<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 13112 | 2009. augusztus 17. 07:03 | ||
BTR60 PU-t mikor adják ki? | |||||
balaton | Adatlap | 13111 | 2009. augusztus 16. 22:47 | ||
Kedves Maz! Jó, hogy le nem baszol, amiért le mertem írni. Semmi valótlanságot nem állítottam, csak ami a trumpeter honlapján olvasható. www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp Ha nem működne a link: "Decal Marking 1.Russian Army 2.Hungarian Army " üdvözlettel Kerek Gábor | |||||
Maz | Adatlap | 13110 | 2009. augusztus 16. 22:16 | ||
mykman! Körülnéztem a gépemen, 12 év alatt kb ennyi képet találtam KET-T-ről. Valószínűleg van átfedés az előttem belinkelt és általad már látott képekkel. Pár képem még lehet, hogy van, de az is max a dísszemlés és a Togliattiban kiállított gépről. | |||||
Maz | Adatlap | 13109 | 2009. augusztus 16. 21:43 | ||
balaton! Milyen magyar jelzésekkel? Rendszám? A HL-20-18 cicája? A HL-20-15 MAZ felirata? Valamelyik sávos lökhárítója? El nem tudok képzelni más jelzést, amitől magyar lenne. Amúgy ahogy nézem nem az a változat lesz kiadva, mint amiből mi is kaptunk, hanem az utolsó "Last" kódnéven futó és abból se a csörlős változat, hanem sima 537. Nekünk ennél korábbi kiadású változataink voltak/vannak, amiken már a vízszintes trepni van a csörlő mellett, de az ÜZA tartályokon még van burkolat. És Trélert milyet adnak ki hozzá? | |||||
Maz | Adatlap | 13108 | 2009. augusztus 16. 21:27 | ||
Nem, nem engedték ki. Mivel ez nem is volt ott. A Bólyairól ezt máshová vitték, mert magánkézben van. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13107 | 2009. augusztus 16. 19:20 | ||
az újabb változat pr-t.ru/catalogue/k4_02.pdf mégegy kép a régiről www.rcforum.ru/modules.php némileg több fotó www.technic-memorial.narod.ru/KET-T/KET-T.htm | |||||
balaton | Adatlap | 13106 | 2009. augusztus 16. 19:04 | ||
A Trumpeter magyar jelzésekkel (is) adja ki a legújabb Maz-készletet :) Sajnos még mindig csak 1/35-ben. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13105 | 2009. augusztus 16. 19:01 | ||
azt hiszem nem találsz, mert csak a szovjet/orosz stratégiai rakéta alakulatok kaptak belőle (ott volt sok Maz szállító és igény ilyen képességekre), | |||||
T-72AV | Adatlap | 13104 | 2009. augusztus 16. 18:57 | ||
helo szezsolt na mivan ki egeték a maz-537g a petőfi laktanyábol. űdv t-72av | |||||
mykman | Adatlap | 13103 | 2009. augusztus 16. 18:15 | ||
Sziasztok ! Tud nekem valaki segíteni MAZ-537 KET-T ügyben? infókat és képeket keresek róla ami nem a tankograd-ból van. Találtam pár fotót az idei moszkva-i diszmenetről amiben benne van de ez mindössze 3 db... Van ez magyarországon , vagy a közeli államokban megtekinthető ,fotózható ? | |||||
antarktika | Adatlap | 13102 | 2009. augusztus 16. 12:25 | ||
Az emlékek már a ködbe vésznek..., de úgy emlékszem, hogy az előtéthajtómű a motor fordulatszámát 0,67%-ra lassította és a motor és a sebességváltó között helyezkedett el a hajtásláncban. Hütőventillátor nélkül lehetett menni, de alacsony fordulaton és csak pár kilométert. Gyakorlatból tudom, mert ezért egyszer majdnem megfenyítettek...)) | |||||
Tûzszekér | Adatlap | 13101 | 2009. augusztus 16. 12:02 | ||
Szerintem csak elírás lehet az a 3000 km. Bár az egyik előttem szóló már megemlítette a nehéz terep adta igénybevételeket. UAZ 469 et vezettem amikor katona voltan és szerencsére sok kilométert és volt benne bőven nehéz terep is. Máig emlékszem hogy az országúti norma 16,5 liter benzin volt és a nehéz terep szorzója pedig 4,2 . Ez tömören annyit tesz hogy 100 km nehéz terep az olyan mint 420 km országúton . Természetesen ez csak a motor tekintetében érvényes az autó szerkezetére és erőátvitelére sokkal amortizálóbb hatása van. | |||||
gaunt | Adatlap | 13100 | 2009. augusztus 16. 11:40 | ||
Gondolom ha tönkrement az előtéthajtómű, akkor nem ártott minél előbb leállítani a motort igaz? Én úgy tudom, hogy onnan kapja a hűtőventilátor a meghajtást szögáttételen keresztül. | |||||
antarktika | Adatlap | 13099 | 2009. augusztus 16. 09:24 | ||
Láttam a kipufogóból méteres lángokat lövellő T-55-öst, olyan 55-öst mely több olajat fogyasztott, mint gázolajat, olyan hengerfejes T-72-est, melyhez 10 Km-enként 10 liter vizet kellett utánaönteni. Ám mégis mentek. Ezek nem urban legend, saját szememmel láttam. Az orosz harckocsiknál nem is igazán motorikus problémák voltak, mert azok igazi igénytelen, mégis nagyszerű motorok voltak, hanem az erőátviteli berendezésekkel. Előbb szakadt szét a gitár ( előtéthajtómű ), vagy a sebességváltó, illetve a kormánymű, mint hogy a motor adja meg magát. | |||||
kojak | Adatlap | 13098 | 2009. augusztus 15. 23:24 | ||
Sziasztok! Engem is érdekelt ez 3000km-es történet. Harckocsi nincs a cégnél sajnos, de van két ruszki traktorunk meg lánctalpas dózereink.Nem tank de azért van némi hasonlóság.A gépeket a Tsz selejtezte ki mielőtt hozzánk kerültek.Nem volt azokon semmi extra (lámpa ajtó fék stb) csak ami a munkához kell.Nem volt időnk semmilyen karbantartásra.Víz olaj gázolaj és gyerünk dolgozni Kaptak is szegény gépek rendesen!Aztán vettünk egy olasz traktort. Kényelmes komfortos élmény volt vele dolgozni. A múlt héten egyszerüen éjfélkor leállítva kigyulladt valami zárlattól és szarrá égett.Bezzeg a ruszki traki húszfilléresből csinált biztosítékai még mindíg bírják. Mikor vontattuk el a roncsot útban volt a kis láncos ami már két éve nem volt indítva.Felpumpáltuk az Ac-t,tíz métert sem vontattuk és simán indult.Rengeteget hajtottuk a gépeket sok üzemóra van bennük de én még szétszedett motort nem láttam a cégnél!Azt el tudom képzelni hogy,egy tankból már a gyárban órán-száján folyik az olaj de hogy nembír ki 3000 km-t az nekem hihetetlen. Üdv kojak! | |||||
gaunt | Adatlap | 13097 | 2009. augusztus 15. 19:27 | ||
Szóval akkor az a bizonyos 3000km amit a wikipédián írtak bizonyos szempontból igaz is és hamis is lehet. Az a zavaró benne, hogy csak annyit írnak "elhasználódik a motor". Szerintem ez így hülyeség, a komplett motor kizárt, hogy így tönkremenjen (kivéve ha besül) inkább csak alkatrészei mennek tönkre. (dugattyúk, főtengely, csapágyak stb...) Egy alaposabb javítás után ugyanaz a motor még vígan működhet tovább. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 13096 | 2009. augusztus 15. 18:58 | ||
Maz és Páncélos kommentjei teljesen egybevágnak azzal amit édesapám mondott. 1.Bárnilyen jó is egy motor egy jármű, ha nem hozzáértő emberek kezelik azt is tönkre lehet tenni 2. A harckocsinak mint általában minden harcijárműnek olykor olyan helyeken is át kell jutnia ahol a motor a hajtáslánc többszörös igénybevételnek van kitéve. Pl. erősen rombolt terepszakaszon való átjutás, amit még megkoronázhat egy nehéz elakadás is. Ott bedig a technikát "tisztességesen kifaggatják", akár a mentő akár a mentésre szoruló járműről beszélünk. Kivéve akkor ha az elakadás oka motorikus meghibásodás mert ilyenkor egyértelmű, hogy a mentőjármű(vek) igénybevétele növekszik. Üdv | |||||
romeo | Adatlap | 13094 | 2009. augusztus 15. 09:31 | ||
Köszi Juge75! | |||||
juge75 | Adatlap | 13093 | 2009. augusztus 15. 09:18 | ||
