/ Fórumok /

Makettinfo

Innen értesülhetsz a lap frissítéseiről, itt jelezheted, ha hibát észleltél valahol
a fórum működésében, vagy az oldalak megjelenésében.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171.
Kalóz 633 2005. április 9. 19:19
Válasz erre
zebra!
Megnéztem a képet, szerintem nyugodtan tedd fel! És némi írás sem ártana hozzá!
zebra 632 2005. április 9. 13:18
Válasz erre
IMG_0004.jpg méret: 120.3 KB
Hali!
Elkészitettem egy M-51 Shermant.
Kiváncsi lennék rá,hogy megállja a helyét minőségileg itt a makettinfon...
Mekett 631 2005. április 7. 21:20
Válasz erre
Sziasztok!

Ismét a nagy járművek imádóinak kedvezett a szerencse:
A Makettek rovatban Kiss Gábor diorámáját, a Referenciák közt Pintér Árpád képeit tekinthetitek meg. Mindkettő járművek festését mutatja be, csak más méretarányban.
Mekett 630 2005. április 6. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!

A Makettek rovatban két 1:72-es makettről olvashattok leírást. Az egyik Pintér György Mig-19S-éről, a másik Balázs Károly Ural 375-öséről szól.
NGPETI 629 2005. április 5. 06:53
Válasz erre
Családi gokartnapot rendezünk...

Sziasztok!

Az NH Motorsport Egyesület és a Kesjár Gokartsuli családi gokartnapot szervez a gokartozni vágyók és az érdeklődő családtagok részére.
A rendezvény pontos időpontja: 2005. május 1-e, délelőtt 10 órától.
Találkozó a helyszínen 9:45-kor, hogy időben tudjunk kezdeni.
(A gokartnapot csak eső esetén halasztjuk el! Ebben az esetben az „esőnap” 2005. május 16-a lesz.)
Helyszín: Százhalombatta, Batta Ipari Park (6-os út 27-28 km között, a benzinkút mögött).

Kérlek április 17-ig jelezz vissza e-mailben, telefonon, vagy sms-ben, hogy érdekel-e a rendezvényünk és hányan jönnétek, valamint hány 7 perces menetet szeretnétek menni?
( Jelentkezni lehet: Németh Gábor 06 20 383-1798, nemethdekor@fw.hu )
A pontos létszámra (a nevekre is) és a menetek számára az előzetes szervezés miatt van szükségünk, ráadásul ettől is függ a kedvezmény!!! A menetek konkrét áráról, ami a résztvevők számától függően alakul ki véglegesen, április 18-19. között értesítünk.

Ahhoz, hogy a számunkra (létszámtól függően) szükséges időben csak mi használhassuk a versenypályát, minden résztvevőnek egy 7 perces menet árát előre kellene kifizetnie, ami beleszámít a pályabérleti díjba és természetesen ezt mindenki legokartozhatja, tehát az első menetének az ára.
Az első menet árát április 24-ig szedjük be, mert a pályadíjat előre kell fizetni!
(Pályabérlet fizetése azért is célszerű, mert így mindenki részesül egy kisebb kedvezményben!)

Természetesen 6 év fölötti gyermekek részére is vannak kisebb teljesítményű gokartok, így a „kicsiket” se hagyjátok otthon, hozzátok el Őket is! :o)

Várom jelentkezésedet egy jó hangulatú gokartozáshoz, ahol kipróbálhatod a tudásod teljesen felújított gépekkel, egy színvonalas, biztonságos és jó minőségű pályán.

Szia!
Németh Gábor

UI: Megfelelő számú „vállalkozó szellemű” jelentkező esetén (6 fő/kategória) indítunk egy „háziversenyt”, melyet azután bonyolítunk le, hogy mindenki teljesített egy 7 perces menetet.
Három csoportra osztva versenyezhettek egymással: amatőrök, versenyzők és hölgyek.
A nevezők egy külön 7 perces futamban elért legjobb köridő alapján lesznek értékelve, így mindenki azonos feltételek mellett, egyenlő edzési lehetőség alapján teljesítheti a versenyt.
Díjazás kategóriánként az első három helyezettnek.
Nevezési díj 500 Ft/fő +1 menet ára. (A versenyen való részvételi szándékod is jelezzed előre, kérlek!)

A pályáról, az induló tanfolyamokról és a gokartokról bővebb információt találsz a www.kesjargokartsuli.hu című honlapon. Jó nézelődést!
RaPe 628 2005. április 5. 06:37
Válasz erre
A mai nap Bordács Csaba képeit nézhetitek meg, melyeket a müncheni repülőgép múzeumban (www.makettinfo.hu/anyagok/pics/munchen/index.htm) készített.
Bombraider 627 2005. április 3. 18:11
Válasz erre
19:00ra fent lesznek a képek az ftp-n!
Bombraider 626 2005. április 3. 18:04
Válasz erre
:) Oks,megértettem. Tényleg az új design, hogy áll? Bár nekem ez jobban tetszik,de lehet hogy csak megszokás :p

Küldtem mail-t,lefényképeztem 1/32 Trumpeter Mig-21Mf kittet+az Eduard külső-belső maratásait.

üdv:bomb
Mekett 625 2005. április 3. 17:41
Válasz erre
Szia Bomb!

NEm teszem feljebb, mert a 800-1000k-s képek mellett éppen a 4-500-asokat akarom visszaszorítani :)

Azért tettem 300-ra a határt, mert 200-nál nagyobb már ritka 1024x768-ban, de inkább 150-170-nél nagyobb. Ebben a felbontásban egy jpg-re 65-70%-os tömörítést ráengedve nem fogsz lényeges minőségromlást észrevenni, és ekkor jóval alatta lesz a határnak már.

Egyébként gondolj bele, 10 mp az elég sok idő, amikor az ember a gép előtt ül és arra vár, hogy lejöjjön egy kép :) Én megőrülnék, ha 10 mp-et kéne várnom egy képre.
Bombraider 624 2005. április 3. 17:25
Válasz erre
Mekett!
Nem akarok kekeckedő lenni,de nem lenne jobb 500Kb-s határ. Csak azért, mert eddig ami képeket láttam, ha 1024x768-ban a legjobb minőségű,akkor 400-500Kb közé esnek. És szerintem az a 100-200Kb nem sokat oszt-szoroz, még a lassabb neteseknek sem(10mp-kb). Amúgy tényleg jó ötlet volt, hogy lejjebb vetted a limitet!

üdv:bomb
Mekett 623 2005. április 3. 17:02
Válasz erre
Ja mégvalami:

Azt elfelejtettem mondani, hogy a 300kB-os korlát egyúttal fel is váltotta az eddigi 1MB-ost.
Kérek mindenkit, hogy elküldés előtt vegye kicsit kezelésbe az ennél nagyobb képeket. Semmi értelme óriási méretű képeket küldeni, mert úgyis homályosak, a böngészőben görgetni kell, sokat kell várni, míg lejönnek és persze pazarolják a helyet.
A túl sötét képeken érdemes világosítani is.

Erre nagyon jól használhatók az olyan programok, mint az ACDSee, az IrfanView, a Photoshop, a Paintshop Pro, vagy akár a közönséges Paint.
Mekett 622 2005. április 3. 16:57
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnálattal tapasztaltam, hogy egyeseket nem lehet rászorítani arra, hogy normális méretű képeket küldjön a fórumba :(
Véleményem szerint 300kB-ban el kell férnie bármilyen, jó minőségű 1024x768-as jpg képnek.

Természetesen továbbra sem csak képeket lehet küldeni, de az egyéb csatolásokat talán nem fogja annyira érinteni ez a korlát.

Ezennel felhívom mindenki figyelmét arra is, hogy a beírt szöveg alatt láthattok négy gombot, amelyekkel hivatkozást (www.makettinfo.hu/makettek/epites/sdkfz_250/index.htm), vastag, dőlt, vagy aláhúzott szöveget csinálhattok.

Ehhez nem kell mást tennetek, mint kijelölni egy szövegrészt és rákattintani a megfelelő gombra itt lenn.

Néhány böngészőben ez persze nem fog működni. A többieket kérem, hogy nyugodtan használják ezeket a lehetőségeket - persze csak ésszel :) - hiszen jóval átláthatóbbá tehetitek vele a beírásaitokat. Nem is annyira a három formázási lehetőség izgat, mint a link lehetősége. Sok linket küldtök és ez jó, de gondoljatok arra is, mennyivel kényelmetlenebb kimásolni őket és beilleszteni mindenkinek.

Jó fórumozást mindenkinek!
Mekett
Mekett 621 2005. április 2. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!

A Makettek rovatban Pintér György újabb cikkét olvashatjátok a határsávból. Az új iromány címe: A vasfüggönynél lólépésben.
Mekett 620 2005. április 1. 07:18
Válasz erre
Sziasztok!

A Makettek rovatban Mechler Zoltán cikkét olvashatjátok a Dragon 1:35-ös féllánctalpasáról, az SdKfz 250/10-ről. A cikk mellett rengeteg kép mutatja be az építés folyamatát.

(Ez nem áprilisi tréfa :)
Kalóz 619 2005. március 30. 21:47
Válasz erre
mekett!
Nem tudom, mennyire megoldható, de innen egy klikkel nem lehetne elérni az adott cikket?
Mekett 618 2005. március 30. 19:50
Válasz erre
Sziasztok!

A magazin oldalain Szabó Ákos újabb cikkét olvashatjátok. Talán még emlékeztek az előzőre, ami a Csőrikéről szólt. Ákos most sem adta alább, ismét egy gyönyörű makettről láthattok képeket a Grumman Tigercatről szóló írásban.
Mekett 617 2005. március 29. 22:06
Válasz erre
Sziasztok!

A Versenyek rovatban a hétvégi zalai kiállításról láthattok képeket, illetve a Makettinfó körmendi kiruccanásáról. Ez utóbbihoz kapcsolódva pedig a Referenciák rovat is bővült egy galériával.
Mekett 616 2005. március 29. 21:18
Válasz erre
Csak egyszer :) Többször nem is kell :)
Kalóz 615 2005. március 29. 20:38
Válasz erre
Oké, megvolt. Hányszor lehet?
Mekett 614 2005. március 29. 20:00
Válasz erre
www.armorama.com/tms/in.php
Idekattintasz, bemész, és Rate it!, majd kiválasztod a Best-et.
Kalóz 613 2005. március 29. 19:55
Válasz erre
Na, azt meg hogy kell? Nem tudok angolul csak oroszul (a magyaron kívül, természetesen).
Bombraider 612 2005. március 29. 19:41
Válasz erre
Megvolt:)
Mekett 611 2005. március 29. 19:34
Válasz erre
Nézzétek ezt meg:
www.armorama.com/tms/in.php
És ha már ott vagytok, szavazzatok a kedvenc makettező oldalatokra ;-)
RaPe 610 2005. március 28. 18:16
Válasz erre
A makettek rovatban Pintér György cikkét olvashatjátok, melyben az Avia B.534-est magyar felségjelzéssel építette meg
Mekett 609 2005. március 24. 22:42
Válasz erre
Ja bocs, Csillagvadásszal kevertelek :)
Már a memóriám (sem) a régi.
Bombraider 608 2005. március 24. 18:35
Válasz erre
Csak azért írtam Rapenek, mert Ő töltötte le:)
Mekett 607 2005. március 24. 18:04
Válasz erre
Akkor asszem én hagyom is :)
Bombraider 606 2005. március 24. 17:58
Válasz erre
RaPe!
Szolnoki képekkel, hogy állsz?:)

üdv:bomb
Mekett 605 2005. március 24. 17:20
Válasz erre
Sziasztok!

Batki Zoltán cikkét olvashatjátok a Makettinfón a Revell EC 135-ös helikopteréről, ami 1:32 méretarányban készült el.
Mekett 604 2005. március 23. 07:31
Válasz erre
A Makettek rovat legújabb cikkében Németh Gábor ír a Tamiya Toyota Celicájáról.
Bombraider 603 2005. március 22. 20:10
Válasz erre
Kalóz!
Így már világos. Köszi!

üdv:bomb
Kalóz 602 2005. március 22. 20:00
Válasz erre
A határréteg lefúvatás az ellenállás csökkentésére szolgál, apró furatok tömkelegén keresztül a hajtómű által összesürített levegőt préselnek keresztül, ami a felülethez tapadó külső levegőt eltávolítja, így annak surlódási ellenállását csökkenti. Na, kicsit vulgárisan ennyi a lényeg, ha részletesebben érdekel a dolog, akkor némi aerodinamikai kurzust kell meghallgatni az egyetemen. (A hajózásban is van hasonló dolog, de ott természetesen vízről van szó a külső levegő helyett).
Kalóz 601 2005. március 22. 19:56
Válasz erre
Annyira igaz, hogy itt a pontos méretek:
F13 (74), PF (76), MF = 870 mm
Bis (75) = 900 mm
21 U (66 és 67)= 670 mm
UM (69) = 870 mm
Miggyuri 600 2005. március 22. 19:12
Válasz erre
www.plasticwings.hu
azt hiszem így lesz jó!
Miggyuri 599 2005. március 22. 19:09
Válasz erre
www.plasticwing.huitt van képes összegasonlítás az MF és a bisz között
Miggyuri
Bombraider 598 2005. március 22. 18:36
Válasz erre
A beömlő dolog biztos, pl az acél perem az MF-en szélesebb volt, és más volt az íveltsége. Én úgy tudom, hogy az MF-en is már 4 volt. Mi az a határréteg-lefúvó?
Már 50%os a MIg-21 cikkem, szóval nemsokára küldöm;)

üdv:bomb
Mekett 597 2005. március 22. 18:28
Válasz erre
Ez a beömlős dolog biztos?
Azt hiszem a szárnyakon a határréteg-lefúvó rendszerrel volt vmi, meg a fegyvertartók számával.
Vagy már az MF-en is 4 volt?
Kalóz 596 2005. március 22. 13:26
Válasz erre
A cikk és a makett is tetszett, de:
z MF és a Bisz között nem csak a gerinctartály kialakítása lényeges (látható) különbség, hanem a beömlőnyílás átmérője sem egyezik. És valami különbség a szárnyakban is van.
Mekett 595 2005. március 22. 10:40
Válasz erre
Sziasztok!

A Makettek rovatban Pintér György cikkét olvashatjátok a KP fehérre festett farkú Mig-21 bisz-éről.
Mekett 594 2005. március 18. 00:32
Válasz erre
A magazin legújabb cikkében Kurgyis Gábor ír az Airfix Ferrari 250LM-jéről.
Mekett 593 2005. március 18. 00:31
Válasz erre
Szia Zolee!

Ok, majd felhívlak a mai nap folyamán. Ha mégsem, akkor ne haragudj, csak a szokásos feledékenység, csörrents rám nyugodtan.

Bombraider!

Egy kis unszolás nem árt :)
Hamarosan, George képeivel együtt.
Bombraider 592 2005. március 17. 15:35
Válasz erre
Hello RaPe!
A szolnoki képeimet, kb mikor rakjátok fel?
Remélem nem siettettelek:))

üdv:bomb
kp 591 2005. március 17. 12:04
Válasz erre
Hali!

Na, itt vagyok, csak nem olvasom ezt a topicot minden nap.

A Pro modellben meg a Hyperscale -n ugyanaz a makett volt, bár a diorámára azóta már felkerült egy Kübelwagen is, amitől szvsz sokkal jobban néz ki. (2004 -ben az a dioráma lett a kategóriájában első a Plzeni E-day versenyen).

Új makettről is lehetne írni, de mostanában arra gondoltam, hogy azt a Fabulisnak kéne elküldeni. Eddig úgy csináltam, hogy a magyar cikkek egyik fele jelent meg itt, a másik meg a Fabulis Magazinban.

Újabb magyar nyelvű cikkírásba a mosoni verseny előtt nem hiszem hogy belekezdek, mert nagyon elfoglalt vagyok. De igérem nem hagyom parlagon a Makettinfót.

Üdv:

kp
Zolee 590 2005. március 17. 11:38
Válasz erre
Mekett!

Szóltak a többiek, hogy érdeklődtetek cikkek után.Lenne egy-két ötletem, jó lenne megbeszélni.


Üdv: Zolee


ui: 06-30-608-1846
de ha megadol egy telefonszámot, akkor visszahívlak (vagy csörögj rám)
Blackbird 589 2005. március 17. 06:44
Válasz erre
Mekett 588 2005. március 17. 01:37
Válasz erre
A magazin legújabb cikkében Répáczki András készíti el az Academy P-47N Thunderbolt-ját sok szép képpel illusztrálva.
RaPe 587 2005. március 17. 00:00
Válasz erre
Kürti Gábor első cikkével jelentkezik, melyben egy 1972-es Corvette Stingray megépítését követhetjük nyomon.
Bombraider 586 2005. március 16. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!
Légyszi nézzétek át ha van időtök a 4 új topicot,mert sajnos ide is idetaláltak a "vicces" emberek...
Köszi!

üdv:bomb
Kalóz 585 2005. március 16. 18:21
Válasz erre
Hali!
Mint látom, a mai naptól idegennyelvű topic-okkal gazdagodott a Fórum!
Mekett 584 2005. március 14. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!

A Liptai János és Keresztes László kooprodukciójában készült cikket a T-28 történetéről a Referenciák rovatban, Fodor Csaba írását az SG-38 vitorlázógép makettjéről a Makettek rovatban olvashatjátok.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171.