<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
Carbonos | Adatlap | 127942 | 2008. május 20. 21:03 | ||
gumikacsa | Adatlap | 127941 | 2008. május 20. 21:01 | ||
Carbonos | Adatlap | 127940 | 2008. május 20. 21:00 | ||
Kérlek szépen nemes egyszerűséggel rétegelt lemezből ragasztottam össze kellő vastag anyagot. A fő darabot flexszel tépőzáras csiszolóval alakítottam ki. A hűtőrácsnak a nyílást reszelővel kimélyítettem. A lökös szintén réteglemez dekopírral nagyolva majd pontosan lecsiszolva a homlokra. A babák rajta 1mm es balsa csíkok összegíttelve. A rács az barkácsboltban kaphatő öntapadós ilyen vakolattartó rács csak kettő fedésbe rakva mivel a vízszintes luk kisebb mint a függőleges. A fényszórót oszloposban "esztergáltam" kör ecsetnyélből. A teljes keret ami és a fényszóró körül van az is réteglemez de csak 5-ös, ezt 1 darabból dremellel csiszoltam ki vagy 2 óra alatt. sikerült 2-3 millire vékonyítani h még ne törjön. az összes többi kiemelkedő cucc vagy balsa csík vagy vékony kartonlap kivágva egyszerűen. Majd 3 réteg body füller. Így a kis hézagokat amit nem volt kedvem összegittelni azt is tömítette és majdnem sima csiszi nékül. Ma észrevettem, hogy középen a két ablaktörlő között is van valami kis biz basz azt még pótolom majd. Tényleg valaki igényt tart legumizásra amit felvetettünk egyszer mert felrakott ablaktörlőkkel meg tükrökkel behéz lesz majd. Időben szóljon akinek kell, szívesen a rendelkésére bolcsájtom. De csak ha nekem is önt mégegyet:))) Gábor Ja valaki nem tudja RAL-ban a BKV kéket és szürkét? | |||||
lkpeet | Adatlap | 127939 | 2008. május 20. 20:56 | ||
gumikacsa | Adatlap | 127938 | 2008. május 20. 20:47 | ||
Szia! Nekem már az is fejtörést okoz, hogyan alakítottad ki a homlokfalat ilyen élethűen. Milyen anyag, és milyen technika. | |||||
Carbonos | Adatlap | 127937 | 2008. május 20. 20:30 | ||
Igen Sib ez nagyon baba lenne de külföldről tuti nem rendelek! Nincs rossz tapasztalatom de fo*ok tőle akkor is. Meg egy év mire ideér nem mintha nagyon sietnék:) Azért köszönöm Gábor | |||||
Carbonos | Adatlap | 127936 | 2008. május 20. 20:28 | ||
Nagyon király képek köszi szépen sokat segítenek nagyon. Ígérem minden részegység ami elkészül közlök róla fotót. Írd le pontosan mire vagy kíváncsi és leírom miből van és "hogyan készült":)! Hangsúlyozom lassan haladok mert időm az most szinte egyáltalán nics. Hétvégén remélem lesz új kép!Vezető körüli dolgokon dolgozom jelenleg. Megvan a dobogó baloldali oldalpanel műszerfal váz.Jönnek a részletek amennyire időm engedi, szórógitt, majd fotó... Sajnos képek nélkül csak úgy készültek ezek ahogy én láttam vagy nem láttam a vezetőtől!Majd próbálok korrigálni, szerencsére eldugott helyen vannak. Ülést ki miből szokott csinálni? A vezetőülés fából lesz nálam csak mivel "kárpitozzam" és fessem a mintát szerintetek? Gábor | |||||
sib | Adatlap | 127935 | 2008. május 20. 20:23 | ||
gumikacsa | Adatlap | 127934 | 2008. május 20. 20:15 | ||
Sziasztok! Carbonos, kicsit visszaolvastam, nem kis melóba kezdtél, én személy szerint örülnék több infonak, hogy mi hogy készült, és pláne sok képnek a készülő alkatrészekről. Itt van pár kép, nemrég fotóztam, igaz, 250-es, de a vezetőfülke asszem ugyanaz, mint a 260-asé. Remélem, tudod valamelyiknek hasznát venni (az ülésről is vannak képek). www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25001.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25002.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25003.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25004.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25005.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25006.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25007.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25008.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25009.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25010.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25011.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25012.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25013.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25014.JPG www.kamionszim.hu/kepz/gal/ikarus/250/Ik25015.JPG | |||||
Carbonos | Adatlap | 127933 | 2008. május 20. 20:03 | ||
Szia Ikpeet! Hogyne érdekelne ezért vagyunk itt. Lássuk! Gábor | |||||
lkpeet | Adatlap | 127932 | 2008. május 20. 19:58 | ||
Sziasztok! Régóta olvasom a fórumot,örülök,hogy nem ült le teljesen,sőt van saját építésű busz is. Én éppen egy 415-öst építek,ha van érdeklődés teszek fel képet. lkpeet | |||||
Carbonos | Adatlap | 127931 | 2008. május 20. 19:57 | ||
Szervusztok Nem igazán nem tervezem, hogy kidolgozom az alját:) de azért köszönöm csak amennyi oldalról is látszik. Trepniből kéne nekem 6x3 cm és ebből 6 darab! Lestat nem találok olyat ami erre hasonlítana. Hol találom pontosan? Gábor | |||||
Lestat | Adatlap | 127930 | 2008. május 20. 19:31 | ||
Hali Carbonos. ezen a oldalon taálkoztam hasonlo lemezel lehet jo lehet nem jo neked szucslaszlo67.tar.hu/ Üdv.: Lestat | |||||
pulcsi | Adatlap | 127929 | 2008. május 20. 19:23 | ||
Szia Carbonos!Mekkora méretü anyag kellene mert lehet,hogy tudok trepli lemezt.Peterbilt tüzoltoautóbol maradt meg.Olyan 2,5×3 cm-es körüli méretek Pulcsi | |||||
Matton | Adatlap | 127928 | 2008. május 20. 19:16 | ||
Képem sajnos nincs de az ifának az ülése van bennük azon is megnézheted. Sajnos egy két brigádképem van ahol a háttérben vannak a buszok nem gondoltam akkoriban,hogy valaha valakinek szügsége lenne rá. Sajnos csak a részletek elmondásában tudok segíteni.(vagy ha élethű csoportkábelt szeretnél behúzni a vázba) :) 79 vezeték eggyütt+főkábel! | |||||
Carbonos | Adatlap | 127927 | 2008. május 20. 19:11 | ||
Szia Matton! Örülök az érdeklődésednek. Persze dobok képeket csak egyre kevesebb az időm most. Új munkahely, lakásfelújítást folytatjuk és még beteg is vagyok. Úgyhogy marad hétvégi ill esti elfoglaltságnak. Neked nincs véletlenül képed a vezető ülés alatti "liftről"? Gábor | |||||
Matton | Adatlap | 127926 | 2008. május 20. 18:39 | ||
Szia Carbonos! Nagy örömömmel látom ,hogy el szeretnél készíteni egy ikarust.Arra kérlek ahogy haladsz vele légyszi dobjál róla mind több képet. Én anno mikor még autóvill-szerelőként dolgoztam évekig a városi 260-as típusokat javítottam. Vázig bontottuk őket majd úgy újítottuk fel.Azt hiszem emlékszem minden apró részletére. Ha valami infóval tudok segíteni szólj bátran szívesen segítek. | |||||
Carbonos | Adatlap | 127925 | 2008. május 19. 18:31 | ||
Ja és lehetőleg Mo-i bolt kéne mert külföldről félek rendelni:) | |||||
Carbonos | Adatlap | 127924 | 2008. május 19. 18:09 | ||
Nem nagyon volt időm lemezt készíteni egész nap másztam, meg nem is gondolom hogy teljesen szabályosat tudnék csinálni. Tegnap este próbáltam csak de minden volt csak nem szabályos. Pedig az egyik ajtó nyitva lesz a vezető résznél ott fontos, hogy szép legyen. Nem tudjátok hogy a 720-as készleten kívül lehet ilyet venni táblában? Mármint kazánlemezt? | |||||
Carbonos | Adatlap | 127923 | 2008. május 19. 06:34 | ||
Igen nekem is rémlik valami...Ezek a feliratok valóban ott voltak. Érdekesek az adatok amiket közölsz nem gondoltam volna. Bár mókás volt a saját szememmel Tunéziában Ikarust viszont látni:) | |||||
5N87 | Adatlap | 127922 | 2008. május 18. 20:42 | ||
Gabi,Carbonos! IFA ülések biztos voltak, és alighanem a MÖVE gyártotta őket. Mai napig elöttem vannak az ülés feliratai: egy IFA embléma, majd a MÖVE felirat. Emlékszem rá, csakúgy, mint a "GYERMEK LESZÁLLÁSJELZŐ"-re az első ajtónál. :)) Az Ikarus az egy buszcsaládon belül legyártott buszok számával is világcsúcstartó. A 200-as sorozaton belül 218230 busz készült. Laci | |||||
Carbonos | Adatlap | 127921 | 2008. május 18. 20:27 | ||
Értem. Akkor marad a barkács. Sztem holnap neki is látom valami formázó cuccnak! | |||||
sib | Adatlap | 127920 | 2008. május 18. 19:51 | ||
Fogalmam nincs mennyibe kerül, én nem kamionozok, tőlük kéne kérdezni! | |||||
Carbonos | Adatlap | 127919 | 2008. május 18. 19:49 | ||
Na akkor közös ügyünk a kazánlemez:) Annyira nem vagyok dörzsölt azért csak próbálkozom. Ezt a megoldást már próbáltam, a gyurmát nem oldja meg, szépen felveszi a formát csak szétválasztásnál van h rátapad a gyurma. Viszont a szilikonmentesítő meg tényleg oldja a gyurmát és azzal klasszul lelehet fogkefézni! Akkor nem tudom mi tévő legyek. Nem költenék rá ennyit, hogy őszinte legyek. Mármitn 3-4 ezret. Ha valaki tud kölcsön adni trepnit azt lesokszorosítom. Nem elsőre fog menni de csak megoldom valahogy. Az lenne sirály lenne valakinek egy nagyobb darabja akkor nem kéne egymás mellé nyomkodni. Csak a busz lépcsőjével megegyező darab kéne... Sib Te tudsz valami olcsóbb lemezt mint 3-4 rugó? | |||||
sib | Adatlap | 127918 | 2008. május 18. 19:43 | ||
Szia! Létezik trepnilemez , műanyagból, táblában. Kamionosok használják. | |||||
Z63 | Adatlap | 127917 | 2008. május 18. 19:22 | ||
Carbonos! Ne tagadd! Igazi dörzsölt makettező vagy! Csak azok választanák a legbonyolultabb megoldást! :-) A gyurmát, lehet feloldja a poliészter, a darabot, nem biztos, hogy pontosan tudod rányomkodni a gyurmára stb. De ne aggódj, mi is elvetemültek vagyunk.Ráadásul a magam részéről különösen szeretem az ötletes, alkotó-próbálkozó embereket, mert mindig is ők viszik előbbre a közös ügyet! Üdv,Z63 | |||||
Carbonos | Adatlap | 127916 | 2008. május 18. 19:11 | ||
Szervusztok köszönöm szépen az érdeklődést, a segítőkészségetek is ezt tükrözi. Örülök, hogy ilyen korrekt összetartó társaságnak lehetek a "tagja"! Próbálok mindent elkővetni, hogy a lehető legjobban sikerüljön a mű a tudásomhoz és lehetőségeimhez mérten. Nem tudom eldönteni melyik variációt válasszam. Igazából gyurmalapra nyomkodnék egy kisebb darabot ezzel nagyítva a rendelkzésre álló felületet. Majd erre ecsettel felkenek egy réteg poliészter gélt, száradás után kapok egy ollóval vágható lemezt ami elég nagy. Szerintem ez lesz... | |||||
TempraSW | Adatlap | 127915 | 2008. május 18. 14:20 | ||
Szia Carbonos! Több lehetőséged van. 1, amit Z63 írt neked. 2, Italeri 720 kiegészítő készlet, van benne egy elég méretes darab. kb 3500-4000 Ft a készlet és még gyártják. 3, a kamionos oldalon próbálsz szerezni valakitől elfekvőt. 4, küldtem mailt Szia TempraSW | |||||
Z63 | Adatlap | 127914 | 2008. május 18. 10:39 | ||
Szia Carbonos! Ha van olyan 1/24-s teherautó, amelyiken van kazánlemezmintás alkatrész, akkor fogsz egy darab alufóliát és egy fogkefével szépen rásímogatod.Csak a felhelyezésnél kell vigyáznod, mert amilyen könnyen rákerültek, ugyanúgy el is tünnek a minták.Legjobb, ha a méretre szabott fóliát szépen a helyére "lehelled", majd szuperfolyékony pillanatragasztót az illesztéshez tartva, az szépen beszalad a fólia és az alap közé.Ennél elegánsabb megodás nincs, csak a maratás.Érdeklődve figyelem a munkád, igen bíztató! Üdv,Z63 | |||||
Carbonos | Adatlap | 127913 | 2008. május 18. 08:36 | ||
Szervusz Gabi Ez az adat nagyon nem egyszerű. Sejtettem, hogy világcsúcs. Ha nincs is fotó legalább nagyobb így az esály, hogy találok. Vagy leintek egy IFÁt:D Köszönöm szépen. Gábor | |||||
Gabi | Adatlap | 127912 | 2008. május 18. 08:33 | ||
260-as bocsi, elírtam. | |||||
Gabi | Adatlap | 127911 | 2008. május 18. 08:32 | ||
Szia Carbonos! Eredetileg vagy Karosa (ez volt a Liazban is) vagy Ifa üléseket használtak a vezetőnek, csak már én se emlékszem pontosan melyiket, de hasonló a kettő mechanizmusa. Egy éredekes számadat, hogy az Ikarus fennállása során a 266-os típusból összesen 72547 db-ot gyártott, mellyel világ szinten is csúcstartó az egy adott típusból gyártott busz tekintetében. Gabi | |||||
Carbonos | Adatlap | 127910 | 2008. május 18. 08:12 | ||
Üdv Van valakinek fotója a vezető ülése alatt elhelyezkedő csillapító mechanizmusról? Gábor | |||||
Carbonos | Adatlap | 127909 | 2008. május 17. 20:57 | ||
Igen igen! Mondjuk csak ha abból indulok ki, hogy már a homlok résznél is vannak eltérések ha nagyon kritikus akarok lenni,a kollégáknak mégis tetszik és felismerhető. Ennyit akarok csak elérni... | |||||
jabel | Adatlap | 127908 | 2008. május 17. 20:53 | ||
Üdv! Nagyon jól néz ki! sok sikert hozzá. Még ha gondolod jó budapesti módra kiszaggathatnád az üléseket, összefirkálhatnád a falakat stb! Sok sikert a géphez! | |||||
5N87 | Adatlap | 127907 | 2008. május 17. 20:34 | ||
Szerintem pont az a lényeg, amit leírtál. Lehet apró eltérés, ha az nem feltűnő. A lényeg az, hogy aki ránéz, kézbe veszi, lássa benne az eredetit és annak jellegzetességeit. Például lényeges, hogy a középső ajtó nem középen van. A lépcsőre nincs ötletem, de majd töprengek rajta én is. Laci | |||||
Carbonos | Adatlap | 127906 | 2008. május 17. 20:06 | ||
Nah szép mondhatom. BKV-s hozzáállás! Ez a jellegrajz megvan köszi nagy segítség belőni az arányokat. Egyébként szerinted gáz ha nem minden milliméter pontosan úgy van ahogy az eredetin? Sajnos ha akarnám se tudnám. De csak minimálisak az eltérések. Azt akarom elérni, hogy minden részletnél a nézelődőnek beugorjon, hogy igen ezt már láttam tényleg így néz ki, nem igazán észrehetőek a különbségek.A lépcsőn a kazánlemezt mivel lehet imitálni? (tudom, hogy lehet rendelni csak házilag kéne megoldani mert a kerekeken kívül semmit nem akarok venni) | |||||
5N87 | Adatlap | 127905 | 2008. május 17. 19:42 | ||
www.makettinfo.hu/upload/200805/108534_44983_260t4.jpg Nincs mit. Találtam egy jellegrajzot is. Elég sok méret fel van rajta tüntetve. Ez is troli, de a Te szempontodból lényegtelen. Egyébként 260-as troliból mindössze két darab készült. Az egyiket a BKV hsználta, a másik a néhai NDK-nak készült. Az első romos állapotban még megvan, a másik hazajött és szétbontották. :(( Laci | |||||
Carbonos | Adatlap | 127904 | 2008. május 17. 18:32 | ||
Szia 5N87! Nagyon jók köszönöm szépen a fele kb pont az amit kerestem. Ma elmentem buszozni egyet sztem simán azt hitte a sofőr, hogy homokos vagyok mert odasimultam a fülke mellé és bámultam befelé:D Fotózni nem volt arcom így marad a látottak. Felkerült a "kesztyűtartós" fedlap rajta a műszerfal. Most a katedrát késztíem az oldalpanellel. Ezek mind a homlokfallal képeznek majd egy egységet. Sokmindenben a fantáziámra hagyatkozom remélem elég lesz az is ahoz, hogy szép legyen. Gábor | |||||
5N87 | Adatlap | 127903 | 2008. május 17. 17:57 | ||
Szia Carbonos! Találtam pár belső képet: www.freeweb.hu/bpikarus/kepek/bpi005-500/bpi200ute.jpg www.old-ikarus.hu/260/lotharides/GC-49-63-utas.jpg www.old-ikarus.hu/260/lotharides/GC-51-39_vez.jpg www.freeweb.hu/busztipusok/260/260-482.jpg www.freeweb.hu/busztipusok/260/260-483.jpg www.freeweb.hu/busztipusok/280/280-177.jpg makettinfo.hu/upload/200805/108528_39117_N225_2.JPG 1:Mai változat vezetőfülkéje 2:Régi típusú vezetőfülke 3:Régi típusú műszerfal 4:Mai változat hátsó fele 5:Mai műszerfal 6:Régi 280-as fülke. Itt jól látszik az alsó rész. 7:Ez ugyan egy 280-as troli viszonylatjelző táblája, de ez az egyetlen kép, amit találtam Laci | |||||
Carbonos | Adatlap | 127902 | 2008. május 16. 21:26 | ||
Hm...Köszönöm szépen. Megmondom öszintén, hogy gondoltam én is rá, hogy lekéne gumizni szépen és akkor lehetne "sorozatban" gyártani. Végülis megoldható kész állapotában is egyes oldalakról majd gyantából vagy üvegszálból elkészíteni. Ezzel is bővitve a boldog tulajok számát. Tehát ha valaki igényt tart rá akkor természetesen lehet róla szó minden további nélkül. De ez még odébb van, egyelőre valahogy legyen kész! | |||||
Emerick | Adatlap | 127901 | 2008. május 16. 21:18 | ||
Szia! Ez pöpec! Jó kezed van! Még hogy nem vagy nagy makettező! Engem már most bőven túlszárnyaltál. :) Két példányt "kellene" készítened, hogy aztán néhány szemfüles kollega lemásolhassa/lemásoltassa műgyantából. ;) Ha készen lesz egyszer, mindenképpen látnom kell! Üdv: Em. | |||||
Carbonos | Adatlap | 127900 | 2008. május 16. 18:08 | ||
Kedves Tőled a felajánlás köszönöm szépen de nem hiszem, hogy megyek. Igazából nem vagyok nagy makettező csak most kedvet kaptam ehez. Ha kész lesz akkor majd talán megmutatom valahol. De tényleg köszönöm mégegyszer. Gábor | |||||
Gabi | Adatlap | 127899 | 2008. május 16. 18:04 | ||
Szia! Jössz jövő héten Jászberénybe a MOK Kupára? Mert nekem van békebeli Ikarusos prospektusom a 260-ról is, azt oda tudom addig adni, hogy átnézd, és lefotózgasd belőle amit akarsz, de csak itt a helyszínen, mert ez már igazi kincs. Gabi | |||||
Carbonos | Adatlap | 127898 | 2008. május 16. 18:00 | ||
Hát próbálkozom, de egyes nézetekből sajnos nem tükrözi a valóságot, de avatatlan szem észre sem veszi. Ha megkérlek titeket nem küldene valaki belsőtérről fotókat? Pilótafülke, ahol az adattábla van meg egy pár belső kép. Az is jó ha adtok valami linket ahol vannak ilyen fotók. Tömött buszon csaknem állok neki fotózni:) | |||||
Gabi | Adatlap | 127897 | 2008. május 16. 17:55 | ||
Szia! Szerintem nagyon szép, elég jó részletesnek néz ki, várom milyen lesz a továbbiakban. Gabi | |||||
Carbonos | Adatlap | 127896 | 2008. május 16. 16:30 | ||
Örülök, hogy valakinek tetszik. Nekem is ezek a kedvenceim. Remélem lesz kitartásom mert abból nem állok jól... Pláne, hogy kedves párom ránézett és azt sem tudta mi ez:) Egyébként kédergumit miből szoktatok csinálni? Nagyon ül ez a topik:(Azóta kapott mégegy réteg füllert nemsokára elkezdem a szélvédőkeretet és tető elejét egy darabban. | |||||
5N87 | Adatlap | 127895 | 2008. május 16. 15:56 | ||
Szia Carbonos! Nekem nagyon tetszik. Nagyon szeretem az Ikarus buszokat, azon belül is a 200-as sorozat a kedvencem. Sok sikert és kitartást kívánok hozzá! :)) Üdv: Laci | |||||
Carbonos | Adatlap | 127894 | 2008. május 16. 15:02 | ||
Egyébként bocs a képminőségért csak a fényképezővel akármit csináltam, olyan fényes volt, hogy nem látszott semmi. Maradt a teló. Ez sokat ront a minőségén, élőben azért jobban néz ki:D | |||||
Carbonos | Adatlap | 127893 | 2008. május 16. 15:00 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Beltért mennyire tervezed kidolgozni? Jól ltom, hogy ez is 24-es méret?
Gábor