<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gonoszka | Adatlap | 13380 | 2009. október 3. 13:42 | ||
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő. Előzmény: (13369) romeo 2009. október 2. 19:25 | |||||
romeo | Adatlap | 13379 | 2009. október 3. 13:00 | ||
romeo | Adatlap | 13378 | 2009. október 2. 23:07 | ||
páncélos | Adatlap | 13377 | 2009. október 2. 22:17 | ||
Antarktika! Cáfolat képe elküldve. Gonoszka! Örülök, hogy érdeklődésre ajánlod az ÜSS ÉS FUSS című írást (eredetben: Regiment 2006/2), mert volt benne némi részem. Miggyuri! A berakott képed ismerős. Én is pont ebből a szemszögből fotóztam a kicsikét. Romeo! Kezszem: 4 fő Lőszer javadalmazás 42+4=46 | |||||
romeo | Adatlap | 13374 | 2009. október 2. 21:41 | ||
romeo | Adatlap | 13373 | 2009. október 2. 21:32 | ||
romeo | Adatlap | 13372 | 2009. október 2. 21:22 | ||
Üdv Miggyuri! Keceli 2SZM. | |||||
gaunt | Adatlap | 13371 | 2009. október 2. 20:55 | ||
Halihó! Magyar kell, vagy esetleg más is jó? svsm.org/gallery/2S301 www.photoka.info/2c3/index.htm www.primeportal.net/artillery/de_craecker/2s3m_akatsiya_walk_1.htm | |||||
Miggyuri | Adatlap | 13370 | 2009. október 2. 20:10 | ||
romeo | Adatlap | 13369 | 2009. október 2. 19:25 | ||
Üdv gonoszka! Köszi a választ. Egyes források 5 főben adják meg a 2Sz3M kezelőszemélyzetét, viszont a magyar leírásokban csak 4 fő szerepel, mi ebben az igazság? Köszi! | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13368 | 2009. október 2. 18:39 | ||
Akácia. Repeszromboló gránát és komulatív gránát együtesen 46 darab volt málházható.Ebből kommulatív azt hiszem 6-8 db volt.Bocs de elég rég volt ez már.Műszaki adatok kezdenek a homályba veszni.Sajna volt egy érdeklődő az akácia hajtásláncáról is ebben nem tudok felvilágosítást adni mert ebben akkor nem voltam érdekelt,azt viszont tudom hogy 12 hengeres turbós volt az erő forrása.Egyebet sajna nem tudok.De ha a löveg csőtöl jobra ra álltál a torony tövénél ahol a motor kifújta a hűtő levegőt és mondjuk a fordulat kb 2 ezer volt akkor nem kaptál levegől.Úgy érezted mintha egy ejtőernyővel zuhantál volna.Leírhatatlan érzés volt. | |||||
antarktika | Adatlap | 13367 | 2009. október 2. 14:08 | ||
Kedves páncélos! Egyszer már megcsináltad ezt velem...:)) Megen kiderül, hogy összesen 1 kocsira festettek valamit, valamikor elsőre és utoljára, utána meg soha. De akkor is megcáfolsz, ugye?:))) | |||||
romeo | Adatlap | 13366 | 2009. október 2. 13:18 | ||
Üdv Gonoszka! A kérdésem a következő: a repeszromboló gránáton kívül volt-e a magyar Akacijakhoz rendszeresítve kummulatív lövedék? Köszi! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13365 | 2009. október 2. 13:17 | ||
Sziasztok! A sok elmaradt HM rendezvény miatt alkotói válságban vagyok, Kecel pedig jelenleg túl messze van. Szóval aki úgy gondolja, vannak még megosztani szánt, saját, HM vonatkozású részlet- és egyéb fotói, kérem írjon! chrisvagyok@yahoo.com Üdv, Ádám | |||||
gaunt | Adatlap | 13364 | 2009. október 2. 13:13 | ||
Gonoszka! Tudnál nekem mesélni egy kicsit az Akácia motorjáról és erőátviteléről? Engem nagyon érdekelnek ezek a dolgok. Arra vagyok kíváncsi, hogy miben különböznek ezek a T-54 motorjától és erőátvitelétől. | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13363 | 2009. október 2. 13:05 | ||
AKÁCIA Azt pontosan nem tudom hogy mettől medig volt rendszeresítve az akácia mert én 1988-90 ben voltam rajta sorkatona.A lövegtornyon feltüntetett szám az üteg száma volt PL:a 16 os az első üteg hatos lövegrajának volt a gépe.De igazatok van először 6 db volt rendszeresítve és utána jött a többi.Amúgy műszakilag ha a kort is nézzük az Amerikaiak M 1es e elmehet a sunyiba.Lőtéren mérték be uaz zal 90-100 km /h volt a sebessége.Ez nem semmi nem?A bemálházott súlya 27 tonna volt csak.A neten is megtaláljátok úgy is hogy üss és fuss.Mivel közvetett irányzással meglepetés szerű támadásra volt képes,az ellenség azt se tudta hogy honnan jött az égi áldás.Utána harctol és nyomás el mielött bemérik hogy honnan jött a támadás.Ezért volt könnyű páncélzattal ellátva.Én nagy tisztelője vagyok az akáciának. Ha van kérdés akkor rajta.Sziasztok. | |||||
páncélos | Adatlap | 13362 | 2009. október 2. 12:58 | ||
Drága Antarktika! (((Magyar gépeken?))) Igen. Így van ez, ha az emberfia évek óta nyugdíjas. Megkopnak az emlékek, már nem emlékezik…stb. (HA-HA-HA) De ne csüggedj, majd magánba küldök neked egy kicsi képet, JÓ? Igaz évszámot nem tudok és azt sem, hogy mennyire volt gyakori, de létezett. De a többiben igazad van. | |||||
juge75 | Adatlap | 13361 | 2009. október 1. 17:25 | ||
Ha már mindenképpen ezt akarod vedd meg hozzá a Jadar T-54/55 lánctalpát görgőkkel és feszítő valamint hajtó kerékkel 3500 forint, láttam a cserebere rovatban egy Tamiya T-55 makettet 8 ezer forintért, | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13360 | 2009. október 1. 17:08 | ||
De annyira szeretnééém...:D Bírom a strapát és szeretnék egy T-55 szerű valamit. És ez nem drága. Köszi a tippet, majd meggondolom. | |||||
gaunt | Adatlap | 13359 | 2009. október 1. 17:04 | ||
Hali! Nagyon! Meg ne vedd! Ennél csak a Skif T-55-ösei rosszabbak. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13358 | 2009. október 1. 16:33 | ||
Sziasztok! A Trumpeter régi T-55 "családja" mennyire nagyon pocsék? Köszi! (Ui.: aki regisztrál a walkaround oldalon, CD-t nyerhet) | |||||
antarktika | Adatlap | 13357 | 2009. október 1. 16:24 | ||
Magyar gépeken? Mer' az igaz, hogy látni T-64-eseken is ilyen fehér csíkokat gyakorlaton, de magyar gépen nem láttam. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem is lehetett. Esetleg nincs képed róla? Az is segíthetne, ha az archív kép mögötti városrészletet valaki felismerné. Továbbra is tartom, hogy éles bevetésen és díszszemlén kívül páncélosok nem róják a macskaköves utcákat. | |||||
Russell | Adatlap | 13356 | 2009. október 1. 16:12 | ||
Akkor mégiscsak elvetve a 68-as időpont, mint a kép készítés ideje? Ha jól értem, gyakorlatilag bármikor készülhetett a kép? Mármint a VT-34 bevezetéséig? Üdv: Russell | |||||
Russell | Adatlap | 13355 | 2009. október 1. 16:11 | ||
No, nem is gondoltam, hogy baj lenne, sőt! Konkrétan Ők kértek meg, hogy kutakodjak a profiknál. Megtörtént. Szólok Nekik, hogy több T-55AM képet kérünk. Bár szerintem az első kérdésük lesz, hogy mégis melyik négyzetcentiről. :-D Mintha én még láttam is volna náluk a Lesany-i páncélosmúzeumban sok zöld nyalánkság között. Üdv: Russell | |||||
páncélos | Adatlap | 13354 | 2009. október 1. 15:57 | ||
Gonoszka! Ha valóban Akáciás voltál, akkor engem több adat is érdekelne. Jelenleg el vagyok még havazva T-72-es témában, de a jövőben érdekelne az önjáró lövegek hazai működése/működtetése. Amit említettél számokat az torony szám, nem de? Magánban érdekelne, hogy alvázszám szerint melyik gép, melyik volt? Romeo! Elnézést, hogy a témába beleszólok, de 1981-től volt rendszeresítve, az első 6 a 18-ból. Ez év elejéig még pár db volt belőle szecsőn, ha minden igaz, de ezt Gonoszka lehet, hogy jobban tudja. Antarktika! Ha jól tudom, VSZ közös gyakorlaton is alkalmaztak fehér csík festést. | |||||
antarktika | Adatlap | 13353 | 2009. október 1. 15:47 | ||
Semmi baj nincs a kérdéseikkel és felvetéseikkel, sőt! Csak úgy jutunk előre, ha beszélünk, vitázunk, agyalunk rajta. Ismertem régebb óta a csehek fórumát, havonta meg szoktam nézni, hátha van új képük 55-ösökről:) Ja, rakhatnának fel több 55AM-ről képet:) | |||||
romeo | Adatlap | 13352 | 2009. október 1. 15:43 | ||
Üdv Gonoszka! Szeretném megkérdezni, hogy az Akacija 2SZ3 pontosan mikortól meddig volt használatban, hadrendben? Én a következő infoval rendelkezem: rendszeresítve 1982-ben, kivonva 1987-ben, majd tartalékban 1992-ig. | |||||
Russell | Adatlap | 13351 | 2009. október 1. 15:12 | ||
Szerintem sem nagyon. Biztos, ami biztos én midenesetre továbbítottam a kérdésüket ide. | |||||
antarktika | Adatlap | 13350 | 2009. október 1. 14:23 | ||
Na, meg azt sem tudom, ha gyakorlaton lenne a vas, akkor csattoghatna-e városban, műúton? Szerintem nem. | |||||
antarktika | Adatlap | 13349 | 2009. október 1. 14:15 | ||
Nem tudom...valahogy nekem az rémlik, hogy a '68-as bevonuláson kívül nem nagyon festegettek magyar járműre. Maximum úgy lehet látni gyakorlaton ezt a fehér csíkot, ha rajta maradt még abból az időből. Nemzetközi hadgyakorlaton megkapták a kokárdás csillagot, de ott sem látni más megkülönböztető jelzést. | |||||
Russell | Adatlap | 13348 | 2009. október 1. 11:14 | ||
Kedves Páncélos! Köszönöm válaszod! Ez egyben sejteti is, hogy a fekete-fehér kép valóban 1968-ban készült. Üdvözlettel: Russell | |||||
Amon | Adatlap | 13347 | 2009. október 1. 11:04 | ||
Hasonló mnegoldást láttam valahol youtubon asszem ott vontattak vele | |||||
páncélos | Adatlap | 13346 | 2009. október 1. 11:02 | ||
Russell! A jármű pontos múltja kissé homályos. Ennek a fő oka, hogy régen volt használatban és nem mindenki emlékszik egyformán. Röviden elmagyarázom érthetően is: Van olyan öreg nyugállományú tiszt, aki vezetési pont járműként emlegeti, de a többség (és nagy valószínűséggel ez az igazság) műszaki vontatójárműnek nyilvánítja. Annak idején a T-34-es mellé nem volt műszaki vontató, ezért pár kocsiról levették a tornyot, és műszaki vontatóvá alakították. Majd később csehszlovák beszerzésből rendszeresítették a VT-34-est. Mindenkire rá van bízva, melyik variációt hiszi el. Ha sikerül kiderítenem az igazságot jelezni fogom. Én sajnos üzem közben nem, csak lőtéren, kilőtt és Kecelen kiállított állapotban láttam. | |||||
Russell | Adatlap | 13345 | 2009. október 1. 10:45 | ||
Megnéztem a képeket, sőt továbbítottam is a cseh barátomnak. AZonban a 105-ös hozzászólásban romeo már kérdezte, hogy vajon milyen célt szolgálhatott ez a jármű, de akkor sem jutottatok közelebb a megoldáshoz. A csehek még azt kérdezik, hogy a fekete-fehér képen biztos-e, hogy a "nemeztközi segítségnyújtás" miatt van a fehér megkülönböztető jelzés. Mert ha nem, hanem pl. csak hadgyakorlat miatt, az más megvilágításba helyezi a kérdést. Üdv: Russell | |||||
Russell | Adatlap | 13344 | 2009. október 1. 10:27 | ||
Kedves Tyimosenko! Köszönöm válaszod! Üdv: Russell | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13343 | 2009. október 1. 08:53 | ||
Jól tudod Akáciából 18 darab volt de Kincses táborban a Bakonyban.Marcali a központi dandár volt csak.Az osztály 1.és 2 .ütegből állt ez 6-6 löveg.Kecelen a 16 os löveg van.Ez az első üteg 6 os lövegrajának a tarackja volt.6 darab "M" zárolt volt és nem volt használva.Én a 26 os lövegnek voltam a lövegparancsnoka.Ha kérdés van szívesen várom. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 13342 | 2009. október 1. 00:17 | ||