Romeo! Kalocsa cid-ee536f896a8bd757.skydrive.live.com/browse.aspx/2SZ1%20Gvozgyika, van közöttük Diehl-láncos is, a többit Győrben láthatod (mármint a lánctalpat) a Kub járművein. | |||||
Lacy | Adatlap | 13092 | 2009. augusztus 15. 08:41 | ||
Miggyuri | Adatlap | 13091 | 2009. augusztus 15. 07:15 | ||
Itt is van egypár. Miggyuri | |||||
PzZoll | Adatlap | 13090 | 2009. augusztus 14. 21:29 | ||
Na azóta találtam is, bocsi! :) | |||||
PzZoll | Adatlap | 13089 | 2009. augusztus 14. 21:27 | ||
Lehet képet kérni erről a járművel? (2SZ-4) Tudom h a gugli a barátom, de beírtam és nem talált semmi érdemlegeset! Üdv: Zoli | |||||
gaunt | Adatlap | 13088 | 2009. augusztus 14. 20:56 | ||
Maz! A Tank.hu-nál szoktam vezetni különböző járműveket, ott is azt mondják, hogy a motort lehetőleg egyenletesen járassam. Most vezettem nmrég BMP-t, annál kicsit érdekesen indítottuk: elktromos+levegős. Az 55-öst meg általában elektromosan. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a BMP motorját ne pörgessem túl, próbáljam 2000f/min környékén tartani. Migi! A 2Sz-4 Tyulpan a világ legnehezebb aknavetője, ami ráadásul önjáró. Alváza hasonló a 2Sz-3 Akácijához. Az aknavető típusa 2B8, alapból normális aknagránátokkal tüzel (113 kg!), de van neki lézervezérlésű is. Afganisztánban egy afgán erődöt napokig lőttek 122mm-es tarckokkal hatás nélkül, majd kivezényeltek egy üteg Tyulpant, amik pár db lézervezérlésű gránáttal megsemmisítették a tábort. | |||||
Maz | Adatlap | 13087 | 2009. augusztus 14. 20:14 | ||
Kicsit beleszólnék a témába. Ott van a kutya elásva, hogy terepen használt eszközök és általában nehéztechnika esetén totálisan értelmetlen dolog megtett távolságról beszélni. Aminek értelme van, az az üzemóra (Ez esetben is érdemes a terhelés nagysága miatt súlyozó számokat használni.) és a fajlagos fogyasztás (g/kWh). Elég belegondolni, hogy álló helyzetben járatva a motort is kopik, fogyasztja az üzemanyagot. Nehéz terepen meg alig halad, folyamatosan meg-megáll, indul, koptatja a kuplungot, lökésszerűen terheli a motort. Lehet alig ment 3 km-t, de koptatta annyit a gépet, mint közúton 300 km alatt. Indítás és mint páncélos is írta a hirtelen leállítás is fokozottan koptatja a motort. Az orosz hk motorok esetében az MZN olajnyomás létesító szivattyú használatának hiánya drasztikusan rontja a motor állapotát. Ilyen pl a lemerült akku mellett sűrített levegős palackkal történő indítás. Ne felejtsük el, hivatalosan ez csak egy kisegítő indítási lehetőség. Nehéz terepen a motor terhelésének folyamatos változása kifejezetten fárasztja a motort. Sokhengeres motoroknál a főtengely csavaró igénybevételének lüktetése amúgy is igen nehéz méretezésbeli probléma. Amin viszont kifejezetten mosolygok, az a nagy terhelés mellett a motor füstölni kezdett rész. Ezen azóta is egyfolytában röhögök. A 2-3 atmoszférás olajnyomás mondjuk nem jó, valóban kopott motorra utal. Ha jól emlékszem 5 bar felett lehet indítani. | |||||
migi | Adatlap | 13086 | 2009. augusztus 14. 20:11 | ||
Sziasztok , lejjebb olvastam ezt a sort , és kérdezném hogy mi is ez a gép ? 2Sz-4 Tyulpan köszi : migi | |||||
szezsolt | Adatlap | 13085 | 2009. augusztus 14. 20:03 | ||
Sziasztok! Ajánlom mindenkinek: Balatonfüreden a volt hajógyárral szemben ki lehet próbálni egy T-55 (sajnos csak a hídvetőből átalakított típust) illetve egy MAZ-t is. 1000HUF az utazás a tankon, 20ezerért lehet vezetni is egy rövid kiképzés után. A MAZ-t 5000-ért lehet vezetni. Nagy élmény volt nekem, aki épp lemaradt a katonaságról, de ajánlom mindenkinek, aki még nem látott közelről működő harcjárművet. Hátborzongató érzés, ahogy beleremeg a föld egy ilyen csikorgó-nyikorgó nagyon hangos, harmincvalahány tonnás lánctalpas indulásakor. Megéri ezerért! Üdv zsolt | |||||
