/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Némo 11334 2008. november 22. 22:09
Válasz erre
A tipp helyes.
A T-44 prototipus alvázára építették a Su-101 páncélvadászt,több különböző löveggel.
Majd ennek az alvázára tervezték/építették a T-54-est.
Ezért a legegyszerűbb ha az ilyen részleteket a T-54-esnél keresed,és mivel a T-55 a T-54 némiképp módosított változata így szerintem a Z tengelyek nagy valószínűséggel egyezést mutathatnak.
A Su-101-röl 1/35-ös rajzokat találhatsz a neten,de ott is csak az alváz és a felépítmény van.
Wespe 11333 2008. november 22. 21:41
Válasz erre
Elsősorban a futoműre:Z tengelyre.láncfeszítő ill a kihajtóműház.annyit tudok h a t-44 es hez van köze
Némo 11332 2008. november 22. 21:20
Válasz erre
Mi az amire kíváncsi lennél a Su-101-el kapcsolatban?
páncélos 11331 2008. november 22. 20:46
Válasz erre
Na annak örülök, hogy légvédelmi cuccok is vannak. Én amikor utoljára arra jártam nem találkoztam csak egy KUB rakéta makettel, az alakuló téren, a lövegcső fordítás, meg egy lakó miatt volt, de még akkor amikor televolt T-55-el, ma már nincs egy darab sem.
Wespe 11330 2008. november 22. 20:46
Válasz erre
Szia Mátyás

Su-101 ügyében tudtál valami hasznos infót találni,sajna hívni nem tudlak egyenlőre.

Kiss Gabi
juge75 11329 2008. november 22. 16:15
Válasz erre
A technika már ott van, legalábbis tárolva.
A volt légvédelmi (kiképző központ is volt)laktanya per pillanat (menekültek)bevándorlók számára lett megnyitva.
Valami idióta politikus el fordítatta az összes eszköz lövegét, mert szerinte pont a nagytemplom és a háza felé nézett, veszélyben érezte magát. Ez komoly, nevessetek nyugodtan!
páncélos 11328 2008. november 22. 14:04
Válasz erre
Elnézést lemaradt, hogy a BMP-3 alvázán kialakított műszaki változat a BREM-L.
páncélos 11327 2008. november 22. 14:02
Válasz erre
Sulyid!

A kérdésedre kérdéssel válaszolva, mit nevezel BMP szériának?
Ha a BMP mint gyalogsági harcjármű a kérdés, akkor létezik belőle BMP-1, 2, 3.
Mint nevéből is kiderül gyalogsági harcjármű. Elsősorban gépesített lövész alakulatok és a harckocsizó csapatok támogatására használják (használták).
Műszaki mentő változatainak csehszlovák gyártmánya a VPV, az egykori szovjet változat a BREM-2.
Sulyid 11326 2008. november 22. 12:55
Válasz erre
Sziasztok a BMP szériának milyen változatai vannak/voltak?És milyen célokra használták öket?
Kockabob 11325 2008. november 21. 23:09
Válasz erre
Sziasztok
Ez most jelent meg www.gamechannel.hu/cikk/hirblock/steelfurykharkov1942csuszikdemarbearanyozodott azoknak akik esetleg virtuálisan is vezetnék ezeket a HK- kat.
Wespe 11324 2008. november 21. 21:34
Válasz erre
Sziasztok!
T-34/76 modell 1942 futógörgő érdekelne a trunpitól 1/16-ba persze csak kölcsönbe másolni,ha valaki tud segíteni megköszönném.Nem maradnák adós.
páncélos 11323 2008. november 21. 21:30
Válasz erre
Gaunt!

Ha a múzeum 2db AM-ét is beleszámoljuk akkor kb. 10-12db maradt összesen.

Juge 75!

Miért nem az egykori légvédelmi laktanyában lesz?
A technikát honnan viszik oda?
gaunt 11322 2008. november 21. 20:38
Válasz erre
hali!

T-55-ösből hány túlélő van az országban? Úgy értem kiállítva vagy magánkézen.
PanczelMatyas 11321 2008. november 21. 15:15
Válasz erre
Szia Juge 75!

Van egy rossz hírem... T-55-öst nem találsz. Gvozdgyit, PT-76, T-72, etc azt még igen, s puhatestűeket. Csak sok időd legyen ;)

TANKOK! matyi
juge75 11320 2008. november 21. 07:28
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek!
A jövő hét végén légvédelmi ezred találkozó lesz Kalocsán, Sz-60-al vaklőszerrel lőni is fogunk.
A volt harckocsizó laktanyában lesz megtartva ez a része, ami raktárbázisként is szolgál.
Megpróbálok fényképeket készíteni a tárolt technikákról is! Azt hiszem T-55, Gvozgyika,
lövegek,stb van ott nagy számban.
Tibor 11319 2008. november 19. 15:21
Válasz erre
Muzzy!
Okosabb lettem.
Hálából, ha nem ismernéd:
tankmuseum.ru
Tibor
Muzzy 11318 2008. november 19. 14:13
Válasz erre
Kedves Tibor!
Elég régen olvasom a Makettinfót, és látom, Te nem régen csöppentél bele az itteni dolgokba. Jóval korábban valaki felvetette, mit rövidít az ISzU. Én akkor hasonlóan a Te mostani hozzászólásodhoz, (meg ismeretekhez) kifejtettem ebben a topikban, hogy lehet az is a rövidítése. Akkor kaptam hideget, meleget, és belátom nem volt igazam, és akkor ezt közzé is tettem. Tény, hogy a SzaU valóban Szamohodnaja Usztanovka-t jelent. Viszont az ISzU az ISZ alvázára épült SzaU-t jelenti. Az alap különbség az ISzU-152 és a Szu-152 között hogy míg az előbbi az ISz alvázra, addig a SzU-152 KV alvázra épült (egy görgősorral kevesebb). Azonban az is igaz, hogy az 152-es löveg nem igazán rendelkezett megfelelő páncélromboló lőszerrel, de a hagyományos romboló töltet kinetikai energiájánál fogva elegendő volt egy német nehézpáncélos harcképtelenné tételére (nem kilövést írok szándékosdan) ezért előszeretettel alkalmazták ebben a szerepkörben is.
Muzzy
Tibor 11317 2008. november 19. 13:53
Válasz erre
T. Muzzy!
O.k. megegyeztünk.
Ennek ellenére az a véleményem, hogy az ISZ és ISZU betűszavak a harckocsiknál nem Sztalin nevéből erednek, hanem valami olyasmi, mint a 1246 h.sz.-ban gaunt írt. T.i.: Rákerestem néhány orosz nyelvű web lapra, ami orosz harjárművekkel foglalkozik és azokon rendszeresen fordul elő a szamohodnaja usztanovka kifejezés.
Üdv.: Tibor
Muzzy 11316 2008. november 19. 11:54
Válasz erre
Kedves Tibor!
Én is ebben a tudatban voltam sokáig! Hogy nincs a nyomtatott nagy I és J között különbség. Azonban szombaton ez felmerült, és hazamenve feleségem rádöbbentett, hogy a kivétel erősíti a szabályt! Direkt rákjerestem szótárban József fordítására, és bizony I vel írják és nem J-vel. A szótárak pedig jelölni szokták. Például a Jódot oroszul is J-nek írják, de a Józsefet I-nek (Ioszif).

Gaunt!
Köszönöm a keddves megjegyzésed, de már korábban elnézést kértem ez ügyben!

Muzzy
ged 11315 2008. november 18. 23:42
Válasz erre
Szuper, kétszer is elment, na a lényeg az, hogy az i a tükrözött latin n a j meg nagyon hasonlít hozzá, csak van rajta egy kis kalap:)
ged 11314 2008. november 18. 23:38
Válasz erre
i: и és j: й között van különbség, nem ugyanúgy írják.
ged 11313 2008. november 18. 23:38
Válasz erre
i: и és j: й között van különbség, nem ugyanúgy írják.
juge75 11312 2008. november 18. 21:03
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm, Mátyás!
juge75 11311 2008. november 18. 20:28
Válasz erre
PanczelMatyas 11310 2008. november 18. 20:23
Válasz erre
És Juge75!

A tankokról tudok nyilatkozni: elöl fehér (korábbi), illetve zöld (későbbi) a helyzetjelző az infra miatt, hátul piros, mert figyelemfelhívó.

TANKOK
PanczelMatyas 11309 2008. november 18. 20:21
Válasz erre
Gaunt!

Látom, nem tudlak szavakban meggyőzni; nem is kívánlak, nézz meg pár fotót, s megkapod a válaszokat. (Bocsi, csak jelen helyzeteben nem tudok képet küldeni.)

Szia Juge75!

Részedre két dolgot javasolnék:
1. nézz körül a golyóstollak piacán, én ott már találtam megfelelő darabokat (biztosan van a bungidban elfekvőben...);
2. ha van ismerősöd egészségügyi vonalon, akkor keress ún. perkutáv, avagy intravénás kanült. A zöld 1,3- a szürke 1,8 mm átmérőjű. Kiváló alapanyagok.

TANKOK! matyi
gaunt 11308 2008. november 18. 18:18
Válasz erre
ISzU az véletlenül nem Isztrebityelnaja Szamohodnaja Usztanovka?
Tibor 11307 2008. november 18. 18:18
Válasz erre
Pravda 1942
Pravda 1942

T. Muzzy!
Bár nem igazán értek a harckocsikhoz, de amit az ISZ és ISZU harckocsik és Sztálin nevének kapcsolatáról írtál az csak részben helyes. A rejtély megoldása az, hogy az orosz nyelvben a nagy J betűt ugyanúgy írják, mint a nagy I-t (mindkettő olyan mint a latin N, csak tükrözve, de J-nek, illetve I-nek olvassák. Egyébként ezt ellenőriztem "A Szovjetúnió története képekben" c. orosz nyelvű künyvemben, amit még a Szojuzban vettem. Mellékelek egy korabeli újságról készített képet ebből a könyvből. Hozzáteszem rámentem egy orosz web lapra ami a II. vh-s harckocsikkal foglalkozik és egyértelműen külön szériák voltak az ISZ és az ISZU harckocsik.
Üdv.: Tibor
juge75 11306 2008. november 18. 17:07
Válasz erre
Több kérdésem lenne, az orosz harcjárműveken elöl fehér hátul vörös színű helyzetfényeket alkalmaznak?
Mert 3 képen 3 féle amit láttam.
Silka hüvely kivető csövéhez keresek 1.4 mm átmérővel csövet.
Az injekciós tűk max 1.2 mm átmérővel rendelkeznek.
Van valakinek tippje, ötlete?
Muzzy 11305 2008. november 18. 16:25
Válasz erre
Sziasztok!
Korábban szó volt az ISz harckocsik elnevezéséről (pontosabban ISzU)
Korábban több dolog is felmerült, honnan van az elnevezés. Sajnos korábban tévedtem, mert kiderült, a korszak akkori vezetőjének kezdőbetűiből alakult ki a harckocsi család neve. Sokáig engem az zavart, hogy beszédben Joszif-ot használnak, és én nem néztem utána az írásmódnak. A hadtörténeti délutánok szombati megbeszélésén is felvetőddött ez a téma, és tévesen állítottam, hogy J-vek írják. Hivatalos irásmód a Ioszif, ejteni Joszifnak (József) ejtik, ebből következik, hogy ISz vagy ISzU (Ioszif Sztálin) elnevezés a helyes és nem a JSz, JSzU.
Muzzy
Sulyid 11304 2008. november 18. 15:25
Válasz erre
Sziasztok ki épített már t72?
pipi 11303 2008. november 18. 15:01
Válasz erre
Szia!
Én már többször nekikezdtem, de mindig elmegy tőle a kedvem.Azt hiszem itt már korábban többen feladták.
Nem beszéllek le róla, mert sok munkával nagyon szép darabot lehet belőle építeni, de készülj pár ősz hajszálra!
Az Edu fotomarása dob egy kicsit rajta, pláne a belső, mert az ajtókat nem biztos, hogy zárhatóra meg tudod építeni.Azt hiszem a lengyeleknek van hozzá még gyanta kiegészítő.
Elméletileg meg lehet építeni a nálunk használtakat is, a magyar csillagos felségjelet mellékelték is a készlethez.Háttéranyagot (a magyarhoz) nehéz találni.
Kecelen van kiállítva egy db. Arról vannak fotóim.

Ha konkrét kérdésed van keress nyugodtan.
Üdv pipi
Jimbobá 11302 2008. november 18. 14:42
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tudna véleményt mondani a Dragon SCUD-járól? Jól illeszkedik ( a nagy járműveknél nekem ez a gyanús rész)? Megépíthető abból nálunk használt változat?
Kösz, üdv
gaunt 11301 2008. november 17. 21:28
Válasz erre
Az öntés egyedi hiba lehet, mert azenyémen teljesen jó. A löveggel viszont egyetértek, tényleg nem a legjobb. Egyébként mit értesz azon hogy pontatlan? A torony alakja?
PanczelMatyas 11300 2008. november 17. 20:38
Válasz erre
Röviden:

- pontatlan;
- néhol "elqurvult" öntés;
- a löveg használhatatlan;
- némi feljavításra szorul;
- öntött és hegesztett felületek hiánya;
- az irányzóműszerek "zs" osztályú kivitelűek.

Röviden.. TANKOK! matyi
gaunt 11299 2008. november 17. 18:28
Válasz erre
Miért mi a probléma az optikás toronnyal? Géppuska amúgy van hozzá.
PanczelMatyas 11298 2008. november 17. 18:19
Válasz erre
Hááát Gaunt! Ha neked tetszik az optikás (T-64A) torony a Miniarm-tól akkor okés. Szerintem sok gond van vele, de Te építed. A test szintén zenész! Az alapméretei okésak, azonban megannyi részlet hiányzik róla, vagy rossz (szögek, hegesztés, öntés, kialakítás). A toronyhoz kell kiegészítő (hátsó helyzetjelző, 12,7 lv. ngpu, stb) ahogy gondolod. Egyébként a Miniarm korábbi tornyai az überkirályak. Az optikás messzemenő csalódást okozott.

Mondjuk a kedvenc kocsim... TANKOK! matyi
gaunt 11297 2008. november 17. 17:53
Válasz erre
Én úgy hallottam, h a páncéltest rendben van, csak a motor hűtőrácsa a rossz. Egyébként az optikás toronnyal sincs semmi baj, nekem az van meg, gyönyörűen ki van dolgozva. Ahogy néztem, szerintem nem kell hozzá maratás, tökéletes ahogy van. Aztán hülyeségből lehet hogy összerakom (persze festés nélkül) az eredeti tornyot is csak hogy röhöghessek rajta. :)
Panzerbéci 11296 2008. november 17. 17:00
Válasz erre
Matyi!:)
PanczelMatyas 11295 2008. november 17. 16:37
Válasz erre
Szia Gaunt!

Sajnos,a SKIF T-64 makettjeteljesen rossz. Szinte teljesen kikell cserélni/javítani. A miniarm torony (az oprikást leszámítva) mind csodaszép, csak hiányos. Mindenképpen elfér egy Eduart a testen is, de pár helyen a toronynál is jó szolgálatot tehet. Emellett a test 80%-t át kell szabni/feljavítani. (Ha jó gépet szeretnél.)

Egy szó,mint száz; az Eduardon túl sok-sok munkaórát is számolhatsz. Boldog makettezést.Egy T-64 MINDENKÉPPEN MEGÉRI!

TANKOK! matyi
Némo 11294 2008. november 17. 14:26
Válasz erre
Nézd meg az Eduard honlapját,elvileg ott van több fénykép is hogy hova és menyit kell felhasználni,aztán egyéni elbírálás alapján vagy megveszed vagy nem.

Szerintem az nem szürke,inkább az a "fos zöld" ami minden fényviszonynál más szint mutat.
Én a Gunze H-80 és ennek árnyalatai ajánlom.
Nézz körül az Armorama oldal fórumán,jónéhány topik foglalkozik a T-64-es családdal és találsz építési fázisfotókat valamint rengeteg linket amin referenciát találsz,és még a festést ügyben is tudsz informálódni.
gaunt 11293 2008. november 17. 13:56
Válasz erre
Hali!

Kellene egy kis segítség: Hidegháborús szovjet páncélosokhoz milyen színt használjak? Egyes páncélosok zöldek, de több olyant is láttam ami már szinte szürke. Model Master festéket hsználok, tudnátok valamit ajánlani?

Lenne még egy kérdésem: Skif T-64A hoz érdemes lenne Eduard fotomaratást venni? Azért kérdezek ilyen ökörséget, mert van egy Miniarm tornyom hozzá, az pedig tökéletes, de nem tudom h csak a páncéltest miatt megérné e.
juge75 11292 2008. november 15. 23:58
Válasz erre
Zaloga ide, harckocsi oda én csak azt akartam ezzel a táblázattal, hogy az orosz terminológiában, de máshol is, minden ami nem hazai alkalmazásra készült az eltérő verzió megjelölést kapott, esetleg az adott ország speciális igényei szerint módosított legyen az export, baráti arab vagy warsói szerződés állama.
páncélos 11291 2008. november 15. 20:39
Válasz erre
Ez a T-72 táblázat kicsit S. Zalogás. tehát finoman szólva hiányos.
A makettnek egyébként nem a lánctalp a legnagyobb hibája, már ami a típusát illeti, mert azt alkalmazzák vegyesen, a felrakását nézve, az már tényleg nem egy ilyen oldalra való bemutatónak.
juge75 11290 2008. november 15. 16:24
Válasz erre
T-72 variánsok
T-72 variánsok

A T-72 Változatai (export is)
Némo 11289 2008. november 15. 15:56
Válasz erre
Igen jól tudod már a BM is az új lánccal gurult.
Jobban megnézve ez a Dragon(Italeri,Zvezda,Revell) T-72-ese és vagy saját építésű plusz páncélzat vagy a Kirin készlete.
gaunt 11287 2008. november 15. 13:40
Válasz erre
Jajjaj... Az a T-90-es nagyon beteg! A tornyon valamint a páncéltesten a K-5ös páncélzat egyáltalán nem jól van felrakva. A löveg valóban görbe. Aztán hol van a Stora? RMS lánc a T-90-esen? Az is fura. Asszem már a T-72BM-en sem RMS volt.
Maz 11286 2008. november 14. 21:50
Válasz erre
"És te még életedben nem láttál olyan gépet amit nem sárban és mocsokban használtak?"
De. Láttam. Valószínűleg ismeretségi körömből adódóan többet, mint te. Viszont amit leírtam, az a csak közúton használt gépekre is vonatkozik. A maketten a kipufogó belseje még csak nem is kormos! 10 perc járatás után tiszta fekete. Nem mosás után, a vadonat új motor beindítása után. (Gödöllőn a Mezőgazdasági Kutató Intézetben még van egy kalickás MAZ motor egyébként. A volt HL-20-11 tartalék alkatrésze.)

"Mert én a Bolyain tavaly láttam olyan gépet ami ilyen állapotú volt."
Én meg láttam jóformán az összes honvédségi MAZ-537-est. Az Ex. HL-20-13 felújításában is segítettem picit. Láttam hogy rohasztják szét őket pár év alatt és a végén hogy vonszolják nagy részüket a lángvágó elé. A Bólyain levő gépeket jóformán hetente láttam, van amelyikben utaztam is.

"hol látsz te ilyet a maketten?"
Az alján és a kerekein. Nézd meg a honlapomon a Csobánkai képeket. Ott találsz tiszta MAZ-t kb. 50 km közúti használat után, poros terepen. Hidd el, ez a gép, amit a srác épített koszos. Különösen figyelembe véve, hogy normális helyen telephelyre csak mosás után lehet beállni. (A mai Honvédség nem normális hely. Ahol kiállításra kivisznek csupa mocsok gépeket...)

"Honnan tudod hogy ennek a vontatónak nem ez a T-90-es vette el a szüzességét?"
Talán mert ezt a változatot már rég nem gyártották, mikor a T-90 megjelent. HIT esete se túl valószínű.

"Szerinted azért mert valami orosz az már mocskos,igénytelen,lelakott és elhanyagolt?"
Nem. Sőt. Úgy látszik, nem tudod, ki vagyok. Elég lesz, ha a Nivámról rakok fel képet? Orosz, 7 évig szolgált a határőrségnél. Most egy kicsit mocskos (egészen holnapig), egyáltalán nem igénytelen, főleg, ha a konstrukció korát nézzük. Nem lelakott (illetve kissé az volt, de mióta nálam van egyre csak szépül) és nagyon elhanyagoltnak se nevezném.
Ja, a honlapom: http://nagyvasak.fw.hu
Némo 11285 2008. november 14. 20:52
Válasz erre
És te még életedben nem láttál olyan gépet amit nem sárban és mocsokban használtak?

Mert én a Bolyain tavaly láttam olyan gépet ami ilyen állapotú volt.

Szerinted :""az alja, kerekei rendesen mocskosra vannak festve"" hol látsz te ilyet a maketten?
Én csak némi por felverődést,feltapadást láttam ami közúti használat során felkerült a járműre.
Honnan tudod hogy ennek a vontatónak nem ez a T-90-es vette el a szüzességét?

Szerinted azért mert valami orosz az már mocskos,igénytelen,lelakott és elhanyagolt?
Maz 11284 2008. november 14. 20:23
Válasz erre
Előrebocsájtom, én nem tudnám ilyen szépen megcsinálni.
A koszolás viszont ezer sebből vérzik. A kipufogó környékén egy rövid pár perces járatás után tiszta olaj lesz minden, ha meg mozog is a jármű, végképpen. A fülkefűtés kéménye is szinte patikatiszta.
Bár az alja, kerekei rendesen mocskosra vannak festve, a kerekek által felcsapott koszt nem imitálta egyáltalán. Esős időben a hátsó kerekek a visszapillantóig képesek előrecsapni a vizet, sarat!
A tréleren a rámpák már pár felállás után nem ilyenek lennének.
Szóval szerintem a srác élőben nem nagyon látott ilyen gépet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.