/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Muzzy 139984 2009. január 30. 10:18
Válasz erre
Decente!
Nekem megvan az Emirates matricalapja, nekem nem kell, mert én meg éppen gyárit készítek, ha érdekel odaadom leírással együtt.
Muzzy
delcom 139983 2009. január 29. 13:41
Válasz erre
A380 decals 1/144: Virgin Atlantic, SAL, Lufthansa.

www.lhshop.nl

udv,
delcom
Varjúbácsi 139982 2009. január 29. 10:18
Válasz erre
Decente!
A Twosix a Quantas, a BrasilDecal a Singapore matricákat adta ki.
Rendelni pl.:www.hannants.co.uk
Toth_Gabor 139981 2009. január 29. 08:13
Válasz erre
Az első üzembe állító a Singapore Airlines volt.
decente 139980 2009. január 29. 07:35
Válasz erre
Uraim!
Azt szeretném kérdezni, hogy az A380-ashoz 144-ben adott már ki valaki a gyári festésen kívül más variációt?
Az emiratesen és a qantason kívül kinek van még ilyen madara?
Hol lehetne ilyen matricakészleteket keresni/rendelni a neten?
Akár más típusokhoz is.
Előre is köszi.

Zsolt
delcom 139979 2009. január 29. 02:38
Válasz erre
Carbonos,
lett valami az 1/72 A380 tipus legyartasabol?

udv,
delcom
sanyi 139978 2009. január 28. 20:22
Válasz erre
Áhán!
Értem! Nem vagyok egy törzstag, szóval bocs!:)
Üdv
Sanyi
L-1011 Whisperliner 139977 2009. január 28. 19:20
Válasz erre
"Hosszú percekig, órákig vadászni." Csak egy kattintás az Adatlapra. Két másodperc és meg is van, ha elég ügyes vagy.
Üdv.
Attila
sanyi 139976 2009. január 28. 18:45
Válasz erre
Egy valamit nem értek!
Ha már oda tudtad írni: "Ajánlatokat e-mailban kérek", nem tudtad volna odabiggyeszteni az elérhetőségedet is? Ne értsd félre, de sokkal könnyebbé tennéd a bizniszt, hogy nem kellene vadászni hosszú percekig, órákig.
Remélem nem vetted nagyon Magadra, nem Te vagy az egyedüli ilyen emberke:)
Üdv
Sanyi
L-1011 Whisperliner 139975 2009. január 28. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az alábbi 1/144-es utasgépek váltak eladóvá:

Revell Airbus A320 Thomas Cook + Swiss
Revell Boeing E-3A A.W.A.C.S. NATO + US AIR FORCE
Zvezda Tu-154M Aeroflot

Ajánlatokat e-mailben kérnék rájuk.
momi 139974 2009. január 23. 08:26
Válasz erre
Szia!

Napi Öt járat van Amszeterdamba, közös üzemeltetés KLM-mel,de a MALÉV repüli mindet.
Költségcsökkentés és vagyunk olyan jók mint a KLM.
momi
Fóka 139972 2009. január 19. 21:37
Válasz erre
Annak a BOAC Britanniának a linken gyönyörű a festése... Sok sikert a reprodukálásához! Viszont a főfutók kicsit hosszúak, a valódi repülőgépnek nem volt a földön állva ilyen negatív állásszöge. Általános tapasztalatom, hogy a makettgyártók hajlamosak a főfutókat a kirugózott állapotra méretezni, ami csak a levegőben stimmel. Nem kevés makettemen kellett rövidebbre venni a főfutó-szárakat, hogy a leállított makett állásszöge élethű legyen.

Az alább sok szó esett a Revell Boeing 737-800-asáról. Szerintem annak az egyébként impozáns készletnek is ez a legnagyobb hibája. A 200-as verzió még valóban negatív állásszöggel állt a földön, de a 300-astól kezdve már vízszintesen (a nagyobb átmérőjű CFM-56-os hajtóművek miatt). A Revell 800-as makettet korrekció nélkül elkészítve azonban előredőlő makettet kapunk, és ráadásul még a hajtóműveknek is adtak némi pozitív állásszöget. Én jó sokat küszködtem a sajátjaimmal, amíg mindezt rendberaktam.
Fóka 139971 2009. január 19. 21:21
Válasz erre
Na, akkor van egy újabb élethűtlen makettem :-/ Az acélszínű gyűrűt persze megcsináltam, ez a hajtómúvek égőterének külső burkolata, de a festési utasítás szerinti szürke ezek szerint tévedés. Hát így jártam, sajnos utólagos korrekcióra nincs lelkierőm...
KislõcsöS 139970 2009. január 19. 21:04
Válasz erre
Én nem láttam szürkére festett britanniát csak fémszínüt.Külön jellegzetessége a hajtómüveken a sötétebb fémszínű gyűrű.Én így szeretném elkészíteni www.707fan.de/Modellbau_Neu/Modelle_1_144_Props/BritanniaBOAC/britannia_boac.html Nagyon teccik ez a technika amit Rüdiger Hain-tól lestem el.www.707fan.de
több fémszínt használ és külön festi a peneleket,ezáltal sokkal élethűbb lesz.
Ezt a CL-44est fogom átalakítani,ezen ki próbálom majd ezt a festést www.707fan.de/Modellbau_Neu/Modelle_1_144_Props/CL-44_Turas/cl-44.html
Fóka 139969 2009. január 19. 20:35
Válasz erre
Szia Zoli!

A harmadik képeden a Cubana-csíkos Britannia hasa nyers alumínium. Tudsz olyanról, hogy később szürkére átfestették (mint pl. az Interflug Il-18-asait a hetvenes évek közepén), vagy az Eastern Express volt slendrián, és tévedésből írtak/rajzoltak szürkét - aminek alapján aztán én is szürkére fújtam?...

A.
KislõcsöS 139967 2009. január 19. 19:50
Válasz erre
nem enged a szerver képet felrakni,ezzel kicsit várok...
KislõcsöS 139966 2009. január 19. 19:50
Válasz erre
Sziasztok srácok!
Látom végre felpörögtek az események :)
Fóka:Egyet értek veled én is rengeteg mindent szemre és főlleg fotók alapján festek.Ha lehet megnézek egy esös és egy napsütéses képet és valahogy közé lövök,de persze fontos az eredeti szinkód,mint például a kék,zöld,sárga és piros színeknél.A szürke és a fémszin pedig inkább a már leirt saccolásos technikával készűl.Erre alegjobb példa az ÉROFLOT szürke.Szerintem nem hogy két gép,de még két panelen sincs ugyan az a szürke festék és ha mégis akkor az idöjárás miatt millió helyes megoldás lehetséges.csak arra kell figyelni ne legyen túl sötét vagy világos.
A Cubana britannia nagyon csinos :D
Van egy kis össze függés a két készlet között,de csak prózai :)
A CSA-nak 2db Britanniája volt (OK-MBA,OK-MBB),mind a kettö gépet a Cubanatól bérelték.Az OK-MBA át volt festve korabeli CSA szinekre,de az OK-MBB maradt kubai csak a feliratokat cserélték le.

Jani(remélem nem haraxol meg hogy tegezlek):
Persze hogy nem titok.A műgyantát BiresinG26-nak hívják és ha jól emléxem 2700,-körül van az ára,de nem emlékszem hogy csak az egyik komponensnek vagy mind a kettönek.
a Noviánállehet kapni zuglóban a Nagy Lajos királyút 106-ban.
Nagyon könnyű dolgozni vele mert fele-fele arányban kell keverni.Csak viszonylag gyorsan ,mert másfélperc alatt köt és félóra mülva álltalában ki is lehet venni a formából.
Van egy másik gyanta amiból átlátszó alkatrészeket lehet önteni,ezt víztiszta öntögyantának hívják és 1000,-/kg. Ezzel még csak most kisérletezek,de eddig nagyon jol alakul.
a gumit bedíg a T-Silox-nál veszem kelenföldön az Andor u.60-ban. Oxam S2 a neve és 2800,-/kg
Kérdezz nyugodtan szívesen válaszolok.Én is nehezen vágtam bele,mert valamiért túl van ez is misztifikálva.Nekem a Barack Dr.mesélt el mindent és azóta kisérletezem,egyre több sikerrel.
A kedvedért teszek fel neked képet a kiskutyámról is.

