<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
jokogeri | Adatlap | 110945 | 2008. szeptember 15. 15:17 | ||||||||||||||||
jokogeri | Adatlap | 110944 | 2008. szeptember 15. 14:57 | ||||||||||||||||
Sziasztok! A múltkor örültetek itt egy sárgára mázolt csőrösnek. Most mutatok nektek két csőröst, ahogy igazából ki kell neki nézni. A Peterbilt 359-es Nürnbergben a kiállítás legszebb modellje különdíjat kapta 2002-ben. | |||||||||||||||||||
Ady32 | Adatlap | 110943 | 2008. szeptember 15. 07:17 | ||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110942 | 2008. szeptember 14. 22:21 | ||||||||||||||||
Ennye már! :-) | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110941 | 2008. szeptember 14. 22:05 | ||||||||||||||||
sok száz csók érte! :) | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110940 | 2008. szeptember 14. 21:45 | ||||||||||||||||
Roland! Holnap. Talpi | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110939 | 2008. szeptember 14. 21:37 | ||||||||||||||||
Mégegyszer is köszönöm minden információt. Lassan nekiállok a vázaknak majd. Az egyikkel semmi gondom nem lesz, a darust meg először metélem... aztán majd a pontos tengelytávokat tudva kialakul valahogy. Talpi bácsi mikor tudod küldeni a hidat? nem sürgetni akarlak, csak érdeklődöm. És volna még egy kérdésem :D De ez már a makettekhez. Szeretnék a szélvédőre belülről kis zászlókat aggatni. Azt milyen megoldással lenne érdemes? mert elképzelésem sincs róla. Köszi Roland | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110938 | 2008. szeptember 14. 20:04 | ||||||||||||||||
Roland! Az megint egy más kérdés. Az egy fejlesztés alatt lévő dolog még. Nyugaton biztos müxeni fog,de itthon kicsi esélyét látok.Tudod az utak meg a zöldek és a sok népművészeti agyagedény aki utálja a kamionosokat. De az a lényeg,hogy arra nem ezek a szabályok lesznek érvényesek. Talpi | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110937 | 2008. szeptember 14. 20:00 | ||||||||||||||||
Köszönöm szépen a válaszokat! Ma egész sokat tanultam tőletek! :) Egy kérdés, ha érvényben van ez a súlytörvény, akkor mér kísérletesnek azzal hogy a félpótkocsi után tandemet raknak? kizárt dolog hogy az beleférjen a 40 tonnába. Igaz halottas ügy a kanyarodás végett is... :) Lehet lüke kérdések, de itt legalább tudok belőle tanulni. Köszi | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110936 | 2008. szeptember 14. 14:16 | ||||||||||||||||
Roland! Annak idején hozták azt a 8 lóerő/tonna szabályt. Ettől számítva lezdték a minimális teljesítményt meghatározni. (40 tonna össztömeghez min 320 lóerő kell) Szóval az a lényeg,hogy ha valamit megfelelő dinamikával mozgatni akarsz,akkor kell a lóerő.De csak egy bizinyos határig.Ez a határ mindíg változik. A gyártók igyekeztnek a megrendelő igényeihez alakítani a gépeket a lehető legjobb és leggazdaságosabb kialakítással.Ehhez az is hozzátartozik,hogy nem feltétlenül kell a legnagyobb teljesítményű motort alkalmazni. Ha adott egy feladat, a gyár már tudja rá a megfelelő konstrukciót. Megjegyzem én is szeretem a nagy teljesítményt,mert jobb és dinamikusabb. Van benne kraft.Tudod,hogy többre is képes a géped. Mondjuk most csak egy 320-ast vezetek.Ez jó-jó,de kicsit kevés.Azért ha egy 400-as lenne,vidámabban venné az akadályokat( persze a súlyt is :-)) ,de ez van. Nyugaton a fenti módon választják az autókat. Itthon fognak egy mezei 400-as vontatót és dolgoztatják.Ami lehet,hogy nem is elég arra a feladatra mert az több cirkot igényelne. Vagy ott van pl. egy kukáskocsi a maga 260-310 pacijával jól elboldogul szólóban. Erre kell,ennyi a teljesítmény. Szóval azt akartam elmondani,hogy ha kellene az a 680 akkor beletennék,de megoldja a 410 is a feladatot.Kisebb fogyasztással,olcsóbb bekerülési költséggel,stb. Végezetül még annyit,hogy tesómnak ( cb:Kistesó)most vettek egy Actrost 530 lovasat,ami egy olasz autó volt és billencs.Ott igazán szeretik a nagyobb motorokat. Talpi | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110935 | 2008. szeptember 14. 13:54 | ||||||||||||||||
