<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
pulcsi | Adatlap | 114123 | 2009. január 15. 20:33 | ||
Kusti | Adatlap | 114122 | 2009. január 15. 20:23 | ||
Fordítva van a motoron a szelepdekni... :S | |||||
pulcsi | Adatlap | 114121 | 2009. január 15. 19:18 | ||
Hi! Itt egy link MAD Scania épités. teamsorlandet.diskusjonsforum.no/teamsorlandet-about235.html Norvég oldal. Pulcsi | |||||
pulcsi | Adatlap | 114120 | 2009. január 15. 18:37 | ||
Sziasztok! Simkahozzászólásához annyit tennék hozzá,hogy szörfözök a neten különböző makettes oldalakon,nézegetem a linkeket majd utalás egy linkre amire rámegyek.Egyből bejön egy uj oldal ahol van menü amiben lehet bóklászni.Unnantól meg nincs megállás.Hát ennyi a sok uj linkek beirásáról.Abban is igaza van,hogy vissza kell lapozni,olvasni mivel aki ide beir az tud olvasni.Röviden ennyi. Pulcsi UI:amugy egy ujjal gépelek Hajrá Mindenkinek épitsetek ,szépitsetek gyerekek. | |||||
Erno-945 | Adatlap | 114119 | 2009. január 15. 17:38 | ||
Sziasztok! Bontás. 945 | |||||
3LM3 | Adatlap | 114118 | 2009. január 15. 14:49 | ||
Sziasztok! Bocsi, hogy eltűntem, csak összejöttek a dolgok. Kis helyzetjelentés: A bal oldalsó ablakot összemázgáltam (alkohollal, azt hittem hogy nem marja meg, sajnos megmarta :S). Most készül a pótlása, amit egy átlátszó műanyagból készítek (a CD tömbök pl:50 db-osak tetején mindig van egy sima lemez ami átlátszó, azaz nincs kezelve mindenféle dologgal, hogy az adatok megmaradjanak rajta.). Ezen kívül már csak apróságok vannak hátra és kész is az első kamionom :) Képeket rakok fel ha haladok. (talán hétvégén lesz időm) Mindenkinek jó építgetést kívánok, 3LM3 | |||||
Simka | Adatlap | 114117 | 2009. január 15. 11:25 | ||
Szia Gergő! Makettező abc itt balra, tippek-trükkök stb. Gyerekek! Nézelődjetek, kutassatok stb.. Kérlek.. nagyon szívesen segítünk, csak ne kelljen mindig előlről kezdeni...! :( Annyira szomorú tudok lenni, próbálkozzatok please... És most Gergő Te se vedd magadra külön, meg más se. Tehetséges, kreatív srácok vagytok, vannak itt a fórumon, csak ébresszétek fel magatokban! Tudom, hogy egyszerűbb bedobni egy kérdést és várni a választ, mint kicsit kutatni a témáról, de higgyétek el, hogy maga a kutatás, keresgélés is egy külön élmény, a felfedezés öröme-élménye. Amellett, hogy úgyis segítünk mindig! Látjátok, hogy pl Pulcsi micsoda oldalakat fedez fel szinte folyamatosan! Pont tegnap beszélgettünk a 13 éves nevelt fiammal ilyesmiről és egyből az volt az első, hogy megnézi a google-n... De tényleg ne vegyétek b.sztatásnak! Simka | |||||
modellpapa | Adatlap | 114116 | 2009. január 15. 10:13 | ||
Visszaolvastam az elmúlt hónapot. Valaki kérdezte a Phönix-MAN történetét. Van némi rálátasom a témára, és információim is a gyártótól. Anno jópár éve beszéltem a céggel volt egy üzleti ügyem velük és rákérdeztem erre is. Szóval a gyártó cég a német Bickel Tuning volt. Ez Gerd Körbert az ismert német kamionversenyző cége. (Bebá az ő Phönix-MAN versenykamionját építette meg) A jobb súlyelosztás végett a fülke és a motor hátrább került. Ez miatt épült az autó. Mivel a formák megvoltak és voltak érdeklődök akik vásároltak volna belőle ezért elkészítették az utcai változatot is. Az alap az MAN F90-es modellje volt majd később az F2000-es. (a lökhárítóban lévő lámpából lehet megkülönböztetni őket, régi az F90-es téglalap lámpáival míg az F2000-es a 2 kereklámpával volt szerelve) Gyakorlatilag úgy készült, hogy a vevő megrendelt egy normál F90-es később F2000-es tgk. alvázat úgy hogy a Bickel elmondta mekkora legyen a tengelytáv. (a megrendelt autó lehetett tűsarkú vagy dupplahúzós, rövid vagy hosszúfülkés attól függően, hogy a vevő mit szeretett volna és mennyit szánt rá. A motor terén is szabad volt a téma, ki erősebb ki gyengébb motorral vehette.) Amikor az alváz le lett gyártva az MAN-nél átgurult a Bickel céghez. Ők leszedték a fülkét és hátrább szerelték, motorsátor helyére sík padlót csináltak, üvegszálas műanyagból elkészítették az orr részt, új lökhárítót is kapott, valamint építettek rá egy nyeregszerkezetet és a fék és elektromos vezetékeket a pótkocsihoz átszerelték. Mindez az átalakítás kb. 70.000 német márkába került. Az alap tűsarkú hálófülkés nemzetközi alváz egy 400LE körüli motorral az MAN-nél kb. 130.000 német márka körül volt akkoriban, azaz kb. 200.000 márkáért valakinek egy egyedi csörös MAN-je lehetett. Akkoriban (2000 környékén 130Ft körül volt a német márka árfolyama) Mindezek nettó (áfa nélküli árak). Az elkészült autók többsége promociós célra készült és így sok vevő kért krómozott keréktárcsát, kipúfogót, légkűrtöt stb. ami ára még plusz tétel volt. Ezek általában a német Jumbo-Fischer cég termékei voltak. Az árak pl. krómozott felső duppla kipufogó 4000-8000 márka (kiviteltől függően lehetett egyenes végű vagy hajlított), stb. Így az ár még lazán 20-25.000 márkával több is lehetett. | |||||
Atis | Adatlap | 114115 | 2009. január 15. 10:06 | ||
Gergo1212 A matricát vizbe beáztatód.. megvárod míg a matricalap leválik a matricáról, de 1-2 percnél tovább semmiképp ne áztasd. Ezután felrakod vizesen a gépre, és gyors mozdulatokkal vizes állapotban a helyére mozgatod. Minnél nedvesebb, annál könyebbenmozog, viszont annál könyebben is szakad. Amint megszáradt már nem lehet mozgatni, a ragasztó hatni kezd. Na valahogy így szoktam, de lehet használni matricafeszítőt.. ami elméletileg teljesen odasimítja a matrincát a géphez. üdv. | |||||
gergo1212 | Adatlap | 114114 | 2009. január 15. 03:14 | ||
Üdv mindenkinek! Lenne egy kérdésem: -Hogy a manóba lehet a matricát szépen elhelyezni a fülkén meg stb?:D Nekem valahogy mindig elcsúszik meg ilyesmi:Megkel várni meg megszárad és ragasztani kell vagy vizesen ragad rá vagy hogyan? Üdv : Gergő | |||||
modellpapa | Adatlap | 114113 | 2009. január 14. 22:54 | ||
Gumikacsa Itt mindenfajta konténerről találsz méretet. http://www.containex.hu/hu/termekvalasztek.aspx | |||||
gergo1212 | Adatlap | 114112 | 2009. január 14. 22:25 | ||
Üdv mindenkinek! Lenne egy kérdésem: -Hogy a manóba lehet a matricát szépen elhelyezni a fülkén meg stb?:D Nekem valahogy mindig elcsúszik meg ilyesmi:Megkel várni meg megszárad és ragasztani kell vagy vizesen ragad rá vagy hogyan? Üdv : Gergő | |||||
Simka | Adatlap | 114111 | 2009. január 14. 19:51 | ||
Méghozzá egy STIES-es, hűtős Scania szíve lesz... :) | |||||
Simka | Adatlap | 114110 | 2009. január 14. 19:50 | ||
De, újra fog épülni... :) | |||||
Ati | Adatlap | 114109 | 2009. január 14. 19:34 | ||
:( Szegény! :) | |||||
ráczgergõ | Adatlap | 114108 | 2009. január 14. 19:18 | ||
ráczgergõ | Adatlap | 114107 | 2009. január 14. 19:16 | ||
üdv!én ezt kezdtem el építeni.céget,szint még nem tudom lehet, hogy csak 1szép v8as lesz belőle,de az alap kék szint semmikép nem akarom megtartani. mindenkinek jó építést ebbe a csúszós időbe. üdv?Gergő | |||||
Simka | Adatlap | 114106 | 2009. január 14. 19:10 | ||
Sziasztok! Ernő, ez igen egyedi, kircsi vas lesz! Ebay? Gondolom nem 2 euro volt, nemrég láttam fent én is egyet, elég finom áron ment el, de azért megéri, mert igazi ritkaság lehet belőle. Dekoráció? DAF az alap? Asszem jobbkormányos, ugye? Egy dobozbontás, esetleg?... :) Nincs több kérdés :) Vöröshangya, igaza van Rolandnak, sztirolból tudsz alvázat épülni! Ati, igen, én is fel akartam rakni ezeket a képeket, de hát már nem így néz ki... :) Simka | |||||
voroshangya | Adatlap | 114105 | 2009. január 14. 18:51 | ||
Szia Roland! Itt valószínű, mármint a kamionos szakágban igen, új vagyok. Apukámnak készítem el a "munkahelyét"! Egy Prága V3S műhelykocsit.Cseh termék, 1:48 méretben, és iszonyúan rossz minőségű!:( Bárhol hozzányúlsz , millió darabra törik! Nem egy nagy átalakítást, szeretnék, csak összerakni. Mivel csavarodott az alváz, és ferde is, nem tudtam a multi marómmal finoman lesorjázni, mivel végig repedt hosszában ezért gondoltam csinálok, inkább egy újat míg a hetvennyolc darabot összeragasztom! Hát ennyi! De fényképekkel dokumentáltam, amit majd okulásként felteszek! Köszi! | |||||
Roland_89 | Adatlap | 114104 | 2009. január 14. 17:15 | ||
Szia! üdvözünk a fórumon. Netántán új személy vagy itt a topicban? Szóval Prága készül? tudhatnánk róla valamit? Gondolom nem 1:24ben... Amúgy ha te szeretnél készíteni alvázat akkor sztirol lap. De tessék visszaolvasni a forumon és látsz rengeteg átalakítást... R89 | |||||
Erno-945 | Adatlap | 114103 | 2009. január 14. 17:05 | ||
gpatrik | Adatlap | 114102 | 2009. január 14. 17:04 | ||
Sziasztok! Köszönöm Mindenkinek a segítségét, Ati, Exec, Atis, bár megemlíteném Gabit is, mert a szelepfedél az szelepfedél. :) A dolog érdekessége, hogy nem 24ben készül a kábelezés, de ha kész lesz, teszek ide is képeket. GPatrik | |||||
Ati | Adatlap | 114101 | 2009. január 14. 16:53 | ||
Ja, ez majdnem ugyan az..., ez egy 143-as é! Az R500-as motorjáról ami nekem van, arról nem találom a képeket! Üdv! Ati | |||||
Ati | Adatlap | 114100 | 2009. január 14. 16:50 | ||
Szia Patrik! Remélem tudtam segíteni... De nézz még utána, mert ezt, nem tegnap csináltam... Ati | |||||
voroshangya | Adatlap | 114099 | 2009. január 14. 16:49 | ||
Sziasztok! Kérdésem a következő: Prága V3S műhelykocsit építek, és szörnyen enyomták az alvázát! Milyen anyagból készíthetek újat? Köszönöm! | |||||
exec | Adatlap | 114098 | 2009. január 14. 16:34 | ||
gpatrik, a makettek (régi) menü alatt láthatsz lyen scaniát cikkben (Borka Gyuritól is, tőlem is) és azokban a scaniákban kábelezve van a motor. Kiindulási alapnak jók, de persze nemárt még hozzánézni infot! exec | |||||
gpatrik | Adatlap | 114097 | 2009. január 14. 15:26 | ||
Szia Atis! Köszönöm a kéept. Nos igen, ilyen lenne jó makettben. Visszaolvasok, ha jól rémlik, mintha valaki csinált volna itt a fórumon kábelezett motort. Gabi! Valóban, mondjuk látszik nem értek hozzá...:) Patrik | |||||
Kusti | Adatlap | 114094 | 2009. január 14. 14:08 | ||
Gigi! Sajnos azt kell mondjam hogy egyetértek az előttem az üggyel kapcsolatosan szólókkal. Az egész a kikapcsolódásról szól. Én már túl vagyok pár kamionon, ami ugyan egy két kollégához mérten nem sok, de csináltam már pár átszabást. A TG-X ami most készül, nagyon sok buktatót hordoz magában. szabni kellett sok mindent és még igy is van amit nem akartam, vagy tudtam megcsinálni. Az építésnél néha legszívesebben a falhoz b***am volna, mert valami nem sikerült vagy a testi épségem sínylette meg. Szóval a kikapcsolódás a lényeg. Szerintem is kezdd inkább valami egyszerübbel, tapasztalatot szerezni. Aztán jöhetnek a komolyabb lélegzetvételű dolgok. ;) Üdv! Kusti | |||||
Kusti | Adatlap | 114093 | 2009. január 14. 14:03 | ||
Elektro! Az van a két szelepdekni között. Mint az amcsi szörnyeken (gpk) :I Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 114092 | 2009. január 14. 13:18 | ||
Szia Patrik! Az már elég nagy gond, ha a dugattyú teteje V formát mutat, az már kuka. Amiről te beszélsz, az a szelepfedél. Gabi | |||||
Atis | Adatlap | 114091 | 2009. január 14. 09:38 | ||
gpatrik | Adatlap | 114090 | 2009. január 14. 06:30 | ||
Sziasztok! Szeretném a Segítségeteket kérni motor kábelezés ügyében. Tudnátok mutatni olyan képeket Scania motorról, amin "v" formályú a dugattyú teteje, és kábelezve is van? Legjobb lenne ha makett lenne, mert azon el is tudnék igazodni. Köszönöm szépen! Üdv.: GPatrik | |||||
gigi13 | Adatlap | 114089 | 2009. január 14. 04:51 | ||
üdv! Köszönöm szépen a tanácsokat! teljes mértékben igazatok van! mivel még nem nagyon vagyok otthon a kamionok között igy jo h segitettetek. tényleg nagyon nagy munka lenne... el is halasztom még egy ideig. elöször megprobálok párat dobozbol. de mindenek elött van még pár dolod amit most össze fogok rakni, szval a kamion még rá ér. köszönök mindent! | |||||
Simka | Adatlap | 114088 | 2009. január 13. 22:31 | ||
Nézegettem még az Actros-os képet is, talán még azt lehetne kevesebb nagy átalakítással megcsinálni. De ott is lapos tető, lökhárító stb, lenne ott is élmény... | |||||
Simka | Adatlap | 114087 | 2009. január 13. 22:26 | ||
Sziasztok! Gabi, üdv újra a fedélzeten, örülök, hogy itt vagytok! Ernő, beszéltem valakivel, akinek az öccse tűzoltó, csak sajnos Sárváron, ahol nincs Atego, de talán valamiféle ismeretsége van a szombathelyiekkel is, várom, hogy visszaszóljon. Volvo FM, TGA stb, 8x4. Osztom a véleményeket, amint már írtam is. Mármint az elsőre inkább valami alapcsomag, aztán átépítés elvet. TGA-nál meg inkább TGA fülke az érdemes, gyártottak abból is 8x4-et bőven, csak ugye inkább schwerben, nem billencsben stb... TGA-ból TGM, TGS elég harapós dolog, inkább tényleg EMEK, csak azt ugyanúgy kell alakítani, hogy makettnek nézzen ki, ne játéknak, bár az jóval kisebb alakítás. FM Volvo-t én is nézegettem már, hát az is kemény lenne FH-ból épülni, nem tudom, hogy EMEK-nek van-e FM-je, régi FL10-ese van azt láttam már. Szóval azt tényleg kellene vágni rendesen kívül-belül... Szóval Gigi jobb azt későbbre hagyni, bár elsősorban az ember magának épít, de abban azért legyen meg az alkotás öröme ne csak szívjon... Simka | |||||
Gabi | Adatlap | 114086 | 2009. január 13. 21:46 | ||
Sziasztok! Az Man Tga átépítése szerintem még nehezebb feladat, mint a Volvo. A 4 tengelyes billencs gépeknél az MAN TGM, most TGS fülkét használja, mely keskenyebb, rövidebb, nem síkpadlós. Ezt a fülkét átépíteni egy TGA fülkéből nagyon kemény feladat, akkor már sokkal egyszerűbb venni egy Emeket, és azt feljavítani. Ritkán előfordul hosszú fülke, de egyáltalán nem jellemző 4 tengelyes billencsben. Kezdőnek nem javaslom ezt a fajta átépítést, mert csak a kedve megy el a makettezéstől. Elsőnek össze kell építeni dobozból egy-két kamiont, hogy ráérezzen az ízére, aztán lehet kisebb feljavításokat-átépítéseket eszközölni, de nem szabad rögtön nagy átépítéssel kezdeni, mert ahhoz rutin kell. Gabi | |||||
Erno-945 | Adatlap | 114085 | 2009. január 13. 20:21 | ||
Sziasztok! A Volvo FM témához írnék pár gondolatot. Gabival kiveséztük a témát,úgy gondolom,nehéz az átépítés.Mind a négy oldalon kell vágni,az ajtóknál a kilincs alatt és fölött is.Az FM fülke lehelletnyit keskenyebb is,de lényegtelen.Szerintem két készlet kell hozzá(FH),a "kockalámpás 1993-2002-ig és a 2002-2008-ig.A régiben hasonló a sárvédő ív,ami az új tgk-n más mint az FH-s Volvo-n.A régi FM hűtőrácsa keskenyebb mint az FH-s változaton,ott nagyon sokat kéne szabni,varrni.Nem lehetetlen a dolog,de szerintem nagyon nehéz élethű másolatot készíteni. 945 | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 114084 | 2009. január 13. 19:43 | ||
hol látsz te ott kompresszort?:o | |||||
pulcsi | Adatlap | 114083 | 2009. január 13. 19:41 | ||
Sziasztok! Itt egy link amerikai kamionok java részt angolul. www.modelcarsmag.com/forums/index.php Pulcsi | |||||
pulcsi | Adatlap | 114082 | 2009. január 13. 19:32 | ||
Sziasztok! Annyiban egésziteném ki Simkavéleményét a Volvo FM-ről,hogy a kabin belsejét is illene átalakitani.GigiAmugy jó lenne egy 2 tengelyest 3 tengelyesre alakitani második kamionnak.Szerintem. Pulcsi | |||||
Kusti | Adatlap | 114081 | 2009. január 13. 13:49 | ||
bocs: Pali :S | |||||
Kusti | Adatlap | 114080 | 2009. január 13. 13:48 | ||
Szia Géza! Így a kép alapján egy ritka megoldásnak lehetünk szemlélői. A mocin egy Kompresszor van turbó helyett, ritka dolog mert nem nagyon szokták a diesel motorokra tenni, inkább csak benzinesre. De talán pali többet tudna mondani. Üdv! Kusti | |||||
exec | Adatlap | 114079 | 2009. január 13. 13:35 | ||
ja, itt most másra gondoltunk! Én a töltőről beszéltem, a henger, amire gondolhatsz szerintem azt az összeállítási rajz pulley cover, róla lejövő hengert pedig alternator néven illeti. Itt egy link az összeállításiról:s475.photobucket.com/albums/rr119/Ati001/Model%20Trucks/Chevy%20Titan%2090/Instruction/ thx alinkért, Ati! ;-) | |||||
mack | Adatlap | 114078 | 2009. január 13. 13:15 | ||
exec | Adatlap | 114076 | 2009. január 13. 12:18 | ||
mack, na ez az, én is passzolom a fehér hengert. Az AMT-rajzon sorszám nincs, csak az van ott, hogy az éppen milyen alkatrész. erre mondta, hogy supercharger... Minden más szempontból ősrégi szívódízelnek gondolnám. Mondjuk a gép se mai csirke... exec | |||||
mack | Adatlap | 114075 | 2009. január 13. 12:07 | ||
Szia, ez akkor 8V-71N, 318bhp, nincs turbo (nem mai csirke) De akkor azt a feher hengert passzolom a motor felett A kepeim kozul csak a 3ik 71es, a masik 3 92es, de szinte ugyanaz Csak mint erdekesseg, a sokhengeres motorok a 6V es 8V blokkok osszecsavarozasaval erhetok el | |||||
exec | Adatlap | 114074 | 2009. január 13. 08:41 | ||
mack, köszönöm az infot. Az az érdekes, hogy a kitben csak a superchargert adják, turbot nem. Pedig ha jól értem, az is kéne hozzá. A motor kódját azt megtaláltam, meg jópár fotót is hozzá, de amiket feltettél jobbak, köszönöm! exec | |||||
mack | Adatlap | 114073 | 2009. január 12. 23:23 | ||
Udv, a Detroit Diesel ketutemu dieselmotorjai a 6V es 8V (es meg 20Vig hajokba es egyebekbe keszultek)keszultek kozuti jarmuvekbe. Ami a Titanodban van, az egy 8V-71 N vagy T. A supercharger az egy roots fuvo (piskotak forognak egymassal szemben), turboval kombinalva. X legmennyiseg folott a turbo dolgozik. | |||||
gigi13 | Adatlap | 114072 | 2009. január 12. 23:15 | ||
Köszönöm a tanácsokat.Igazatok van, elsöre tényleg nem kellene belefogni 1 ijenbe. Majd nézek valami egyszerübp kamiont proba gyanánt, és majd neglátom. | |||||
Roland_89 | Adatlap | 114071 | 2009. január 12. 23:03 | ||
Szia Simka! Én is javasoltam nemrég,hogy nem lenne rossz dolog ha egyet összeépítene dobozból, mert biztos lesz olyan dolog rajt amire aztmondja majd az ember hogy, na a következőnél erre figyelek. Gigi elég komoly átalakítást tervezel, és hidd el hogy mi jót szeretnénk neked, egy kis gyakorlatszerzés, ugymondd bemelegítés kell a nagy munka előtt. De persze nem kivitelezhetetlen az se amit te szeretnél, de nem biztos hogy mindjárt elsőre ebbe kéne beleugrani. De persze ez a te döntésed! Roland |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pulcsi