<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Miggyuri | Adatlap | 12584 | 2009. június 24. 15:55 | ![]() | |||||||||||
Grande | Adatlap | 12583 | 2009. június 24. 15:21 | ![]() | |||||||||||
Na még egyszer... http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2593 | |||||||||||||||
Grande | Adatlap | 12582 | 2009. június 24. 15:19 | ![]() | |||||||||||
Egy szép T-90-es az armorama.com-ról www.armorama.com/modules.php ha nem jó megint a link, akkor csak simán ideteszem http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2593 | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12581 | 2009. június 24. 13:19 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm a linket, sok jó információ van benne, de az is azt írja, hogy a 100mm-essel felszerelt változat a T-62A. Arra lennék kíváncsi még, hogy vajon milyen lőszereket használhatott az U-8Tsz (D-54). Mindenesetre nem lehetett rossz löveg, jóval erősebb volt a D-10-esnél. Csakhát a jövő a sima csövű löveg volt. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12580 | 2009. június 23. 21:55 | ![]() | |||||||||||
Gaunt! A T-62 típusismeret nem egészen állja meg a helyét, úgy ahogyan azt te írod. A 100mm-es harckocsi ágyúval szerelt változat nem T-62A. Csatolok egy linket, véleményem szerint az egyik legjobb a témában. t62.ru | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12579 | 2009. június 23. 20:26 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm a linkeket, de ezek mind sima T-62-esek. (Objekt-166) Sajnos a probléma megint az az átkozott nyugati jelölésrendszer. A nyugati rendszer szerint a T-62A a T-62 alapváltozata, ezt gyártoták sorozatban szerintük. Valójában ezek igazi jelölése csak simán T-62 (Objekt-166). Az igazi T-62A-t (Objekt-165) ha jól tudom csak pár példányban készítették (10 alatt) még a T-62 (Objekt-166) sorozatgyártása előtt, fegyverzetük nem a 115mm-es U-5TSz (2A20), hanem a 100mm-es U-8TSz (D-54) löveg. Itt van róla egy rajz: btvt.narod.ru/4/history/_all_46_56.gif Na én erről keresek képeket és infót. Azért mégegyszer köszönöm. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12578 | 2009. június 23. 19:25 | ![]() | |||||||||||
Ennyit találtam, remélem ez az. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12577 | 2009. június 23. 19:24 | ![]() | |||||||||||
gaunt | Adatlap | 12576 | 2009. június 23. 13:43 | ![]() | |||||||||||
Hali! Tud valaki valamilyen oldalt a T-62A-ról, lehetőleg képekkel? Az igazi T-62A-ra gondoltam (Objekt-165), a 100mm-es D-54 (U-8 TSz) löveggel. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12575 | 2009. június 22. 16:13 | ![]() | |||||||||||
Üdv! Ajánlom a BTR-80 vízi átkelés videót, nagyo jó! link: www.honvedelem.hu/film/173/tiszai_atkeles_video.html | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 12574 | 2009. június 22. 14:05 | ![]() | |||||||||||
szeretném meg tudni | |||||||||||||||
T-72AV | Adatlap | 12573 | 2009. június 22. 14:04 | ![]() | |||||||||||
heló tatán ki derítettem csak zászlóalj parancsnoki harckocsi van és annak mi a pontos neve előre is köszönöm üdv t-72av | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12572 | 2009. június 21. 15:18 | ![]() | |||||||||||
Nem hoztál ki, halálosan nyugodt vagyok. Elnézést, ha valami olyat írtam, ami erre utalna. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12571 | 2009. június 21. 14:52 | ![]() | |||||||||||
Elnézést Páncélos, nem akartalak kihozni a sodrodból. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12570 | 2009. június 21. 14:35 | ![]() | |||||||||||
Juge 75! (((Páncélos, megtennéd, hogy felveszed velem a kapcsolatot?))) IGEN. Már Pánczél Mátyás barátom is szólt az érdekedben, hogy keresselek meg. Magánban folyt. Torpokoska! (((Páncélos kolléga nem szid meg e hadi titok elárulásáért))) NEM. Semmi közöm hozzá, hogy ki milyen adatokat szolgáltat. Én annyit írtam itt korábban, hogy tőlem senki ne várjon olyan eszközről darabszám adatokat, amelyek rendszerben vannak. (lásd: T-72, BTR-80, KUB…stb) Az egykori VSZ anyagait 15 évre titkosították, így 2006 óta kutatható hivatalosan is. Az pedig, hogy mennyi motor volt egy eszközhöz, nem jelenti, hogy annyi eszköz volt is belőle, akkor és ott rendszerben. Jártam 97-ben olyan alakulatnál, ahol raktáron még volt T-34-es futógörgő, de T-34-est már évek óta nem láttak. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12569 | 2009. június 20. 21:22 | ![]() | |||||||||||
Gaunt! Mint már írtam, a politikusok döntenek. A mai világban a Politikus a szülő, a Honvédség pedig a kisgyermek. Ugye emlékszel, hogy hiába akartál te valamit, ha a szülő eldöntötte nem! Nem azok döntenek, akik a szakemberek, (sajnos) hanem akik az üzletet kötik. Például: Teri néni venni akar Ferikének cipőt. Ferike drága Nike cipővel lenne elégedett, de Teri néninek nincs rá pénze, csak a Kínai óccó fajtára,amihez még kap ajándékot is. Cipő kell, erre van pénz, és még én is jól járok-gondolja Teri néni. Mi lesz? Hát evidens hogy az utóbbi. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12568 | 2009. június 20. 18:32 | ![]() | |||||||||||
Úgy emlékszem, a Tank.hu Silkáját az utolsó pillanatban mentették meg, úgy vették meg, hogy a torony ki volt belezve + egy csomó minden már hiányzott róla. Én még egyet nem értek: Miért kellett megvenni azt a sz@r Mistralt? Az Igla sokkal jobb, kis átalakítással fel lehetett volna szerelni vele a 9A31 (BRDM2) és 9A35 (MTLB) járműveket. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12567 | 2009. június 20. 18:17 | ![]() | |||||||||||
Az utolsó 6 db Silka, ami maradt Marcaliban, abból van a Tank.hu silka, a többi 5 lehet hogy Fiat, vagy egyéb vasáru lett a napfényes Itáliában. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12566 | 2009. június 20. 18:12 | ![]() | |||||||||||
Erőt, egészséget Törpokoska! Nyugi-talira megyünk! | |||||||||||||||
torpokoska | Adatlap | 12565 | 2009. június 20. 17:14 | ![]() | |||||||||||
kiszerelni meg azért nem kellett, mert a honvédségi készleten 2000-ben 24 db vadi új Silka motor volt (remélem Páncélos kolléga nem szid meg e hadi titok elárulásáért) | |||||||||||||||
torpokoska | Adatlap | 12564 | 2009. június 20. 17:11 | ![]() | |||||||||||
a silka motort megpróbáltuk beépíteni, hát a nem egyszerű a helyes kifejezés ugyanis nem ugyanaz a kettő, legfontosabb különbség a Kub motoron van dinamó (kihajtással a főtengelyről), a Silkán nincs | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12563 | 2009. június 20. 16:31 | ![]() | |||||||||||
Régen, az eredeti elgondolás szerint az oltalmazást a Krug és a Kub ütegek kezdték, ami azon átjutott, az megmaradt a Silka (Zsu-23-4),Büszke (Zsu-57-2, csak nappal), Sztrela-1-2-10, Igla, esetleg Sz-60 (57mm), Szergej(Zsu-23-2), Zpu-2 ütegek számára. Ez az ideális csapatlégvédelem. Azon túl ott volt a Honi légvédelem Vega, Volhov, Nyeva hálózata, valamint a vadászrepülők. A rengeteg T-55 alvázból és a szinte új Nyeva-ból lehetett volna mobil ütegeket varázsolni, mint most a Lengyeleknél van. Azt hiszem, valaki jól járt a kilós vas felvásárlással. A megsemmisítésüket miért kellett amerikai szakembereknek végezni drága pénzen?(Igla, Sztrela, Volhov és Nyeva). Vihar készül. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12562 | 2009. június 20. 16:20 | ![]() | |||||||||||
Használhatom ezt a képet? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12561 | 2009. június 20. 16:19 | ![]() | |||||||||||
Ejha! Erről nem tudtam! Régen jártam ott! Páncélos, megtennéd, hogy felveszed velem a kapcsolatot? juge75@freemail.hu | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 12560 | 2009. június 20. 15:48 | ![]() | |||||||||||
Gaunt! (((A Kub vezetőinek oktatásához minek másik jármű? Én nem voltam katona sosem, de szerintem akinek van jogosítványa személyautóra, az vígan elvezet egy ilyet is.))) Ha lettél volna katona, ilyen kérdést nem tettél volna fel. Az pedig, hogy valaki el tud vezetni egy ilyen járművet, nincs összefüggésben a kiképzésre használt járművekkel. Juge 75! (((ZSU-57-2 ből 1 van Kecelen)) Nem tudom most mi a helyzet, de 2 évvel ezelőtt 4db volt egymás mellett, az 5db T-34-es után. Mellékelek egy képet, csak neked, csak most. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12559 | 2009. június 20. 15:42 | ![]() | |||||||||||
Na igen... Politika... No comment... Azért nem kellett volna ennyire leírni szegény Silkákat. Modernizálással sokat lehetett volna rajtuk javítani, pl. rájuk lehetett volna szerelni az Iglát (vagy azt a gagyi Mistralt is), mint ahogy a ruszkik csinálták. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12558 | 2009. június 20. 15:37 | ![]() | |||||||||||
Szerintem meg akartak belőle menteni párat, de alig sikerült. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12557 | 2009. június 20. 15:36 | ![]() | |||||||||||
Így igaz. De mikor volt ész-szerű a politika? | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12556 | 2009. június 20. 15:26 | ![]() | |||||||||||
A Kub vezetőinek oktatásához minek másik jármű? Én nem voltam katona sosem, de szerintem akinek van jogosítványa személyautóra, az vígan elvezet egy ilyet is. Még meg sem volt a jogsim, úgy vezettem Silkát minden probléma nélkül. És mellesleg ha ksizerelték volna a Silkák motorjait, akkor az jó alkatrészforrás lett volna a Kubhoz. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12555 | 2009. június 20. 15:22 | ![]() | |||||||||||
Hidro, bocsi. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12554 | 2009. június 20. 15:22 | ![]() | |||||||||||
A többit Marcaliban szétvágták, a Hidra motorjaikat lehetett volna még használni más technikához. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12553 | 2009. június 20. 15:21 | ![]() | |||||||||||
A Silkák megmaradt részét kiképzési célra megkapták a Kub vezetőinek oktatásához, Kalocsára biztosan került, onnan pedig Győrbe. Mivel nem voltak ott használva és karban tartva, a motorjuk szétfagyott. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12552 | 2009. június 20. 15:18 | ![]() | |||||||||||
ZSU-57-2 ből 1 van Kecelen, 1 Zsámbékon garázsban, az Ex-Bólyai (aminek a sárvédő lemeze sérült) az került egy skanzen-be Magyargencs településnél. Hogy ebből a háromból melyik volt a Nagyoroszi? Talán az Ex-Bólyai. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12551 | 2009. június 20. 15:15 | ![]() | |||||||||||
Hát az csodálatos! Akkor ez azt jelenti, hogy a Tank.hu-n és a honvédségen kívül nincs itthon mozgásképes haditechnika? Nem értem... Ekkora f@szságot! Nem lett volna jobb kiszerelni és máshol tárolni a motorokat? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12550 | 2009. június 20. 15:13 | ![]() | |||||||||||
Ami emelvényre, nyílt hozzáférhető helyre volt kitéve, a fegyverek hatástalanítása után, saját lábon ment föl rá, azután le engedték a motorolajat, és addig járatták, amíg be nem sült. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12549 | 2009. június 20. 15:11 | ![]() | |||||||||||
A 2006. 10. 23.-i események miatt, ami még mozoghatott, be kellett sütni. Hogy pusztulnának meg! Vadonat új volt szinte a motorja! | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12548 | 2009. június 20. 15:10 | ![]() | |||||||||||
Kizárt! | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12547 | 2009. június 20. 15:00 | ![]() | |||||||||||
Képeket láttam a Zsámbéki múzeumról, érdekes, hogy az eszközök kívülről elég lepukkantak, de belülről mintha újak lennének. Az ott lévő járműveket be lehetne indítani vagy esetleg lehetne velük menni is? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12546 | 2009. június 20. 14:58 | ![]() | |||||||||||
Az tuti, hogy Kecelen egy másik van. A 22db-ból tehát négy maradt, 1db Tank.hu (mozgásképes, de ki lett belezve a torony.), 1db Kecel (hatástalanítva), 2db Ex-Bólyai (1 hatástalanítva és hiányos, 1 komplett, de szintén hatástalanított, ez volt Nagyorosziban), most raktárban van, talán a Petőfi laktanyában vagy pest környéki inkurrencia raktárban. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12545 | 2009. június 20. 14:53 | ![]() | |||||||||||
Persze, kipofozva. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12544 | 2009. június 20. 14:53 | ![]() | |||||||||||
Elvileg komplett, nem úgy mint a másik, amibe a ZU-23-2 csöveit tették. Talán az kerül Zsámbékra. | |||||||||||||||
gaunt | Adatlap | 12543 | 2009. június 20. 13:46 | ![]() | |||||||||||
Juge75! És aztán mi lett azzal a Silkával? Megvan még? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12542 | 2009. június 20. 11:42 | ![]() | |||||||||||
De valószínű Oroszi. Nem lehetetlen, hogy arra gyakoroltak, vaklőszerrel. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12541 | 2009. június 20. 11:40 | ![]() | |||||||||||
Nem, ez egy gyakorlat. Vagy Kalocsa, vagy Nagyoroszi. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12540 | 2009. június 20. 10:18 | ![]() | |||||||||||
Üdv Juge75! A KSZ-12 fotókon a díszsortüzet lövő lövegek látszanak? A dátumot nem ismered? Ha jól tudom a KSZ-12-t 1959-1961 közt vonták ki, ezután már csak állami ünnepek díszsortüzénél használták. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12539 | 2009. június 20. 07:51 | ![]() | |||||||||||
Nagyorosziban, a volt Üti-szoba falán fotóztam. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12538 | 2009. június 20. 07:47 | ![]() | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 12537 | 2009. június 20. 07:08 | ![]() | |||||||||||
Illetve jobb oldali vonószem... | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 12536 | 2009. június 20. 01:13 | ![]() | |||||||||||
Valaki kérdezte, hova lett Nagyorosziból a Silka. A Bólyaira, mégpedig a fal mellett volt, rajta a gépágyúkat védő ponyvával. 2000-ben a Top Gun cikkében, Nagyorosziban készült fotóról azonosítottam be. A járművön szemből a bal oldali vonószem hiányzik, és talán egyedül ezen van vízszintesen hegesztve a bal oldalon lévő fedél fogantyúja. | |||||||||||||||
romeo | Adatlap | 12535 | 2009. június 18. 16:57 | ![]() | |||||||||||
Ha a hullámok magassága a 0,75 métert meghaladja, a vízi átkelés nem hajtható végre.www.hm.gov.hu/hirek/hazai_hirek/vizi_atkeles_modszertani_foglalkozas |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.armorama.com/modules.php