Sziasztok:KislőcsöS
Fóka 139962 2009. január 19. 10:44
Válasz erre
Akkor bizony romlott a színvonal :-( Én annak idején mindent meg tudtam ott vásárolni, eszközöket, kiegészítőket, festékeket stb. Ráadásul nemcsak repülőgépeket árultak, hanem minden mást is, pl. 1:43-as kis autókat, szinte az összes szovjet márka összes verziójáról. Ha azokat gyűjteném, valószínűleg egy vagyont otthagytam volna - pl. sokáig szemeztem egy régi-régi Pobjedával, aztán otthagytam. Ezért nem is nagyon kerestem más boltokat. Egyetlen kis makettboltot látogattam még, az Orehovo metrómegálló mellett (arrafelé laktam), de arról biztosan tudom, hogy bezárt... Ugyanis még ott voltam, amikor lehúzták a rolót.

Fóka/Attila
Newman 139961 2009. január 19. 10:06
Válasz erre
Szia Fóka!
Én 2007-ben jártam ott, de nem volt ekkora a választék. Eastern Express például egyáltalán nem volt, pedig az Il-96osukra nagyon fájt a fogam... Akkor a makettek gerincét a következő gyártók adták: Zvezda, ICM, Roden, Berkut, Revell, Italeri és néhány Heller. Kiegészítőkkel egyáltalán nem találkoztunk.
Jártál kint kifejezetten makettboltban?
Üdv.:
Péter
Muzzy 139960 2009. január 19. 09:49
Válasz erre
Fóka!
Esetleg kapcsold be az összes hozzászólás mutatása gombot! :)
Muzzy
Fóka 139959 2009. január 19. 09:37
Válasz erre
Gyetszkij mir
Gyetszkij mir

Szia Newman!

2003-2004-ben dolgoztam Moszkvában, a képek 2003. végén készültek.
Ezen a másik képen a makettosztály a kép tetején, az emeleti szint teljes hosszában látszik.

/szörnyű aggodalommal/ Csak nem megszűnt azóta?...

Fóka
Newman 139958 2009. január 19. 09:28
Válasz erre
Szia Fóka!
A moszkvai képet mikor készítetted?
Üdv:
Péter
János 139956 2009. január 19. 00:53
Válasz erre
Szia Kislőcsös!
A 737-700-as témáról már csak annyit, hogy a Te törzsbontási módszereddel sokkal
könnyebb és pontosabb a Minicraft ablaksor (és így tuti viszonyítási pontok)nélküli
törzseinek az átalakítása. Köszi!
Kettőt kérdezhetek Tőled? Ha igen, akkor:
1.) Milyen műgyanta van a szilikongumi-negatívokban? Beszerezhető és megfizethető-e
itthon? (Ha "ipari titok", akkor bocs, már vissza is szívtam...)
2.) A kutyának miért csak a törzshátsórésze meg az egyik futószára látszik az öntvény-
kiemeléses fotókon? Ha van pár megapixelnyi szabad hely a gépeden, mutass róla -légy-
szíves- egy egészalakosat is.
Üdv János
sanyi 139955 2009. január 18. 23:18
Válasz erre
Na ebbe a boltba nem szabad bemennem - legalábbis amíg nincs ötösöm a lottón...
Sanyi
Fóka 139954 2009. január 18. 23:02
Válasz erre
Britannia - a makett
Britannia - a makett
Britannia - a doboz
Britannia - a doboz
Britannia - matrica
Britannia - matrica
Moszkva, Gyetszkij mir
Moszkva, Gyetszkij mir

Szia Muzzy!

(...nekem meg a Muzzy fura, van egy kis keveredés ezekkel a nevekkel :-))

Igen, a Frog/Novo is kiadta, mostanában pedig az Eastern Express nevű cég adja ki a Britanniát különböző festésekkel. Én a Kubai verziót vettem meg Moszkvában, a műanyag ugyanaz, mint amit Kijevben annak idején valószínűleg mindannyian (a 7-es és 9-es kollégiumban...) megcsináltunk, a matrica viszont tökéletes, pontos, részletes.

BTW, tudtad, hogy a Moszkvai Gyetszkij Mir második emeletének fele egy hatalmas, minden igényt kielégítő makettosztály lett? Az összes orosz és ukrán gyártó teljes makettválasztéka az ismert nyugatiak mellett (Revell, Heller és a japánok), valamint rengetek kiegészítő, meg minden. A világon alig akad hozzá fogható. A kép az egésznek kb. 1/6-át mutatja.

Fóka
Fóka 139953 2009. január 18. 22:44
Válasz erre
Szia!

Gyönyörűen alakul... A műgyanta technológiád mindig lenyűgözött, a képsorozat nagyon tetszik.

Fóka/Attila
Muzzy 139952 2009. január 18. 18:42
Válasz erre
KislőcsöS!
Nem ezt adta ki annó a Frog/Novo 1/96-os méreterányban?
Muzzy

(én meg a Fókából jöttem rá, kit takar, elég sokszor hallottam amikor így hívták! :)
Kalóz 139951 2009. január 18. 14:31
Válasz erre
Airbus
Airbus

A minap ezen utaztam haza Eindhovenből. Bocsi a képminőségért, de egyrészt üvegen keresztül van fotózva, másrészt este 5 körül, és mire kiértünk a szabadba, már nem lehetett fotózni.
Kalóz
KislõcsöS 139950 2009. január 18. 12:23
Válasz erre
KislõcsöS 139949 2009. január 18. 11:32
Válasz erre
Kép2
Kép2

közben megtaláltam egy régi rajzom másolatát,sajnos az eredeti nagy felbontású kép elveszett sok gigányi anyaggal együtt,csak ennyi maradt belöle.
Bristol Britannia 318 CSA OK-MBA
KislõcsöS 139948 2009. január 18. 11:09
Válasz erre
DSCF9846
DSCF9846
DSCF9873
DSCF9873
DSCF9875
DSCF9875
DSCF9877
DSCF9877
DSCF9878
DSCF9878
DSCF9885
DSCF9885
DSCF9889
DSCF9889
DSCF9893
DSCF9893
DSCF9896
DSCF9896
DSCF9899
DSCF9899
DSCF9914
DSCF9914
DSCF9930
DSCF9930
DSCF9931
DSCF9931
DSCF9933
DSCF9933
ftl_canadair_cl44
ftl_canadair_cl44

Szia Attila!

Itt vannak a képek a britanniáról.Már csak a légcsavarok és a futóművek hiányoznak,da amint elöszedtem arról is készitek másolatot.
Ez eredetileg a Welsh Models vákumos Britannia 318-asa,és erről készítettem másolatot,amoből megépítem majd a régi CSA (OK-MBA)változatot.A vákumos britanniát meg át akarom alakítani CL-44es teherszállítóvá nyitott farokkal,de asszem ez még odébb lesz.
lacee 139947 2009. január 18. 10:45
Válasz erre
Sziasztok,

Miután az úszó A320-ról megnéztem kb. 15 videót, én is kiszúrtam a Concorde-ot az uszályon.
Soha nem hallottam róla, hogy New Yorkban is látható egy példány, ezért kicsit utána is nyomoztam, 2003 novemberében úsztatták oda.
A Google Earth-ön a keresőbe "intrepid sea airspace" címszóra keresve gyönyörűen látszik!
+ egy link a megérkezésről:
english.peopledaily.com.cn/200311/26/eng20031126_129059.shtml

Üdv,
Lacee
Fóka 139946 2009. január 17. 19:48
Válasz erre
Kedves Newmann!

