/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
MAZHL2005 12495 2009. június 13. 15:41
Válasz erre
Hát igen, a tüzérség istenei. Az az érdekes 8X8-as meg az a 6x6-os, jól sejtem, hogy Krazok? ( 47;66;55;68-as képek)
juge75 12494 2009. június 13. 14:27
Válasz erre
Tunguzka az is.
Modernizált és módosított.
gaunt 12493 2009. június 13. 13:57
Válasz erre
A 44-es számú kép nem semmi... ennyi Mszta-Sz fél nap alatt leradírozná a "hadseregünket" a föld színéről.

Egy kicsit lejjebb, mi az a Tunguzka szerű légvédelmi páncélos? Nagyon érdekes, még sosem láttam ilyet.
(20-as kép)
MAZHL2005 12492 2009. június 13. 04:01
Válasz erre
95
95

Az utolsó. Használjátok örömmel! Üdv
MAZHL2005 12491 2009. június 13. 03:58
Válasz erre
39
39
4
4
40
40
41
41
42
42
43
43
44
44
45
45
46
46
47
47
48
48
49
49
5
5
50
50
51
51
52
52
53
53
54
54
55
55
56
56
57
57
58
58
59
59
6
6
60
60
61
61
62
62
63
63
64
64
65
65
66
66
67
67
68
68
69
69
70
70
71
71
72
72
73
73
74
74
75
75
76
76
77
77
78
78
8
8
80
80
79
79
81
81
82
82
83
83
84
84
85
85
86
86
87
87
88
88
89
89
9
9
90
90
91
91
92
92
93
93
94
94

Elnézést, újra a 2.adag
MAZHL2005 12490 2009. június 13. 03:28
Válasz erre
96
96
97
97
98
98
99
99

Itt a vége. Használjátok örömmel! Üdv
MAZHL2005 12489 2009. június 13. 03:13
Válasz erre
39
39
4
4
40
40
41
41
42
42
43
43
44
44
45
45
46
46
47
47
48
48
49
49
5
5
50
50
51
51
52
52
53
53
54
54
55
55
56
56
57
57
58
58
59
59
6
6
60
60
61
61
62
62
63
63
64
64
65
65
66
66
67
67
68
68
69
69
70
70
71
71
72
72
73
73
74
74
75
75
76
76
77
77
78
78
79
79
8
8
80
80
81
81
82
82
83
83
84
84
85
85
86
86
87
87
88
88
89
89
9
9
90
90
91
91
92
92
93
93
94
94
95
95

2.adag
MAZHL2005 12488 2009. június 13. 00:37
Válasz erre
Nekem is nagyon tetszik, kár,hogy nem az én alkotásom.( Ezek háttérképek ) de rakok fel majd képeket az ISZ-2-ről amivel nemrég elkészültem
Jimbobá 12487 2009. június 12. 23:39
Válasz erre
Sziasztok!

Felkerültek Juge75 barátunk új képei: 2P25M2 Szpu és 1SZ91M2 Szurn (SA-6 Gainful) és MB UNIMOG 1350L (Mistral-2 ATLAS)

xrl.us/bewmxm
Az eredeti cím változatlan!

Üdv!
Jimbobá 12486 2009. június 12. 23:35
Válasz erre
MAZHL2005 12485 2009. június 12. 22:50
Válasz erre
Sulyid 12484 2009. június 12. 22:23
Válasz erre
MAZHL2005 12483 2009. június 12. 22:14
Válasz erre
1
1
10
10
100
100
101
101
102
102
103
103
104
104
105
105
106
106
107
107
108
108
109
109
11
11
110
110
111
111
112
112
113
113
114
114
115
115
116
116
117
117
118
118
119
119
12
12
120
120
121
121
122
122
123
123
124
124
125
125
126
126
127
127
128
128
129
129
13
13
130
130
131
131
132
132
133
133
134
134
135
135
14
14
15
15
16
16
18
18
19
19
2
2
20
20
21
21
22
22
23
23
24
24
26
26
27
27
28
28
29
29
3
3
30
30
31
31
32
32
33
33
34
34
35
35
36
36
37
37
38
38

Holnap jön a többi! Használjátok egészséggel!
romeo 12482 2009. június 12. 13:44
Válasz erre
Érdekes, hogy a CFE kimutatásokban 490 db BMP-1 és 12 db BRM-1K szerepelt, a jelenlegi állás szerint viszont 522 db BMP volt!
romeo 12481 2009. június 12. 13:41
Válasz erre
A HM reagálása:

A Honvédelmi Minisztérium a közlemény szerint minden tekintetben eleget tett tájékoztatási kötelezettségének. Az újságíró témában feltett kérdéseit érdemben megválaszolta, azonban a szerkesztőség ismételten nem vette figyelembe válaszokat, illetve "saját értesülésként" tálalta a megadott hivatalos információkat - közölte a HM.

A lap számára adott válaszban a tárca az alábbi adatokat adta meg:

"2007 októberében a HM CURRUS Zrt. vásárolt a Honvédelmi Minisztériumtól 402 db használhatatlan BMP-1 harcjárművet bruttó 129 700 000 forintért, bontás utáni hasznosításra.

Szintén a HM CURRUS Zrt vásárolt a minisztériumtól 2008 februárjában 120 db BMP-t, bruttó 341 120 000 forintért.

Az értékesített harcjárművek cseh alaptípusok voltak, nem orosz gyártmányúak. A Honvédelmi Minisztérium a befolyt bevételt inkurrens eszközök megsemmisítésre fordította."
romeo 12480 2009. június 12. 13:29
Válasz erre
tisza_1n
tisza_1n

forrás: hm.gov.hu
romeo 12479 2009. június 12. 09:01
Válasz erre
Újabb részletek:

A következő, 120 darab működőképes, fegyvernek minősülő BMP-t tartalmazó csomagot 2008 februárjában adta el a HM, 341 millió forinttért, vagyis darabonként 2,8 millió forintért. A cég vezérigazgatója, Ács János a Magyar Nemzet érdeklődésére nem kívánta elárulni, kik voltak a vevők, csak annyit közölt, hogy a járművekből Ukrajnába és Csehországba is szállítottak fegyverforgalmazási engedéllyel rendelkező kereskedők.

A lap meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írja, a BMP-k egy része végül Grúziába került, ami felháborította a kaukázusi országgal tavaly háborút vívó Oroszországot. A BMP-k ugyanis szovjet fegyverek, így Moszkva szerint az értékesítésükhöz Oroszország engedélyére lett volna szükség. A HM arra hivatkozik, hogy az eladott járműveket nem a Szovjetunióban, hanem Csehszlovákiában gyártották.
romeo 12478 2009. június 12. 08:19
Válasz erre
Az első csomagot 2007 októberében adták el az állami cégnek. A HM Currus Zrt. ekkor 402 darab, rendszerből kivont BMP–1 harcjárművet vásárolt meg csaknem 130 millió forintért. Ezeket az eszközöket hatástalanították, teljesen szétbontották, és mintegy tízszázalékos haszonnal fémkereskedőknek adták tovább, akik az eszközök súlyát figyelembe véve nagy öszszegeket kaszálhattak a bontás utáni hasznosítással a kohóktól. A honvédelmi tárca tájékoztatása szerint szintén a HM Currus Zrt. vásárolt a minisztériumtól 2008 februárjában 120 darab BMP-t, mintegy 341 millió forintért. Ezek működőképes harcjárművek voltak, tehát fegyvernek minősültek az eladásuk idején. A HM a Magyar Nemzet többszöri unszolására sem volt hajlandó elárulni, hogy a fegyvereket kiknek értékesítették, ahogyan nem kapott a lap konkrét információt a szétbontott BMP-k vevőiről a HM Currus Zrt.-től sem – írja a pénteki Magyar Nemzet, melyben további részleteket olvashat az ügyről. (Magyar Nemzet)

link: www.mno.hu/portal/642841
romeo 12477 2009. június 12. 08:08
Válasz erre
BTR-80SKJ
BTR-80SKJ

Üdv Mike!

BTR-80SKJ sebesültkihordó jármű
Ez a fotó a Magyar Honvédban jelent meg.
MIKE 12476 2009. június 12. 06:33
Válasz erre
Szia!

Arról a mentős BTR-ről van még képed?Mikor én arra jártam nem láttam :D
Miggyuri 12475 2009. június 12. 06:01
Válasz erre
Persze még nem teljesne kész, apróságok hiányoznak még. (kapaszkodók, horgok stb.)
Miggyuri
Miggyuri 12474 2009. június 12. 06:00
Válasz erre
romeo 12473 2009. június 11. 18:20
Válasz erre
3
3

DVINA SA-2, Magyar Néphadsereg.
Miggyuri 12472 2009. június 11. 16:32
Válasz erre
Hali!
Rövidesen rakok fel nappali fénynél készült képeket is. Jól látod, a lánctalp a gyenge pontja a dolognak.
Köszi!
Üdv: Miggyuri
Muszklimester 12471 2009. június 11. 15:23
Válasz erre
Üdv. Miggyuri!

Az látszik, hogy a lánctalppal voltak gondok. Kár, hogy nem látható sok részlet a makettből a narancsos fény miatt.
üdv
gaunt 12470 2009. június 11. 13:36
Válasz erre
Hali!

Segítségre lenne szükségem! Tegnap megjött az utolsó kiegészítő is a Skif T-64A-hoz, így szeretném elkezdeni, DE: A Skif makettje egy '75-ös T-64A, a Miniarm torony egy '72-esé (Még nincs nagy toronyláda rajta). Szóval a kérdésem az, hogy létezhetett-e olyan T-64A, aminek nincs toronyládája, de viszont mindkét lánc fölött üza. tartályok voltak, mint a '75-ös vagy az utáni változatokon.
juge75 12469 2009. június 11. 00:08
Válasz erre
Jimbobá 12468 2009. június 10. 23:31
Válasz erre
Sziasztok!
Megújult a walkaround weboldal!
Új dizájn, regisztráció, fórum!
Közel 1000 kép, 56 galériában!

Az eredeti link természetesen él, de ide csak ezt tudom beszúrni:
xrl.us/bewbyr

További jó makettezést!

Hamarosan újabb képek jönnek!
Pacy 12467 2009. június 10. 22:45
Válasz erre
Helló joci232!

Bocs', de ez az MNS dolog valamiért nem akar szuperálni -> E-mail: lovasi@unitechbt.hu!
joci232 12466 2009. június 10. 21:48
Válasz erre
Varga T és Pacy jólenne ha jelentkeznétek:D:D:D
romeo 12465 2009. június 10. 19:33
Válasz erre
csbm_10
csbm_10

Csobánka 2009.jún.
romeo 12464 2009. június 10. 18:36
Válasz erre
A második meg BTR-80M, a torony tetején új célzókészülékkel.
Jimbobá 12463 2009. június 10. 17:18
Válasz erre
És a vezérezredes Úr is beleült ha jól értem...Tutira mentek.
Jimbobá 12462 2009. június 10. 17:17
Válasz erre
romeo 12461 2009. június 10. 17:07
Válasz erre
2009.06.09_szentes_2n
2009.06.09_szentes_2n
2009.06.09_szentes_3n
2009.06.09_szentes_3n

Üdv!

Hosszú idő után ismét vízi átkelés!
link: www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/irany_a_tisza
Muzzy 12460 2009. június 10. 17:05
Válasz erre
Muzzy 12459 2009. június 10. 16:11
Válasz erre
Maz!
Bocsi, hogy belevau a nagyok dolgába, de az orosz írásmód alapján inkább a "je" tűnik valószínűnek, viszont az ejtése "jo"-s! Az orosz írásban a "je" és "jo" közötti két pontot nem mindíg rakjál ki, ezt érezni kell.
www.museum.ru/M1685
Üdv
Muzzy
gaunt 12458 2009. június 10. 13:29
Válasz erre
Azért nem minden V motornak kezdődik V-vel a típusjelzése: UTD-20, V6, BMP-1/2

Szerintem a "V" a hihetetlenül sikeres V-2-re utal, ami még ugye eredetileg a BT-7, majd a T-34 motorja volt. Igazából még a T-90-esekben is ez van, (V-92Sz2) erősen módosított formában, kétszeres teljesítménnyel - 1000 LE, 4000+ Nm . Állítólag van egy még erősebb változata (V-96, 1250 LE), bár ez lehet, hogy csak kísérleti.
joci232 12457 2009. június 10. 09:32
Válasz erre
sziasztok msnen vegyetek fel és megbeszéljük a részleteke elképzelhető hogy mind 2 kell(ural 4320, gaz66)->joci232@hotmail.com
VargaT 12456 2009. június 10. 09:25
Válasz erre
Szia joci232!

Van egy Revell gyártmányú Ural 4320-asom, bontatlan belső csomagolással. 5500 Ft-ért a Tiéd! Budapesten személyesen át tudod venni.

Üdv: VargaT

varga.tamas2[qkac]freemail.hu
Pacy 12455 2009. június 10. 09:08
Válasz erre
joci 232!

Gaz66-ról van szó. (Bocs, kicsit szét vagyok esve)
Pacy 12454 2009. június 10. 09:06
Válasz erre
Helló joci232!

Nekem van egy, 5500Ft-ért megvállok tőle.
páncélos 12453 2009. június 10. 07:43
Válasz erre
Maz!

Köszönöm az útbaigazítást.
A könyvet pedig én is szeretném már kész állapotában látni.
Maz 12452 2009. június 9. 22:49
Válasz erre
páncélos!

Valóban a ZiSz a valós, már csak az évjárat miatt is. ZiL-re Sztálin terhessé válása után változtatták a gyár nevét, a közhiedelemmel ellentétben nem Lenin, hanem Lihacsov (más leírásban Lihacsev) Művek a jelentése. Ő volt egyébként a gyár korábbi igazgatója. Egyéb szétválásról nem tudok, inkább hasonlókról, mint a GAZ és az UAZ esetében. Pl az URAL, a BAZ is ZiL típusok gyártásával kezdte pályafutását, de a KamAZ első prototípusait is a ZiL gyár készítette. Ugye ez volt Moszkvában, közel a tűzhöz, központi gyárnak számított.

OFF
Szerinted én nem várom nagyon a könyveteket? Minden elismerésem a kutatómunkátokhoz.
Na de elég a hízelgésből.
páncélos 12451 2009. június 9. 22:35
Válasz erre
MAZ!

(((Miután ezek mind egy tőről fakadnak, nehezen mondanám meg, pontosan melyik motor adta az ihletet.)))
Ebben van az igazság.
(((egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.)))
Nem, nem tudnám megkülönböztetni.
Engem általában annyira fellelkesít egy-egy technika mélyebb megismerése, hogy több oldalról keresek hozzá információt.
Az AT-T esetében korábban én is úgy véltem, hogy ZiL fülke, de több csatornán is megerősítettem magam abban, hogy ZISZ a valós.
(((Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.)))
Én úgy tudom, hogy hasonló a helyzet, mint a JAZ & KRAZ-nál, legalábbis mintha valahol ezt olvastam volna. De ez megint egy érdekes téma, ha lesz rá időm, beleásom magam és jelzem mire jutottam.
Egyébként nagyon kedvelem az oldaladat, jó dolgok vannak rajta.
juge75 12450 2009. június 9. 22:18
Válasz erre
Ezek mind V-elrendezésűek.
Erre utal a V betű.
juge75 12449 2009. június 9. 22:17
Válasz erre
Meg a Krugban!
páncélos 12448 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
Gaunt!

Az AT-T, A-401 típusú (alkalmazott még a V-401 jelzés is), négyütemű vízhűtéses közvetlen befecskendezésű dízel motor.
A GM-426u (P-40) általatok 2Sz12 néven ismert harcjármű motorja az A-426V tizenkét-hengeres, V elrendezésű folyadékhűtésű közvetlen befecskendezésű dízel motor, melynek az alapja a V-54 motor.
Csak mellékesen a V-59 a 2Sz3 akáciákban található.
juge75 12447 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
Azon sem lepődnék meg, ha AHS-szabvány szerint készülne(AHS-ahogy sikerül), melyik szériába mi került, mi volt raktáron.
Példának hozom a nálunk is jól ismert Raketa porszívót, amiből ismerősöm kerített 3-at, hogy összerak belőle 1 működő képeset.
Node, a motor tengelye sem volt azonos átmérővel, és valamelyikben négyzet profilú volt a szénkefe, a másikban kerek...
Volt szerencsém Zenit fényképezőgépeket javítani, nos ott is volt hasonló meglepetés alkatrészre bontás után!
Maz 12446 2009. június 9. 22:15
Válasz erre
páncélos!

Komolyan fizetek neked egy sört, ha egy teljesen lecsupaszított ZiSz-150 fülkét megkülönböztetsz egy ZiL-157 vezetőfülkétől.
Bár lehet, te meg tudsz különböztetni egy ZiSz-151-est egy ZiL-151-estől is.
(Ugye volt egy névváltás a típus gyártása alatt és ezzel együtt a felirat is változott.)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.