<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sulyid | Adatlap | 12484 | 2009. június 12. 22:23 | ![]() | |
Ezek honnan vannak? Előzmény: (12483) MAZHL2005 2009. június 12. 22:14 | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 12483 | 2009. június 12. 22:14 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 12482 | 2009. június 12. 13:44 | ![]() | |
Érdekes, hogy a CFE kimutatásokban 490 db BMP-1 és 12 db BRM-1K szerepelt, a jelenlegi állás szerint viszont 522 db BMP volt! | |||||
romeo | Adatlap | 12481 | 2009. június 12. 13:41 | ![]() | |
A HM reagálása: A Honvédelmi Minisztérium a közlemény szerint minden tekintetben eleget tett tájékoztatási kötelezettségének. Az újságíró témában feltett kérdéseit érdemben megválaszolta, azonban a szerkesztőség ismételten nem vette figyelembe válaszokat, illetve "saját értesülésként" tálalta a megadott hivatalos információkat - közölte a HM. A lap számára adott válaszban a tárca az alábbi adatokat adta meg: "2007 októberében a HM CURRUS Zrt. vásárolt a Honvédelmi Minisztériumtól 402 db használhatatlan BMP-1 harcjárművet bruttó 129 700 000 forintért, bontás utáni hasznosításra. Szintén a HM CURRUS Zrt vásárolt a minisztériumtól 2008 februárjában 120 db BMP-t, bruttó 341 120 000 forintért. Az értékesített harcjárművek cseh alaptípusok voltak, nem orosz gyártmányúak. A Honvédelmi Minisztérium a befolyt bevételt inkurrens eszközök megsemmisítésre fordította." | |||||
romeo | Adatlap | 12480 | 2009. június 12. 13:29 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 12479 | 2009. június 12. 09:01 | ![]() | |
Újabb részletek: A következő, 120 darab működőképes, fegyvernek minősülő BMP-t tartalmazó csomagot 2008 februárjában adta el a HM, 341 millió forinttért, vagyis darabonként 2,8 millió forintért. A cég vezérigazgatója, Ács János a Magyar Nemzet érdeklődésére nem kívánta elárulni, kik voltak a vevők, csak annyit közölt, hogy a járművekből Ukrajnába és Csehországba is szállítottak fegyverforgalmazási engedéllyel rendelkező kereskedők. A lap meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írja, a BMP-k egy része végül Grúziába került, ami felháborította a kaukázusi országgal tavaly háborút vívó Oroszországot. A BMP-k ugyanis szovjet fegyverek, így Moszkva szerint az értékesítésükhöz Oroszország engedélyére lett volna szükség. A HM arra hivatkozik, hogy az eladott járműveket nem a Szovjetunióban, hanem Csehszlovákiában gyártották. | |||||
romeo | Adatlap | 12478 | 2009. június 12. 08:19 | ![]() | |
Az első csomagot 2007 októberében adták el az állami cégnek. A HM Currus Zrt. ekkor 402 darab, rendszerből kivont BMP–1 harcjárművet vásárolt meg csaknem 130 millió forintért. Ezeket az eszközöket hatástalanították, teljesen szétbontották, és mintegy tízszázalékos haszonnal fémkereskedőknek adták tovább, akik az eszközök súlyát figyelembe véve nagy öszszegeket kaszálhattak a bontás utáni hasznosítással a kohóktól. A honvédelmi tárca tájékoztatása szerint szintén a HM Currus Zrt. vásárolt a minisztériumtól 2008 februárjában 120 darab BMP-t, mintegy 341 millió forintért. Ezek működőképes harcjárművek voltak, tehát fegyvernek minősültek az eladásuk idején. A HM a Magyar Nemzet többszöri unszolására sem volt hajlandó elárulni, hogy a fegyvereket kiknek értékesítették, ahogyan nem kapott a lap konkrét információt a szétbontott BMP-k vevőiről a HM Currus Zrt.-től sem – írja a pénteki Magyar Nemzet, melyben további részleteket olvashat az ügyről. (Magyar Nemzet) link: www.mno.hu/portal/642841 | |||||
romeo | Adatlap | 12477 | 2009. június 12. 08:08 | ![]() | |
Üdv Mike! BTR-80SKJ sebesültkihordó jármű Ez a fotó a Magyar Honvédban jelent meg. | |||||
MIKE | Adatlap | 12476 | 2009. június 12. 06:33 | ![]() | |
Szia! Arról a mentős BTR-ről van még képed?Mikor én arra jártam nem láttam :D | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12475 | 2009. június 12. 06:01 | ![]() | |
Persze még nem teljesne kész, apróságok hiányoznak még. (kapaszkodók, horgok stb.) Miggyuri | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12474 | 2009. június 12. 06:00 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 12473 | 2009. június 11. 18:20 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 12472 | 2009. június 11. 16:32 | ![]() | |
Hali! Rövidesen rakok fel nappali fénynél készült képeket is. Jól látod, a lánctalp a gyenge pontja a dolognak. Köszi! Üdv: Miggyuri | |||||
Muszklimester | Adatlap | 12471 | 2009. június 11. 15:23 | ![]() | |
Üdv. Miggyuri! Az látszik, hogy a lánctalppal voltak gondok. Kár, hogy nem látható sok részlet a makettből a narancsos fény miatt. üdv | |||||
gaunt | Adatlap | 12470 | 2009. június 11. 13:36 | ![]() | |
Hali! Segítségre lenne szükségem! Tegnap megjött az utolsó kiegészítő is a Skif T-64A-hoz, így szeretném elkezdeni, DE: A Skif makettje egy '75-ös T-64A, a Miniarm torony egy '72-esé (Még nincs nagy toronyláda rajta). Szóval a kérdésem az, hogy létezhetett-e olyan T-64A, aminek nincs toronyládája, de viszont mindkét lánc fölött üza. tartályok voltak, mint a '75-ös vagy az utáni változatokon. | |||||
juge75 | Adatlap | 12469 | 2009. június 11. 00:08 | ![]() | |
Jimbobá | Adatlap | 12468 | 2009. június 10. 23:31 | ![]() | |
Sziasztok! Megújult a walkaround weboldal! Új dizájn, regisztráció, fórum! Közel 1000 kép, 56 galériában! Az eredeti link természetesen él, de ide csak ezt tudom beszúrni: xrl.us/bewbyr További jó makettezést! Hamarosan újabb képek jönnek! | |||||
Pacy | Adatlap | 12467 | 2009. június 10. 22:45 | ![]() | |
Helló joci232! Bocs', de ez az MNS dolog valamiért nem akar szuperálni -> E-mail: lovasi@unitechbt.hu! | |||||
joci232 | Adatlap | 12466 | 2009. június 10. 21:48 | ![]() | |
Varga T és Pacy jólenne ha jelentkeznétek:D:D:D | |||||
romeo | Adatlap | 12465 | 2009. június 10. 19:33 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 12464 | 2009. június 10. 18:36 | ![]() | |
A második meg BTR-80M, a torony tetején új célzókészülékkel. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 12463 | 2009. június 10. 17:18 | ![]() | |
És a vezérezredes Úr is beleült ha jól értem...Tutira mentek. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 12462 | 2009. június 10. 17:17 | ![]() | |
Ráadásul BTR-80AM az első | |||||
romeo | Adatlap | 12461 | 2009. június 10. 17:07 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 12460 | 2009. június 10. 17:05 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 12459 | 2009. június 10. 16:11 | ![]() | |
Maz! Bocsi, hogy belevau a nagyok dolgába, de az orosz írásmód alapján inkább a "je" tűnik valószínűnek, viszont az ejtése "jo"-s! Az orosz írásban a "je" és "jo" közötti két pontot nem mindíg rakjál ki, ezt érezni kell. www.museum.ru/M1685 Üdv Muzzy | |||||
gaunt | Adatlap | 12458 | 2009. június 10. 13:29 | ![]() | |
Azért nem minden V motornak kezdődik V-vel a típusjelzése: UTD-20, V6, BMP-1/2 Szerintem a "V" a hihetetlenül sikeres V-2-re utal, ami még ugye eredetileg a BT-7, majd a T-34 motorja volt. Igazából még a T-90-esekben is ez van, (V-92Sz2) erősen módosított formában, kétszeres teljesítménnyel - 1000 LE, 4000+ Nm . Állítólag van egy még erősebb változata (V-96, 1250 LE), bár ez lehet, hogy csak kísérleti. | |||||
joci232 | Adatlap | 12457 | 2009. június 10. 09:32 | ![]() | |
sziasztok msnen vegyetek fel és megbeszéljük a részleteke elképzelhető hogy mind 2 kell(ural 4320, gaz66)->joci232@hotmail.com | |||||
VargaT | Adatlap | 12456 | 2009. június 10. 09:25 | ![]() | |
Szia joci232! Van egy Revell gyártmányú Ural 4320-asom, bontatlan belső csomagolással. 5500 Ft-ért a Tiéd! Budapesten személyesen át tudod venni. Üdv: VargaT varga.tamas2[qkac]freemail.hu | |||||
Pacy | Adatlap | 12455 | 2009. június 10. 09:08 | ![]() | |
joci 232! Gaz66-ról van szó. (Bocs, kicsit szét vagyok esve) | |||||
Pacy | Adatlap | 12454 | 2009. június 10. 09:06 | ![]() | |
Helló joci232! Nekem van egy, 5500Ft-ért megvállok tőle. | |||||
páncélos | Adatlap | 12453 | 2009. június 10. 07:43 | ![]() | |
Maz! Köszönöm az útbaigazítást. A könyvet pedig én is szeretném már kész állapotában látni. | |||||
Maz | Adatlap | 12452 | 2009. június 9. 22:49 | ![]() | |
páncélos! Valóban a ZiSz a valós, már csak az évjárat miatt is. ZiL-re Sztálin terhessé válása után változtatták a gyár nevét, a közhiedelemmel ellentétben nem Lenin, hanem Lihacsov (más leírásban Lihacsev) Művek a jelentése. Ő volt egyébként a gyár korábbi igazgatója. Egyéb szétválásról nem tudok, inkább hasonlókról, mint a GAZ és az UAZ esetében. Pl az URAL, a BAZ is ZiL típusok gyártásával kezdte pályafutását, de a KamAZ első prototípusait is a ZiL gyár készítette. Ugye ez volt Moszkvában, közel a tűzhöz, központi gyárnak számított. OFF Szerinted én nem várom nagyon a könyveteket? Minden elismerésem a kutatómunkátokhoz. Na de elég a hízelgésből. | |||||
páncélos | Adatlap | 12451 | 2009. június 9. 22:35 | ![]() | |
MAZ! (((Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet.))) Ebben van az igazság. (((egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.))) Nem, nem tudnám megkülönböztetni. Engem általában annyira fellelkesít egy-egy technika mélyebb megismerése, hogy több oldalról keresek hozzá információt. Az AT-T esetében korábban én is úgy véltem, hogy ZiL fülke, de több csatornán is megerősítettem magam abban, hogy ZISZ a valós. (((Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.))) Én úgy tudom, hogy hasonló a helyzet, mint a JAZ & KRAZ-nál, legalábbis mintha valahol ezt olvastam volna. De ez megint egy érdekes téma, ha lesz rá időm, beleásom magam és jelzem mire jutottam. Egyébként nagyon kedvelem az oldaladat, jó dolgok vannak rajta. | |||||
juge75 | Adatlap | 12450 | 2009. június 9. 22:18 | ![]() | |
Ezek mind V-elrendezésűek. Erre utal a V betű. | |||||
juge75 | Adatlap | 12449 | 2009. június 9. 22:17 | ![]() | |
Meg a Krugban! | |||||
páncélos | Adatlap | 12448 | 2009. június 9. 22:15 | ![]() | |
Gaunt! Az AT-T, A-401 típusú (alkalmazott még a V-401 jelzés is), négyütemű vízhűtéses közvetlen befecskendezésű dízel motor. A GM-426u (P-40) általatok 2Sz12 néven ismert harcjármű motorja az A-426V tizenkét-hengeres, V elrendezésű folyadékhűtésű közvetlen befecskendezésű dízel motor, melynek az alapja a V-54 motor. Csak mellékesen a V-59 a 2Sz3 akáciákban található. | |||||
juge75 | Adatlap | 12447 | 2009. június 9. 22:15 | ![]() | |
Azon sem lepődnék meg, ha AHS-szabvány szerint készülne(AHS-ahogy sikerül), melyik szériába mi került, mi volt raktáron. Példának hozom a nálunk is jól ismert Raketa porszívót, amiből ismerősöm kerített 3-at, hogy összerak belőle 1 működő képeset. Node, a motor tengelye sem volt azonos átmérővel, és valamelyikben négyzet profilú volt a szénkefe, a másikban kerek... Volt szerencsém Zenit fényképezőgépeket javítani, nos ott is volt hasonló meglepetés alkatrészre bontás után! | |||||
Maz | Adatlap | 12446 | 2009. június 9. 22:15 | ![]() | |
páncélos! Komolyan fizetek neked egy sört, ha egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől. Bár lehet, te meg tudsz különböztetni egy ZiSz-151-est egy ZiL-151-estől is. (Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.) | |||||
Maz | Adatlap | 12445 | 2009. június 9. 22:07 | ![]() | |
Azért, mert 8-9 éve, mikor azt az ismertetőt írtam, még fiatal voltam és bohó. Ráadásul igencsak forráshiányos. Nem úgy volt, hogy benyúlok a fiókba, vagy a HDD mélyére és előhúzom a kezelési- karbantartási útmutatót. Ma inkább úgy fogalmaznék, hogy a szovjet harckocsik fődarabjainak felhasználásával készült. Az AT-T motorja a majdnem 39 literes szokásos V-12 "harckocsi" motor. (A P-40 motorja is) Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet. Ha jól emlékszem az AT-T motorja és a földmunkagépek motorja között is vannak apró különbségek. A D12 A-525 motornál (szintén a szokásos motor egyik változata) pl az egyik MAZ-537-nél még a két kis légszűrő (T-34) volt a fülke hátfalán. A többinél a nagyobb szögletes (T-54) a motor közepén. Na akkor melyikben milyen motor volt? ;-) | |||||
juge75 | Adatlap | 12444 | 2009. június 9. 21:22 | ![]() | |
Majd Győrben rákérdezek, de szerintem ahhoz a tömeghez az a motor dukál. Legalábbis teljesítményben... svsm.org/gallery/Radar A426 (four-cycle, compression-ignition engine, 12 cylinder ) | |||||
gaunt | Adatlap | 12443 | 2009. június 9. 19:13 | ![]() | |
Juge75! Kösz a linket! Érdekes oldal. Akkor ezek szerint nem a V-2 az alapja a motorjának. Az 1Sz12-vel mi a helyzet? Arra azt írják, (máshol) hogy 520LE, az pedig egyenlő a V-54 és V-59 motorok teljesítményével. | |||||
juge75 | Adatlap | 12442 | 2009. június 9. 17:32 | ![]() | |
Érdekes, itt a T-34 alvázat emlegetnek. | |||||
juge75 | Adatlap | 12441 | 2009. június 9. 17:29 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 12440 | 2009. június 9. 17:29 | ![]() | |
V-401 típusú V-12-es vízhűtéses dízelmotor. | |||||
joci232 | Adatlap | 12439 | 2009. június 9. 17:06 | ![]() | |
üdv! az a kérdésem lenne hogy egy URAL 4320-ast és gaz 66-ost 1:35-ös méretarányban hol tudok beszerezni? mert a revellböl már nem tudtam rendelni:( kérlek segitsetek | |||||
gaunt | Adatlap | 12438 | 2009. június 9. 16:23 | ![]() | |
Páncélos! Szeretném megkérdezni, hogy az AT-T motorja is egy V-2 modifikáció? Az interneten utánanéztem a dolognak, de nem találtam se típust se teljesítményt. Egyedül az 1Sz12 önjáró radar motorjáról van információ, de csak teljesítmény -520 LE- emiatt én arra gyanakszom, hogy ennek is a V2 az őse, bár ezzel az a probléma, hogy az 1Sz12 jóval nagyobb és nehezebb az AT-T-nél, így talán a motorjuk sem egyezik. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 12437 | 2009. június 9. 13:30 | ![]() | |
Itt tartok. Egypár apróság még hiányzik, de a legnagyobb része kész. Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 12436 | 2009. június 9. 10:08 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 12435 | 2009. június 8. 21:49 | ![]() | |
Juge 75! Utána olvastam az AT-T nehéz tüzérségi vontatónak, (természetesen csak felszínesen, mert nem volt kedvem több mint 400 oldalt elolvasni). Az alváz leírásában nem találtam 54-re utalást, persze ez még nem zár ki semmit. Viszont a vezetőfülke sem ZiL, hanem ZISZ, és itt most idéznék: A vezetőfülke a ZISZ-150 gépkocsi vezetőfülkéjéhez viszonyítva 651 mm-rel meg van szélesítve. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |