<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
RCM | Adatlap | 110639 | 2008. augusztus 13. 11:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Simka | Adatlap | 110638 | 2008. augusztus 12. 22:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Roland, Iveco Turbostar makett készül by Gallassini, nem Unimog, Unimog majd csak a jövőben vmikor, meg pont most beszélgettünk Talpi emberrel IFA-ilag, nálam is tervben majd... Csetuka szépen halad a Streamline, felépítmény? Milyen lesz? Simka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
csetuka | Adatlap | 110637 | 2008. augusztus 12. 21:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gabi! Saját kezűleg esztergáltam alumíniumból, nem túl szerencsés volt az anyag választás, mert utólag már nem tudtam kifúrni a csavarfejeknek a lyukat, így azok lemaradtak. Legközelebb megpróbálom sztirolból elkészíteni. De ez még mindig ugyanaz a Scania, csak nem nagyon volt időm rá, már lementek a nyári munkák, most már több időm lesz rá. csetuka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110636 | 2008. augusztus 12. 21:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia csetuka! Nagyon szépen alakul ez a Scaniad is. A hátsó kerékagy KFS, vagy te faragtad? Eddig nagyon jól mutat, jó lenne már egyszer életben is látni őket. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
csetuka | Adatlap | 110635 | 2008. augusztus 12. 20:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia RCM! Jó lesz a Dakaros Scania, tetszik! Azokból a gyanta kerekekből nem lehetne vásárolni? Ha igen mennyibe kerülne? csetuka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
csetuka | Adatlap | 110634 | 2008. augusztus 12. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hosszú idő után egy kis helyzet jelentés, alváz festve (még kicsit pingálni kell), és a fülke is, Kiegészítőket kellene majd felragasztani, de holnaptól nyaralás. Nagytalpú barátomnak sok sikert a MANcikához, Kíváncsian várom a fekvő motor kivitelezését. Gabinak is gratula az eddigi munkájához, jól néz ki a MAN. Mindenkinek jó makettezést kívánok! üdv.: csetuka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Csabi | Adatlap | 110633 | 2008. augusztus 12. 07:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Makettet is gyártanak, 1/35-ös méretben. Ára 49.95 Eur. Ebay-en beszerezhető. Üdv, Csabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110632 | 2008. augusztus 11. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Fiúk! Nagyon rég jártam itt... Gabinak ahogy elvárjuk szép kis gépe lesz! És MAN FOREVER! :) Talpi várom a fejleményeket! Simka arról az Unimogról is dobhatnál pár képet! Kiváncsi vagyok hogyan áll. Nekem nemsokára elkészül a Tatai féle Scania 2. példánya. Közben most a TGS-t is "csinosítgatom". A darura csináltam jelenleg kitolóhidraulikát, és hátsó lámpákat mert azok siralmasak. Képek később. De ahogy végeztem a Scaniaval nekiállok a LEIERes MAN-nek! Kérdésem: nincs valakinek egy tetőre való légterelő spoilere? Igazából a TGS tetejére akarom rakni. Vagy érdemesebb lenne valahogy sztirolból megcsinálni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dini27 | Adatlap | 110631 | 2008. augusztus 11. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok sikerült pár (4) makettet szerezni nem vagyok elégedetlen de szerintetek mikor lesz itthon kapható a T142-es Scania Roadrunner? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 110630 | 2008. augusztus 11. 20:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem létezik! Modellt lehet venni vasútmodell üzletekben (1/87, 1/43), egyébként meg egyenlőre biztosan csak magadnak tudod elkészíteni. ;) Üdv: Em. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ALPINMISI | Adatlap | 110629 | 2008. augusztus 11. 19:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||
sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni nem tudjátok hol lehet ifa modellt kapni előre is köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Simka | Adatlap | 110628 | 2008. augusztus 11. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Rico! Egy kicsit haladt, de minimál, úgyhogy azért nem nincs nagyon kép.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pulcsi | Adatlap | 110627 | 2008. augusztus 11. 17:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
rico | Adatlap | 110626 | 2008. augusztus 11. 17:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsi elírtam!:) s=d | |||||||||||||||||||||||||||||||||
rico | Adatlap | 110625 | 2008. augusztus 11. 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Simka! Hogy halas az Iveco? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Simka | Adatlap | 110624 | 2008. augusztus 11. 15:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Rico, képek unimog, bár inkább régebbi 400-as sorozat. 3LM3, jobb is, hogy nem lettél volna a sofőr helyében, mert az már szerintem az ibolyák alól szagolja a gázolajat.. Amúgy 10-es Volvo mixerre térve, megfigyelhető, hogy a haszonjárművek már egypár éves korukban elkezdenek itt-ott rozsdálódni, legalább is alvázon-motoron, láttam 4 éves TGA-t, aminek az alvázán már több volt a rozsda, mint az alvázvédő festék, ugye a teherautó nem nagypapa garázsban tartott 120 Luxus skodája 30 éve ott figyel, nagypapa meg szívrohamban huny el, ha felfedez egy cm2-es rozsdapöttyöt... Fűrdőmester Talpi kollega, képzelje megjött a Manci, majd kommunikálunk:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
rico | Adatlap | 110623 | 2008. augusztus 11. 14:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Képeket keresek UNIMOG U 1300 L alvázáról, de ha nem pont erről van képetek az sem gond! Előre is nagyon köszönöm! Rico | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110622 | 2008. augusztus 11. 13:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
És mitől jobb egy jobb kormányos magyarba, mint bal kormányos társai? Vagy egyszerűen csak olcsóbb volt? Azért ez a kép durva. Nem lettem volna a sofőr helyében. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Apa | Adatlap | 110621 | 2008. augusztus 11. 12:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Apa | Adatlap | 110620 | 2008. augusztus 11. 11:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia 3LM3! Itt dolgozik nálunk ez a 360-as Volvo mixer, 2000-es évjárat és magyar rendszámos természetesen. Van egy jobbkormányos Scania 310-es is, szintén magyar rendszámmal. Sőt, van jobbkormányos beton pumpánk is, ez egy Mercedes alvázon van, nem is beszélve egy másik Iveco mixerről, ami szintén mixer akisebb fajtából.Arról még nincs fotóm, de mihelyst itt lesz az udvaron, készítek néhányat. A többi mixerünk teljesen normális Actros és MAN. :D- | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110619 | 2008. augusztus 11. 11:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Apa! Azt nevezem nem igen most készülhetett a szerkezet. A rozsdát és a korróziót elnézve :) Szerintem kincset érő képek azoknak akik szeretnek "öregíteni" makettjaikon :) Hol sikerült lekapni? Gondolom nem magyar rendszámos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Apa | Adatlap | 110618 | 2008. augusztus 11. 10:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ööö.. Ezek a fotók egy jobbkormányos Volvo FM10-hez tartoznak | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Apa | Adatlap | 110617 | 2008. augusztus 11. 10:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110616 | 2008. augusztus 10. 22:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziaszok! Az első lépések képekben is.Látszik az alapmodell,ami még egy összeépítetlen kitt. Nincs szívem még összeépíteni,mert ez egy akkora kincs. A második képen az a járgány van amit le fogok bontani.Egy kis sziti és már kész is. A harmadikon pedig már megyünk is fürödni. Szerintem pár nap vagy egy hét és szétszedhedhető lesz a gép.Darabokra szedem majd. Egyenként megtisztítom és csiszolom őket,maj készülhet egy új teljes értékű makett. Jut eszembe,ha valakinek lenne egy ilyen szélvédője azt szívesen megvenném! További képek a további lépések után. Talpi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110615 | 2008. augusztus 10. 15:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon jól összefoglaltad a lényeget, csak néhány kiegészítés hozzá. Ez a motor elhelyezés valóban Büssing "találmány", ha jól emlékszem az első típust 1952 környékén hozták ki. Ekkor kezdetek európában tért nyerni a kockafülkék a csőrőssel szemben, és a Büssing azért döntött a középmotor mellett, mert így nagyobb komfortot tudott biztosítani a vezetőnek, jobb súlyelosztást,és akkor még jobb szerelhetőséget. Ne feledjük, hogy ebben az időben még nem volt billenthető a fülke, csak belülről lehet szerelni, amúgy "Ifásan". Érdekes, hogy a piac nem vette be a Büssingnek ezt a koncepcióját, amit valószínűleg a több negatív tulajdonság okozott. Az mellett, hogy nem lehetett öszkerekes kamiont készíteni ezzel a móddal, nyerges változatban se volt, és ez nagyon behatárolta a felhasználás lehetőségeit. Amikor az MAN átvette a Büssinget (1971-1972) már futott az F8 sorozat, neki is volt fekvőmotorja, így viszonylag nem kellett nagy energiát belefektetnie. Az MAN leginkább a jobb súlyelosztás és a nagyobb vezetői komfort miatt próbálkozott tovább ezzel a variációval, de mint az idők mutatják, nem volt életképes hosszú távon. Ma már csak egy emlék, melyet még néhány ma is futó példány őriz, de nagyon jó építési téma, és az érdekessége, hogy asszem eddig még csak 1 vagy 2 ilyen megépített maketett láttam neten, pedig a németek szeretik ezt a témát. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pisti75 | Adatlap | 110614 | 2008. augusztus 10. 12:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kusti, Talpi! Köszönöm a kimerítő válaszokat! Jó makettolást mindenkinek! Pisti | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110613 | 2008. augusztus 10. 12:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110612 | 2008. augusztus 10. 12:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Pistu! Jó kérdés amit feltettél. Alapvetően ez egy a Büssingtől átvett koncepció volt. Szerintem a következők indokolták: -a sík padlós fülke nagyobb komfortot biztosított a sofőrnek, -elméletben javíthatta a menettulajdonságokat,mivel a tömegközéppont áthelyeződött, -változott a tengelyek terhelhetősége, -a fekvő motor egy bevált konstrukció volt a buszoknál. Ami viszont negativum : -az alacsony hasmagasság miatt sokszor veszélybe került a motor épsége, -mivel a motor elfoglalta a helyet a vázon ez korlátozta a felhasználhatóságot tehát nem lehetett pl. tereps 4x4-es, -karbantartási nehézségek. Szóval eléggé kétesélyes volt ez a projekt az MAN részéről,de ami tény,volt ilyen teherautó.Működtek,dolgoztak velük és mára a történelem egy szép részévé váltak. Nekem pedig nagyon tetszenek ezek az oroszlános gépek. Talpi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kusti | Adatlap | 110611 | 2008. augusztus 10. 12:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Pisti! Elsőként ha jól tudom, akkor talán azért mert voltak olyan konstrukciói a Büsingnek hogy a fülke alá nem fért volna be. Ezért került az alváz ,,alá". Üdv! Kusti | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pisti75 | Adatlap | 110610 | 2008. augusztus 10. 11:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Érdekes választás, lesz vele meló bőven. 1 kérdés: miért rakta a MAN a váz alá a motort, és nem közé előre? Amit nem sok minden indokol, se súlyelosztás, se helyhiány. Pisti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110609 | 2008. augusztus 10. 09:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Na végre, hogy bekötötték már a tyúkbelet hozzátok!:DD Köszi nekem is van kimaradt kormányrudam, de azzal két probléma is van: Nem jó a hossza sose, vágni kell, és a toldás nem lesz normális, ott később törik. Nem jól állnak a fejei, szintén vágni kell, késöbb letörik könnyen. A 4 tengelyes F2000-es MAN így van csinálva, és nem igazán használható a kormányzása, arról nem beszélve, hogy sokkal nehezebb megoldani a nem egyforma kitérítést. Én azt szerettem volna, hogy a kész makett kormányozható legyen, mégpedig úgy mint az eredeti, azért csináltam így. Az átépítésnél azért mindig kellenek kompromisszumok, mert ha gömbfejesre csinálok, akkor nem lesz normálisan kormányozható, viszont így kormányozható marad, de nem élethű az a része. Én az utóbbit választottam, mert a gömbfej nem látszik, viszont a 4 kitérített kerék igen. Biztosan meg lehet oldani valami köztes megoldással is, de nekem ez már az ötödik elöl kéttengelyes-korányzott kamionom lesz, és ez a megoldás vált be legjobban. Az Unterflur projekthez sok szerencsét, majd értekezünk! Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110608 | 2008. augusztus 10. 00:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Van olyan festék, ami króm hatású? Mert nagyon jól jönne egy, esetleg milyen anyaggal lehet elérni a króm "színt"? (persze makettre kellene) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110607 | 2008. augusztus 9. 23:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Huh merész vállalkozás. Sok sikert hozzá! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110606 | 2008. augusztus 9. 23:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hölgyeim és Uraim!Az unterflur projekt kezdetét vette. A képeken látható járgányok szolgáltatják az alapot. A végleges autó olyasmi lesz mint a viktoriás autó,vagy a zöld MAN. Szeretném ha úgy nézne ki,hogy a konténer le lesz talpalva és a bogis gép épp tolat be alá.A hátsó tengelyig lesz alatta,hogy látszódjon az összes felfüggesztés is.Igyekszem majd a motort teljes valójában meg jeleníteni,ezért nem teszek semmi burkolatot rá.A segédváz pedig egész kicsi lesz,a legjobb láthatóság érdekében. Az építés képeit holnap teszem fel. Talpi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110605 | 2008. augusztus 9. 22:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gabi! Jól alakul a schwer projekt. Tetszik,hogy részletesen kidolgozod.Ám egy építő jellegű kritikám lenne,ha megengeded. Tudom,hogy majd nem fog látszani de azt a kormány tolórudat nem lehetne más anyagból megcsinálni?Szívesen adok rendes gömbfejes rudat,mert tudod a Te szinteden már muszáj odafigyelni. ;) Egyébként nagyon jó és szép munka.Nekem pedig külön tetszik mivel MAN. Talpinger | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110604 | 2008. augusztus 9. 22:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Most először írok nektek az új gépemről. Hálás vagyok kadam-nak,hogy végre tudlak untatni Titeket innen is. Szóval mostantól tudok képeket is majd felrakni. Reszkethettek! :) Talpi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanyi | Adatlap | 110602 | 2008. augusztus 9. 18:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi! Gratula a könyvekhez! Légyszi keress meg a d.nash@freemail.hu vagy a 20-378-3681 számon csörgess meg! Szeretném kölcsön kérni a "túlméretes" témájú könyveket. Évek óta vadászok ilyen témájú cuccokat, de sajnos külföldről nem tudok rendelni. Megbízható vagyok, tudok referencia személyeket adni. Sanyi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 110601 | 2008. augusztus 9. 15:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110600 | 2008. augusztus 9. 14:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Sok minden lehet ott, ez kivitelzől függ. Sok 4 tengelyes vontatónál nem fér el a tank oldalt, és azt is felteszik keresztbe középre. Ezen kívűl sokszor ott vannak a légtartályok, és egyéb kiegészítő felszerelések. Itt szokott helyet kapni a légszűrőház is, de a hidraulikaolaj tartály is. Van amelyiken van csörlő, azt is ide teszik. Ezen kívűl oldalt plussz hűtő szokott lenni, mely legtöbbször a hidraulikaolajat hűti, de lehet kiegészítő hűtője a váltónak, motornak is. Szóval nagyon sok minden lehet, ebben a kategóriában ritka a két egyforma járgány. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110599 | 2008. augusztus 9. 12:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszi a választ. Elég irigylésre méltó kis könyv sorozat :)Elférne nálam is egy-kettő a polcokon :) Amúgy mindig is érdekelt, hogy az ilyen nehéz transzportos traktoroknak a fülke mögött mi található? Mert ott mindig van valami doboz vagy én nem is tudom, hogy mi. Üdv, 3LM3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110598 | 2008. augusztus 9. 08:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Akik ismernek személyesen is, azok tudják, hogy a makettek mellett a kamionos témájú könyveket, újságokat is gyűjtöm. A múlt héten sikerült vásárolnom az ebayon 5 könyvet, melyeket főleg a Schwertransport téma miatt vettem meg. Az MAN könyvet már régóta nézegettem, de a többi is nagyon, Eddig még csak átfutni volt időm, de végignézem-olvasom őket. Nagyon korrekt volt az eladó, 58 eurora jött ki az 5 könyv postával, sőt grátisznak tett még bele két Fernfahrert és egy Trucker újságot is. Aki hasonlóan Schwertransport megszállott, azoknak nagyon javaslom a könyveket, mert nagyon sok jó kép, rajz és leírás van benne. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110597 | 2008. augusztus 9. 08:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A papírboltban kapható ecset az esetek nagytöbbségében vízfestékkel és temperával való festésre jó. Vagy művészellátóban, vagy makettboltban, börzén vegyél ecsetet, mert azok erre a célra valóak. Kompresszort össze lehet hozni házilag is, csak kell hozzá egy ezermester szaki ismerős. Ha tudsz vele várni jövő tavaszig, akkor javaslom, hogy Móváron az öreg Gabberttól vegyél, mert ő ott jó árban jó kompikat szokott árulni. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110596 | 2008. augusztus 8. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Van különbség egy makettboltban kapható makettecset között és egy szimpla írószerben kapható ugyan akkora ecset között? Illetve: Érdeklődnék kompresszor után. Melyiket érdemes megvenni, hol érdemes venni? Én néztem egyet a Luckymodell-en a tamya basic kompresszora, amihez elvileg szórópisztoly is jár. Vajon érdemes erre költeni vagy nem? Segítségeteket előre is köszönöm, 3LM3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dini27 | Adatlap | 110595 | 2008. augusztus 8. 14:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Erno ami két dafot összeépitettél az egyikből nem maradt egy komplett kamion ha igen és nem kell mennyibe adnád? Dini27 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
pulcsi | Adatlap | 110594 | 2008. augusztus 8. 09:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Talpi! Megjött a levél köszi szépen.Pulcsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
dini27 | Adatlap | 110593 | 2008. augusztus 7. 21:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szasz Gabi!Nagyon jó gép lesz irigyellek nagyon is.További jó munkát. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
rico | Adatlap | 110592 | 2008. augusztus 7. 20:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gabi! Ez király lesz! Már épp hiányoltam az MAN-edet!:) Rico | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110591 | 2008. augusztus 7. 20:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110590 | 2008. augusztus 7. 20:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia modellpapa! Az Ovit F2000-e már az Evos sorozatú, 41.603-as. Amit én építek F90-hez hasonló tudomásom szerint csak a Hercegh-nek van vagy volt, de az ővék 8x6/4, és nagyobb tengelytávú ez miatt értelemszerűen. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3LM3 | Adatlap | 110589 | 2008. augusztus 7. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi az ismételt gyors és kimerítő választ :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia!
A Scania kerekéből nem tudok eladni Neked ,de a képen láthatóból igen.
1/24-es 50mm átmérőjű katonai kerék garnitúra gyantából.3000.-Ft/garnitúra
(2db jobbos és 2db balos)