/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
wespe 11384 2008. november 30. 13:56
Válasz erre
páncélos
jobb lenne ha levelezési cimet küldenél kiírom cdre igy könnyeb mivel 120 képet hosszadalmas lenne elküldeni az éteren keresztül.
magánba küld el a címed
abrams@vipmail.hu
páncélos 11383 2008. november 30. 13:43
Válasz erre
T-72AV!

A módosított T-55 nevezd, ahogy szeretnéd, mivel csak egy prototípus készült nem kapott külön betűjeles megnevezést. De örülök, hogy megmenekült, bár egy kicsit hiányosan. Utoljára még Kalocsán találkoztam vele.
Magyargencsen más láncos technika nincs?
Gondolok itt 2Sz1 Gvozgyikára és 2Sz3M Akáciára.

Wespe!

A tapolcai képeidből a T-34 és T-55-ről küldenél pár képet, ha még van?
t-72magyar@freemail.hu címre.
Köszönöm.
T-72AV 11382 2008. november 30. 13:13
Válasz erre
HELO wespe

EZ AZ MSN CÍMEM roland.4321@hotmail.com

űdv t-72 av
T-72AV 11381 2008. november 30. 13:10
Válasz erre
heló wespe

ptatra@vipmail.hu

írjad meg te is hogy mit kérsz tőlem aztán tudunk képet cserélni

űdv t-72 av
wespe 11380 2008. november 30. 13:09
Válasz erre
kérek egy email cimet
T-72AV 11379 2008. november 30. 13:06
Válasz erre
helo wespe

a tapolca eszközök nagyon érdekelnek

űdv t-72 av
wespe 11378 2008. november 30. 13:01
Válasz erre
T-72AV 11377 2008. november 30. 12:54
Válasz erre
helo wespe

most mondták valamelyik nap a híradóba be kűldewsz maj képet a t-55 ről

űdv t-72 av
wespe 11376 2008. november 30. 12:49
Válasz erre
És tényleg,bocsi hogy kételkedtem.Nem birtam megállni és elugrottam gencsre tényleg van ott,nem is akármik.Szégyen a fejemre ott lakok nem messze és nem tudtam róla.
Jimbobá 11375 2008. november 30. 12:02
Válasz erre
Pecsi, szerintem bízd rájuk. Persze ha saját képeidet küldöd, akkor hajrá.
Üdv
T-72AV 11374 2008. november 30. 11:12
Válasz erre
T-34
T-34

heló pepe

itt van a kép a t-34 ről

űdv T-72AV
T-72AV 11373 2008. november 30. 10:49
Válasz erre
heló pepe

adjad meg az imélcimed ésén adok a kalocsai t-34 ről

űdv t-72 av
T-72AV 11372 2008. november 30. 10:40
Válasz erre
T-55 FEJLESZT
T-55 FEJLESZT
2  T-55 FEJLESZT
2 T-55 FEJLESZT

heló páncélos

tudom hogy ez a t-55 nem volt hadrendbe de mi volt a neve

űdv t-72 av
T-72AV 11371 2008. november 30. 07:53
Válasz erre
szia wespe

ezek a képek biztos hogy Magyargencsen készültek mert én is ot voltam valamilyen kastélykőrül vannak az eszközök

űdv t-72 av
wespe 11370 2008. november 29. 23:38
Válasz erre
T-34/85
T-34/85
fug-70
fug-70
T-55
T-55

Tapolca hagyatéka,van még pár ágyú és ennyi,sajna.Több minden volt ott amit ki lehetett volna állítani az emlékparkba.
wespe 11369 2008. november 29. 22:55
Válasz erre
Szia
Biztos hogy Magyargencsen volt,vagy én értelmezek fére valamit,ott lakok nem messze de nem tudok róla h ilyen járművek lennének
T-72AV 11368 2008. november 29. 19:56
Válasz erre
heló jugo75

13:00 feltudnál msn re lépni

űdv T-72 AV
T-72AV 11367 2008. november 29. 19:28
Válasz erre
helo mindenki

mindenki meg változik a nevem most a nevem régi pecsi és tatra

új T-72AV
pecsi 11366 2008. november 29. 19:26
Válasz erre
heló gaunt

igen ez egy prototípus volt de nem volt hadrendbe álitva igy nézet ki régen

űdv pecsi
gaunt 11365 2008. november 29. 19:23
Válasz erre
Hali!

Milyen T-55-ös az? Először azt hittem AMV, de rájöttem olyan meg nekünk nem volt. Ez valami prototípus lenne?
pecsi 11364 2008. november 29. 19:05
Válasz erre
Kép 019
Kép 019
Kép 111
Kép 111
Kép 018
Kép 018
6  T-55 FEJLESZT
6 T-55 FEJLESZT

heló mindenki

most voltunk Magyargencsen az ottani eszközökből egy kis ízelítő

űdv pécsi
pepe 11363 2008. november 29. 18:57
Válasz erre
Szia
Engem érdekelne a T 34-es, ha esetltg van még képed én szivesen venném.
köszi
sulyid 11362 2008. november 29. 18:57
Válasz erre
juge75 11361 2008. november 29. 18:50
Válasz erre
PB282791
PB282791
PB282815
PB282815
PB282803
PB282803
PB282827
PB282827
PB282753
PB282753
PB282733
PB282733

Érdekel valakit?
Kalocsai képekből pár mutatóba.
Jimbobá 11360 2008. november 26. 21:36
Válasz erre
Hát odáig még nem jutottam. Sikeresen elb***szarintottam a festést, úgyhogy le kellett oldani. De vele együtt a tömítőpaszta is kijött...:) De ez még egy régebbi projekt, bár lehet most nekiveselkedek újra. A lánctalp feszesnek tűnik, de a festéket is ledobta nekem...
gaunt 11359 2008. november 26. 20:56
Válasz erre
De jó, hogy felhoztad a lánctalpat! Tényleg igaz hogy felrakás után olyan feszes mint a gitárhúr?
Jimbobá 11358 2008. november 26. 19:51
Válasz erre
A BMD-2-nek ne felejtsd el eltüntetni az egyik első géppuska nyílását (most így hirtelen nem tudom bal, vagy jobb), mert azt rosszul csinálták. Amúgy szerintem egyszerű kis makett, csak nagyon gagyi a lánctalpa.
üdv!
Sulyid 11357 2008. november 26. 18:25
Válasz erre
wespe 11356 2008. november 26. 17:58
Válasz erre
Páncélos,Némó
Tettem fel képet,a mi készül éppen forumra a su-101-ről eddig jutottam vele.
gaunt 11355 2008. november 26. 15:59
Válasz erre
Kösz az infót! Hát az biztos hogy én nem szerzem be, a haverom meg eldönti. Hát ez a baj az orosz makettekkel, bizony nem túl jó a minőségük. Bár mostanában kellemesen csalódtam, ugyanis beszereztem a Zvezda BMD-2 esét, és eléggé jó a minősége, bár azért egy maratást beszereznék hozzá, csak ehez pont nincs.
páncélos 11354 2008. november 26. 14:43
Válasz erre
Sulyid!

A BRM-1 és PRP-3 felderítési célokra volt használatos. Az első a csapatfelderítőknél.
A BMP-1KS elvileg magasabb egységek vezetési járműve.
Röviden ennyit tudok írni róluk.

Gaunt!

Nekem megvan az ASzU-57, de még nem raktam össze. Ránézésre eléggé szegényes, de mivel máshonnan nem nagyon beszerezhető, így ha rá van, vagy te rá vagy kattanva a típusra akkor érdemes beszerezni. Nagyon sok keleti gyártónál nehéz tökéleteset keresni, de ha más nem csinálja, akkor meg kell venni.
gaunt 11353 2008. november 26. 13:38
Válasz erre
Hali!

Haverom nagyon szereti a szovjet légideszantlövegeket, ki is nézte magának a Maquette ASzU-57-esét, de nem tudja érdemes e beszerezni, mégiscsak orosz makett. Ami azt illeti engem is érdekelne a dolog, nekem is tetszik az a kis lánctalpas. Valaki esetleg tudna tanácsot adni?
Testarossa 11352 2008. november 24. 23:38
Válasz erre
Mi az , hogy ezek érdekelnek? Könyörgöm , ott van öreg barátunk a google , lehet keresni, vagy adj egy konkrét kérdést , hogy mire vagy kíváncsi...
Sulyid 11351 2008. november 24. 20:29
Válasz erre
Na pontosítok a kérdésen amit régebben feltetem.A bmp alvázára épített járművek érdekelnének.Pl:
-BRM 1
-PRP 3
-BMP 1KS
Némo 11350 2008. november 24. 16:58
Válasz erre
Többségében szovjet kiadású könyveim vannak és jónéhány orosz oldalt is megnéztem ezügyben és mindenhol úgy szerepel hogy a T-44 alvázra építették.
Az összevisszaság tény és való,a Su-101 és Su-102 járművekre találtam ilyen megjelölést is :
T-100-34(D-10)
T-122-44(D-25T)
Valamint találtam olyan infót is hogy a németek által zákmányolt kevés számú T-34/85 tipus náluk már nem "R"-es besorolás kapott hanem egyszerűen T-43 néven futott.
Ez már kb. olyan mint a Sherman "populáció" se szeri se száma a különböző változatoknak,módosításoknak,de talán azokat jobban dokumentálták.

A tervező irodás megközelítéssel is magyarázható az eltérés ill. hasonlóság((már a T-34 gyártását,fejlesztését is a gyárakban saját tervező csoport kordinálta)),ez is okozhat különböző elnevezéseket és különböző elrendezéseket.
páncélos 11349 2008. november 23. 21:26
Válasz erre
Némo!

Az okfejtésed nem lenne rossz, de szerintem a háttérben az áll, hogy létezett több tervezőiroda és adva volt egy feladat. A végén a legjobbat nevezték az adott típusnak, a prototípusok Objekt néven futottak, a nyugati szakirodalmak meg összelapátolják, amit találnak és ezért lehetséges, hogy nálad a T-34 futógörgő elrendezéséhez hasonló harcjármű is T-44 néven megtalálható. A rendszerváltás óta nem jelent meg normális harckocsi típuskönyv kishazánkban, csak a nyugaton kiadott könyvek fordítása, melyek nem csak drágák, de egy kalap sz sem érnek. Ehhez jön az interneten található rengeteg anyag, melynek jó ha a negyede igaz.
Némo 11348 2008. november 23. 19:49
Válasz erre
Tovább nézegettem és olvasgattam a könyveimet és arra jutottam ha kicsit logikusan gondolkodunk akkor talán megvan a megoldás.

A legtöbb könyv 1944-45-re datálja a T-44 és a Su-101 megjelenését.
Ekkortájt még javában használták a T-34 alvázra szerelt,remekül bevált Su-100 és Su-85 típusokat.(a SU-100 még egy darabig rendszerben is maradt,tehát a konkrét ok hiányzik a T-34 alvázának át tervezésére egy új vadászpáncéloshoz)

Ugyanekkor már dolgoztak a T-34 leváltásán,erre született meg több kísérleti HK után a T-44,mint ahogy a 1285-ös h.sz.-ben a középső képen is látszik kétféle felfüggesztés elrendezéssel is futott(elöl kettő,szünet,hátul három futógörgős /T-43 néven is fel lelhető/, valamint az elöl egy,szünet,hátul négy futógörgős/ez a T-44/)
Mivel a T-34 alváza is kiváló vadász pácélosnak adott otthont így evidensnek gondolhatnánk hogy a T-44 HK alapjaira is kifejleszthető egy kiváló harcértékű pácélvadász,gyalogsági tűztámogató jármű.

Igaz nem vagyok harcjármű tervező mérnök,sem statikus, de ha jobban megnézzük a fényképeket és a rajzot a löveg teljesen a páncélos hátuljába került elhelyezésre ami okozhatott stabilitási problémákat (annak ellenére hogy a motor a jármű elejében van) mind terepen való közlekedéskor,mind tüzeléskor.
Ezért a felfüggesztéseket áthelyezték hogy stabilabb legyen a jármű.

Vagy már eleve tudták hogy gondok lesznek mivel a felépítmény miatt építettek egy példányt T-34 alvázra(erre találhatunk utalást a legtöbb könyvben) ami az eltérő felfüggesztés elrendezése miatt stabilnak bizonyult,ezért az új T-44 felfüggesztését ennek fényében módosították.

Ezzel az okfejtéssel máris magyarázható az alvázak kiképzésének és a felfüggesztések,futógörgők elhelyezkedésének különbsége,és magyarázható a rajz helyessége.
Szerintem.
Némo 11347 2008. november 23. 15:47
Válasz erre
T-44 alulról
T-44 alulról
T-44-T54
T-44-T54
T-44sz-4
T-44sz-4

Előtúrtam néhány képet,sajnos két képet nem tudok feltölteni:(
De egy bizonyos, T-44 alváz és T-44 alváz közt is van különbség.
Néhol találkoztam Su-102 és Su-122 megnevezéssel is , a nekem meglévő T-44-el foglakozó könyv a T-44 alvázra épült Su-101-et mutatja be és az erre épülő műszaki mentőt,ott szerepel ez a Wespe által felrakott rajz is,ami nem feltétlenül jelenti azt hogy pontos.
Wespe 11346 2008. november 23. 14:17
Válasz erre
többek között igen,ebben is megegyezett és szerintem a kihajtás is.dár én is csak a netről tudom amit tudok "vagy saccolok"1/16 nál meg már pontossab részleteség kell mint 1/35-nél.Jó pár járművet építettem ebbe a léptékbe
páncélos 11345 2008. november 23. 14:12
Válasz erre
Bevallom, nem vagyok annyira otthon az SzU-101-ben, mert csak a könyvekből és a netről ismerem, de ha jól értelmezem, akkor az összefüggéseket a 100mm-es D-10-es löveg módosított változatainál kell keresni.
Wespe 11344 2008. november 23. 13:59
Válasz erre
páncélos
Nem az alvázról szól a vita hanem a futóműről,abba igazat adok hogy nem hasonlit rá de a t-34 hez sem,sok mindent átvetek de új konstrukcióról van szó már csak azért is mivel a su már torziós rugozású,nem úgy mint a 34-es írtások szerint viszont összefüggésbe hozzák a t-44 esel.Az hogy az alváz nem hasonlit csak 1 dolog az amiknál is előfordult pl m-41 és a m-8 traktor alváza sem ugyanaz mégis a bulldogból fejlesztették ki az m-8at
a trumpi makett tudom hogy jó meg is van,de nem áldozom fel,inkább másolom az alkatrészeket.csak az a baj hogy nekem a 85-ös van meg és ennek nem jó a kereke mivel jukacsos
páncélos 11343 2008. november 23. 13:43
Válasz erre
Wespe & Némó!

Elnézést, hogy beleszólok, de a T-44-nek semmi köze a SzU-101 alvázához. A T-54 és T-55-nek meg pláne nem. Az való igaz, hogy a T-44-ből fejlődött ki a T-54, és a T-54-ből a T-55, de az SzU-101 futóműve, a lánctalp és a kerekek is a T-34 öröksége. Elhelyezkedésében sem egyezik a T-44-el.
Csatolok két oldalt, ahol rajzok és fotók is találhatók segítségnek.
Ha 1/16-ban dolgoztok, akkor Trumpeter T-34 alkatrészei szerintem jók lesznek csak kicsit drága mulatság alkatrészbázisnak használni egy 25000Ft-os makettet.
www.bronetehnika.narod.ru/su101/su101.html www.battlefield.ru/content/view/59/48/lang,ru/
Wespe 11342 2008. november 23. 12:39
Válasz erre
su101_3
su101_3

Szerintem az alváz még elég keveréke a t-34 és a t-44,54 családnak mivel a t-44,54en már volt hidraulikus lengéscsillapító,amit a su101-es esetében nem találtam meg,és ez nem olyan kis dolog h a tervrajzon ne szerepeltessék,ill a futómű teljes egészébe a t-34 kivitelezése ezért a láncfeszitőszerkezetnek is hasonlítani kell egymásra.Ami a t 44,54 esetében teljessen eltér.Én láttam már t54,55 alvázat de az nem hasonlít erre,persze lehet hogy a tervrajz nem tökéletes de azért nagyban fedi a valóságot
Némo 11341 2008. november 23. 10:51
Válasz erre
Szerintem egyátalán nem más az alváz,na de ezen úgysem tudunk összeveszni mivel a háttér infók hiányosak ilyen téren(is).:)
A kubinkai múzeum látogatást jól le kell szervezni mert állítólag egyszerű magánemberek részére nem látogatható a múzeum.
Ettől az informátortól tudom hogy nem olyan nagy az anyagi vonzata egy ilyen kiruccanásnak mint ahogyan azt az ember először gondolja.
KOMOLYAN mondtam ha mész,(mentek) én veled(tek) tartanék,régi vágyam hogy eljussak abba a szentélybe!:)
Wespe 11340 2008. november 23. 10:03
Válasz erre
Jó lenne menni az lenne a legbiztosabb tervek szerint jövőre vagy utánna már tud a mi kis csapatunk finanszírozni egy ilyen gyárlátogatást.
Az lehet hogy a t-44 és a t-54,alváza megegyezik kissebb eltérésekel,de ahogy a képeket nézegettem a su-101 teljessen más,de ez lehet hogy csak az én bonám.
Némo 11339 2008. november 23. 08:37
Válasz erre
Igen:)már néhány éve gyűjtöm a képeket,infókat a szovjet OBJEKT és egyéb "extrém" kinézetű járművekről,néhánynak már összekészleteztem az "anyagát".
Én nem a valódi méretekre gondoltam hogy rosszul mérted,hanem a rajzon mérhető mértek adnak rossz mérési eredményt.
Biztos vagyok abban hogy a könyvekben és a neten található 1/35-ös és egyéb méretű rajzok egymáshoz képest is tartalmaznak méret eltérést nem csak az eredeti méretekhez képest,még ha kis mértékben is,de ezeket a rajzokat felnagyítva még nagyobb az eltérés.

Ami infóm van az annyi hogy a T-44 alváza megegyezik a T-54 alvázával,a T-55 innen örökölte a futóművet,ami ugyanúgy öröklődött tovább a T-62-re.
Ha pontosak az infóim akkor a T-55 alváza a T-54-hez képest némileg meg lett növelve szélességben és hosszban egyaránt,de a futómű maradt ugyanaz.
Szerintem a makettünk szempontjából tökéletes kiindulási alapnak vehetjük a Tamiya T-55-ös készletét a Z tengely és az alváz részleteinek tekintetében.
Állítom ezt annak fényében is hogy jelen jármű kizárólag prototipus volt,ezért nincs róla 1000%-os biztonságú infó sehol semmilyen formában,csak az hogy az alváz a T-44-től származik amiről szintén nincs sok pontos infó.
Ha mindenáron tized-milliméterezni akarsz akkor javaslom ülj repülőre és irány Kubinka,ott lemérheted pontosan azt az egy megmaradt proto példányt.
De ha mész előtte szólj nekem is!:)
Wespe 11338 2008. november 22. 22:28
Válasz erre
te is megépítenéd gondolom 1/35 be
Wespe 11337 2008. november 22. 22:26
Válasz erre
A t55 z tengely eredetibe lett lemérve
Némo 11336 2008. november 22. 22:22
Válasz erre
Azt még elfelejtettem hogy van egy példány ami T-34 alvázra épült.
Szerintem a méréseid rosszak.
Azok a rajzok tuti hogy nem 100%-osak.

Vedd alapul a Tamiya T-55 alvázát és Z tengelyeit.
Én a trumpeter T-54A alvázát szándékozom erre a járműre beáldozni.
Wespe 11335 2008. november 22. 22:16
Válasz erre
tudom ezek megvannak sőt fel is vannak nagyítva 1/16 os méretre de szerintem a 54-55 ös z tengelye rövidebb a mérések szerint,ill.amiből kijön a z tengely "nem tudom a pontos nevét"az sem tiszta számomra a nézeti rajzok szerint
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.