/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Gonoszka 13380 2009. október 3. 13:42
Válasz erre
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő.
romeo 13379 2009. október 3. 13:00
Válasz erre
A 25
A 25
A 25 (1)
A 25 (1)
A 25 (2)
A 25 (2)
A 25 (3)
A 25 (3)

üdv!

mn, zszu-23-4.
romeo 13378 2009. október 2. 23:07
Válasz erre
páncélos 13377 2009. október 2. 22:17
Válasz erre
Antarktika!

Cáfolat képe elküldve.

Gonoszka!

Örülök, hogy érdeklődésre ajánlod az ÜSS ÉS FUSS című írást (eredetben: Regiment 2006/2), mert volt benne némi részem.

Miggyuri!

A berakott képed ismerős. Én is pont ebből a szemszögből fotóztam a kicsikét.

Romeo!

Kezszem: 4 fő
Lőszer javadalmazás 42+4=46
romeo 13374 2009. október 2. 21:41
Válasz erre
P8234638
P8234638

Magyargencsi 2SZM.
romeo 13373 2009. október 2. 21:32
Válasz erre
romeo 13372 2009. október 2. 21:22
Válasz erre
2s3-01
2s3-01
2s3-03
2s3-03
2s3-02
2s3-02
2s3-04
2s3-04
01
01

Üdv Miggyuri!

Keceli 2SZM.
gaunt 13371 2009. október 2. 20:55
Válasz erre
Miggyuri 13370 2009. október 2. 20:10
Válasz erre
akaacia
akaacia

Hali!
Képek kellenének erről a szépségről, bár nekem is van pár, de jóból soha sem elég.
Miggyuri
romeo 13369 2009. október 2. 19:25
Válasz erre
Üdv gonoszka!

Köszi a választ.
Egyes források 5 főben adják meg a 2Sz3M kezelőszemélyzetét, viszont a magyar leírásokban csak 4 fő szerepel, mi ebben az igazság?

Köszi!
Gonoszka 13368 2009. október 2. 18:39
Válasz erre
Akácia. Repeszromboló gránát és komulatív gránát együtesen 46 darab volt málházható.Ebből kommulatív azt hiszem 6-8 db volt.Bocs de elég rég volt ez már.Műszaki adatok kezdenek a homályba veszni.Sajna volt egy érdeklődő az akácia hajtásláncáról is ebben nem tudok felvilágosítást adni mert ebben akkor nem voltam érdekelt,azt viszont tudom hogy 12 hengeres turbós volt az erő forrása.Egyebet sajna nem tudok.De ha a löveg csőtöl jobra ra álltál a torony tövénél ahol a motor kifújta a hűtő levegőt és mondjuk a fordulat kb 2 ezer volt akkor nem kaptál levegől.Úgy érezted mintha egy ejtőernyővel zuhantál volna.Leírhatatlan érzés volt.
antarktika 13367 2009. október 2. 14:08
Válasz erre
Kedves páncélos!

Egyszer már megcsináltad ezt velem...:))

Megen kiderül, hogy összesen 1 kocsira festettek valamit, valamikor elsőre és utoljára, utána meg soha.

De akkor is megcáfolsz, ugye?:)))
romeo 13366 2009. október 2. 13:18
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

A kérdésem a következő: a repeszromboló gránáton kívül volt-e a magyar Akacijakhoz rendszeresítve kummulatív lövedék?

Köszi!
Jimbobá 13365 2009. október 2. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!

A sok elmaradt HM rendezvény miatt alkotói válságban vagyok, Kecel pedig jelenleg túl messze van.

Szóval aki úgy gondolja, vannak még megosztani szánt, saját, HM vonatkozású részlet- és egyéb fotói, kérem írjon!

chrisvagyok@yahoo.com

Üdv, Ádám
gaunt 13364 2009. október 2. 13:13
Válasz erre
Gonoszka!

Tudnál nekem mesélni egy kicsit az Akácia motorjáról és erőátviteléről? Engem nagyon érdekelnek ezek a dolgok. Arra vagyok kíváncsi, hogy miben különböznek ezek a T-54 motorjától és erőátvitelétől.
Gonoszka 13363 2009. október 2. 13:05
Válasz erre
AKÁCIA Azt pontosan nem tudom hogy mettől medig volt rendszeresítve az akácia mert én 1988-90 ben voltam rajta sorkatona.A lövegtornyon feltüntetett szám az üteg száma volt PL:a 16 os az első üteg hatos lövegrajának volt a gépe.De igazatok van először 6 db volt rendszeresítve és utána jött a többi.Amúgy műszakilag ha a kort is nézzük az Amerikaiak M 1es e elmehet a sunyiba.Lőtéren mérték be uaz zal 90-100 km /h volt a sebessége.Ez nem semmi nem?A bemálházott súlya 27 tonna volt csak.A neten is megtaláljátok úgy is hogy üss és fuss.Mivel közvetett irányzással meglepetés szerű támadásra volt képes,az ellenség azt se tudta hogy honnan jött az égi áldás.Utána harctol és nyomás el mielött bemérik hogy honnan jött a támadás.Ezért volt könnyű páncélzattal ellátva.Én nagy tisztelője vagyok az akáciának. Ha van kérdés akkor rajta.Sziasztok.
páncélos 13362 2009. október 2. 12:58
Válasz erre
Drága Antarktika!

(((Magyar gépeken?)))
Igen. Így van ez, ha az emberfia évek óta nyugdíjas.
Megkopnak az emlékek, már nem emlékezik…stb. (HA-HA-HA)
De ne csüggedj, majd magánba küldök neked egy kicsi képet, JÓ?
Igaz évszámot nem tudok és azt sem, hogy mennyire volt gyakori, de létezett.
De a többiben igazad van.
juge75 13361 2009. október 1. 17:25
Válasz erre
Ha már mindenképpen ezt akarod vedd meg hozzá a Jadar T-54/55 lánctalpát görgőkkel és feszítő valamint hajtó kerékkel 3500 forint, láttam a cserebere rovatban egy Tamiya T-55 makettet 8 ezer forintért,
Jimbobá 13360 2009. október 1. 17:08
Válasz erre
De annyira szeretnééém...:D

Bírom a strapát és szeretnék egy T-55 szerű valamit. És ez nem drága.

Köszi a tippet, majd meggondolom.
gaunt 13359 2009. október 1. 17:04
Válasz erre
Hali!

Nagyon! Meg ne vedd! Ennél csak a Skif T-55-ösei rosszabbak.
Jimbobá 13358 2009. október 1. 16:33
Válasz erre
Sziasztok!

A Trumpeter régi T-55 "családja" mennyire nagyon pocsék?

Köszi!

(Ui.: aki regisztrál a walkaround oldalon, CD-t nyerhet)
antarktika 13357 2009. október 1. 16:24
Válasz erre
Magyar gépeken?
Mer' az igaz, hogy látni T-64-eseken is ilyen fehér csíkokat gyakorlaton, de magyar gépen nem láttam. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem is lehetett. Esetleg nincs képed róla?

Az is segíthetne, ha az archív kép mögötti városrészletet valaki felismerné.

Továbbra is tartom, hogy éles bevetésen és díszszemlén kívül páncélosok nem róják a macskaköves utcákat.
Russell 13356 2009. október 1. 16:12
Válasz erre
Akkor mégiscsak elvetve a 68-as időpont, mint a kép készítés ideje?
Ha jól értem, gyakorlatilag bármikor készülhetett a kép? Mármint a VT-34 bevezetéséig?

Üdv:
Russell
Russell 13355 2009. október 1. 16:11
Válasz erre
No, nem is gondoltam, hogy baj lenne, sőt!
Konkrétan Ők kértek meg, hogy kutakodjak a profiknál. Megtörtént.
Szólok Nekik, hogy több T-55AM képet kérünk. Bár szerintem az első kérdésük lesz, hogy mégis melyik négyzetcentiről. :-D
Mintha én még láttam is volna náluk a Lesany-i páncélosmúzeumban sok zöld nyalánkság között.

Üdv:
Russell
páncélos 13354 2009. október 1. 15:57
Válasz erre
Gonoszka!

Ha valóban Akáciás voltál, akkor engem több adat is érdekelne.
Jelenleg el vagyok még havazva T-72-es témában, de a jövőben érdekelne az önjáró lövegek hazai működése/működtetése.
Amit említettél számokat az torony szám, nem de?
Magánban érdekelne, hogy alvázszám szerint melyik gép, melyik volt?

Romeo!

Elnézést, hogy a témába beleszólok, de 1981-től volt rendszeresítve, az első 6 a 18-ból.
Ez év elejéig még pár db volt belőle szecsőn, ha minden igaz, de ezt Gonoszka lehet, hogy jobban tudja.

Antarktika!

Ha jól tudom, VSZ közös gyakorlaton is alkalmaztak fehér csík festést.
antarktika 13353 2009. október 1. 15:47
Válasz erre
Semmi baj nincs a kérdéseikkel és felvetéseikkel, sőt! Csak úgy jutunk előre, ha beszélünk, vitázunk, agyalunk rajta. Ismertem régebb óta a csehek fórumát, havonta meg szoktam nézni, hátha van új képük 55-ösökről:) Ja, rakhatnának fel több 55AM-ről képet:)
romeo 13352 2009. október 1. 15:43
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Szeretném megkérdezni, hogy az Akacija 2SZ3 pontosan mikortól meddig volt használatban, hadrendben?
Én a következő infoval rendelkezem:
rendszeresítve 1982-ben, kivonva 1987-ben, majd tartalékban 1992-ig.
Russell 13351 2009. október 1. 15:12
Válasz erre
Szerintem sem nagyon. Biztos, ami biztos én midenesetre továbbítottam a kérdésüket ide.
antarktika 13350 2009. október 1. 14:23
Válasz erre
Na, meg azt sem tudom, ha gyakorlaton lenne a vas, akkor csattoghatna-e városban, műúton? Szerintem nem.
antarktika 13349 2009. október 1. 14:15
Válasz erre
Nem tudom...valahogy nekem az rémlik, hogy a '68-as bevonuláson kívül nem nagyon festegettek magyar járműre. Maximum úgy lehet látni gyakorlaton ezt a fehér csíkot, ha rajta maradt még abból az időből. Nemzetközi hadgyakorlaton megkapták a kokárdás csillagot, de ott sem látni más megkülönböztető jelzést.
Russell 13348 2009. október 1. 11:14
Válasz erre
Kedves Páncélos!

Köszönöm válaszod! Ez egyben sejteti is, hogy a fekete-fehér kép valóban 1968-ban készült.

Üdvözlettel:
Russell
Amon 13347 2009. október 1. 11:04
Válasz erre
Hasonló mnegoldást láttam valahol youtubon asszem ott vontattak vele
páncélos 13346 2009. október 1. 11:02
Válasz erre
34-es
34-es

Russell!

A jármű pontos múltja kissé homályos. Ennek a fő oka, hogy régen volt használatban és nem mindenki emlékszik egyformán. Röviden elmagyarázom érthetően is:
Van olyan öreg nyugállományú tiszt, aki vezetési pont járműként emlegeti, de a többség (és nagy valószínűséggel ez az igazság) műszaki vontatójárműnek nyilvánítja. Annak idején a T-34-es mellé nem volt műszaki vontató, ezért pár kocsiról levették a tornyot, és műszaki vontatóvá alakították. Majd később csehszlovák beszerzésből rendszeresítették a VT-34-est.
Mindenkire rá van bízva, melyik variációt hiszi el. Ha sikerül kiderítenem az igazságot jelezni fogom.
Én sajnos üzem közben nem, csak lőtéren, kilőtt és Kecelen kiállított állapotban láttam.
Russell 13345 2009. október 1. 10:45
Válasz erre
Megnéztem a képeket, sőt továbbítottam is a cseh barátomnak. AZonban a 105-ös hozzászólásban romeo már kérdezte, hogy vajon milyen célt szolgálhatott ez a jármű, de akkor sem jutottatok közelebb a megoldáshoz. A csehek még azt kérdezik, hogy a fekete-fehér képen biztos-e, hogy a "nemeztközi segítségnyújtás" miatt van a fehér megkülönböztető jelzés. Mert ha nem, hanem pl. csak hadgyakorlat miatt, az más megvilágításba helyezi a kérdést.

Üdv:
Russell
Russell 13344 2009. október 1. 10:27
Válasz erre
Kedves Tyimosenko!

Köszönöm válaszod!

Üdv:
Russell
Gonoszka 13343 2009. október 1. 08:53
Válasz erre
Jól tudod Akáciából 18 darab volt de Kincses táborban a Bakonyban.Marcali a központi dandár volt csak.Az osztály 1.és 2 .ütegből állt ez 6-6 löveg.Kecelen a 16 os löveg van.Ez az első üteg 6 os lövegrajának a tarackja volt.6 darab "M" zárolt volt és nem volt használva.Én a 26 os lövegnek voltam a lövegparancsnoka.Ha kérdés van szívesen várom.
Tyimosenko 13342 2009. október 1. 00:17
Válasz erre
Hello Russell!

Nem, az en hibam volt. Most sikerult rajonnom, hogy nem ide, hanem a T-34 topikba tettem. (Sajnos oregedek...vagy a sok freccs) 69-es hozzaszolas. A 105-osbe romeo is feltette majdnem ugyanazt a kepet.

Elnezesedet kerem ezert a hiabavalo keresgelesert!
udv
juge75 13341 2009. szeptember 30. 15:47
Válasz erre
A hosszú az atom töltetű harci rész.

Rakéta típusok és hosszuk:8.8m(3M8M), 8.8m(3M8M19, 8.3m(3M8M2).
juge75 13340 2009. szeptember 30. 15:37
Válasz erre
Mi benne a különleges?

Két-féle harci résszel létezett.
Russell 13339 2009. szeptember 30. 14:57
Válasz erre
Kedves Tyimosenko!

Visszanéztem ezt a topikot a 38.-ik oldalig - azaz az idei termést, de nem találtam az Általad hivatkozott képeket.
Biztos én voltam a béna, kérlek segíts, hányas számú hozzászólásodat keressem!

Köszönöm és Üdv:
Russell
Vidgul 13337 2009. szeptember 30. 14:19
Válasz erre
Ha legközelebb Glasgowban járok megmutatom ezt Derek Hasennek a Accurate Armournál, hogy rakja ki a műhelybe az öntőmelósoknak elrettentés céljából. Ezért tényleg van pofájuk elkérni 300 dollárt?
gaunt 13336 2009. szeptember 30. 13:29
Válasz erre
Na igen ez fura, különböző változatú rakéták egy indítón. Ha jól tudom a hosszabb a 3M8, a rövidebb a 3M8M.
torpokoska 13335 2009. szeptember 30. 08:33
Válasz erre
486
486

egy érdekes kép a krugról különlegesnek tűnik a bal oldali rakéta (orrész)
notarius 13333 2009. szeptember 29. 18:58
Válasz erre
Kb. ugyanilyen xar a JVBT-55-ük is. Én meg azzal küzdök. :)
Tyimosenko 13332 2009. szeptember 29. 18:48
Válasz erre
Errol a keceli t-34 variansrol tettem ide fel kepet kb. 3 honapja. Ebbe a topikba.
balaton 13331 2009. szeptember 29. 16:41
Válasz erre
Valaki a Panzershop P-40-esét építi. Félig házilag, mert olyan a minőség. Teljesen ledöbbentem, hogy 300 dollárért ezt kapja az ember: www.twenot-forums.nl/viewtopic.php
Russell 13330 2009. szeptember 29. 14:33
Válasz erre
antarktika, KONI!

Köszönöm, megírom ezeket nekik.

Üdv:
Russell
KONI 13329 2009. szeptember 29. 14:18
Válasz erre
Kecelen van, az 100%, maga a kép is ott készült!
Tavaly voltam, sajnos akkor már adattábla nem volt semmi előtt és képem sincs róla.
antarktika 13328 2009. szeptember 29. 14:01
Válasz erre
Én továbbra is azt gondolom, hogy műszaki-mentő változat. A Magyar Néphadseregben kimondott gyakorló harckocsik nem voltak a legjobb tudomásom szerint. A 80'-as években mi is "éles" tankokon gyakoroltunk vezetni.
A topicba csatoltak egy archív képet, melyen ez a változat a csehszlovákiai bevonulás során viselt fehér csíkkal van ellátva. Gyakorló harckocsit nem vittek volna éles bevetésre és a torony is páncélozott, a gyakorló példányokon pedig attrap tornyot alkalmaztak volna a súlycsökkentés miatt. Ám ez csak az én magánvéleményem.

Kb. 10 évvel ezelőtt voltam Kecelen, nem sokkal a megnyitása után. Valami hasonló torony rémlik nekem, ami az egyik épület sarkába volt ledobva, rozsdás állapotban leledzett, de rá volt festve az oldalára, hogy "Munkagép". Persze ez sem bizonyít mindent.

Csak azt sajnálom, hogy nem találom azt a CD-t, melyen az akkori képek vannak. Majd még túrok egyet.
Russell 13327 2009. szeptember 29. 12:59
Válasz erre
Ja, bocs, még valami.
A cshek két verzióban gondolkodnak:
1. gyakorló verzió (a címben szereplő nevet állítólag ők adták(?))
2. műszaki mentő verzió, amiről hiányoznak már cuccok.
Biztosak benne, hogy Kecelen van, kérik a segítségünket.
Még mindíg Russell
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.