/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
gaunt 12852 2009. július 17. 17:21
Válasz erre
Szerintem ez korai T-55, nem T-54, mivel az utóbbinak mindig van/volt DSKM gpu a töltő nyílásán. Egyébként hol készült a felvétel?
T-72AV 12851 2009. július 17. 15:46
Válasz erre
helo mindenki

új video a youtubon jo szorakozást

www.youtube.com/watch

űdv t-72av
T-72AV 12850 2009. július 17. 13:42
Válasz erre
helo páncéls

szertném meg kérdezni hogy eről hol lehet fotot szerezni

űdv t-72av
páncélos 12849 2009. július 17. 11:19
Válasz erre
T-72AV!

Természetesen a T-55A zászlóaljparancsnoki változata, nálunk is rendszerben volt (T-55AK).
Hogy, mennyi? Pontosan nem tudom, utána kellene számolni, kb. 25-30 parancsnoki kocsi volt a T-55, T-55A, és T-55AM típusokhoz, hogy ebből mennyi volt a T-55AK variáció, hát? A VSZ elosztásban 31 kocsi alkotott egy zászlóaljat, ebből egy kocsi a ZPK-i.
T-72AV 12848 2009. július 17. 10:58
Válasz erre
HELO PÁNCÉLOS

szereném meg tudni hogy magyarországra érkezet t-55ak és hány darab hogyha érkezet

űdv t-72av
páncélos 12847 2009. július 17. 07:31
Válasz erre
T-72AV!

Kicsit leegyszerűsítem neked az általad berakott kép és Juge 75 kolléga által megválaszoltakat:
A képen látható jármű, már modernizált 2P25M KUB, komplexum egyik kocsija.
Maga a jármű GM-568M1 néven lett rendszerbe állítva. NATO elnevezése az SA-6.
4 jármű egy üteg, melyekhez tartozik még egy rávezető/felderítő jármű, ami GM-578M1 típusnéven lett rendszeresítve.
juge75 12846 2009. július 17. 07:04
Válasz erre
Török Aselsan, BRDM-2 és Igla párosítása.
Török Aselsan, BRDM-2 és Igla párosítása.

No, a Törökök nem dobálják ki a technikát.
BRDM-2 lvázra Igla rakéta felépítményt készítettek, éppen ezt vizsgálják az orosz ZRK-szakemberei.
Nálunk BTR-80 alvázra is ki lehetett volna alakítani, esetleg párhuzamosítani egy plusz gépágyúval
gluer 12845 2009. július 16. 23:15
Válasz erre
Úgy rémlik a finnek terveztek valami komolyabb ZSU-57-2 modernizációt a kilencvenes évek közepén , de végül nem lett belőle semmi, talán egy prototipus készült.

Tudsz egyébként valamit arról, hogy milyen módon került hozzájuk az a pár darab magyar gép? Ez a kilencvenes évek legelején volt ugye?

A ZU-23-2 -t viszont erősen upgradelték és jelenleg is használják.
Nálunk nem volt terv ezek modernizálására? Van még egyáltalán belőle használatban?
gaunt 12844 2009. július 16. 20:12
Válasz erre
Ahaaa... Így képekről már ismerem! Fantasztikus, hogy mit hoztak ki a lengyelek a jó öreg Silkából. Na ez ellen már nem sokat ér az ECM! A gép akkor veszi észre, hogy megtámadták, amikor már a 23mm-es gránátok tépik a törzset és szárnyakat!
juge75 12843 2009. július 16. 19:31
Válasz erre
A képen a 71-87-es törzskönyvi számú 2P25 látható.
juge75 12842 2009. július 16. 19:29
Válasz erre
A jármű Magyar, jelenleg a Győri Rakéta Ezred állományában van.
Az SA-6 Gainful/Kub üteg része 3 társával 2P25M2 Szpu, ezeken van 3db 3M9M-1 vagy M-2 rakéta, összesen 12db, (a többi a töltő járműveken) valamint ezek rávezetésére és a légi célok felderítésére egy ötödik jármű, hasonló alvázon 1Sz91M2 Szurn.
1 üteghez 4 Szpu és 1 Szurn tartozik.
Ezt a rendszert kiegészíti még egy magasság és iránymérő és egy távolfelderítő radar, ami a céladatokat továbbítja az ütegek felé.
Modernizáción estek át, melynek keretében digitalizálták a járművek rendszereit, kábelek és egyéb rendszerek cseréivel a zavarhatóságot javították.
Új Infravörös felderítő/célkövető rendszert kapott, valamint Nato-kompatibilis IFF-et.
Diehl-gumibetétes lánctalpal kívánták az aszfalt úton is menetkésszé tenni, de ez nem igazán hozza az eredményeket.
juge75 12841 2009. július 16. 19:10
Válasz erre
juge75 12840 2009. július 16. 19:05
Válasz erre
zsu234mpbiala_01
zsu234mpbiala_01
mspozsu234mp017cf
mspozsu234mp017cf
zsu-23-4mp_Biala_MSPO_2007_Defence_Exhibition_Polish_army_001
zsu-23-4mp_Biala_MSPO_2007_Defence_Exhibition_Polish_army_001
ZSU-23-4_Biała
ZSU-23-4_Biała
mspozsu234mp022ak
mspozsu234mp022ak
bia61ft
bia61ft

Nos, a ZSU-23-4MP Biala a lengyel ZSU-23-4 V1 modernizációja.
Ledobták róla a radart, helyére lézeres/optikai rendszert tettek, plusz kapott szintén lengyel gyártmányú Grom (Villám) rakétát, 1 db konténerben 4db rakétával (ez az Igla lengyel verziója).
Modernizálták a jármű egyéb rendszereit, légkondit, adat átviteli lehetőséget kapott más járművek felderítő lokátorától, természetesen Nato kompatibilisen.

A ZSU-57-2 lövegcsöve, csőszájféke azonos az SZ-60 légvédelmi löveggel, ahogyan a lőszer is, inkább a T-34 harckocsi változatában lévő 57mm-es Zis-4 löveggel rokon, a Zis-2 ágyúból a kerekeit kapta, ezek tömlő nélküliek voltak kezdetben.
T-72AV 12839 2009. július 16. 18:47
Válasz erre
névtelen
névtelen

helo mindenki

szertném meg tudni hogy fejleszés eletűöt mi volt enek a tipusnak a neve és fejlesztés után mi let a veve

előre is kőszőnőm

űdv t-72av
gaunt 12838 2009. július 16. 17:47
Válasz erre
Öööö... mi az a Biala?
Egyébként milyen csőhosszúságú a ZSzU-57-es lövege? Nem mm-ben érdekel, hanem úgy hogy L/XX. Kompatibilis a ZISz-2-es lőszereivel?
juge75 12837 2009. július 16. 17:11
Válasz erre
Maga a torony és az ágyúk mozgatása elektromos rendszerű, ami magában hordozza egy esetleges, most már megfelelő méretű és teljesítményű tűzvezető lokátor integrálása megoldható.
Földi és légi célokra még mindig veszélyes, pláne, ha hasonló rendszert tesznek rá, mint a Biala-ra.
Abban az esetben éjszaka, kisugárzás nélkül is alkalmas a légi célok felderítésére és leküzdésére.
gaunt 12836 2009. július 16. 16:05
Válasz erre
Minek volt náluk olyan sokáig rendszerben? Gondolom nem légvédelmi célra, inkább földi célok ellen vagy kiképzésre, vagy tévedek?

Egyébként amit nagyon irigylek tőlük, a Leo-2-esek, a Buk-M1 és a 2Sz-5 Jácint.
gluer 12835 2009. július 16. 09:56
Válasz erre
pár éve még rendszerben voltak, de amennyire tudom már nincsenek
(hacsak nem valami raktárban lezsírozva)
juge75 12834 2009. július 15. 22:11
Válasz erre
Gluer, 6db ex-magyar ZSU-57-2 is rendszerben van.
gluer 12833 2009. július 15. 22:05
Válasz erre
a T-55 és a T-72 nincs már rendszerben, igaz nem olyan régen vonták ki őket
a műszaki változatok még igen, meg a Marksman tornyos légvédelmi is.
gaunt 12832 2009. július 15. 13:30
Válasz erre
Hát igen a Finn haderőről példát lehetne venni! Náluk békésen megfér a szovjet és a nyugati haditechnika egymás mellett. Ha jól tudom ők még a T-55-ösöket sem vonták ki, mondjuk azon a terepen jó személyzettel még egy Merkava 4-es ellen is jó esélyük volna.

Romeo!

Nagyon köszönöm a felvilágisítást az 1V12 kapcsán!
páncélos 12831 2009. július 15. 10:39
Válasz erre
Elnézést, javítanék, mert Finnország az EU tagja.
juge75 12830 2009. július 15. 09:54
Válasz erre
balaton 12829 2009. július 15. 09:16
Válasz erre
Javítsatok ki, ha tévedek, de én úgy tudom, Finnország nem tagja a NATO-nak.
páncélos 12828 2009. július 15. 08:07
Válasz erre
Romeo!

Kicsit belekotyognék én is:

(((A magyar tüzérség 122 mm-es önjáró tüzérütegekkel és osztályokkal, 152 mm-es vontatott löveges tüzérosztályokkal és 122 mm-es sorozatvető osztályokkal rendelkezik)))

Ez nem felel meg a valóságnak, illetve kérdés, hogy mikori állapotról beszél.

(((Az angol parancsnokság emellett azt is kifogásolta, hogy a magyarok páncélozott önjáró lövege a gyors reagálású erők egyetlen repülőgépével sem szállítható.)))

Ez az ő szégyenük, nem a mienk.

(((Az eltérő típus (űrméret) miatt a NATO nem pótolhatja a hiányzó készleteket.)))

Végül is a NATO-n belül csak a Bolgárok, Csehek, Szlovákok, Finnek és Lengyelek rendelkeznek ugyan azon űrmérettel, utóbbiak gyártanak is minden típushoz új lőszereket, tehát valóban megoldhatatlan.

(((Az igazi gondot a lőszerválaszték hiánya jelenti. A NATO-ban elterjedtek a kazettás, az aknatelepítő, a világító, ködfejlesztő, megnövelt hatótávolságú lőszerek.)))

Mind beszerezhető, csak akarni kell.

(((A 2003. évi vezetői értekezleten a vezérkari főnök bejelentette, hogy tervezik a 122 mm-es önjáró lövegek felújítását.)))

El is kezdődött, majd 2004-ben kivonták.

(((A korszerűsítésnek akkor lenne értelme, ha a 122 mm-es csöveket 155 mm-es 39-es kaliberű csövekre lehetne lecserélni.)))

Ha a Gvozgyikába beleraknak egy 155-ös löveget nagy valószínűséggel, nem bírná.
Nem véletlenül találták ki a 2Sz3 Akáciát és feladattól függően vegyes alkalmazásukat.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a 2Sz19 önjáró tarackot már lehet kérni 155 mm-es löveggel is.

Végül azzal zárnám, hogy amikor a VSZ megszűnt, özönlöttek a NATO tisztek, az egykori keleti blokk országaiba, hogy megnézzenek e T-72-est, BMP-1-est és Gvozgyikát.

Gaunt!

(((Tank.hu-nak van egy MTLBu-ja, ami ugye vezetési pont volt. Akkor ezek szerint a Tank.hu ezt is külföldről hozta be?)))

Nem minden MT-LBu vezetési pont. Az említett jármű műszaki akadályelhárító volt, csak raktak rá egy tornyot és beleraktak egy vascsövet.
Teuton 12827 2009. július 15. 00:33
Válasz erre
El kellene azon gondolkodni, hogy ennek mi lehet az oka!
Han 12826 2009. július 15. 00:26
Válasz erre
Sajnos mi mindent kiselejtezünk...
gluer 12825 2009. július 14. 23:32
Válasz erre
miközben mi kiselejteztük a Gvozgyikát a finnek nem sokkal előtte vettek 72 darabot a németektől és mindmáig használják.

jó minőségű video (főleg) orosz lánctalpasokról egy idei gyakorlaton, Gvozgyikától MT-LB -ig, sőt BTR-50

www.youtube.com/watch
romeo 12824 2009. július 14. 22:55
Válasz erre
Üdv!

A tűzvezető rendszert hívták 1V12 "masinaának", ehhez tartozott:
1V13 Üteg elsőtiszti vezetési pont
1V14 Ütegparancsnoki vezetési pont
1V15 Osztályparancsnoki vezetési pont
1V16 Osztály törzsfőnöki vezetési pont
gaunt 12823 2009. július 14. 20:32
Válasz erre
Lényegében az az MTLBu, ha jól tudom 5 változata volt, 1V12, 1V13, 14, 15 és 16
(Na meg persze a PPRU és a Ranzsir, de az a légvédelemnél van) Azt már nem tudom, hogy melyik volt rendszeresítve itthon.
Buch 12822 2009. július 14. 20:20
Válasz erre
A 2S1 Gvoznika 122mm önj.-nak van,volt vezetési pontja,alias masina ami csak részben haonlit az MTLBU-ra, a pontos neve most nem ugrik be, de ha kell utánna nézek. Én azt irtam, hogy önjáró,láncos vezetési pont nem volt az 152-es önjáró osztályhoz. Még Marcaliban találkoztam velük, voltam náluk, talán 90-ben, ha nem csalank az emlékeim.
gaunt 12821 2009. július 14. 20:13
Válasz erre
Nem volt egyetlen vezetési pont sem? Ezt azért kérdem mert a Tank.hu-nak van egy MTLBu-ja, ami ugye vezetési pont volt. Akkor ezek szerint a Tank.hu ezt is külföldről hozta be?
Buch 12820 2009. július 14. 19:24
Válasz erre
Ha megengeditek, hozzászólnék.
Én tüzér voltam,vagyok(még annak tekintem magam), de már nem leszek!
Pécsen szolgáltam, Többmint 10 évet 152 mm D-20 vontatottnál, és 2 évet BM-21 sv-nél. Mindkét eszköz hadrendben van még jó pár országban ...Hogy nálunk miért nem maradtak meg ezek az eszközök, arra ti is tudjátok a választ. Pénz,pénz,pénz. Az meg ilyen dolgokra sohasem volt, vagy csak elenyésző mennyiségben.Pl. Akácia 152 mm önj. osztályt vettünk anno. Na mit nem vettünk meg? A vezetési pontokat. Így egyedülálló modón nálunk Gaz-66 bemérő gk vezette az önjáró osztályt. Érdekes felfogás, nem?
Néhány szó a D-20 mellett, szerintem még ma is megállná a helyét abban a feladatkörben amire kitalálták,megalkották. Ami elavultá tette az a lőszerei. Nem volt és nem is akartak hozzá korszerű lőszer készletet megvásárólni. Még a "múlt század" végén egy C+D kiállításon egy izreeli cég hozott rengeteg típusut, rakéta pothajtásutól, az akna telepítésre alkalmasig. Még tárgyalni sem vették a fáradtságot nagyjaink. Ja, és 152 mm űrméretben kinálták. Nem kell itt felfúrni... Jó felderítés, gyors híradás, jól képzett emberek kezében még a parittya is veszélyes eszköz, hát még ez. Nem tudom tudtátok-e, de az a löveg több mint 5 tonna és mégis akár egy ember is képes üzemeltetni, a harchoztól, a tűzön át a harctólig. Modern eljárások kikisérletezésével , alkalmazásával még mindig tudnánk használni.
De valakik nagyon nem akarják,akarták. Pedig a NATO megköveteli ezt a képességet is. Csak hát ráérünk arra még...
gaunt 12819 2009. július 14. 18:12
Válasz erre
A 152-est fel lehetett volna fúrni 155-ösre, a Krasznopol NATO szabványban is készül.
gaunt 12818 2009. július 14. 18:09
Válasz erre
A 152-es vontatott a 60-as évek konstrukciója. Jó rendben, de minkek kellett egyáltalán akkor megtartani? Az önjárót persze kivonták. Kis modernizálással hadrendben lehetett volna tartani a Gvozgyikát és az Akáciát is. Az utóbbihoz ott a Krasznopol, az nem elég korszerű? Nem hinném, hogy annyira drága lenne. Ha annyira szánalmas az a 152-es, akkor a ruszkik miért használták Grúziában? Pedig ott volt a Jácint, a Mszta, a Tyulpan a Pion, a Nona...
