/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
T-72AV 12303 2009. május 25. 16:19
Válasz erre
BLG-60M
BLG-60M
BLG-60M
BLG-60M

helo romeo

nem szeretnék kunyerálonak tuni de anyira tetszik a blg-s kép hogy muszály meg kérdeznem hogy nincsen még eről kép

melékelek a tatai nyiltnaprol 2 képet blg hidat vet

előre is kőszőnőm
romeo 12302 2009. május 25. 14:25
Válasz erre
Ja, IGLA idítást gyakoroltak a BMP deszantteréből búvónyílásban állva.
juge75 12301 2009. május 25. 13:59
Válasz erre
Most már alig ismernél rá a helyre, be van szántva és kisfák lettek oda ültetve.
Magánkézbe került.
juge75 12300 2009. május 25. 13:59
Válasz erre
Úgy látom, alaposan leírtották a bokrokat.
juge75 12299 2009. május 25. 13:52
Válasz erre
Most már tudom melyik hegy van a háttérben.
juge75 12298 2009. május 25. 13:51
Válasz erre
Tudod azon lepödtem meg, hogy általában csak a légvédelmi lővész katonákat hozták, de itt valószínű hogy BMP-ből indították a Sztrela és Igla rakétákat.
romeo 12297 2009. május 25. 13:46
Válasz erre
MISTRAL ATLAS  Drégelypalánk
MISTRAL ATLAS Drégelypalánk

Szia Juge75!

Küldött még egy képet Drégelypalánkról, a MISTRAL melett BMP-k láthatók.
juge75 12296 2009. május 25. 13:31
Válasz erre
Persze hogy ott van, az is magyar volt.
juge75 12295 2009. május 25. 13:26
Válasz erre
SKAF BLOKAMI, ez van oda írva a szerkezeti ábrán.
juge75 12294 2009. május 25. 13:21
Válasz erre
Ott nagyjavították a mieinket.
juge75 12293 2009. május 25. 13:20
Válasz erre
Nem tudom, kérdeztem édesapámat, elképzelhető hogy lengyelhonban fabrikáltak valamit.
gaunt 12292 2009. május 25. 13:16
Válasz erre
Mellesleg a Tank.hu Silkáján is rajta vannak a dudorok...
Talán egy hazai átalakítás lenne?
romeo 12291 2009. május 25. 12:35
Válasz erre
juge75 12290 2009. május 25. 11:15
Válasz erre
Honnan veszed, hogy ez Drégelypalánk?
romeo 12289 2009. május 25. 11:06
Válasz erre
01
01

BMP-1 Drégelypalánk
juge75 12288 2009. május 25. 08:35
Válasz erre
img_25_16862_2
img_25_16862_2
Ar3-83
Ar3-83

Lengyel és NDK (NVA) járművek tornyai.
juge75 12287 2009. május 25. 08:33
Válasz erre
64
64
DSCF0003
DSCF0003
user_12040912_1204538473007
user_12040912_1204538473007
user_12040912_1204573158982
user_12040912_1204573158982
Silka tüzelő állásban, Nagyoroszi 1972.
Silka tüzelő állásban, Nagyoroszi 1972.
photo4
photo4
bscap0008
bscap0008
bscap0002
bscap0002
bscap0009
bscap0009
bscap0043
bscap0043
bscap0044
bscap0044

Srácok, gondban vagyok.
Nézegetem a Silka képeket, videókat és észrevettem a tornyon 3 dudort, amit csak a magyar képeken látni.
A többi V1 Silkán, mint a maketten is itt egy téglalap alakú szerelőnyílás fedele látszik.
Ez még a díszelgő járműveken is látható, de nem mindegyiken!
Az ex-bólyai járműveken ott a 3 dudor, Nagyoroszi lövészeten is látható, Nagyatádi színes hadgyakorlatos képeken is ott van, de a szemléken pont nem ilyenek látszanak, illetve mintha az első középen haladó járműveken is ott lenne, de nem tisztán kivehető.
Lengyelekén például nincs!
Sem más nációk járművein.
romeo 12286 2009. május 25. 07:32
Válasz erre
Ödv Balaton!

Köszi! Nekem nagyon tetszik!
balaton 12285 2009. május 25. 07:23
Válasz erre
Nem tudom, de engedtessék meg, hogy itthonra így készítsem el :)
Versenyre meg úgysem viszek semmit. A makettfotóimat nem referenciának szántam.

Most lehet rám fujjolni.

A magyar honvédség sajnos gyakran semmilyen jelzéssel nem látta el járműveit.
romeo 12284 2009. május 25. 00:37
Válasz erre
1238615407_34
1238615407_34

Elnézést, de létezett MN csillagos PT-76?
Van róla valódi fotó?
Köszi!
romeo 12283 2009. május 24. 22:58
Válasz erre
BLG
BLG
VT-55A
VT-55A
BAT-M
BAT-M

Üdv!
avirex 12282 2009. május 24. 19:53
Válasz erre
szia emerson!
az alábbi oldalon megtalálod 350 USD, nem olcsó:)
www.panzershop.cz/inshop/
emerson 12281 2009. május 24. 19:04
Válasz erre
melyik makett gyártó készíti?
emerson 12280 2009. május 24. 19:03
Válasz erre
melyik makett gyártó készíti?
lucky 12279 2009. május 24. 18:57
Válasz erre
Sztem ilyent sok helyen csináltak.Másoktól is hallottam már...
balaton 12277 2009. május 24. 13:14
Válasz erre
Egy volt munkatársam mesélte, hogy egyszer "megsütöttek" rajta egy macskát. Barbár állatkínzók...
gaunt 12276 2009. május 24. 13:12
Válasz erre
Gondolom egy P-40-essel szépen ki lehetne irtani egy kissebb mező rágcsálóállományát... Kicsit más ugyan, de a MiG-25 radarja elméletileg 1 km-en belül meg tudott ölni egy nyulat. Azt mondjuk nem tudom, hogy mekkora teljesítményű a radarja, de nem hinném, hogy eléri a 2 MW-ot, de ha jól tudom a földi bekapcsolásáért börtön járt.
Visszatérve a földi radarokra, az oldalsó sugárnyalábok mennyire veszélyesek az emberre?
juge75 12275 2009. május 24. 00:04
Válasz erre
Ennyit írnak teljesítményre, mint sugárzott energia.
Illetve 2 MW és a felett.
Radar kezelőknél sajnos előfordul a foghullás, nemzőképesség elvesztése esetleg rák.
Ezért van érvényben, hogy bekapcsolt sugárzónál nem szabad elé állni túl közel.
Szolnokon például majdnem baj lett abból, hogy az egyik An-26 radomja oldalra volt hajtva mert tesztelték a rendszereket.
Csak érdekesnek tűnt a mozgó tányér az ott posztoló őr katonának és gondolta megnézi közelről is.
Hála istennek, semmi kárt nem okoztak nála.
juge75 12274 2009. május 23. 23:53
Válasz erre
Pontosítok: nem mobil, önjáró.
juge75 12273 2009. május 23. 23:50
Válasz erre
P-37 a telepített elődje, két tányérral.
gaunt 12272 2009. május 23. 21:09
Válasz erre
P-40-es mobil változata! Miért, volt nem mobil is? Én csak a lánctalpas változatról tudok. Arra azért kíváncsi lennék mennyire "ártalmas az egészségre", mert az egyik forrás 1,6-2MW kisugárzott energiát ír! Bár ez azt is jelent(het)i, hogy nehéz zavarni, mivel a legtöbb zavarforrást elnyomja.
juge75 12271 2009. május 23. 20:29
Válasz erre
A honi légvédelemnél is alkalmazták, (alkalmazzák).
De itt kivonuló vagy más szóval csapat légvédelemről van szó.
A lényeg itt az hogy önjáró, ahogyan a rakétarendszer minden eleme, így folyamatos légvédelmi ernyőt képesek a harckocsi és egyéb csapatoknak biztosítani.
juge75 12270 2009. május 23. 20:26
Válasz erre
A P-40-es lokátor mobil változata, amit lánctalpas lövegvontatóból alakítottak ki.
És praktikus, hogy a harc álláspont is ebben a járműben legyen fel állítva.
A gyakorlatban a céljeleket továbbítják.
Erre is való.
Ez lehet egy légvédelmi rakéta üteg, vagy egy vadász irányító központ is.
gaunt 12269 2009. május 23. 19:19
Válasz erre
Juge 75!

Ha jól értem, akkor az 1Sz-12 az egy P-40-es, de a célfelderítésen kívül még egy vezetési pont is. A P-40-es meg csak egy sima önjáró felderítő lokátor, ugye?
romeo 12268 2009. május 23. 17:55
Válasz erre
juge75 12267 2009. május 23. 17:42
Válasz erre
45 ezer pénz.
avirex 12266 2009. május 23. 16:38
Válasz erre
PS35C130_01_strip
PS35C130_01_strip
PS35C130_02_strip
PS35C130_02_strip
P4011
P4011

A makett változat se csúnya,az árát nem mertem megnézni:))
juge75 12265 2009. május 23. 16:24
Válasz erre
1S12-Long-Track-2S
1S12-Long-Track-2S

P-40, vagy 1SZ12 vagy Nato kódnéven Long Track.
juge75 12264 2009. május 23. 16:03
Válasz erre
1979-80. Rétság, MHSZ rendezvény.
Volt ott minden, rendőrségtől is.
Én is ott voltam.
juge75 12263 2009. május 23. 15:56
Válasz erre
A "P"-jelű lokátorok felderítésre és követésre valóak.
Az 1SZ12 megtalálható a Kub elemei között is, feladata a légtérbe érkező repülő eszközök felderítése, és esetlegesen célként átadása az ütegek számára, valamint ebben a járműben van a parancsnoki harc álláspont is.
Eléggé bonyolultan működik a dolog, de a lényeg: a rakéta a cél megközelítéséig a rávezető állomástól kapott jelek alapján repül, aztán ebbe bekapcsolódik a saját kis radarja is.
gaunt 12262 2009. május 23. 14:12
Válasz erre
Juge75!

A Krugnál a rakéta rávezetése milyen módon volt megoldva? Az egyik ősrégi Top Gun magazinban parancsközlő van írva, máshol meg félaktív lokátoros önirányítás. Az előbb említett újság azt is írta, hogy sok berendezése azonos a Dvinával vagy a
Volhovval (Pontosan nem tudom melyiket írta).
Ezen kívül még arra lennék kíváncsi, mi a különbség az 1Sz12 és a P-40 (1RL128) között, és hogy lehet-e használni mindkettőt a Krughoz.

Kár, hogy erről a témáról nem lehet itthon egy normális könyvet kapni.
romeo 12261 2009. május 23. 12:23
Válasz erre
IMG_4506_www.kepfeltoltes.hu_
IMG_4506_www.kepfeltoltes.hu_
IMG_4503_www.kepfeltoltes.hu_
IMG_4503_www.kepfeltoltes.hu_

Magyar Néphadsereg PT-76B.
romeo 12260 2009. május 23. 11:26
Válasz erre
85691_00740_FugPszh_Retsag
85691_00740_FugPszh_Retsag

Üdv Juge75!

Szeretném megkérdezni, hogy kb. mikor készült ez a PT-76 fotó.
BTR-152-ről nincs néphadsereges képed?
Köszönöm!
juge75 12259 2009. május 23. 07:03
Válasz erre
A Kub közepes, a Krug nagy magasságú/távolságú rendszer, sajnos akkor amikor hozzánk be érkezett, már elavult volt.
Ezt a modernizációt lehetséges külső megrendelők számára készítették, akik még nagy számban rendelkeznek ilyen és hasonló ex-szovjet technikával.
Mi sem akartuk megvenni, ránk lett erőltetve.
romeo 12258 2009. május 23. 06:42
Válasz erre
Üdv! Na a másolás valahogy nem sikerült.

A hadsereg összes fegyverzete és haditechnikai felszerelése 1956-59-ben az alábbi volt: 245 db közepes harckocsi és könnyű rohamlöveg, 1 273 db különféle aknavető, 726 db különféle páncéltörő löveg, 581 db különféle tábori tüzérségi löveg, 1 600 db könnyű- és közepes légvédelmi löveg, 71 db harci repülőgép és 9 200 db különféle gépjármű. Ezen kívül megérkezett néhány mintapéldány a T-54/A közepes harckocsiból, a PT-76-os úszó harckocsiból, a BTR-40 és a BTR-152 típusú páncélozott szállítójárműből. Már 1957 során megkezdték a MiG-15 „Sas” harci repülőgépek helyett a MiG-15bisz vadászgépek rendszerbe állítását.
romeo 12257 2009. május 23. 06:37
Válasz erre
Üdv!

BTR-152-vel kapcsolatban találtam egy érdekes adatot, ez szerint csak néhány mintapéldány jöhetett, valószínűleg nem felelt meg az elképzeléseknek, a mieink meg helyette kifejleszettték a PSZH-t.

A hadsereg összes fegyverzete és haditechnikai felszerelése 1956-59-ben az alábbi volt: 245 db közepes harckocsi és könnyű rohamlöveg, 1 273 db különféle aknavető, 726 db különféle páncéltörő löveg, 581 db különféle tábori tüzérségi löveg, 1 600 db könnyű- és közepes légvédelmi löveg, 71 db harci repülőgép és 9 200 db különféle gépjármű. Ezen kívül megérkezett néhány mintapéldány a T—54/A közepes harckocsiból, a PT—76-os úszó harckocsiból, a BTR—40 és a BTR—152 típusú páncélozott szállítójárműből. Már 1957 során megkezdték a MIG—15 „Sas” harci repülőgépek helyett a MIG—15 BISZ vadászgépek rendszerbe állítását.

link: szantomihaly.gportal.hu/gindex.php
juge75 12256 2009. május 23. 06:03
Válasz erre
Romeo!
Szerintem vágott videók, sok minden nincs rajta.
romeo 12255 2009. május 22. 23:05
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Miért, 1965-ben felvonult a BTR-152. Tízszer néztem végig a dokumentumfilmet, de nem látni rajta, vagy vak vagyok.

Magyar katonai díszszemlék 1948-1985:
hon.zmne.hu/
páncélos 12254 2009. május 22. 22:39
Válasz erre
www.wzu.pl/Oferta/Modernizacje/Krug/Krug.htm
Nekem az tetszik, hogy a KRUG rendszert is tudták modernizálni, nálunk meg az is a kukában végezte.

Romeo!

BTR-152 ügyben, azért az 1965-ös díszszemle képeit szerintem nézd át újra, ha valóban vannak díszszemlés képeid.?
Engem is érdekelne, persze nem a BTR-152, inkább a képek.
juge75 12253 2009. május 22. 21:33
Válasz erre
A kommunista ideológiát felejtsd el, mint tényezőt.
Megszűnt, a Szu-val.
Kínában és Észak Koreában van.
Az oroszok nem hülyék, ebben a tekintetben egyszerű és működő, bevált terminológiájuk és rengeteg tapasztalatuk van.
A jármű még most is remekül működik, miért dobjuk ki, ha korszerűsíthető?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.