/ Fórumok /

Autóbuszok, buszmakettek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.
Bogyi 521878 2013. január 13. 20:42
Válasz erre
046
046

Lassan, de biztosan készülget a 266-os. Elkezdődtek a tető munkálatai. Sorban tervezgetem a cellákat, az első kettő már megvan. Figyelni kell a kartonvastagság beszámítására, eddig még ment. Jöhet a többi 10 szakasz.
zsury 521295 2013. január 8. 14:05
Válasz erre
Nekem is megvan...kölyökkorom kedvenc járgánya :) Nagybátyám ilyennel dolgozott anno...rengeteget potyáztam rajta...:D :D
Freddy 521294 2013. január 8. 13:34
Válasz erre
Israti71 520199 2012. december 31. 09:19
Válasz erre
ikarus661

Internetes kép
ikarus661

Üdv "buszos" urak:-)
Bár nekem nem voltak sosem busz makettjeim,most már van:-)
Anyósomék kar.ajándéka,egy 1:72 Ikarus 66 makettecske.
Most nem tudom eldönteni hogy szeret...vagy utál:-)))

Mindenkinek boldog(abb) új évet kívánok: D.A
hajdubus 520118 2012. december 30. 10:07
Válasz erre
Ügyes technika, elég lehetett kivitelezni.
Bogyi 519947 2012. december 28. 17:14
Válasz erre
Köszönöm! Meg is szenvedtem eddig vele. Nos a technikája a következő: A kerék futófelülete eredetileg egy kicsit kisebb kerületű, mint az oldalfalak. Így ha beleragasztom a cikk-cakkos csíkokat akkor pontosan egy szintbe kerül az oldalfalakkal.
hajdubus 519912 2012. december 28. 09:58
Válasz erre
Ez gyönyörű! :)
A mintázat hogyan készült bele?
Bogyi 519893 2012. december 27. 21:55
Válasz erre
045
045

Már három gumiabroncs elkészült., még ugyanennyi és jöhetnek a trilexek
Vik30 128601 2012. december 13. 07:56
Válasz erre
149702_519916811359989_271800916_n
149702_5199168113599...
262706_519917021359968_1831372314_n
262706_5199170213599...

Nálam kis karácsonyi ajándék készült.
Bogyi 128600 2012. december 1. 22:57
Válasz erre
042
042
043
043
044
044

Egy kis fejlesztés a buszon: elkészültek a nyers gumik, csakis az eredeti műszaki adatok alapján és persze még lesz mintázat is, aztán festés. Majd ezekbe kell belegyártani a Trilex felniket.
Z63 128599 2012. november 21. 22:37
Válasz erre
Szia Petya!
Írtam magánban.Bár már nincs jelentősége.
Tisztelettel,Z63
Petya 128598 2012. november 21. 11:40
Válasz erre
Üdv! Parancsolsz? Én eddig mindig mindenkinek szívesen segítettem, küldtem anyagokat, ha megkerestek. Szerintem sokan tanúsíthatják. Most hirtelen nem tudom, hogy ki vagy és mikor történt ez, de az biztos, hogyha írtál, akkor Én válaszoltam és elküldtem, amit tudtam. Ha esetleg nem kaptad meg, írj egy e-mailt és elküldöm újra.
Leslie! Ez továbbra is gyönyörű, remélem hamarosan elkészültök és folytatjátok más típusokkal is!
Z63 128597 2012. november 20. 19:22
Válasz erre
Most már értem, miért ért véget részedről olyan kurtán-furcsán a levelezésünk, amelyben IK60-as anyagot kértem tőled. Egy, akár nemleges választ is szívesen vettem volna tőled akkor!
Azért köszi!
Z63
Leslie 128596 2012. november 19. 10:08
Válasz erre
100_0657
100_0657
100_0702
100_0702
100_0704
100_0704
100_0696
100_0696

Sziasztok!

Gödöllőn újra látható volt a készülő 415-ös. Még építés alatt van, de már nagyon látszik a fény az alagút végén :-).

Üdv.:

Leslie
hajdubus 128595 2012. november 16. 19:33
Válasz erre
Igazad van, ezt benéztem, de holnap majd kijavítom. Köszi, hogy szóltál!
Bogyi 128594 2012. november 16. 19:21
Válasz erre
Szia Hajdubus!

Jól alakul a 266-os, csak a hátsó 5-ös ülés elötti padlórészt egy picit korrigálni kell. ahogy leszálltunk annó róla, középen is volt egy kis dobogó.

Én továbbra is üléseket gyártottam még.14 db van kész a 45-ből.
hajdubus 128593 2012. november 16. 18:51
Válasz erre
ik1

beltér
ik1
ik2

belter2
ik2

Ma volt egy kis időm, úgyhogy nekiláttam a beltérnek.
Bogyi 128592 2012. október 14. 20:35
Válasz erre
041
041

Az 266-os is lassan halad, itt meg is kell tervezni az egyes alkatrészeket és ezen felül, pl. a műszerfalnál 6 db próbaépítés történt, mire a végleges formáját és pontosságát elnyerte. Ma egy kis ülésgyártás volt soron. Ez már az újra módosított, keskenyebb változat. Egy kapaszkodósat és egy símát teljesen össze is raktam.
Petya 128591 2012. október 14. 10:25
Válasz erre
Köszi mindenkinek! Nagyon lassan készül, de folyamatosan írom a cikket, így amint elkészült minden info-t megosztok róla!
hajdubus 128590 2012. október 14. 09:09
Válasz erre
Jól néz ki! A tető sarkainál lévő erős ívekkel igencsak lehetett munkád, de látom sikerült szépen kitömíteni és elcsiszolni a hiányos részeket, grat hozzá, mutatós darab lesz.
hajdubus 128589 2012. október 14. 09:05
Válasz erre
Az oldalfal felső részén több ponton merőleges irányban ragasztottam fel vékony tartócsíkokat, és arra ültettem rá a tetőt. A ragasztás pedig sima pillanatragasztóval történt.
Bogyi 128588 2012. október 14. 07:50
Válasz erre
Szerintem ez így is nagyon szuperül néz ki.
Majd az én karosszériámnál is érdekes lesz ez a hajlítós téma mert papírnál megint másként kell eljárni. A műanyagnál én a szélvédőket szoktam hajlítani, írásvetítő fóliából. Ezek az anyagok jól hajlanak, de rugalmasak és ragasztásnál okozhat gondot. A TATRA 815-ös szélvédőnél például lámpához tartottam az ívre hajlított szélvédőt és elötte húzogattam, a melegre alakul. Fontos itt pl. a távolság a lámpától és nem egy ponton kell tartani, hanem úgy, hogy a meleg egyformán érje mindenhol. A lámpa amúgy egy szimpla halogén asztali.
Sjoca69 128587 2012. október 14. 07:47
Válasz erre
Na, például azt elmondhatnád, hogy a tető íves részeit hogyan sikerült ilyen szépen megoldanod. Ha jól látom ez sztirolból készül.
Sjoca69 128586 2012. október 14. 07:45
Válasz erre
Húúú! Petya! De zsivány vagy! Titkos projektről nem volt szó! Tehetnél fel pár képet a készítésről és remélem újabb cikk is lesz hozzá. Ez nagyon szép lesz! A mindenit! :-) Egy ilyet én is nagyon szeretnék. Nagyon ügyes vagy! De ezt már láthattuk korábban is.
Petya 128585 2012. október 14. 07:31
Válasz erre
60dsci3186
60dsci3186

Egy ilyen szerkezetet Én is el tudnék képzelni otthonra, rögtön szebb lenne a 60-as és gyorsabban is készülne!
Sjoca69 128584 2012. október 13. 20:15
Válasz erre
Sjoca69 128583 2012. október 13. 20:14
Válasz erre
Hmm! Ügyes. Most jut eszembe, hogy nekem meg van forrasztó ceruza. Azzal lehet, hogy tudok hajlítani én is. És a tetőhöz használt extrudált lemezt mivel ragasztottad a siko-hoz? Vagy azt is oldja az oldott sztirol? (makettragasztó) Néztem a neten kifejezetten ilyen sztirol és akryl hajlító gépet, de arany árban van. A vákumozás talán még ami megoldható, de kókányolni kellene egy ilyen dobozt + egy húzókeretet.
hajdubus 128582 2012. október 13. 19:21
Válasz erre
Az 1 mm-es lemezt kézzel kezdtem el hajlítgatni, ám hidegen ha túlhajtja az ember, akkor eltörik, egyébként meg majdnem teljesen visszarúgja magát. Ezért aztán egy rizikós megoldást választottam: először kézzel meghajtottam a kívánt formára, majd vagy félkézzel így megtartva, vagy valamivel kitámasztva elkezdtem óvatosan hőlégfúvóval az ívet melegíteni, s ekkor az ív megmarad, sőt miután kihűl, merevebb, keményebb is lesz mint előtte. Azért kockázatos a dolog, mert ha véletlen túlmelegíted, akkor teljesen ellágyul az anyag és - mondjuk úgy - egy nem várt formát kapsz, melyet a kihűlés után már nem tudsz visszaalakítani, kijavítani.

A tető az egy másabb eset volt, mert az vastagabb és más anyagszerkezetű lemezből van (szerintem extrudált lehet [?]), amely jobban megtartja alakját kisfokú hajlítás esetén, de szerintem hamarabb is törik. Nekem a tetőhöz ez pont jól jött, és csak egyszerűen a combomon hajlítgattam a kivágott tetőlemezt, ami végül megtartotta az alakját.
Sjoca69 128581 2012. október 13. 12:07
Válasz erre
Klassz lesz! Te hogyan halítottad meg a sikó lemezt? A tető ívességét pl, hogyan csináltad?
Gabi 128580 2012. október 12. 20:53
Válasz erre
Szia Bogyi!

Nagyon szépek, teljesen élethű!

Gabi
Bogyi 128579 2012. október 12. 20:33
Válasz erre
039
039
040
040

Elkészültek az ajtók nagyjából. Az ajtók tengelyeit nem ragasztottam fel mert ki kell dolgozni majd a karosszériában, hogy hogyan mozgatom őket, és a léghengerdobozokban is ki kell alakítani a helyüket.
hajdubus 128578 2012. október 1. 20:57
Válasz erre
Örülök, hogy újra nekiláttál a \"munkának\", nagyon szép eddig.
Bogyi 128577 2012. szeptember 30. 21:47
Válasz erre
036
036
037
037
038
038

Íme az első ajtó félig kész állapotban. A mai nap termése. Sikerült az első lépcsőbe illeszteni, a nyitást még meg kell oldanom, minden esetre ez is befelé nyitható, mint az eredeti.
Bogyi 128576 2012. szeptember 29. 21:11
Válasz erre
034
034
035
035

Látom te is ismét erőre kaptál, jól alakul. Én pedig az ajtókat terveztem meg, minden kiegészítőjükkel együtt. Már \"csak\" össze kell őket rakni. Az viszont érdekes volt, hogy a táblákat nagy munkával kiszerkesztettem, de a nyomtatásban csak fekete keretek látszanak szegecsekkel. Ez van, a nyomtató nem képes feldolgozni ezt. Na majd egyszer ha ez ebben az életben nyomdába kerülne,...
hajdubus 128575 2012. szeptember 28. 16:31
Válasz erre
DSCF8678a

pic1
DSCF8678a
DSCF8679a

pic2
DSCF8679a

Festegetek, üvegezek.
Petya 128574 2012. szeptember 12. 13:13
Válasz erre
Kamovos 128573 2012. szeptember 9. 21:30
Válasz erre
100_5616
100_5616
100_5617
100_5617
100_5618
100_5618
100_5619
100_5619
100_5620
100_5620
100_5621
100_5621
100_5622
100_5622
100_5623
100_5623
100_5624
100_5624
100_5625
100_5625
100_5626
100_5626
100_5627
100_5627
100_5628
100_5628
100_5629
100_5629
100_5630
100_5630
100_5631
100_5631
100_5632
100_5632

No ez nem makett, de busz!
Börgöndi repülő napról.
kakukk79 128572 2012. augusztus 11. 06:38
Válasz erre
Kép000
Kép000
Kép013
Kép013
Kép014
Kép014
Kép015
Kép015

Sziasztok volna pár busz eladó ha valakit érdekel 06203888012 vagy mail kakukk79@gmail.com
Emeri 128571 2012. július 29. 16:32
Válasz erre
Sziasztok Srácok!

Borzasztóan tetszenek ezek a buszok amiket csináltok egytől egyig.
Én nem építek buszokat, hanem motorokat építek, és tervbe van véve egy saját építésű
Csepel motor.
Arra lennék kíváncsi, hogy Ti hogyan kezdtek bele egy buszépítésébe?
Pontosabban az érdekelne, hogy a méretekhez hogyan juttok? pl.tervrajz, tervezés stb.
Üdv.
Emeri
hajdubus 128570 2012. július 29. 13:59
Válasz erre
Üdv! Ebbe az izzadásos dologba bele sem gondoltam, ilyen melegben tényleg nehéz a papírral minőségi munkát végezni.
Ami az enyémet illeti, nos én is belülről kezdtem el először az építést, megterveztem és ki is vágtam a padlólemezt, ám a karosszéria ívei miatt nem voltam biztos benne, hogy hajszál pontosan fog-e illeszkedni a padló a kasztnihoz, ezért aztán megcseréltem a sorrendet és a külsővel kezdtem, melyhez majd hozzáigazítom a padlót és a belteret.
Az ajtós kérdésedre pedig még magam sem tudom biztosan a választ. Épp most készítem őket egyébként és inkább afelé hajlok, hogy fix maradjon egyrészt mert jóval egyszerűbb kivitelezni, másrészt pedig nem valószínű, hogy sűrűn nyitogatnám a későbbiekben.

Ha lesz majd előrelépés az építéssel, akkor várjuk a képeket róla. :)
Bogyi 128569 2012. július 29. 09:57
Válasz erre
Szia Hajdubus! Igaz kissé sokára, de válaszolok. Nos, kissé belassult nálam az építés mert nem nagyon van időm rá. Illetve ilyen melegben sajnos a papírt nehéz építeni, mert izzad a kezem és így hullámos lehet a karton. De látom, nálad már elég jól alakul a forma, te kívülről haladsz befelé, én meg fordítva. Az ajtók nyithatók lesznek? Én úgy tervezem az ajtónyitást, hogy a küszöbök után lesz egy rés befelé és az ajtószárnyak végei kis rúdban fognak végződni. Ezekkel lehet majd alulról nyitni, zárni az ajtókat.
denkmeyer 128568 2012. július 23. 21:12
Válasz erre
Gabi 128567 2012. július 23. 19:09
Válasz erre
aIMG_0393
aIMG_0393
aIMG_0398
aIMG_0398
aIMG_0404
aIMG_0404
aIMG_0441
aIMG_0441
aIMG_0394
aIMG_0394
aIMG_0422
aIMG_0422
aIMG_0436
aIMG_0436

Sziasztok!

Néhány kép a Neoplan Múzeumból, a nagyobb makettek gyári darabok, ott készültek.

Gabi
Petya 128566 2012. július 20. 12:56
Válasz erre
denkmeyer 128565 2012. július 20. 10:11
Válasz erre
Nagyon szép makett. Ki a gyártó?

d
Petya 128564 2012. július 20. 05:43
Válasz erre
Kár, pedig egyszer megvettem volna! Azért örülök, hogy sikerült, Gratulálok hozzá!
(Tényleg, azok ráncajtósak voltak...a kis képen hirtelen fel se tűnt, hogy ez bolygó...gyönyörű!)
Sjoca69 128563 2012. július 20. 01:14
Válasz erre
20120629098
20120629098
20120629101
20120629101
20120629105
20120629105
20120629103
20120629103
20120629107
20120629107
P1060481
P1060481
P1060476
P1060476
P1060478
P1060478

Szia Petya! A 260-ast eladtam. Készül egy másik bolygóajtós 260-as. Ez a 280-as most készült el, a másik csuklós az ráncajtós, és a másik 260-as is ráncajtós.
Petya 128562 2012. július 19. 19:25
Válasz erre
hajdubus! Jó lesz, bár innen úgy tűnik, mintha egy picit dőlne a hátulja a szélvédő felé.
Sjoca69! Ez eddig is megvolt, nem? Vagy rendeltél egy másikat? A 260-ast sikerült eladni?
Sjoca69 128561 2012. július 19. 02:54
Válasz erre
20120629099
20120629099

Sziasztok! Legújabb szerzeményem. Bocsánat a rossz fotóért, majd később készítek jobbakat is.
hajdubus 128560 2012. július 17. 21:54
Válasz erre
20-k

20-k
20-k

Lassan alakulgat a hátsó fertály:
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27.