/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
pepe 11837 2009. március 27. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!
Szivesen fogadnék bármilyen képet főleg rozsdás BMP-ről vagy hasonló, magyar jelzésű harckocsiról.

Előre is köszi
pepe
juge75 11836 2009. március 27. 06:05
Válasz erre
Tudom hogy nem ex-orosz.
juge75 11835 2009. március 27. 06:04
Válasz erre
Én most egy REVELL Unimog-ot építek (át).
Borzalmasan rossz!
Még a sok sorjával megküzdöttem, de a kabin az szörnyű.
Ki kellett vágnom a tetőlemez helyét, hogy beférjen amit gyártottak hozzá, az ablakok hiányosak, a két ajtó pedig ha sikerül betenni, akkor 2 mm-es rés tátong az illesztésénél!
A gumi nem a gyakrabban alkalmazott Continental MPT-80, hanem egy csak a BW-re jellemző verzió.
A platónak csak a padló lemeze marad meg, mert arra építem a magyar mistral-2 felépítményét.
MAZHL2005 11834 2009. március 26. 23:27
Válasz erre
Nem akarlak elkeseríteni, de keress egy felülnézeti képet vagy rajzot egy ISZ-2-ről
ezután nézz rá a Zvezda ISZ-2-sedre felülről úgy, hogy az ágyúcső "előrenéz". Ha ugyan az a hibája mint az enyémnek akkor lehet, hogy szükségedlessz egy-két levél szeduxen nyugtatóra.

Üdv: MAZHL2005
MAZHL2005 11833 2009. március 26. 19:16
Válasz erre
Na tessék! A Wikipedia is ezt irjja:
ISU-122 (Istrebitelnaja Samokhodnaya Ustanovka 122)
atiswrc 11832 2009. március 26. 18:51
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekelne 1/35 BTR-80 műgyanta kerék. Tud valaki segíteni a beszerzésében?
Attis
Zéé74 11830 2009. március 25. 21:48
Válasz erre
Szia ftamas!
A Móvári börzén egy cseh csapat szokott, PLASTRUCT márkájú profilokat árulni. Van nekik hatszögletű is, különböző átmérőben 0,5mm 0,8mm stb... 10db szál/csomag, 1szál kb 25cm (az árára már nem emlékszem)
Vagy az Eduard maratások "oldalán" van egy perforáció, ahová öntőkeret darabot lehet belenyomni, gyertya láng "után"!
juge75 11829 2009. március 25. 17:12
Válasz erre
Már írta valaki, öntőkeretet hatszög profilra reszelsz, és mint a húzott szálat, gyertya láng felett megfelelő átmérőre nyújtod, majd borotva pengével darabolod.
ftamas 11828 2009. március 25. 16:36
Válasz erre
Zvezda IS-2 tankomat építem, aminek a futógörgői nem a legszebbek: nincs rajta mindegyik hatlapfejű csavarfej pl. középen nincsen :-(

Van valakinek ötlete, hogyan lehet ilyet utólag méretarányosan csinálni? nem szükséges a hatlapfejű kialakítás, elég lenne akár egy kis kiugró csavarfejre emlékeztető valami is :-)

Köszi!
páncélos 11827 2009. március 25. 15:47
Válasz erre
Gaunt!

Ha jól tudom, akkor műszaki akadályelhárító volt. (Ezt a funkciót már áthelyezték BTR-80 alvázra, hát valami csodálatos)
A siralmas az egészben, hogy rábiggyesztettek egy PSZH tornyot (((valami vízvezeték csővel))). Borzalmas, akárcsak a BLG hídvetőből kreált T-55.
gaunt 11826 2009. március 25. 13:10
Válasz erre
Páncélos!

A Tank.hu-nak az MTLBu-ja milyen változat volt? Egyébként brutál egy jármű, megy mint állat.(Majdnem kivittem vele egy fát egy kanyarban :-) ) Kár hogy ezeket is kivonták.
páncélos 11825 2009. március 25. 07:47
Válasz erre
NINCS!

Sajnos már 1V13,14,15,16 sincs.
MAZHL2005 11824 2009. március 24. 22:06
Válasz erre
btr-80_1v152_01
btr-80_1v152_01

Ez a BTR-80 1V152 tüzrségi-parancsnoki változata. van ilyen "nekünk" ?
juge75 11823 2009. március 24. 12:25
Válasz erre
Friulmodel ATL-14, ATL-34, ATL-54 1/35 (Replica 5990.-) , Master Club MC 135028W (Hobby Easy-n 4.985.-forint).
juge75 11822 2009. március 24. 11:59
Válasz erre
Lánctalpaknál előfordul lógás, hiszen nehéz, de: általában feszes, azért van a láncfeszítő, hogy úgy tartsa, különben kilépne a lánctalpból valamint kompenzálja a szemek nyúlását, hiszen iszonyú erők hatnak rá.
juge75 11821 2009. március 24. 05:44
Válasz erre
ftamas2 11820 2009. március 24. 00:36
Válasz erre
Köszi a linkeket, az orosz nylevűeken sok jó kép van...

IS-2 és ISU-152 fotomaratást láttatok valamelyik modellüzletben? Mindkettő Zvezda kithez kellene...
Elég lassan haladok velük. most a szemenkéni lánctalpat készítem.
Tényleg jó tipp volt az eredeti képek alapján történő makettépítés, mivel néhány makettet amit láttam, irreálisan sok lánctalpszemet tartalmaz...(tudom jól néz ki a "belógó" szemenkénti fém lánctalp, de túlzásokba nem érdemes esni)
juge75 11819 2009. március 22. 05:46
Válasz erre
juge75 11818 2009. március 21. 23:05
Válasz erre
http://www.fotovalkirumodelism.com/page.php?page=245 IS-2
www.fotovalkirumodelism.com/page.php IS-2M
Link gomb nem működik!
juge75 11817 2009. március 21. 23:04
Válasz erre
juge75 11816 2009. március 21. 23:02
Válasz erre
ftamas2 11815 2009. március 21. 22:58
Válasz erre
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat lánctalpfestés ügyben.
Valaki tudna esetleg feltölteni képet az általa festett lánctalpról kis kommentekkel?

Némó hozzászólására reflektálva, valaki tud jó minőségű KORABELI fekete-fehér képet JS-2 (IS-2) és ISU-152 tankról?
Linket szívesen venném :-)
Köszönöm!
Némo 11814 2009. március 21. 21:14
Válasz erre
KV-85(JS-1),JS-2/2m,ISU járművek tekintetében mindig konkrét járműről készült fotó alapján építkezz(nem múzeumi).
Itt nincs olyan hogy ezen csak xy lánctalpat a másikon meg csak mz/x lánctalpat használtak.
páncélos 11813 2009. március 21. 20:52
Válasz erre
rozsdás
rozsdás
használatban
használatban

ftamas2!

Lánctalpfestéssel kapcsolatban berakok két képet.
Az egyik régóta használaton kívüli (rozsdás), a másik használatban lévő harcjármű lánctalpa. Érdemes megnézni a kopásokat és a fényességet. Igaz nem KV-2, mert időutazásra még nem vagyok alkalmas, de szerintem használható. Egy harcjármű lánctalpa nem annyira rozsdás, mint amennyire azt szeretik kidolgozni. Érdemes a futógörgő felületét is figyelembe venni, mert sokan az oldalát koszolják és nem a futófelületet.
ftamas2 11812 2009. március 21. 19:25
Válasz erre
Köszi a lánctalpfestési infókat, még nyitott a kérdés, ne zárjuk le ennyivel :-)

Új kérdéés:
JS-2 tank lánctalal kapcsolatosan Friulnál két típusú lánctalpat találtam. ATL-14 és ATL-54 típust. Különbség: Előbbinél a lánctalpmegvezető fülek a lánctalp hátsó felén mindegyik lánctalpszemen rajta vannak, utóbbinál csak minden második lánctalpszem tartalmazza a megvezetőfüleket ezért nevezik az utóbbit könnyített lánctalpverziónak..

Kérdésem az lenne, hogy mikor mely tankokon alkalmazták az elsőt illeve a második lánctalpverziót?

További érdekesség: Zvezda kitben könnyített a gumilánctalp típusa, Tamya kitben is...néhány korabeli illetve múzeumi tankról készült képet megnézve sok darabon viszont a nem könnyített lánctalp van rajta.

Köszi!

Lehet JS-2 / JSU-152 topicot kellene nyitnom? :-))
vlevi 11811 2009. március 21. 17:33
Válasz erre
IMG_3240
IMG_3240

Én a második verzióval csináltam.
Humbrol 70-et kevertem össze Revell 91 acéllal. Ez volt otthon, természetesen nyugodtan lehet más festékekkel is csinálni. Annak függvényében, hogy mennyire akarod rozsdásra csinálni, lehet variálni. 2:1 arányban a barna-acél nagyon rozsdás lesz, 1:1 úgy-ahogy, 1:2 esetén még kevésbé.
Ezzel telibe lefújtam a lánctalpat. Ettől lett egy erős rozsdás de még fémes hatása.
majd a szárazecsetelésnél több festéket felhasználva fémszínnel (Revell 91) átkentem a lánctalptam. Nem festettem, csak az ecsetet húzgáltam el fölötte. Így a mélyedésekben megmaradt a korábban felvitt rozsdás keverék, de az éleken, ahol egyébként is súrlódik, tiszta fémes lett.
juge75 11810 2009. március 21. 10:23
Válasz erre
Háát.
Két elképzelésem van:
1. Lefested fémszínre (acél), azután rozsda/sár és koptatod ahol kell.
2. Lefested rozsdásra és utána fested az acél színt ahol kopik, fényesedik.
(vagy veszel friul fém lánctalpat (6 ezer forint körül), és azt rozsdásítás után nyugodtan koptathatod.)
ftamas2 11809 2009. március 21. 09:24
Válasz erre
juge75, Köszi a segítséget, de hogyan lehet ilyenre lefesteni? Milyen színek stb...tudom több féle módszer is létezik, leírnátok ki-ki hogyan csinálja?
Köszi!
pipi 11808 2009. március 21. 08:35
Válasz erre
A jobb felső sarokról nincs nagyobb,részletesebb képed?
üdv
juge75 11807 2009. március 21. 05:19
Válasz erre
800px-Kv1e_m1941_parola_2
800px-Kv1e_m1941_parola_2
kv2lp_1
kv2lp_1
KV-2-01
KV-2-01

ftamas2!
Azért van, vagyunk, hogy egymásnak segítsünk!
Rozsda tuti volt olyan helyen, ahol nem tudott távozni a saras víz, ahol a görgők és a meghajtókerék csiszolja, koptatja, és a lánctalp külső részén levő kapaszkodó karmok vannak, ott fénylik, mint a Salamon t..ke, acél színnben!
(Sivatagban a homok hatására például szépen fénylik a talp.)
ftamas2 11806 2009. március 20. 23:56
Válasz erre
Sziasztok,
Érdeklődnék lánctalpfestéssel kapcsolatban: Trumpeter KV-2 tank gumilánctalpát szeretném festeni, ami már magában is selyemfény feketének nevezhető.
Hogyan festenétek le? milyen koptatást alkalmaznátok hozzá? Színek és festési technika érdekelne ha tudnátok segíteni...
Előzmény: lefestettem ModelMaster selyemfényűvel egy ilyen lánctalpat ami nem lett a legjobb(helyenként megfolyott, mert nem figyeltem eléggé, barátnővel telefonáltam festés közben :-)...), letöröltem szintetikus higítóval, erre összement a lánctalp, túl rövíd lett. Szerencsére volt eny másik Kv-tól megmaradt ugyanilyen lánctalp, de ezt nem szeretném elszúrni.
Lánctalpfestésben egyébként sem vagyok jártas túlzottan :-(
Köszi előre is!
Remélem nem haragudtok, hogy ebben a topicban tettem fel kérdésem
juge75 11805 2009. március 20. 21:35
Válasz erre
Szolnokon remélem találkozok közületek is valakivel, Szombatot meló, de Vasárnap ott leszek.
juge75 11804 2009. március 20. 21:23
Válasz erre
Olvasd el a cikket, ma reggel 6 óra óta publikus.
Láthatod az építést, de kérdezz nyugodtan.
juge75 11803 2009. március 20. 21:21
Válasz erre
Nos, ez az ami nekem is feladta a leckét.
Budán, a Replica-boltban vettem Model Master 2 szériából a Russian Armor Green-t (2129),
kevertem hozzá Olive Green-t (1591), fehéret és egy csipetnyi sárgát.
Hasonló a Revell 39, de mégsem az.
Vettem egy halom festéket.
Tény: fotó alapján kell keverni.
Salieri 11802 2009. március 20. 20:42
Válasz erre
Azoknak külön gyártó van:K&L(Két&Láb)v van még az,hogy E&Sz(Egy&Száj):D:D
gaunt 11801 2009. március 20. 20:38
Válasz erre
Nono! azért nem mindenki szerezheti be a K&K termékeit: amputáltaknak nem jár! :-)

Komolyra fordítva a szót, milyen színt használtál?
Gaben 11800 2009. március 20. 18:52
Válasz erre
PA230009
PA230009

Egy kép a gyűjteményemről.
juge75 11799 2009. március 20. 17:08
Válasz erre
Hogyne!
Mindenki beszerezheti a K&K termékei, a Két&Kéz :-)!
No meg, KV, Sör..
Injekciós tűk, vékony rézlemez, rézdrót, stirol, húzott szál és fényképek.
Ha az Eduard fotó maratásra gondolsz, nem.
gaunt 11798 2009. március 20. 13:13
Válasz erre
Juge75!

Nagyon jól néz ki! Használtál valami kiegészítőt?
juge75 11797 2009. március 19. 12:47
Válasz erre
20090319779
20090319779
20090319780
20090319780
20090319781
20090319781
20090319782
20090319782
20090319789
20090319789
20090319788
20090319788
20090319784
20090319784
20090319783
20090319783

Koszolás után.
Milyen lett?
juge75 11796 2009. március 19. 06:14
Válasz erre
Köszi vlevi! :-)
A koszolás, ahol kell még hátravan, ahogyan a lajstrom is.
Viszont hogy mitől lett fényes a matt feketém, az rejtély...
vlevi 11795 2009. március 18. 22:56
Válasz erre
Ennek a problémának az orvoslására egy makettezőtől hallottam a "tuti" megoldást, amibe nem lehet belekötni. Kis szalag-kordonnal rakd körbe :) Esetleg egy-két bámészkodó civilt is odaraksz, és akkor egyértelmű, hogy valami nyíltnapon van kiállítva :)
juge75 11794 2009. március 18. 16:16
Válasz erre
Köszi!
Katona koromban ragyognia kellett a járműnek, nem igazán tűrték meg, ha koszosan álltunk a telephelyre.
Nagyorosziban például az ott lévő két Silka ragyogott garázsban állt ha csak lehetett, a lánctalpa pedig fekete volt, mert ápolták szilikon-al.
Igaz volt ez a szintén 2 db Sztrela-1-re, valamint a többi technikára: Sz-60, Zu-2, Zu-23-2 is.
Mindig lezsírozva (konzerválva) levő eszközöket időnként átnézték (kikonzerválták) le ellenőrizték, esetleg gyakoroltak rajta vagy használták.
M-zárolt csepel műtőkocsit is gyakran ellenőriztük, takarítottuk (Szolnok).
Bár volt olyan, amiből kilógott a vezető lába akkora rés volt rajta (89.Veszre. D.D.), de nem gyakori.
Alakulat és parancsnok függő.
Oroszira ez a negatívum nem volt jellemző, mert nagyszerű parancsnoki és tiszti gárda volt: emberséges de szigorú.
páncélos 11793 2009. március 18. 15:42
Válasz erre
Juge 75!

Szerintem szép lett, vagy lesz.
Én nem értek egyet azokkal, akik állandóan koszolnak, meg rozsdásítanak, az a lényeg, hogy neked jó legyen, és ha ez egy szemlés BRDM, akkor az.
Egy jó tanács viszont:
Én is megépítettem a Dragon BRDM-2 járművet és egy év elteltével szétrepedtek a gumiabroncsok, ha javasolhatom kezeld le valamivel, vagy pillanatragasztóval ragaszd a felnihez.

Másik: A KUB-hoz rakéta engem is érdekelne, 1:35-ben.
Jimbow 11792 2009. március 18. 15:16
Válasz erre
Hú, az nagyon jó lenne!
Ráérek elkezdeni, vár egy BTR-80AM is, plusz egy C1 Ariete. Na meg ez a borzasztó Trumpeter Abrams, amit megbántam már, hogy belekezdtem...

Üdv!
juge75 11791 2009. március 18. 14:35
Válasz erre
Jimbow! Mindenképpen várd meg, mert lesz saját mérethelyes rakétám hozzá!
Valamint elkészítem az 1Sz91M-2 Szurn-t is.
vlevi 11790 2009. március 18. 12:36
Válasz erre
Guglival fordítsd át. A németet egész tűrhetően tudja angolra fordítani. A magyarral viszont ne próbálkozz, csak akkor, ha röhögőgörcsöt akarsz kapni :)
Grande 11789 2009. március 18. 11:49
Válasz erre
Véletlenül találtam ezekre az oldalakra. Sok érdekes részletfotó. Német szöveg, így számomra értelmezhetetnel :).

www.t-64.de/frame-start.htm
www.kotsch88.de/f_t-55am.htm
Jimbow 11788 2009. március 18. 10:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem nagyon jó lett, csak egy kicsit sterilnek tűnik, túl tiszta. Persze nem írtad, hogy végeztél-e teljesen.

Cikk lesz? Mert így csak sejteni tudom, hogy mennyit tuningoltál rajta :D

A KUB-bal hogy állsz? Én még nem tudtam nekikezdeni az SA-6-nak, azt hiszem mire végzek az Abramsemmel, addigra te kész leszel és én a később jövők előnyével indulhatok...
További jó makettezést!
Üdv,
Ádám
juge75 11787 2009. március 17. 21:31
Válasz erre
20090317772
20090317772
20090317773v
20090317773v

Mit szóltok, milyen lett?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.