú könyveket, újságokat is gyűjtöm. A múlt héten sikerült vásárolnom az ebayon 5 könyvet, melyeket főleg a Schwertransport téma miatt vettem meg. Az MAN könyvet már régóta nézegettem, de a többi is nagyon, Eddig még csak átfutni volt időm, de végignézem-olvasom őket. Nagyon korrekt volt az eladó, 58 eurora jött ki az 5 könyv postával, sőt grátisznak tett még bele két Fernfahrert és egy Trucker újságot is. Aki hasonlóan Schwertransport megszállott, azoknak nagyon javaslom a könyveket, mert nagyon sok jó kép, rajz és leírás van benne. Gabi | |||||
Gabi | Adatlap | 110597 | 2008. augusztus 9. 08:43 | ![]() | |
Szia! A papírboltban kapható ecset az esetek nagytöbbségében vízfestékkel és temperával való festésre jó. Vagy művészellátóban, vagy makettboltban, börzén vegyél ecsetet, mert azok erre a célra valóak. Kompresszort össze lehet hozni házilag is, csak kell hozzá egy ezermester szaki ismerős. Ha tudsz vele várni jövő tavaszig, akkor javaslom, hogy Móváron az öreg Gabberttól vegyél, mert ő ott jó árban jó kompikat szokott árulni. Gabi | |||||
3LM3 | Adatlap | 110596 | 2008. augusztus 8. 17:11 | ![]() | |
Sziasztok! Van különbség egy makettboltban kapható makettecset között és egy szimpla írószerben kapható ugyan akkora ecset között? Illetve: Érdeklődnék kompresszor után. Melyiket érdemes megvenni, hol érdemes venni? Én néztem egyet a Luckymodell-en a tamya basic kompresszora, amihez elvileg szórópisztoly is jár. Vajon érdemes erre költeni vagy nem? Segítségeteket előre is köszönöm, 3LM3 | |||||
dini27 | Adatlap | 110595 | 2008. augusztus 8. 14:42 | ![]() | |
Szia Erno ami két dafot összeépitettél az egyikből nem maradt egy komplett kamion ha igen és nem kell mennyibe adnád? Dini27 | |||||
pulcsi | Adatlap | 110594 | 2008. augusztus 8. 09:27 | ![]() | |
Szia Talpi! Megjött a levél köszi szépen.Pulcsi | |||||
dini27 | Adatlap | 110593 | 2008. augusztus 7. 21:35 | ![]() | |
Szasz Gabi!Nagyon jó gép lesz irigyellek nagyon is.További jó munkát. | |||||
rico | Adatlap | 110592 | 2008. augusztus 7. 20:47 | ![]() | |
Szia Gabi! Ez király lesz! Már épp hiányoltam az MAN-edet!:) Rico | |||||
Gabi | Adatlap | 110591 | 2008. augusztus 7. 20:12 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 110590 | 2008. augusztus 7. 20:07 | ![]() | |
Szia modellpapa! Az Ovit F2000-e már az Evos sorozatú, 41.603-as. Amit én építek F90-hez hasonló tudomásom szerint csak a Hercegh-nek van vagy volt, de az ővék 8x6/4, és nagyobb tengelytávú ez miatt értelemszerűen. Gabi | |||||
3LM3 | Adatlap | 110589 | 2008. augusztus 7. 18:15 | ![]() | |
Köszi az ismételt gyors és kimerítő választ :) | |||||
modellpapa | Adatlap | 110588 | 2008. augusztus 7. 17:00 | ![]() | |
modellpapa | Adatlap | 110587 | 2008. augusztus 7. 16:54 | ![]() | |
A VW-nek dél-amerikában pontosabban braziliában van egy teherautógyára évi kb. 60.000db-os kapacitással. gyártanaki is kb. évi 50.000db-ot aminek kb. 10-15%-a buszalváz.Az ottani haszongépjármű piac nagyon komoly szereplője a VW. a kínálat 44t össztömegig tart. Amolyan amerikai divat szerint komponensekből gyártanak komplett teherautót. MWM ill. cummins motor, Rockwell, DANA, Meritor tengelyek, ZF, Eaton váltók. Vizsgálják egy európai gyár felépítésének lehetőségét (vagy kelet-európában vagy az orosz piacon) évi 15.000db-os kapacitással. nézz körül itt: www.vwcommercial.co.za/models/constellation/ | |||||
3LM3 | Adatlap | 110586 | 2008. augusztus 7. 16:00 | ![]() | |
Szia! Ilyenről még nem is hallottam. Mik vannak. De azért van itt még egy érdekesség. Egy német kamionos újságban (a neve azt hiszem Trucker volt) láttam egy Volkswagen kamiont 320-as volt talán ez a pacikra utalhat. Ez most csak valami koncepció vagy már létezik is? | |||||
modellpapa | Adatlap | 110585 | 2008. augusztus 7. 14:43 | ![]() | |
Az utolsó képen a 8 kerekű szerelvény egy érdekes autó. Azért van annyi kereke mert ha 2db 20 lábas konténert visz akkor a pótkocsi első 2 kereke után szét tudják kapcsolni a fépótkocsit 2részre, így vagy egyszerre lehet űríteni a 2 konténert, vagy megoldható hogy két külön címzettnek is el lehet vinni a konténert ha azok nagyjában egy körzetbe tartoznak. Ja és mindkét konténert tudják hátulról űríteni. Normál esetben ha 2 konténer van az autón akkor az egyik konténer ajtaja előre néz (a vontató fele) a másik meg úgye normálisan a félpótkocsi végén. Ilyenkor az első űrítésénél le kell kapcsolni a vontatót és meg kell oldani a cégnek a kirakást valamilyen rampa segítségével. Ha ilyen 5 tengelyes félpót van akkor egyszerűbb a helyzet. Remélem érhető. | |||||
modellpapa | Adatlap | 110584 | 2008. augusztus 7. 14:34 | ![]() | |
TGS, TGX, a lényeg, hogy már a facelift utáni modellre értettem. Biztosan X90. Van egy régebbi Trucker magazinom kb. 1999-ből ahol összehasonlították az aktuális f2000 evolution modellel. | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 110583 | 2008. augusztus 7. 12:55 | ![]() | |
man. man. man. man. man. | |||||
Simka | Adatlap | 110582 | 2008. augusztus 7. 10:10 | ![]() | |
Modellpapa! Látom rosszul figyelmetlenül olvastam, amit írtál, mert azt írtad, hogy azóta a MAN tulajdona, nem azóta létezik. Megkövetlek, bocs!:) Viszont a TGS alatt nem a TGX-et értetted? | |||||
Simka | Adatlap | 110581 | 2008. augusztus 7. 10:06 | ![]() | |
Szia Modellpapa! Amennyire én tudom az ERF kamion régebb óta létezik mint 2000 (bár lehet, hogy az MAN akkor vette meg, innen a dátum), példának itt ez a kép a 80-90-es évek környékéről sőt a 87-88-as Hungarocamion Truck GP-n is volt ERF kamion, a többiben biztos, hogy igazad van, az újabb kori történetét még annyira sem ismerem mint a régit Másik: megmondom neked őszintén, hogy ahol én találtam ezt az X90 MAN képet, ott az F90 prototípusának írták, de este utánanézek, mert olvastam most róla valahol, bár az tény, hogy mindeképpen az F90-es széria alapját illetve kiindulópontját képezte. Simka | |||||
3LM3 | Adatlap | 110580 | 2008. augusztus 7. 00:03 | ![]() | |
3LM3 | Adatlap | 110579 | 2008. augusztus 6. 23:59 | ![]() | |
Köszönöm szépen a választ Modellpapa :) | |||||
modellpapa | Adatlap | 110578 | 2008. augusztus 6. 23:31 | ![]() | |
Az ERF egy angol teherautó márka. Kb. 2000 óta MAN tulajdon. ERF = Ervin Richard Fodden (lehet egy D-vel kell írni) Van köze a Foden tgk-hoz (ami DAF illetve annak anyacégének a Paccar érdekeltsége.) Ha jól emlékszem valahogy úgy volt a történet hogy a tulaj kiszállt a cégből (Foden) vagy a családi vállakozásból és önállósodott ERF név alatt. Amikor az MAN megvette a Western Start-tól az ERF-t sok milliót ölt egy új gyár felépítésébe majd pár év múlva mert nem volt gazdaságos a gyártás bezárta azt. Ma az ERF teherautók München-ben készülnek úgyanazon a gyártósoron mint a TG-A-k. Illetve a TGS megjelenésével lehet megszabadultak a az ERF névtől is. (A TGS megjelenésével úgye már nem készült el a Steyr változat sem.) | |||||
modellpapa | Adatlap | 110577 | 2008. augusztus 6. 23:21 | ![]() | |
"A NH sorozatot inkább Európában használják, a VN sorozatot pedig Amerikában. Az NH kb. olyan, mint a Scania T sorozata, vagyis, az FH fülke kapott egy nózit. A nálam nagyobbak majd megcáfolják ha nem így van." A Volvo NH sorozat dél-amerikának készült a VN sorozat meg észak-amerikának. Mivel az NH alapja az FH sorozat (fülke, hajtáslánc) ezért hozott át a Volvo "párat" europába. Így bármelyik Volvo márkaszervízben karban tudják tartani. A VN sorozattal ez nem lenne ilyen egyszerű. Egy másik hozzászóláshoz kapcsolódóan a Scania a csörös sorozatot már sem europában sem dél-amerikában nem gyártja.Miután dél-amerikában is megszűnt iránta gyakorlatilag az érdeklődés ezért fejezték be a gyártást. | |||||
3LM3 | Adatlap | 110576 | 2008. augusztus 6. 22:37 | ![]() | |
Hali! Láttam olyan kamiont kint németben, hogy "ERF" ez valami daf licensz alapján készülhet, mert hasonlított rá. Angol rendszámú volt. | |||||
modellpapa | Adatlap | 110575 | 2008. augusztus 6. 22:30 | ![]() | |
Az ilyen 4 tengelyes MAN-t 2 tengelytávval gyártották. Létezett F2000-es változat is, illetve mivel ez az ÖAF-nél készült ezért ez nem f2000-es név alatt futott hanem E2000-es név alatt. Gyári kódja E95 volt. Az A-B tengelytáv vagy 1825mm vagy 2500mm volt. Ilyet vett az Ovit is 1999-ben. | |||||
modellpapa | Adatlap | 110574 | 2008. augusztus 6. 22:17 | ![]() | |
A képen nem szereplő MAN nem F90-es prototipus hanem X90-es koncepcióautó. | |||||
dini27 | Adatlap | 110573 | 2008. augusztus 6. 21:36 | ![]() | |
Hé srácok csak egy info főleg scaniafanoknak van a csereberén egy scania lb 141 10000ft-ért. | |||||
dini27 | Adatlap | 110572 | 2008. augusztus 6. 21:14 | ![]() | |
Ez igaz.A kamion és pótkocsi üyekben nézelődtél már ebay-en? | |||||
rico | Adatlap | 110571 | 2008. augusztus 6. 17:41 | ![]() | |
Sziasztok! Köszi Csabi! Dini27! Tudom, hogy nem csak ETS van játszottam is a 18 WOS PTTM-el és az utóbbi időben a Haulinnal, de áttértem ide, mert itt Európában megyünk és EU-s kocsik, kamionok vannak, a 18 WOS részekbe pedig ezeket le lehet tölteni, de nem mindig müxik. Rico | |||||
dini27 | Adatlap | 110570 | 2008. augusztus 6. 17:02 | ![]() | |
Szia rico nem csak ez a játék van hanem a 18 Wheels of Steel sorozat is én azt nyomom.Jó munkát mindenkinek. | |||||
Csabi | Adatlap | 110569 | 2008. augusztus 6. 16:03 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 110568 | 2008. augusztus 6. 11:11 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ezek a fotók egy jobbkormányos Volvo FM10-hez tartoznak