gaunt 12817 2009. július 14. 18:01
Válasz erre
Ilyen egy f*szságot! Ez egyszerűen felháborító!
romeo 12816 2009. július 14. 17:31
Válasz erre
Vélemény a magyar tüzérségről:
Ezek szerint a szárazföldi csapatok tűztámogatását teljes egészében a földi tüzérségnek kellene megoldania. A magyar tüzérség 122 mm-es önjáró tüzérütegekkel és osztályokkal, 152 mm-es vontatott löveges tüzérosztályokkal és 122 mm-es sorozatvető osztályokkal rendelkezik Az aknavetőket a kilencvenes évek közepén kivonták a hadrendből. A NATO gyors reagálású erőinek 2000-ben Magyarországon végrehajtott tüzérségi gyakorlatára egy nyolc lövegből álló 122 mm-es önjáró üteggel készültünk. Valamennyi löveg tönkrement a felkészülés során. Egy héttel a lövészet előtt az inkurrenciaraktárból kikonzervált lövegeket kellett átadni a gyakorlatra összeverbuvált személyi állománynak. Az automatizált tűzvezető rendszer hiánya miatt a magyar üteg volt a leglassúbb a tűzkiváltásban. Az angol parancsnokság emellett azt is kifogásolta, hogy a magyarok páncélozott önjáró lövege a gyors reagálású erők egyetlen repülőgépével sem szállítható. A gyakorlat után az üteget feloszlatták, miközben a NATO-ban elkönyvelték, hogy a magyaroknak van egy összekovácsolt önjáró ütegük. A 122 mm-es önjáró löveg repeszgránáttal és korlátozott mennyiségben köd- és világító gránáttal rendelkezik. A tüzérdandár 152 mm-es vontatott ágyútarackja és 122 mm-es sorozatvetője a 60-as évek konstrukciója, beszerzésük a 70-es évek elején történt, és csak repeszgránáttal rendelkeznek. A 122 mm-es löveg 15 km-es, az ágyútarack 17 km-es és a sorozatvető 21 km-es lőtávolsága egy korszerű katonai műveletben kevésnek tűnik. A magyar haderő ezt a lőtávolságot sem képes kihasználni, mivel nincsenek a lőtávolságoknak megfelelő felderítőeszközei. A magyar tüzérség a NATO-normák szerinti 30 napos lőszerkészlet harmadával sem rendelkezik. Az eltérő típus (űrméret) miatt a NATO nem pótolhatja a hiányzó készleteket. Az igazi gondot a lőszerválaszték hiánya jelenti. A NATO-ban elterjedtek a kazettás, az aknatelepítő, a világító, ködfejlesztő, megnövelt hatótávolságú lőszerek. A béketeremtő és békekikényszerítő műveletekben a lézervezérlésű, műhold irányítású, önálló célkereső lőszerek kellenének leginkább. A meglévő eszközeinkhez ilyen lőszereket csak részben és csak szövetségen kívüli, meglehetősen megbízhatatlan forrásokból (FÁK, Kína) tudunk beszerezni. A 2003. évi vezetői értekezleten a vezérkari főnök bejelentette, hogy tervezik a 122 mm-es önjáró lövegek felújítását. Ha ennek a felújításnak csak az a célja, hogy a jelenleg üzemképtelen lövegek visszaszerezzék az 70-es években még meglévő képességeiket, akkor ez pazarlás. A korszerűsítésnek akkor lenne értelme, ha a 122 mm-es csöveket 155 mm-es 39-es kaliberű csövekre lehetne lecserélni. Ismerve a magyar szellemi és hadiipari kapacitásokat ezt kizártnak tartom.

bővebben: nol.hu/archivum/archiv-118658
gaunt 12815 2009. július 14. 15:27
Válasz erre
Juge75!

Fordítva! Pancir: 1200-20000 m Tor: 1500-12000 m
De jó a görögöknek! NATO tagállam és van nekik Tor! (Na meg BMP-3 is)
juge75 12814 2009. július 14. 14:31
Válasz erre
Gaunt, alapvetően egyet értek, de a Pancír rövid, míg a Tor közepes hatótávolságú , szuper jó kis fegyver.
gaunt 12813 2009. július 14. 13:40
Válasz erre
Romeo!

Akkor inkább már a Pancir Sz-1. Korszerűbb, nagyobb hatótávú, és mellesleg 2 db 30mm-es ágyúja is van.
A BMP-3 szintén jó lenne itthon, tűzereje meghaladja a T-55-ösökét is! Terepjáróképessége kiváló, páncélzata megfelelő. Szerintem jobb mint az ammerikai M-2-es.
Miggyuri 12812 2009. július 14. 06:33
Válasz erre
Szerintem is magyar. Valószínűsíti a járművön álló tiszt bal karján a karszalag is.
Miggyuri
romeo 12811 2009. július 13. 23:45
Válasz erre
bmp-3draw1
bmp-3draw1

Nagyon megtetszett ez a BMP3 rajz.
romeo 12810 2009. július 13. 23:43
Válasz erre
TOR M1
TOR M1
TOR M2
TOR M2

Megjelent az orosz TOR M2 légvéd. rakétarendszer, a TOR M1 módosított kerekes változata. Ez talán nálunk is beillene a kerekes koncepcióba.
kojak 12809 2009. július 13. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!
Zvezda bmd-m, van és tényleg jó kis makett lehetne ha nem ezt a lánctalpat
adnák hozzá! Azért érdekelt a Skif mert a lánc szemenkénti,megépíthető belógatva is.
Elméletileg,csak az MTLB-hez hasonló anyagból csinálták a vontatókötelet ami egy rossz vicc.Ezért érdekelt hogy használható-e? Szemenkéntit a Keleti blokk sem tudott szerezni pedig ott minden van!
Üdv kojak!
romeo 12808 2009. július 13. 15:58
Válasz erre
BAV,talán MN,Budapest 1956
BAV,talán MN,Budapest 1956

Üdv!

Találtam egy 1956-os fotót BAV úszó gépkocsiról. Mivel a rendszám fehér alapú szerintem a Magyar Néphadsereg állományából való.
gaunt 12807 2009. július 13. 13:31
Válasz erre
bmd2
bmd2

A link nem jött össze így inkább feltöltöm.
gaunt 12806 2009. július 13. 13:29
Válasz erre
Hali!

Egyébként a bal oldali géppuskanyílás van megszüntetve, erről én is tudtam, de valamelyik nap láttam olyan képet BMD-2-ről, amindek mindkettő megvolt! Szerintem eredetileg egy BMD-1-es lehetett, amit "feltuningoltak" egy 2-es tornyával.
www.army-guide.com/images/bmd2ooogdkoh3.jpg
Lalas 12805 2009. július 13. 10:53
Válasz erre
Szentesen ápr. 24-én szokott lenni nyílt nap a laktanyában (vagy ehhez a legközelebbi szombati nap).
romeo 12804 2009. július 13. 10:46
Válasz erre
Régebben találgattuk, hogy hány készlet pontonhidunk van, íme:
A köznyelv által csak pontonhídnak nevezett eszköz hivatalos neve PMP szalaghíd, amelynek úgynevezett készletei vannak. A szentesi műszaki zászlóalj összesen három ilyen készlettel rendelkezik. Egy készlet harminckét darab folyami hídkompból, négy darab parti hídkompból és két darab nyompályás elemből áll. Ez utóbbira akkor van szükség, ha a híd fel-, és lejárója sárosabb, ingoványosabb területen található, így szükséges azokat a nyompályával biztonságosabbá tenni. A hídkompok szállításához Kraz 225-ös típusú járműveket rendszeresítettek. Egy készlethez tartozik még tizenkét darab BMK típusú tolóhajó, amelyek szállítását Zil típusú gépjárművekhez rögzített eszközökkel végzik – árulta el Nyers József mérnök ezredes, akitől megtudtuk azt is, hogy egy készletből összesen 227 méter hosszú hidat lehet építeni.

link: www.honvedelem.hu/cikk/0/15686/pontonhid.html
Jimbobá 12803 2009. július 12. 19:52
Válasz erre
Szia!

Régebben építettem, még fotók nélkül. Aztán lemostam a rossz festést, majd egyszer újra nekiesek.

Azt hogy jó makettnek számít, egy cikkben olvastam, meg szerintem is nagyon könnyű volt összerakni, passzolt minden (az a pár alkatrész). A rakétát nem szereltem fel, mert túl béna.

Arra emlékszem, hogy a BMD-2-nek elöl csak egy géppuskanyílása van, így a másikat tömíteni kell, most hirtelen nem tudom, bal vagy jobb.

A lánctalp béna gumi, két darabból áll egy.

Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.