<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gaunt | Adatlap | 12551 | 2009. június 20. 15:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12550 | 2009. június 20. 15:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ami emelvényre, nyílt hozzáférhető helyre volt kitéve, a fegyverek hatástalanítása után, saját lábon ment föl rá, azután le engedték a motorolajat, és addig járatták, amíg be nem sült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12549 | 2009. június 20. 15:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A 2006. 10. 23.-i események miatt, ami még mozoghatott, be kellett sütni. Hogy pusztulnának meg! Vadonat új volt szinte a motorja! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12548 | 2009. június 20. 15:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kizárt! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12547 | 2009. június 20. 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Képeket láttam a Zsámbéki múzeumról, érdekes, hogy az eszközök kívülről elég lepukkantak, de belülről mintha újak lennének. Az ott lévő járműveket be lehetne indítani vagy esetleg lehetne velük menni is? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12546 | 2009. június 20. 14:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az tuti, hogy Kecelen egy másik van. A 22db-ból tehát négy maradt, 1db Tank.hu (mozgásképes, de ki lett belezve a torony.), 1db Kecel (hatástalanítva), 2db Ex-Bólyai (1 hatástalanítva és hiányos, 1 komplett, de szintén hatástalanított, ez volt Nagyorosziban), most raktárban van, talán a Petőfi laktanyában vagy pest környéki inkurrencia raktárban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12545 | 2009. június 20. 14:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, kipofozva. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12544 | 2009. június 20. 14:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Elvileg komplett, nem úgy mint a másik, amibe a ZU-23-2 csöveit tették. Talán az kerül Zsámbékra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12543 | 2009. június 20. 13:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Juge75! És aztán mi lett azzal a Silkával? Megvan még? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12542 | 2009. június 20. 11:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||
De valószínű Oroszi. Nem lehetetlen, hogy arra gyakoroltak, vaklőszerrel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12541 | 2009. június 20. 11:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem, ez egy gyakorlat. Vagy Kalocsa, vagy Nagyoroszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12540 | 2009. június 20. 10:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Juge75! A KSZ-12 fotókon a díszsortüzet lövő lövegek látszanak? A dátumot nem ismered? Ha jól tudom a KSZ-12-t 1959-1961 közt vonták ki, ezután már csak állami ünnepek díszsortüzénél használták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12539 | 2009. június 20. 07:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyorosziban, a volt Üti-szoba falán fotóztam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12538 | 2009. június 20. 07:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12537 | 2009. június 20. 07:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Illetve jobb oldali vonószem... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12536 | 2009. június 20. 01:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Valaki kérdezte, hova lett Nagyorosziból a Silka. A Bólyaira, mégpedig a fal mellett volt, rajta a gépágyúkat védő ponyvával. 2000-ben a Top Gun cikkében, Nagyorosziban készült fotóról azonosítottam be. A járművön szemből a bal oldali vonószem hiányzik, és talán egyedül ezen van vízszintesen hegesztve a bal oldalon lévő fedél fogantyúja. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12535 | 2009. június 18. 16:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha a hullámok magassága a 0,75 métert meghaladja, a vízi átkelés nem hajtható végre.www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/vizi_atkeles_modszertani_foglalkozas | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12534 | 2009. június 17. 20:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Szerintem a jobb oldali tartályokat átalakítom, a 4 ládából 2-re (a két legnagyobbra) van eduard maratás, a többit meg valahogy csak megoldom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 12533 | 2009. június 17. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Pont ezt akartam kihozni a képből, a variációk lehetősége számtalan. Elvileg nem hibázhatsz, ha M1972-es tornyot raksz M1975 testre, gyakorlatilag meg kéne keresni olyan képet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12532 | 2009. június 17. 12:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Páncélos! Nagyszerű fotókat készít ez a Kuzmin! Annyi új orosz haditechnikai eszköz jelenik meg, hogy én már nem tudom követni a típusokat. Nem vagyok oroszpárti, de szerintem néhány modern eszköz elkelne a honvédségnek is, ja csak mi lenne a logisztikával - lásd MiG-29. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12531 | 2009. június 17. 11:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
kégi | Adatlap | 12530 | 2009. június 17. 10:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresnék eladó 1/35 URAL4320 makettet. kegercs@citromail.hu | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12529 | 2009. június 16. 23:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12528 | 2009. június 16. 22:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12527 | 2009. június 16. 20:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Páncélos! Fel tudnád tölteni azt a képet ide is? Valamiért nem hajlandó megnyitni a linket. Sajnos a flamber.ru-val volt korábban is ilyen problémám. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12526 | 2009. június 16. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12525 | 2009. június 16. 15:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 12524 | 2009. június 16. 13:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Ha igaz a Gvozgyikáról lesz cikk is a visszajelzés szerint 18-án. Több és kicsi jobb képeket tettem fel. Itt az egyik. Ez már majdnem a teljesen kész makett. Miggyuri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Muszklimester | Adatlap | 12523 | 2009. június 16. 11:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. Miggyuri! Tetszik a makett. Jó lett a koszolás. Köszi a képeket. üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
torpokoska | Adatlap | 12522 | 2009. június 16. 11:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||
én úgy gondolom, hogy a képen látható tank egy nagy javítást "megért", valahol a 70-es évek végén,80-as évek legelején, a homlokpáncélt nem látom így, hogy van-e rá hegesztett pótpáncélzat nem látszik,ha nincs, nem későbbi a nagy javítás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12521 | 2009. június 16. 11:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a segítséget! Akkor azt hiszem nincs más megoldás, barkácsolni kell... Azért a mellékelt kép is érdekes, '72-es torony, kötényezés, jobb oldalt ládák. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
torpokoska | Adatlap | 12520 | 2009. június 15. 21:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
megnéztem a képeket ill. a könyveket a T64-ről, de ilyen verziót (toronyláda nélkül, üza tartályokkal jobb oldalt) nem találtam sajnos. fordított verzió létezik (valahol érthető hisz a tank szerszámzatát valahol kell tárolni, máshol nincs hely rá) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
antarktika | Adatlap | 12519 | 2009. június 15. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12518 | 2009. június 15. 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
No, megkérdem mégegyszer: Hali! Segítségre lenne szükségem! Tegnap megjött az utolsó kiegészítő is a Skif T-64A-hoz, így szeretném elkezdeni, DE: A Skif makettje egy '75-ös T-64A, a Miniarm torony egy '72-esé (Még nincs nagy toronyláda rajta). Szóval a kérdésem az, hogy létezhetett-e olyan T-64A, aminek nincs toronyládája, de viszont mindkét lánc fölött üza. tartályok voltak, mint a '75-ös vagy az utáni változatokon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12517 | 2009. június 15. 13:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12516 | 2009. június 15. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12515 | 2009. június 15. 12:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ami a KSz-19 mennyiségét illeti, csak egy adatom van - legkevesebb 16 db. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12514 | 2009. június 15. 12:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Juge75! Nagyon köszi! Vontatóként a KSz-19-hez Csepel-800 és ATSZ volt rendszeresítve. Úgy hallottam, 1965-66-ban lettek kivonva. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12513 | 2009. június 15. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A KSZ-19 100mm-es légvédelmi ágyút 1947-től gyártják, hatótávolsága földi célra 21000 m, légi célra 12700 m. Kezelők száma 17 fő, ezt már össze lehetett kapcsolni a SZON-9 tűzvezető lokátorral. Tömege 11000 kg! Percenként 10-15 lövés leadására képes, személyzettől függően. Előzőekben írtam, de helyesbítek mert csak a 85-ös löveget használták a háborúban. Ezt a löveget Koreában és Vietnámban (magyar ágyúkat is, kölcsönbe adva) bevetették. Iránban még mindíg rendszerben áll! Videó: www.iranbebin.com/military/100-mm-iranian-made-anti-aircraft-gun-english-version-video_eeb567566.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12512 | 2009. június 15. 11:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nos, ahogy a "Fénycsóvák a Börzsönyben"-című könyvben írták, kezelése igazi férfimunka volt! Ezt az ágyút KSZ-19 100mm (közepes légvédelmi fegyver) és a kistestvérét KSZ-12 (52-K)(85mm) a honvédő háborúban kezdték használni, a 85-ös KSZ-12 ágyút (közepes légvédelmi fegyver) 1939-től gyártották, használták földi célok ellen elég nagy hatékonysággal 15000 méterig, légi célokra 10000 méterig hatásos lőtávval kezdetben nem volt lövegpajzs, a 85-ös súlya 4300 kg. Ezekkel lőtték a citadelláról a dísz sortüzeket (7 ember kezelte), videón látni is lehet (1980). Magyarországon a 2. világháború után 1948-ban kezdték létrehozni a légvédelmi tüzér csapatokat, 1948 Július 2. az akkori Szovjetúnióval történt hadianyag szállítási egyezmény keretében, alapvetően egységes szovjet fegyverzet került hozzánk és 48 őszére felált a légvédelmi tüzérség, 1955 Május 14.-től pedig megkötötték a Varsói szerződést. 1. honvéd légvédelmi tüzérosztály 1948 Október 15.-én alakult Szentendrén, két légvédelmi tüzérütegből állt, 37mm-es (39M) könnyű és 85mm-es közepes lövegekkel. 1949-es díszszemlén már felvonultak. 1960-62 között a csapatokat a 37mm-es és 85mm-es technikáról átfegyverezték az 57mm-es SZ-60(1959-ben rendszeresítették) légvédelmi lövegekre. 100mm-es KSZ-19 légvédelmi löveget 1958-ban rendszeresítették. 100mm-es légvédelmi lövegekkel a börzsönyi lőtéren 1959-től földi célokra hajtottak végre lövészetet, kisérleti légi célra történő lövészet 1962-ben történt, mivel a lövedékek a lőtér sávján kívül csapódtak be és robbantak fel, 1963-64-ben Romániában (Midia, Constanca-tól északra) folytatták a légi célokra való lövészetét. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12511 | 2009. június 15. 09:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Juge75! Tudnál valamit írni a KSz-19 100mm-es légvéd. ágyú magyar "pályafutásáról"? -mikortól meddig volt hadrendben, darabszám, mely alakulatok használták, vontató járművei Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12510 | 2009. június 15. 08:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12509 | 2009. június 15. 08:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyoroszi laktanya, 2004 Február 12. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12508 | 2009. június 14. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Juge75! Ezeket a gyűjteményedbe küldöm. Tálálj már egy fotót géppuskás Csepelről! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 12507 | 2009. június 13. 22:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 12506 | 2009. június 13. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kép kéne és egész és darab is jó lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 12505 | 2009. június 13. 21:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia sulyid ! Milyen kellene? Ahol egészben vannak vagy darabokban? Kép vagy színes rajz is jó? Lehet hogy tudok segíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
doky3 | Adatlap | 12504 | 2009. június 13. 20:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Oké, oké, elhiszem, még mielőtt kitörne egy újabb "ez a ződ milyen ződ" vita:))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12503 | 2009. június 13. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az elsőben van sárga és vörös, míg a másodikban a festék alapja fehér és ebbe kevertek zöld színezőt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12502 | 2009. június 13. 20:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az elsőn az eredeti, kissé barnás ZŐD, a másodikon medium ZŐD van. Ilyen érdekesen néz ki az SZ-60 löveg is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nem értem... Ekkora f@szságot! Nem lett volna jobb kiszerelni és máshol tárolni a motorokat?