<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gpatrik | Adatlap | 114102 | 2009. január 14. 17:04 | ![]() | |
Ati | Adatlap | 114101 | 2009. január 14. 16:53 | ![]() | |
Ja, ez majdnem ugyan az..., ez egy 143-as é! Az R500-as motorjáról ami nekem van, arról nem találom a képeket! Üdv! Ati | |||||
Ati | Adatlap | 114100 | 2009. január 14. 16:50 | ![]() | |
Szia Patrik! Remélem tudtam segíteni... De nézz még utána, mert ezt, nem tegnap csináltam... Ati | |||||
voroshangya | Adatlap | 114099 | 2009. január 14. 16:49 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdésem a következő: Prága V3S műhelykocsit építek, és szörnyen enyomták az alvázát! Milyen anyagból készíthetek újat? Köszönöm! | |||||
exec | Adatlap | 114098 | 2009. január 14. 16:34 | ![]() | |
gpatrik, a makettek (régi) menü alatt láthatsz lyen scaniát cikkben (Borka Gyuritól is, tőlem is) és azokban a scaniákban kábelezve van a motor. Kiindulási alapnak jók, de persze nemárt még hozzánézni infot! exec | |||||
gpatrik | Adatlap | 114097 | 2009. január 14. 15:26 | ![]() | |
Szia Atis! Köszönöm a kéept. Nos igen, ilyen lenne jó makettben. Visszaolvasok, ha jól rémlik, mintha valaki csinált volna itt a fórumon kábelezett motort. Gabi! Valóban, mondjuk látszik nem értek hozzá...:) Patrik | |||||
Kusti | Adatlap | 114094 | 2009. január 14. 14:08 | ![]() | |
Gigi! Sajnos azt kell mondjam hogy egyetértek az előttem az üggyel kapcsolatosan szólókkal. Az egész a kikapcsolódásról szól. Én már túl vagyok pár kamionon, ami ugyan egy két kollégához mérten nem sok, de csináltam már pár átszabást. A TG-X ami most készül, nagyon sok buktatót hordoz magában. szabni kellett sok mindent és még igy is van amit nem akartam, vagy tudtam megcsinálni. Az építésnél néha legszívesebben a falhoz b***am volna, mert valami nem sikerült vagy a testi épségem sínylette meg. Szóval a kikapcsolódás a lényeg. Szerintem is kezdd inkább valami egyszerübbel, tapasztalatot szerezni. Aztán jöhetnek a komolyabb lélegzetvételű dolgok. ;) Üdv! Kusti | |||||
Kusti | Adatlap | 114093 | 2009. január 14. 14:03 | ![]() | |
Elektro! Az van a két szelepdekni között. Mint az amcsi szörnyeken (gpk) :I Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 114092 | 2009. január 14. 13:18 | ![]() | |
Szia Patrik! Az már elég nagy gond, ha a dugattyú teteje V formát mutat, az már kuka. Amiről te beszélsz, az a szelepfedél. Gabi | |||||
Atis | Adatlap | 114091 | 2009. január 14. 09:38 | ![]() | |
gpatrik | Adatlap | 114090 | 2009. január 14. 06:30 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a Segítségeteket kérni motor kábelezés ügyében. Tudnátok mutatni olyan képeket Scania motorról, amin "v" formályú a dugattyú teteje, és kábelezve is van? Legjobb lenne ha makett lenne, mert azon el is tudnék igazodni. Köszönöm szépen! Üdv.: GPatrik | |||||
gigi13 | Adatlap | 114089 | 2009. január 14. 04:51 | ![]() | |
üdv! Köszönöm szépen a tanácsokat! teljes mértékben igazatok van! mivel még nem nagyon vagyok otthon a kamionok között igy jo h segitettetek. tényleg nagyon nagy munka lenne... el is halasztom még egy ideig. elöször megprobálok párat dobozbol. de mindenek elött van még pár dolod amit most össze fogok rakni, szval a kamion még rá ér. köszönök mindent! | |||||
Simka | Adatlap | 114088 | 2009. január 13. 22:31 | ![]() | |
Nézegettem még az Actros-os képet is, talán még azt lehetne kevesebb nagy átalakítással megcsinálni. De ott is lapos tető, lökhárító stb, lenne ott is élmény... | |||||
Simka | Adatlap | 114087 | 2009. január 13. 22:26 | ![]() | |
Sziasztok! Gabi, üdv újra a fedélzeten, örülök, hogy itt vagytok! Ernő, beszéltem valakivel, akinek az öccse tűzoltó, csak sajnos Sárváron, ahol nincs Atego, de talán valamiféle ismeretsége van a szombathelyiekkel is, várom, hogy visszaszóljon. Volvo FM, TGA stb, 8x4. Osztom a véleményeket, amint már írtam is. Mármint az elsőre inkább valami alapcsomag, aztán átépítés elvet. TGA-nál meg inkább TGA fülke az érdemes, gyártottak abból is 8x4-et bőven, csak ugye inkább schwerben, nem billencsben stb... TGA-ból TGM, TGS elég harapós dolog, inkább tényleg EMEK, csak azt ugyanúgy kell alakítani, hogy makettnek nézzen ki, ne játéknak, bár az jóval kisebb alakítás. FM Volvo-t én is nézegettem már, hát az is kemény lenne FH-ból épülni, nem tudom, hogy EMEK-nek van-e FM-je, régi FL10-ese van azt láttam már. Szóval azt tényleg kellene vágni rendesen kívül-belül... Szóval Gigi jobb azt későbbre hagyni, bár elsősorban az ember magának épít, de abban azért legyen meg az alkotás öröme ne csak szívjon... Simka | |||||
Gabi | Adatlap | 114086 | 2009. január 13. 21:46 | ![]() | |
Sziasztok! Az Man Tga átépítése szerintem még nehezebb feladat, mint a Volvo. A 4 tengelyes billencs gépeknél az MAN TGM, most TGS fülkét használja, mely keskenyebb, rövidebb, nem síkpadlós. Ezt a fülkét átépíteni egy TGA fülkéből nagyon kemény feladat, akkor már sokkal egyszerűbb venni egy Emeket, és azt feljavítani. Ritkán előfordul hosszú fülke, de egyáltalán nem jellemző 4 tengelyes billencsben. Kezdőnek nem javaslom ezt a fajta átépítést, mert csak a kedve megy el a makettezéstől. Elsőnek össze kell építeni dobozból egy-két kamiont, hogy ráérezzen az ízére, aztán lehet kisebb feljavításokat-átépítéseket eszközölni, de nem szabad rögtön nagy átépítéssel kezdeni, mert ahhoz rutin kell. Gabi | |||||
Erno-945 | Adatlap | 114085 | 2009. január 13. 20:21 | ![]() | |
Sziasztok! A Volvo FM témához írnék pár gondolatot. Gabival kiveséztük a témát,úgy gondolom,nehéz az átépítés.Mind a négy oldalon kell vágni,az ajtóknál a kilincs alatt és fölött is.Az FM fülke lehelletnyit keskenyebb is,de lényegtelen.Szerintem két készlet kell hozzá(FH),a "kockalámpás 1993-2002-ig és a 2002-2008-ig.A régiben hasonló a sárvédő ív,ami az új tgk-n más mint az FH-s Volvo-n.A régi FM hűtőrácsa keskenyebb mint az FH-s változaton,ott nagyon sokat kéne szabni,varrni.Nem lehetetlen a dolog,de szerintem nagyon nehéz élethű másolatot készíteni. 945 | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 114084 | 2009. január 13. 19:43 | ![]() | |
hol látsz te ott kompresszort?:o | |||||
pulcsi | Adatlap | 114083 | 2009. január 13. 19:41 | ![]() | |
Sziasztok! Itt egy link amerikai kamionok java részt angolul. www.modelcarsmag.com/forums/index.php Pulcsi | |||||
pulcsi | Adatlap | 114082 | 2009. január 13. 19:32 | ![]() | |
Sziasztok! Annyiban egésziteném ki Simkavéleményét a Volvo FM-ről,hogy a kabin belsejét is illene átalakitani.GigiAmugy jó lenne egy 2 tengelyest 3 tengelyesre alakitani második kamionnak.Szerintem. Pulcsi | |||||
Kusti | Adatlap | 114081 | 2009. január 13. 13:49 | ![]() | |
bocs: Pali :S | |||||
Kusti | Adatlap | 114080 | 2009. január 13. 13:48 | ![]() | |
Szia Géza! Így a kép alapján egy ritka megoldásnak lehetünk szemlélői. A mocin egy Kompresszor van turbó helyett, ritka dolog mert nem nagyon szokták a diesel motorokra tenni, inkább csak benzinesre. De talán pali többet tudna mondani. Üdv! Kusti | |||||
exec | Adatlap | 114079 | 2009. január 13. 13:35 | ![]() | |
ja, itt most másra gondoltunk! Én a töltőről beszéltem, a henger, amire gondolhatsz szerintem azt az összeállítási rajz pulley cover, róla lejövő hengert pedig alternator néven illeti. Itt egy link az összeállításiról:s475.photobucket.com/albums/rr119/Ati001/Model%20Trucks/Chevy%20Titan%2090/Instruction/ thx alinkért, Ati! ;-) | |||||
mack | Adatlap | 114078 | 2009. január 13. 13:15 | ![]() | |
exec | Adatlap | 114076 | 2009. január 13. 12:18 | ![]() | |
mack, na ez az, én is passzolom a fehér hengert. Az AMT-rajzon sorszám nincs, csak az van ott, hogy az éppen milyen alkatrész. erre mondta, hogy supercharger... Minden más szempontból ősrégi szívódízelnek gondolnám. Mondjuk a gép se mai csirke... exec | |||||
mack | Adatlap | 114075 | 2009. január 13. 12:07 | ![]() | |
Szia, ez akkor 8V-71N, 318bhp, nincs turbo (nem mai csirke) De akkor azt a feher hengert passzolom a motor felett A kepeim kozul csak a 3ik 71es, a masik 3 92es, de szinte ugyanaz Csak mint erdekesseg, a sokhengeres motorok a 6V es 8V blokkok osszecsavarozasaval erhetok el | |||||
exec | Adatlap | 114074 | 2009. január 13. 08:41 | ![]() | |
mack, köszönöm az infot. Az az érdekes, hogy a kitben csak a superchargert adják, turbot nem. Pedig ha jól értem, az is kéne hozzá. A motor kódját azt megtaláltam, meg jópár fotót is hozzá, de amiket feltettél jobbak, köszönöm! exec | |||||
mack | Adatlap | 114073 | 2009. január 12. 23:23 | ![]() | |
Udv, a Detroit Diesel ketutemu dieselmotorjai a 6V es 8V (es meg 20Vig hajokba es egyebekbe keszultek)keszultek kozuti jarmuvekbe. Ami a Titanodban van, az egy 8V-71 N vagy T. A supercharger az egy roots fuvo (piskotak forognak egymassal szemben), turboval kombinalva. X legmennyiseg folott a turbo dolgozik. | |||||
gigi13 | Adatlap | 114072 | 2009. január 12. 23:15 | ![]() | |
Köszönöm a tanácsokat.Igazatok van, elsöre tényleg nem kellene belefogni 1 ijenbe. Majd nézek valami egyszerübp kamiont proba gyanánt, és majd neglátom. | |||||
Roland_89 | Adatlap | 114071 | 2009. január 12. 23:03 | ![]() | |
Szia Simka! Én is javasoltam nemrég,hogy nem lenne rossz dolog ha egyet összeépítene dobozból, mert biztos lesz olyan dolog rajt amire aztmondja majd az ember hogy, na a következőnél erre figyelek. Gigi elég komoly átalakítást tervezel, és hidd el hogy mi jót szeretnénk neked, egy kis gyakorlatszerzés, ugymondd bemelegítés kell a nagy munka előtt. De persze nem kivitelezhetetlen az se amit te szeretnél, de nem biztos hogy mindjárt elsőre ebbe kéne beleugrani. De persze ez a te döntésed! Roland | |||||
Simka | Adatlap | 114070 | 2009. január 12. 22:55 | ![]() | |
Most néztem, most is van egy MAD Scania Ebay-en csekély 71 Euro és még 4 nap van hátra... | |||||
Simka | Adatlap | 114069 | 2009. január 12. 22:49 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 114068 | 2009. január 12. 22:48 | ![]() | |
Gigi! Igaza van Rolandnak, általában a gyártók a "civil"-kezdő stb. makettezőkre gondolva, az adott típus csúcsmodelljét igyekeznek megvalósítani, hogy minél látványossabb, nagyobb legyen, így mi komolyabb makettezők arra kényszerülünk, hogy nekiálljunk fúrni-faragni, ha meg néhányszáz km-rel arréb laknánk (mármint nyugat felé), akkor veszegetnénk a jó kis euronkból a KFS, meg egyéb cuccokat. Ilyenformán tehát mindenképp valami kisebb átalakítású fülkét kellene nézni. A nyugat-dunántúli fő MAN fan Roland jól látja, hogy a MAN jó döntés lenne, mert ITALERI-nek van pl a sunshield tarilere, ami lapos tetős TGA+pót-ból áll(Atis pár hsz-el előbb), az egész jó alap, más relatív könnyen beszerezhető gép nem igazán jut eszembe, esetleg, amit ATIS tett fel még Volvot, de szerintem azt már inkább Ebay, ilyesmi helyen kell keresni. Szóval ez egy elég komplex kérdés, amit lehet, hogy előtte inkább egy első sima "gyári" kamionmakettnek kellene megelőzni, hogy szokd az ízét a "király kategóriának".. Meg hát, ha gyári átalakítós verzió lesz(MAD Scania, amiről Roland beszélt), abba azért kell belefekteni anyagilag is jócskán (anno nemrég Ebay-en 150 eruro körül kelt el egy ilyen), bár biztosabb eredmény, mintha saját kézzel épülsz elsőre egy ilyen volumenű makettet. Meg egy kis helyesbítés: ilyen-milyen stb az "ly", nem "j" :) Simka | |||||
gigi13 | Adatlap | 114067 | 2009. január 12. 22:42 | ![]() | |
Rolamd! csak az a baj h a volvo rol annyi van mint a szemét, meg hát azt már élöben is "tapasztaltam" azzal már volt dolgom. de a man rol nem sok mindent találni. És mi lenne a vélemény 1 actros rol? | |||||
Roland_89 | Adatlap | 114065 | 2009. január 12. 22:26 | ![]() | |
Szia Gigi! igazából kisfülke az nagyon ritka hogy lenne. Talán egy két típus, de most nem is jut eszembe egy se. A makettok nagyrésze nagyfülkés változat és ezeket kéne kisebbre alakítani. Véleményem szerint az MAN-re voksolnék. Kell szabni vagdalni rendesen,de szerintem is egy fokkal "könnyebb" mint a Volvo. De mielőtt nekiállsz, rengeteg referencia anyagot gyűjts be róla, és annál könnyebb lesz majd méretezni! Ha lesz kérdésed, nyugodtan! R89 | |||||
gigi13 | Adatlap | 114064 | 2009. január 12. 22:21 | ![]() | |
Simka! Lehet igazad van de én reménykedtem hogy legalább kiadta valamejik gyárto .(at fm re gondolok) Igen ez lenne az elsö kamion, ez is csak azért mert ijenekkel foglalkozom meg hát jol néz ki. | |||||
gigi13 | Adatlap | 114063 | 2009. január 12. 22:20 | ![]() | |
Simka! Lehet igazad van de én reménykedtem hogy legalább kiadta valamejik gyárto .(at fm re gondolok) Igen ez lenne az elsö kamion, ez is csak azért mert ijenekkel foglalkozom meg hát jol néz ki. | |||||
Simka | Adatlap | 114061 | 2009. január 12. 22:15 | ![]() | |
Gigi! Szerintem a MAN-t könnyebb megépülni fülkeileg, mert ott szinte csak a lökköst kell átalakítani, azontúl, hogy TGS fülke, nem TGA, de biztos van ilyen TGA-ban is.. Volvo FM-nél viszont ki kellene vágni vízszintesen keresztben a fülke szélvédő-hűtőrács közti részét. Amúgy ez lesz az első maketted vagy első kamionod? Mert, ahogy néztem itt a fórumon még új vagy és nem igazán mutatkoztál be, így nem ismerünk, hogy vagy a makettekkel... Simka | |||||
Simka | Adatlap | 114060 | 2009. január 12. 22:09 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Youtube-on a klip, hogy mozgóképben is látható legyen... Egyébként köszönet Gergőnek újfent a filmért! Meg Tuningnak, hogy felfigyeltette erre a filmre Gergőt!... :) | |||||
