/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 11787 2009. március 17. 21:31
Válasz erre
20090317772
20090317772
20090317773v
20090317773v

Mit szóltok, milyen lett?
sulyid 11786 2009. március 16. 21:15
Válasz erre
Én az orosz harckocsizómat zöld színű ruhába csináltam meg a festési útmutató szerint...A sapkája az barna lett és a bakancsa is barna lett.Az "Antant szíj" pedig fekete.
páncélos 11785 2009. március 16. 20:44
Válasz erre
T-34-85
T-34-85

Vik30!

Ha végigolvastad az írásomat, akkor kiderült, hogy zárt helyen, engedélyhez kötött a megtekintése. Valószínűleg a zárt hely laktanyára, vagy katonai objektumra utal. Tehát ne a hipermarket parkolójában keresd, vagy a HÉV megállóban.
Csatolok egy képet is a drágáról.

Sulyid!

A páncélos gyakorló fekete, de használatos az éppen aktuális gyakorlóöltözet is.
Ez, ex-szovjet időkben sárgás színű, ma tereptarka.
Vik30 11784 2009. március 16. 19:05
Válasz erre
?én 16 ker i vagyok mátyásföldön hól? 30éve lakom ott!És még nem láttam!
sulyid 11783 2009. március 16. 18:52
Válasz erre
Az orosz harcjárművek személyzetének milyen színű a ruhája?
T-72AV 11782 2009. március 16. 17:48
Válasz erre
helo

egyenlőre ezk még prototípusok azt tudom hogy a BTR-80 GEKKO az egy ideig tatán tesztelték hogy most még it van azt nem tudom

a másikrol nincsen infom

űdv t-72av
romeo 11781 2009. március 16. 12:47
Válasz erre
BTR-80 GKKO (HU)_02
BTR-80 GKKO (HU)_02
BTR-80 UFP-1 (HU)_05
BTR-80 UFP-1 (HU)_05

Üdv!

Ha minden igaz, magyar járművek.
Milyen rendeltetésű járművekről van szó? Használják ezeket, vagy csak prototípusok?
Ezen az oldalon találtam: www.militaryphotos.net/forums/showthread.php
juge75 11780 2009. március 13. 08:29
Válasz erre
juge75 11779 2009. március 13. 08:28
Válasz erre
mykman 11778 2009. március 12. 19:18
Válasz erre
Na ez fasza , el kell mennem ide ugylatom. Koszi mindenkinek ! :)
Zéé74 11777 2009. március 12. 17:44
Válasz erre
DSCF4181
DSCF4181
DSCF4169
DSCF4169
12131203
12131203

Szia mykman!
Ha jól emlékszem 5-6db T-34-es (az egyik robbantva!) +1 rozsdás torony van ott, szorossan és nagyon parkosítva!
doky3 11776 2009. március 12. 17:35
Válasz erre
Szia!
Én tavaly ősszel voltam, és úgy emlékszem van T-34/85-ös.

Doky
gaunt 11775 2009. március 12. 17:34
Válasz erre
Kecelen van vagy 3-4 db is, az egyiknek a páncélteste ráadásul fel van vágva, így be lehet kukkantani! (Megjegyzem, rozsdán kívül semmit se lehet látni)
mykman 11774 2009. március 12. 17:11
Válasz erre
Köszi a választ ! Azt nem tudjátok véletlenül hogy Kecelen van-e ilyen a Pintér művek gyülyteményében ?
Pacy 11773 2009. március 12. 16:57
Válasz erre
T-34 Kéménd
T-34 Kéménd

Helló!

Kéménden (Szlovákia, Esztergomtól kb. 10 perc autóval) van egy T34-85 kiállítva, szépséghibája, hogy szerintem csehszlovák gyártmány.
juge75 11772 2009. március 12. 15:39
Válasz erre
Elvileg minden 2 vh-s jármű a Budai vár-ban lesz kiállítva.
Türelem!
Miggyuri 11771 2009. március 12. 15:39
Válasz erre
Nemesmedvesen a falu főterén is áll egy. Erősen nyugaton élők számára jól megközelíthető. :)
Miggyuri
páncélos 11770 2009. március 12. 14:54
Válasz erre
Mykman!

Nem, sajnos.
A Bolyai megszűnésével és a múzeumi eszközök ideiglenes „bedobozolásával” ez lehetetlen.
Csak zárt helyen találsz ilyet, de oda csak engedéllyel tudnál bemenni. Az egyik a Petőfi laktanya, a másik pedig Mátyásföld.
Ajánlanám a 33-as főút mellett a Hortobágyon, szabadtéren megtekinthető emlékművet. Vagy a nyugati országrészben a nagyatádi múzeum gyűjteményében találhatót, amit előzetes egyeztetéssel meg is lehet tekinteni. Illetve maradt még pár laktanya az országban, de azok is engedélyhez kötik a belépést, pl. Szentendre, Tata, és még sorolhatnám.
mykman 11769 2009. március 12. 12:41
Válasz erre
Sziasztok !

Budapesten meg lehet tekinteni nyilvanosan T-34 es harckocsit valahol ?
páncélos 11768 2009. március 12. 10:19
Válasz erre
Juge 75!

Szerintem sehol. Próbálj meg speciális szigetelőcsíkot venni, amit a nyílászárók záródó felületére ragasztanak, azt vágd méretre és helyezd a BMP lánctalpakra kívülről. Belül a kis füleket, ami között futnak a görgök át kell faragni kicsit.
Eléggé sufni-tuning, de hirtelen nincs jobb ötletem.
juge75 11767 2009. március 12. 08:36
Válasz erre
Hol kapok ilyet?
páncélos 11766 2009. március 12. 08:06
Válasz erre
D.lánc
D.lánc

Juge 75!

Méretében a BMP és 2Sz1-el megegyezik.
Csatolok egy képet.
torpokoska 11765 2009. március 11. 16:02
Válasz erre
résztvevők elmondásai alapján a KUB rendszeresítésében nagy szerepet játszott a 73-as arab-izraeli háborúban mutatott képességei, eredményei.
az előttem szólóval egyetértek, az F-16-ost lőtték le Kubbal,
gaunt 11764 2009. március 11. 15:40
Válasz erre
Páncélos!

Nem a Kub lőtte le az F-117-est. Azt egy Sz-125M Nyeva komplexum szedte le, amit sajnos itthon már kivontak. (Lengyelországban még mindig szolgálatban áll!) Egyébként hallottam, hogy az Sz-200 Vegának is megvolt a képessége, hogy leküzdje az F-117-est, dehát az "okos emberek" úgy döntöttek, hogy ki kell vonni azt is.
juge75 11762 2009. március 11. 15:15
Válasz erre
Figyu! Segíthetnél nekem, milyen típussal egyezik ezen lánctalp, mert ezt a verziót akarom megépíteni!
páncélos 11761 2009. március 11. 15:03
Válasz erre
Juge 75 & Gaunt!

Nem fegyvernemem a légvédelem, de a szakma öregjeitől azt hallottam, hogy mint lánctalpas eszköz azért maradhatott meg a KUB, és azért kaptak felújítást, mert az F-117 lepottyanása ennek a típusnak köszönhető.
A fegyverzeti részéhez és az elektronikához nem szeretnék hozzászólni, de külsőleg Diehl lánctalpat kaptak a felújítás során (az előttem szóló már ezt meg is erősítette), ami a láncmeghajtó keréknél is módosulást eredményezett.
A km. óra alapján nem lehet megtudni, hogy mennyit futott egy harcjármű. Az üzemórák lényegesebbek, de óracsere is előfordulhat.
juge75 11760 2009. március 11. 14:43
Válasz erre
1970-71-től kezdték rendszerbe állítani nálunk, jelenleg 4 üteg maradt rendszerben belőle, ami azt jelenti 4 db 1Sz91M2 és 16db 2p25M2 Szpu.
Digitalizálták a belsejét vagyis a számítógépet fejlesztették, a felderítő lokátor adója mellől elkerült az Iff, fejlesztették az optikai rendszert, infra tartományban is képes működni, javult a zavarvédettség és a paraméterek.
Diehl rendszerű gumipapucsos láncot kaptak a közúti közlekedésre, fel újították a járműveket és 3 színű festést kaptak.
Lengyel-magyar kooperációban történt a modernizáció. Nos ennyit hivatalosan tudok.
Az eredménye pedig az lett, hogy egy igen hatékony rendszer nagyon jól felkészült szakértő kezelő gárdával. Nézd meg a legutóbbi Nato-gyakorlat eredményeit.
gaunt 11759 2009. március 11. 14:00
Válasz erre
Na jó, de a Nyevának parancsközlő irányítási rendszere van, így nincs radarja, csak egy antennája ami veszi az SzNR (UNV) jeleit. Mindegy, jó tanulság volt a NATO-nak, hogy nem szabad lenézni az orosz fegyvereket, még ha régiek akkor sem.

Ha már a Kubnál tartunk, hogyan lettek modernizálva? Tavaly a repülőnapon a kiállítot SZURN-ba volt szerencsém beülni, de sajnos sokat nem tudtam meg az átalakításról. Azt viszont észrevettem, hogy az optikai rendszert kicserélték.
És még egy bugyuta kérdés: Körülbelül hány évesek ezek a járművek? Amibe beültem, a kilométerórában kb. 1700 km volt, az pedig szerintem nem sok.
juge75 11758 2009. március 11. 05:17
Válasz erre
Nem a felderítés jelent gondot, hanem a rakéta számára megvilágítani (alávilágítani) a célt.
Pl. a Kub rakétánál, a rakéta rávezetéshez, bár van saját radarja a rakétának is, de a robot pilóta a megvilágított cél visszavert jelei, valamint a tűzvezető radar adatai alapján előre számított találkozási pont felé repül.
Majd a cél közelében, ideális esetben a harci rész robbanási (megsemmisítési) zónájában felrobban, és repeszekkel megsemmisíti a célt.
Ezért kellett azt a szép nagy felületet megvárni.
juge75 11757 2009. március 11. 05:06
Válasz erre
Gaunt! Nyitott bombatér ajtóval, egyenes vonalban repült.

A méteressel felderítették, és a nyitást kivárva fogták el, majd indítottak.
gaunt 11756 2009. március 10. 17:30
Válasz erre
Én azt az F-117 lelövést úgy hallottam, hogy a P-18-as stabilan tudta követni a gépet, az SzNR kijelzőjén pedig gyengén, de azért kivehetően lehetett látni, így a rakéta indításának feltételei megvoltak. Ebben az egészben szerintem az az érdekes, hogy ugye a P-18 as méteres hullámhosszú, ami természetes, hogy tudja követni, de az SzNR-125 viszont centiméteres!
lucky 11755 2009. március 10. 14:48
Válasz erre
Ha szabad belekotyogni: jól emlékszel.
Ld Admiral Graf Spee a La Plata torkolatában.
Miután a legénység elsüllyesztette és elhagyta a hajót ( ami csak részlegesen sikerült a sekély víz miatt), egy angol mérnök felment a roncsra és megállapította, h volt a hajón egy tűzvezető radar.
Muzzy 11754 2009. március 10. 12:52
Válasz erre
Bocsi, nem régen olvastam egy visszaemlékezést mert engem is érdekelt, hogy mikor használtak a szovjetek radart. Kiderült, 41 nyarán már leningrád térségében alkalamzták. Az első változatban még a kabin forgott, ez nem igazán volt kényelmes és felhasználóbarát, de a később (41 öszétől) alkalmazott radarral darabra meg tudták mondani a támadó gépek számát!
Van amikor az egyszerű a biztosabb... erre is jó példákat találni a korábbi háborúk történetét tanulmányozva (sár, homok, időjárás), bár a mostani csaták nem ezt tükrözik vissza, modjuk más kérdés, hogyan teljesítnének igazi háborúban...
Ha jól emlékszem a németek a hajózás terén kezdték a radar fejlesztésekkel foglalkozni.
Muzzy
Pacy 11753 2009. március 9. 22:04
Válasz erre
KV-1S_görgő
KV-1S_görgő

Sziasztok!

KV-1-gyel kapcsolatban kérdezem, hogy gyártja-e valaki 1/35-ben a mellékelt fotón szereplő áttört görgőt (KV-1S-hez kellene). Másik kérdésem, hogy mennyi a KV-1 futógörgőjének átmérője, mert ahány makett (Trumpeter, Eastern Express, Zvezda), annyi méret.
juge75 11752 2009. március 9. 21:19
Válasz erre
Igen, és mostanában mm-es, csak annyira jók, hogy digitalizállják őket!
Pl. a Kub 1Sz91M2 járművén levőt.
Az F-117 tervezésekor nem számoltak a régi technikával!
Sikerült azt a pillanatot elcsípni, amikor a bombatér ajtajai nyitva voltak.
Egyes források szerint Sz-125, más (orosz) szerint Kub volt az elkövető.
Sőt! Hallottam csaliként használt mikrosütő magnetronról is!
Kitették bekapcsolva a régi radarokat, fekete nylon fóliákat tettek az útra, ami az éjjel látón gépkocsi oszlopnak tűnt, fa repülők hősugárzóval stb.
Nagyszámú és vegyes légvédelmük volt.
Kis magasságon a Silkák, Sztrela-10-ek, Iglák, Zu-23-2, Sz-60,Zsu-57-2 közepesen a Kub, Krug, Osza, Nyeva. Volt olyan terület, ahová nem is mertek be repülni.
Tetejében a gépágyú lőszerét nem lehet zavarni ilyen kis távon max 3km.
Okosan, állcázva használták, és kiegészítve egymással a technikákat ahogyan kell.
gaunt 11751 2009. március 9. 19:48
Válasz erre
De akkor ez azt jelenti, hogy a német és a szovjet radartechnológia külön utakon járt, mert a korai orosz radarok méteres hullámhosszt használtak, bár az is egy nagyon jó megoldás (F-117, Jugoszlávia). Mondjuk az igaz, hogy ők is gyorsan áttértek a dm-es hullámhosszra a P-20-al.
juge75 11750 2009. március 9. 19:23
Válasz erre
Kedves Gaunt kolléga!
Mindennek van gyenge pontja!
Ha ismerik a hullám hosszt, zavarható.
Aktívan, vagy passzívan.
Aktív zavarás, akkoriban nem lévén olyan kis tömegű és nagy intenzitású adó amit repülő elbírt, nem igazán volt.
De az adott hosszúságúra vágott fólia a mai napig használatos.
A volt szovjet légvédelem (tüzérség)a mai napig nagyon fejlett és hatékony.
Külön kell választani a felderítő és tűz vezető radarokat.
Bizony, korszerűek hatékonyak és (primitívek)egyszerűek voltak.
Bár az angolszászok fejlesztették ki, de használták a németek is.
Pl. a 88-as légvédelmi ütegeket radar vezérelte a háború végén.
Fölösleges technikai bonyolítás nélkül.
Ezen radarok még cm-es hullámhosszt használtak, amin később finomítottak.
Minden mai rendszer alapjait a 2. világháborúban kifejlesztett technikai megoldások
jellemzik, van amit változatlanul!
Moszkva légvédelme például egyetlen német gépet sem engedett be a dísz szemle idejére a vörös tér fölé.
gaunt 11749 2009. március 9. 18:37
Válasz erre
Juge75!

Ahogy észrevettem, eléggé ismered a szovjet légvédelmi eszközöket, így megkérdezném, hogy szerinted a korai szovjet radarok (P-8, P-10, P-12) korukban mennyire voltak korszerűnek nevezhetőek? Lehetett őket II. Világháborús módszerekkel zavarni pl. alufólia?
Engem nagyon érdekelnek ezek, de sajnos nem vagyok annyira járatos a témában műszaki szempontból, azért szerencsére nem a NATO kódjuk alapján ismerem őket.(bár megmondom őszintén nem is érdekel az)
juge75 11748 2009. március 9. 18:06
Válasz erre
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka.
juge75 11747 2009. március 9. 18:04
Válasz erre
A toronyban az egész repülést, forgalmat felügyelik, míg az rszp-sek a leszállást/felszállást segítik elő, 1 db magasság és 1 db irány mérő lokátorral, ez nagyban segíti a besiklást nagy ködben és éjszaka.
kutyaeb 11746 2009. március 9. 16:29
Válasz erre
Szia juge75!

Pontosan arra gondoltam, amivel a toronyban követik és segítik, a helikopter leszállását/követését. A kettő között mi a különbség?
juge75 11745 2009. március 9. 15:38
Válasz erre
RSP-7
RSP-7
rsp-10
rsp-10

VISZP-RSZP leszállító rendszer?
Rszp-7 és 10.
Mire vagy kíváncsi róluk?
Történetesen van 1 jó barátom, aki Taszáron kezdte, és most itt figyeli az indikátor képernyőt ezen az eszközön.
kutyaeb 11744 2009. március 9. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mégpedig egy orosz radarról, ami a mostani legaktuálisabb helikopteres leszállító berendezés (remélem nem írtam rosszul) :), nem tudom van-e különbség a repülőket és a helikoptereket kiszolgáló berendezések között. A Szolnokon lévőt láttam, de gondolom azóta történt fejlesztés, ebben a témában nem vagyok valami jártas. Egy CG filmbe kerülne bele.

Kösz előre is!

Kutyaeb
juge75 11743 2009. március 9. 14:14
Válasz erre
Volhov V-755
Volhov V-755
Volhov V-759
Volhov V-759
Dvina V-750
Dvina V-750

Sz-75/V-750 Dvina és Sz-75/V-755 Volhov volt.
A Volhovnak 9 féle rakétáját rendszeresítette a Szovjetunió.
Ebből Magyarországra 2 változat került.:

1978-ban rendszeresített 20ДСУ В-755У (20DSzU V-755U)
1983-ban rendszeresítettük a 5Я23 В-759 (5Já23 V-759)

A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23.
Először is a Dvina rakéta starthajtóművében van egy Laval körte, ami a Volhov rakétában nincs. A Volhov rakéta segge egy egyszerű - durván 0,5 mm-es aluminium lemezzel van lezárva.

A Volhov rakéta indító hajtóművének stabilizátor szárnyairól hiányzanak a csűrőlapok, amik a Dvina rakétán még ott voltak. Természetesen a közöttük lévő mechanikai összekötő elem sincs.

A Volhov rakétán valóban van a szárnyak és a destabilizátorok között egy - egy hosszanti borda.

Másképp néztek ki a rádiógyújtó antennái. A Dvina rakétán volt négy rövidebb és négy hosszabb barna (nem sárga) csík, a Volhovén pedig egy koncentrikus gyűrű, ami típustól függően vagy barna, vagy szürke volt.

A Dvina rakétán a Pitot cső egy a törzs anyagából lévő burkolatból bújt elő indulás előtt, a Volhov rakéta Pitot csöve hátsó harmada végig kint volt, és krómozott volt.
És végül a felíratok: A Dvina rakéta 11D típusú volt, a Volhové 20DSZU, majd 5JA23. Mindkettőnek más volt a színe. A gyártási szám a Volhov rakétákon már valami 25 millió körüli szám volt.

Más volt a rakéták színe.
gaunt 11742 2009. március 9. 13:43
Válasz erre
Juge75!

Kösz a képeket, most már értem, hogy mi a különbség a két indító között.
Lenne még egy kérdésem: Volt itthon Sz-75 Deszna? Vagy csak Dvina és Volhov?
juge75 11741 2009. március 9. 10:06
Válasz erre
Uraim! BRDM-2 re, illetve magyar harcjárművekre álltalánosan keresek zöld színt.
Amim van, az messze áll.
Olajbázisú festék tippeket kérnék!
CrazyCharlie 11740 2009. március 8. 18:59
Válasz erre
MAZHL2005 11739 2009. március 8. 16:52
Válasz erre
A KV-2-ből nagyon kevés készült, alapvetően ritka harcijárműnek számított mellesleg nagyon sok hibája volt.A II.VH elején, merem állítani, hogy jópár német katonának, tisztnek őszült meg a haja a KV-2 miatt. ( Jópár történet van a neten ) A hábrú első éveiben a szovjeteknek 3 ütöképes páncélosuk volt: a T-34 a KV-1 és a KV-2 lévén, hogy álandóan ezeket nyüstölték, sokszor vesztüket, a túlhajtás okozta: üzemanyaghiány löszerhiány sorozatos műszaki hibák nemeg az ütközetek során elszenvedett veszteségek. Mivel a KV-2 ből alapvetően kevés készült (255db/Wiki) ezek a veszteségek méginkább megritkították. A SZU-122 és a SZU-152 megjelenésével, meljek mozgékonyság és megbízhatoság terén jóval felülmulták, a KV-2 szerepe méginkább háttérbe szorult. A németek egy zsákmányolt KV-2-est az amerikaiak ellen használtak a Ruhr vidéken 1945-ben. Én nemtudok arról, hogy a második világháború után bárki is használt volna KV-2-est. Tudomásom szerint a Koreai háboruban használtak még nagy számban 2. VH-s Harcijárműveket de KV-2-ről nem tudok
MAZHL2005 11738 2009. március 8. 15:24
Válasz erre
helyesbítek, a test felső része a hibás. A hüűtőrács rövidebb kb 4 mm-rel de talán 5 is van. Rohadtul kiábrándító, pláne a sok sajátkészítésü feljavítás után.
CrazyCharlie 11737 2009. március 8. 09:51
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valamelyőtök mondani, hogy a KV-2-es harckocsikat használták-e (akár élesben is) a II.vh után? Én magam nem találtam erre vonatkozóan semmi infót, de hátha...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.