/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 12601 2009. június 26. 19:43
Válasz erre
Természetesen van, de meg kell kérdeznem a forrást, tovább adhatom-e.
:-)
gaunt 12600 2009. június 26. 18:20
Válasz erre
Hali!

A görgők valójában nincsenek egyenlő távolságra a 3D modellen, csak ebből a szögből látszik így. Használható nézeti rajz sajnos nincs erről a típusról. 2-t találtam a neten, de mindkettő rendkívül pontatlan.
balaton 12599 2009. június 26. 17:42
Válasz erre
Látványos, de amit elsőre kiszúrtam, hogy a görgők nem egyenlő távolságra vannak egymástól az eredetin. Van róla részletes nézeti rajzod?

Juge75! Természetesen 1/72 jöhet szóba.
balaton 12598 2009. június 26. 17:41
Válasz erre
Tisztában vagyok vele. Félreérthető voltam. Úgy értettem, a futómű elemei azonosak.
gaunt 12597 2009. június 26. 13:19
Válasz erre
Juge75!

Makettezésen kívül én 3D modellezéssel is foglalkozom (csak hobbiszinten), így talán érdekesnek fogod ezt találni:
img66.imageshack.us/img66/3673/krug3.jpg
juge75 12596 2009. június 26. 09:55
Válasz erre
Így igaz.
A tervezett tömeghez számítják a teherbírást és ahhoz a fajlagos nyomást.
Például ezért van, hogy a Silka és a Kub futóműve közel ugyanaz, az alvázon komoly merevítések találhatóak (Silka 2 borda, Kub Szpu 3, Szurn 4.)
páncélos 12595 2009. június 26. 07:45
Válasz erre
Balaton & Juge75!

Fogalmazzunk úgy, hogy mindkettő az SzU-100P harcjármű bázisának felhasználásával lett kifejlesztve. A futógörgők elhelyezésében van némi különbség, és a GM-123 egy görgővel oldalanként többel is rendelkezik. Ennek a súlyelosztásban van jelentőssége.
juge75 12594 2009. június 25. 23:51
Válasz erre
balaton 12593 2009. június 25. 22:35
Válasz erre
Az Akácija után megépítem. A futómű ugyanaz.
páncélos 12592 2009. június 25. 22:11
Válasz erre
Akkor egy kis légvédelem, GM-123 (2K11 Krug).

walkarounds.airforce.ru/artillery/rus/2k11/index.htm
juge75 12591 2009. június 25. 14:08
Válasz erre
Na erről ennyit.
A link gomb, csak az elejét hajlandó betenni, 2527-nél a teljes link helye, amit bemásolva elérhető az oldal.
juge75 12590 2009. június 25. 14:06
Válasz erre
juge75 12589 2009. június 25. 14:06
Válasz erre
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2593
juge75 12588 2009. június 25. 13:58
Válasz erre
www.armorama.com/modules.php

Itt a link a T-90-ről, amúgy működik.
Miggyuri 12587 2009. június 25. 06:36
Válasz erre
Igen, vettem észre, hiába a jószándék.
Miggyuri
páncélos 12586 2009. június 24. 22:56
Válasz erre
Szépen elkészítették azt a T-90-est.
Egy pár kép egy szépállapotú PT-76-ról:
www.toadmanstankpictures.com/pt76.htm Egy pár kép T-54-ről:
www.toadmanstankpictures.com/t54.htm
Grande 12585 2009. június 24. 16:59
Válasz erre
Sajnos a szokásos hiba. Hiába teszed ide a teljes linket, valamiért elfelejtödik az útvonal. Ezért próbáltam szövegként beemelni - másolással új ablakban megnyitható -, de oda is rakott szóközt (index&r eq). A szóközt kivéve müködik a dolog :)
Miggyuri 12584 2009. június 24. 15:55
Válasz erre
Talán így jobb.
www.armorama.com/modules.php
Grande 12583 2009. június 24. 15:21
Válasz erre
Na még egyszer...

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2593
Grande 12582 2009. június 24. 15:19
Válasz erre
Egy szép T-90-es az armorama.com-ról

www.armorama.com/modules.php

ha nem jó megint a link, akkor csak simán ideteszem

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2593
gaunt 12581 2009. június 24. 13:19
Válasz erre
Köszönöm a linket, sok jó információ van benne, de az is azt írja, hogy a 100mm-essel felszerelt változat a T-62A. Arra lennék kíváncsi még, hogy vajon milyen lőszereket használhatott az U-8Tsz (D-54). Mindenesetre nem lehetett rossz löveg, jóval erősebb volt a D-10-esnél. Csakhát a jövő a sima csövű löveg volt.
páncélos 12580 2009. június 23. 21:55
Válasz erre
Gaunt!

A T-62 típusismeret nem egészen állja meg a helyét, úgy ahogyan azt te írod.
A 100mm-es harckocsi ágyúval szerelt változat nem T-62A.
Csatolok egy linket, véleményem szerint az egyik legjobb a témában.

t62.ru
gaunt 12579 2009. június 23. 20:26
Válasz erre
Köszönöm a linkeket, de ezek mind sima T-62-esek. (Objekt-166) Sajnos a probléma megint az az átkozott nyugati jelölésrendszer. A nyugati rendszer szerint a T-62A a T-62 alapváltozata, ezt gyártoták sorozatban szerintük. Valójában ezek igazi jelölése csak simán T-62 (Objekt-166). Az igazi T-62A-t (Objekt-165) ha jól tudom csak pár példányban készítették (10 alatt) még a T-62 (Objekt-166) sorozatgyártása előtt, fegyverzetük nem a 115mm-es U-5TSz (2A20), hanem a 100mm-es U-8TSz (D-54) löveg.
Itt van róla egy rajz:
btvt.narod.ru/4/history/_all_46_56.gif
Na én erről keresek képeket és infót.
Azért mégegyszer köszönöm.
juge75 12578 2009. június 23. 19:25
Válasz erre
Ennyit találtam, remélem ez az.
juge75 12577 2009. június 23. 19:24
Válasz erre
gaunt 12576 2009. június 23. 13:43
Válasz erre
Hali!

Tud valaki valamilyen oldalt a T-62A-ról, lehetőleg képekkel? Az igazi T-62A-ra gondoltam (Objekt-165), a 100mm-es D-54 (U-8 TSz) löveggel.
romeo 12575 2009. június 22. 16:13
Válasz erre
Üdv!

Ajánlom a BTR-80 vízi átkelés videót, nagyo jó!

link: www.honvedelem.hu/film/173/tiszai_atkeles_video.html
T-72AV 12574 2009. június 22. 14:05
Válasz erre
szeretném meg tudni
T-72AV 12573 2009. június 22. 14:04
Válasz erre
heló

tatán ki derítettem csak zászlóalj parancsnoki harckocsi van és annak mi a pontos neve

előre is köszönöm

üdv t-72av
páncélos 12572 2009. június 21. 15:18
Válasz erre
Nem hoztál ki, halálosan nyugodt vagyok. Elnézést, ha valami olyat írtam, ami erre utalna.
juge75 12571 2009. június 21. 14:52
Válasz erre
Elnézést Páncélos, nem akartalak kihozni a sodrodból.
páncélos 12570 2009. június 21. 14:35
Válasz erre
Juge 75!

(((Páncélos, megtennéd, hogy felveszed velem a kapcsolatot?)))
IGEN.
Már Pánczél Mátyás barátom is szólt az érdekedben, hogy keresselek meg.
Magánban folyt.

Torpokoska!

(((Páncélos kolléga nem szid meg e hadi titok elárulásáért)))
NEM.
Semmi közöm hozzá, hogy ki milyen adatokat szolgáltat.
Én annyit írtam itt korábban, hogy tőlem senki ne várjon olyan eszközről darabszám adatokat, amelyek rendszerben vannak. (lásd: T-72, BTR-80, KUB…stb)
Az egykori VSZ anyagait 15 évre titkosították, így 2006 óta kutatható hivatalosan is.
Az pedig, hogy mennyi motor volt egy eszközhöz, nem jelenti, hogy annyi eszköz volt is belőle, akkor és ott rendszerben. Jártam 97-ben olyan alakulatnál, ahol raktáron még volt T-34-es futógörgő, de T-34-est már évek óta nem láttak.
juge75 12569 2009. június 20. 21:22
Válasz erre
Gaunt!
Mint már írtam, a politikusok döntenek.
A mai világban a Politikus a szülő, a Honvédség pedig a kisgyermek.
Ugye emlékszel, hogy hiába akartál te valamit, ha a szülő eldöntötte nem!
Nem azok döntenek, akik a szakemberek, (sajnos) hanem akik az üzletet kötik.
Például: Teri néni venni akar Ferikének cipőt.
Ferike drága Nike cipővel lenne elégedett, de Teri néninek nincs rá pénze, csak a Kínai óccó fajtára,amihez még kap ajándékot is.
Cipő kell, erre van pénz, és még én is jól járok-gondolja Teri néni.
Mi lesz?
Hát evidens hogy az utóbbi.
gaunt 12568 2009. június 20. 18:32
Válasz erre
Úgy emlékszem, a Tank.hu Silkáját az utolsó pillanatban mentették meg, úgy vették meg, hogy a torony ki volt belezve + egy csomó minden már hiányzott róla.

Én még egyet nem értek: Miért kellett megvenni azt a sz@r Mistralt? Az Igla sokkal jobb, kis átalakítással fel lehetett volna szerelni vele a 9A31 (BRDM2) és 9A35 (MTLB) járműveket.
juge75 12567 2009. június 20. 18:17
Válasz erre
Az utolsó 6 db Silka, ami maradt Marcaliban, abból van a Tank.hu silka, a többi 5 lehet hogy Fiat, vagy egyéb vasáru lett a napfényes Itáliában.
juge75 12566 2009. június 20. 18:12
Válasz erre
Erőt, egészséget Törpokoska!
Nyugi-talira megyünk!
torpokoska 12565 2009. június 20. 17:14
Válasz erre
kiszerelni meg azért nem kellett, mert a honvédségi készleten 2000-ben 24 db vadi új Silka motor volt (remélem Páncélos kolléga nem szid meg e hadi titok elárulásáért)
torpokoska 12564 2009. június 20. 17:11
Válasz erre
a silka motort megpróbáltuk beépíteni, hát a nem egyszerű a helyes kifejezés ugyanis nem ugyanaz a kettő, legfontosabb különbség a Kub motoron van dinamó (kihajtással a főtengelyről), a Silkán nincs
juge75 12563 2009. június 20. 16:31
Válasz erre
Régen, az eredeti elgondolás szerint az oltalmazást a Krug és a Kub ütegek kezdték, ami azon átjutott, az megmaradt a Silka (Zsu-23-4),Büszke (Zsu-57-2, csak nappal), Sztrela-1-2-10, Igla, esetleg Sz-60 (57mm), Szergej(Zsu-23-2), Zpu-2 ütegek számára.
Ez az ideális csapatlégvédelem.
Azon túl ott volt a Honi légvédelem Vega, Volhov, Nyeva hálózata, valamint a vadászrepülők.
A rengeteg T-55 alvázból és a szinte új Nyeva-ból lehetett volna mobil ütegeket varázsolni, mint most a Lengyeleknél van.
Azt hiszem, valaki jól járt a kilós vas felvásárlással.
A megsemmisítésüket miért kellett amerikai szakembereknek végezni drága pénzen?(Igla, Sztrela, Volhov és Nyeva).
Vihar készül.
juge75 12562 2009. június 20. 16:20
Válasz erre
Használhatom ezt a képet?
juge75 12561 2009. június 20. 16:19
Válasz erre
Ejha! Erről nem tudtam! Régen jártam ott!
Páncélos, megtennéd, hogy felveszed velem a kapcsolatot?
juge75@freemail.hu
páncélos 12560 2009. június 20. 15:48
Válasz erre
keceli 57-2
keceli 57-2

Gaunt!

(((A Kub vezetőinek oktatásához minek másik jármű? Én nem voltam katona sosem, de szerintem akinek van jogosítványa személyautóra, az vígan elvezet egy ilyet is.)))
Ha lettél volna katona, ilyen kérdést nem tettél volna fel.
Az pedig, hogy valaki el tud vezetni egy ilyen járművet, nincs összefüggésben a kiképzésre használt járművekkel.

Juge 75!

(((ZSU-57-2 ből 1 van Kecelen))
Nem tudom most mi a helyzet, de 2 évvel ezelőtt 4db volt egymás mellett, az 5db T-34-es után.
Mellékelek egy képet, csak neked, csak most.
gaunt 12559 2009. június 20. 15:42
Válasz erre
Na igen... Politika... No comment...

Azért nem kellett volna ennyire leírni szegény Silkákat. Modernizálással sokat lehetett volna rajtuk javítani, pl. rájuk lehetett volna szerelni az Iglát (vagy azt a gagyi Mistralt is), mint ahogy a ruszkik csinálták.
juge75 12558 2009. június 20. 15:37
Válasz erre
Szerintem meg akartak belőle menteni párat, de alig sikerült.
juge75 12557 2009. június 20. 15:36
Válasz erre
Így igaz.
De mikor volt ész-szerű a politika?
gaunt 12556 2009. június 20. 15:26
Válasz erre
A Kub vezetőinek oktatásához minek másik jármű? Én nem voltam katona sosem, de szerintem akinek van jogosítványa személyautóra, az vígan elvezet egy ilyet is. Még meg sem volt a jogsim, úgy vezettem Silkát minden probléma nélkül.

És mellesleg ha ksizerelték volna a Silkák motorjait, akkor az jó alkatrészforrás lett volna a Kubhoz.
juge75 12555 2009. június 20. 15:22
Válasz erre
Hidro, bocsi.
juge75 12554 2009. június 20. 15:22
Válasz erre
A többit Marcaliban szétvágták, a Hidra motorjaikat lehetett volna még használni más technikához.
juge75 12553 2009. június 20. 15:21
Válasz erre
A Silkák megmaradt részét kiképzési célra megkapták a Kub vezetőinek oktatásához, Kalocsára biztosan került, onnan pedig Győrbe.
Mivel nem voltak ott használva és karban tartva, a motorjuk szétfagyott.
juge75 12552 2009. június 20. 15:18
Válasz erre
ZSU-57-2 ből 1 van Kecelen, 1 Zsámbékon garázsban, az Ex-Bólyai (aminek a sárvédő lemeze sérült) az került egy skanzen-be Magyargencs településnél.
Hogy ebből a háromból melyik volt a Nagyoroszi?
Talán az Ex-Bólyai.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.