gaunt | Adatlap | 13084 | 2009. augusztus 14. 13:43 | ||
Páncélos! Szerintem általánosságban írhatott róla, de persze lehet, hogy nem. Itt olvastam, kb. a közepén van:en.wikipedia.org/wiki/T-44 Azért idézem: "The engine could become worn out after the tank traveled 3,000 km. When that happened, the oil pressure dropped to 2-3 atmospheres and under heavy loads, the engine started smoking, spewing out black smog out of the side of the tank." Én nem mondtam, hogy rosszak a ruszki hk. motorok, kiválóságukat bizonyítja az is, hogy a T-64 és T-80 tól eltekintve a BT-7M-től kezdve máig a V-2 van a páncélosaikban, persze a legújabb V-92 és V-96 csak hasonlít rá, de akkor is a V-2 az őse ezeknek is. Akkor úgy kérdezném, ha rendesen van üzemeltetve, úgy kb. hány km-t bírnak ezek a motorok? | |||||
romeo | Adatlap | 13083 | 2009. augusztus 14. 11:45 | ||
romeo | Adatlap | 13082 | 2009. augusztus 14. 10:43 | ||
páncélos | Adatlap | 13080 | 2009. augusztus 14. 08:08 | ||
Gaunt! Az általad említett wikipedia részlet egy ember elmesélése egy kocsiról, vagy általánosságban mesélt a típusról és a motorhibákról? (Valószínűsítem, hogy egy ember élménye egy adott kocsiról.) Sajnos azt kell mondanom, hogy a helytelen használat nagyon hamar hazavágja a legjobb harckocsi motort is. Az orosz harckocsik motorja egyébként nagyon jó, csak megfelelő kezszem, technikai háttér és a hozzávaló kenőanyagok kellenek hozzá. Csak egy-két példa a helytelen használatra: Spóroljunk az üzemanyaggal,és azonnal állítsuk le a motort, még mielőtt megfelelő üzemi hőfokot elérné. Vagy ne figyeljünk sem az olaj, sem a vízhőfokra menetközben. A motor beindítása előtt nem megfelelő olajnyomás. Télen az előmelegítő elhagyása. És még nem is mentünk egy métert sem, a menetközben okozható károkra most nem is térek ki. Na így kb. 1000Km után RMH-s lesz a motor. | |||||
gaunt | Adatlap | 13079 | 2009. augusztus 13. 20:35 | ||
MAZHL2005! Megköszönném a segítséget! Motor, hajtáslánc, elektromos rendszer, mind nagyon érdekel, különösen a T-55, mivel a kedvenc típusom! Én azért tartottam furcsának azt a 3000km-t, mert pl. egy személyautónál az majdnem vadonatújnak számít. Persze a személyautóknak nem kell olyan körülmények között üzemelniük, mint a harcjárműveknek (jó esetben). Nekem egyébként megvan a T-54 és a T-62 hk. műszaki leírása, (farposst.ru-ról szedtem le ha érdekel) csak az a baj, hogy oroszul van így aztán nem sokat értek belőle. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 13078 | 2009. augusztus 13. 20:10 | ||
Lehet, hogy rosz öszzehasonlítási alap de azt tudom, hogy amikor Etiópiának ( Mengistu elnök kormányzása alatt)eladtunk a ( felújítottuk )T-34/85-ökből akkor 1000 km-t kellett garantálnunk minden "kocsira", különösebb motorikus meghibásodás nélkül. Én eltudom képzelni, hogy 3000 km után egy T-44, motorikus karbantartás nélkül, ilyen lyelenségeket produkál. De holnap többet tudok mondani mert apu harckocsi fegyverzettechniukus volt. A T-55-öst nagyon jól ismeri, a hajtásláncával, motorjával is foglalkozott egy kis infó SZU-76M-ről | |||||
lucky | Adatlap | 13077 | 2009. augusztus 13. 18:04 | ||
Mi a baj A MÁV logo-val? Ha nem Mo-i a felvétel akkor is lehetséges mert a vasúti előírások (ekkor még RIV) szerint lehetőleg rakottan kell közlekedtetni a kocsikat honába is. Vagyis ha a hk Mo-ra tart akkor lehetőleg MÁV kocsira kell rakni. Ha meg Mo-i akkor a záhonyi átrakásig tökéletes.Sőt ha a kocsi un tengely átszerelhető akkor tovább is jó. | |||||
gaunt | Adatlap | 13076 | 2009. augusztus 13. 17:52 | ||
Hali! Olvastam a wikipédián egy érdekes dolgot: (fordítás) "Miután a harckocsi (T-44) kb. 3000 km-t futott, a motor (V-44) elhasználódhatott. Ilyenkor az olajnyomás 2-3 atmoszférára csökkent és nagy terhelés esetén a motor elkezdett fekete füstöt okádni a tank oldalán" Én egy kicsit furcsának tartom ezt a 3000 km-t, ez nagyon kevés. A kérdésem tehát az lenne, hogy ez igaz, vagy megint a szokásos wikipédiás ökörség? És mi a helyzet a V-54, V-55 és V-46 motorokkal? Azok mennyit bírnak? | |||||
Wrecker | Adatlap | 13075 | 2009. augusztus 13. 15:16 | ||
A jó öreg Maz 200 tehergépjármű-jármű családot se felejtsük el... | |||||
T-72AV | Adatlap | 13074 | 2009. augusztus 13. 14:19 | ||
helo egy nagyon utolso kiegészités maz-537g vontato tőbgyire nem volt sok belőle de még volt űdv t-72av | |||||
gaunt | Adatlap | 13073 | 2009. augusztus 13. 13:40 | ||
Még egy kiegészítés: 9K72 Elbrusz (8K14), valamint az afgánok rémálma, a 2Sz-4 Tyulpan. | |||||
doky3 | Adatlap | 13072 | 2009. augusztus 13. 12:58 | ||
Én is így tudtam! | |||||
Grande | Adatlap | 13071 | 2009. augusztus 13. 12:13 | ||
joci232 | Adatlap | 13070 | 2009. augusztus 13. 11:39 | ||
T 80 nem volt? | |||||
páncélos | Adatlap | 13069 | 2009. augusztus 13. 11:08 | ||
Akkor én is kiegészíteném: BTR-80, BRM-1, BTR-60pu, 1V13-16, 2Sz3, MT-LB, D-20, D-30, KamAz, Ural, és BM-21. | |||||
juge75 | Adatlap | 13068 | 2009. augusztus 13. 10:47 | ||
2s1 Gvozdika. | |||||
juge75 | Adatlap | 13067 | 2009. augusztus 13. 10:46 | ||
Doky! A B-2 kivételével a többi igaz, mindkét oldalról igazolva. | |||||
juge75 | Adatlap | 13066 | 2009. augusztus 13. 10:45 | ||
BMD-1,ZSU-23-4,ZU-23-2 különféle járművekre és harcállásra telepítve. | |||||
antarktika | Adatlap | 13065 | 2009. augusztus 13. 10:41 | ||
T-55, T-62, BMP-1, BMP-2, BTR-70, ZiL, KrAZ, UAZ, GAZ-66. Biztos nem teljes a sor, majd kiegészítik a többiek:) | |||||
joci232 | Adatlap | 13064 | 2009. augusztus 13. 09:21 | ||
segítsetek! a szovjet-afgán háborúban a szovjetek milyen ezközöket használtak?(gondolok harcjárművekre,csapatszállítókra,utánpotlás szállítóra stb...) | |||||
doky3 | Adatlap | 13063 | 2009. augusztus 13. 09:10 | ||
Modern hadviselés topic-ba raktam fel május 5.-én, ha valaki nem olvasta volna. A Délmagyar című újságban 2009 ápr.11.-én megjelent egy cikk, A székely aki legyőzte Amerikát címmel amelyben riportot készítettek Dani Zoltánnal, aki társaival 1999-ben lelőtte az F-117A Lopakodót. Nos egy érdekes kijelentést is tett, miszerint: "Leszedtünk még egy F-16-ost és egy B-2-es Spirit lopakodót, de ez utóbbit nem ismer-ték el soha" Legjobb tudomásom szerint a délszláv háborúban nem használtak B-2-ket, vagy igen ( csak feltűnt volna hogy egy hiányzik)? Arról meg végképp nem tudok hogy még le is lőttek volna belőle, ha meg mégis, akkor ennél jobb "reklámot" a szerb légvédelem nem is produkálhatott volna. Tud erről valaki többet? Üdv.:Doky | |||||
juge75 | Adatlap | 13062 | 2009. augusztus 13. 07:57 | ||
Szent Borbála kegyes volt hozzájuk! :-) | |||||
páncélos | Adatlap | 13061 | 2009. augusztus 13. 07:49 | ||
Juge 75! Tudtam, hogy te leszel az első, aki reagálni fog. (Bíztam is benne, hogy jó kis témát dobok fel.) Én is olvasom a Légvédelmi Rakéták Magyarországon fórumot, viszont egy légvédelmi alez.-től hallottam egyszer, hogy nálunk a láncosok kivonását a KUB azzal úszta meg, hogy lelőtték az F-117-est. Tőlem levehették volna sztrelával, vagy akár kruggal is (ez nem is volt nekik), csak gondoltam mellékelem ezt az oldalt, hátha valakit érdekel. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |