<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pacy | Adatlap | 11773 | 2009. március 12. 16:57 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 11772 | 2009. március 12. 15:39 | ![]() | |
Elvileg minden 2 vh-s jármű a Budai vár-ban lesz kiállítva. Türelem! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 11771 | 2009. március 12. 15:39 | ![]() | |
Nemesmedvesen a falu főterén is áll egy. Erősen nyugaton élők számára jól megközelíthető. :) Miggyuri | |||||
páncélos | Adatlap | 11770 | 2009. március 12. 14:54 | ![]() | |
Mykman! Nem, sajnos. A Bolyai megszűnésével és a múzeumi eszközök ideiglenes „bedobozolásával” ez lehetetlen. Csak zárt helyen találsz ilyet, de oda csak engedéllyel tudnál bemenni. Az egyik a Petőfi laktanya, a másik pedig Mátyásföld. Ajánlanám a 33-as főút mellett a Hortobágyon, szabadtéren megtekinthető emlékművet. Vagy a nyugati országrészben a nagyatádi múzeum gyűjteményében találhatót, amit előzetes egyeztetéssel meg is lehet tekinteni. Illetve maradt még pár laktanya az országban, de azok is engedélyhez kötik a belépést, pl. Szentendre, Tata, és még sorolhatnám. | |||||
mykman | Adatlap | 11769 | 2009. március 12. 12:41 | ![]() | |
Sziasztok ! Budapesten meg lehet tekinteni nyilvanosan T-34 es harckocsit valahol ? | |||||
páncélos | Adatlap | 11768 | 2009. március 12. 10:19 | ![]() | |
Juge 75! Szerintem sehol. Próbálj meg speciális szigetelőcsíkot venni, amit a nyílászárók záródó felületére ragasztanak, azt vágd méretre és helyezd a BMP lánctalpakra kívülről. Belül a kis füleket, ami között futnak a görgök át kell faragni kicsit. Eléggé sufni-tuning, de hirtelen nincs jobb ötletem. | |||||
juge75 | Adatlap | 11767 | 2009. március 12. 08:36 | ![]() | |
Hol kapok ilyet? | |||||
páncélos | Adatlap | 11766 | 2009. március 12. 08:06 | ![]() | |
torpokoska | Adatlap | 11765 | 2009. március 11. 16:02 | ![]() | |
résztvevők elmondásai alapján a KUB rendszeresítésében nagy szerepet játszott a 73-as arab-izraeli háborúban mutatott képességei, eredményei. az előttem szólóval egyetértek, az F-16-ost lőtték le Kubbal, | |||||
gaunt | Adatlap | 11764 | 2009. március 11. 15:40 | ![]() | |
Páncélos! Nem a Kub lőtte le az F-117-est. Azt egy Sz-125M Nyeva komplexum szedte le, amit sajnos itthon már kivontak. (Lengyelországban még mindig szolgálatban áll!) Egyébként hallottam, hogy az Sz-200 Vegának is megvolt a képessége, hogy leküzdje az F-117-est, dehát az "okos emberek" úgy döntöttek, hogy ki kell vonni azt is. | |||||
juge75 | Adatlap | 11762 | 2009. március 11. 15:15 | ![]() | |
Figyu! Segíthetnél nekem, milyen típussal egyezik ezen lánctalp, mert ezt a verziót akarom megépíteni! | |||||
páncélos | Adatlap | 11761 | 2009. március 11. 15:03 | ![]() | |
Juge 75 & Gaunt! Nem fegyvernemem a légvédelem, de a szakma öregjeitől azt hallottam, hogy mint lánctalpas eszköz azért maradhatott meg a KUB, és azért kaptak felújítást, mert az F-117 lepottyanása ennek a típusnak köszönhető. A fegyverzeti részéhez és az elektronikához nem szeretnék hozzászólni, de külsőleg Diehl lánctalpat kaptak a felújítás során (az előttem szóló már ezt meg is erősítette), ami a láncmeghajtó keréknél is módosulást eredményezett. A km. óra alapján nem lehet megtudni, hogy mennyit futott egy harcjármű. Az üzemórák lényegesebbek, de óracsere is előfordulhat. | |||||
juge75 | Adatlap | 11760 | 2009. március 11. 14:43 | ![]() | |
1970-71-től kezdték rendszerbe állítani nálunk, jelenleg 4 üteg maradt rendszerben belőle, ami azt jelenti 4 db 1Sz91M2 és 16db 2p25M2 Szpu. Digitalizálták a belsejét vagyis a számítógépet fejlesztették, a felderítő lokátor adója mellől elkerült az Iff, fejlesztették az optikai rendszert, infra tartományban is képes működni, javult a zavarvédettség és a paraméterek. Diehl rendszerű gumipapucsos láncot kaptak a közúti közlekedésre, fel újították a járműveket és 3 színű festést kaptak. Lengyel-magyar kooperációban történt a modernizáció. Nos ennyit hivatalosan tudok. Az eredménye pedig az lett, hogy egy igen hatékony rendszer nagyon jól felkészült szakértő kezelő gárdával. Nézd meg a legutóbbi Nato-gyakorlat eredményeit. | |||||
gaunt | Adatlap | 11759 | 2009. március 11. 14:00 | ![]() | |
Na jó, de a Nyevának parancsközlő irányítási rendszere van, így nincs radarja, csak egy antennája ami veszi az SzNR (UNV) jeleit. Mindegy, jó tanulság volt a NATO-nak, hogy nem szabad lenézni az orosz fegyvereket, még ha régiek akkor sem. Ha már a Kubnál tartunk, hogyan lettek modernizálva? Tavaly a repülőnapon a kiállítot SZURN-ba volt szerencsém beülni, de sajnos sokat nem tudtam meg az átalakításról. Azt viszont észrevettem, hogy az optikai rendszert kicserélték. És még egy bugyuta kérdés: Körülbelül hány évesek ezek a járművek? Amibe beültem, a kilométerórában kb. 1700 km volt, az pedig szerintem nem sok. | |||||
juge75 | Adatlap | 11758 | 2009. március 11. 05:17 | ![]() | |
Nem a felderítés jelent gondot, hanem a rakéta számára megvilágítani (alávilágítani) a célt. Pl. a Kub rakétánál, a rakéta rávezetéshez, bár van saját radarja a rakétának is, de a robot pilóta a megvilágított cél visszavert jelei, valamint a tűzvezető radar adatai alapján előre számított találkozási pont felé repül. Majd a cél közelében, ideális esetben a harci rész robbanási (megsemmisítési) zónájában felrobban, és repeszekkel megsemmisíti a célt. Ezért kellett azt a szép nagy felületet megvárni. | |||||
juge75 | Adatlap | 11757 | 2009. március 11. 05:06 | ![]() | |
Gaunt! Nyitott bombatér ajtóval, egyenes vonalban repült. A méteressel felderítették, és a nyitást kivárva fogták el, majd indítottak. | |||||
gaunt | Adatlap | 11756 | 2009. március 10. 17:30 | ![]() | |
Én azt az F-117 lelövést úgy hallottam, hogy a P-18-as stabilan tudta követni a gépet, az SzNR kijelzőjén pedig gyengén, de azért kivehetően lehetett látni, így a rakéta indításának feltételei megvoltak. Ebben az egészben szerintem az az érdekes, hogy ugye a P-18 as méteres hullámhosszú, ami természetes, hogy tudja követni, de az SzNR-125 viszont centiméteres! | |||||
lucky | Adatlap | 11755 | 2009. március 10. 14:48 | ![]() | |
Ha szabad belekotyogni: jól emlékszel. Ld Admiral Graf Spee a La Plata torkolatában. Miután a legénység elsüllyesztette és elhagyta a hajót ( ami csak részlegesen sikerült a sekély víz miatt), egy angol mérnök felment a roncsra és megállapította, h volt a hajón egy tűzvezető radar. | |||||
Muzzy | Adatlap | 11754 | 2009. március 10. 12:52 | ![]() | |
Bocsi, nem régen olvastam egy visszaemlékezést mert engem is érdekelt, hogy mikor használtak a szovjetek radart. Kiderült, 41 nyarán már leningrád térségében alkalamzták. Az első változatban még a kabin forgott, ez nem igazán volt kényelmes és felhasználóbarát, de a később (41 öszétől) alkalmazott radarral darabra meg tudták mondani a támadó gépek számát! Van amikor az egyszerű a biztosabb... erre is jó példákat találni a korábbi háborúk történetét tanulmányozva (sár, homok, időjárás), bár a mostani csaták nem ezt tükrözik vissza, modjuk más kérdés, hogyan teljesítnének igazi háborúban... Ha jól emlékszem a németek a hajózás terén kezdték a radar fejlesztésekkel foglalkozni. Muzzy | |||||
Pacy | Adatlap | 11753 | 2009. március 9. 22:04 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 11752 | 2009. március 9. 21:19 | ![]() | |
Igen, és mostanában mm-es, csak annyira jók, hogy digitalizállják őket! Pl. a Kub 1Sz91M2 járművén levőt. Az F-117 tervezésekor nem számoltak a régi technikával! Sikerült azt a pillanatot elcsípni, amikor a bombatér ajtajai nyitva voltak. Egyes források szerint Sz-125, más (orosz) szerint Kub volt az elkövető. Sőt! Hallottam csaliként használt mikrosütő magnetronról is! Kitették bekapcsolva a régi radarokat, fekete nylon fóliákat tettek az útra, ami az éjjel látón gépkocsi oszlopnak tűnt, fa repülők hősugárzóval stb. Nagyszámú és vegyes légvédelmük volt. Kis magasságon a Silkák, Sztrela-10-ek, Iglák, Zu-23-2, Sz-60,Zsu-57-2 közepesen a Kub, Krug, Osza, Nyeva. Volt olyan terület, ahová nem is mertek be repülni. Tetejében a gépágyú lőszerét nem lehet zavarni ilyen kis távon max 3km. Okosan, állcázva használták, és kiegészítve egymással a technikákat ahogyan kell. | |||||
gaunt | Adatlap | 11751 | 2009. március 9. 19:48 | ![]() | |
De akkor ez azt jelenti, hogy a német és a szovjet radartechnológia külön utakon járt, mert a korai orosz radarok méteres hullámhosszt használtak, bár az is egy nagyon jó megoldás (F-117, Jugoszlávia). Mondjuk az igaz, hogy ők is gyorsan áttértek a dm-es hullámhosszra a P-20-al. | |||||
juge75 | Adatlap | 11750 | 2009. március 9. 19:23 | ![]() | |
Kedves Gaunt kolléga! Mindennek van gyenge pontja! Ha ismerik a hullám hosszt, zavarható. Aktívan, vagy passzívan. Aktív zavarás, akkoriban nem lévén olyan kis tömegű és nagy intenzitású adó amit repülő elbírt, nem igazán volt. De az adott hosszúságúra vágott fólia a mai napig használatos. A volt szovjet légvédelem (tüzérség)a mai napig nagyon fejlett és hatékony. Külön kell választani a felderítő és tűz vezető radarokat. Bizony, korszerűek hatékonyak és (primitívek)egyszerűek voltak. Bár az angolszászok fejlesztették ki, de használták a németek is. Pl. a 88-as légvédelmi ütegeket radar vezérelte a háború végén. Fölösleges technikai bonyolítás nélkül. Ezen radarok még cm-es hullámhosszt használtak, amin később finomítottak. Minden mai rendszer alapjait a 2. világháborúban kifejlesztett technikai megoldások jellemzik, van amit változatlanul! Moszkva légvédelme például egyetlen német gépet sem engedett be a dísz szemle idejére a vörös tér fölé. | |||||
gaunt | Adatlap | 11749 | 2009. március 9. 18:37 | ![]() | |
Juge75! Ahogy észrevettem, eléggé ismered a szovjet légvédelmi eszközöket, így megkérdezném, hogy szerinted a korai szovjet radarok (P-8, P-10, P-12) korukban mennyire voltak korszerűnek nevezhetőek? Lehetett őket II. Világháborús módszerekkel zavarni pl. alufólia? Engem nagyon érdekelnek ezek, de sajnos nem vagyok annyira járatos a témában műszaki szempontból, azért szerencsére nem a NATO kódjuk alapján ismerem őket.(bár megmondom őszintén nem is érdekel az) | |||||
juge75 | Adatlap | 11748 | 2009. március 9. 18:06 | ![]() | |
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka. | |||||
juge75 | Adatlap | 11747 | 2009. március 9. 18:04 | ![]() | |
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka. | |||||
kutyaeb | Adatlap | 11746 | 2009. március 9. 16:29 | ![]() | |
Szia juge75! Pontosan arra gondoltam, amivel a toronyban követik és segítik, a helikopter leszállását/követését. A kettő között mi a különbség? | |||||
juge75 | Adatlap | 11745 | 2009. március 9. 15:38 | ![]() | |
kutyaeb | Adatlap | 11744 | 2009. március 9. 14:46 | ![]() | |
Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem, mégpedig egy orosz radarról, ami a mostani legaktuálisabb helikopteres leszállító berendezés (remélem nem írtam rosszul) :), nem tudom van-e különbség a repülőket és a helikoptereket kiszolgáló berendezések között. A Szolnokon lévőt láttam, de gondolom azóta történt fejlesztés, ebben a témában nem vagyok valami jártas. Egy CG filmbe kerülne bele. Kösz előre is! Kutyaeb | |||||
juge75 | Adatlap | 11743 | 2009. március 9. 14:14 | ![]() | |
Sz-75/V-750 Dvina és Sz-75/V-755 Volhov volt. A Volhovnak 9 féle rakétáját rendszeresítette a Szovjetunió. Ebből Magyarországra 2 változat került.: 1978-ban rendszeresített 20ДСУ В-755У (20DSzU V-755U) 1983-ban rendszeresítettük a 5Я23 В-759 (5Já23 V-759) A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23. Először is a Dvina rakéta starthajtóművében van egy Laval körte, ami a Volhov rakétában nincs. A Volhov rakéta segge egy egyszerű - durván 0,5 mm-es aluminium lemezzel van lezárva. A Volhov rakéta indító hajtóművének stabilizátor szárnyairól hiányzanak a csűrőlapok, amik a Dvina rakétán még ott voltak. Természetesen a közöttük lévő mechanikai összekötő elem sincs. A Volhov rakétán valóban van a szárnyak és a destabilizátorok között egy - egy hosszanti borda. Másképp néztek ki a rádiógyújtó antennái. A Dvina rakétán volt négy rövidebb és négy hosszabb barna (nem sárga) csík, a Volhovén pedig egy koncentrikus gyűrű, ami típustól függően vagy barna, vagy szürke volt. A Dvina rakétán a Pitot cső egy a törzs anyagából lévő burkolatból bújt elő indulás előtt, a Volhov rakéta Pitot csöve hátsó harmada végig kint volt, és krómozott volt. És végül a felíratok: A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23. Mindkettőnek más volt a színe. A gyártási szám a Volhov rakétákon már valami 25 millió körüli szám volt. Más volt a rakéták színe. | |||||
gaunt | Adatlap | 11742 | 2009. március 9. 13:43 | ![]() | |
Juge75! Kösz a képeket, most már értem, hogy mi a különbség a két indító között. Lenne még egy kérdésem: Volt itthon Sz-75 Deszna? Vagy csak Dvina és Volhov? | |||||
juge75 | Adatlap | 11741 | 2009. március 9. 10:06 | ![]() | |
Uraim! BRDM-2 re, illetve magyar harcjárművekre álltalánosan keresek zöld színt. Amim van, az messze áll. Olajbázisú festék tippeket kérnék! | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 11740 | 2009. március 8. 18:59 | ![]() | |
Okés, köszi az infókat! | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 11739 | 2009. március 8. 16:52 | ![]() | |
A KV-2-ből nagyon kevés készült, alapvetően ritka harcijárműnek számított mellesleg nagyon sok hibája volt.A II.VH elején, merem állítani, hogy jópár német katonának, tisztnek őszült meg a haja a KV-2 miatt. ( Jópár történet van a neten ) A hábrú első éveiben a szovjeteknek 3 ütöképes páncélosuk volt: a T-34 a KV-1 és a KV-2 lévén, hogy álandóan ezeket nyüstölték, sokszor vesztüket, a túlhajtás okozta: üzemanyaghiány löszerhiány sorozatos műszaki hibák nemeg az ütközetek során elszenvedett veszteségek. Mivel a KV-2 ből alapvetően kevés készült (255db/Wiki) ezek a veszteségek méginkább megritkították. A SZU-122 és a SZU-152 megjelenésével, meljek mozgékonyság és megbízhatoság terén jóval felülmulták, a KV-2 szerepe méginkább háttérbe szorult. A németek egy zsákmányolt KV-2-est az amerikaiak ellen használtak a Ruhr vidéken 1945-ben. Én nemtudok arról, hogy a második világháború után bárki is használt volna KV-2-est. Tudomásom szerint a Koreai háboruban használtak még nagy számban 2. VH-s Harcijárműveket de KV-2-ről nem tudok | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 11738 | 2009. március 8. 15:24 | ![]() | |
helyesbítek, a test felső része a hibás. A hüűtőrács rövidebb kb 4 mm-rel de talán 5 is van. Rohadtul kiábrándító, pláne a sok sajátkészítésü feljavítás után. | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 11737 | 2009. március 8. 09:51 | ![]() | |
Sziasztok! Meg tudná valamelyőtök mondani, hogy a KV-2-es harckocsikat használták-e (akár élesben is) a II.vh után? Én magam nem találtam erre vonatkozóan semmi infót, de hátha... | |||||
juge75 | Adatlap | 11736 | 2009. március 8. 06:59 | ![]() | |
Esetleg másik torony? | |||||
juge75 | Adatlap | 11735 | 2009. március 8. 06:57 | ![]() | |
Vagy a test, vagy a torony nem mérethű. Talán szabászattal megoldható. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 11734 | 2009. március 8. 03:27 | ![]() | |
rizmajer | Adatlap | 11733 | 2009. március 7. 23:59 | ![]() | |
Sdsdaf! Igazad lesz, a rövid csöve miatt. Azt elfelejtettem megírni, de hogy megnéztem a goglin, így eszembe jutott. Ezek a vasak tudtak 40-50-60 -nal menni? Kösz Rizmajer. | |||||
rizmajer | Adatlap | 11732 | 2009. március 7. 23:43 | ![]() | |
Köszi SDSDAF! Egy felnőtt hátán, a válla felett, úgy 200 méterről sötétedésben, lehet hogy nem is voltak alacsonyak, de nem 34-eseknek néztek ki, vagy azt a felnőtt aki a nagybátyám volt, esetleg felismerte volna? Még egyszer kösz. Rizmajer József | |||||
sdsdaf | Adatlap | 11731 | 2009. március 7. 22:59 | ![]() | |
én a su 152-es rohamlövegre tippelek, bár az egy átlagmagasságú tank... Rohmalövegnek hívják bár akkoriban kitudja.. | |||||
rizmajer | Adatlap | 11730 | 2009. március 7. 22:40 | ![]() | |
Sziasztok! 1956.őszén, (nov-3,4,5,6)pontosan nem tudom, lestünk ki a Kada utcából a Gyömrői útra. Ez Kőbánya. Harckocsik húztak be Pest felé, de nagyon gyorsan, csak úgy szikrázott a lánctalpjuk. Egy felnőtt azt mondta, hogy rohamtankok. Sokáig nem mertünk bámészkodni, de még a vendéglátóinknál is hallottam azt a nagyon erős fémes hangot.Így utólag nagyon alacsonyak voltak, és nagyon elöl volt a tornyuk. Kérdése: volt e ilyen, hogy rohamtank! Válaszotokat köszönöm Rizmajer József | |||||
juge75 | Adatlap | 11729 | 2009. március 7. 15:50 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 11728 | 2009. március 7. 15:46 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 11727 | 2009. március 7. 15:44 | ![]() | |
Geriqe94 | Adatlap | 11726 | 2009. március 7. 14:29 | ![]() | |
Háát ezt a járgányt éppen hugyozásra alkalmazták(ahogy a görgőn is látszik):D | |||||
gaunt | Adatlap | 11725 | 2009. március 7. 13:54 | ![]() | |
Ha már szóba került a Dvina és a Volhov, akkor mi a különbség az SzM-63 és SzM-90 indítók közt? Egyébként a Trumpeter 2P25-öse megvan nekem is, a rakéták tényleg eléggé gagyik. A jármű nem rossz, de az Eduard maratás nem árt hozzá. | |||||
Laac | Adatlap | 11724 | 2009. március 7. 08:47 | ![]() | |
Szia! Elég jellegzetes a környezet, majdnem akárhol lehet. Nekem mégis úgy tűnik az MH Gödöllő környéki szétbontó telepe. Üdv: Laac | |||||
juge75 | Adatlap | 11723 | 2009. március 6. 20:29 | ![]() | |
Én főleg légvédelmi eszközöket építek, most éppen az SA-2 1/35 Dvina makettből alakítok át Volhovot. A makett pontos és nagyon élethű ha a Dvinát építed. Postázás alatt van 2db SA-6 Kub Szpu, hááát... Annál már vannak bajok, főleg a rakéta nem oké. De elkészítem méret helyesen műgyantából, és a második szolgál alapul az 1SZ91 Szurn járműnek. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Helló!
Kéménden (Szlovákia, Esztergomtól kb. 10 perc autóval) van egy T34-85 kiállítva, szépséghibája, hogy szerintem csehszlovák gyártmány.