/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Muzzy 139928 2009. január 9. 13:45
Válasz erre
Szia Gerasimenkó!
Milyen festéssel szeretnéd elkészíteni?
Esetleg tudom ajánlani a reptéri skanzent, ott körbe is tudod fotózni.
Muzzy
sanyi 139927 2009. január 9. 13:02
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Revell 144-es Airbus-319. A nagyobb alkatrészek le vannak vágva, de hiánytalan és nincs ragasztva, festve. 2500Ft.
Dénes Sándor, /20/378-3681, d.nash@freemail.hu
Gerasimenko 139926 2009. január 9. 11:28
Válasz erre
Köszönöm!
Az első kép nagy segítség volt!
Gyanús volt.. Éreztem ,hogy belül nem lehet ugyanaz a borítás mint a szárnyak és a szívócsatorna belépőélénél.. A fűthető lemez..
Kösz!
Muzzy 139925 2009. január 8. 10:41
Válasz erre
Muzzy 139924 2009. január 8. 10:39
Válasz erre
Gerasimenko!
Két linket csatolok
airlinergallery.nl/tu154d.htm airlinergallery.nl/tu154c.htm
A belépőél az fényes, inkább krómozott benyomást keltő, a valóságban hőálló lemezből készült, a jegesedés ellen. a szívócső inkább natur sötétebb alunak tünik, nem fényesnek. Már nem emlékszem, hogy csak símán lakkozott volt, vagy kapott-e korrózió védő szürke festéket.
Muzzy
Gerasimenko 139923 2009. január 8. 00:47
Válasz erre
Köszi, de ilyet láttam én is! A belső csatornára gondoltam...
Azért kösz!
HADvezér 139922 2009. január 7. 10:50
Válasz erre
még egy kérdés: az ajtók fehérek, vagy szürkék?
HADvezér 139921 2009. január 7. 10:39
Válasz erre
737700
737700

Sziaasztok!

Szerintem is a 800 asból érdemes megépíteni a 700 ast. A vészkijárati ajtót az ablaksorral fogom kiadni. Tehát, ha letömítjükk az ablakokat, akkor a matricán az oldalonkénti egy vészkijárat már jó lesz. Küldök egy képet a készülő matricáról, nézzetek rá, hogy rendben van-e.
Magyar lajstrommal csak a HA-LKM szerepel?
üdv: HADvezér
Newman 139920 2009. január 6. 22:31
Válasz erre
154M
154M

Szerintem lehetséges! Itt egy kép, talán tudod használni.
Gerasimenko 139919 2009. január 6. 21:18
Válasz erre
Az létezik ,hogy a Tu-154-es szívócsatornája alumínium színű?
A fölső...? Hm?
Az összeállítási rajz ezt írja ,de nem találtam olyan képet ahol ez megfelelően látszana..
Előre is kösz! Ha valaki talán tudja..
lacee 139918 2009. január 1. 21:24
Válasz erre
Szép makettekben gazdag Boldog Új Évet mindenkinek!

Most akadtam rá az idei Revell újdonságokra.
Az utasgépes csapatnak érdekes hír:

Boeing 787 Dreamliner 1/144-ben (megjelenés:2009 november)!

Üdv,

lacee
ambasa 139917 2008. december 29. 20:18
Válasz erre
Rá se ránts, nekem ez a szakmám.

Egyébként a Revell 800-asának törzséből a szárny előtt és mögött egy-egy darabot kivágva jó lenne, csak az az egy gond van, hogy míg a 700-ason a szárny felett oldalanként csak egy, addig 800-ason oldalanként 2 vészkijárati ajtó van.

Egyébként KisköröS linkje jól mutatja, hogy hol és mennyit kell kivágni, sajnos azt nem mutatja, hogy hogy változnak a vészkijáratok elrendezései.

Ha minden igaz, akkor sikerül belinkelnem néhány oldalt, ami segíthet:

www.boeing.com/commercial/airports/acaps/737sec2.pdf www.the-blueprints.com/index.php
www.the-blueprints.com/index.php www.the-blueprints.com/index.php

TG
Fóka 139916 2008. december 29. 10:31
Válasz erre
Ejnye, hát megint beigazolódott, hogy én nem vagyok ennyire precíz :-/ Nekem elég volt, hogy a törzsméretek egyeznek, meg egy kis toldozás-foltozás...

Újabb, bár nem túl költségtakarékos ötlet: Skyline vagy Minicraft 300-as készlet törzse + a Revell 800-asának szárnyai/vezérsíkjai kiadnának egy korrekt 700-ast...

A maradékból (Revell törzs, Skyline/Minicraft szárnyak/vezérsíkok) pedig egy 400-ast lehetne kihozni :-)
KislõcsöS 139915 2008. december 28. 21:54
Válasz erre
SziasztoK !
Egy kis segítség 737 NG ügyben. pdf formátumban www.drawdecal.com/download.htminnen letölthető a törzs átalakításához szükséges segédlet,amit a4-es méretben kinyomtatva 1:144-es méretet kapunk.Ezen minden be van jelölve mit és honnan kell kivágni.Ugyan itt találtok 767,és fokker 70-es átalakitást is.
Zozó 139914 2008. december 28. 20:43
Válasz erre
Bejlag,

kis hazánkban talán a Revell termékeit a legkönnyebb beszerezni a boltokban. Nézz körül! Az ára kb. 2-3000 pénz között van valahol.

Üdv
Zoli
Bejlag 139913 2008. december 28. 20:32
Válasz erre
Helló salou!
A Connie tényleg nagyon szép lett, szerintem a legszebb srófos utasgép, amit eddig ismertem.
Üdv! Bejlag
Bejlag 139912 2008. december 28. 20:29
Válasz erre
Háj Zozó!
Kösz az infót, esetleg kb. árat nem tudnál írni? Nálunk hol lehet kapni? Fölöslegesen nem akarok postaklts-get fizetni.
Üdv! Bejlag
ambasa 139911 2008. december 28. 19:10
Válasz erre
Bocsánat, hogy elkeserítelek!

igaz ugyan, hogy a 300-as és a 700-as törzse hasonló, de a Classic sorozat (300/400/500) és a az NG sorozat (600/700/800/900) között pont az egyik legjellemzőbb különbség, hogy az NG-k teljesen új szárnyat kaptak. Karcsúbb, nagyobb fesztávolság, csak egyszeresen réselt fékszárnyak, szárnyanként eggyel több spoiler, nincs a 3/6-os fairing (a hajtómű pilon hátranyúló része), teljesen mások a fékszárny mozgató mechanizmus áramvonalózó gondolái, a csűrő szélesebb. A vízszintes vezérsíkok is áttervezésre kerültek, a szárnyhoz hasonló módon.

737-300
törzshossz: 33,4 m (109'7")
fesztáv: 26,9 m (94'9")
vízszintes vezérsík fesztáv: 12,7 m (41'8")

737-700
törzshossz: 33,6 m (110'4")
fesztáv winglet nélkül: 34,3 m (112'7")
fesztáv winglettel: 35,8 m "117'5")
vízszintes vezérsík fesztáv: 14,3 m (47'1")

TG
Zozó 139910 2008. december 28. 16:57
Válasz erre
Gondolom ez a Heller 1/72-ese. Gratula, nagyon szép lett!
salou 139909 2008. december 28. 15:20
Válasz erre
Makettek 220
Makettek 220
Makettek 224
Makettek 224
Makettek 223
Makettek 223

Ez a 72-es púpos, de csak dobozból!
Zozó 139908 2008. december 28. 11:20
Válasz erre
Szia!

Nem tudom mennyire akarsz belemélyedni a típusba, de ha csak egy szép makett a cél erről a gyönyörű gépről, akkor mindenképpen a Revell 1/144-es dobozát ajánlom.
Szépen kidolgozott részletek, vésett panel vonalak, jó illeszkedés, gyönyörű matrica.

Üdv
Zoli
Bejlag 139907 2008. december 28. 10:42
Válasz erre
Helló Mindenkinek!
Tudna valaki tanácsot adni, hogy Lockhead "Connie"-t melyik gyártótól érdemes megszerezni? Méretarány lényegtelen. Érdemes beruházni egy 72-esbe, vagy vannak szépek 144-ben is? Ebayon több félét is láttam, de nem igazán ismerem őket.
Köszi a segítséget, mindenkinek jó bulit az év végére!
Bejlag
HADvezér 139906 2008. december 26. 10:11
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm az információkat. Örülök, hogy a 300 asból megépíthető.
Írjatok véleményt, hogy szívesen belekezdenétek-e ilyen jellegű átépítésbe, mert nem csak magamnak szeretném legyártani új SKYEUROPE matricát :)

üdv: HADvezér
sanyi 139905 2008. december 24. 19:29
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet hogy érdekel valakit: a vaterán van egy 144-es Junkers G-38 1500-ért!
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
Üdv
Sanyi
Fóka 139904 2008. december 24. 11:01
Válasz erre
Még egy pontosítás: az 500/600 és 300/700 párok törzshossza valójában nem is tér el egymástól, hanem teljesen megegyeznek, a repülőgép-párok teljes hossza közti parányi különbségek a magasabb, ezért hátrébb nyúló függőleges vezérsík miatt adódik.
Fóka 139903 2008. december 24. 10:55
Válasz erre
Ó, elrontottam, nem ment át az egész. Íme mégegyszer:

Kedves HADvezér!

A 700-as verzió méreteiben a 300-ashoz áll a legközelebb, szerintem tehát a 300-as készleteket lenne érdemes használni (pl. Skyline, Minicraft). A "régi" (300-400-500) és a "new generation" (600-700-800) verziók párokba állíthatók, a párokon belül a törzshossz alig tér el egymástól (kisebb, mint 20 cm), a azárny-fesztáv és a vezérsíkok viszont valamivel hosszabbak az újaknál. Azokat tehát toldani kell a 300-as maketten is. Íme egy összehasonlítás (igaz, lábban) a 737-esek verzióiról:

737-500 Overall length- 101 ft 9 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-600 Overall length- 102 ft 6 in. Height- 41 ft 3 in. Span- 112 ft 7 in.

737-300 Overall length- 109 ft 7 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-700 Overall length- 110 ft 4 in. Height- 41 ft 2 in. Span- 112 ft 7 in.

737-400 Overall length- 119 ft 7 in. Height- 36 ft 6 in. Span- 94 ft 9 in.
737-800 Overall length- 129 ft 6 in. Height- 41 ft 2 in. Span- 112 ft 7 in.

The -500 and -600 share the same fuselage, as do the -300 and -700. The
slight differences in overall lengths are due to the wider sweptback span
of the horizontal stabilizers on the X-series. The fuselage of the -800,
however, is slightly longer than the -400's fuslelage.

forrás: www.kls2.com/cgi-bin/arcfetch
Fóka 139902 2008. december 24. 10:53
Válasz erre
Kedves HADvezér!

A 700-as verzió méreteiben a 300-ashoz áll a legközelebb, szerintem tehát a 300-as készleteket lenne érdemes használni (pl. Skyline, Minicraft). A "régi" (300-400-500) és a "new generation" (600-700-800) verziók párokba állíthatók, a párokon belül a törzshossz alig tér el egymástól (
Fóka 139901 2008. december 24. 10:36
Válasz erre
Szia Gerasimenko!

Megegyezett. A teljes alsó-felső szárnyfelületet (a fűthető belépőélek kivételével, amik natúr alumínium-színűek maradtak) egyszerre festették a törzs alsó felületével, és persze ugyanolyan színűre. Maketteknél az eredeti repülőgépeken használt szürke árnyalatnál kicsivel világosabbat érdemes használni (scale effect), az optikai hatás akkor lesz meggyőző.
HADvezér 139900 2008. december 24. 10:01
Válasz erre
Sziasztok!

Gyártja valaki 1:144-ben a 737-700-as makettet? Vagy átalakítható valamelyik kapható 737 -es ből? Szeretnék új festésű Sky Europe matricát kiadni :)

Ezúton Kívánok minden kedves Makettező Társamnak, Békés, Boldog karácsonyt és sikeres, makettekben, HAD matricákban gazdag Újesztendőt :)!

Üdv: HADvezér
Addig is www.had.hu :)
Gerasimenko 139899 2008. december 23. 22:44
Válasz erre
Valaki tud arról infót ,hogy a Tu-154 -esek szárny-szürkéje általában megegyezett a törzs alsó szürkéjével?
Régi Maléves színekről beszélek, természetesen.. :-)

Boldog Karácsonyt mindenkinek és szép maketteket a fa alá!
Gyula 139898 2008. december 20. 15:40
Válasz erre
Szia HADvezér!

Köszönöm, hogy jelezted. Érdemes volt ma felkelnem. Természetesen megvárom a matricakészletet.

Üdv:
Gyula
HADvezér 139897 2008. december 20. 12:03
Válasz erre
sőt ha már így belejöttem :) lesz újra Wizz Air matrica és Január végére a JU-52 polgári, valamint a Li-2 HA-LIX Sunflower , majd Február végéig a LI-2 Maszovlet és a MALÉV is Várható lesz!

Addig is www.had.hu :)
HADvezér 139896 2008. december 20. 11:59
Válasz erre
szia Gyula!

Ha tudsz várni kb 2 hónapot (max), akkor lesz 500 -ashoz teljes HAD matrica készlet, SKY is, meg MALÉV is , sőt ha minden jól megy, akkor a SKYline maketteket is be tudom hozni, és akkor lesz 300 -as és 400 -as 737 -es ,matrica készlet is.

üdv: HADvezér
HADvezér 139895 2008. december 20. 11:56
Válasz erre
Szia Rittal!

1:100 as utángyártott Tu-134 eseket tudok szerezni, természetesen magyar HAD marticával ára: 4600.- + matrica 2970.- üdv: HADvezér
airchive 139894 2008. december 19. 23:28
Válasz erre
Delcom!
Légy szíves küldd el e-mail címed nekem. Pár dologban szeretném felvenni a privát kapcsolatot. Üdv. Airchive airchive@freemail.hu
Farkaskoma 139893 2008. december 18. 16:48
Válasz erre
revell 50 áll talán a legközelebb hozzá kékben, ha kevered 52-vel, képek alapján állítgatva a színeket. a svanchoz viszont 50 simán a legközelebbi. Az oldalcsík, és svanc nem minden gépen volt egyforma kék, volt köztük átfestésből adódó különbség. A legjobb ha beszerzed, vagy kölcsönkéred az Aerohistória Tu-154-es kiadványát. Az minden lehetséges kérdésedre választ ad.
Gyula 139892 2008. december 18. 09:45
Válasz erre
Szia Rizmajer!

Köszönöm a véleményedet, nem rontottad el a kedvem. A lajstromjelig még el sem jutottam, csak a három színen + a feliratokon elmélkedtem. Tényleg megérdemelne egy szép matricát.
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy: Nincs-e valakinek elfekvőben egy Sky Europ-os matricája?

Gyula
Gerasimenko 139891 2008. december 17. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Tu-154 B kezdek építeni. Régi Malévest!
Nem tudja valaki ,hogy a felső fehér , az alsó szürke és a vezérsík kékjének mi a kódja? Illetve ,hogy Tamiya spray festékekben ezek beszerezhetők-e?
Négyet és könnyebbet , ugye.. :-)
rizmajer 139890 2008. december 16. 19:21
Válasz erre
Szia Gyula!
Ha elfogadod,ne kezdj bele. A 737-800-as 39,46 méter, az 500-as 31,01 méter. A függőleges vezérsík a maketten +10 mm-rel,szélesebb és magasabb a 800-on. Csúnyán nagy lesz a három szín, ha matricából csinálnád. Milyen jelű lenne a repülőd? A Malévnek tudtom szerint HA-LEP, és LER voltak. Az általad említett matricán a HA-LOC, LOM, LOH jel található. A kezedben tartott gép akkor egy gyönyörű SKYLINE gyártmány lehet,ami megérdemel egy szép matricát. Próbálj egy SKY EUROP-ot szerezni hozzá. HAD 144006 számon futott.Remélem nem rontottam el a kedved, de nekem ez a véleményem.
Szia Rizmajer.
Gyula 139889 2008. december 16. 11:04
Válasz erre
Kedves Muzzy!

Minél többet szeretnék felhasználni a matricákból, már amit lehet. Az én kezemben csak az 500-as gép van (igen , rövid törzsű)a matricát pedig csak a neten láttam, élőben nem volt még hozzá szerencsém.

Köszönettel
Gyula
Muzzy 139888 2008. december 16. 09:21
Válasz erre
Gyula!
Nem volt kezemben egyik sem, de ha jól tudom az 500-as rövid törzsű, a 800-as meg hosszú. Hogy a svancban van-e különbség nem tudom. Attól függ mit akarsz felhasználni? Ha csak a Malév feliratot, akkor szerintem biztos jó hozzá.
Muzzy
Gyula 139887 2008. december 15. 16:32
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem tudja valaki, hogy a Malév B-737-800-as matricáját(HAD) mennyire lehet a 737-500-hoz felhasználni.

A válaszokat előre is köszönöm.
Gyula
rittal 139886 2008. december 10. 22:00
Válasz erre
Szabi77 139885 2008. december 10. 17:40
Válasz erre
rittal!

Szia!
1/100-as NDK-s Tridentet láttam a vaterán nézd meg!
Szabi77
rittal 139884 2008. december 9. 01:10
Válasz erre
Sziasztok!

1/144 Airfix DC-10 -est és Hawker-Siddeley Trident -et keresek 1/144-es Airfixben vagy 1/100-as NDK-s ban, aki tud segíteni írjon!
Köszi: rittal
Fóka 139883 2008. december 2. 22:11
Válasz erre
Szia! Megjött, a képek is, kösz. Nem rossz a cucc, még gondolkodom - kellene hozzá pénzügyminiszteri (hitvesi) jóváhagyás is...
Cébés 139882 2008. december 2. 22:02
Válasz erre
Szia Fóka!

Megkaptad az üzenetem? Nem láttam az elküldöttek között,így most nem tudom elment e.

Cébés
Fóka 139881 2008. december 2. 21:58
Válasz erre
Mint a szemem világára :-)

Érdekes, a hasonló kategóriájú Beluga nem vonz annyira - talán majd 20 év múlva, amikor az is ritkaság lesz már...

Kerekítettem egy cikket is a Guppy-témáról, gondolom, hamarosan megjelenik.
salou 139880 2008. december 2. 21:28
Válasz erre
Vigyázz rá mert szerintem te vagy az egyetlen a világon akinek ez a makett megvan ill. össze is rakta.
Fóka 139879 2008. december 2. 09:27
Válasz erre
Nnna, hát erről nem tudtam...
Gondolom, ez valami nem ragadós lakkféle lehet, bizony jól jött volna.

Sebaj, így meg izgalmasabb volt :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.