<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27. |
Petya | Adatlap | 128511 | 2012. február 13. 20:18 | ![]() | |
Szerk.: hajgumi=befőttes gumi. Előzmény: (128510) Petya 2012. február 13. 20:05 | |||||
Petya | Adatlap | 128510 | 2012. február 13. 20:05 | ![]() | |
Szerintem is a sztirol a legalkalmasabb erre a célra! Hamarosan Én is nekiállok, eddig kis méretekben gyakoroltam-kísérleteztem. Néhány tapasztalat: remekül lehet hajlítani, főleg melegen viszont vigyázni is kell, mert könnyen eltörik. Ragasztani sima pillanatragasztó vagy nitrohigított önmagával! Egybedolgozás, csiszolás, tömítés majd alapozás (Én sima PLASTIK PRIMER műanyagalapozó spray-t használtam). Az ablakok kéderezése...ha a méretarány megengedi (Nálam igen-megtekinthető pár makettemnél) akkor a fekete vagy feketére festett hajgumi tökéletes megoldást jelent. Elég végighúzni rajta a fekete alkoholos filcet. Ahol pedig ez nem kivitelezhető szilikon-kaucsuk ragasztó a legjobb megoldás (eleve érdemes ezzel ragasztani) majd festeni, bár az már nehezebb. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128509 | 2012. február 13. 19:30 | ![]() | |
A műanyagban annyira nem vagyok otthon, én papírból építek a gumikéderek majd nyomtatottak lesznek. Viszont azt szeretném kérdezni arrafelé járnak még 266-osok? Esetleg belső térről érdekelnének még részletfotók, lépcsők és környéke sofőr mögötti rés, dobogók és környékük, a hátsó üléssor mögött az ablak párkánya stb. | |||||
Freddy | Adatlap | 128508 | 2012. február 13. 18:06 | ![]() | |
Na ezen én is gondolkoztam. Előző scratchbuild makettemen puttyból csináltam, de azzal sok munka van, nagyon nehéz egyenletesre megcsinálni, pláne, hogy a buszra nem csak két szélvédő kell. Mostanában fotómaratásban gondolkodom, az egyenletes, és aztán méretaránytól függően lehet hizlalni. | |||||
hajdubus | Adatlap | 128507 | 2012. február 13. 16:07 | ![]() | |
Sziasztok! Nemrég találtam rá erre az oldalra, és látván a szebbnél szebb egyéni munkákat, gondolkodóba estem, hogy újra belekezdek a makettezésbe, amit pár éve abbahagytam. Mielőtt végleg elhatároznám magam, hogy belevágok egy autóbusz kicsinyített másának elkészítésébe, szeretnék fejben szinte mindent lejátszani, végiggondolni. Fő alapanyagként sztirolt használnék és érdekelne, hogy mivel érdemes majd alapozni azt. Illetve a tapasztaltabbak tanácsát kérném abban is, hogy milyen eljárással lehet élethűen kivitelezni a jármű üvegei körül lévő gumiágyat? | |||||
Bogyi | Adatlap | 128506 | 2012. február 12. 20:37 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128505 | 2012. február 6. 06:24 | ![]() | |
gumikacsa | Adatlap | 128504 | 2012. február 4. 20:41 | ![]() | |
Szia Bigi! Tudtam én, hogy Te vagy az én emberem :D Keresni foglak ez ügyben. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128503 | 2012. február 4. 17:54 | ![]() | |
bigboy | Adatlap | 128502 | 2012. február 4. 15:33 | ![]() | |
Üdv 13db van itthon, ülő ,álló ,guggoló, mind férfi.De vannak Tamiya Fujimi készletek itthon is makett boltokban,elvétve ,gyerek és női figurák is.Üdv bigboy | |||||
bigboy | Adatlap | 128501 | 2012. február 4. 13:15 | ![]() | |
Üdv igen vannak.Akár nekem is. Üdv bigboy | |||||
gumikacsa | Adatlap | 128500 | 2012. február 3. 23:58 | ![]() | |
Sziasztok! Civil figurák léteznek 1:24-ben? Belekezdtem egy buszos dióba, 1 figura mindenképpen kellene. Üdv: Kacsa | |||||
Petya | Adatlap | 128499 | 2012. február 3. 20:04 | ![]() | |
Szevasz Jani! Sikerült Daninak a Politoys? Kérek egy e-mailt ez ügyben! Micsoda FTC busz lett az első :-) | |||||
Sjoca69 | Adatlap | 128498 | 2012. február 3. 18:56 | ![]() | |
Sjoca69 | Adatlap | 128497 | 2012. február 3. 18:55 | ![]() | |
http://www.youtube.com/watch?v=c7V-Hy_ZHik&feature=colike | |||||
Petya | Adatlap | 128496 | 2012. február 2. 15:24 | ![]() | |
Ebben tévedsz...aki behozta most ezt a pár darabot, már hozott egyszer ugyanennyit megrendelésre és mindegyik elkelt! Eddig csak a Vector volt, most itt van ez, ez szebb! A belső tere valóban nem a legjobb, főleg az ajtók és a sofőr mögötti fal, de semmi se tökéletes. Az ára pedig itthon 40-nél kezdődik! Jelenleg is fut egy aukció a Vaterán, már most 40 körül jár... | |||||
lalipapi | Adatlap | 128495 | 2012. február 2. 15:02 | ![]() | |
Hali! Szerintem nem lesz túl nagy kereslet nálunk erre mivel az ára posta nélkül már közel 30000ft (4250 rubel!) Annyira azért tényleg nem jó:) | |||||
denkmeyer | Adatlap | 128494 | 2012. február 2. 07:37 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128493 | 2012. február 1. 21:14 | ![]() | |
Klasszak, de azért a képeket nézve, még dolgozni kell egy jó makettezőnek rajta. Pl. gumitömítések, apróbb részletek, belső tér, rendszám, stb. Nálunk kb mennyiért kínálják? | |||||
Petya | Adatlap | 128492 | 2012. február 1. 19:29 | ![]() | |
1/43-as méretarány! Anyaga fém, műanyag alkatrészekkel. A gyártó honlapja:www.classicbus.ru/en/ikarus-280/ | |||||
denkmeyer | Adatlap | 128491 | 2012. február 1. 14:54 | ![]() | |
Petya | Adatlap | 128490 | 2012. február 1. 13:36 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128489 | 2012. január 31. 20:52 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128488 | 2012. január 26. 07:00 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128487 | 2012. január 25. 16:45 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128486 | 2012. január 24. 21:38 | ![]() | |
Ha már 266-os, akkor a Szerelem második vérig főcímében van egy korai típus. A belsejében a kapaszkodók ezüst színűek. A barna műbőr ülések pedig fekete fogantyúsak...egy újabb változat. Van még egy az Üvegtigris 1 c. filmben is de azt hiszem az csak kívülről látszik. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128485 | 2012. január 23. 18:54 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128484 | 2012. január 23. 18:53 | ![]() | |
Szép makett, én néztem Rigó bácsi makettjeit és a 266-ost ő is legyártotta. Én nem hasonlítanám össze más makettekkel, hiszen a fa adja a lehetőségek korlátait. Kivitelre szép. Én közben elkészültem a többi oldal nézeti rajzaival, jöhetnek a belső tér pontosított rajzai. | |||||
Petya | Adatlap | 128483 | 2012. január 23. 16:36 | ![]() | |
Bogyi | Adatlap | 128482 | 2012. január 22. 20:41 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 128481 | 2012. január 20. 22:03 | ![]() | |
Szia Bogyi! Így a képről már tökéletesen látszik a különbség, ami tényleg minimális. Amikor az ember az igazi ülést nézi a buszon, kissé nagyobbnak tűnik a különbség,ezért jeleztem korábban, de valóban, teljesen korrekt a mérésed! Eddig nagyon tetszik még akkor is, ha nem építek papírmaketteket! Kíváncsian várom a folytatást! Üdv,Z63 | |||||
Bogyi | Adatlap | 128480 | 2012. január 19. 06:49 | ![]() | |
A korábban kézzel előrajzolt ábráimat is újra átnéztem az ülések kapcsán és találtam benne hibákat, úgy hogy összekötöm a kellemeset a hasznossal: a számítógépes berajzoláskor javítok minden hibát. De ezúttal az adatokat a megfelelő vázrajzról szedem. A jobb oldal már majdnem kész, a kerekeket kell még kidolgozni. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128478 | 2012. január 16. 21:50 | ![]() | |
Gabi bogarat ültettél a fülembe! Ma hazafelé a helyi járaton pontosan ilyen szögletes ülésben ültem. De nem álltam neki a tömött buszon centivel méregetni :-) Az igazolványomat pörgettem rajta végig, ez sokkal gyorsabb, a támlánál pedig a táskámmal és az igazolvánnyal mértem. És tessék. Íme az eredmény, a támla OK a maketten is, de az ülőke kicsivel rövidebb. KB 2 mm-rel 1:24-ben. Igazolásképp odatettem egy ilyen ülés képéhez, ami nagyjából 90 fokban látszik, a papír ülést. Hasonló eredményre jutottam. De azért nem fogom elhamarkodni az áttervezést mert újra megrajzolom a belső teret, nem látok-e túl nagy hézagokat így az üléssorok között. Sajnos az üléseket a gyári jellegrajz alapján terveztem, sajnos az nem pontos. | |||||
Bogyi | Adatlap | 128477 | 2012. január 15. 20:54 | ![]() | |
Köszönöm a tippeket! Természetesen az egész buszt szeretném papírból elkészíteni majd, beleértve a karosszériát is. Több rétegű lesz, azt lehet majd színes kartonból készítem el, még folyik a vektorgrafikus rajzolása. Az én fejemben is megfordult a sablonozás, de így legalább pontosabb eredmény érhető el a vektorgrafikus számítógépes tervezéssel. Az üléseken a fehér élek nem véletlenül maradtak fehérek, mivel ez imitáció, mely a műbőr üléseken található fehér varratot szemlélteti. Ma már fekete vagy barna ez az üléseken. Lásd Gabi 0031-es képén. | |||||
Petya | Adatlap | 128476 | 2012. január 15. 20:43 | ![]() | |
Ha elfogadsz pár tanácsot: 1. Nem kell ennyi ragasztási fül, sok macera kivagdosni, egyszerűbb élen ragasztani. 2. Az ülések illesztésénél a fehér éleket fesd le barnával. 3. Szerintem egyszerűbb lett volna legyártani egy sablont és az alapján megrajzolgatni anyagában színes kartonra, így nem kellene élfesteni. 4. Tapasztalatom szerint a papír elég hálátlan anyag. Ha tudod, a karosszériát inkább sztirolból készítsd el. Egyébként kíváncsian várom a folytatást, jó típust választottál! | |||||
Bogyi | Adatlap | 128475 | 2012. január 15. 20:34 | ![]() | |
Nagyon köszönöm az anyagokat! Érdekes, mennyi verzió volt. Az ülések támlája természetesen nálam is hosszabb, amiért a képeken ez a +2,5 mm nem nagyon látszik, az azért van mert a támla még ferde is és csalóka a kép. Ma elkészült az első 10 ülés nyomtatása és egyet össze is raktam, az összehasonlítás céljából a tegnapi mintával együtt fotóztam le. A könyv valószínű az első darabok egyikét mutatja. Ezekben még az egyszerű alakú műszerfalat alkalmazták. | |||||
Z63 | Adatlap | 128474 | 2012. január 15. 11:24 | ![]() | |
Bogyi! Most én is beleestem az általam sokszor kritizált hibába, hogy nem pörgettem vissza! Persze, hogy 266-os! | |||||
Gabi | Adatlap | 128473 | 2012. január 15. 10:43 | ![]() | |
Szia Bogyi! Nagyon jó kis projekt lesz ez! Ahhot képest, hogy a 266-os Ikarust amolyan kiegészítőnek szánták, bizony a volánok egyik alapjárműve lett annó, persze az olcsó ára miatt. Találtam egy régi prospektust, igaz sok kép nincs benne (és nem a 266.25-ös típus, csak a normál), és az Ikarusos könyvben is csak egy kis kép van a belsőről. Az eredeti verziókban amennyire emlékszem, mindkét oldalon az első üléssor volt magasabban, utána már a padlón a hátsó kerékdobig, ahol megint magasabban volt. Volt olyan verzió is, ahol a 2-3 üléssor és a hátsók egyike szembe volt fordítva egymással, és volt olyan is, ahol mind menetirányba nézett. Amennyiben tud a barátod képeket csinálni egy még meglévő példányról, akkor érdemes azt megmintázni mindenben, mert a felújítások után a helyi volánok sokszor a saját igényeik szerint építették át, vagy a rendelkezésre álló anyagokból, így pl az üléselhelyezés is változhatott (én utaztam mindkét variációval régen). Amit Zoli írt az ülésről, abban szerintem is igaza van, a támla arányosan magasabb volt. Gabi | |||||
Z63 | Adatlap | 128472 | 2012. január 15. 09:59 | ![]() | |
Szia Bogyi! Ezek az ülések melyik típushoz készültek? A 266-hoz? Lehet, hogy tévedek, de mintha a háttámla egy kicsit magasabb lenne az eredetin. Így, a képen úgy tűnik, mintha egyforma lenne az ülés és a támla is. Mielőtt a 45-öt legyártod, kérlek nézz utána, nehogy kárbaveszett munkává váljék! Üdv,Z63 | |||||
Bogyi | Adatlap | 128471 | 2012. január 14. 20:50 | ![]() | |
Szia Tomi! Nagyon klasszak a képek én mindig is a régi képeket szerettem jobban, mert azokon a járművek eredeti állapotukban, kialakításukban jelennek meg. Szia Kamovos, köszi a linkeket, a nagy többség megvan a képekből. Egy kolega készít fotókat még elfekvő 266-osról. Minden esetre ma megterveztem az utasülést és le is gyártottam egy mintadarabot. Most jöhet a 45 db legyártása. | |||||
ptamas | Adatlap | 128470 | 2012. január 14. 00:23 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 128469 | 2012. január 11. 08:58 | ![]() | |
Szia Bogyi! Tudod! Googli a barátunk Ezt találtam: www.friweb.hu/buszok/ik266.htm www.google.hu/imgres www.google.hu/imgres www.google.hu/imgres Üdv: kamovos | |||||
Bogyi | Adatlap | 128468 | 2012. január 11. 06:41 | ![]() | |
Sziasztok! Egy Ikarus 266.25-ösbe kezdtem bele, 1:24-es méretarányban. Természetesen papírból. Eddig a részletes rajzok elkészítése a fő feladat, amiről aztán az alkatrészeket le tudom venni. Jelenleg a képek szerinti állapotú, 2 db teszt üléstámlával. Viszont a menetirány szerinti bal oldalon a sofőr mögötti és az első üléspár közötti részről nincs fotó a neten sem. Ha valakinek volna azt szívesen fogadnám. Köszönöm előre is. | |||||
Petya | Adatlap | 128467 | 2012. január 1. 03:30 | ![]() | |
Makettekben gazdag, Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! ui.: megjelent az idei első cikkem! :-) | |||||
ptamas | Adatlap | 128466 | 2011. december 31. 11:31 | ![]() | |
ptamas | Adatlap | 128465 | 2011. december 31. 11:30 | ![]() | |
Sziasztok! Ez valami újdonság lenne? Én eddig teljesen lemaradtam róla. Jövő héten meglesznek a képek is. Üdv és Új Buszokban Gazdag Új Évet Kívánok Nektek és a szerencsétlen magyar Volánoknak is! | |||||
Petya | Adatlap | 128464 | 2011. december 29. 16:36 | ![]() | |
Én mindenképpen megnézném, kíváncsi vagyok rá! Elkészült a videó a Kisalföld Volán 260-asáról: www.youtube.com/watch | |||||
bangomiki | Adatlap | 128463 | 2011. december 26. 13:19 | ![]() | |
sziasztok buszosok!mindenkinek nagyon boldog ünnepeket kívánok és sok csodálatos buszocskát!üdv:bangomiki | |||||
ptamas | Adatlap | 128462 | 2011. december 25. 23:22 | ![]() | |
Szia! Hát maradjunk annyiban, hogy nem teljesen szándékos volt, de legalább olyan mintha direkt így akartam volna.:) 4 db eredeti képet találtam a buszról, ha kéritek felrakhatom majd ide. ÜDv Tamás | |||||
Petya | Adatlap | 128461 | 2011. december 25. 21:42 | ![]() | |
Köszönöm Gabi, örülök, hogy tetszik! Voltak azért hibái, a cikkemben olvasható! Egyenlőre nincs publikálva így addig is megtekinthető a felhasználónevem alatt. Nem végleges még, hiányzik egy pár jó kép, de maga a cikk már nem fog változni. ptamas! Biztos örülni fog neki, szép ajándék! Az oldalán szándékosan vannak "kopások"? Gondolom volt az igazin is...arról nincs képed? Sjoca69! Köszi, nehéz vele betelni..:-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |