/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Tibcsi 138764 2006. május 31. 21:23
Válasz erre
Ha motorburkolatot is készítesz, arra vevő lennék egy, vagy két párra. A többi részével már elboldogultam, most ez lenne a legnagyobb segítség. Én a Revell/Italeri féle DC-3-asból építkezem, de van egy ősrégi ESCI is. Belőle a HA-TSA lesz majd...
Kislõcsös 138763 2006. május 31. 20:15
Válasz erre
Sziasztok !

Farkaskoma:-köszi a felajánlást élni fogok vele.Holnap felhivlak és megbeszéljük mikor tudunk kimenni.
Tibcsi:- igen,72-es az ESCI C-47 gunship-je az alap,nagyon szép.
Mekett:-köszi már néztem.

Nemrég kint voltam Budaörsön ez körbefotozgattam a HA-LIX-et csak hát pont a lényeg volt leponyvázva.Meg vát mindene csukva volt.
Tibcsi 138762 2006. május 31. 12:31
Válasz erre
Kislőcsös,

Milyen méretarányban építed?
Farkaskoma 138761 2006. május 31. 09:22
Válasz erre
Kislőcsös küldtem neked mail(eke)t!

Ürítsd ki a postafiókod, me igencsak megpakoltam...
Farkaskoma 138760 2006. május 31. 08:58
Válasz erre
Figyi... Mi kell???

Speciel kint Ferihegyen van egy likettesünk az emlékparkban, ami most lett restaurálva. Kijössz, körbefotózod. (dobj egy mailt, megadom a teló számom)

A teljes felújításról van fényképes dokumentáció, a szétcincáltság, illetve összerakottság különbüző fázisaiban. Ha kell, a szükséges képeket a rendelkezésedre tudom bácsátani.

Amit csak szeretnél...

Ha kijössz a parkba, kinyitom neked a gépet, és oda mászol be ahova akarsz! Arról csinálsz fotót amiről csak akarsz.
Mekett 138759 2006. május 30. 21:34
Válasz erre
Kislőcsös!

Fényképek rovatban nézz körül!
Kislõcsös 138758 2006. május 30. 21:11
Válasz erre
P1010093 copy.jpg méret: 40.7 KB
P1010098 copy.jpg méret: 50.1 KB
P1010100 copy.jpg méret: 24.9 KB
P1010105 copy.jpg méret: 32.5 KB
pp7.jpg méret: 138.5 KB
Helló skacok!

Belefogtam egy C-47-es,Li-2-é átalakításába,és szükségem lenne pár képre.A Fékszárnyakról és a futómüaknáról kellene a leginkább mert a többit már megoldottam.
Az átalakitáshoz szükséges alkatrészeket le fogom másolni gyantából,ha valakit érdekel irjon egy elektromos levelet.

Sziasztok.

Kislöcsös
Fodi 138757 2006. május 14. 14:29
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a ProModellben annak idején megjelent An-2 cikksorozatra. Ha valaki be tudja szkennelni/le tudja fotózni/le tudja fénymásolni az legyen szíves írjon egy mait!
Kösz:
Fodi
Cébés 138756 2006. május 12. 11:18
Válasz erre
ek1.jpg méret: 124.6 KB
ib3201.jpg méret: 51.2 KB
lx3321.jpg méret: 51.6 KB
MD-11_04.jpg méret: 95.1 KB
Kis gyönyörűségek

üdv:Cébés
barackdr 138755 2006. május 10. 09:19
Válasz erre
Sziasztok!

Raktam fel az oldalamra(barackdr.uw.hu) pár képet meg egy kis leírást a Revell DC-7C-jéről.
Lapi 138754 2006. május 9. 22:58
Válasz erre
Zozy itt vagy ?
Kislõcsös 138753 2006. május 9. 22:57
Válasz erre
zvezda_IL-86_ 002_2.jpg méret: 226.9 KB
hát a lémyeg lemaradt:
Kislõcsös 138752 2006. május 9. 20:07
Válasz erre
zvezda_IL-86_ 001-2.jpg méret: 123.5 KB
zvezda_IL-86_ 015-2.jpg méret: 208.3 KB
zvezda_IL-86_ 018-2.jpg méret: 162 KB
zvezda_IL-86_ 019-2.jpg méret: 111.1 KB
zvezda_IL-86_ 007-2.jpg méret: 153.3 KB
zvezda_IL-86_ 004-2.jpg méret: 179.4 KB
Sziasztok repcsisek!

Végre sikerült megszerezni a ZVEVDA 1:144-es IL-86-osát.Már vagy 3-4 éve igérgetik hogy kiadják és most végre kijött(Az öntökereten rajta van hogy ZVEVDA 2006).
Nagyon szép makett,szépek a panelek,különösen a sugárfordító rácsozata meg a futómü a keréktől a futóaknáig.Két hibát viszont találtam benne,az egyik hogy a hajtóműlapátok inkább mosogépdobra hasonlítanak,de hát ezt ki lehet cserélni(ki is kell).A másik meg a matricalapon van.A régi festésű AEROFLOT géphez ad matricát de a felirat már az uj Aeroflot festésű géphez van.Szóval csináltak egy nem létező hybrib festést,tehát ami a dobozon van azt nem lehet belöle megsinálni.(megjegyzem én úgy tudom hogy új festése csak az IL-96-osnak van)
A www.jatek-makett.hu-n lehet beszerezni,nem egész 4000,-ért(én még akciósan vettem 3590.-ért).Szerintem nagyon megéri mert nagyon szép a készlet.Minöségben a Trumpeterh és az Italerihez tudnám hasonlítani.
Ajánlom mindenkinek.

Kislőcsös
Farkaskoma 138751 2006. május 2. 10:05
Válasz erre
nekem meg van. Még nem kezdtem el, de itt lapul az asztal alatt. nagyon durván néz ki a dobozban. Első ránézésre ráadásul hihetelen pontosnak, és precíznek tűnik a készlet.
Kislõcsös 138750 2006. május 2. 06:33
Válasz erre
www.ipmsdeutschland.de/Flugzeuge/Damaschek/An-124_Ruslan.html
Szewasztok!
Ezt érdemes megnésni.Revell 144-es An-124ese.

Kislöcsös
Andriska 138749 2006. április 6. 15:22
Válasz erre
Helló!

Airbus A321eshez keresek Matricát!!! ELSŐSORBAN LUFTHANSA, SWISSAIR, AIRFRANCE.
Ha van és neked nem kell légyszi írj.

Üdv.
Andris
Kislõcsös 138748 2006. április 4. 21:45
Válasz erre
Üdv annak a kevés polgári repcsis sorstársamnak! :)
Ezeket ma kaptam a Hannantstól:
Skyline, Boeing 737-300
Minicraft, MD-90 Delta Airlines
F-RSIN, Yak-42 Aeroflot
Welsh Models Bristol Britannia CSA
Welsh Models Fokker F-27 Frendship
Welsh Models Saab 340 Eastern Express

bövebben majd a "Mi van a dobozban" topikban.
Kislőcsös
Farkaskoma 138747 2006. április 4. 13:57
Válasz erre
Nos A kérdésedre válaszolva: A 134-es-ben az orrkúpban dolgozott a navigátor/fedmérnök. Mivel a gép keskenytörzsű (nincs csomagtér a padló alatt) igy a pogyászterek a farokban, és pil.-fülke mögött az alső traktusban voltak. A korabeli időjárás radar(ami egyben bombacélzó is tudott lenni) bedig elég kicsi, hogy elférjen az orr alatti áramvonalas gondolában. Az üvegezés feladata ugye, hogy csóri navigátor kilásson, ha már egyszer navigálnia kéne.

Katonai: a civil változatot is 2 mérnök 40 segédmunkással 48 óra alatt az átalakító készlet segítségével bombázóvá tudta alakítani. Az első 34-eseken még fékernyót kellett használni, mert az interceptorok kiképzése olyan volt, hogy lehetővé tegyék a törzs és futógondolák közzé eső részre külső függesztmény erősítését.

A későbbi típusváltozaton ezt úgy oldották meg, hogy a gép hasára egy nagyméretű türzsféklapot tettek, mely normál helyzetben kiváltottaq a fékernyőt, de katonai alkalmazás esetében ezt leszerelték és helyére került a bombatér ajtaja. Ilyenkor a hasznos teher a törzsön belül helyezkedik el, egy rotációs bombakazettában.

Az avionikába, illetve a vezérlésbe csak néhány plusz relét kell beépíteni (berakni a helyére) és már alkalmas is a bombavetésre, célzásra, illetve célravezetésre a gép navigációs berendezése, illetve radarja.

Természetesen ez így nem egy teljes értékú bombázó, inkább csak a szövetségesek riugatását szolgálta.

A 134-es alap sárkánya gyakorlatilag megyegyezik a tu-104-es ulletve a tu-114-es típussal, melyek donor típusai voltak a Tu-22-es bombázónak, illetve a Tu-104-es gyakorlatilag egy lekicsinyített Tu-16-os "Bear" bombázó.

A későbbi 134-esek a modernizálás után modernebb a navigációs berendezést kaptak, illetve nagyobb teljesítményű, és pontosabb időjárás radart ( ami gyakorlatilag majdnem teljesen megegyezett a tu-154-es radarjával (nem a B-2, illetve M-változatéval, hanem az alap 54-essel) Ezek beépításe után már nem volt elég az orrban a hely, így az elülső csomagtérből elvettek a közfal hátrébb került, és a pilóták háta mögött alakították ki a fed-mérnök/navigátor munkahelyét. Az új nav. berendezés már nem igényelte a folyamatos vizulási helyzet ellenőrzést, mert tehetelenségi/ giroszkópos elven működött.

Aki ennél is többet akar tudni, az jöjjön ki a Ferihegy Repülőgép Emlékparkba, és üljön be abba a kis üvegkupolába (a kutyaólba), miközben beszélget egy Nagyváthy Sándorral (Sanyibácsival) aki ezen a típuson is lehúzott egy pár ezer órát fed. mérnök ként, és a Tupoljev iroda külön oklevélben köszönte meg neki, hogy részvett a típus továbbfejlesztésében. Akit érdekel, annak biztos nagyon szívesen végigmutotgatja mindazokat a dolgokat, amiket az ő javaslatai alapján változtattak meg a típuson. Vagy nagyon szívesen elmeséli azt is, hogyan lehet a teljes hidraulika kiesése esetén vészleengedni a futóműveket egy csipesz, meg 5m drót segítségvel, vagy hogy a annak idején amikor Kádár Jánost szállították... de ezeket mindenki hallgassa meg az Ő szájából... 33-évet szolgált a nyugdíjazásáig. Most nálunk mutatja be a látogatóknak azokat a repülőgép legendákat, amiket repült.
Edem 138745 2006. április 3. 12:59
Válasz erre
Kösz ! Elolvastam! De igazából találgatásnak tünik..De azért okosabb lettem! Kösz mégegyszer!
Bendeguz 138744 2006. április 1. 23:41
Válasz erre
Edem, nézz vissza a 82.ik hozzászólásig, ott van egy kis eszmecsere erről
Edem 138743 2006. április 1. 22:07
Válasz erre
Még kérdezek..!
A Tu-134-eseken mi volt a célja,funkciója az üvegezett orrnak?
Tibcsi 138742 2006. március 27. 21:13
Válasz erre
Ja, és nem is utasgép. Tehergép... :-))
Solo 138741 2006. március 27. 21:12
Válasz erre
Es ez nem utasgep, hanem teherszallito. :) A tobbi stimmel :) Vagyis koszos. :)
Tibcsi 138740 2006. március 27. 21:11
Válasz erre
Ahogy elnézem, ez már parkolópályán van... :))
Akos 138739 2006. március 27. 21:03
Válasz erre
Még hogy nincs koszos utasgép:)
www.airliners.net/open.file/1022657/L/
Kalóz 138738 2006. március 27. 17:55
Válasz erre
A vegyes feliratú egy bérelt (lízingelt, ha úgy modernebb) gép volt, amit ha jól emlékszem, talán közösen is üzemeltettek.
Tibcsi 138737 2006. március 27. 07:38
Válasz erre
barackdr 138736 2006. március 26. 17:26
Válasz erre
A piros csík plusz címer a magyar Air Force One volt(bár oroszul lenne az igazi írni, de nekem az nem megy :))
Edem 138735 2006. március 26. 17:23
Válasz erre
Hi !
Alább láttam néhány képet egyik kedvencemről a Tu-134-esről!
Az milyen gép ahol aeroflot és malév festés is van a gépen egyszerre..
Meg egy másik piros csikkal az oldalán cimerrel a vezérsikon!
Én csak a klasszikus Malév festéseket ismertem!

Igazából harci repülős és autós vagyok ezzel magyarázható as zámotokra biztos nevetséges kérdésem!
Mekett 138734 2006. március 26. 07:47
Válasz erre
Vasárnap lesz az óriásrepülő utolsó nagy próbája

Több mint 850 utasnak kell elhagynia másfél perc alatt az Airbus óriásgépét, különben nem kap repülési engedélyt a modell.

index.hu/x
Farkaskoma 138733 2006. március 14. 17:01
Válasz erre
Ja akinek kellenek lépek a szétvágásról, elletve az "elvérzett, földre került" gépről az dobjon mailt. Akinek tu-134 referencia anyag kell, az szintén dobjon mailt, vagy hívjon fel, és meghívom egy Emlékpark látogatásra. Pár képet inne is be tudtok szerezni, ha kell nayobb felbontásba is, akkor megint írtok mailt, és elküldöm cd-n www.repulogepemlekpark.hu aki fel akarna hívni: 06-30-639-56-09, dr. Palágyi Gábort keresse. Csak egy ötlet: a tu-134-es hajtóművet úgy is meg lehet tekinteni, hogy felnyitogathatod a borító paneleket. Nem láttam még olyan utaszállító mekettet, aminek ki van dolgozva a hajtóműve... talán egy fanatikus ezt is megcsinálhatná... Amiben tudok segítek mindenkinek,aki a magyar polgári repülés háború utáni időszakát választja témának!
Farkaskoma 138732 2006. március 14. 16:54
Válasz erre
Ki kell ábrándítsalak már az sem. Az egyik hajtóműve nállunk van az Emlékparkban, eg lemez töredék meg az irodában a polcon. Ennyi maradt belőle... a másik hajtómű a katasztrófa védelmé lett, de a további sorsáról nem tudok. A gép egy tüzoltási gyakorlat után megrogyott, a farok leszakadt. Ezután mivel életveszélyessá vált, szétvágták, és elszállították. A mentési, és kényszerhelyzeti gyakorlatok azóta a 737-200-ason zajlanak. Ezt még nem gyujtották ki egyenlőre fémtűz gyakorlása céljából a srácok.
Mekett 138731 2006. március 13. 18:02
Válasz erre
barackdr 138730 2006. március 13. 16:39
Válasz erre
1-1 kép a készülő repülőmről és az eredetiről.
Andriska 138729 2006. március 2. 16:29
Válasz erre
Sziasztok!

Összerakott utasszállító repülőgépeket vennék.
HA van neked egy amitől megakarsz válni, írj a b_u_b_u@freemail.hu-ra

Köszi!

Üdv:

András
barackdr 138728 2006. március 2. 12:01
Válasz erre
Zsolesz!

Megsúgom, hogy a vákuumos repülők törzsét 1,5 mm vastag lapból húzzák, úgyhogy nem túl nagy probléma a ragasztási felületek összeragasztása.
Zsolesz 138727 2006. március 2. 07:39
Válasz erre
Az jó,bár még nem raktam össze sem vákuumost,sem gyantásat,de tudtommal a v.-t nehezebb,mivel a két törzsfél illesztésénél a lehelletvékony anyag miatt nincs ragasztási felület.Persze van trükkje,de azért fainabb a gyanta,vagy a plasztik.
Jó nehéz lesz,nem?/Súly/.
Az Ilcsiről tudsz feltenni pár fotót,hogy áll?
Zs.
Kislõcsös 138726 2006. március 2. 07:33
Válasz erre
Tuti hogy gyanta, a vákumos macekás.
Zsolesz 138725 2006. március 1. 23:07
Válasz erre
Kislõcsös 138724 2006. március 1. 22:40
Válasz erre
Szia kalóz
Én úgy tudom a 134-es a 104-es orrát kapta és a vízszintes vezérsík is csak a T modosításban tér el.
Egy OKB-s 104-est már csináltam,szerintem alapnak jó lesz(tudom ennyi erövel csinálhatnám seprünyélből is csak az túl szálkás ) :)
De ez még odébb van most befejezem elöbb az Il-18-ast
Kalóz 138723 2006. március 1. 19:02
Válasz erre
Kislőcsös!

A 104-es eléggé nem hasonlít a 134-esre, más a törzs, a szárnyak, a hajtóművek elrendezése és a farokrész is. Szerintem építsd meg a 104-est a maga valójában (bár magyar felségjellel nem repült), és a 134-est készítsd el inkább házilag. A szárnyakat, stabilizátorokat lehet vastagabb műa. lemezből elkészíteni, a testnek érdemes szerszámot készíteni és húzással elkészíteni, mint a kabintetőt. A kisebb alkatrészek elkészítése biztosan nem okozhat gondot.
Csabi 138722 2006. március 1. 14:47
Válasz erre
Múlt vasárnap a Discovery-n (Flying Heavy Metal) Bruce Dickinson görkorcsolyázott az alsó és felső fedélzeten.
Bombraider 138721 2006. március 1. 14:33
Válasz erre
Kislõcsös 138720 2006. február 28. 11:18
Válasz erre
Most meg is rendeltem a Tu-104-est és abból fogom átfarigcsálniTu-134-essé,de elöbb az Il-18-ast befejezem.
Zsolesz 138719 2006. február 28. 11:08
Válasz erre
Oké,tehát türelem,Tu-134-est terem:-))
Kislõcsös 138718 2006. február 28. 09:19
Válasz erre
Szia Zsolesz
De tervbe van véve hogy kifaragon a34-est is.Meg az IL-14 est és az L-410-est is.
Lapi 138717 2006. február 27. 23:22
Válasz erre
szia makettes

képzeld én kint voltam ,amikor szegénynek egy gyakorlás közben
leszakadt a farokrésze.tucatnyi fotot csináltam
hála a katasztrofavédelemnek ,az uj nagy tüzoltokocsin is voltam.
némi barkas roncs is látszik a háttérben.

persze csak akkoe ha van szived megnézni
irj, ha érdekel a dolog
csao
makettes 138716 2006. február 27. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!
A ferihegyi Tu-134-t ne nézzétek meg,tűzoltók gyakorlásra használják...
Szívszorító...
makettes
Zsolesz 138715 2006. február 27. 13:00
Válasz erre
Te nem tervezel az Il,és a Bombardier mellé 134-est?
Neked van makettben?
Zsolesz 138714 2006. február 26. 21:28
Válasz erre
Köszi a linket,szép Piroska,de Malév festéssel a legszebb.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.