<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Maz | Adatlap | 12452 | 2009. június 9. 22:49 | ||
páncélos | Adatlap | 12451 | 2009. június 9. 22:35 | ||
MAZ! (((Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet.))) Ebben van az igazság. (((egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.))) Nem, nem tudnám megkülönböztetni. Engem általában annyira fellelkesít egy-egy technika mélyebb megismerése, hogy több oldalról keresek hozzá információt. Az AT-T esetében korábban én is úgy véltem, hogy ZiL fülke, de több csatornán is megerősítettem magam abban, hogy ZISZ a valós. (((Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.))) Én úgy tudom, hogy hasonló a helyzet, mint a JAZ & KRAZ-nál, legalábbis mintha valahol ezt olvastam volna. De ez megint egy érdekes téma, ha lesz rá időm, beleásom magam és jelzem mire jutottam. Egyébként nagyon kedvelem az oldaladat, jó dolgok vannak rajta. | |||||
juge75 | Adatlap | 12450 | 2009. június 9. 22:18 | ||
Ezek mind V-elrendezésűek. Erre utal a V betű. | |||||
juge75 | Adatlap | 12449 | 2009. június 9. 22:17 | ||
Meg a Krugban! | |||||
páncélos | Adatlap | 12448 | 2009. június 9. 22:15 | ||
Gaunt! Az AT-T, A-401 típusú (alkalmazott még a V-401 jelzés is), négyütemű vízhűtéses közvetlen befecskendezésű dízel motor. A GM-426u (P-40) általatok 2Sz12 néven ismert harcjármű motorja az A-426V tizenkét-hengeres, V elrendezésű folyadékhűtésű közvetlen befecskendezésű dízel motor, melynek az alapja a V-54 motor. Csak mellékesen a V-59 a 2Sz3 akáciákban található. | |||||
juge75 | Adatlap | 12447 | 2009. június 9. 22:15 | ||
Azon sem lepődnék meg, ha AHS-szabvány szerint készülne(AHS-ahogy sikerül), melyik szériába mi került, mi volt raktáron. Példának hozom a nálunk is jól ismert Raketa porszívót, amiből ismerősöm kerített 3-at, hogy összerak belőle 1 működő képeset. Node, a motor tengelye sem volt azonos átmérővel, és valamelyikben négyzet profilú volt a szénkefe, a másikban kerek... Volt szerencsém Zenit fényképezőgépeket javítani, nos ott is volt hasonló meglepetés alkatrészre bontás után! | |||||
Maz | Adatlap | 12446 | 2009. június 9. 22:15 | ||
páncélos! Komolyan fizetek neked egy sört, ha egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől. Bár lehet, te meg tudsz különböztetni egy ZiSz-151-est egy ZiL-151-estől is. (Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.) | |||||
Maz | Adatlap | 12445 | 2009. június 9. 22:07 | ||
Azért, mert 8-9 éve, mikor azt az ismertetőt írtam, még fiatal voltam és bohó. Ráadásul igencsak forráshiányos. Nem úgy volt, hogy benyúlok a fiókba, vagy a HDD mélyére és előhúzom a kezelési- karbantartási útmutatót. Ma inkább úgy fogalmaznék, hogy a szovjet harckocsik fődarabjainak felhasználásával készült. Az AT-T motorja a majdnem 39 literes szokásos V-12 "harckocsi" motor. (A P-40 motorja is) Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet. Ha jól emlékszem az AT-T motorja és a földmunkagépek motorja között is vannak apró különbségek. A D12 A-525 motornál (szintén a szokásos motor egyik változata) pl az egyik MAZ-537-nél még a két kis légszűrő (T-34) volt a fülke hátfalán. A többinél a nagyobb szögletes (T-54) a motor közepén. Na akkor melyikben milyen motor volt? ;-) | |||||
juge75 | Adatlap | 12444 | 2009. június 9. 21:22 | ||
Majd Győrben rákérdezek, de szerintem ahhoz a tömeghez az a motor dukál. Legalábbis teljesítményben... svsm.org/gallery/Radar A426 (four-cycle, compression-ignition engine, 12 cylinder ) | |||||
gaunt | Adatlap | 12443 | 2009. június 9. 19:13 | ||
Juge75! Kösz a linket! Érdekes oldal. Akkor ezek szerint nem a V-2 az alapja a motorjának. Az 1Sz12-vel mi a helyzet? Arra azt írják, (máshol) hogy 520LE, az pedig egyenlő a V-54 és V-59 motorok teljesítményével. | |||||
juge75 | Adatlap | 12442 | 2009. június 9. 17:32 | ||
Érdekes, itt a T-34 alvázat emlegetnek. | |||||
juge75 | Adatlap | 12441 | 2009. június 9. 17:29 | ||
juge75 | Adatlap | 12440 | 2009. június 9. 17:29 | ||
V-401 típusú V-12-es vízhűtéses dízelmotor. | |||||
joci232 | Adatlap | 12439 | 2009. június 9. 17:06 | ||
üdv! az a kérdésem lenne hogy egy URAL 4320-ast és gaz 66-ost 1:35-ös méretarányban hol tudok beszerezni? mert a revellböl már nem tudtam rendelni:( kérlek segitsetek | |||||
gaunt | Adatlap | 12438 | 2009. június 9. 16:23 | ||
Páncélos! Szeretném megkérdezni, hogy az AT-T motorja is egy V-2 modifikáció? Az interneten utánanéztem a dolognak, de nem találtam se típust se teljesítményt. Egyedül az 1Sz12 önjáró radar motorjáról van információ, de csak teljesítmény -520 LE- emiatt én arra gyanakszom, hogy ennek is a V2 az őse, bár ezzel az a probléma, hogy az 1Sz12 jóval nagyobb és nehezebb az AT-T-nél, így talán a motorjuk sem egyezik. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12437 | 2009. június 9. 13:30 | ||
Itt tartok. Egypár apróság még hiányzik, de a legnagyobb része kész. Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 12436 | 2009. június 9. 10:08 | ||
páncélos | Adatlap | 12435 | 2009. június 8. 21:49 | ||
Juge 75! Utána olvastam az AT-T nehéz tüzérségi vontatónak, (természetesen csak felszínesen, mert nem volt kedvem több mint 400 oldalt elolvasni). Az alváz leírásában nem találtam 54-re utalást, persze ez még nem zár ki semmit. Viszont a vezetőfülke sem ZiL, hanem ZISZ, és itt most idéznék: A vezetőfülke a ZISZ-150 gépkocsi vezetőfülkéjéhez viszonyítva 651 mm-rel meg van szélesítve. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12434 | 2009. június 8. 20:10 | ||
Az "Átkelési gyakorlat" ímű részben láthatók. Miggyuri | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12433 | 2009. június 8. 05:47 | ||
Köszi! Ezek is segítenek pontosítani a dolgot. Miggyuri | |||||
páncélos | Adatlap | 12432 | 2009. június 6. 23:04 | ||
Miggyuri! Csatolok két rajzot, ne a minőségét nézd, csak szemléltetésnek készítettem. A toronynál a felső a korábbi változat, míg a lámpáknál az alsó a korai változat. Természetesen a hátsó lámpáknál is megtalálható a későbbi változatoknál a zárt védőkeret. Remélem értelmezhető? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12431 | 2009. június 6. 21:36 | ||
juge75 | Adatlap | 12430 | 2009. június 6. 12:37 | ||
Gyuri, küldtem levelet (e-mail). Amit nálam találsz használd fel nyugodtan! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12429 | 2009. június 6. 10:19 | ||
Urak! Egy ACE Gvozgyikával birkózok. Magyar példányról kéne anyag, kép, bármi, amit fel tudok használni. S.O.S.! Miggyuri | |||||
romeo | Adatlap | 12428 | 2009. június 6. 08:34 | ||
Üdv Juge75! Nagyon jó képek! Melyik részben vannak ezek a jelenetek? | |||||
juge75 | Adatlap | 12427 | 2009. június 6. 06:58 | ||
tyimosenko | Adatlap | 12426 | 2009. június 6. 01:26 | ||
páncélos | Adatlap | 12425 | 2009. június 5. 22:35 | ||
Juge 75! fotoarmor.narod.ru/tank02.htm Az első link neked, mert gondolom ilyen ZSzU-57-2-est, még nem láttál? fotoarmor.narod.ru/traktor01.htm A második egy kis érdekesség másnak is, de az oldalon érdemes még körülnézni. | |||||
Grande | Adatlap | 12424 | 2009. június 5. 22:16 | ||
romeo | Adatlap | 12423 | 2009. június 5. 17:02 | ||
romeo | Adatlap | 12422 | 2009. június 5. 16:48 | ||
gaunt | Adatlap | 12421 | 2009. június 5. 16:30 | ||
Romeo! Bocsi, hogy közbeszólok, de az nem T-55A, hanem csak sima T-55. Egyébként tudsz szerezni ilyen rajzot a BTR-T-ről? | |||||
balaton | Adatlap | 12420 | 2009. június 5. 15:15 | ||
Az amerikaiak által használt M-2 még régebbi konstrukció, ha nem tévedek. Nincs ezzel semmi baj, ha jó a tűzerő és igénytelen a fegyver. | |||||
romeo | Adatlap | 12419 | 2009. június 5. 14:41 | ||
romeo | Adatlap | 12418 | 2009. június 5. 14:25 | ||
romeo | Adatlap | 12417 | 2009. június 5. 14:23 | ||
juge75 | Adatlap | 12416 | 2009. június 5. 06:18 | ||
Köszi Jimbobá! Ráakadtam egy újabb gyártóra, de nem tudom hogyan rendeljek tőle. Írtam neki e-mailt. CHOROSZY MODELBUD a neve, és gyártják a nálunk is rendszeresített KSZ-85 löveget. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 12415 | 2009. június 4. 23:30 | ||
Az Armorama fórumán van egy trumpeteres srác, aki csepegtet némi infót. Folyamatban: BTR-70, BRDM-2, BTR-60 (0P,PA,PB,PU, PB). Üdv Itt vannak képek, a Verlinden BRDM alatt: www.armorama.com/modules.php | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12414 | 2009. június 4. 15:21 | ||
A sofőr helyén, mintha szovjet sapkás fej volna. Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 12413 | 2009. június 4. 14:30 | ||
Pánczél Mátyásé az érdem. DSK? Azért, mert működik ott is! | |||||
romeo | Adatlap | 12412 | 2009. június 4. 14:20 | ||
Üdv! Szerintem kissé nevetséges, hogy a modern HUMVEE-ba 70 éves DSK-t szereltek, miért nem vették már elő az NSZVT-t? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 12411 | 2009. június 4. 14:12 | ||
romeo | Adatlap | 12410 | 2009. június 4. 13:50 | ||
Köszi Juge75! Igen ez BTR-152, mivel a magyar bakák nagy érdeklődéssel nézegetik, nem biztos, hogy magyar jármű, ruszkik is állnak körülötte! | |||||
juge75 | Adatlap | 12409 | 2009. június 4. 13:32 | ||
juge75 | Adatlap | 12408 | 2009. június 4. 13:28 | ||
PanczelMatyas Adatlap 779 / 2344 2008. július 9. 23:05 Itt van kép. | |||||
romeo | Adatlap | 12407 | 2009. június 4. 13:27 | ||
romeo | Adatlap | 12406 | 2009. június 4. 11:22 | ||
Köszönöm MAZ! Nálad nincs véletlenül fotó BTR-152-ről a Magyar Néphadsreg idejéből? Néhány mondatban összefoglalnád a BTR-152 magyarországi történetét: - mikor és milyen célra, valamint hány darabot használt az MN? Előre is köszönöm! | |||||
Maz | Adatlap | 12405 | 2009. június 4. 09:20 | ||
Igen, a BTR-152 beceneve Belfegor, a ZiL-157-é Ludmilla, a ZiSz-151-é százlábú. | |||||
romeo | Adatlap | 12404 | 2009. június 3. 23:05 | ||
Üdv! A BTR-152 beceneve a Magyar Néphadseregben állítólag BELFEGOR volt, erről hallot valaki? Köszi! | |||||
juge75 | Adatlap | 12403 | 2009. június 3. 11:36 | ||
Innen letölthető:cid-ee536f896a8bd757.skydrive.live.com/browse.aspx/KIADV%C3%81NYOK |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Valóban a ZiSz a valós, már csak az évjárat miatt is. ZiL-re Sztálin terhessé válása után változtatták a gyár nevét, a közhiedelemmel ellentétben nem Lenin, hanem Lihacsov (más leírásban Lihacsev) Művek a jelentése. Ő volt egyébként a gyár korábbi igazgatója. Egyéb szétválásról nem tudok, inkább hasonlókról, mint a GAZ és az UAZ esetében. Pl az URAL, a BAZ is ZiL típusok gyártásával kezdte pályafutását, de a KamAZ első prototípusait is a ZiL gyár készítette. Ugye ez volt Moszkvában, közel a tűzhöz, központi gyárnak számított.
OFF
Szerinted én nem várom nagyon a könyveteket? Minden elismerésem a kutatómunkátokhoz.
Na de elég a hízelgésből.