/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Etel 11125 2008. október 25. 18:18
Válasz erre
Szia Tatra!

2 postát küldtem. Megkaptad?
Etel 11124 2008. október 25. 14:34
Válasz erre
Szia Tatra!

Írtam.
mityubá 11123 2008. október 25. 13:23
Válasz erre
Tatra !
e-mail. ment!
tatra 11122 2008. október 25. 08:40
Válasz erre
heló mityubá

ptatra@vipmail.hu

űdv tatra
mityubá 11121 2008. október 25. 08:05
Válasz erre
Tatra !
Kéne az e-mail címed ,egy pár képet küldök,igaz nem magyar gépekről.
Nekem nincs,mert ezt az eszközt megutáltatták valem,mikor fel kellett szerelni normaidőre !
Üdv.:Mityubá
jocó 11120 2008. október 24. 22:12
Válasz erre
HPIM1381
HPIM1381

Lessz még mit igazitani rajta de nagyvonalakban már látszik a fény az alagut végén:)
A tornyot teljesen át kelett alakitanom,mivel nem ezekkel az osztásokkal voltak a szijjak.Meg a kis kallantyúk hiányoztak rola azokat faragtam hozzá.Most még elég múzeális állapotban van de hamarosan bedobom a mélyvízbe!Szószerint:D.A jelzések még elég durvák de nyers a festék,majd holnap megigazitom.
Köszönöm a segitségeket a képekkel kapcsolatban!
Akit érdekel esetleg a többi kép, a "mi készül éppen"rovatban megnézheti.
Üdv Jocó
páncélos 11119 2008. október 24. 21:11
Válasz erre
Etel!

A nevet elhibáztam ezért bocsi. A technika biztos, hogy 98-ban mi volt azt nem tudom, de a csoda BTR-ek megjelenése előtt biztos, hogy volt (szerintem utána is min. 1db). De ígérem, utánanézek. Végül is a 19-éves szolgálatuk alatt minden lehetséges.
Etel 11118 2008. október 24. 16:40
Válasz erre
Szia Páncélos!

A KLFK-n volt BRM-1K, de Egerben a 24. Bornemissza Gergely Felderítőzászlóalj /és nem a Bercsényi/ állomásozott. A "Bercsényi" Szolnokon települ.
Tudtommal a Bornemissza 1998-ig csak PSZH-val rendelkezett ezután kapott BTR-80A-t, majd később ezeket sima BTR-80-ra cserélték. BRM-1K-ról a Bornemisszánál nem tudok.

Üdv. Etel
jocó 11117 2008. október 24. 13:47
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek:)Rengeteget segitettetek.Majd hozom a képeket a "végeredményröl"
Üdv Jocó
tatra 11116 2008. október 24. 13:46
Válasz erre
heló páncélos

nagyon köszönöm a felvilágosítást

üdv tatra
páncélos 11115 2008. október 24. 13:42
Válasz erre
BMP-1
BMP-1

Tatra!

Az nem BMK-1K, hanem BRM-1K.
BOEVAJA RAZVEDIVATELNAJA MASINA, KOMANDIRSKAJA
Magyarul Harci felderítőjármű parancsnoki változat.
A nevében is benne van, nem gyalogsági harcjármű, mint a BMP. A szovjet családelvűséget követve sok hasonlatos van a harcjárművekben, de itt óriási eltérés van felszereltségben, kialakításban, kezelőszemélyzetben, feladatban és sorolhatnám.

Jocó!

Egy közeli kép a BMP-1-ről, ahol jól látható a felségjelzés és a hadrendi szám is.
tatra 11114 2008. október 24. 13:23
Válasz erre
BMK-1K
BMK-1K

heló jocó

talán tudok segiten a bmk-1k ezt a képet a nettről szedtem le még régeben ez egy magyar bmk-1k

űdv tatra
juge75 11113 2008. október 24. 13:19
Válasz erre
Hali! A büszkét még édesapám irányította a helyére, rétságról jött át egy harckocsi vezető, ennek szemtanúja voltam. Sajnos mind a kettőt szét darabolták!
Ha kell róluk infó, kép stb, szívesen segítek! A silka radar dómja müanyag, speciális festékkel bevonva. Nagyorosziban nőttem fel, 1975-1989 között ott éltem.
Édesapám légvédelmi tüzér volt, ma nyugdíjjas őrnagy. :-)
juge75@freemail.hu, Juhász Gábor, Szolnok, 5000, Hild Viktor út 1. 5.emelet/30.
MSN,SKYPE ugyanezen címen elérhető!
Itt találsz képeket is!
http://makettinfo.hu/forum/user.php?login=juge75
jocó 11112 2008. október 24. 13:17
Válasz erre
Köszönöm szépen.Szerintem ezt is tudom hasznositani,nameg van kiindulópontom,hogy merre keressem:)
Üdv Jocó
tatra 11111 2008. október 24. 12:59
Válasz erre
heló mityubá

nagyon köszönöm kűldenér róla képeket kmt-5 ről

űdv tatra
Etel 11110 2008. október 23. 22:40
Válasz erre
BMP-1
BMP-1
BMP-1 Nagyatád hadipark
BMP-1 Nagyatád hadipark

Szia Jocó!

Jelzéssel ellátva ezeket találtam:
jocó 11109 2008. október 23. 21:59
Válasz erre
Segitsetek légyszi!Egy szép közeli képet szeretnék egy BMP 1 röl,ami kishazánk lövészeit szállitotta.Nézegettem keresgéltem,de mindig olyat találtam ami más nemzetet szolgált.Mármint szép közeli képet rola.Főleg a jelzései érdekelnének és,hogy volt e valami sajátos a Magyar BMP(k)en.Maga a jármű már 90% ban készen van,most következne a matricázás.
Köszi előre is
Üdv Jocó
mityubá 11108 2008. október 23. 19:25
Válasz erre
Szia Tatra !
Ez a T-55-öshöz rendszeresített KMT-5-ös aknataposó-átjárónyitó készletéhez tartozó
KMT-4-es aknakifordító eke !
Ez a gép nálunk volt Tapolcán a harci zászlóalj,zárolt századánál !
Bocsi,hogy közbeszóltam !

Üdv.Mityubá
tatra 11107 2008. október 23. 15:52
Válasz erre
az akna kiforditorol
tatra 11106 2008. október 23. 15:52
Válasz erre
T-55 A
T-55 A
T-55 A
T-55 A

heló páncélos

szeretnék típus megalakítást kérni

üdv tatra
tatra 11105 2008. október 23. 14:51
Válasz erre
heló Etel

írtam

űdv tatra
tatra 11104 2008. október 22. 18:21
Válasz erre
heló Etel

írtam

üdv tatra
tatra 11103 2008. október 22. 16:42
Válasz erre
helo páncélos

nagyon köszönöm

üdv tatra
Etel 11102 2008. október 22. 14:46
Válasz erre
SzU-76
SzU-76

Sziasztok!

Egy ritkaság: magyar SzU-76 Budapesten,1956-os fotó. Kár, hogy nem lehet jobban látni a hadijelet.
MAZHL2005 11101 2008. október 21. 15:27
Válasz erre
T-34-76-1942-kiemelés
T-34-76-1942-kiemelés
T-34-76-1942-side
T-34-76-1942-side

!Direct3d!

Sajnos ez van, ezzel én is szembesültem. A lánctalp lágy PVC-ből, gumiból van a "kerekek meg kemény PVC-ből, ilyenkor a legtöbb ragasztó beadja a kulcsot vagy szétmarja a lágy pvc-t. Próbáld meg azt ,hogy a láncfeszítőgörgő karját teljesen előredöntöd úgy ,hogy a láncfeszítőgörgő felső íve egy síkba kerüljön az első futógörgö felső ívével talán ez feszít annyit ,hogy a lánctalp felső ága felfekszik a futógörgökre. Ez az ötlet nekem is mostanába jutott eszenbe amikor már a T-34/76-om és a SZU-100-as is rég készen volt. Bocs ha későn reagáltam
pzs 11100 2008. október 21. 11:01
Válasz erre
Pláne hogy a panzershop is a botondét nyúlta le és később pimpelte.
én csak tudom
pzs
páncélos 11099 2008. október 19. 20:45
Válasz erre
T-55A
T-55A

Tatra!

Akkor 10000.-nek egy öreg veterán.
Sajnos már nemlétezik szegény.
notarius 11098 2008. október 19. 16:56
Válasz erre
Sokkal jobban jársz a Panzershop bármelyik műszaki 55-ösével. Elsőre ugyan drágább, de mivel komplett kit, lánccal, belsőtérrel, így összességében jobb, mint a Botond. És minőségben is.
tatra 11097 2008. október 19. 14:49
Válasz erre
ja és légyaszi magyar honvédség
tatra 11096 2008. október 19. 14:48
Válasz erre
heló páncélos

szeretnék akármilyen képet kérni csak harckocsi legyen mert mindjárt meg lesz a 10.000
képem nagyon kellene akár melyik fajta harckocsi

most van jelenleg 9.999 képem

ptatra@vipmail.hu

üdv tatra
jocó 11095 2008. október 19. 10:57
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat utánnanézek.:)
páncélos 11094 2008. október 18. 21:45
Válasz erre
Etel!

Igen.
Annyit még hozzátennék, hogy Eger (Bercsényi) és KLKF.

Pepe!

A pad meg a kuka szenzációs.
Etel 11093 2008. október 18. 21:33
Válasz erre
Szervusz Páncélos!

Igen, kivonták őket. Pár éve Kalocsán láttam néhány darabot. Ha jól emlékszem a honvédség összesen 12 darabbal rendelkezett /Győr - Arrabona FZ,Pécs - Baranya FZ,
Tata - Klapka HDD/.
Panzerbéci 11092 2008. október 18. 21:18
Válasz erre
Igen,István jól emlékszik,Botond volt.
páncélos 11090 2008. október 18. 20:49
Válasz erre
jocó!

Igen, ha jól emlékszem Botond modell volt. Kiegészítő az ESCI T-55-höz. Magyar gyártmány, elvileg beszerezhető, helyes típusjelölése VT-55A.
Kriszkó 11089 2008. október 18. 20:17
Válasz erre
Sziasztok!
Eladnám a következő szépségeket.
Trumpeter 1:16 T34/76 21000 ft
Zvezda 1:35 T34/76 3300 ft
Zvezda 1:35 T34/85 3300 ft

Ha valakit érdekel, dobjon egy mailt a krisz7@freemail.hu-ra.
Ezen kívűl tudok adni bolti ár alatt Dragon,Revell,Zvezda,Icm,Italeri,esetleg néhány Tamiya és Trumpeter maketteket.
Dragontól,Revelltől és Zvezdától szinte minden megoldható.
jocó 11088 2008. október 18. 19:52
Válasz erre
Sziasztok
Talán ti tudtok segiteni.Egy nagyon régi Modell és Makett újságban olvastam egy cikket a T-55 ARV-röl.Mármint a makettröl.Gyártja azt most valamelyik cég?sehol nem találtam.Meglehet,hogy azis átépitett volt nagyon nem emlékszek már rá:S
Üdv Jocó
tatra 11087 2008. október 18. 19:39
Válasz erre
heló Etel

írtam

üdv tatra
páncélos 11086 2008. október 18. 09:59
Válasz erre
Etel!

Ezek nagyon jó kis járművek. Sajnálom, hogy nálunk ezek is a kukában végezték.
Etel 11085 2008. október 16. 13:07
Válasz erre
BRM
BRM
BRM.
BRM.

Sziasztok!

Egy ritkaság BRM-1K felederítő jármű.
mykman 11084 2008. október 15. 22:45
Válasz erre
data3.primeportal.net/tanks/tim_roberts/t-34_122_egypt/images/t-34_122_egypt_02_of_53.jpg ő a kiválasztott , a tornyos verzió. Hála istennek Marcel a Bolton-ban lévőt vette alapul így a belső eltér majd attól. Viszont ezeknél a verzióknál commons.wikimedia.org/wiki/Image:D-30-T-34-batey-haosef-3.jpgcommons.wikimedia.org/wiki/Image:D-30-howitzer-on-T-34-batey-haosef-2.jpgcommons.wikimedia.org/wiki/Image:D-30-howitzer-on-T-34-batey-haosef-1.jpg nem hagyományos a rács és ez egy szír járgány szóval lehet hogy el lehet EZT adni , sajna az előzőt(zöld szinűt) nem hinném :(
A kubai is érdekes , arról is van 2 képem de a tornyos tetszik igazán.
Némo 11083 2008. október 15. 20:34
Válasz erre
Melyik D-30-as lövegű T-34-et szeretnéd megépíteni?
A tornyosat vagy a torony helyére építettet?
A T-122 nekem is itt pihen a dobozban,már csak meg kellene építeni.
Szerintem nem őt másolod ha megépítesz egy ilyen járművet,sajnos kevés fotó áll rendelkezésre ezeknek a járműveknek a harci alkalmazásáról(legalábbis a neten én egyet sem találtam) így lehet variálni a felszerelési tárgyakkal,a futógörgőkkel és egyéb dolgokkal.
Ezekből kifolyólag nem tartom valószínűtlennek hogy el tudod "adni" azt a burkoló lemezt.
Közben eszembe jutott hogy van egy kubai átalakítás is.
mykman 11082 2008. október 15. 19:30
Válasz erre
Igazából én a T-34-85M alvázra szerelt egyiptomi 122 est akarom megépiteni. A 122mm es d-30as löveggel volt felszerelve. A Marcel Jussen is épitett ilyet és tavaly nyert ezüstöt Mosonmagyaróváron vele. Mivel nem akarom 1-1 ben lemásolni őt ezért akartam más légszűrő tetőt hozzá. A refkóképeken mindenhol a hagyományos tetővel van , de gondoltam nem ezt a járgányt fotózták ... :D
Az 1960 és 1969 ben gyártott sorozatot hivják M szériának ha jól tudom. Uj rádió , új motor , lámpa csere , és a kipufogó takarót cserélték le valamint a t-55A kerekét is megkapta. Aszem még 1-2 doboz is került rá menetközben.
Vajon a kérdésés tetőt nem lehet eladni a sivatagi verzióra , homokot felfogni ?
Némo 11081 2008. október 15. 17:24
Válasz erre
Tudtommal nincs ilyen hogy 1960-69-es M széria.
Szovjetunióban a háború befejeztével leállították a T-34/85 gyártást,de Cseszkóban és a lengyeleknél még az 50-es években gyártottak T-34/85-ös járgányokat,de ezeket szerintem csak saját használatra.(ha jól tudom akkor 1960-tol már dübörögtek a T-55-ösök nálunk is,ebből szerintem következhet az is hogy a környező keleti blokkos országok is már azt használták)
Szíriába,egyiptomba,koreába inkább az oroszok adtak el a leszerelt csörömpökböl.
A változatok közt elég jól kiismerem magam de azzal nem foglalkoztam még behatóan hogy mikor,hova,kinek és miért és milyen tipusokat szállítottak,illetve hol milyet állítottak hadrendbe.
Ha érdekességet szeretnél építteni akkor vannak az arab országoknak érdekes átalakításaik T-34 alvázra (3db) és asszem a koreaiknak is egy.
Vagy talán a nem olyan régen tőlünk nem messze kibontakozott háborúban talán használtak ilyen lengyel átalakítású "T"-t T-55 futógörgővel és amerikai toronygéppuskával.Ennek utánna kellene nézni,sajnos nekem ilyen járműről csak egy homájos képem van,sokminden nem látszik rajta:(
mykman 11080 2008. október 15. 09:30
Válasz erre
Kösz a választ Némo !

Én ez 1 sziriai , vagy egyiptomi t-34 re gondoltam használni. Az 1960-69 es M szériához.Ha a hideg és nedvesség ellen volt használva akkor ezt gondolom nem használták 45 fokban...:)
Némo 11078 2008. október 14. 20:07
Válasz erre
Motorvédőt?:)
Szerintem kicsit nézd át a T-34-es "anatómiáját".:)

Ott az üzemanyag cellák,kipufogó csövek,légszűrő és a váltómű helyezkedik el.

Ha az ember látná az egész járművet könnyebben tudna következtetni, de szerintem erről a járműről már volt szó,mégpedig a "cakkos" szélű kipufogó cső takaróval kapcsolatban.(azon nem volt ilyen "védő" burkolat)
Kicsit visszalapozol,olvasol és megleled,egyébként szerintem ez egy lengyel módosítás/kiegészítés lehet és szerintem a hideg ellen valamint az egyéb származású folyadékok bejutását hivatott megakadályozni.
Több világháborús fotón is látható a téli alkalmazású T-34-eknél hogy a motor szellőzőket letakarták egy ponyvadarabbal vagy jobb esetben egy fém lemezzel.
mykman 11077 2008. október 14. 19:45
Válasz erre
Sziasztok !

Ilyen T-34/85 os postwar motorvedot mikortol alkalmaztak ?
data3.primeportal.net/tanks/tim_roberts/t-34/images/t-34_03_of_30.jpg
Sajna nem talaltam infot rola , es jobban tetszik mint a ww2 es.
1310tx 11076 2008. október 14. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!
www.maketthadsereg.mlap.hu
Nézzetek be a weboldalamra. :)
üdv
pistike 11075 2008. október 14. 11:55
Válasz erre
Sziasztok!

2. vh-s orosz harckocsikkal kapcsolatosan akadtam el a kérdésen, ami persze vonatkozhatna bármikor, bármilyen páncélosra:

A dilemma tárgya az, hogy a tankok napi karbantartását és üzemanyaggal, lőszerrel való feltöltését csak a saját személyzet (és az utánpótlást biztosító egység) tagjai végezték, vagy egymás járműveinek rendbetételére is beszálltak? Tehát reálisnak tekinthető az a dioráma (vignetta, stb.), ahol egy négy-ötfős személyzetű tankon - mondjuk nyolc harckocsizóruhás emberke ügyködik? Szerintetek volt/van erre vonatkozóan általános gyakorlat?

Voltam ugyan katona, de hál' Istennek nem a "mumus" alakulatoknál. :-)

pistike
Tass-Lee 11074 2008. október 9. 17:49
Válasz erre
p.aspx.jpeg
p.aspx.jpeg
p.aspx2.jpeg
p.aspx2.jpeg
p.aspx3.jpeg
p.aspx3.jpeg
p.aspx4.jpeg
p.aspx4.jpeg

Sziasztok,

Egy kis érdekesség és pár infó, ha valaki még nem hallott volna róla. Trumpeter t-62 a képeken. Várható megjelenés 2009 március. A BMP-3 újraszerszámozás miatt csúszik 2009 őszre.

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.