<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 13093 | 2009. augusztus 15. 09:18 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 13092 | 2009. augusztus 15. 08:41 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 13091 | 2009. augusztus 15. 07:15 | ![]() | |
Itt is van egypár. Miggyuri | |||||
PzZoll | Adatlap | 13090 | 2009. augusztus 14. 21:29 | ![]() | |
Na azóta találtam is, bocsi! :) | |||||
PzZoll | Adatlap | 13089 | 2009. augusztus 14. 21:27 | ![]() | |
Lehet képet kérni erről a járművel? (2SZ-4) Tudom h a gugli a barátom, de beírtam és nem talált semmi érdemlegeset! Üdv: Zoli | |||||
gaunt | Adatlap | 13088 | 2009. augusztus 14. 20:56 | ![]() | |
Maz! A Tank.hu-nál szoktam vezetni különböző járműveket, ott is azt mondják, hogy a motort lehetőleg egyenletesen járassam. Most vezettem nmrég BMP-t, annál kicsit érdekesen indítottuk: elktromos+levegős. Az 55-öst meg általában elektromosan. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a BMP motorját ne pörgessem túl, próbáljam 2000f/min környékén tartani. Migi! A 2Sz-4 Tyulpan a világ legnehezebb aknavetője, ami ráadásul önjáró. Alváza hasonló a 2Sz-3 Akácijához. Az aknavető típusa 2B8, alapból normális aknagránátokkal tüzel (113 kg!), de van neki lézervezérlésű is. Afganisztánban egy afgán erődöt napokig lőttek 122mm-es tarckokkal hatás nélkül, majd kivezényeltek egy üteg Tyulpant, amik pár db lézervezérlésű gránáttal megsemmisítették a tábort. | |||||
Maz | Adatlap | 13087 | 2009. augusztus 14. 20:14 | ![]() | |
Kicsit beleszólnék a témába. Ott van a kutya elásva, hogy terepen használt eszközök és általában nehéztechnika esetén totálisan értelmetlen dolog megtett távolságról beszélni. Aminek értelme van, az az üzemóra (Ez esetben is érdemes a terhelés nagysága miatt súlyozó számokat használni.) és a fajlagos fogyasztás (g/kWh). Elég belegondolni, hogy álló helyzetben járatva a motort is kopik, fogyasztja az üzemanyagot. Nehéz terepen meg alig halad, folyamatosan meg-megáll, indul, koptatja a kuplungot, lökésszerűen terheli a motort. Lehet alig ment 3 km-t, de koptatta annyit a gépet, mint közúton 300 km alatt. Indítás és mint páncélos is írta a hirtelen leállítás is fokozottan koptatja a motort. Az orosz hk motorok esetében az MZN olajnyomás létesító szivattyú használatának hiánya drasztikusan rontja a motor állapotát. Ilyen pl a lemerült akku mellett sűrített levegős palackkal történő indítás. Ne felejtsük el, hivatalosan ez csak egy kisegítő indítási lehetőség. Nehéz terepen a motor terhelésének folyamatos változása kifejezetten fárasztja a motort. Sokhengeres motoroknál a főtengely csavaró igénybevételének lüktetése amúgy is igen nehéz méretezésbeli probléma. Amin viszont kifejezetten mosolygok, az a nagy terhelés mellett a motor füstölni kezdett rész. Ezen azóta is egyfolytában röhögök. A 2-3 atmoszférás olajnyomás mondjuk nem jó, valóban kopott motorra utal. Ha jól emlékszem 5 bar felett lehet indítani. | |||||
migi | Adatlap | 13086 | 2009. augusztus 14. 20:11 | ![]() | |
Sziasztok , lejjebb olvastam ezt a sort , és kérdezném hogy mi is ez a gép ? 2Sz-4 Tyulpan köszi : migi | |||||
szezsolt | Adatlap | 13085 | 2009. augusztus 14. 20:03 | ![]() | |
Sziasztok! Ajánlom mindenkinek: Balatonfüreden a volt hajógyárral szemben ki lehet próbálni egy T-55 (sajnos csak a hídvetőből átalakított típust) illetve egy MAZ-t is. 1000HUF az utazás a tankon, 20ezerért lehet vezetni is egy rövid kiképzés után. A MAZ-t 5000-ért lehet vezetni. Nagy élmény volt nekem, aki épp lemaradt a katonaságról, de ajánlom mindenkinek, aki még nem látott közelről működő harcjárművet. Hátborzongató érzés, ahogy beleremeg a föld egy ilyen csikorgó-nyikorgó nagyon hangos, harmincvalahány tonnás lánctalpas indulásakor. Megéri ezerért! Üdv zsolt | |||||
gaunt | Adatlap | 13084 | 2009. augusztus 14. 13:43 | ![]() | |
Páncélos! Szerintem általánosságban írhatott róla, de persze lehet, hogy nem. Itt olvastam, kb. a közepén van:en.wikipedia.org/wiki/T-44 Azért idézem: "The engine could become worn out after the tank traveled 3,000 km. When that happened, the oil pressure dropped to 2-3 atmospheres and under heavy loads, the engine started smoking, spewing out black smog out of the side of the tank." Én nem mondtam, hogy rosszak a ruszki hk. motorok, kiválóságukat bizonyítja az is, hogy a T-64 és T-80 tól eltekintve a BT-7M-től kezdve máig a V-2 van a páncélosaikban, persze a legújabb V-92 és V-96 csak hasonlít rá, de akkor is a V-2 az őse ezeknek is. Akkor úgy kérdezném, ha rendesen van üzemeltetve, úgy kb. hány km-t bírnak ezek a motorok? | |||||
romeo | Adatlap | 13083 | 2009. augusztus 14. 11:45 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 13082 | 2009. augusztus 14. 10:43 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 13080 | 2009. augusztus 14. 08:08 | ![]() | |
Gaunt! Az általad említett wikipedia részlet egy ember elmesélése egy kocsiról, vagy általánosságban mesélt a típusról és a motorhibákról? (Valószínűsítem, hogy egy ember élménye egy adott kocsiról.) Sajnos azt kell mondanom, hogy a helytelen használat nagyon hamar hazavágja a legjobb harckocsi motort is. Az orosz harckocsik motorja egyébként nagyon jó, csak megfelelő kezszem, technikai háttér és a hozzávaló kenőanyagok kellenek hozzá. Csak egy-két példa a helytelen használatra: Spóroljunk az üzemanyaggal,és azonnal állítsuk le a motort, még mielőtt megfelelő üzemi hőfokot elérné. Vagy ne figyeljünk sem az olaj, sem a vízhőfokra menetközben. A motor beindítása előtt nem megfelelő olajnyomás. Télen az előmelegítő elhagyása. És még nem is mentünk egy métert sem, a menetközben okozható károkra most nem is térek ki. Na így kb. 1000Km után RMH-s lesz a motor. | |||||
gaunt | Adatlap | 13079 | 2009. augusztus 13. 20:35 | ![]() | |
MAZHL2005! Megköszönném a segítséget! Motor, hajtáslánc, elektromos rendszer, mind nagyon érdekel, különösen a T-55, mivel a kedvenc típusom! Én azért tartottam furcsának azt a 3000km-t, mert pl. egy személyautónál az majdnem vadonatújnak számít. Persze a személyautóknak nem kell olyan körülmények között üzemelniük, mint a harcjárműveknek (jó esetben). Nekem egyébként megvan a T-54 és a T-62 hk. műszaki leírása, (farposst.ru-ról szedtem le ha érdekel) csak az a baj, hogy oroszul van így aztán nem sokat értek belőle. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 13078 | 2009. augusztus 13. 20:10 | ![]() | |
Lehet, hogy rosz öszzehasonlítási alap de azt tudom, hogy amikor Etiópiának ( Mengistu elnök kormányzása alatt)eladtunk a ( felújítottuk )T-34/85-ökből akkor 1000 km-t kellett garantálnunk minden "kocsira", különösebb motorikus meghibásodás nélkül. Én eltudom képzelni, hogy 3000 km után egy T-44, motorikus karbantartás nélkül, ilyen lyelenségeket produkál. De holnap többet tudok mondani mert apu harckocsi fegyverzettechniukus volt. A T-55-öst nagyon jól ismeri, a hajtásláncával, motorjával is foglalkozott egy kis infó SZU-76M-ről | |||||
lucky | Adatlap | 13077 | 2009. augusztus 13. 18:04 | ![]() | |
Mi a baj A MÁV logo-val? Ha nem Mo-i a felvétel akkor is lehetséges mert a vasúti előírások (ekkor még RIV) szerint lehetőleg rakottan kell közlekedtetni a kocsikat honába is. Vagyis ha a hk Mo-ra tart akkor lehetőleg MÁV kocsira kell rakni. Ha meg Mo-i akkor a záhonyi átrakásig tökéletes.Sőt ha a kocsi un tengely átszerelhető akkor tovább is jó. | |||||