Hello Russell! Nem, az en hibam volt. Most sikerult rajonnom, hogy nem ide, hanem a T-34 topikba tettem. (Sajnos oregedek...vagy a sok freccs) 69-es hozzaszolas. A 105-osbe romeo is feltette majdnem ugyanazt a kepet. Elnezesedet kerem ezert a hiabavalo keresgelesert! udv | |||||
juge75 | Adatlap | 13341 | 2009. szeptember 30. 15:47 | ||
A hosszú az atom töltetű harci rész. Rakéta típusok és hosszuk:8.8m(3M8M), 8.8m(3M8M19, 8.3m(3M8M2). | |||||
juge75 | Adatlap | 13340 | 2009. szeptember 30. 15:37 | ||
Mi benne a különleges? Két-féle harci résszel létezett. | |||||
Russell | Adatlap | 13339 | 2009. szeptember 30. 14:57 | ||
Kedves Tyimosenko! Visszanéztem ezt a topikot a 38.-ik oldalig - azaz az idei termést, de nem találtam az Általad hivatkozott képeket. Biztos én voltam a béna, kérlek segíts, hányas számú hozzászólásodat keressem! Köszönöm és Üdv: Russell | |||||
Vidgul | Adatlap | 13337 | 2009. szeptember 30. 14:19 | ||
Ha legközelebb Glasgowban járok megmutatom ezt Derek Hasennek a Accurate Armournál, hogy rakja ki a műhelybe az öntőmelósoknak elrettentés céljából. Ezért tényleg van pofájuk elkérni 300 dollárt? | |||||
gaunt | Adatlap | 13336 | 2009. szeptember 30. 13:29 | ||
Na igen ez fura, különböző változatú rakéták egy indítón. Ha jól tudom a hosszabb a 3M8, a rövidebb a 3M8M. | |||||
torpokoska | Adatlap | 13335 | 2009. szeptember 30. 08:33 | ||
notarius | Adatlap | 13333 | 2009. szeptember 29. 18:58 | ||
Kb. ugyanilyen xar a JVBT-55-ük is. Én meg azzal küzdök. :) | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 13332 | 2009. szeptember 29. 18:48 | ||
Errol a keceli t-34 variansrol tettem ide fel kepet kb. 3 honapja. Ebbe a topikba. | |||||
balaton | Adatlap | 13331 | 2009. szeptember 29. 16:41 | ||
Valaki a Panzershop P-40-esét építi. Félig házilag, mert olyan a minőség. Teljesen ledöbbentem, hogy 300 dollárért ezt kapja az ember: www.twenot-forums.nl/viewtopic.php | |||||
Russell | Adatlap | 13330 | 2009. szeptember 29. 14:33 | ||
antarktika, KONI! Köszönöm, megírom ezeket nekik. Üdv: Russell | |||||
KONI | Adatlap | 13329 | 2009. szeptember 29. 14:18 | ||
Kecelen van, az 100%, maga a kép is ott készült! Tavaly voltam, sajnos akkor már adattábla nem volt semmi előtt és képem sincs róla. | |||||
antarktika | Adatlap | 13328 | 2009. szeptember 29. 14:01 | ||
Én továbbra is azt gondolom, hogy műszaki-mentő változat. A Magyar Néphadseregben kimondott gyakorló harckocsik nem voltak a legjobb tudomásom szerint. A 80'-as években mi is "éles" tankokon gyakoroltunk vezetni. A topicba csatoltak egy archív képet, melyen ez a változat a csehszlovákiai bevonulás során viselt fehér csíkkal van ellátva. Gyakorló harckocsit nem vittek volna éles bevetésre és a torony is páncélozott, a gyakorló példányokon pedig attrap tornyot alkalmaztak volna a súlycsökkentés miatt. Ám ez csak az én magánvéleményem. Kb. 10 évvel ezelőtt voltam Kecelen, nem sokkal a megnyitása után. Valami hasonló torony rémlik nekem, ami az egyik épület sarkába volt ledobva, rozsdás állapotban leledzett, de rá volt festve az oldalára, hogy "Munkagép". Persze ez sem bizonyít mindent. Csak azt sajnálom, hogy nem találom azt a CD-t, melyen az akkori képek vannak. Majd még túrok egyet. | |||||
Russell | Adatlap | 13327 | 2009. szeptember 29. 12:59 | ||
Ja, bocs, még valami. A cshek két verzióban gondolkodnak: 1. gyakorló verzió (a címben szereplő nevet állítólag ők adták(?)) 2. műszaki mentő verzió, amiről hiányoznak már cuccok. Biztosak benne, hogy Kecelen van, kérik a segítségünket. Még mindíg Russell |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |