| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| Simka | Adatlap | 114293 | 2009. január 24. 20:19 | ![]() | |
| modellpapa | Adatlap | 114292 | 2009. január 24. 20:06 | ![]() | |
|
A határőrségnek gyártott (G90-es) autóból úgy tudom más nem vásárolt (polgári változat nem volt) Tipusjelzése H9.107 volt. Egy az egyben MAN. Rába megkapta a licencet az MAN-től, cserébe futóműalkatrészekkel fizetett. Érdekes módon a határőrség hamar megszabadult tőlük (honvédségi tgk.-tól nem szoktak ilyen hamar megválni, szerintem megkentek valami fejest aki azonnal döntött a selejtezésről). Na ezután került rájuk ilyen-olyan felépítmény. Van még képem Kamaz fülkés prototipusról. | |||||
| modellpapa | Adatlap | 114291 | 2009. január 24. 19:51 | ![]() | |
|
Aki a legtöbbet ajánlja a makettért azé a cucc. Mielőtt licitálsz néz utánna UPS, FED-EX, DHL-nél stb. várhatóan mennyi lesz a postaköltség. Ha nem Eu-s országban vásárolsz könnyen lehet, hogy vámot is kell fizetned a csomag után. Ha te vagy a legmagasabb licitáló akkor a tranakció cégén az email címedre küld az ebay egy mail-t az eladó adataival. Ezután felveszed az eladóval a kapcsolatot megbeszéled a fizetést a szállítást majd lebonyolítjátok ennek megfelelően. Nyelvtudás mindenféleképpen szükséges! | |||||
| modellpapa | Adatlap | 114290 | 2009. január 24. 19:44 | ![]() | |
| Rolkabolka | Adatlap | 114288 | 2009. január 24. 19:11 | ![]() | |
|
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni.Pl az Eaby ról szeretnék rendelni licitálok rá és mondjuk megvárom a végét és nem licitálnak rám.Akkor utána mi van mert látom elég sok makett usába van ami engem érdekelne.Posta költség mennyi stb meg mi ezeknek a menete?Meg mennyire megbízható az eaby meg csomag tartalma.Meg hát angolból se vagyok nagyon fényes.Pl ha licitálok rá ésle teleik az idő akkor az enyém a makett? Előre is köszi. | |||||
| Kumancs | Adatlap | 114287 | 2009. január 24. 18:16 | ![]() | |
|
Hát igazából azért egyátlag érdekelne, mert egy saját alváz készitéséhez kéne támpont. Platós két tengelyes? Verseny célra. | |||||
| Gabi | Adatlap | 114286 | 2009. január 24. 18:07 | ![]() | |
|
Szia Kumancs! Ennél azért kicsit többet mondjál, hogy mit keresel, mert egy adott típuson belül is van vagy 15-20 féle váz. Másnem annyit, hogy hány tengelyes, nyerges, billencs, platós, milyen fülkével, milyen célra. Gabi | |||||
| Kusti | Adatlap | 114285 | 2009. január 24. 16:30 | ![]() | |
| Simka | Adatlap | 114284 | 2009. január 24. 16:17 | ![]() | |
|
Köszi Gabi! Kamazról volt egy ilyen sejtésem, de nem voltam benne biztos, azt meg nem is vettem még észre, hogy az M90-es fülke volt. VW fülkét meg el is felejtettem... :) Simka | |||||
| Kumancs | Adatlap | 114283 | 2009. január 24. 15:16 | ![]() | |
|
Üdv. Kis segitséget kérnék. Átlagosan mik a széleségi és magassági méretei egy kamion alváznak? Nem kell tipushoz ragaszkodni de europai érdekelne. Kösz Kumancs | |||||
| Gabi | Adatlap | 114282 | 2009. január 24. 14:54 | ![]() | |
|
Szia Simka! A lényeget leírtad, csak néhány finomítás. Jól írtad a DAF fülkés volt az utolsó, ebből csak az első 75-85-ös sorozat kabinját használták, és a CF-t már tényleg nem. A 90-es sorozatból az M-es fülkét (keskenyebb) használták, nem az F-t. A Kamaz fülkés katonai verzió csak prototípus volt, sorozatban nem készült, mikor kihozták, akkor már az MAN fülkét rakták rá. Ami kimaradt a szintén honvédéségi, főleg határőrség számára gyártott G90-es Man (VW) fülkés 4x4-es változat, és fülke. Gabi | |||||
| Simka | Adatlap | 114281 | 2009. január 24. 13:48 | ![]() | |
|
Sziasztok! Amennyire én tudom a Rába már ezekkel az új fülkés CF-kből nem készült, a Gumikacsa képén látható volt az én tudomásom szerint az utolsó.. Rábák készültek: F8-as MAN fülkével(ami először a Saviemtől jött, majd a Roman-tól, érthető módon sokkal szarabb minőségben..) 3000-es DAF fülkével F90-es MAN fülkével, abból sem sok készült Sőt KAMAZ fülke is volt, de az már csak katonai célokra.. Meg mostanában a kocka MAN fülkés katonai verzió Akinek több infója van az úgyis kijavít! Mondjuk Gabi! Ő ilyenekben jó infókkal rendelkezik! Simka | |||||
| khe2 | Adatlap | 114280 | 2009. január 24. 13:39 | ![]() | |
|
sziasztok érdeklődnék hogy tud e nekem valaki turbo star motorról kábelezéshez képet felrakni? | |||||
| max | Adatlap | 114279 | 2009. január 24. 01:00 | ![]() | |
|
szia gumikacsa! nem teljesen ugyan az! a képen látható kabin a 85-ös DAF-é. igaz sorozatban úgy jöttek, hogy 85, 85 CF, aztán pedig a sima CF. legalábbis én igy tudom, ha tévedek, akkor majd kijavitanak! üdv, max | |||||
| gumikacsa | Adatlap | 114278 | 2009. január 24. 00:42 | ![]() | |
|
Végül is, lehet, egyről beszélünk? | |||||
| gumikacsa | Adatlap | 114277 | 2009. január 24. 00:09 | ![]() | |
|
Érdekes, ilyenről még nem hallottam. A multkor keresgélés közben én is találtam egy modernebb fülkés rábát, de az ettől régebbi, asszem DAF (nem biztos) fülkés volt. Mondjuk, nem készülhetett belőle valami sok... | |||||
| gumikacsa | Adatlap | 114276 | 2009. január 24. 00:04 | ![]() | |
|
Szia modellpapa! Köszi, tehát előfordul. Nálam készülget ez a konténeres félpót, és nem tudom, mit tegyek rá. van 40-es konténerem, 2 is, de szerintem 2 20-as jobban mutatna. És 2 20-as tartály meg még jobban... Jó pár éve egy kamionos ismerősömmel vittünk 40-es tartály konténert, valahova Miskolc mellé, hungarocell alapanyag volt benne. Az sem volt tele, a súly miatt. Mikor megálltunk, pl. lámpáknál, elég szépen behimbálta az egész szerelvényt... | |||||
| modellpapa | Adatlap | 114275 | 2009. január 23. 23:09 | ![]() | |
|
Szoktak 2 tartálytkonténert vinni egy félpóton de csak akkor ha üres vagy ha mosatni viszik. Én is vittem többször 2 üreset. Ha tele van 1 ilyen tartály, akkor a súlya 25-28t is lehet vagy még több is (a folyadék fajsúlyától függően) és a 40t szerelvényösszgördülőtömegbe nem férne bele a 2 teli. | |||||
| modellpapa | Adatlap | 114274 | 2009. január 23. 23:05 | ![]() | |
|
Ebből is lehetne Rába tgk.-t építeni. 2000 környékén az erdészeti 6x6-os Rába kocsik mind ezzel a fajta fülkével készültek. Volt mutatóba 1-1 nyerges is. Csak a elől a sárvédőnél nem volt a szélesítés. (a képen nem látom ezen van-e) Azt a fülkét amit a Rába is használt azt használta a Foden is. | |||||
| Simka | Adatlap | 114273 | 2009. január 23. 20:21 | ![]() | |
| Csabi | Adatlap | 114272 | 2009. január 23. 17:53 | ![]() | |
| Simka | Adatlap | 114271 | 2009. január 23. 15:40 | ![]() | |
| Simka | Adatlap | 114270 | 2009. január 23. 14:49 | ![]() | |
|
Szia 3LM3! Nem piszkálni akarlak! :) Hidd el ezt azért írtam, hogy Neked segítsek! :) Hát a CF az komoly befektetést igényelne az biztos, kellene alapnak valami kamcsi, bár azt lehetne valami összeépítettből szétszedni, úgy olcsóbb lenne, meg hát a fülke az nem hinném, hogy boltban sokkal olcsóbb lenne ennél a 100 eur körüli összegnél plusz postaköltség, ami ebay-en is átlag 17-20 euro + utalási költség stb. Simka | |||||
| Bubu | Adatlap | 114269 | 2009. január 23. 14:38 | ![]() | |
| 3LM3 | Adatlap | 114268 | 2009. január 23. 13:03 | ![]() | |
|
Gumikacsa! Én már láttam ,hogy kettő van egy póton ;) | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114267 | 2009. január 23. 13:02 | ![]() | |
|
De most vonatkoztassunk el ettől a helyes írási dologtól (sosem voltam csak 4-es nyelvtanból ill vagyok még most is) Szóval ha jól értelmezem a dolgot: Először vennem kell egy DAF XF-et plusz hozzá a KFS kiegészítőjét és a fülke meg eltérő részeket kicserélni összerakás közben. Hát azért az már drága mulatság :S durván 35 rugó egy makettért (plusz még ha festéket is akar az ember) hajajj. No majd ha lesz egyszer pénzem, meg már tényleg jól fog menni a makettolás :). Azért köszönöm a segítségeteket. üdv, 3LM3 | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114266 | 2009. január 23. 12:57 | ![]() | |
|
Hát őőő. Na most már tényleg lemondok. :D | |||||
| Simka | Adatlap | 114265 | 2009. január 23. 11:09 | ![]() | |
|
Sziasztok! Atis, Csabi! Komol gípek lesznek! Csabi, fel a fejjel lesz az a kutyaólas még kész állapotú! Maximum kicsit megőszülsz...:) 3LM3! Már megint picikét segítő szándékból ki kell javítsalak!:)) Az "szuverén" jog, magyarul önálló, független :) A szuvenír emléktárgyat jelent! :) De tényleg csak jóindulatból mondom! :) Egyébként DAF CF-et tudsz építeni, ha van rá kereted, mert az KFS-kentáki csírke gyárt ilyen fülkét, lásd a képen, viszont csak Ebay-es árat tudok hozzá, jobban körül kellene nézni, legutóbb Ebay-en 101 éróért ment el.. Simka | |||||
| exec | Adatlap | 114264 | 2009. január 23. 11:04 | ![]() | |
|
3lm3, a kfs arul CF atalakitot. Csak ki kell varnod nala a sorodat... | |||||
| gumikacsa | Adatlap | 114263 | 2009. január 23. 09:19 | ![]() | |
|
Sziasztok! Ilyen tartály konténerből szoktak 2db 20-ast egyszerre egy pótra tenni, vagy az nem jellemző? | |||||
| Csabi | Adatlap | 114261 | 2009. január 23. 07:50 | ![]() | |
|
Sziasztok! Talpi! Örülök, hogy újra itt vagy! Igyekszem valami szépet kihozni a Mreciből. Simka A kutyaólas kínszenvedés... Már negyedszer kell lecsiszolnom a felépítményről a festést. Néhány kicsi részen felszálasodott a sztirol és festés után nagyon csúnya. A cementesről teszek fel képet, ezt szeretném elkövetni. Tegnap megvettem a sírvázákat, összevágtam őket, már készülget a tartály. Itt a cégnél kiszerkesztem a ferde kúpokat, délután már a vágás és összeillesztés következik. 3LM3!A százszavas büntiben sem jó. Nem kardRán :) Atis! Nagyon szép a váz, gratulálok! Üdv, Csabi | |||||
| Atis | Adatlap | 114260 | 2009. január 22. 21:13 | ![]() | |
| 3LM3 | Adatlap | 114259 | 2009. január 22. 21:02 | ![]() | |
|
Hát hogy én is beleszóljak a céges vagy nem céges dologba. Szerintem mindenkinek szuvenír joga eldönteni azt, hogy mit és hogyan épít. Én jelenleg egy saját kitalált színkombinációval építkezek (lassan kész). De biztos, ha sikerül beszereznem olyan kamiont, ami ismert magyar cégek repertoárjában is fellelhető valószínű, hogy olyanra festeném. Apropó ha már cég. Nem tudjátok lehet kapni DAF CF kabinos trakit? Mert mikor kint voltam a nagy EU-ban nyáron, annyi Bertschi AG Dürrenasch-os tajigát láttam, hogy megtetszett a színe (közel okkersárga és valami barnás csíkocska). Igaz nem csak DAF CF volt a pótjaik előtt de többségben. (meg kint nem nagyon látni régi trakit pl F2000 - tudniillik még ilyen is volt/van a flottájukban - , a környezetvédelmi szabályok miatt). Ráadásul a pótját nem is lenne "annyira" nehéz kivitelezni ugyan is 20'-as tartály (a képen látszik majd, hogy miről is van szó). Ha már F2000 akkor tuti, hogy az itteni Kamionos oktató iskola kamionját építeném meg;) Valaki csinált már "Tanuló" kamiont?:D Sztem én lehetnék az első. Vannak is tervek kérem szépen csak kavics nincs a megvalósításukhoz.:( ui:bocsi a hosszú HSZ miatt. 3LM3 | |||||
| Nagytalpú | Adatlap | 114258 | 2009. január 22. 20:54 | ![]() | |
|
Szeva Kolléga! Monti systemben tudsz LIAZ gépet. Minőségileg kicsit tré,de fel lehet javítani. Italerivel ne is próbáld összehasonlítani. Talpi | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114256 | 2009. január 22. 20:47 | ![]() | |
|
Nekem a lánya :P :) (mármint a pap szülők lánya - ha már választani lehet) | |||||
| Simka | Adatlap | 114255 | 2009. január 22. 20:44 | ![]() | |
|
Sziasztok! Csabi! A kutyaólas Merciből kiindulva, szerintem jó kis járgány lesz ez is! Meg sok sikert a cementeshez is! Tényleg kutyaólassal mizu? 3LM3! Nem sértetted meg a személyemet! :)) Csak mostanában moderálási kényszerem van :)) Egyébként azért mondtam "halkan" nehogy félreértsd és kioktatásnak vedd :) Meg azért a segítő szándékért, hogy esetleg, ha máshol mondod, ahol gúny tárgyát képezné egy ilyen kijelentés akkor nehogy valami rossz érzésbe ütközz :)) Egyébként visszaolvastad a hsz-t? :) Olvasd vissza :) (gardánra írtad..:), de láttam a 100-szor leírós büntiben már jól írtad :)) Céges kamcsi! Itt mindenkinek igaza van! Kinek a papné, kinek a lánya! :)) Simka | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114254 | 2009. január 22. 20:28 | ![]() | |
|
Szia Kerek! Én sajnos csak 1:87-es méretben tudok és az is összeszerelt. :S | |||||
| Kerek | Adatlap | 114253 | 2009. január 22. 20:21 | ![]() | |
|
Üdv mindenkinek! Ismernek-e az urak Liaz makettet? Édesapám ilyennel furikázott hajdanán és szeretném ezzel szeretném meglepni. Üdv: Kerék | |||||
| zsorzsy | Adatlap | 114252 | 2009. január 22. 17:49 | ![]() | |
|
Szia Talpibácsi! Jól rákészültél erre a hosszú üzire! Postai úton van a Show-Truck potja!Ha minden jól megy holnap kell megkapnom! Biztos mondtam a krom tartály!Amerikániás! Remélem átnézel a minibe is? (1:87) Üdv ZS! | |||||
| Nagytalpú | Adatlap | 114251 | 2009. január 22. 17:39 | ![]() | |
|
Sziasztok Kollégák! Látom megy a téma.Építgetés,technika és a nagy mumus : a helyesírás. :-) Csak egy tanács: ha nem tudod miként írják akkor írj pl. erőátviteli-meghajtó és nyomaték közlő tengelyt! :-))) Csabi!Nagyon várom,hogy milyen lesz a Mercedes.Örülök,hogy egy újabb HC különlegességet láthatok a kezedből! exec!sok sikert a Chevyhez! Kollégák!Szépek lesznek a pótkocsi tuningok.Örülök,hogy adtok a részletekre.Csak így tovább! Én!Jelenleg lassan,de haladok az MAN elkészítésével. Alakul a motor és a váz.Felkerültek a tartályok és a vezetékek is elnyerik a helyüket.Elméletileg megtaláltam a szín kombinációt is és a hétvégén megpróbálok valami festés félét.Képek hamarosan. Céges vagy nem céges? Az én személyes véleményem az,hogy mivel mindenki magának kell,hogy építsen ezért el kell tudnia dönteni a járgány kinézetét. Vannak divat irányzatok pl. ilyen a Hungarós és a Volán vagy mondhatnám a TIR Ivecot is.Ezt lehet követni is és el lehet menni mellette. Azt gondolom,hogy minden autónak kell lenni egy fillingjének.Viszonylagos élethűségre való törekedés mellett egyedinek kell lenni. Illetve azért egy régi MAN-t nem biztos,hogy célszerű mondjuk Wab-osnak elkészíteni. Tehát igazodni illik a kor sajátosságaihoz. Mondom,hogy csak illik !Mert mindenki magának építsen ,hogy örömét lelje a dologban és ne érezzen megfelelési kényszert. Én kedvelem a céges autókat és a nevenincstranszos verdákat is. Amit most építek az is egy ilyen autó lesz. Adott egy ötlet,egy kis kutatás és egy szimpatikus szín kombináció és kész. De amikor a saját autómat építettem akkor muszáj volt ragaszkodni a tényekhez és olyannak elkészíteni amilyen. Szóval nincs törvényszerűség erre a kérdésre.Szabad a választás. Ez a szép a makettezésben. Bocsi a hosszúra nyúlt hsz-ért! Talpi | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114249 | 2009. január 22. 16:40 | ![]() | |
|
szóval: kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, kardrán, mint a jó diák sokszor leírtam hogy megtanuljam :d | |||||
| Csabi | Adatlap | 114246 | 2009. január 22. 14:56 | ![]() | |
|
Sziasztok! Az "irigyeimnek" üzenem, hogy megpróbálok szép munkát kihozni a dologból, szépen lassacskán... A szomszéd megyében találtam egy fatelepet, ahol van egy hasonló Merci, már intézem a körbefényképezést. Van egy katalógusom erről a típusról, de sok részlet rejtve maradt kíváncsi szemeim elől. Remélem, hogy sikerül néhány jó képet csinálni. Más. Múlt héten nagyot gondolva szétvágtam a Schmitz félpótomat és feldaraboltam az alvázát. Ma megyek a virágboltba sírvázát venni. Ebből 2 db kell... Nem akarok rejtvényeket feladni, de kedvet kaptam egy cementsilóhoz :))) Már elkészültek a méretarányos rajzaim, lassacskán szedegetem össze hozzá a motyókat. Üdv, Csabi | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114244 | 2009. január 22. 14:10 | ![]() | |
|
Nos ennek az a története kedves Balázs, hogy én is gardánnak írtam. De láttam, hogy a szövegben aláhúzza pirossal. Mivel nem tudtam hogy "g"-vel vagy "k"-val írják (szégyenszemre) ezért írtam k-val (azt már nem húzta alá) De elnézésedet kérem ha ezzel megsértettem szenvedélyedet ;) :D Üdv, 3LM3 ui: Most már "g"-vel fogom írni az elkövetkezendőkben :) | |||||
| Simka | Adatlap | 114243 | 2009. január 22. 09:05 | ![]() | |
|
Szia 3LM3 fiú! Halkan megjegyezném, hogy az kardán, nem gardán... :) Simka | |||||
| Simka | Adatlap | 114242 | 2009. január 22. 09:04 | ![]() | |
|
Sziasztok! Azt hiszem, akkor megtaláltuk az igazi megoldást, nevezetesen, hogy átépítés és céges dekoráció a legjobb ötvözet. Egyébként ez is a jó a kamionmakettezésben, hogy nincsenek kinézeti köttötségek szinte... van milliónyi cég, milliónyi fajta szerelvény, úgyhogy akárki akármit épít, olyan bárhol lehet a világban...:) Max olyan dolgokra illik odafigyelni, hogy egy MAN TGA-ból ne HC-s kamiont építsen valaki... :) Szegény repülősök meg harcjárművesek (sőt bizonyos szinten autósok) nekik mennyi megkötésük van... :) Azért tényleg ez a "király kategória", ahogy mondotta volt egyik nagytiszteletű kollegánk! Simka | |||||
| Roland_89 | Adatlap | 114241 | 2009. január 22. 00:25 | ![]() | |
|
Haliho! Látom új kérdés ütötte fel a fejét. Melyik igalmasabb, az átépítés vagy hogy eretit másolj :D Erre egy tökéletes megoldás ha egy olyan eredetit választasz amihez kell átépítés is, így mind a két kérdés benne van a munkában :D Én ennek a híve vagyok és a Leieres projekt után ez következik. Roland | |||||
| Memo Laci | Adatlap | 114240 | 2009. január 21. 23:53 | ![]() | |
|
Sziasztok! Én pl egy valódi céges kamiont csinálok. Eddig még hasonmást nem csináltam de nagyon élvezem (rengeteg fénykép, méretezés miegymás, persze annál a firmánál dolgoztam és ez plusz löketet is ad!). Az elöző gépeim nem tértek el a leírásoktól sem pedig a festéstől, kivéve eggyet. Bár az igazat megvallva az átépítés sokkal nagyobb kaland mindennél szerintem (volt benne részem mikor egy pótkocsit csináltam-átépítettem), számomra nagy élmény volt. A festés része saját fantáziából sajnos nem megy, ezért szoktam holland-belga autókat nézegetni, onnan jön meg az ihlet. Viszont átépítésben a határ a csillagos ég...vegyünk pl egy betonpumpás autót :-D Ati! Köszi a biztatást! | |||||
| exec | Adatlap | 114239 | 2009. január 21. 23:16 | ![]() | |
| 3LM3 | Adatlap | 114238 | 2009. január 21. 23:07 | ![]() | |
|
Ott azért már a traktoron is ki kell alakítani a kompresszort a helyével együtt. a gardán meghajtást (úgy mint az igaziaknál egy másik kis gardán hajtja meg a kompit). A pótról meg ne is beszéljünk ott aztán van mit átalakítani. :) (persze ez csak az én véleményem) | |||||
| 3LM3 | Adatlap | 114237 | 2009. január 21. 23:04 | ![]() | |
|
Gabi! Azért lehet akkor is találni kihívást ha egy céges autót tervez az ember. Pl készíts el egy Freund-os vagy ne menjünk messzire Révészes silós szerelvényt ;) (utóbbi tervben van) 3LM3 | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Modellpapa végül is leírt mindent.
Annyit tennék hozzá, hogy én a német Ebayről szoktam vadászni (ebay.de)
Amennyire tapasztaltam, náluk van a legjobb választék, érdekes, régen kiadott makettekből, illetve ugyanazok megtalálhatók mint akár angol, akár USA ebay-en.
Német tudás kell az evidens, úgy szoktam csinálni, hogy, ha nyerek valamit(egyébként érdemes az utolsó percben licitálni), akkor írok az eladónak, elutalom, ő meg, ha megkapta a pénzt, küldi postán a cuccot, eddig 10 makettnél tartok és mindig pozitív értékelést adtam, magyarul nem volt gond.
Egyszer nyertem egy unimogot egy b..zitól(nem lett belőle semmi), de szerencsére megúsztam olyan szempontból, hogy már a számlaszámát sem volt képes elküldeni, úgyhogy negatívat kapott, de a többivel nem volt semmi gond, a németek korrektek és megbízhatóak, egy-két nehézkesebb ügy volt(később adta fel stb), de végül mindig megjött a cucc.
Amit még tudni kell, hogy ennél a variációnál kell egy euros számla, amiről utal a bank, az utalás Raiffeisennél 5 euroba kerül, a postaköltség Németországból, Ausztriából egy kamionnál átlag 18-20 euro.
Ezekkel a plusz összegekkel mindenképp számolni kell a licitálásnál.
Angoloknál viszont pl. font-os számla kell, amcsiknál dolláros, ezeknek a költségeit nem tudom.
Mindent egybevetve azt mondom, hogy eu-n belül inkább maradnék a németeknél, osztrákoknál, nem is nagyon nézek más Ebayt.
Licitáláshoz még annyit, hogy az ember mindig maximál árat ad meg, de nem annyival ugrik a licit, magyarul a 20 euros makettre adsz egy 60 euros max árat, (persze más ezt nem látja), akkor hiába licitálnak rád, mert a tied mindig eggyel föléjük ugrik, egészen a max árig..
Ha visszanézel itt a fórumon, akkor valamikor tavasz tájékán írtam erről részletesen
Simka