Simka | Adatlap | 114059 | 2009. január 12. 21:59 | ![]() | |
Kedves Rico! Igen látom újfent lusta vagy visszaolvasni... Nos, ez a film a "Kenguru" című film 1975-ből, ami egy tökéletes akkori korrajz... Az ebben Gálffi László mellett főszerepet játszó ZIL-130-as teherautó makettjét faragom éppen... Egyébként játszott benne Koltai Róbert is a fiatalabbak őt talán jobban ismerik.. A képeken igazi hamísítatlan fíling abból a korból :) Javaslom megfigyelni: a nagyhasú csávesz a csónakkal, igazi retro fecske fürdőgatya, csíkos nááájlon zokni, meg barna félcipő... :? Ja, az ott az első képeken mind ZIL.. | |||||
gigi13 | Adatlap | 114058 | 2009. január 12. 21:50 | ![]() | |
rico | Adatlap | 114057 | 2009. január 12. 19:58 | ![]() | |
Bocs, a hülye kérdésemért! csak 1-et kellett visszaolvasni!XD | |||||
rico | Adatlap | 114056 | 2009. január 12. 19:57 | ![]() | |
Sziasztok! Simka! Úgy látom, hogy ez TV-ről van fotózva, milyen film (sorozat?) ez? Üdv. Rico | |||||
Simka | Adatlap | 114055 | 2009. január 12. 19:29 | ![]() | |
Sziasztok! Úgy látom, hogy ma igen nagy a csend, ezért egy kis 70-es évek feeling... | |||||
Simka | Adatlap | 114054 | 2009. január 11. 23:27 | ![]() | |
Roland_89 | Adatlap | 114052 | 2009. január 11. 23:04 | ![]() | |
Jaaa értem, elnézést! Akkor billencs lesz, de nem Iveco. Mert először azthittem hogy Ivecot szeretne, de hát az elég huzós lenne elsőre. szerintem. Akkor én is az MAN-t javaslom :D A billenőputtonyhoz meg érdemes lenne beszerezni egy EMEK-et és azt átalakítani. Roland | |||||
Atis | Adatlap | 114051 | 2009. január 11. 23:01 | ![]() | |
Roland.. Egy billencset szeretne.. linkelt egy képet is alant.. Gigi.. mivel valóban a mostanában kapható kamionok szinte mindegyike magasfülkés.. és valami régebbi verzióval kisérleteznék. Próbálj szerezni egy FH-16-os Vovát alacsonytetejűt... és abból kis faragásasal már lehetne mai 4tengelyest előállítani. Esetleg egy Man-t.. de abba nincs motor.. üdv. | |||||
Roland_89 | Adatlap | 114050 | 2009. január 11. 22:46 | ![]() | |
Szia. Figyu, én már képzavarban vagyok,milyen autót szeretnél építeni? Mert csak annyit tudok hogy 4 tengelyes. De most nyerges, billencs, típus? egyenlőre ennyi, és segítek ígérem! Roland | |||||
gigi13 | Adatlap | 114048 | 2009. január 11. 22:41 | ![]() | |
Atis! te mijen gépre gondolnál? Mejik nyergest lehetne átépiteni?Én elöször 1 actros-ra gondoltam. Az velük a legnagyobb problem hogy a fülke kissebb. A többi nem lenne nagy dolog. Azokat már meglehetne oldani. a kfs mijen kiegészitöket gyárt? | |||||
brian27 | Adatlap | 114047 | 2009. január 11. 22:37 | ![]() | |
Sziasztok eladó Schmitz hűtő pót 7000 ft-ba doboz nélkül. Akit érdekel keressen meg a brian2727@freemail.hu e-mail címen. Üdv:brian27. | |||||
Simka | Adatlap | 114046 | 2009. január 11. 22:35 | ![]() | |
Sziasztok! Talpi, Roland! Köszönöm az elismerést! Roland, középhosszú platós lesz, a "Kenguru" c. 75-ös magyar film Volános platós Zil-je lesz.. Exec, Jó lett a kábelezés! Komoly műszaki kihívás, ilyen szupi összerakásival! Simka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszönöm Mindenkinek a segítségét, Ati, Exec, Atis, bár megemlíteném Gabit is, mert a szelepfedél az szelepfedél. :)
A dolog érdekessége, hogy nem 24ben készül a kábelezés, de ha kész lesz, teszek ide is képeket.
GPatrik