<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 12286 | 2009. május 25. 07:32 | ![]() | |||||||
balaton | Adatlap | 12285 | 2009. május 25. 07:23 | ![]() | |||||||
Nem tudom, de engedtessék meg, hogy itthonra így készítsem el :) Versenyre meg úgysem viszek semmit. A makettfotóimat nem referenciának szántam. Most lehet rám fujjolni. A magyar honvédség sajnos gyakran semmilyen jelzéssel nem látta el járműveit. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12284 | 2009. május 25. 00:37 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 12283 | 2009. május 24. 22:58 | ![]() | |||||||
avirex | Adatlap | 12282 | 2009. május 24. 19:53 | ![]() | |||||||
emerson | Adatlap | 12281 | 2009. május 24. 19:04 | ![]() | |||||||
melyik makett gyártó készíti? | |||||||||||
emerson | Adatlap | 12280 | 2009. május 24. 19:03 | ![]() | |||||||
melyik makett gyártó készíti? | |||||||||||
lucky | Adatlap | 12279 | 2009. május 24. 18:57 | ![]() | |||||||
Sztem ilyent sok helyen csináltak.Másoktól is hallottam már... | |||||||||||
balaton | Adatlap | 12277 | 2009. május 24. 13:14 | ![]() | |||||||
Egy volt munkatársam mesélte, hogy egyszer "megsütöttek" rajta egy macskát. Barbár állatkínzók... | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12276 | 2009. május 24. 13:12 | ![]() | |||||||
Gondolom egy P-40-essel szépen ki lehetne irtani egy kissebb mező rágcsálóállományát... Kicsit más ugyan, de a MiG-25 radarja elméletileg 1 km-en belül meg tudott ölni egy nyulat. Azt mondjuk nem tudom, hogy mekkora teljesítményű a radarja, de nem hinném, hogy eléri a 2 MW-ot, de ha jól tudom a földi bekapcsolásáért börtön járt. Visszatérve a földi radarokra, az oldalsó sugárnyalábok mennyire veszélyesek az emberre? | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12275 | 2009. május 24. 00:04 | ![]() | |||||||
Ennyit írnak teljesítményre, mint sugárzott energia. Illetve 2 MW és a felett. Radar kezelőknél sajnos előfordul a foghullás, nemzőképesség elvesztése esetleg rák. Ezért van érvényben, hogy bekapcsolt sugárzónál nem szabad elé állni túl közel. Szolnokon például majdnem baj lett abból, hogy az egyik An-26 radomja oldalra volt hajtva mert tesztelték a rendszereket. Csak érdekesnek tűnt a mozgó tányér az ott posztoló őr katonának és gondolta megnézi közelről is. Hála istennek, semmi kárt nem okoztak nála. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12274 | 2009. május 23. 23:53 | ![]() | |||||||
Pontosítok: nem mobil, önjáró. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12273 | 2009. május 23. 23:50 | ![]() | |||||||
P-37 a telepített elődje, két tányérral. | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12272 | 2009. május 23. 21:09 | ![]() | |||||||
P-40-es mobil változata! Miért, volt nem mobil is? Én csak a lánctalpas változatról tudok. Arra azért kíváncsi lennék mennyire "ártalmas az egészségre", mert az egyik forrás 1,6-2MW kisugárzott energiát ír! Bár ez azt is jelent(het)i, hogy nehéz zavarni, mivel a legtöbb zavarforrást elnyomja. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12271 | 2009. május 23. 20:29 | ![]() | |||||||
A honi légvédelemnél is alkalmazták, (alkalmazzák). De itt kivonuló vagy más szóval csapat légvédelemről van szó. A lényeg itt az hogy önjáró, ahogyan a rakétarendszer minden eleme, így folyamatos légvédelmi ernyőt képesek a harckocsi és egyéb csapatoknak biztosítani. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12270 | 2009. május 23. 20:26 | ![]() | |||||||
A P-40-es lokátor mobil változata, amit lánctalpas lövegvontatóból alakítottak ki. És praktikus, hogy a harc álláspont is ebben a járműben legyen fel állítva. A gyakorlatban a céljeleket továbbítják. Erre is való. Ez lehet egy légvédelmi rakéta üteg, vagy egy vadász irányító központ is. | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12269 | 2009. május 23. 19:19 | ![]() | |||||||
Juge 75! Ha jól értem, akkor az 1Sz-12 az egy P-40-es, de a célfelderítésen kívül még egy vezetési pont is. A P-40-es meg csak egy sima önjáró felderítő lokátor, ugye? | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12268 | 2009. május 23. 17:55 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12267 | 2009. május 23. 17:42 | ![]() | |||||||
45 ezer pénz. | |||||||||||
avirex | Adatlap | 12266 | 2009. május 23. 16:38 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12265 | 2009. május 23. 16:24 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12264 | 2009. május 23. 16:03 | ![]() | |||||||
1979-80. Rétság, MHSZ rendezvény. Volt ott minden, rendőrségtől is. Én is ott voltam. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12263 | 2009. május 23. 15:56 | ![]() | |||||||
A "P"-jelű lokátorok felderítésre és követésre valóak. Az 1SZ12 megtalálható a Kub elemei között is, feladata a légtérbe érkező repülő eszközök felderítése, és esetlegesen célként átadása az ütegek számára, valamint ebben a járműben van a parancsnoki harc álláspont is. Eléggé bonyolultan működik a dolog, de a lényeg: a rakéta a cél megközelítéséig a rávezető állomástól kapott jelek alapján repül, aztán ebbe bekapcsolódik a saját kis radarja is. | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12262 | 2009. május 23. 14:12 | ![]() | |||||||
Juge75! A Krugnál a rakéta rávezetése milyen módon volt megoldva? Az egyik ősrégi Top Gun magazinban parancsközlő van írva, máshol meg félaktív lokátoros önirányítás. Az előbb említett újság azt is írta, hogy sok berendezése azonos a Dvinával vagy a Volhovval (Pontosan nem tudom melyiket írta). Ezen kívül még arra lennék kíváncsi, mi a különbség az 1Sz12 és a P-40 (1RL128) között, és hogy lehet-e használni mindkettőt a Krughoz. Kár, hogy erről a témáról nem lehet itthon egy normális könyvet kapni. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12261 | 2009. május 23. 12:23 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 12260 | 2009. május 23. 11:26 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12259 | 2009. május 23. 07:03 | ![]() | |||||||
A Kub közepes, a Krug nagy magasságú/távolságú rendszer, sajnos akkor amikor hozzánk be érkezett, már elavult volt. Ezt a modernizációt lehetséges külső megrendelők számára készítették, akik még nagy számban rendelkeznek ilyen és hasonló ex-szovjet technikával. Mi sem akartuk megvenni, ránk lett erőltetve. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12258 | 2009. május 23. 06:42 | ![]() | |||||||
Üdv! Na a másolás valahogy nem sikerült. A hadsereg összes fegyverzete és haditechnikai felszerelése 1956-59-ben az alábbi volt: 245 db közepes harckocsi és könnyű rohamlöveg, 1 273 db különféle aknavető, 726 db különféle páncéltörő löveg, 581 db különféle tábori tüzérségi löveg, 1 600 db könnyű- és közepes légvédelmi löveg, 71 db harci repülőgép és 9 200 db különféle gépjármű. Ezen kívül megérkezett néhány mintapéldány a T-54/A közepes harckocsiból, a PT-76-os úszó harckocsiból, a BTR-40 és a BTR-152 típusú páncélozott szállítójárműből. Már 1957 során megkezdték a MiG-15 „Sas” harci repülőgépek helyett a MiG-15bisz vadászgépek rendszerbe állítását. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12257 | 2009. május 23. 06:37 | ![]() | |||||||
Üdv! BTR-152-vel kapcsolatban találtam egy érdekes adatot, ez szerint csak néhány mintapéldány jöhetett, valószínűleg nem felelt meg az elképzeléseknek, a mieink meg helyette kifejleszettték a PSZH-t. A hadsereg összes fegyverzete és haditechnikai felszerelése 1956-59-ben az alábbi volt: 245 db közepes harckocsi és könnyű rohamlöveg, 1 273 db különféle aknavető, 726 db különféle páncéltörő löveg, 581 db különféle tábori tüzérségi löveg, 1 600 db könnyű- és közepes légvédelmi löveg, 71 db harci repülőgép és 9 200 db különféle gépjármű. Ezen kívül megérkezett néhány mintapéldány a T—54/A közepes harckocsiból, a PT—76-os úszó harckocsiból, a BTR—40 és a BTR—152 típusú páncélozott szállítójárműből. Már 1957 során megkezdték a MIG—15 „Sas” harci repülőgépek helyett a MIG—15 BISZ vadászgépek rendszerbe állítását. link: szantomihaly.gportal.hu/gindex.php | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12256 | 2009. május 23. 06:03 | ![]() | |||||||
Romeo! Szerintem vágott videók, sok minden nincs rajta. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12255 | 2009. május 22. 23:05 | ![]() | |||||||
Üdv Páncélos! Miért, 1965-ben felvonult a BTR-152. Tízszer néztem végig a dokumentumfilmet, de nem látni rajta, vagy vak vagyok. Magyar katonai díszszemlék 1948-1985: hon.zmne.hu/ | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 12254 | 2009. május 22. 22:39 | ![]() | |||||||
www.wzu.pl/Oferta/Modernizacje/Krug/Krug.htm Nekem az tetszik, hogy a KRUG rendszert is tudták modernizálni, nálunk meg az is a kukában végezte. Romeo! BTR-152 ügyben, azért az 1965-ös díszszemle képeit szerintem nézd át újra, ha valóban vannak díszszemlés képeid.? Engem is érdekelne, persze nem a BTR-152, inkább a képek. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12253 | 2009. május 22. 21:33 | ![]() | |||||||
A kommunista ideológiát felejtsd el, mint tényezőt. Megszűnt, a Szu-val. Kínában és Észak Koreában van. Az oroszok nem hülyék, ebben a tekintetben egyszerű és működő, bevált terminológiájuk és rengeteg tapasztalatuk van. A jármű még most is remekül működik, miért dobjuk ki, ha korszerűsíthető? | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12252 | 2009. május 22. 18:18 | ![]() | |||||||
Érdekes variációk egy témára... Én azt mondom, inkább le kellene a Kubot váltani, mondjuk a Buk M2E-re, az már tényleg elég komoly rendszer. Csakhát ennek 3 akadálya van: 1, pénz 2, hozzáállás 3, orosz Az utóbbival nem azt akarom mondani, hogy a NATO-nak nem tetszene, mert pl.a Görögöknek ott van a jó kis Tor, hanem ugye a döntéshozók szerint "A kommunista ipar terméke", és az nemkívánatos. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12251 | 2009. május 22. 16:27 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 12250 | 2009. május 22. 16:25 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 12249 | 2009. május 22. 16:18 | ![]() | |||||||
Üdv! UPIUPI képtárában találtam ezeket. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12248 | 2009. május 22. 16:12 | ![]() | |||||||
Üdv Juge75! Az AMRAAM logisztikai szempontból nem is rossz ötlet, mivel rendszeresítve van a Gripenjeinknél is, viszont az hordózójármű nem mai gyerek. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12247 | 2009. május 22. 15:57 | ![]() | |||||||
Nem mindegyiken ciril a felirat, van amelyiken lengyel. Szó van modernizációról, hiszen jelenleg ez az egyetlen közepes magasságú/távolságú légvédelmi rendszerünk. Az elképzelés a Nato-ban és a gépeinkhez is rendszeresített Sparrow és Amraam verziókon alapszik, négy rakétával az SZPU-kon, valamint módosított, rávezető lokátorral a SZURN-om. A Lengyelek már építítettek ilyet. A Mistral ehhez képest szerény, kb. az Igla-nak megfelelő rendszer. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12246 | 2009. május 22. 15:55 | ![]() | |||||||
romeo | Adatlap | 12245 | 2009. május 22. 15:55 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12244 | 2009. május 22. 15:38 | ![]() | |||||||
Sebesült szállítóként volt, de a fedett verzió, 1956 után. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12243 | 2009. május 22. 15:17 | ![]() | |||||||
Talán még annyit, hogy átnéztem az összes április 4.-i katonai díszszemlét, de BTR-152-t nem láttam. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12242 | 2009. május 22. 14:36 | ![]() | |||||||
Üdv! Segítséget szeretnék kérni! Nem, és nem tudok anyagot szerezni a BTR-152 magyar vonatkozásáról. Szeretném tudni a következőket: -mikor lett rendszeresítve a Magyar Néphadseregben, darabszám, rendeltetése az MN-ben, kivonás dátuma. Egy ismerősöm, annyit mondott, hogy a 70-es évek elején hadgyakorlatokon látta vöröskeresztes megjelöléssel, valószínűleg sebesültszállító változat volt. Kérek mindenkit, ha van valami infója írja meg! Köszönöm! | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12241 | 2009. május 22. 14:26 | ![]() | |||||||
Üdv Maz! Köszi, a meghajtott kerekű tréler nekem is újdonság! | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12240 | 2009. május 22. 13:21 | ![]() | |||||||
Kösz az infót! Egy kicsit vicces, hogy az akku ládáján még mindig cirill betűs felirat van. :) Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem ezzel az új Diehl lánccal egy kicsit csökkent a jármű terepjáró képessége, jóval keskenyebbnek tűnik mint a régi. Mondjuk nem mintha számítana, háborúba úgyse mennek már ezek a gépek. Addig meg amíg szolgálatban vannak, sokkal jobb az új lánctalp. Egyébként meddig tervezik szolgálatban tartani őket? | |||||||||||
Maz | Adatlap | 12239 | 2009. május 22. 08:17 | ![]() | |||||||
Nana, annyira nem sajnos, a ZiL-131 V ehhez a trélerhez nem lenne jó, mert nem tudja nehéz terepen meghajtani a tréler kerekeit, mint a ZiL-157 KDV. Ide a ZiL-137 lenne jó (Ez a ZiL-131-nek a meghajtott kerekű trélerhez kifejlesztett változata), de az nálunk nem volt. Amúgy a ZiL-157 KDV-ket 1984-ig gyártották, ez is egy eléggé késői darab. | |||||||||||
romeo | Adatlap | 12238 | 2009. május 21. 23:48 | ![]() | |||||||
Üdv Balaton! Sajnos ma is a ZIL-157-est használják, közben a VOLHOV SA-2 ZIL-131 vontatói az ócskavasban végezték! | |||||||||||
balaton | Adatlap | 12237 | 2009. május 21. 23:19 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 12236 | 2009. május 21. 23:13 | ![]() | |||||||
A Buk gyakorlatilag maga a fejlesztett Kub, és teljesen digitális, több célcsatornás eszköz, míg a Kub 1 célcsatornás( egyszerre 1 cél ellen képes rakétát rávezetni). Csak alváz elemeiben a Tor és a Tunguzka járművekkel rokon. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi! Nekem nagyon tetszik!