/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 12545 2009. június 20. 14:53
Válasz erre
Persze, kipofozva.
juge75 12544 2009. június 20. 14:53
Válasz erre
Elvileg komplett, nem úgy mint a másik, amibe a ZU-23-2 csöveit tették.
Talán az kerül Zsámbékra.
gaunt 12543 2009. június 20. 13:46
Válasz erre
Juge75!

És aztán mi lett azzal a Silkával? Megvan még?
juge75 12542 2009. június 20. 11:42
Válasz erre
De valószínű Oroszi.
Nem lehetetlen, hogy arra gyakoroltak, vaklőszerrel.
juge75 12541 2009. június 20. 11:40
Válasz erre
Nem, ez egy gyakorlat.
Vagy Kalocsa, vagy Nagyoroszi.
romeo 12540 2009. június 20. 10:18
Válasz erre
Üdv Juge75!

A KSZ-12 fotókon a díszsortüzet lövő lövegek látszanak?
A dátumot nem ismered? Ha jól tudom a KSZ-12-t 1959-1961 közt vonták ki, ezután már csak állami ünnepek díszsortüzénél használták.
juge75 12539 2009. június 20. 07:51
Válasz erre
Nagyorosziban, a volt Üti-szoba falán fotóztam.
juge75 12538 2009. június 20. 07:47
Válasz erre
HPIM0995
HPIM0995
HPIM0997
HPIM0997
HPIM0998
HPIM0998
85mm KSZ-12
85mm KSZ-12

Pár 85 mm-es KSZ-12 fotó, a 3., 4. fotón édesapám is rajta van.
juge75 12537 2009. június 20. 07:08
Válasz erre
Illetve jobb oldali vonószem...
juge75 12536 2009. június 20. 01:13
Válasz erre
Még Nagyorosziban
Még Nagyorosziban
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
Már a Bólyai udvarán
Már a Bólyai udvarán
66  ZU-24 4
66 ZU-24 4

Valaki kérdezte, hova lett Nagyorosziból a Silka.
A Bólyaira, mégpedig a fal mellett volt, rajta a gépágyúkat védő ponyvával.
2000-ben a Top Gun cikkében, Nagyorosziban készült fotóról azonosítottam be.
A járművön szemből a bal oldali vonószem hiányzik, és talán egyedül ezen van vízszintesen hegesztve a bal oldalon lévő fedél fogantyúja.
romeo 12535 2009. június 18. 16:57
Válasz erre
atkeles_4n
atkeles_4n

Ha a hullámok magassága a 0,75 métert meghaladja, a vízi átkelés nem hajtható végre.www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/vizi_atkeles_modszertani_foglalkozas
gaunt 12534 2009. június 17. 20:35
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Szerintem a jobb oldali tartályokat átalakítom, a 4 ládából 2-re (a két legnagyobbra) van eduard maratás, a többit meg valahogy csak megoldom.
antarktika 12533 2009. június 17. 20:02
Válasz erre
Pont ezt akartam kihozni a képből, a variációk lehetősége számtalan. Elvileg nem hibázhatsz, ha M1972-es tornyot raksz M1975 testre, gyakorlatilag meg kéne keresni olyan képet.
romeo 12532 2009. június 17. 12:49
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Nagyszerű fotókat készít ez a Kuzmin!
Annyi új orosz haditechnikai eszköz jelenik meg, hogy én már nem tudom követni a típusokat. Nem vagyok oroszpárti, de szerintem néhány modern eszköz elkelne a honvédségnek is, ja csak mi lenne a logisztikával - lásd MiG-29.
páncélos 12531 2009. június 17. 11:15
Válasz erre
Juge 75!

vitalykuzmin.net/

Egy kis légvédelem...
kégi 12530 2009. június 17. 10:16
Válasz erre
Sziasztok!
Keresnék eladó 1/35 URAL4320 makettet.
kegercs@citromail.hu
juge75 12529 2009. június 16. 23:03
Válasz erre
1218580244_o
1218580244_o

Besegítek!
páncélos 12528 2009. június 16. 22:26
Válasz erre
gaunt 12527 2009. június 16. 20:10
Válasz erre
Páncélos!

Fel tudnád tölteni azt a képet ide is? Valamiért nem hajlandó megnyitni a linket. Sajnos a flamber.ru-val volt korábban is ilyen problémám.
juge75 12526 2009. június 16. 18:49
Válasz erre
bscap0008
bscap0008

P-40, MH 14.Rába Légvédelmi Rakétaezred.
páncélos 12525 2009. június 16. 15:54
Válasz erre
Gaunt!

www.flamber.ru/files/photos/1211922554/1218580244_o.jpg

Nézd meg ezt a képet, hátha segít.
Miggyuri 12524 2009. június 16. 13:06
Válasz erre
gvo5
gvo5

Köszi!
Ha igaz a Gvozgyikáról lesz cikk is a visszajelzés szerint 18-án. Több és kicsi jobb képeket tettem fel. Itt az egyik. Ez már majdnem a teljesen kész makett.
Miggyuri
Muszklimester 12523 2009. június 16. 11:45
Válasz erre
Üdv. Miggyuri!

Tetszik a makett. Jó lett a koszolás.

Köszi a képeket.

üdv.
torpokoska 12522 2009. június 16. 11:33
Válasz erre
én úgy gondolom, hogy a képen látható tank egy nagy javítást "megért", valahol a 70-es évek végén,80-as évek legelején, a homlokpáncélt nem látom így, hogy van-e rá hegesztett pótpáncélzat nem látszik,ha nincs, nem későbbi a nagy javítás.
gaunt 12521 2009. június 16. 11:13
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!

Akkor azt hiszem nincs más megoldás, barkácsolni kell...

Azért a mellékelt kép is érdekes, '72-es torony, kötényezés, jobb oldalt ládák.
torpokoska 12520 2009. június 15. 21:40
Válasz erre
megnéztem a képeket ill. a könyveket a T64-ről, de ilyen verziót (toronyláda nélkül, üza tartályokkal jobb oldalt) nem találtam sajnos.
fordított verzió létezik
(valahol érthető hisz a tank szerszámzatát valahol kell tárolni, máshol nincs hely rá)
antarktika 12519 2009. június 15. 21:10
Válasz erre
1-1T-64A_Russia_10
1-1T-64A_Russia_10

Nem tudom, hogy ez a kép segít-e.
gaunt 12518 2009. június 15. 17:00
Válasz erre
No, megkérdem mégegyszer:

Hali!

Segítségre lenne szükségem! Tegnap megjött az utolsó kiegészítő is a Skif T-64A-hoz, így szeretném elkezdeni, DE: A Skif makettje egy '75-ös T-64A, a Miniarm torony egy '72-esé (Még nincs nagy toronyláda rajta). Szóval a kérdésem az, hogy létezhetett-e olyan T-64A, aminek nincs toronyládája, de viszont mindkét lánc fölött üza. tartályok voltak, mint a '75-ös vagy az utáni változatokon.
romeo 12517 2009. június 15. 13:55
Válasz erre
125
125

Üdv Juge75!

A volt Bolyai KSz-19-es légvéd. ágyúja.
romeo 12516 2009. június 15. 13:50
Válasz erre
44-9
44-9

A volt Bolyai BMP-1-se.
romeo 12515 2009. június 15. 12:45
Válasz erre
Ami a KSz-19 mennyiségét illeti, csak egy adatom van - legkevesebb 16 db.
romeo 12514 2009. június 15. 12:41
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nagyon köszi! Vontatóként a KSz-19-hez Csepel-800 és ATSZ volt rendszeresítve.
Úgy hallottam, 1965-66-ban lettek kivonva.
juge75 12513 2009. június 15. 11:38
Válasz erre
A KSZ-19 100mm-es légvédelmi ágyút 1947-től gyártják, hatótávolsága földi célra 21000 m, légi célra 12700 m.
Kezelők száma 17 fő, ezt már össze lehetett kapcsolni a SZON-9 tűzvezető lokátorral.
Tömege 11000 kg!
Percenként 10-15 lövés leadására képes, személyzettől függően.
Előzőekben írtam, de helyesbítek mert csak a 85-ös löveget használták a háborúban.
Ezt a löveget Koreában és Vietnámban (magyar ágyúkat is, kölcsönbe adva) bevetették.
Iránban még mindíg rendszerben áll!
Videó: www.iranbebin.com/military/100-mm-iranian-made-anti-aircraft-gun-english-version-video_eeb567566.html
juge75 12512 2009. június 15. 11:24
Válasz erre
Nos, ahogy a "Fénycsóvák a Börzsönyben"-című könyvben írták, kezelése igazi férfimunka volt!
Ezt az ágyút KSZ-19 100mm (közepes légvédelmi fegyver) és a kistestvérét KSZ-12 (52-K)(85mm) a honvédő háborúban kezdték használni,
a 85-ös KSZ-12 ágyút (közepes légvédelmi fegyver) 1939-től gyártották, használták földi célok ellen elég nagy hatékonysággal 15000 méterig, légi célokra 10000 méterig hatásos lőtávval kezdetben nem volt lövegpajzs, a 85-ös súlya 4300 kg.
Ezekkel lőtték a citadelláról a dísz sortüzeket (7 ember kezelte), videón látni is lehet (1980).
Magyarországon a 2. világháború után 1948-ban kezdték létrehozni a légvédelmi tüzér csapatokat, 1948 Július 2. az akkori Szovjetúnióval történt hadianyag szállítási egyezmény keretében, alapvetően egységes szovjet fegyverzet került hozzánk és 48 őszére felált a légvédelmi tüzérség, 1955 Május 14.-től pedig megkötötték a Varsói szerződést.
1. honvéd légvédelmi tüzérosztály 1948 Október 15.-én alakult Szentendrén, két légvédelmi tüzérütegből állt, 37mm-es (39M) könnyű és 85mm-es közepes lövegekkel.
1949-es díszszemlén már felvonultak.
1960-62 között a csapatokat a 37mm-es és 85mm-es technikáról átfegyverezték az 57mm-es SZ-60(1959-ben rendszeresítették) légvédelmi lövegekre.
100mm-es KSZ-19 légvédelmi löveget 1958-ban rendszeresítették.
100mm-es légvédelmi lövegekkel a börzsönyi lőtéren 1959-től földi célokra hajtottak végre lövészetet, kisérleti légi célra történő lövészet 1962-ben történt, mivel a lövedékek a lőtér sávján kívül csapódtak be és robbantak fel, 1963-64-ben Romániában (Midia, Constanca-tól északra) folytatták a légi célokra való lövészetét.
romeo 12511 2009. június 15. 09:50
Válasz erre
Üdv Juge75!

Tudnál valamit írni a KSz-19 100mm-es légvéd. ágyú magyar "pályafutásáról"?
-mikortól meddig volt hadrendben, darabszám, mely alakulatok használták, vontató járművei
Köszönöm!
juge75 12510 2009. június 15. 08:58
Válasz erre
Szon-9 tűzvezető lokátor Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
Szon-9 tűzvezető lokátor Nagyoroszi 2004 Február 12. 1

Nagyoroszi laktanya, 2004 Február 12., Szon-9 tűzvezető lokátor.
juge75 12509 2009. június 15. 08:52
Válasz erre
3
3
85mm KSZ  légvédelmi ágyú  Nagyoroszi 2004 Február 12.
85mm KSZ légvédelmi ágyú Nagyoroszi 2004 Február 12.
100mm KSZ  légvédelmi ágyú Nagyoroszi 2004 Február 12.
100mm KSZ légvédelmi ágyú Nagyoroszi 2004 Február 12.
Nagyoroszi alakulótér, szemben az irodák és körletek 2004 Február 12.
Nagyoroszi alakulótér, szemben az irodák és körletek 2004 Február 12.
Nagyoroszi alakulótér, szemben az irodák és körletek 2004 Február 12. 2
Nagyoroszi alakulótér, szemben az irodák és körletek 2004 Február 12. 2
ZSU-57-2 Büszke és egy rakétavető Nagyoroszi 2004 Február 12.
ZSU-57-2 Büszke és egy rakétavető Nagyoroszi 2004 Február 12.
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-57-2 Büszke Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 1
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 2
ZSU-23-4V1 Silka Nagyoroszi 2004 Február 12. 2

Nagyoroszi laktanya, 2004 Február 12.
romeo 12508 2009. június 14. 21:09
Válasz erre
Sz-60,Citadella
Sz-60,Citadella
Sztrela-1,SA-9,Kecel
Sztrela-1,SA-9,Kecel
Sztrela-1,SA-9,Kecel1
Sztrela-1,SA-9,Kecel1
Sztrela-1,SA-9,Kecel2
Sztrela-1,SA-9,Kecel2
Sztrela-1,SA-9,Kecel3
Sztrela-1,SA-9,Kecel3
ZSzU-23-4,Kecel
ZSzU-23-4,Kecel
ZSzU-57-2,Kecel1
ZSzU-57-2,Kecel1
ZSzU-57-2,Kecel2
ZSzU-57-2,Kecel2
ZszU-57-2,Kecel3
ZszU-57-2,Kecel3
SA-2,Kecel
SA-2,Kecel
ZU-23-2,Kecel
ZU-23-2,Kecel
P-15,Kecel
P-15,Kecel
NYEVA,SA-3,Kecel
NYEVA,SA-3,Kecel
VOLHOV,SA-2,Kecel
VOLHOV,SA-2,Kecel

Üdv Juge75!

Ezeket a gyűjteményedbe küldöm. Tálálj már egy fotót géppuskás Csepelről!
Wrecker 12507 2009. június 13. 22:20
Válasz erre
T72-075
T72-075
T72-077
T72-077
P4294011
P4294011
T-72_Irak 1991 (1)
T-72_Irak 1991 (1)
T-72_Irak 1991 (2)
T-72_Irak 1991 (2)
T-72_Irak 1991 (3)
T-72_Irak 1991 (3)
T-72_Irak 1991 (4)
T-72_Irak 1991 (4)

Talán ez segít...
sulyid 12506 2009. június 13. 21:14
Válasz erre
Kép kéne és egész és darab is jó lenne.
Wrecker 12505 2009. június 13. 21:08
Válasz erre
Szia sulyid !

Milyen kellene?
Ahol egészben vannak vagy darabokban?
Kép vagy színes rajz is jó?

Lehet hogy tudok segíteni.
doky3 12504 2009. június 13. 20:59
Válasz erre
Oké, oké, elhiszem, még mielőtt kitörne egy újabb "ez a ződ milyen ződ" vita:)))
juge75 12503 2009. június 13. 20:40
Válasz erre
Az elsőben van sárga és vörös, míg a másodikban a festék alapja fehér és ebbe kevertek zöld színezőt.
juge75 12502 2009. június 13. 20:38
Válasz erre
Az elsőn az eredeti, kissé barnás ZŐD, a másodikon medium ZŐD van.
Ilyen érdekesen néz ki az SZ-60 löveg is.
sulyid 12501 2009. június 13. 20:28
Válasz erre
Tudnátok néhány öböl háburús iraki t72-es képet küldeni?Fontos lenne!Előre is kössz!
doky3 12500 2009. június 13. 20:26
Válasz erre
Nem biztos, hogy ilyen markáns a két "ződ" közötti különbség, mivel az 1.kép láthatóan napfényes, a 2. kép borus időben lett fotózva. Szerintem.

doky
MAZHL2005 12499 2009. június 13. 16:40
Válasz erre
Ahha! Nem is tudom miért gondoltam az embléma helyének méretéből Krazra, mindenesetre nagyon köszönöm a segítséget Maz, Gaunt.
romeo 12498 2009. június 13. 16:38
Válasz erre
3-01
3-01
3-02
3-02

BMP-1 eredeti festéssel és átfestés után, Komárom Monostori Erőd.
Maz 12497 2009. június 13. 16:01
Válasz erre
Rosszul sejted. BZKT gyárra keress rá.
gaunt 12496 2009. június 13. 16:01
Válasz erre
Nem, ami a 2A65 Mszta-B-t vontatja az BAZ-6306U, a másik is BAZ, de nemtom milyen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.