gaunt | Adatlap | 13076 | 2009. augusztus 13. 17:52 | ![]() | |
Hali! Olvastam a wikipédián egy érdekes dolgot: (fordítás) "Miután a harckocsi (T-44) kb. 3000 km-t futott, a motor (V-44) elhasználódhatott. Ilyenkor az olajnyomás 2-3 atmoszférára csökkent és nagy terhelés esetén a motor elkezdett fekete füstöt okádni a tank oldalán" Én egy kicsit furcsának tartom ezt a 3000 km-t, ez nagyon kevés. A kérdésem tehát az lenne, hogy ez igaz, vagy megint a szokásos wikipédiás ökörség? És mi a helyzet a V-54, V-55 és V-46 motorokkal? Azok mennyit bírnak? | |||||
Wrecker | Adatlap | 13075 | 2009. augusztus 13. 15:16 | ![]() | |
A jó öreg Maz 200 tehergépjármű-jármű családot se felejtsük el... | |||||
T-72AV | Adatlap | 13074 | 2009. augusztus 13. 14:19 | ![]() | |
helo egy nagyon utolso kiegészités maz-537g vontato tőbgyire nem volt sok belőle de még volt űdv t-72av | |||||
gaunt | Adatlap | 13073 | 2009. augusztus 13. 13:40 | ![]() | |
Még egy kiegészítés: 9K72 Elbrusz (8K14), valamint az afgánok rémálma, a 2Sz-4 Tyulpan. | |||||
doky3 | Adatlap | 13072 | 2009. augusztus 13. 12:58 | ![]() | |
Én is így tudtam! | |||||
Grande | Adatlap | 13071 | 2009. augusztus 13. 12:13 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 13070 | 2009. augusztus 13. 11:39 | ![]() | |
T 80 nem volt? | |||||
páncélos | Adatlap | 13069 | 2009. augusztus 13. 11:08 | ![]() | |
Akkor én is kiegészíteném: BTR-80, BRM-1, BTR-60pu, 1V13-16, 2Sz3, MT-LB, D-20, D-30, KamAz, Ural, és BM-21. | |||||
juge75 | Adatlap | 13068 | 2009. augusztus 13. 10:47 | ![]() | |
2s1 Gvozdika. | |||||
juge75 | Adatlap | 13067 | 2009. augusztus 13. 10:46 | ![]() | |
Doky! A B-2 kivételével a többi igaz, mindkét oldalról igazolva. | |||||
juge75 | Adatlap | 13066 | 2009. augusztus 13. 10:45 | ![]() | |
BMD-1,ZSU-23-4,ZU-23-2 különféle járművekre és harcállásra telepítve. | |||||
antarktika | Adatlap | 13065 | 2009. augusztus 13. 10:41 | ![]() | |
T-55, T-62, BMP-1, BMP-2, BTR-70, ZiL, KrAZ, UAZ, GAZ-66. Biztos nem teljes a sor, majd kiegészítik a többiek:) | |||||
joci232 | Adatlap | 13064 | 2009. augusztus 13. 09:21 | ![]() | |
segítsetek! a szovjet-afgán háborúban a szovjetek milyen ezközöket használtak?(gondolok harcjárművekre,csapatszállítókra,utánpotlás szállítóra stb...) | |||||
doky3 | Adatlap | 13063 | 2009. augusztus 13. 09:10 | ![]() | |
Modern hadviselés topic-ba raktam fel május 5.-én, ha valaki nem olvasta volna. A Délmagyar című újságban 2009 ápr.11.-én megjelent egy cikk, A székely aki legyőzte Amerikát címmel amelyben riportot készítettek Dani Zoltánnal, aki társaival 1999-ben lelőtte az F-117A Lopakodót. Nos egy érdekes kijelentést is tett, miszerint: "Leszedtünk még egy F-16-ost és egy B-2-es Spirit lopakodót, de ez utóbbit nem ismer-ték el soha" Legjobb tudomásom szerint a délszláv háborúban nem használtak B-2-ket, vagy igen ( csak feltűnt volna hogy egy hiányzik)? Arról meg végképp nem tudok hogy még le is lőttek volna belőle, ha meg mégis, akkor ennél jobb "reklámot" a szerb légvédelem nem is produkálhatott volna. Tud erről valaki többet? Üdv.:Doky | |||||
juge75 | Adatlap | 13062 | 2009. augusztus 13. 07:57 | ![]() | |
Szent Borbála kegyes volt hozzájuk! :-) | |||||
páncélos | Adatlap | 13061 | 2009. augusztus 13. 07:49 | ![]() | |
Juge 75! Tudtam, hogy te leszel az első, aki reagálni fog. (Bíztam is benne, hogy jó kis témát dobok fel.) Én is olvasom a Légvédelmi Rakéták Magyarországon fórumot, viszont egy légvédelmi alez.-től hallottam egyszer, hogy nálunk a láncosok kivonását a KUB azzal úszta meg, hogy lelőtték az F-117-est. Tőlem levehették volna sztrelával, vagy akár kruggal is (ez nem is volt nekik), csak gondoltam mellékelem ezt az oldalt, hátha valakit érdekel. | |||||
juge75 | Adatlap | 13060 | 2009. augusztus 13. 07:10 | ![]() | |
Nyeva, 1999. március 27.Budjanovci, Serbia, és ezzel is lőttek le F-16-ost, én a technikai oldalát is ismerem, járt Zsámbékon az elkövető UNV- kabinos úr. Kub-nak F-16 (is)esett áldozatul (pilóta:Air Force Capt. Scott F. O'Grady), még mozifilm is készült belőle. - Honnan tudni, hogy Nyevával lőtték le? Forrás: Légvédelmi Rakéták Magyarországon fórum. Az szerintem pontosan ismert, hogy ott és akkor milyen légvédelmi egységek tevékenykedtek. A katonaság az katonaság! Még harci helyzetben sem (és FŐLEG akkor nem!) történhetnek csapatmozgások, más események kaotikusan. Lehetséges, hogy valamilyen szintű önnálóságot kaptak az osztályok, de minden az előzetesen felvázoltak alapján történt az biztos! Ebből tehát tudni lehet, hogy milyen egység nyithatott tüzet ott. Térképhez magyarázat 1, Daniék Nyeva osztálya. 2, Találat után a katapultált pilóta helyzete. Lopakodó sem láthatatlan, kevés dolog van, mi nem lép kölcsönhatásba az elektromágneses sugárzással - hirtelen csak a vákuum jut az eszembe. Pont magam értekeztem egykoron arról, hogy még a tiszta égboltról is visszaverődik a hullám, a mikroturbulenciák révén, a meterológusok örömére. Egyértelmű, hogy az F-117-esnek is van radarkeresztmetszete, mégha kicsi is, nem elhanyagolható. Még a pilóták sisakjára is oda kell figyelni, hiszen az is növeli e keresztmetszetet. Meg, írtam arról is, hogy az újtípusú passzív radarok miatt a fedélzeti elektroszmogot is minimalizálni kell. Ráadásul ezek a masinák képesek a környezeti elektromágneses térben előálló anomáliát detektálni, pl. egy berepülő gépet, s képesek pl. a GSM-tornyok sugárzását a saját hasznukra felhasználni. Tehát, evidens, hogy észlelhetetlen gép nincs. Csak az a kérdés, hogy ami a rendelkezésünkre áll, észlelőberendezés, az mit tud. A Nyeva nem egy csodamasina, de pont magad írod, hogy optimális körülmények között, vagyis mikor az ellenség elcsesz valamit a támogatásban, akkor mindenféle műszaki hókusz-pókusz nélkül is látja. Tehát a lelövéshez nem kell belebabrálni a masinériába, csak várni a csodát, hogy az ellenség bakijának idején legyen a körzetben egy hadrafogható komplexum, ami tud a felderített célra tüzelni. A szóban lévő F117-est, mind amerikai, mind szerb részről egy SA-3 által lelőtt gépnek tekintik... Illusztris vendége volt a zsámbéki légvédelmi múzeumnak. pétizennyolc olvtárs szervezése nyomán meglátogatott bennünket Dani Zoltán ezredes, aki nemrég sikeresen alkalmazta az általunk is ismert és használt légvédelmi rakéta technikát azzal, hogy Jugoszlávis felett valagon durrantott egy F-117 lopakodó bombázót. Kellemesen elbeszélgettünk a szakmáról, és én már tudom, hogy annak idején mit piszkált meg a technikájában az eredmény érdekében. Nagyon kellemes vendég volt, és szavát vettem, hogy amikor a magyar légvédelmet ünnepeljük, ismét meglátogat bennünket. Részletek a Légvédelmi Rakéták Magyarországon fórumban. | |||||
páncélos | Adatlap | 13059 | 2009. augusztus 12. 23:03 | ![]() | |
Két oldalt mellékelnék. Az első az SA-6 KUB-ról, a végén említik a szerbek által lelőtt F-117-est. Ezt csak érdekességképpen azok számára, akik még találgatnak, hogy Nyeva, vagy KUB vette le a lopakodót. A másik, Bulgária hadseregének harcjármű számozását taglalja. www.vpvo.narod.ru/Weapon/Zrk/Kub/kub.html www.econ.bg/law86419/enactments/article122063.html | |||||
antarktika | Adatlap | 13058 | 2009. augusztus 11. 19:05 | ![]() | |
T-72AV | Adatlap | 13057 | 2009. augusztus 11. 18:47 | ![]() | |
Helo gaunt nem is tudtam hogy T-64 BV is volt magyarországon én csak sima T-64-ről tudtam a BV-ből menyi lehetet magyarországon valaki nem tud adatot mondani rola előre is kőszőnőm űdv t-72av | |||||
balaton | Adatlap | 13056 | 2009. augusztus 11. 15:57 | ![]() | |
Kösz, ez elég korrekt gyűjtemény :) | |||||
páncélos | Adatlap | 13055 | 2009. augusztus 11. 15:49 | ![]() | |
www.100rendszervaltas.com/ Ezen az oldalon, a galériák menüpont alatt találhattok a kivonuló szovjet csapatokról képeket, többek között T-64 harckocsikról és harckocsizókról is. | |||||
juge75 | Adatlap | 13054 | 2009. augusztus 11. 15:04 | ![]() | |
PTSZ-M fotók, részletekbe menve, Lengyel oldal, 134 fotó. :-)szarki.fotosik.pl/albumy/330277.html | |||||
gaunt | Adatlap | 13053 | 2009. augusztus 11. 13:22 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 13052 | 2009. augusztus 11. 13:03 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 13051 | 2009. augusztus 11. 08:06 | ![]() | |
T-80-asokat csak NDK-ban állomásoztattak. T-64-esek voltak, ha hazaérek akkor teszek fel képeket a sárbogárdi kivonulásukról. | |||||
Maz | Adatlap | 13050 | 2009. augusztus 10. 20:47 | ![]() | |
T-72AV, sulyid! Előre is elnézést kérek, mert gonosz leszek, de azért teszem, mert talán még lehet rátok hatni. Sok kortársatokra sajnos már egyáltalán nem. Kiakasztóak tudtok lenni. Meddig tart a google keresőbe beütni a következőket: "t-64 magyarország" kb 10 mp. Na jó, nektek legyen fél perc, mert harmadjára tudjátok beírni helyesen. Legelső találat: "BBC London, 1989. április 25... ...Ma reggel Kiskunhalason a nemzetközi sajtó képviselőinek jelenlétében a szovjet hadsereg úgymond: ideiglenesen Magyarországon tartozókodó Déli Hadseregcsoportjának 36 darab T-64-es típusú tankját, szállító vonatszerelvényekre rakták. E harckocsik voltak az elsők, amelyek elhagyták Magyarország..." sulyid! Ha ezt megteszed, nem égeted magad. Bár igaz a mondás: "Aki kérdez hülye, aki nem, az meg az is marad." nem kell feltétlenül egyből kérdezni, amikor ilyen hatékony eszközök vannak már. T-72AV! Bár neked volt jelen pillanatban igazad, ha te is rákeresel, akkor egy linket betéve támadhatatlan bizonyítékkal szolgálsz, és elejét veszed a parttalan nem, de de nem, de igen vitáknak. Remélem nem sértettelek meg benneteket. Maradok tisztelettel: Anga András | |||||
T-72AV | Adatlap | 13049 | 2009. augusztus 10. 20:30 | ![]() | |
hát én még halotam olyan dogokat hogy t-64 volt magyarországon | |||||
sulyid | Adatlap | 13048 | 2009. augusztus 10. 20:29 | ![]() | |
Szerintem még t-64-et sem állomásoztatott csak t-55 és t-72-őt. | |||||
T-72AV | Adatlap | 13047 | 2009. augusztus 10. 20:28 | ![]() | |
nem álomásozot soha t-80 harckocsi csak a szoviet t-64 | |||||
sulyid | Adatlap | 13046 | 2009. augusztus 10. 20:24 | ![]() | |
Kicsit félre érted én nem a bemutatókra gondoltam hanem a szovjetunió egységeire. | |||||
T-72AV | Adatlap | 13045 | 2009. augusztus 10. 20:17 | ![]() | |
helo sulyid igen lesz magyar országon ha oroszország valamilyen be mutatot tart magyar országon űdv | |||||
sulyid | Adatlap | 13044 | 2009. augusztus 10. 19:59 | ![]() | |
Azt szeretném megkérdezni hogy állomásozott-e valaha t-80-as harckocsi Magyarországon. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 13043 | 2009. augusztus 10. 03:03 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Romeo!
Kalocsa cid-ee536f896a8bd757.skydrive.live.com/browse.aspx/2SZ1%20Gvozgyika, van közöttük Diehl-láncos is, a többit Győrben láthatod (mármint a lánctalpat) a Kub járművein.