<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37. |
Mortyi | Adatlap | 129629 | 2009. november 22. 12:18 | ![]() | |
^Sunrise^ | Adatlap | 129628 | 2009. november 22. 09:12 | ![]() | |
Kék zacskó, kék ragacs, Blue-Tac a papíron. Sztem tényleg az. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 129627 | 2009. november 21. 23:30 | ![]() | |
Blu-Tac ennyiért ingyen van. Ha tényleg az, és nem teszkós White Tac, mert az hasonló, de a Blu-Tac mégiscsak jobb. | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 129626 | 2009. november 21. 23:18 | ![]() | |
Ma voltam Tecsóban, 2 zacskós kiszerelésben a Blu-Tac 299ft, egész korrekt sztem. | |||||
Bubu | Adatlap | 129625 | 2009. november 21. 22:21 | ![]() | |
Sziasztok nincs valakinek elfekvőben fotómaratás hajlítója?Régebben gyártott is itt valaki csak nem tudom,hogy ki volt ő! Kösz:Bubu | |||||
Gabusch | Adatlap | 129624 | 2009. november 18. 20:56 | ![]() | |
Sosem késő. :) | |||||
W123qp | Adatlap | 129623 | 2009. november 18. 20:27 | ![]() | |
Nem tudok gitározni! :-P | |||||
Gabusch | Adatlap | 129622 | 2009. november 18. 17:29 | ![]() | |
Ez is igaz lehet. Meg az is, hogy a gyártás máshová helyezése többször a minőség rovására megy. Normál esetekben ez az árban is erősen megnyilvánul - pl. a mexikói és az amerikai Fender gitároknál - míg szerszámoknál kevésbé jellemző. | |||||
W123qp | Adatlap | 129621 | 2009. november 18. 17:01 | ![]() | |
Neki ARRA a célra jobban megfelelt. Ez lehet olyan is, mint a Kalasnyikov és a német gépfegyverek anno. Precízebb, jobb volt a német, de oda nem az kellett, hanem az, hogy robosztus és strapabíró legyen És van aki a Mercedes-t is fikázza. | |||||
gaborka | Adatlap | 129620 | 2009. november 18. 11:26 | ![]() | |
Énnekem nagyon régen megvan a Dremelem, még made in Germany van ráírva és a tartozékok amerikaiak. Igen jó készülék, kapott is rengeteget és semmi baja. A mostani Dremelek Mexikóban készülnek és tényleg sokkal gagyibbak mint régen. Ha újat vennék, Proxxont vennék, de a régi Dremelemet nem adnám el. Viszont, Skil márkanév alatt kapható egy motorosszerszám, kicsit nagyobb mint a Dremel, de nem drága (13.000 kofferrel, flexibilis szárral és egy halom tartozékkal) és jobb mint a nagyáruházas izék. c[ ] | |||||
Gabusch | Adatlap | 129619 | 2009. november 17. 23:34 | ![]() | |
Régebben, amikor CNC gépet akartam építeni, volt egy olyan elképzelésem, hogy valami Kinzo-szerű kézi készüléket fogok hozzá felhasználni. Az ilyen berendezések tanulmányozása közben találtam egy olyan, azt hiszem amerikai leírást, ami állatian lefikázta az elég drága Dremelt, mondván, hogy gyenge a csapágyazása és kotyog, míg bezzeg a negyedébe kerülő "német" Einhell, az milyen klasszul megfelel a célnak az erős csapágyazásával. Van Einhellem, tényleg jó, talán 7000 Ft-ot kóstált, amikor évekkel ezelőtt megvettem. Az egyetlen baja, hogy 220-as és így nehéz, tehát makettezéshez nem igazán használható. | |||||
W123qp | Adatlap | 129618 | 2009. november 17. 21:06 | ![]() | |
Jozsi | Adatlap | 129617 | 2009. november 17. 20:59 | ![]() | |
Üdv! Kakiból nem lehet várat építeni! Mindennek meg van az ára. Ami túl olcsó az olyan is. DE, ha túl olcsó és mégis működik, akkor ott valamit elrontottak, nekünk jó irányban. | |||||
W123qp | Adatlap | 129616 | 2009. november 17. 20:41 | ![]() | |
Én vettem N.o.-ban is egy készletet tizenpár ojróért, 3 trillió darabos, akkulmulátoros stb. Az akksija hamar lemerült, a csiszoló kövek ha egy kicsit megmelegedtek, akkor leesnek a tengelyről, illetve nekem is bizonyos szerszámoknál berezgett a tengőce, úgy hogy gyakorlatilag fúrni nem nagyon lehetett vele. Aztán vettem egy Dremelt, ez klafa. | |||||
Gabusch | Adatlap | 129615 | 2009. november 15. 17:11 | ![]() | |
Ez sem rossz ötlet, köszi. :) Mondjuk nekem ritkán kell fűrész, de lehet, hogy megcsinálom. | |||||
pilotka | Adatlap | 129614 | 2009. november 15. 17:06 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 129613 | 2009. november 15. 12:40 | ![]() | |
Az enyémmel nem voltak ilyen gondok, pedig tényleg valami hiperben vettem. | |||||
pulcsi | Adatlap | 129612 | 2009. november 15. 09:47 | ![]() | |
Tulságosan meghúzod a csavart ezért a kup fére megy.Lazistd meg kicsit fordits rajta és huzd vissza érzéssel.Játszani kell vele.Enyém is ilyen. Pulcsi | |||||
modellmaker | Adatlap | 129611 | 2009. november 15. 09:27 | ![]() | |
Na szal szeretnék egy olyat venni, ami nem ilyen gagyi, hanem tényleg egy pontban forog a forog, és nem üt. | |||||
modellmaker | Adatlap | 129610 | 2009. november 15. 09:26 | ![]() | |
Nekem is van már egy ilyen maróm, de egy nagy bajom van vele, hogy üt. :| El van b.szva az egész és a befogott szerszám vége ovális pályán mozog... :| | |||||
Gabusch | Adatlap | 129609 | 2009. november 13. 12:29 | ![]() | |
Nekem pedig egy teszkógazdaságos darab, 2990-ért, kofferestül. Nagyon jól használható, leszámítva, hogy kézzel meg lehet állítani az egészet. | |||||
pulcsi | Adatlap | 129608 | 2009. november 13. 12:26 | ![]() | |
Szia! Nekem van ilyen igaz praktikeres változat.Egy baj volt vele-a tüske hamar tönkre ment,csak véletlenül tudtam megjavitani.Találtam az elfekvő cuccok között egy kis hüvelyt amivel jo lett a tüske.Ja 12 voltos adaptert használok,hogy ne pörögjön annyira. Pulcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 129607 | 2009. november 13. 11:58 | ![]() | |
Ilyent még nem is láttam... | |||||
gaborka | Adatlap | 129606 | 2009. november 13. 11:53 | ![]() | |
Sziasztok: Ilyennel találkozott már valaki?: http://www.sonotec.com/esf60.htm - ultrahangos műanyag- és egyébvágó. Valamelyik Youtube-s japán Plamo videóban használta egy makettező aki valamilyen motort épített. c[ ] | |||||
modellmaker | Adatlap | 129605 | 2009. november 12. 17:33 | ![]() | |
Sziasztok! Asszem itt láttam ebben a topikban már egy ilyet: www.flexiobt.hu/php/wtermresz.php Valakinek van ilyen? Tapasztalatok esetleg? mm | |||||
Gabusch | Adatlap | 129604 | 2009. november 12. 12:52 | ![]() | |
ventus | Adatlap | 129603 | 2009. november 10. 17:52 | ![]() | |
Upsz, elnézést, ez félrement, átteszem a segítségbe. ventus | |||||
ventus | Adatlap | 129602 | 2009. november 10. 17:36 | ![]() | |
Sziasztok! A képen látható problémával szembesültem egy Ki-44-es építése során. Úgy keletkezett, hogy alapozás, majd a fémszín felfújása után azt gondoltam, hogy először inkább a fehéret fújom, majd rá a fekete réteget, hiszen az úgyis sokkal jobban takar. A fehéret közben azonban maszkoln kellett más okból, azonban hiába vártam több nap száradást, a maszkolószalag csak felsértette a festést, ami ugyan polírozva, majd később lakkozva viszonylag jól javítható, de itt mégis azt eredményezte, hogy a fehér részen a fekete nem takart rendesen, lásd. kép. A kérdésem tehát az, hogy hogyan tudnám eltávolítani valahogy a feketére fújt réteget, majd _csak_ alóla csak a fehéret, hogy ezután később a feketét visszafújhassam. Csak Gunze színeket használtam, az alapozó Surfacer, a fémszín Super Metallic, a fehér akril, a fekete a változatosság kedvéért szintetikus. :) Köszi előre is, ventus | |||||
Gabusch | Adatlap | 129601 | 2009. november 9. 22:55 | ![]() | |
Nekem ma jött egy ilyen. www.proopsbrothers.com/acatalog/C6035.gif Nem egészen olyan, mint amit elképzeltem, mivel pont nem arra való, amire nekem kéne, de ahogy elnéztem, 2-3 órányi munkával át lehet alakítani. Ugyanis ez 0-90 fokig vág valamibe az adott szögben, nekem meg inkább azonos méretű darabok kellenek. Ám +4 pengével, szállítással együtt 5000 Ft-ért nem lehetett otthagyni, mivel a következő szállítás nélkül majdnem kétszer ennyi. Igaz, az jobb is. De nem hiszem, hogy annyival. | |||||
ATTIS | Adatlap | 129600 | 2009. november 9. 20:09 | ![]() | |
Azt hiszem valamelyik pro modell-be láttam is az e-mail címét. Köszi az infót .Apropó jól gondolom hogy e hónapba megjelenik az újság | |||||
Tibcsi | Adatlap | 129599 | 2009. november 9. 19:33 | ![]() | |
0-1 mm tartományban Z63 kollégától tudsz venni ilyen befogószárat. | |||||
ATTIS | Adatlap | 129598 | 2009. november 9. 19:31 | ![]() | |
Szóval olyan fúrót keresnék ami a műszerész csavarhúzóra hasonlít csak lehet cserélni benne a fúró szárakat ,és egészen kis szár is befogható lehet ilyet kapni? | |||||
gaborka | Adatlap | 129597 | 2009. november 7. 14:42 | ![]() | |
Értem, köszönöm. Jó ötletnek tűnt, de ezek szerint nem annyira az... c[ ] | |||||
lucky | Adatlap | 129596 | 2009. november 5. 07:13 | ![]() | |
Kérlek, a zűttörő haholtud segít.:) | |||||
Jozsi | Adatlap | 129595 | 2009. november 4. 21:06 | ![]() | |
Hali! Köszönöm a tökéletes tájékoztatást. Üdv.:Jozsi | |||||
lucky | Adatlap | 129594 | 2009. november 4. 10:49 | ![]() | |
www.uni-max.hu/kombinalt-eszterga-maroval-at125-mini/d/ Róla volt szó | |||||
lucky | Adatlap | 129593 | 2009. november 4. 10:18 | ![]() | |
Szia! Úgy látszik eltűnt az előző hsz... Szóval A gép acél vázzal rendelkezik.A vezétékei fecskefarkasak, utánállítható műanyag betétekkel.A pontos beállításuk művészet. Néhol lóg, néhol szurul. A szánok hajtása orsós, jól sikerült.Az orsók végein kézikerekek találhatók.Ha jól emlékszem ezeket külön adták, nekem kellett felszerelni. A keresztszán tartalmazza a tárgyasztalt amin két T horony van.Ezekbe lehet befogni a kéziszánt.Ez elfordítható, de csak a kéziszán hátsó helyzetében.Használat közben érdemes a tokmányhoz legközelebbi helyzetében tartani. A kéziszánon van a késtartó, amin két befogási lehetőség van.Az egyik a gépre merőleges, a másik párhuzamos.Max 8 mm-es kés fogható bele, d ekkor nincs lehetőség a pontos beállításra. A hajtás szíjhajtás és fogaskerék hajtás keveréke.A szijakat érdemes lecserélni trapézszíjakra. ( nálam a főhajtőmű szíjai pár óra után szétnyíltak, és kb 15-20 óra után szétszakadtak.) A méretek 5*315 és 5*260. Jobb lett volna a 5*280-as, de most már nem nyúlok hozzá. A szíjak egy közbülső, többlépcsős szijtárcsán kerüsztül hajták a főorsót. A két üzem közötti hajtást egy mechanikus kuplung kapcsolja.A helye a főorsón van. Ennek az állítása kissé nehézkes, de helyes pozícinálásnál nincs vele gond.Néha egy kis feszítő eszköz jől jön hozzá. A főorsó furata 9 mm. A tokmány hárompofás, pontossága kielégítő.A pofák fordítottan visszaépíthetők, de ekkor nem lesz központos a szorításuk. Max 28 mm fogható be közéjük .Kívülről kb 15 mm-es furattól lehet szorítani. A szegnyereg lökete néha kicsit kevésnek tűnik, furata MK1. Eszterga üzemben van automata előtolás, bekapcsolása álló helyzetben ajánlott, a kikapcsolása lehet menet közben is.Nekem már sikerült eltörnöm, de a javítás is összejött. Az auto előtoláshoz adnak csere kerekeket is.A felfogatásuk imbusz csavarokkal történik.Az imbusz csavarok használata jellemző a gépre. Az auto előtolás kiiktatható, a hajtást tartalamzó keret elfordítva történő rögzítésével. A villamos rendszere lehetővé teszi a forgásirány váltást.Maró üzemben át kell váltani a forgásirányt.Eszterga üzemben a helyes forgásirány az, amikor a használó felé, a késre forog az anyag, míg marónál a fordított. A géphez tartozékként adnak 2 db álló csúcsot is.Felejtős, érdemes lecserélni forgó csúcsra. További tartozék a cserekereken felül a 3pofás tokmány.Befogási tartománya 0.6-6 mm. Lehetne pontosabb is. Van még 2 szár is.Az egyik mindkét végén menetes, ez a maróhoz kell, míg a másik a tokmány rögzítéshez..Ez utóbbi egyik vége MK1-es kúposságú. A maró állványa elfordítható 360 fokban vízszintesen, a kívánt helyen rögzíthető. A maró rész szintén szíjhatású ami két fokozatban állítható. Ehhez a részhez nem nyúltam.A fóorsó furata szintén MK1-es kúposságú. A függőleges állítás nagyon kemény, ez valószínű a visszahúzó rugó miatt van.Fúróként a használatát nem javaslom, a fennti okból, valamint a kordináta asztal lassú beállítása miatt. Van rajta pontos beállítási lehetőség, ez kiiktatható.A főorsó külön is rögzíthető. A maró funkcióhoz anyag rögzítési lehetőséget nem adnak.Ez mindnekinek saját magának kell megoldani. Ami viszont nagyon hiányzik az az auto előtolás. A gépet teljesítménye inkább puha anyagok megmunkálására teszi alkalmassá ( fa, műanyag, alu, réz, rézötvözetek).Az alu nagyon pontos fordulatszámot és nagyon pontosan beállított kést kíván, így nem szeretem.Acélt is lehet vele de max 0,1 0,15-ös fogással, 0.3 mm-es fogástól többet egyébként sem érdemes használni. A marónál hasonlóak az adatok.. Eddig acélt, sárgarezet és műanyagot eszetrgáltam, martam vele. A fogásmélység adatai kipróbált értékek.Eddig a kés beállítástól függően min 0,6 mm átmérőt sikerült esztergálni. Itt lehet valahol a gép alsó határa. .Nagy hibája a szánvezetéseknél van, valamint a marónál hiányzó automata előtolás hiányánál. További hánya az anyagrögzítés megoldatlansága. Sztem használható a gép, a fenntiek ellenére is, az eszergája mindenképp További előnye a versenyképes ára. | |||||
Jozsi | Adatlap | 129590 | 2009. november 3. 22:02 | ![]() | |
Hali Lucky! Mi a tapasztalod a géppel kapcsolatban? Nekem nagyon kínai kinézete van. A marót használtad már és mit csináltál vele? Üdv:. Jozsi | |||||
Gabusch | Adatlap | 129589 | 2009. november 3. 10:45 | ![]() | |
Szõkekapitány | Adatlap | 129588 | 2009. november 1. 14:32 | ![]() | |
Szia! A minősége jó ennek a Versatip pákának, de ezért a pénzért már lehet kapni egy korrekt kis weller forrasztó állomást, aminek a szabályozott hőmérsékletű pákahegyével sokkal finomabban lehet dolgozni. Ezek a gázos készülékek olyan helyeken jók, ahol nem alkalmazhatók az asztali forrasztópákák (kint a pusztán két vezetéket összeforrasztani). Vékony műanyag pontos vágásához az éles hegyes szike a legjobb. Vastagabb műanyagban ablak vágásához marad a maró, vagy körbefúrni és kitörni az ablakot, aztán lapos reszelővel elsimítani az éleket. | |||||
pulcsi | Adatlap | 129587 | 2009. november 1. 11:38 | ![]() | |
Szia! Kihegyezett karcolo tŰ?Bele tudod tenni a szike helyére. Pulcsi | |||||
gaborka | Adatlap | 129586 | 2009. november 1. 11:28 | ![]() | |
Hmm. Sajnos itt Miskolcon egy kereskedésben sincs Versatip polcon, hogy bele lehetne kukkantani legalább, mindenütt csak rendelésre. Én meg nem veszek ilyet anélkül hogy megnézném. Szóval marad a furkálás, marózás, fűrészelés. c[ ] | |||||
vlevi | Adatlap | 129585 | 2009. október 31. 16:29 | ![]() | |
Én olvasztgatással nem szívesen próbálkoznék. Egyenes vonalat biztos nem tudsz vele csinálni, ráadásul ott lesz a brutális olvasztási varrat, amit majd le kell csiszolnod. Egyszerűbb, pontosabb és kevésbé elrontható a lombfűrészes módszer. | |||||
lucky | Adatlap | 129584 | 2009. október 31. 13:09 | ![]() | |
Én nem javasolnám.Mit csinálsz ha máshol is megolvad a műa? | |||||
gaborka | Adatlap | 129583 | 2009. október 31. 12:43 | ![]() | |
Lombfűrészem van:) Engem az érdekelt volna hogy a Dremel Versatip használható-e mondjuk panelek kivágására, pl. a szárnygéppuskák szerelőnyílásához vagy a repülőgép törzsén a rádió fedeléhez. Ezeket elég nehéz lombfűrésszel kivágni (kifúrod a sarkát, átfűzöd a fűrészlapot, befogod, és fűrészelsz - macerás meg pontatlan is). c[ ] | |||||
vlevi | Adatlap | 129582 | 2009. október 30. 17:23 | ![]() | |
Jó ócsó. Amennyire emléxem, a Praktikerben feleennyibe kerül a Black&Decker lombfűrész, de azt is brutálisan drágának találtam. Mi ezen 4000Ft? | |||||
Bendegúz | Adatlap | 129581 | 2009. október 30. 14:03 | ![]() | |
gaborka | Adatlap | 129580 | 2009. október 30. 09:13 | ![]() | |
Ezt én is ismerem. Igazából arra lennék kíváncsi, hogy elég precíz-e ahhoz, hogy mondjuk maketteken kormányfelületeket le lehessen vágni, vagy egy-egy panelt kinyitni a szokásos megfurkálás/szikézés helyett. Forrasztani nem is igen akarnék vele. Amúgy köszönöm a válaszokat. c[ ] | |||||
igor | Adatlap | 129579 | 2009. október 30. 08:49 | ![]() | |
A praktikerben tudsz venni mikrogépet 5-6e.ft-ért/budget,kinzo/koferban tartozékokal.Van hozzá spirál is nekem ez vált be.Olcsobb mint a Dremel és a u.azt tudja. | |||||
lucky | Adatlap | 129573 | 2009. október 29. 17:17 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A Bubu által említett maratás hajlító engem is nagyon érdekelne, valakinek valamilyen tapasztalat? Nincs kedvem 50 dolcsit fizetni érte :)
Ezt ismeri valaki, én most ebben gondolkodom ez még sem 50 dolcsi :)
www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/gauntlett/ag128.htm
Üdv Mortyi