/ Fórumok /

Kompresszor

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.
Matróz 125078 2012. június 29. 22:47
Válasz erre
Heló
Nincs ütközőcsavar...szétszedtem az utolsó alkatrészig,átnéztem semmi beleszáradt festék... a kompi is zsír új ...A másik pisztolyt úgy viszi ahogy kell...Mindkettő 0.3as de a tartályok mérete más.Amivel a galiba van az a nagyobb tartályos és mivel van egy két nagyobb projekt készülőben...A-400M,Concord..azt szerettem volna használni.
vfrtom 125077 2012. június 29. 20:54
Válasz erre
Az biztos nem , mert akkor nem tartaná a nyomást sem. Akkor ne emelgesd :)
gaborka 125076 2012. június 29. 19:18
Válasz erre
Nem lehet hogy a tartályban levő lecsapódott kondenzvíz ette magát keresztül a tartály alján és az csepeg ki? Ez nézhet ki úgy mint az olaj, általában jó barna színe van. Szerintem először nézd meg hogy tényleg olaj-e.

c[ ]
Fóka 125075 2012. június 29. 16:22
Válasz erre
Valami hűtőgépkompresszornak tűnik, emlékezetből talán Gorenje (vasárnap látom legközelebb). Házi készítésű, pár éve vásároltam. Jókora tartállyal van egybeépítve.

Fóka
gaborka 125074 2012. június 29. 16:13
Válasz erre
Fóka 125073 2012. június 29. 11:34
Válasz erre
Sziasztok!

Évek óta kitűnően működő kompresszorom alatt a minap kis olajtócsát fedeztem fel. Nem nagy, olyan kb. 20 Ft-os méretű kis folt híg olajból, de a nyári meleg óta szinte minden nap keletkezik ilyen. Ez természetes, vagy kezdjek aggódni? Hogy pontosan honnan jön, azt nemtom, mert maga a kompresszor tiszta, a folt meg akkor lesz látható, ha felemelem.

Fóka
gaborka 125072 2012. június 29. 10:22
Válasz erre
Levehető, a komplett páracsapda is meg az átlátszó műanyag is. Normál menetes, valószínűleg kicsit határozottabban kell megtekerni.

c[ ]
tirisztor 125071 2012. június 28. 22:28
Válasz erre
Sziasztok! Van egy Pap László féle Airbrush kompresszorom, és szeretném levenni, megtisztítani az átlátszó vízkicsapató tartályt, ha le lehet. De meg sem mozdul. Egyáltalán levehető vagy fordított menetes, vagy mi a trükkje (ronggyal megfogva)?
Laac 125070 2012. június 11. 19:44
Válasz erre
Sziasztok!
Akit érdekel: A Cora-ba kapható makettezéshez használható légtartályos kompresszor most 22 e HUF helyett 18 ezerért kapható akciósan.
Én még 22 -ért vettem!
Üdv: Laac
Mesado 125069 2012. június 11. 18:53
Válasz erre
Nagyon köszönöm a segítséget! Már meg is rendeltem! :)
MrChef 125068 2012. június 11. 09:56
Válasz erre
Szia! Nekem is Pap Laci féle kompresszorom van. Kicsi, kompakt, halk, jól teljesít, gondmentes. Megéri az árát, mert a tartályos 28ezer Ft-ba kerül, de utána elfelejtheted a bosszantó szükségmegoldásokat (palack, ipari kompresszor, tákolmány kompresszor stb.), csak a makettezés van.
Mesado 125067 2012. június 11. 08:11
Válasz erre
Ákos 125066 2012. június 10. 23:02
Válasz erre
Abban igazad van, hogy egy Evo kevesebb levegőt igényel mint egy olcsóbb pisztoly, de aki Evot vesz, az nem használ tartály nélküli kompresszort. Miért? Mert nem szabályozható a levegőnyomás, mint egy tartályosnál, és ez a jó festés kulcsa, sokkal fontosabb, mint egy márkás pisztoly.
Ákos 125065 2012. június 10. 22:59
Válasz erre
Pap Laci félébe, azon belül is csak a tartályosba. A tartály nélküli kompik sok mindenre jók, pl bicikligumi felfújás, de makettezésre nem igazán.
gaborka 125064 2012. június 10. 12:14
Válasz erre
MIlyen pisztolyod van?
- Van rajta ütközőcsavar hátul? Ha igen, mennyire van kiengedve?
- van rajta fojtószelep? Ha igen, ki van engedve?
- ha ezek rendben vannak, a tömlővégek tömítései a helyükön vannak? A szeleptömítés a helyén van? Nincs valamelyik elfordulva és beszorulva a szelepbe vagy a csőbe?
- nincs véletlenül hátrafolyva és beszáradva festék a nyomógomb/szelep közelében? (takarítás)
- a tömlőben nincs víz vagy más lerakódva?
- a szűrő/ülepítő tiszta? Nem kellene kiengedni belőle a szmötyit?
- a tartályban van folyadék? Nem kellene leengedni?

Ha ezek stimmelnek akkor fordulj ahhoz akitől vetted a kompit.

c[ ]
Mesado 125063 2012. június 10. 10:39
Válasz erre
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kiváncsi! Egy ilyen
http://www.uni-max.hu/festokeszlet-mini-szett/d/
kompresszor, vagy egy Pap Laci féle kompresszorba érdemes beruházni?
Tanácstalan vagyok! Kérlek Segítsetek!
Vagy ha valakinek van jobb ötlete Kérem segítsen!
Előre is köszönöm!
Betyár 125062 2012. június 8. 17:55
Válasz erre
Hát ha valakit érdekel.
Eladó 2 db régi típusú német hűtő kompresszor kb 15 évesek de szépen mennek.
érdeklődni betyar21 kukac gmail pont com
Matróz 125061 2012. június 3. 18:49
Válasz erre
Ez velem is így van...kis szüneteket kell tartani hogy lehűljön
Matróz 125060 2012. június 3. 18:49
Válasz erre
Heló
Azt megpróbáltam maximálisan egész ütközésig..nem segített
dudola124 125059 2012. június 3. 18:32
Válasz erre
Szia!

Nekem jól működik,egyetlen baja van,hogy állandóan termeli a levegőt,és ettől hamar
tűzforró lesz.Mondjuk én egy Alder AD370 festékszóró pisztollyal használom,és állítólag
egy Evo,vagy Infinity festékszóró pisztollyal ez már nem így van,ugyan is kevesebb
levegő szükséges hozzájuk,mint a gyengébb minőségű festékszórókhoz.
bercsi 125058 2012. június 3. 18:11
Válasz erre
Tekerd fentebb a nyomásszabályzót...
Matróz 125057 2012. június 3. 17:59
Válasz erre
Helló
vettem magamnak egy új kompresszort most már levegötartállyal(AS-186)de van egy olyan gondom,hogy a tartályban van 4 bar de a pisztolyon alig áramlik ki levegő.Volt egy hosszabb levegőkábelem amit eddig használtam gondoltam naivan a hossza miatt..Egy harmadnál levágtam belőle de ugyanott vagyok mint előtte...alig sziszeg a levegő a pisztolyból...
ted978 125056 2012. június 3. 10:40
Válasz erre
sziasztok!
használ valaki Pap Laci féle AD-238as kompresszort? érdekelne, hogy milyen...

üdv.: Sanyi
Starshiptech 125055 2012. június 2. 19:06
Válasz erre
Légtechnikai boltban nem biztos hogy kapsz..a kék kobrában sincs per pillanat.De a neoart-nál tuti van...
Nincs 125054 2012. június 2. 17:43
Válasz erre
Szia!
Én is vettem egy ilyen kompresszort, As186 névvel, de a kép alapján ugyanaz. A leírása szerint a menete 1/8\" BSP. A légecsetemen ugyanilyen menet van. Így vettem hozzá egy ilyen kábelt.
modellbolt.hu/index.php
Majd gyorscsatlakozót is szeretnék, csak még nem jutottam el légtechnikai boltba.
OLI76 125053 2012. június 2. 17:01
Válasz erre
Hali!

Én képek festéséhez használtam eddig barkács kompresszort, meg egy kis dekor pisztolyt. Most volt egy kis plusz pénzem és vettem egy ST/MACP-44B tartályos kompresszort. Ezt a típust (esetleg más néven) sok helyen hirdetik makettezéshez, airbrush-hoz.
Na, megvettem a kompresszort. Még a boltban megnéztem a nyomásszabályzón lévő kimenetet. A boltban SEMMIT nem tudtak adni, ami rá csatlakozik. Árultak olyan dekor pisztolyt ami nekem is van, kérdeztem hogy azzal hogy lehet összekötni, erre azt mondták nem tudják. Kábel nincs, átalakító nincs.
Bejártam a fél várost, erre egy hegesztős üzletben megnéztük, és oda jutottunk, hogy a nyomásszabályzóból ha kiszedem a csonkot, akkor rakhatok a helyére egy gyorscsatlakozót. Vettem is egyet és itthon kicsit izgulva hogy a nyomáscsökkentő eltörik sikerült kicserélni.
Szerencse, hogy nekem a pisztolyomon már volt itthon kábel, és egy speciális átalakító végén egy gyorscsatlakozó. Így már tudtam használni. Ha ez nincs, akkor még mindig fájna a fejem, hogy hogy kössem össze.

Ez nagy csalódás volt számomra. Gyártanak egy kompresszort amit látszik hogy kis dekorpisztolyhoz is szánnak, így hirdetnek, és nem képesek valami olyan kimenetet rakni rá, adni hozzá valami átalakítót, hogy az ember használni tudja. Igen felbosszantott ez. Így aki a világ végén lakik és postán rendelné meg a kompresszort, mindenképpen olyan embertől rendelje, aki kábelt /átalakítót is küld hozzá, különben ülhet felette pár napig.
Starshiptech 125052 2012. május 21. 09:50
Válasz erre
5470480424
5470480424

Annyiból szeretnélek kiegészíteni hogy ha a tartály nyomásod nagyobb, tehát az említett 7-8bar és a nyomás-szabályzód be van állítva mondjuk 1-1,5bar kimenő nyomásra, valamint a kompresszorod ki és bekapcsolási tartománya mondjuk 8-4bar akkor a köztes 4baron levő X-liter levegő ( tartálymérettől függő) később fog elfogyni mint ha mondjuk ugyan ez a mennyiség csak 2bar...ergo a duplája...tehát a motor is ritkábban kapcsol ki és be ezért később fog tönkremenni mert kevesebbet jár :-) Egyébként pedig nem mindegy milyen hűtőmotorral van csinálva a kompresszor mivel a mostani hűtő és légtechnikás kompresszorok nem erre vannak tervezve.A gáz amit keringtetnek ha jól emlékszem max 1 vagy 1,5 bar állandó nyomáson vannak , zárt rendszerben.
A régebbi hűtőkben előforduló 210W-os vagy nagyobb MAGYAR!motorok strapabíróak és nekem is ilyen ketyeg 15éve a kompresszoromba, majdnem hogy napi használattal..de csak az a széria ami a képmellékleten is látható.
erwyn 125050 2012. május 20. 20:12
Válasz erre
Szia Tibcsi!
Némi változás van a holnapi programomban, 14.00-15.30 között nem leszek itthon. Nem tudom mikor terveztél jönni, beszéljük meg magánban légyszíves! erwynthebeast@freemail.hu

Köszi!
erwyn 125049 2012. május 19. 18:21
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Köszi a segítőkészséget és szeretnék is élni vele! A hétfő is ok!
Köszi!
Erwyn
Tibcsi 125048 2012. május 19. 18:14
Válasz erre
Erwyn,

Én eléggé otthon vagyok elektromos dolgokban (is), majd felugrom hozzzád és megnézem, ha gondolod.

Két eset lehetséges: vagy megszakadt a tekercs, vagy valami szennyeződés a szelepülék alá került és nem tud lezárni. Hétfőn úgyis lesz dolgom arrafelé, akkor megnézném. Magánban megbeszéljük a többit.

Tibcsi
erwyn 125047 2012. május 19. 18:09
Válasz erre
Sziasztok!

Segítsetek legyetek szívesek!
Van egy AS-196A kéthengeres tartályos kompresszorom, amiben nem sok működési idő van, de a garija már rég lejárt és most dobott egy hibapontot. Sajnos az elektromos dolgokban nagyon alap vagyok. A hátsó hengerfejen van egy levegőkivezető csonk amire egy szolenoid szelep van szerelve. Gondolom a lefújásért felelős, hogy könnyebb legyen ismét elidulnia. Szóval ezen a csonkon folyamatosan áramlik ki a levegő, ez a gondom!
Mit tudok tenni?
Köszi!
Tibcsi 125046 2012. április 26. 15:47
Válasz erre
h.erik 125045 2012. április 26. 15:45
Válasz erre
Átsiklottál egy alapvető dolgon. A hűtőkompresszor ami a levegőszállításért felel.Az olajkeringést végző olajpumpa, amit egy lassítóáttétellel ellátott kefés villanymotor hajt, arra kell a fordulatszám szabályzó. Bekötök egy olajnyomás +hőmérő órát a rendszerbe, ami infót szolgáltat a fordulatszám szabályzó tekergetéséhez :D (Hogy játszak is közben :D) Bonyolult és túlkomplikált, de eddig 2440 forintomban van.
Tibcsi 125044 2012. április 26. 15:18
Válasz erre
A pisztolyfúró szabályzója nem biztos, hogy jó hozzá. Abban ugyanis kefés motor van, a kompresszorban meg valószínű nem. Egy próbát megér, de szerintem tök felesleges a fordulatszám szabályzás. Ha nagyon letekered, akkor gyenge lesz, nem bírja erővel. Ekkor úgyis feltekered, és akkor ott vagy, ahonnan indultál. :)
h.erik 125043 2012. április 26. 15:13
Válasz erre
A hangja engem is foglalkoztat, de találtam viszonylag csendes meghajtást, több verzió is van 40-300Wos villanymotorokig.
Alap problémám, hogy nagyon csúfnak találom a burkolat nélküli kompresszorokat. Ha burkolom, akkor bezárom a hőt, és tovább melegszik. A hűtőbordám nagyon jól néz ki, igazi optikai tuning. Így a kettő adta magát, és jött az olajhűtéses ötlet. Mivel nincs ilyen a barkácsok között, így kihívás is egyben. Semmi értelmes okot nem tudok mondani arra, miért kell egy kompresszornak plusz hűtés. (Mert tetszik) Ettől független nagyon hálás vagyok a tanácsokért, ami segítheti a kivitelezést. Legalább ti is jót szórakoztok az "elmebeteg" ötleten.
h.erik 125042 2012. április 26. 14:59
Válasz erre
Köszönöm a hozzászólásokat. :) Ne kíméljetek.

A külső olajhűtéses hűtő kompresszort én is túlzásnak találom, de miért ne építsek egyet ha a hozzávalók megvannak. Idő, és lelkesedés adott. Ha elkészül a túlkomplikált és semmirekellő hűtéssel megáldott barkácskompresszor, az elég mókás lesz. Az eszterga munka is ingyen, és valszeg a csőszerelés is. Az elektronika és a preumatikai szerelés/szerelvényezés fog gondot okozni. Azt nem tudom ingyenben megoldani.
A hozzá értőktől kérdezem, hogy egy 220Vos pisztolyfúró fordulatszám szabályzója nem megfelelő erre a célra? (laikusként azt gondolnám, hogy beköthető, és vezérelhető az olajkeringetésre bekötött hajtómű+ olajpumpa)
multec 125041 2012. április 26. 14:11
Válasz erre
Nincs értelme az olajat külön hűteni, hiszen nem megy ipari szinten, és valószínű hangja is lesz. A gyári ilyen típusú kompresszorokban se hűtik külön az olajat. De ha mindenképpen szükséges akkor egy alászerelt csendes-ventilátor megoldja a problémát. A SIL-AIR cég is készít ilyen változatot. Fontos hogy megfelelő olaj legyen benne, és csak az előírt mennyiség.
Olajat csak akkor nyom a vezetékbe ha véletlenül elborult a kompresszor és olaj került a hengerfej szívó részébe.Régebbi hozzászólásaimban részletesebben is írtam az ilyen típusú sűrítőkről, örök életű szakszerű használat esetén.
vfrtom 125040 2012. április 26. 07:55
Válasz erre
Az én kompresszorom házi és azt hiszem 2,5 bárig van a felső határ állítva, addig tölt és kikapcsol, majd 1,5-nél kapcsol újra. És makettet festeni tökéletes. A reduktort meg én állítom a festékhez.
vfrtom 125039 2012. április 26. 07:51
Válasz erre
Üdv.
Az olajjal egy gond van. Az újabb hűtőkompresszorok észter olajjal vannak töltve. Ez a súlyának 2-3 szorosának megfelelő vizet tud megkötni a légkörből. És akkor annyi mert nincs plusz hűtőközeg ami keni a dugattyút. Ezt kell lecserélni ásványi olajra szinte mindegy milyen csak ásványi legyen és lehetőleg vékony. A szívócsőre meg benzinszűrő és kész. Hűtés szerintem nem kell, hacsak nem ipari a felhasználás. 
Tibcsi 125038 2012. április 26. 07:47
Válasz erre
Igazad van, később vettem észre, miután már elküldtem a hsz.-t. :)
bcsszgab 125037 2012. április 26. 07:36
Válasz erre
Szerintem az olajat szeretné keringtetni azzal a szivattyúval. De kicsit túl lesz komplikálva az a szerkezet. 6-8 bar-t ipari nagy kompresszorokon használnak , tényleg elég a 3-4 bar bőven modellezéshez.
Tibcsi 125036 2012. április 26. 07:22
Válasz erre
Még valami: "potméter" alatt mit értesz? Egy csupasz potmétert, vagy egy tirisztoros teljesítményszabályzót? Mert ha csak egy csupasz potmétert kötsz be a kettőhúszba, kellemetlen meglepetés érhet. Az áramütésről nem is beszélve...
Tibcsi 125035 2012. április 26. 06:32
Válasz erre
Erik,

Szerintem erős túlzás a 6-8 bar... bőven elég, ha egy tartályt 3-4 bar nyomáson tart a rendszer. Egy nyomáskapcsoló kikapcsolja a kompresszort, ha elérte ezt az értéket, így folyamatos üzem sincs. Szerintem az olajhűtés nem a legfontosabb tennivaló egy házi makettező kompresszoron.

A fogaskerék szivattyúval mit akarsz kezdeni? Az kifejezetten hidraulikához való, vagyis folyadékhoz. Makettező célra alkalmatlan.

Tibcsi
bcsszgab 125034 2012. április 25. 20:19
Válasz erre
Üdv!
Nem lehet hogy azért nem foglalkozik senki az olajhűtéssel mert nincs rá szükség ? (nem tudom csak kérdem... ) Én pl. úgy oldom meg hogy ne legyen túlterhelve (és elég gyorsan töltsön), hogy két motort kötök a tartályra. Még csak épülőfélben van a szerkezet, de ha kész akkor megosztom a tapasztalatokat én is.
Mortyi 125033 2012. április 23. 21:45
Válasz erre
h.erik!

Nagyon jó ötlet mármint az hogy, megosztod velünk az építést :)
Én magam is egy házi "tuning" kompi tulajdonosa vagyok ( ami kiválóan működik)
így kíváncsian várom a további részleteket.
Műszaki ember nem vagyok így abban segíteni nem tudok :(
h.erik 125032 2012. április 23. 14:34
Válasz erre
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon. A air brush kompresszor építés foglalkoztat, ezért regisztráltam erre az oldalra. Remélem sok hasznos infót osztotok meg velem, és fordítva. Nem volt egyszerű végig lapozni az 58 oldalnyi hozzászólást, de sok ötletet kaptam. Köszönöm!

A fóromon visszatérő téma a gyári v. házi, olcsó v. drága, olajos v. teflonos, hangos v. csendes. Amit szeretnék, az egy csendes, saját tervezésű, hűtőkompresszoros (=olajos), állandó üzemeltetésre képes, 6-8 bar és 25l/min levegőszállítású kompresszor. (A költségvetése egyenlőre ismeretlen.)

Volt pár szép, és majdnem tökéletes darab a házi kompresszorok között, viszont egy olyant sem találtam ahol a hűtő kompresszor olajával bárki komolyabban foglalkozott volna. Egy két olyant találtam, aki a levegő bemenő ágát kivezette, hogy tiszta szűrt levegő kerüljön a dugattyúba, de ezzel a fabrikálás be is lett fejezve. Ettől a kompresszor még ugyanúgy túlhevülhet, leéghet. Ennek kiküszöbölésére tervezgetek egy külső olajhűtéses kompresszort. A miértjét már elmondtam, de kihangsúlyozom, nem költségkímélés a cél, hanem az alkotás vágya hajt, mellesleg a hűtéshez az olajnyomás+hőmérő kivételével mindent sikerült ingyen beszereznem idáig: fogaskerék szivattyú +1 literes üzemanyagtartály; hajtómű + 40W/220V villanymotor, 40x250x130 hűtőborda + ventilátor, aminek a hajtása a hajtóműből lesz származtatva; hűtő kompresszor; 6kg-os (160x400) tűzoltópalack; vázhoz szükséges zártszelvény + burkolat (PC ház),
Ami megvételre vár: potméter, nyomáskapcsoló, nyomás szabályzó, biztonsági szelep, visszacsapó szelep, nyomásmérő óra, ezek szerelvényei(csapok, csonkok, csövek stb)
Terveim szerint egy kicsivel nagyobb, mint egy PC ház nagyságú burkolatba lenne az egész bezsúfolva, és az előlapra lenne szerelve a palack nyomásmérő, a reduktor, az olajnyomás + hőmérő óra, olajkeringetést vezérlő potméter, olajszivattyú főkapcsoló, kompresszor főkapcsoló, festo (palack légtelenítő) előlapi szelep, az egyik oldalán lenne hűtő borda, (és a másik oldala talán plexi) az egész hordozhatóra és keréken gördülőre egyaránt tervezett.

Megosztom veletek a gondolataimat, és ha kialakul belőle egy párbeszéd, biztosan hasznos lesz a többi fórumozónak is. Azt is kihangsúlyoznám, hogy se nem vizes se nem gázos szakember nem vagyok, ezért a végső összeszerelésben biztosan segítségemre lesz valaki szaki, de addig próbálom a szükséges hozzávalókat beszerezni.
Elfogadok minden építő jellegű kritikát :)
gaborka 125031 2012. április 4. 15:59
Válasz erre
Airforce ott lesz Móváron és feltehetőleg az öreg Gabbert is.

c[ ]
Luthor 125030 2012. április 4. 15:30
Válasz erre
Csinos mod... gratula. Figyelem a hirdetéseket ill Móváron is szétnézek. Köszönöm.
nezelod 125029 2012. április 4. 14:09
Válasz erre
lightning
lightning

Szia !

Próbának szerintem megteszi. A PC-m oldalát ilyennel fújtam (kb 20 perc alatt)
Igaz hogy nem tökéletes, de a nem a BD-130 a szakbarbár hanem én.

Üdv
Luthor 125028 2012. április 4. 13:18
Válasz erre
Első körben úgy látszik nem úszom meg a próbalevest. Milyen stukkert javasoltok ami nem drága, de nem is feltétlenül kidobott pénz? A BD-130-as elmegy szódával? A csereberében hirdet valaki régóta olyat asszem olyan 6k HUF körül, többet most nemigen szánnék rá.
Köszi a tanácsokat előre is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75.