<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
RCM | Adatlap | 135128 | 2009. július 8. 17:19 | ||
Keleti blokk.:-) | |||||
RCM | Adatlap | 135127 | 2009. július 8. 17:12 | ||
Kranko1 | Adatlap | 135126 | 2009. július 8. 14:59 | ||
Természetesen nem gondoltam komolyan, hogy abba akarom hagyni. Ott volt a smiley! :) | |||||
f2d | Adatlap | 135125 | 2009. július 8. 13:55 | ||
Az anyaguk karbonszálas műanyag festetlenül, azért van ilyen színük. | |||||
NHZsolt | Adatlap | 135124 | 2009. július 8. 13:46 | ||
Hazánknál szerencsésebb helyzetben lévő országokban lehet, hogy időből is, pénzből is több jut erre a hobbira, mert nem dolgoznak éjjel-nappal, hogy megéljenek? De ez már politika és gazdaság, így azt hiszem, ezt ne keverjük az autósporttal, makettezéssel. Másrészt meg lehetséges, hogy ott is van néhány ember, aki ezt nagyon komolyan űzi, a többség meg hobbiként, és Ők nem tesznek bele ennyit egyikből sem. Ez által nem is olyan durva az eredménye a munkájuknak, mint azok, amikről beszélünk. De a hazai makettező körökben is látni néha olyan munkát, amitől leesik az ember álla, vagyis itthon is vannak hasonlóan komoly profik. Egy-egy versenyen lehet is látni párat az Ő kezük közül kikerült szépségekből. Na ezekre pedig lehet, hogy ott mondják azt, ez brutális... :-) | |||||
NHZsolt | Adatlap | 135123 | 2009. július 8. 13:40 | ||
Festéseknél érdemes figyelni, pl. az első képen a hátsó szárny színe, a harmadikon az első spoiler alatti vékony csík színe érdekes... | |||||
NHZsolt | Adatlap | 135122 | 2009. július 8. 13:38 | ||
Nem leszek népszerű ezzel a kijelentésemmel, de nekem Solberg autójának dekorja nem tetszik, olyan, mintha nem találták volna ki, csak maradék matricákat különböző formákban, kockákkal és ívekkel kivágtak volna, és koncepció nélkül egyszerűen feltettek volna az autóra. Igaz, ízlések és pofonok nem egyformák, ráadásul aki Solberg fan, annál ez "kötelező darab" lesz, mert menni azt jól tud vele, és így sok szép emlék köti majd ehhez az autóhoz. Kíváncsi leszek a jövő évi Citroen gyári felállásra is... | |||||
vlevi | Adatlap | 135121 | 2009. július 8. 12:46 | ||
vlevi | Adatlap | 135120 | 2009. július 8. 12:43 | ||
trombi0001 | Adatlap | 135119 | 2009. július 8. 12:27 | ||
Asszem, ugyanarról a jelenségről beszélünk... :-) | |||||
f2d | Adatlap | 135118 | 2009. július 8. 11:32 | ||
Ezek az emberek miből élnek? Amit írtál ilyen szintű makettezéshez rengeteg pénz és idő kell, egy hétköznapi halandó számára szinte lehetetlen még egy olyan diorámát is megépíteni (pénz és idő) mint ami képeken van, nem hogy saját gyártású maketteket. Lehet, hogy én csinálok valamit rosszul, mert teljesen amatőr szinten évi 4-5 makettet építek és ezek el is viszik a szabadidőm 98%-át. | |||||
trombi0001 | Adatlap | 135117 | 2009. július 8. 10:49 | ||
"...de ezt a tudást, időt, energiát és pénzt nem teszem bele, sőt, nem is tudom bele tenni egy makettbe sem, így ez csak álom maradhat maximum" Abszolúte egyetértek. Imádok makettezni, de ennyi idősen, bővülő családdal, kertes házzal, eléggé megterhelő munkával tőlem ennyi telik. Évi 2-3 makett, nagyrészt dobozból, kis feljavítással, az ide néha feltett fotókon látható eredménnyel. Engem kielégít és szeretem nézegetni a vitrinben a színes versenyautókat, mert mind az én munkám, elismerve, hogy nagyon-nagyon messze vagyok még egy jobbnak mondható szinttől is, és várhatóan már nem is fogok sokkal tovább fejlődni. Mostanában két gyerek tartozik a kedvenceim közé az AF-en. Az egyik gyári tervrajzok alapján műanyag rudakból és tömbökből, üvegszál szövetből és 2k műgyantából épít egy 1:8-as Porsche Bergspidert mindenféle alap kit nélkül, tök nulláról. Olyan szinten, hogy a blokkon az öntés nyomait is megcsinálja, meg belerakja a blokkba a dugót+hajtókarokat, pedig nem is látszanak. A másiknak nem tetszett egy műgyanta McLaren F1 kasztnijának a formája, azt eldobta (200 dolláros makett) és ref.képek alapján 3D-ben bemodellezte számítógépre a formát, majd az egészet kimaratta sztirol tömbből. Asszem, ugyanez a gyerek az, aki maga tervezi és savazza a fotómaratásokat az autóihoz. | |||||
NHZsolt | Adatlap | 135116 | 2009. július 8. 10:19 | ||
Miért ne akarnál makettezni? Mert van, aki esetleg jobbat csinál? Hidd el, ezeknél a munkáknál is lehet jobbat csinálni, szóval mindenki a saját igényei szerint készíti el a maketteket, tökéletes pedig nincsen... Nekem is tetszene, ha ilyen kerülne ki a kezeim közül, de ezt a tudást, időt, energiát és pénzt nem teszem bele, sőt, nem is tudom bele tenni egy makettbe sem, így ez csak álom maradhat maximum. Csodálom a készítőt, nem kritizálom, de biztosan volna kérdésem is a kész diorámákkal, makettekkel kapcsolatban. Pl. ami érdekelne, akkoriban nem kellett tankolózónákban üzemanyagot tölteni, mivel szervízparkok sem voltak, mindenki ott szervizelt, ahol tudott, ahol akart. A hordókat a dioráma kedvéért pakolták ki, vagy van olyan fotó, amin látszik, hogy melyik cég üzemanyagával mentek a kocsik, és ténylegesen kitették-e a szervízpontra? Használtak-e Fiat szervízautó helyett Ford-ot? Apróságok, de kérdések... | |||||
NGPETI | Adatlap | 135115 | 2009. július 8. 09:55 | ||
"jéggumi" a mintája és a szélessége is más,mint egy murvás guminak,ráadásul tele van szögekkel,ez az igazi kihívás makettezőknek :o) keressetek vissza a fórumban,mert már volt szó a felni és gumi kérdéséről,fotókkal együtt! (3520-3524 beszólások között) | |||||
Petter | Adatlap | 135114 | 2009. július 8. 06:50 | ||
Mindegy, ha valaki rendel belőle, legyen oly kedves, és gondoljon rám is 1 db erejéig! Köszi! | |||||
Kranko1 | Adatlap | 135113 | 2009. július 8. 02:12 | ||
És még én akarok makettezni? Ezek után nem! :) www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php | |||||
vlevi | Adatlap | 135112 | 2009. július 8. 00:06 | ||
Az biztos. | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 135111 | 2009. július 8. 00:02 | ||
Hát, én azt most passzolom. De ne felejtsd el, hogy mintás is. Nem biztos, hogy egyezik a mintája. | |||||
vlevi | Adatlap | 135110 | 2009. július 7. 23:51 | ||
A Heller asszem két darabból adja a felnit, vagy tévedek? Mert akkor csak reszelő kérdése az egész :) | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 135109 | 2009. július 7. 23:39 | ||
Szasz Levi! Persze, tuti, hogy más a méret. Ha azt valaki szépen megcsinálja fizetek neki egy nagy korsó sört. Akkor hajrá! Előre a citromért. | |||||
vlevi | Adatlap | 135108 | 2009. július 7. 23:37 | ||
És azt a párszáz szöget hogy kalapálod bele? Amúgy nemhiszem, hogy a normál murvás felnire felmenne a hógumi. Milyen széles a murvás gumi? 195, vagy több? A havas gumi viszont nagyon-de-nagyon keskeny. De ettől eltekintve nekem is teccik az ötlet, hogy Solberges Xsaram legyen. Úgyis most készül egy Solberges Impreza :) | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 135107 | 2009. július 7. 23:35 | ||
zuito | Adatlap | 135106 | 2009. július 7. 22:45 | ||
Igen vékonyabb,de azt gondolom tudod,hogy vastagból hogyan lehet vékonyat csinálni? | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 135105 | 2009. július 7. 21:40 | ||
Azt én nem tudom, de a "hóguminak" pont az a lényege, hogy keskeny. | |||||
f2d | Adatlap | 135104 | 2009. július 7. 21:30 | ||
Kinézetre olyan, de szerintem ez vékonyabb. | |||||
zuito | Adatlap | 135103 | 2009. július 7. 20:42 | ||
Bocsánat,hogy közbe szolok,de Solberg a Norvég futamon murvás felnit használt és ha jól tudom a heller adott ki ilyen verziót !Ráadásul ha gumit nem is,de a Marson kívül ilyen készletet ezen a bolygón,sőt ebben az országban is lehet venni . | |||||
Bebá | Adatlap | 135102 | 2009. július 7. 19:48 | ||
És milyen csúnya a kerék ill. felni nem beszélve a szűkebbnek tűnő nyomtávról. | |||||
sziklakks | Adatlap | 135101 | 2009. július 7. 19:45 | ||
kézifúró+vékony hegy+sok-sok furat.reszelő+csiszpapír = lukas ülés+öröm...:D | |||||
f2d | Adatlap | 135100 | 2009. július 7. 18:12 | ||
Már sejtem, hogy milyen lesz a következő Xsara-m.:-) Ebben csak az a cumi, hogy Norvég rally-s. Citroen-hez hóra való felnit és gumit 1000%, hogy még a Marson sem találsz.:-) Ráadásul a műgyanta cuccok hótt feleslegesek, mert a 2003/05-ösben ezek benne vannak. | |||||
Petter | Adatlap | 135099 | 2009. július 7. 18:00 | ||
Tibchi | Adatlap | 135098 | 2009. július 7. 17:22 | ||
Sziasztok! Én a következő módszert alkalmaztam: Első lépésben óvatosan kézzel és fúróval átfurtam 1-2 lyukat, amennyit engedett. Ezt követően panelező késsel kivágtam a maradékot, még óvatosabban, mert az könnyen megszaladhat. Majd ezt befejezve egy jó éles szikével kivágtam a maradékot, majd csiszoltam. De biztosan van egyszerűbb módszer is rá, v nem :P Üdv: T | |||||
Kranko1 | Adatlap | 135097 | 2009. július 7. 16:50 | ||
Nálam is ugyanez a helyzet a Skyline-nal, csak nekem a felső lyukaknak van meg a nyílása. Én szikével kezdtem el körbevagdosni és csiszolgatni. De még nincs kész. Szerintem ez az "erőszakosabb" módszer. :) Többiek? KRanko | |||||
Klemi | Adatlap | 135096 | 2009. július 7. 16:28 | ||
Sziasztok újabb kérdésem lenne ami a következő. Vegyünk egy tipikus Tamiya WRC ülést, az oldalán szemel láthatóan ki van képezve a biztonsági övnek a bemeneti nyílása, ám ez nincs átlyukasztva. Mint kezdő kérdem én milyen eszközzel és hogy "essek" neki anélkül, hogy szétbarmoljam? Üdv: A kezdő Klemi | |||||
Galaad | Adatlap | 135095 | 2009. július 7. 16:05 | ||
Köszönöm a válaszokat! A Fujimi-t nem ismerem az milyen minőségű és mekkora méretű? thx.üdv. Attila | |||||
NHZsolt | Adatlap | 135094 | 2009. július 7. 13:04 | ||
"Nem rallye, nem rallye..." Lehet ezt mondogatni, de show-nak szerintem kiváló. :-) sportmotor.hu/motoros_videok/enduro/carmichael-vs-ken-block-49202 | |||||
Meidl | Adatlap | 135093 | 2009. július 6. 22:14 | ||
Sziasztok Nincs valakinek fotómaratása 2001-es Subaru Impreza WRX-hez? Köszi Attila | |||||
Klemi | Adatlap | 135092 | 2009. július 6. 12:49 | ||
Köszönöm a válaszokat | |||||
vlevi | Adatlap | 135091 | 2009. július 6. 08:27 | ||
Nálam is ez a módszer vált be. Azzal a különbséggel, hogy én nem fogtam két csavar közé, csak simán felraktam a felnire, és úgy a fúróba. | |||||
trek84 | Adatlap | 135090 | 2009. július 6. 07:10 | ||
A link lemaradt http://www.briansmodelcars.com/tutorials/tutorial/111 | |||||
trek84 | Adatlap | 135089 | 2009. július 6. 07:10 | ||
Helló Klemi! Talán ezzel tudok segíteni. Ezzel teljesen élethűre csinálhatod. Sok sikert | |||||
faterati | Adatlap | 135087 | 2009. július 5. 23:33 | ||
Klemi! Az "autók és más..." fórumon nézz körül, június 29-nél, és megleled a választ! | |||||
Klemi | Adatlap | 135086 | 2009. július 5. 23:25 | ||
Gumiról sorját, hogy kell szépen leszedni középen a futó felületen található de mivel kezdő vagyon nem nagyon tudom hogy szedjem le szépen léci segítsetek előre is köszi. Üdv: A kezdő Klemi | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 135085 | 2009. július 5. 23:15 | ||
Nincsen,csak a fujimi gyártott Evo IX-et! Tamiyaban a VII-es a legutolsó ha jól tudom,az is wrc | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 135084 | 2009. július 5. 22:42 | ||
Köszönöm mindenkinek a segítséget. | |||||
vlevi | Adatlap | 135083 | 2009. július 5. 21:17 | ||
Most megfogtál. Van a Tamiyának EVO IX-ese? Eddíg én csak Fujimi jobbkormányost utcait találtam. | |||||
Galaad | Adatlap | 135082 | 2009. július 5. 17:32 | ||
Sziasztok! Mitsubishi EVO IX-es Tamiya 1:24-es modellt keresek. Segítséget előre is köszi: G. Attila 30/94 97 881 | |||||
Klemi | Adatlap | 135081 | 2009. július 5. 14:02 | ||
Sziasztok tudnátok segíteni 2001-ben Grönholm és Rautiainen sisakja, hogy nézett ki? | |||||
kruchiózoli | Adatlap | 135079 | 2009. július 4. 16:37 | ||
Ja megyek,azután meg a bólyaira.akkorra talán elkészül a peugeot is. | |||||
jabel | Adatlap | 135078 | 2009. július 4. 16:12 | ||
kruchiózoli | Adatlap | 135077 | 2009. július 4. 15:42 | ||
Igyekszik az ember...:)Gersekarát? jöttök? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |