<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37. |
Bubu | Adatlap | 129642 | 2009. november 22. 18:17 | ![]() | |
Köszönöm! Előzmény: (129641) sharky 2009. november 22. 14:27 | |||||
sharky | Adatlap | 129641 | 2009. november 22. 14:27 | ![]() | |
msmanufakturakukacfreemail.hu | |||||
Gabusch | Adatlap | 129640 | 2009. november 22. 13:38 | ![]() | |
Amit én láttam, azt speciel nem találtam baromi bonyolultnak. Tulajdonképpen egy fémlemez volt, benne két tőcsavar. Erre lehetett rátenni egy másik fémlemezt, amelynek az egyik oldalába réseket vágtak, illetve le volt kissé köszörülve, különböző hosszúságú éleket produkálva ezzel. Ezt talán két szárnyasanyával lehetett a tőcsavarokra rögzíteni. Különösebb méretezésről nem beszélhetünk ezáltal. Feladata mindösszesen annyi, hogy a megfelelő pozícióban leszorítsa a lemezt, hogy - mint a képen is látható - pengével alányúlva fel lehessen hajlítani. Én nem vagyok lakatos, legfeljebb flex-szel tudnék nekiesni, az meg úgy nem eladható. :) Egyelőre nem érzem ordító szükségét egy ilyennek, mivel nem hajtogatok maratást, de ha nagyon kell, szerintem megoldom magamnak. Pedig nekem csak egy MF70-es maróm van. :) | |||||
Mortyi | Adatlap | 129639 | 2009. november 22. 12:55 | ![]() | |
sharky! Az elérhetőséget én is megköszönném! Üdv Mortyi | |||||
Mortyi | Adatlap | 129638 | 2009. november 22. 12:55 | ![]() | |
sharky! Az elérhetőséget én is megköszönném! Üdv Mortyi | |||||
Bubu | Adatlap | 129637 | 2009. november 22. 12:54 | ![]() | |
Nem a tulspilázásról van szó , de ha csinálok szerszámot akkor az legyen normális!Ha meg lehet kapni normális áron akkor minek vesződjek vele én (és akkor még lehet,hogy nem is 100%-os)vagy minek boldogítsam a szakembert órákig mire megért ,hogy mit szeretnék meg,hogy mi lesz ez?(ezt meg tapasztalatból mondom) Legalábbis én így látom,de ha te tudsz ilyet készíteni én tőled is megveszem!:) Üdv:Bubu | |||||
Gabusch | Adatlap | 129636 | 2009. november 22. 12:48 | ![]() | |
Ja, ha túlspilázzuk, akkor persze nem. :) Egyébként amit kinéztél, az műanyag. Innen kezdve alumíniumtól acélig szerintem bármi lehet. | |||||
Bubu | Adatlap | 129635 | 2009. november 22. 12:46 | ![]() | |
Kösz!Tudsz valami elérhetőségét?Esetleg elküldenéd privátban? Kösz:Bubu | |||||
sharky | Adatlap | 129634 | 2009. november 22. 12:45 | ![]() | |
Keressétek meg Maklári Sanyit!Ő árul ilyeneket! Üdv | |||||
Bubu | Adatlap | 129633 | 2009. november 22. 12:44 | ![]() | |
Ja és a közepesnél azért jobb lakatosnak tartom magam!:D | |||||
Bubu | Adatlap | 129632 | 2009. november 22. 12:44 | ![]() | |
Ja és a közepesnél azért jobb lakatosnak tartom magam!:D | |||||
Bubu | Adatlap | 129631 | 2009. november 22. 12:43 | ![]() | |
Ezt kétlem!Az anyaga korántsem mindegy és a párhuzamok és a pontos illesztések miatt nem kevés meló van vele.Egy szaki annyit tökölne vele amennyiért veszel gyárit!Én gondolkodtam rajta ,hogy csinálok de nagyon pontatlan a műhelyben a marógép, ezért döntöttem úgy,hogy inkább veszek. Üdv: | |||||
Gabusch | Adatlap | 129630 | 2009. november 22. 12:24 | ![]() | |
Szerintem egy közepes lakatos fél óra alatt csinál neked egy ilyet hulladékvasból. Max. rondább lesz. | |||||
Mortyi | Adatlap | 129629 | 2009. november 22. 12:18 | ![]() | |
Sziasztok! A Bubu által említett maratás hajlító engem is nagyon érdekelne, valakinek valamilyen tapasztalat? Nincs kedvem 50 dolcsit fizetni érte :) Ezt ismeri valaki, én most ebben gondolkodom ez még sem 50 dolcsi :) www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/gauntlett/ag128.htm Üdv Mortyi | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 129628 | 2009. november 22. 09:12 | ![]() | |
Kék zacskó, kék ragacs, Blue-Tac a papíron. Sztem tényleg az. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 129627 | 2009. november 21. 23:30 | ![]() | |
Blu-Tac ennyiért ingyen van. Ha tényleg az, és nem teszkós White Tac, mert az hasonló, de a Blu-Tac mégiscsak jobb. | |||||
^Sunrise^ | Adatlap | 129626 | 2009. november 21. 23:18 | ![]() | |
Ma voltam Tecsóban, 2 zacskós kiszerelésben a Blu-Tac 299ft, egész korrekt sztem. | |||||
Bubu | Adatlap | 129625 | 2009. november 21. 22:21 | ![]() | |
Sziasztok nincs valakinek elfekvőben fotómaratás hajlítója?Régebben gyártott is itt valaki csak nem tudom,hogy ki volt ő! Kösz:Bubu | |||||
Gabusch | Adatlap | 129624 | 2009. november 18. 20:56 | ![]() | |
Sosem késő. :) | |||||
W123qp | Adatlap | 129623 | 2009. november 18. 20:27 | ![]() | |
Nem tudok gitározni! :-P | |||||
Gabusch | Adatlap | 129622 | 2009. november 18. 17:29 | ![]() | |
Ez is igaz lehet. Meg az is, hogy a gyártás máshová helyezése többször a minőség rovására megy. Normál esetekben ez az árban is erősen megnyilvánul - pl. a mexikói és az amerikai Fender gitároknál - míg szerszámoknál kevésbé jellemző. | |||||
W123qp | Adatlap | 129621 | 2009. november 18. 17:01 | ![]() | |
Neki ARRA a célra jobban megfelelt. Ez lehet olyan is, mint a Kalasnyikov és a német gépfegyverek anno. Precízebb, jobb volt a német, de oda nem az kellett, hanem az, hogy robosztus és strapabíró legyen És van aki a Mercedes-t is fikázza. | |||||
gaborka | Adatlap | 129620 | 2009. november 18. 11:26 | ![]() | |
Énnekem nagyon régen megvan a Dremelem, még made in Germany van ráírva és a tartozékok amerikaiak. Igen jó készülék, kapott is rengeteget és semmi baja. A mostani Dremelek Mexikóban készülnek és tényleg sokkal gagyibbak mint régen. Ha újat vennék, Proxxont vennék, de a régi Dremelemet nem adnám el. Viszont, Skil márkanév alatt kapható egy motorosszerszám, kicsit nagyobb mint a Dremel, de nem drága (13.000 kofferrel, flexibilis szárral és egy halom tartozékkal) és jobb mint a nagyáruházas izék. c[ ] | |||||
Gabusch | Adatlap | 129619 | 2009. november 17. 23:34 | ![]() | |
Régebben, amikor CNC gépet akartam építeni, volt egy olyan elképzelésem, hogy valami Kinzo-szerű kézi készüléket fogok hozzá felhasználni. Az ilyen berendezések tanulmányozása közben találtam egy olyan, azt hiszem amerikai leírást, ami állatian lefikázta az elég drága Dremelt, mondván, hogy gyenge a csapágyazása és kotyog, míg bezzeg a negyedébe kerülő "német" Einhell, az milyen klasszul megfelel a célnak az erős csapágyazásával. Van Einhellem, tényleg jó, talán 7000 Ft-ot kóstált, amikor évekkel ezelőtt megvettem. Az egyetlen baja, hogy 220-as és így nehéz, tehát makettezéshez nem igazán használható. | |||||
W123qp | Adatlap | 129618 | 2009. november 17. 21:06 | ![]() | |
Jozsi | Adatlap | 129617 | 2009. november 17. 20:59 | ![]() | |
Üdv! Kakiból nem lehet várat építeni! Mindennek meg van az ára. Ami túl olcsó az olyan is. DE, ha túl olcsó és mégis működik, akkor ott valamit elrontottak, nekünk jó irányban. | |||||
W123qp | Adatlap | 129616 | 2009. november 17. 20:41 | ![]() | |
Én vettem N.o.-ban is egy készletet tizenpár ojróért, 3 trillió darabos, akkulmulátoros stb. Az akksija hamar lemerült, a csiszoló kövek ha egy kicsit megmelegedtek, akkor leesnek a tengelyről, illetve nekem is bizonyos szerszámoknál berezgett a tengőce, úgy hogy gyakorlatilag fúrni nem nagyon lehetett vele. Aztán vettem egy Dremelt, ez klafa. | |||||
Gabusch | Adatlap | 129615 | 2009. november 15. 17:11 | ![]() | |
Ez sem rossz ötlet, köszi. :) Mondjuk nekem ritkán kell fűrész, de lehet, hogy megcsinálom. | |||||
pilotka | Adatlap | 129614 | 2009. november 15. 17:06 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 129613 | 2009. november 15. 12:40 | ![]() | |
Az enyémmel nem voltak ilyen gondok, pedig tényleg valami hiperben vettem. | |||||
pulcsi | Adatlap | 129612 | 2009. november 15. 09:47 | ![]() | |
Tulságosan meghúzod a csavart ezért a kup fére megy.Lazistd meg kicsit fordits rajta és huzd vissza érzéssel.Játszani kell vele.Enyém is ilyen. Pulcsi | |||||
modellmaker | Adatlap | 129611 | 2009. november 15. 09:27 | ![]() | |
Na szal szeretnék egy olyat venni, ami nem ilyen gagyi, hanem tényleg egy pontban forog a forog, és nem üt. | |||||
modellmaker | Adatlap | 129610 | 2009. november 15. 09:26 | ![]() | |
Nekem is van már egy ilyen maróm, de egy nagy bajom van vele, hogy üt. :| El van b.szva az egész és a befogott szerszám vége ovális pályán mozog... :| | |||||
Gabusch | Adatlap | 129609 | 2009. november 13. 12:29 | ![]() | |
Nekem pedig egy teszkógazdaságos darab, 2990-ért, kofferestül. Nagyon jól használható, leszámítva, hogy kézzel meg lehet állítani az egészet. | |||||
pulcsi | Adatlap | 129608 | 2009. november 13. 12:26 | ![]() | |
Szia! Nekem van ilyen igaz praktikeres változat.Egy baj volt vele-a tüske hamar tönkre ment,csak véletlenül tudtam megjavitani.Találtam az elfekvő cuccok között egy kis hüvelyt amivel jo lett a tüske.Ja 12 voltos adaptert használok,hogy ne pörögjön annyira. Pulcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 129607 | 2009. november 13. 11:58 | ![]() | |
Ilyent még nem is láttam... | |||||
gaborka | Adatlap | 129606 | 2009. november 13. 11:53 | ![]() | |
Sziasztok: Ilyennel találkozott már valaki?: http://www.sonotec.com/esf60.htm - ultrahangos műanyag- és egyébvágó. Valamelyik Youtube-s japán Plamo videóban használta egy makettező aki valamilyen motort épített. c[ ] | |||||
modellmaker | Adatlap | 129605 | 2009. november 12. 17:33 | ![]() | |
Sziasztok! Asszem itt láttam ebben a topikban már egy ilyet: www.flexiobt.hu/php/wtermresz.php Valakinek van ilyen? Tapasztalatok esetleg? mm | |||||
Gabusch | Adatlap | 129604 | 2009. november 12. 12:52 | ![]() | |
ventus | Adatlap | 129603 | 2009. november 10. 17:52 | ![]() | |
Upsz, elnézést, ez félrement, átteszem a segítségbe. ventus | |||||
ventus | Adatlap | 129602 | 2009. november 10. 17:36 | ![]() | |
Sziasztok! A képen látható problémával szembesültem egy Ki-44-es építése során. Úgy keletkezett, hogy alapozás, majd a fémszín felfújása után azt gondoltam, hogy először inkább a fehéret fújom, majd rá a fekete réteget, hiszen az úgyis sokkal jobban takar. A fehéret közben azonban maszkoln kellett más okból, azonban hiába vártam több nap száradást, a maszkolószalag csak felsértette a festést, ami ugyan polírozva, majd később lakkozva viszonylag jól javítható, de itt mégis azt eredményezte, hogy a fehér részen a fekete nem takart rendesen, lásd. kép. A kérdésem tehát az, hogy hogyan tudnám eltávolítani valahogy a feketére fújt réteget, majd _csak_ alóla csak a fehéret, hogy ezután később a feketét visszafújhassam. Csak Gunze színeket használtam, az alapozó Surfacer, a fémszín Super Metallic, a fehér akril, a fekete a változatosság kedvéért szintetikus. :) Köszi előre is, ventus | |||||
Gabusch | Adatlap | 129601 | 2009. november 9. 22:55 | ![]() | |
Nekem ma jött egy ilyen. www.proopsbrothers.com/acatalog/C6035.gif Nem egészen olyan, mint amit elképzeltem, mivel pont nem arra való, amire nekem kéne, de ahogy elnéztem, 2-3 órányi munkával át lehet alakítani. Ugyanis ez 0-90 fokig vág valamibe az adott szögben, nekem meg inkább azonos méretű darabok kellenek. Ám +4 pengével, szállítással együtt 5000 Ft-ért nem lehetett otthagyni, mivel a következő szállítás nélkül majdnem kétszer ennyi. Igaz, az jobb is. De nem hiszem, hogy annyival. | |||||
ATTIS | Adatlap | 129600 | 2009. november 9. 20:09 | ![]() | |
Azt hiszem valamelyik pro modell-be láttam is az e-mail címét. Köszi az infót .Apropó jól gondolom hogy e hónapba megjelenik az újság | |||||
Tibcsi | Adatlap | 129599 | 2009. november 9. 19:33 | ![]() | |
0-1 mm tartományban Z63 kollégától tudsz venni ilyen befogószárat. | |||||
ATTIS | Adatlap | 129598 | 2009. november 9. 19:31 | ![]() | |
Szóval olyan fúrót keresnék ami a műszerész csavarhúzóra hasonlít csak lehet cserélni benne a fúró szárakat ,és egészen kis szár is befogható lehet ilyet kapni? | |||||
gaborka | Adatlap | 129597 | 2009. november 7. 14:42 | ![]() | |
Értem, köszönöm. Jó ötletnek tűnt, de ezek szerint nem annyira az... c[ ] | |||||
lucky | Adatlap | 129596 | 2009. november 5. 07:13 | ![]() | |
Kérlek, a zűttörő haholtud segít.:) | |||||
Jozsi | Adatlap | 129595 | 2009. november 4. 21:06 | ![]() | |
Hali! Köszönöm a tökéletes tájékoztatást. Üdv.:Jozsi | |||||
lucky | Adatlap | 129594 | 2009. november 4. 10:49 | ![]() | |
www.uni-max.hu/kombinalt-eszterga-maroval-at125-mini/d/ Róla volt szó | |||||
lucky | Adatlap | 129593 | 2009. november 4. 10:18 | ![]() | |
Szia! Úgy látszik eltűnt az előző hsz... Szóval A gép acél vázzal rendelkezik.A vezétékei fecskefarkasak, utánállítható műanyag betétekkel.A pontos beállításuk művészet. Néhol lóg, néhol szurul. A szánok hajtása orsós, jól sikerült.Az orsók végein kézikerekek találhatók.Ha jól emlékszem ezeket külön adták, nekem kellett felszerelni. A keresztszán tartalmazza a tárgyasztalt amin két T horony van.Ezekbe lehet befogni a kéziszánt.Ez elfordítható, de csak a kéziszán hátsó helyzetében.Használat közben érdemes a tokmányhoz legközelebbi helyzetében tartani. A kéziszánon van a késtartó, amin két befogási lehetőség van.Az egyik a gépre merőleges, a másik párhuzamos.Max 8 mm-es kés fogható bele, d ekkor nincs lehetőség a pontos beállításra. A hajtás szíjhajtás és fogaskerék hajtás keveréke.A szijakat érdemes lecserélni trapézszíjakra. ( nálam a főhajtőmű szíjai pár óra után szétnyíltak, és kb 15-20 óra után szétszakadtak.) A méretek 5*315 és 5*260. Jobb lett volna a 5*280-as, de most már nem nyúlok hozzá. A szíjak egy közbülső, többlépcsős szijtárcsán kerüsztül hajták a főorsót. A két üzem közötti hajtást egy mechanikus kuplung kapcsolja.A helye a főorsón van. Ennek az állítása kissé nehézkes, de helyes pozícinálásnál nincs vele gond.Néha egy kis feszítő eszköz jől jön hozzá. A főorsó furata 9 mm. A tokmány hárompofás, pontossága kielégítő.A pofák fordítottan visszaépíthetők, de ekkor nem lesz központos a szorításuk. Max 28 mm fogható be közéjük .Kívülről kb 15 mm-es furattól lehet szorítani. A szegnyereg lökete néha kicsit kevésnek tűnik, furata MK1. Eszterga üzemben van automata előtolás, bekapcsolása álló helyzetben ajánlott, a kikapcsolása lehet menet közben is.Nekem már sikerült eltörnöm, de a javítás is összejött. Az auto előtoláshoz adnak csere kerekeket is.A felfogatásuk imbusz csavarokkal történik.Az imbusz csavarok használata jellemző a gépre. Az auto előtolás kiiktatható, a hajtást tartalamzó keret elfordítva történő rögzítésével. A villamos rendszere lehetővé teszi a forgásirány váltást.Maró üzemben át kell váltani a forgásirányt.Eszterga üzemben a helyes forgásirány az, amikor a használó felé, a késre forog az anyag, míg marónál a fordított. A géphez tartozékként adnak 2 db álló csúcsot is.Felejtős, érdemes lecserélni forgó csúcsra. További tartozék a cserekereken felül a 3pofás tokmány.Befogási tartománya 0.6-6 mm. Lehetne pontosabb is. Van még 2 szár is.Az egyik mindkét végén menetes, ez a maróhoz kell, míg a másik a tokmány rögzítéshez..Ez utóbbi egyik vége MK1-es kúposságú. A maró állványa elfordítható 360 fokban vízszintesen, a kívánt helyen rögzíthető. A maró rész szintén szíjhatású ami két fokozatban állítható. Ehhez a részhez nem nyúltam.A fóorsó furata szintén MK1-es kúposságú. A függőleges állítás nagyon kemény, ez valószínű a visszahúzó rugó miatt van.Fúróként a használatát nem javaslom, a fennti okból, valamint a kordináta asztal lassú beállítása miatt. Van rajta pontos beállítási lehetőség, ez kiiktatható.A főorsó külön is rögzíthető. A maró funkcióhoz anyag rögzítési lehetőséget nem adnak.Ez mindnekinek saját magának kell megoldani. Ami viszont nagyon hiányzik az az auto előtolás. A gépet teljesítménye inkább puha anyagok megmunkálására teszi alkalmassá ( fa, műanyag, alu, réz, rézötvözetek).Az alu nagyon pontos fordulatszámot és nagyon pontosan beállított kést kíván, így nem szeretem.Acélt is lehet vele de max 0,1 0,15-ös fogással, 0.3 mm-es fogástól többet egyébként sem érdemes használni. A marónál hasonlóak az adatok.. Eddig acélt, sárgarezet és műanyagot eszetrgáltam, martam vele. A fogásmélység adatai kipróbált értékek.Eddig a kés beállítástól függően min 0,6 mm átmérőt sikerült esztergálni. Itt lehet valahol a gép alsó határa. .Nagy hibája a szánvezetéseknél van, valamint a marónál hiányzó automata előtolás hiányánál. További hánya az anyagrögzítés megoldatlansága. Sztem használható a gép, a fenntiek ellenére is, az eszergája mindenképp További előnye a versenyképes ára. |
<<< Vissza | Tovább >>> |