<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
wespe | Adatlap | 11384 | 2008. november 30. 13:56 | ||
páncélos | Adatlap | 11383 | 2008. november 30. 13:43 | ||
T-72AV! A módosított T-55 nevezd, ahogy szeretnéd, mivel csak egy prototípus készült nem kapott külön betűjeles megnevezést. De örülök, hogy megmenekült, bár egy kicsit hiányosan. Utoljára még Kalocsán találkoztam vele. Magyargencsen más láncos technika nincs? Gondolok itt 2Sz1 Gvozgyikára és 2Sz3M Akáciára. Wespe! A tapolcai képeidből a T-34 és T-55-ről küldenél pár képet, ha még van? t-72magyar@freemail.hu címre. Köszönöm. | |||||
T-72AV | Adatlap | 11382 | 2008. november 30. 13:13 | ||
HELO wespe EZ AZ MSN CÍMEM roland.4321@hotmail.com űdv t-72 av | |||||
T-72AV | Adatlap | 11381 | 2008. november 30. 13:10 | ||
heló wespe ptatra@vipmail.hu írjad meg te is hogy mit kérsz tőlem aztán tudunk képet cserélni űdv t-72 av | |||||
wespe | Adatlap | 11380 | 2008. november 30. 13:09 | ||
kérek egy email cimet | |||||
T-72AV | Adatlap | 11379 | 2008. november 30. 13:06 | ||
helo wespe a tapolca eszközök nagyon érdekelnek űdv t-72 av | |||||
wespe | Adatlap | 11378 | 2008. november 30. 13:01 | ||
A gencsiröl vagy a tapolcairól | |||||
T-72AV | Adatlap | 11377 | 2008. november 30. 12:54 | ||
helo wespe most mondták valamelyik nap a híradóba be kűldewsz maj képet a t-55 ről űdv t-72 av | |||||
wespe | Adatlap | 11376 | 2008. november 30. 12:49 | ||
És tényleg,bocsi hogy kételkedtem.Nem birtam megállni és elugrottam gencsre tényleg van ott,nem is akármik.Szégyen a fejemre ott lakok nem messze és nem tudtam róla. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 11375 | 2008. november 30. 12:02 | ||
Pecsi, szerintem bízd rájuk. Persze ha saját képeidet küldöd, akkor hajrá. Üdv | |||||
T-72AV | Adatlap | 11374 | 2008. november 30. 11:12 | ||
T-72AV | Adatlap | 11373 | 2008. november 30. 10:49 | ||
heló pepe adjad meg az imélcimed ésén adok a kalocsai t-34 ről űdv t-72 av | |||||
T-72AV | Adatlap | 11372 | 2008. november 30. 10:40 | ||
T-72AV | Adatlap | 11371 | 2008. november 30. 07:53 | ||
szia wespe ezek a képek biztos hogy Magyargencsen készültek mert én is ot voltam valamilyen kastélykőrül vannak az eszközök űdv t-72 av | |||||
wespe | Adatlap | 11370 | 2008. november 29. 23:38 | ||
wespe | Adatlap | 11369 | 2008. november 29. 22:55 | ||
Szia Biztos hogy Magyargencsen volt,vagy én értelmezek fére valamit,ott lakok nem messze de nem tudok róla h ilyen járművek lennének | |||||
T-72AV | Adatlap | 11368 | 2008. november 29. 19:56 | ||
heló jugo75 13:00 feltudnál msn re lépni űdv T-72 AV | |||||
T-72AV | Adatlap | 11367 | 2008. november 29. 19:28 | ||
helo mindenki mindenki meg változik a nevem most a nevem régi pecsi és tatra új T-72AV | |||||
pecsi | Adatlap | 11366 | 2008. november 29. 19:26 | ||
heló gaunt igen ez egy prototípus volt de nem volt hadrendbe álitva igy nézet ki régen űdv pecsi | |||||
gaunt | Adatlap | 11365 | 2008. november 29. 19:23 | ||
Hali! Milyen T-55-ös az? Először azt hittem AMV, de rájöttem olyan meg nekünk nem volt. Ez valami prototípus lenne? | |||||
pecsi | Adatlap | 11364 | 2008. november 29. 19:05 | ||
pepe | Adatlap | 11363 | 2008. november 29. 18:57 | ||
Szia Engem érdekelne a T 34-es, ha esetltg van még képed én szivesen venném. köszi | |||||
sulyid | Adatlap | 11362 | 2008. november 29. 18:57 | ||
Tök állat egy képek. | |||||
juge75 | Adatlap | 11361 | 2008. november 29. 18:50 | ||
Jimbobá | Adatlap | 11360 | 2008. november 26. 21:36 | ||
Hát odáig még nem jutottam. Sikeresen elb***szarintottam a festést, úgyhogy le kellett oldani. De vele együtt a tömítőpaszta is kijött...:) De ez még egy régebbi projekt, bár lehet most nekiveselkedek újra. A lánctalp feszesnek tűnik, de a festéket is ledobta nekem... | |||||
gaunt | Adatlap | 11359 | 2008. november 26. 20:56 | ||
De jó, hogy felhoztad a lánctalpat! Tényleg igaz hogy felrakás után olyan feszes mint a gitárhúr? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 11358 | 2008. november 26. 19:51 | ||
A BMD-2-nek ne felejtsd el eltüntetni az egyik első géppuska nyílását (most így hirtelen nem tudom bal, vagy jobb), mert azt rosszul csinálták. Amúgy szerintem egyszerű kis makett, csak nagyon gagyi a lánctalpa. üdv! | |||||
Sulyid | Adatlap | 11357 | 2008. november 26. 18:25 | ||
Kössz az infókat. | |||||
wespe | Adatlap | 11356 | 2008. november 26. 17:58 | ||
Páncélos,Némó Tettem fel képet,a mi készül éppen forumra a su-101-ről eddig jutottam vele. | |||||
gaunt | Adatlap | 11355 | 2008. november 26. 15:59 | ||
Kösz az infót! Hát az biztos hogy én nem szerzem be, a haverom meg eldönti. Hát ez a baj az orosz makettekkel, bizony nem túl jó a minőségük. Bár mostanában kellemesen csalódtam, ugyanis beszereztem a Zvezda BMD-2 esét, és eléggé jó a minősége, bár azért egy maratást beszereznék hozzá, csak ehez pont nincs. | |||||
páncélos | Adatlap | 11354 | 2008. november 26. 14:43 | ||
Sulyid! A BRM-1 és PRP-3 felderítési célokra volt használatos. Az első a csapatfelderítőknél. A BMP-1KS elvileg magasabb egységek vezetési járműve. Röviden ennyit tudok írni róluk. Gaunt! Nekem megvan az ASzU-57, de még nem raktam össze. Ránézésre eléggé szegényes, de mivel máshonnan nem nagyon beszerezhető, így ha rá van, vagy te rá vagy kattanva a típusra akkor érdemes beszerezni. Nagyon sok keleti gyártónál nehéz tökéleteset keresni, de ha más nem csinálja, akkor meg kell venni. | |||||
gaunt | Adatlap | 11353 | 2008. november 26. 13:38 | ||
Hali! Haverom nagyon szereti a szovjet légideszantlövegeket, ki is nézte magának a Maquette ASzU-57-esét, de nem tudja érdemes e beszerezni, mégiscsak orosz makett. Ami azt illeti engem is érdekelne a dolog, nekem is tetszik az a kis lánctalpas. Valaki esetleg tudna tanácsot adni? | |||||
Testarossa | Adatlap | 11352 | 2008. november 24. 23:38 | ||
Mi az , hogy ezek érdekelnek? Könyörgöm , ott van öreg barátunk a google , lehet keresni, vagy adj egy konkrét kérdést , hogy mire vagy kíváncsi... | |||||
Sulyid | Adatlap | 11351 | 2008. november 24. 20:29 | ||
Na pontosítok a kérdésen amit régebben feltetem.A bmp alvázára épített járművek érdekelnének.Pl: -BRM 1 -PRP 3 -BMP 1KS | |||||
Némo | Adatlap | 11350 | 2008. november 24. 16:58 | ||
Többségében szovjet kiadású könyveim vannak és jónéhány orosz oldalt is megnéztem ezügyben és mindenhol úgy szerepel hogy a T-44 alvázra építették. Az összevisszaság tény és való,a Su-101 és Su-102 járművekre találtam ilyen megjelölést is : T-100-34(D-10) T-122-44(D-25T) Valamint találtam olyan infót is hogy a németek által zákmányolt kevés számú T-34/85 tipus náluk már nem "R"-es besorolás kapott hanem egyszerűen T-43 néven futott. Ez már kb. olyan mint a Sherman "populáció" se szeri se száma a különböző változatoknak,módosításoknak,de talán azokat jobban dokumentálták. A tervező irodás megközelítéssel is magyarázható az eltérés ill. hasonlóság((már a T-34 gyártását,fejlesztését is a gyárakban saját tervező csoport kordinálta)),ez is okozhat különböző elnevezéseket és különböző elrendezéseket. | |||||
páncélos | Adatlap | 11349 | 2008. november 23. 21:26 | ||
Némo! Az okfejtésed nem lenne rossz, de szerintem a háttérben az áll, hogy létezett több tervezőiroda és adva volt egy feladat. A végén a legjobbat nevezték az adott típusnak, a prototípusok Objekt néven futottak, a nyugati szakirodalmak meg összelapátolják, amit találnak és ezért lehetséges, hogy nálad a T-34 futógörgő elrendezéséhez hasonló harcjármű is T-44 néven megtalálható. A rendszerváltás óta nem jelent meg normális harckocsi típuskönyv kishazánkban, csak a nyugaton kiadott könyvek fordítása, melyek nem csak drágák, de egy kalap sz sem érnek. Ehhez jön az interneten található rengeteg anyag, melynek jó ha a negyede igaz. | |||||
Némo | Adatlap | 11348 | 2008. november 23. 19:49 | ||
Tovább nézegettem és olvasgattam a könyveimet és arra jutottam ha kicsit logikusan gondolkodunk akkor talán megvan a megoldás. A legtöbb könyv 1944-45-re datálja a T-44 és a Su-101 megjelenését. Ekkortájt még javában használták a T-34 alvázra szerelt,remekül bevált Su-100 és Su-85 típusokat.(a SU-100 még egy darabig rendszerben is maradt,tehát a konkrét ok hiányzik a T-34 alvázának át tervezésére egy új vadászpáncéloshoz) Ugyanekkor már dolgoztak a T-34 leváltásán,erre született meg több kísérleti HK után a T-44,mint ahogy a 1285-ös h.sz.-ben a középső képen is látszik kétféle felfüggesztés elrendezéssel is futott(elöl kettő,szünet,hátul három futógörgős /T-43 néven is fel lelhető/, valamint az elöl egy,szünet,hátul négy futógörgős/ez a T-44/) Mivel a T-34 alváza is kiváló vadász pácélosnak adott otthont így evidensnek gondolhatnánk hogy a T-44 HK alapjaira is kifejleszthető egy kiváló harcértékű pácélvadász,gyalogsági tűztámogató jármű. Igaz nem vagyok harcjármű tervező mérnök,sem statikus, de ha jobban megnézzük a fényképeket és a rajzot a löveg teljesen a páncélos hátuljába került elhelyezésre ami okozhatott stabilitási problémákat (annak ellenére hogy a motor a jármű elejében van) mind terepen való közlekedéskor,mind tüzeléskor. Ezért a felfüggesztéseket áthelyezték hogy stabilabb legyen a jármű. Vagy már eleve tudták hogy gondok lesznek mivel a felépítmény miatt építettek egy példányt T-34 alvázra(erre találhatunk utalást a legtöbb könyvben) ami az eltérő felfüggesztés elrendezése miatt stabilnak bizonyult,ezért az új T-44 felfüggesztését ennek fényében módosították. Ezzel az okfejtéssel máris magyarázható az alvázak kiképzésének és a felfüggesztések,futógörgők elhelyezkedésének különbsége,és magyarázható a rajz helyessége. Szerintem. | |||||
Némo | Adatlap | 11347 | 2008. november 23. 15:47 | ||
Előtúrtam néhány képet,sajnos két képet nem tudok feltölteni:( De egy bizonyos, T-44 alváz és T-44 alváz közt is van különbség. Néhol találkoztam Su-102 és Su-122 megnevezéssel is , a nekem meglévő T-44-el foglakozó könyv a T-44 alvázra épült Su-101-et mutatja be és az erre épülő műszaki mentőt,ott szerepel ez a Wespe által felrakott rajz is,ami nem feltétlenül jelenti azt hogy pontos. | |||||
Wespe | Adatlap | 11346 | 2008. november 23. 14:17 | ||
többek között igen,ebben is megegyezett és szerintem a kihajtás is.dár én is csak a netről tudom amit tudok "vagy saccolok"1/16 nál meg már pontossab részleteség kell mint 1/35-nél.Jó pár járművet építettem ebbe a léptékbe | |||||
páncélos | Adatlap | 11345 | 2008. november 23. 14:12 | ||
Bevallom, nem vagyok annyira otthon az SzU-101-ben, mert csak a könyvekből és a netről ismerem, de ha jól értelmezem, akkor az összefüggéseket a 100mm-es D-10-es löveg módosított változatainál kell keresni. | |||||
Wespe | Adatlap | 11344 | 2008. november 23. 13:59 | ||
páncélos Nem az alvázról szól a vita hanem a futóműről,abba igazat adok hogy nem hasonlit rá de a t-34 hez sem,sok mindent átvetek de új konstrukcióról van szó már csak azért is mivel a su már torziós rugozású,nem úgy mint a 34-es írtások szerint viszont összefüggésbe hozzák a t-44 esel.Az hogy az alváz nem hasonlit csak 1 dolog az amiknál is előfordult pl m-41 és a m-8 traktor alváza sem ugyanaz mégis a bulldogból fejlesztették ki az m-8at a trumpi makett tudom hogy jó meg is van,de nem áldozom fel,inkább másolom az alkatrészeket.csak az a baj hogy nekem a 85-ös van meg és ennek nem jó a kereke mivel jukacsos | |||||
páncélos | Adatlap | 11343 | 2008. november 23. 13:43 | ||
Wespe & Némó! Elnézést, hogy beleszólok, de a T-44-nek semmi köze a SzU-101 alvázához. A T-54 és T-55-nek meg pláne nem. Az való igaz, hogy a T-44-ből fejlődött ki a T-54, és a T-54-ből a T-55, de az SzU-101 futóműve, a lánctalp és a kerekek is a T-34 öröksége. Elhelyezkedésében sem egyezik a T-44-el. Csatolok két oldalt, ahol rajzok és fotók is találhatók segítségnek. Ha 1/16-ban dolgoztok, akkor Trumpeter T-34 alkatrészei szerintem jók lesznek csak kicsit drága mulatság alkatrészbázisnak használni egy 25000Ft-os makettet. www.bronetehnika.narod.ru/su101/su101.html www.battlefield.ru/content/view/59/48/lang,ru/ | |||||
Wespe | Adatlap | 11342 | 2008. november 23. 12:39 | ||
Szerintem az alváz még elég keveréke a t-34 és a t-44,54 családnak mivel a t-44,54en már volt hidraulikus lengéscsillapító,amit a su101-es esetében nem találtam meg,és ez nem olyan kis dolog h a tervrajzon ne szerepeltessék,ill a futómű teljes egészébe a t-34 kivitelezése ezért a láncfeszitőszerkezetnek is hasonlítani kell egymásra.Ami a t 44,54 esetében teljessen eltér.Én láttam már t54,55 alvázat de az nem hasonlít erre,persze lehet hogy a tervrajz nem tökéletes de azért nagyban fedi a valóságot | |||||
Némo | Adatlap | 11341 | 2008. november 23. 10:51 | ||
Szerintem egyátalán nem más az alváz,na de ezen úgysem tudunk összeveszni mivel a háttér infók hiányosak ilyen téren(is).:) A kubinkai múzeum látogatást jól le kell szervezni mert állítólag egyszerű magánemberek részére nem látogatható a múzeum. Ettől az informátortól tudom hogy nem olyan nagy az anyagi vonzata egy ilyen kiruccanásnak mint ahogyan azt az ember először gondolja. KOMOLYAN mondtam ha mész,(mentek) én veled(tek) tartanék,régi vágyam hogy eljussak abba a szentélybe!:) | |||||
Wespe | Adatlap | 11340 | 2008. november 23. 10:03 | ||
Jó lenne menni az lenne a legbiztosabb tervek szerint jövőre vagy utánna már tud a mi kis csapatunk finanszírozni egy ilyen gyárlátogatást. Az lehet hogy a t-44 és a t-54,alváza megegyezik kissebb eltérésekel,de ahogy a képeket nézegettem a su-101 teljessen más,de ez lehet hogy csak az én bonám. | |||||
Némo | Adatlap | 11339 | 2008. november 23. 08:37 | ||
Igen:)már néhány éve gyűjtöm a képeket,infókat a szovjet OBJEKT és egyéb "extrém" kinézetű járművekről,néhánynak már összekészleteztem az "anyagát". Én nem a valódi méretekre gondoltam hogy rosszul mérted,hanem a rajzon mérhető mértek adnak rossz mérési eredményt. Biztos vagyok abban hogy a könyvekben és a neten található 1/35-ös és egyéb méretű rajzok egymáshoz képest is tartalmaznak méret eltérést nem csak az eredeti méretekhez képest,még ha kis mértékben is,de ezeket a rajzokat felnagyítva még nagyobb az eltérés. Ami infóm van az annyi hogy a T-44 alváza megegyezik a T-54 alvázával,a T-55 innen örökölte a futóművet,ami ugyanúgy öröklődött tovább a T-62-re. Ha pontosak az infóim akkor a T-55 alváza a T-54-hez képest némileg meg lett növelve szélességben és hosszban egyaránt,de a futómű maradt ugyanaz. Szerintem a makettünk szempontjából tökéletes kiindulási alapnak vehetjük a Tamiya T-55-ös készletét a Z tengely és az alváz részleteinek tekintetében. Állítom ezt annak fényében is hogy jelen jármű kizárólag prototipus volt,ezért nincs róla 1000%-os biztonságú infó sehol semmilyen formában,csak az hogy az alváz a T-44-től származik amiről szintén nincs sok pontos infó. Ha mindenáron tized-milliméterezni akarsz akkor javaslom ülj repülőre és irány Kubinka,ott lemérheted pontosan azt az egy megmaradt proto példányt. De ha mész előtte szólj nekem is!:) | |||||
Wespe | Adatlap | 11338 | 2008. november 22. 22:28 | ||
te is megépítenéd gondolom 1/35 be | |||||
Wespe | Adatlap | 11337 | 2008. november 22. 22:26 | ||
A t55 z tengely eredetibe lett lemérve | |||||
Némo | Adatlap | 11336 | 2008. november 22. 22:22 | ||
Azt még elfelejtettem hogy van egy példány ami T-34 alvázra épült. Szerintem a méréseid rosszak. Azok a rajzok tuti hogy nem 100%-osak. Vedd alapul a Tamiya T-55 alvázát és Z tengelyeit. Én a trumpeter T-54A alvázát szándékozom erre a járműre beáldozni. | |||||
Wespe | Adatlap | 11335 | 2008. november 22. 22:16 | ||
tudom ezek megvannak sőt fel is vannak nagyítva 1/16 os méretre de szerintem a 54-55 ös z tengelye rövidebb a mérések szerint,ill.amiből kijön a z tengely "nem tudom a pontos nevét"az sem tiszta számomra a nézeti rajzok szerint |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
jobb lenne ha levelezési cimet küldenél kiírom cdre igy könnyeb mivel 120 képet hosszadalmas lenne elküldeni az éteren keresztül.
magánba küld el a címed
abrams@vipmail.hu