Gabi! 320 :-(( Talpi | |||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110934 | 2008. szeptember 14. 13:05 | ||||||||||||||||
Szia Roland! Normál esetben az EU-ban 40 tonna össztömegű szerelvények vehetnek részt, egyedűl az Egyesült Királyságban van 42 tonna asszem. Ezen kívűl az északi állomakban és Hollandiában, valamint kisérleti jelleggel néhány német szakaszon már futnak a 60 tonnás szerelvények, de ezek is csak egy kijelölt szakaszon közlekedhetnek, nem bárhol. Hiába 600 lóerős egy széria vontató, az is csak 40 tonnába mehet hivatalosan. A nehézvontatók más kategória, azok mindig útvonalengedéllyel mennek, ott egyedi súly van ez miatt. Tehát a motorerőtől nem fog nőni az össztömeg, mert különben már 1000 lóerős motorokat gyártanának. Normál szállításhoz a 420-470 lóerős motor az ideális, mind teljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából. A nagyobb motorokra hegyes vidéken lehet szükség normál szállítás mellet, de sok cég vezérkamionnak vesz ilyen gépeket. A helyzet furcsasága, hogy a nagyobb motoros verzióknak nagyobb az önsúlya is (nem ritka esetben akár egy tonnával is a normálhoz képest), ebbe persze belejátszik az álltalában vett nagyobb felszereltség, és így gazdaságossági szempontból abszolút nem kifizetődő. Ez is magyarázata annak, hogy miért nem lesz 680-as motorral fardarus-platós, az árról már nem is beszélve. Ha megnézed nagyobb cégek flottáit, láthatod, hogy típustól függetlenűl a 420-470 lóerős kamionok adják a gépjárműpark javát. Gabi | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110933 | 2008. szeptember 14. 11:49 | ||||||||||||||||
Köszi! Szóval akkor az első kettő az össztömeg, és az utánalevő pedig a lóerő. Őszintén megmondom, nem tudtam. :) de ezért vagyunk itt. Viszont lenne egy olyan kérdésem hozzá hogy ha gyárt az MAN már ilyen erős motrokat, akkor azt mér nem lehet belerakni ilyen darusokba? és akkor ezeknek is nőhetne az össztömege. Vagy ez a tengelyterhelések miatt nem oldható meg? Talpi, igen a képen szereplő hasonló kamion lesz majd, csak XXL fülkés. Van még amit nem tudok amiben még segítséget szeretnék majd kérni, nekiállok majd "bekábelezni" az alvázat. De foggalmam sincs hogy mit hova kell kötni. Majd ebben várok segítséget! köszi Roland | |||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110932 | 2008. szeptember 14. 10:23 | ||||||||||||||||
Szia Roland! Azért MAN-fanként azt hittem ennél jobban ismered az általuk használt tipusjelzéseket. A leírt 41.680-as TGX egy 4 tengelyes 41 tonna össztömegű V8-as 680 lóerős típust jelent. Ezt a kombinációt szinte csak a nehéz-vontató kategóriában használják, tehát elég kicsi rá az esély, hogy ilyet láttál. A 680-as verzió amúgy is csak TGX-ben létezik, az új V8-as motorhoz, a TGA-nál 660 lovas V10-es motor volt a csúcs, de ott is csak nehézvontatóhoz használták. A 3 tengelyes platós gépek össztömege 25-28 tonna között szokott lenni, tehát az első két számnak valahol 25-28 között kell lennie. A képen látható TGA, mint az LKW-info képaláírásából is kiderül egy 410 lóerős TGA XL kabinnal, noha össztömeg adat nincs hozzá, de valószínűleg 26.410 lehet a gyári tipusa. A tengelytáv sok féle lehet, gyártották több verzióban is. Gabi | |||||||||||||||||||
Ady32 | Adatlap | 110931 | 2008. szeptember 14. 09:59 | ||||||||||||||||
Szia Talpi . Köszi ,Igyekszem . Üdv.Ady32. Adame István . | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110930 | 2008. szeptember 13. 22:15 | ||||||||||||||||
Szia Ady32! Truck acces? Veszélyes. :-))) Jól nyomod! Talpi | |||||||||||||||||||
Apa | Adatlap | 110929 | 2008. szeptember 13. 22:11 | ||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110928 | 2008. szeptember 13. 22:07 | ||||||||||||||||
Roland! 41 tonna össztömeg és 680 lóerő? Nem vág össze a képpel.De ha olyat építesz mint, a képen akkor majd megnézem. Talpi | |||||||||||||||||||
Betyár | Adatlap | 110927 | 2008. szeptember 13. 20:09 | ||||||||||||||||
Konvoj Szia ha jól emlékszem nekem az egész film meg van, valahol ha érdekel szólj (írj) | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110926 | 2008. szeptember 13. 18:52 | ||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110925 | 2008. szeptember 13. 17:03 | ||||||||||||||||
Roland! Milyen tipus? 26.403? Vagy mi? FNL? ? Talpacsek | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110924 | 2008. szeptember 12. 21:57 | ||||||||||||||||
KÖszi az infot Ady! Talpi , Gabi: Ma néztem a MAN honlapját, de sajnos a tengelytávokról csak annyi leírást találtam hogy 2505 mmtől 6700mm ig terjedhet. Nincs erről valami adatotok? megköszönném! Roland | |||||||||||||||||||
Ady32 | Adatlap | 110923 | 2008. szeptember 12. 21:42 | ||||||||||||||||
Szia Roland . Sajnos nincs , csak Amcsi kamionokhoz készülnek .A drótkötél a haveromnál Brúnónál van , ö is árulja a cuccaimat . Nála érdeklödj . Üdv.Ady32. István . | |||||||||||||||||||
zsorzsy | Adatlap | 110922 | 2008. szeptember 12. 21:01 | ||||||||||||||||
szia Tomi! Üsd be a Jue Tube-on Rubber duck Convoy-t! Szerintem ennél jobbat nem találsz.Közeli,és mozgoképek,mind a filmből,mind a szerelvényről! Tisztelettel:zsorzsy | |||||||||||||||||||
max | Adatlap | 110921 | 2008. szeptember 12. 20:50 | ||||||||||||||||
hát én azért kérdeztem rá az eladásra, mert engem az a része érdekelne!:) | |||||||||||||||||||
Atesz | Adatlap | 110920 | 2008. szeptember 12. 20:30 | ||||||||||||||||
Szia! Köszi az infót! Nem is tudom, eladjam-e, elcseréljem, vagy inkább szedjem szét, javítsam ki a hibáimat és újítsam fel? Szerinted? Atesz | |||||||||||||||||||
max | Adatlap | 110919 | 2008. szeptember 12. 20:25 | ||||||||||||||||
helló! italeri 795, MAN F-90! csak nem eladó?:) max | |||||||||||||||||||
Atesz | Adatlap | 110918 | 2008. szeptember 12. 19:14 | ||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 110917 | 2008. szeptember 12. 19:09 | ||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110916 | 2008. szeptember 12. 15:57 | ||||||||||||||||
Tomi! Háp-háp! :-) Talpi | |||||||||||||||||||
Tomi | Adatlap | 110915 | 2008. szeptember 12. 15:48 | ||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110914 | 2008. szeptember 12. 14:59 | ||||||||||||||||
hali! MAN TGAhoz nincs tartozékod? :) nagyon sok cuccod van eladásra :) arról a drótkötélről nem dobnál fel képet? köszi Roland | |||||||||||||||||||
Ady32 | Adatlap | 110913 | 2008. szeptember 12. 08:09 | ||||||||||||||||
Ja amig a készlet tart . | |||||||||||||||||||
Ady32 | Adatlap | 110912 | 2008. szeptember 12. 08:07 | ||||||||||||||||
Sziasztok .Van pár kiegészitö cuccom eladó . Alu és acél ü.a.tank , kipufogók , homoktartály ,réz olajtank ,belső kárpit perforált alulemez ,drótkötél , stb. Érd.Brunónál és nálam, adame_istvan@freemail.hu Üdv.Ady32. | |||||||||||||||||||
csetuka | Adatlap | 110911 | 2008. szeptember 11. 13:58 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Mindenkinek köszönöm. Igen nyílik az oldala, de a rögzítő füleknél akadtam el egy kicsit. 113 hmmm... ezt adták hozzá csetuka | |||||||||||||||||||
Kusti | Adatlap | 110909 | 2008. szeptember 11. 11:38 | ||||||||||||||||
Szia Talpi! Nem tűntem ám el végleg... Tervelgetek ezt azt. Igen a következő projekthez gyüjtöm az anyagokat szorgalmasan. Egy Waberer's szerelvény lesz egy Daf XF és egy hűtős Schmitz félpót. Üdv! Kusti Hogy halad az Unterfluur projekt? | |||||||||||||||||||
Tomi | Adatlap | 110908 | 2008. szeptember 11. 10:05 | ||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110907 | 2008. szeptember 11. 09:30 | ||||||||||||||||
Szia! Köszönjük a képeket! Ez egy dózer aminek az okdalán van egy darugém.Bányákban és pl. gázvezetékek fektetésénél használják. Szerintem. Talpi | |||||||||||||||||||
pipi | Adatlap | 110906 | 2008. szeptember 11. 08:51 | ||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110905 | 2008. szeptember 10. 21:37 | ||||||||||||||||
Volna egy kérdésem, mert kutattam utána de nemigazából tiszta a dolog. Szóval: lassan elkezdem a MAN alvázát. Fardaru kerül rá, ha minden okés lesz akkor nem is kicsi. Ezért építek a fülke mögé is talpalókat. Most eddigi ismereteim szerint ez a talpaló az alváz és a plató között van. De láttam olyan hogy kicsit belevolt süllyesztve a vázba. Valakinek véleménye? Várom a tippeket, ötleteket, gondolatokat! Előre is köszönöm a válaszokat! | |||||||||||||||||||
Roland_89 | Adatlap | 110903 | 2008. szeptember 10. 21:13 | ||||||||||||||||
Em! Ma láttam M1esen egy TGA lekókocsit, csak kisebb fülkéje volt és quad volt a hátulján. Egyből rád gondoltam :P | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110902 | 2008. szeptember 10. 20:55 | ||||||||||||||||
Kusti! Szia! Talpi | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110901 | 2008. szeptember 10. 20:49 | ||||||||||||||||
Szia Csetuka! Szép munka! Billencses szemmel nézve nagyon elég ez a plató méret. Sajna ez a jövő.Nen lehet már az égig pakolni(nom). :-( Ez az aminek az oldalai is nyíllanak? Jó kis vas lesz. Várom a tov. képeket. Talpi | |||||||||||||||||||
Nagytalpú | Adatlap | 110900 | 2008. szeptember 10. 20:44 | ||||||||||||||||
Szia Elektró! Köszi a képeket! Remélem a Krétakezű nem veszi észre a menetközi elkövetés tényállásának fenn forgását. :-) Talpi | |||||||||||||||||||
Simka | Adatlap | 110899 | 2008. szeptember 10. 19:11 | ||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 110898 | 2008. szeptember 10. 18:56 | ||||||||||||||||
Szia csetuka! Nagyon szép munka a Scania,tetszik ez a zöld-piros kombináció. Nekem egyedűl a 113 felírat nem tetszik a V8-as motor miatt, de az csak egy dolog. Összeségében eddig megint egy profi munka tőled. Gabi | |||||||||||||||||||
Kusti | Adatlap | 110897 | 2008. szeptember 10. 16:55 | ||||||||||||||||
Simka, Csetuka! Jók lesznek a vasak. Üdv! Kusti | |||||||||||||||||||
Kusti | Adatlap | 110896 | 2008. szeptember 10. 16:54 | ||||||||||||||||
blackthunder | Adatlap | 110895 | 2008. szeptember 10. 16:44 | ||||||||||||||||
Szia Ady32! Engem érdekelnének a kamionos cuccok. Képeket tudnál feltenni valahová? És akkor megbeszéljük a részleteket! Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 110894 | 2008. szeptember 10. 15:08 | ||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
És akkor itt a másik csőrös: Peterbilt 379 Wrecker. Ő pedig anno Szentendrén, majd Nyíregyházán volt első díjas.