<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
erosimre | Adatlap | 120288 | 2011. július 24. 19:44 | ||||||||||
Gabi | Adatlap | 120287 | 2011. július 24. 19:40 | ||||||||||
Gabi | Adatlap | 120286 | 2011. július 24. 19:38 | ||||||||||
Szia! Sajnos nem találtam semmi alkatrészt neked a keresettekből. Gabi | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120285 | 2011. július 23. 21:39 | ||||||||||
Furcsa dolgok folynak Erdélyben:) 200 óra nekem egy italeri makett, nem túl szép összerakásához is kevés... | |||||||||||||
gyorgyb | Adatlap | 120284 | 2011. július 23. 20:24 | ||||||||||
Szia Igen képekek alapján dolgozom...mivel itt Erdélyben ilyen tipusu autok nincsenek vagy lehet én nem láttam.Amugy ennek a modelnek az elkészitése nekem több mint 200 óra volt. Üdv:gyorgybb | |||||||||||||
Sjoca69 | Adatlap | 120283 | 2011. július 23. 19:38 | ||||||||||
Profi munka, gratulálok! Fából ilyesmit varázsolni? Döbbenetes. | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120282 | 2011. július 23. 18:55 | ||||||||||
Remélem ezt most nem mondod komolyan, hogy pusztán egy kép alapján dolgoztál... | |||||||||||||
MemoLaci | Adatlap | 120281 | 2011. július 23. 14:53 | ||||||||||
Szia! Eszméletlen mire vagy képes a fából kihozni! Kíváncsi lennék a sztirolból mit hoznál ki, mert szerintem az könnyebben megmunkálható. Így sem állnak korlátok előtted , hát akkor úgy :) Üdv. Laci | |||||||||||||
gyorgyb | Adatlap | 120280 | 2011. július 23. 12:53 | ||||||||||
Mpower | Adatlap | 120279 | 2011. július 22. 22:34 | ||||||||||
Az első az tiszta sor. A másodikat alátámasztja néhány kivétel:) Van 2 tengelyesről képem, ami rövid burkolatos, és 3 tg-s is, amin hosszú burkolat van, annak ellenére, hogy kifigyel alóla a légszűrő háza. Gondolom az évek során ezt mindenki a saját ízlésének, megfelelően alakítgatta, ez okozhatja a sokszínűséget. Viszont az adott kamionnak tényleg hosszú a túloldalán a burkolat. Ezt eddig nem figyeltem. | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120278 | 2011. július 22. 22:15 | ||||||||||
Első kérdés. Valóban abban a légszűrő szívócsőve volt, és ezt a variációt a platósoknál használták, ahol szorosan a fülkére rakták a platót. Sima helykihasználás miatt, az a pár centi is sokat jelenthet. Ezért más az oldalspoiler is, már amelyiken van, mert elég sok platósra csak a tetőspoiler volt jellemző, és az oldalt kihozott levegőszűrőház burkolva. Nyergesnél nagyon ritkán használták ezt a verziót, ott elfért simán a hátfalon. Második kérdés. Alapból ott is azt a fajtát használták, amit én felraktam, tehát végig vitték a fülke végéig. Ritkán előfordult az is amit te raktál fel, ez leginkább valami egyedi dolog miatt. A te képeden egy speckó angol gép van, ahol a kis hely miatt, amit elfoglal a tank, a levegőszűrő házát felrakták vízszintesen a fülke aljára, és így már nem fért volna ott a légterelő elem. Lehet, hogy a másik oldalán már ennek is végig ér. Normál esetben ez a légszűrőház függőlegesen volt az első sárvédő mögött. Szóval a végig engedett volt az elterjedtebb verzió. | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120277 | 2011. július 22. 21:57 | ||||||||||
Aham, te győztél. Eddig ez még nem volt tiszta előttem. Ma is megérte felkelni. Szal most megnéztem, tényleg 3-as mindkettő, a nem streamline-hoz kell a topline:) A streamline-é meg van (azt fotóztam). Viszont a Streamline-ből 3 tg-st szeretnék csinálni. Ha már így belemélyedtünk, még 2 részlet nem teljesen tiszta. Pl a második képeden a fülke mögötti spoiler mely modelleknél néz így ki, avagy mitől függ hogy ilyennel szerelték. Gondolok arra amiben a szívócső(?) nyílása is van. Olyan mintha ehhez hiányozna a többi spoiler. De a full-spoilereseket, teljesen más kinézetűvel szerelték. A másik kérdőjel, a stremaline-hoz kapcsolódik: a fülke alján, oldalt levő burkolat némelyiknél végig ér a függőleges szélterelőig, (mint amiket beraktál pirosnál, és fehérnél is) és van az a fajta ami nem ér ki odáig. (az én képemen) Mi okozza a különbséget? | |||||||||||||
erosimre | Adatlap | 120276 | 2011. július 22. 21:45 | ||||||||||
Sziasztok! GyorgyB! Ez megint lenyűgöző amit műveltél! Szerintem aranyba kéne önteni a kezeidet! Gratulálok! Üdv.:Imi | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120275 | 2011. július 22. 21:25 | ||||||||||
Csak a pontosság kedvéért. 2-es nem volt magas tetővel (legfeljebb, ha utólag házilag átépítették), azt csak a 3-as sorozatnál vezették be, akkor kezdték el a Topline név használatá. A 3-as sorozatban vezették be kicsit késöbb a Streamline változatot, ami a burkoltabb volt. A hátsó sárvédő ahhoz való amit keresel, azért kérdeztem így. Megnézem majd őket. | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120274 | 2011. július 22. 21:04 | ||||||||||
Magastető 2-eshez, többi a 3-ashoz. Megköszönném. | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120273 | 2011. július 22. 20:57 | ||||||||||
Szia! Ez mind a 143-as Streamline Scaniához kellene? Mert nem mindegy a hátsó sárvédő se (a képen úgy látom, hogy az), meg gyári ködlámpát az Italeri csak ahhoz ad. Hétvégén majd átnézem az alkatrészes dobozaimat, hogy mim van. Gabi | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120272 | 2011. július 22. 20:27 | ||||||||||
Ja kimaradt az 1 pár sárvédő hátra, ez 3-ashoz kellene. | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120271 | 2011. július 22. 20:25 | ||||||||||
Ha valaki ingerenciát érezne rá, van 16 felnire való műanyag gumim. Cserébe viszont, meg úgy egyáltalán is (tehát fizetnék is érte), nagyon keresek, 2-es / 3-as Scania-hoz magas tetőt, külsőt, és belsőt is, valamint az első ajtó előtti szélterelőket, valamint 1-1 lámpa burát, tompítotthoz, és ködöshöz is (tehát azokat amik a 2. képen vannak). Nagyon köszi! | |||||||||||||
Gaben | Adatlap | 120270 | 2011. július 22. 16:44 | ||||||||||
laco | Adatlap | 120269 | 2011. július 22. 15:59 | ||||||||||
Hello,Ausztriából a Modelltruck&Parts boltból lehet rendelni 10 euróért.Én holnap küldöm el a rendelést. | |||||||||||||
rolikacsa | Adatlap | 120268 | 2011. július 21. 19:49 | ||||||||||
Szia bugdács! Én így oldottam meg.A gyári pántokat levágtam és reszeltem ki belőle annyit a keretből hogy egy tű meg a ráhúzott kis csövecske beleférjen.Majd az ajtót hozzá ragasztottam az egészhez.Egésznek a titka a jó pozicionálás mert ha ez nem jó akkor egymásra csukódnak az ajtók.Remélem nagyjából érhető amit vakerálni akartam. Roli | |||||||||||||
péNyolc | Adatlap | 120267 | 2011. július 21. 18:27 | ||||||||||
Sziasztok! Sasold meg a pölö a legújabb Volvo VN szériát: www.volvotrucks.com/trucks/na/en-us/Pages/BAHome.aspx Ott vigyorog az FH fülke (belső kialakításban is), mint kabinalap... Amerika sem adja meg a módját, csak tágabb méretekkel dolgozhat. Ha megnézed a városi terítő autóikat... bűn randák. | |||||||||||||
bugdács | Adatlap | 120266 | 2011. július 21. 17:58 | ||||||||||
Sziasztok, Már közel 2 éve olvasom folyamatosan a fórumot, és építek maketteket. Most egy kamion van építés alatt, aminek a vontatmánya jelentős átalakításon megy keresztül. Ehhez kapcsolódóan szeretnék tőletek segítséget kérni. Szeretném nyithatóra megcsinálni a vontatmány hátsó ajtaját lehetőleg 270 fok nyithatósággal. Azonban nincs ötletem, hogy hogyan lehet ezt kivitelezni. Tudnátok ebben segíten (lehet e kapni fotómaratott pántokat, miből lehet saját kézzel megcsinálni...stb.)? Előre is köszönöm a segítséget. ÜDv: marci | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120265 | 2011. július 21. 10:42 | ||||||||||
Szia! Az esztétika (vagy annak hiánya) szintén egy racionális ok miatt van. Amerikában (és itt szigorúan az USA-ra és Kanadára gondolva) alapvetően csőrős kamionokat használnak, ilyeneket terveznek. Az európai tulajdonú (pl Scania, Volvo) csőrős kamionok a kis európai piac mellett leginkább a dél-amerikai piacon ( főleg Brazília) volt és van jelen, nem annyira északon. Ott azért nincsenek annyira nagy elvárások, fontosabb a költség oldal. Természetesen a költség oldal nagyon fontos európában is, ezért építették úgy a csőröseket, hogy amit csak lehetett átvettek a normál fülkés változatokból, konkrétan az egész fülkét, csak egy csőrt ragasztottak hozzá. A legyártott kis mennyiségek miatt valószínűleg ez volt a legolcsóbb megoldás, de még ez is gazdaságtalan. Szerintem kb, ebben keresendő, hogy az esztétikát valamennyire fel kellett áldozni a gazdaságosság oltárán. Amennyire tudom a Scania brazíliai gyárában még most is gyárt csőrösöket. Gabi | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120264 | 2011. július 21. 08:43 | ||||||||||
Van logikám Kusti, éppen ezért nem értettem, hogy akkor minek erőltetni a csőröst, amikor úgyis csinálják a normált. Ami ugyebár még jobban elfordul egy körforgalomban. Lényegében a Gabi válaszára vártam, mint valós problémára (a méretkorlátozás), csak ezen csodálkoztam, hogy hogy húzták eddig a gyártást. Mert más országokban sem nagyon láttam csőrösöket, gondoltam biztos amcsi piacon erőlködnek velük, de akkor oda megint csak mindegy lenne a méret, lehetne esztétikusat is gyártani. Bár ebbe a gondolatomba mindig belebukok, amikor a jelenleg gyártott autók nagy részére tekintek. Lehetne esztétikusat is ... :) | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120263 | 2011. július 21. 08:08 | ||||||||||
Szia! A válasz nagyon egyszerű, a méretkorlátozások. Európában sokkal szigorúbbak a hosszúsági méretkorlátozások, ezért nincs is szinte csőrős kamion. Útvonal engedély nélkül csak tartály, vagy billenős pótot tud húzni, egy sima ponyvást vagy hűtőt már nem. Jelen helyzetben szériában már egyik európai gyár sem gyárt csőrős kamiont (még a Scania húzta legtovább), mert annyira kicsi rá a kereslet, amik vannak azok a gyártók amerikai vagy ausztrál üzemeiből jönnek át. Tehát nem azon múlik, hogy nem tudnának olyanokat gyártani, hanem az eddigi típusokkal megpróbáltak beleférni némely pótkocsival a hosszúsági szabályokba, és ezért kompromisszumokat kellett kötni, de rájöttek, hogy még így sem éri meg. Gabi | |||||||||||||
Kusti | Adatlap | 120262 | 2011. július 21. 00:00 | ||||||||||
Kicsit belegondolsz és rájössz. Ha beledöngetsz egy körforgalomba egy amerikai meg egy európai csörössel is akkor rájössz hogy miért nem legelől vagy az a tengely. De ez puszta logika... | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120261 | 2011. július 20. 23:38 | ||||||||||
Biztos nagy ellentábort piszkálok meg ezzel, de valahogy nem megy az európaiaknak ez a csőrös kamion gyártás (ismételném: szerintem). Valahogy kompaktban akarják megcsinálni, de nem tudom miért. Ha rövidet akarnak, akkor minek a csőrös? A Scaniának az ajtó eleje, a kerék fölött van, a Volvo-nak is ki van vágva egy darab a sarkából. Az ámerikások legalább megadják a módját. Első tengely, félórás hatásszünet... aztán ajtó. | |||||||||||||
Gabi | Adatlap | 120260 | 2011. július 20. 21:19 | ||||||||||
Szia! Én is gratulálok Neked, ismét nagyon szépet sikerült alkotnod! Gabi | |||||||||||||
anol | Adatlap | 120259 | 2011. július 20. 20:36 | ||||||||||
Köszönjük György nagyon nagyot alkottál! Rolikacsa: Vas megyében ezek már 1x 2x jártak szép nagy karaván volt! | |||||||||||||
anol | Adatlap | 120258 | 2011. július 20. 20:34 | ||||||||||
Köszönjük György nagyon nagyot alkottál! Rolikacsa: Vas megyében ezek már 1x 2x jártak szép nagy karaván volt! | |||||||||||||
rolikacsa | Adatlap | 120257 | 2011. július 20. 20:00 | ||||||||||
rolikacsa | Adatlap | 120256 | 2011. július 20. 19:57 | ||||||||||
Szia Gyorgyb! Nagy gratuláció.Ahogy látom a szálka nem szalad a kezedbe mesterien bánsz a fával. Roli | |||||||||||||
zsorzsy | Adatlap | 120255 | 2011. július 20. 19:02 | ||||||||||
Szia Gyorgyb! Neked szállka ment az agyadba!DDD Mesteri amit müvelsz a fával,csak ámulok és bámulok! Fogad gratuláciomat,és remélem még sok meglepit tartogatsz számunkra! Tisztelettel zsorzsy! | |||||||||||||
péNyolc | Adatlap | 120254 | 2011. július 20. 18:54 | ||||||||||
Szia! Hódolat... bár ahogyan a fával dolgozol, a hódoknak esélyük sincs. :-) | |||||||||||||
Kusti | Adatlap | 120253 | 2011. július 20. 18:40 | ||||||||||
Szia Gyorgyb! Na ez az ami előtt mindenki fejet hajthat. Mindig újra és újra meg tudsz lepni mindenkit, de nem csak hogy meglepni az állunk pottyan a földre azt látva amit a fával képes vagy véghez vinni. Csak ámulok és bámulok! Gratulálok! Kusti | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120252 | 2011. július 20. 17:50 | ||||||||||
Ez azért már nagyon beteg. Jelentősen javul a kidolgozottság a korábbi modellekhez képest. A kis képeken, hirtelen ránézve, azt hittem egy italeri makettet fogok látni, de megint meglepődtem, hogy fával van dolgom. Nem tudom elképzelni milyen technológiával lehet ezt kifaragni, és mennyi időbe kerül... (kis hiba: intercooleres-nek van feltüntetve, de lapos az eleje. Gabival az előző oldalon tárgyaltuk ki) | |||||||||||||
kishugo | Adatlap | 120251 | 2011. július 20. 17:31 | ||||||||||
gyorgyb | Adatlap | 120250 | 2011. július 20. 16:50 | ||||||||||
pulcsi | Adatlap | 120249 | 2011. július 19. 15:28 | ||||||||||
Szia! Azért kérdeztem,mert a tiednek ellehet forditani a kormányát az enyém meg fix mivel elöl hajt.Az enyém is tegnap jött meg vadi uj még nem tologatták csak ésn mikor kivettem a dobozból. Pulcsi | |||||||||||||
Kusti | Adatlap | 120248 | 2011. július 19. 15:07 | ||||||||||
Szia Karcsi! Az enyém is Anker-Piko gyártmány, csak az ugye ,,szivar" BArkas, nem platós. Tegnap jött meg, azonnal szét is szedtem, majd újjá születik. :D Kusti | |||||||||||||
pulcsi | Adatlap | 120247 | 2011. július 18. 19:01 | ||||||||||
Ha valakit érdekel. retronom.hu/node/13204 | |||||||||||||
pulcsi | Adatlap | 120246 | 2011. július 18. 18:45 | ||||||||||
Szia! Az enyém piko a Tied milyen gyártmány?Most ezt ütöttem le. Pulcsi www.vatera.hu//skoda_1203_1467429541.html | |||||||||||||
Mpower | Adatlap | 120245 | 2011. július 17. 22:33 | ||||||||||
Már én is gondoltam rá, hogy felveszek egy segédet a csiszolásra. | |||||||||||||
MemoLaci | Adatlap | 120244 | 2011. július 17. 18:07 | ||||||||||
Mpower | Adatlap | 120243 | 2011. július 17. 15:16 | ||||||||||
Jakesz | Adatlap | 120242 | 2011. július 17. 11:21 | ||||||||||
Jakesz | Adatlap | 120241 | 2011. július 17. 11:10 | ||||||||||
Jakesz | Adatlap | 120240 | 2011. július 17. 10:49 | ||||||||||
Jakesz | Adatlap | 120239 | 2011. július 17. 10:35 | ||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Alapvetően nem szeretem a csőrösöket de ezt meg lehetne mutatni a MAN embereinek!
Szép lesz!
Üdv.:Imi