Pontosítanom kell: most, hogy megnéztem a matricalap maradékát, látnom kellett, hogy az én ívemen is önálló matricaelemek vannak, nem egybefüggő réteg. Valami más termékre emlékezhettem, amikor írtam.

A többi infó azért stimmel :-)

Fóka
Fóka 139945 2009. január 17. 19:41
Válasz erre
Szia Zoli!

Megnéztem, megvan a fehér Trident felirat :-) Sőt, az ablakok is, és 4 db piros keret, amik a törzs kivágható helyét jelölik ("Cut here in emergency"). Már félre is raktam neked.

Fókának a hitvesem nevezett el, immár 25 éve :-)

Telefonszámot megírtam.

Derűs napot,
Fóka/Attila
Fodi 139944 2009. január 17. 18:57
Válasz erre
Ronin 139943 2009. január 17. 18:37
Válasz erre
Üdv! Néztétek a Hudson folyón úszkáló Airbust?:)
www.youtube.com/watch
Fodi 139942 2009. január 17. 14:34
Válasz erre
Ez nagyon szep lesz, elismeresem a belefektetett munkaert.
KislõcsöS 139941 2009. január 17. 14:29
Válasz erre
HA-LEW Boeing 737-200C
HA-LEW Boeing 737-200C
boeing-737-200C
boeing-737-200C
pict_015_m
pict_015_m
a HA-LEW előző  F-GIXA lajstrom jellel
a HA-LEW előző F-GIXA lajstrom jellel
halew
halew
DSCF9943
DSCF9943
DSCF9952
DSCF9952
DSCF9950
DSCF9950
DSCF9958
DSCF9958
DSCF9961
DSCF9961
DSCF9967-1
DSCF9967-1
cargo door
cargo door
DSCF9969
DSCF9969

Szia Attila! (olyan furi nekem ez a Fóka)

Nagyon szép a Trident.Nekem is van még egy dobozban és én is ezzel a festéssel szeretném megcsinálni.Nem maradt véletlen a matrica lapon fehér trident felirat,mert arra vevő lennék, a többit ki tudom nyomtatni.
Én most többek közt az egyetlen teherszállító 737-est csinálom,ja persze akkor már kinyitva.Így a belső terét teljesen ki kell dolgozni.Ezen kívül kicseréltem a pilótafülke ablakait a Skylinebol maradtakra és a főfutóaknát is sztirollapból farigcsálom.Asszem elleszek vele egy darabig.
Lenne számodra eladó Bristol Brittania 318-asom.Matrica még nincs hozzá ,de CSA és BOAC lesz hozzá,de erről majd késöbb irok most a 737-200C projekt fut :D
Ird majd meg léccci a telefonszámod mert nem tudom az újat.

Jó munkát :ZOLI
kislocsos@citromail.hu
Newman 139940 2009. január 16. 09:16
Válasz erre
Szia Fóka!
Köszönöm az információt, sokat segítettél! A Trident klassz lett!
Üdv.:
Péter
Fóka 139939 2009. január 16. 09:15
Válasz erre
Pontosítás: ami az egybefüggő matricafelületet illeti, valószínűleg az újabb Twosix termékekre már nem illik, rémlik, hogy valami küföldi makettező oldalon azt olvastam, hogy már áttértek a pontos körvonalú matricaelemek gyártására.

Fóka
Fóka 139938 2009. január 16. 08:59
Válasz erre
A matricalap
A matricalap
A kész makett
A kész makett

Kedves Newman!

Én használtam. Egy régi BEA festésű Airfix Trident elsárgult gyári matricalapja helyett szereztem be, és többé-kevésbé meg voltam vele elégedve. A nyomtatás csodaszép, élesek a vonalak, a hajszálvékony utas- és csomagtérajtó-keretek pedig egyenesen lenyűgözőek. A minták is pontosak, még az apró, pár tizedmilliméteres betűk is olvashatók. A matricalap kezelhetőségét azonban nehezíti, hogy az egész ív egy nagy, egybefüggő matricafelületet alkot, ezért minden egyes elemet pontosan körül kell vágni, ami pl. az ajtók melletti alig kb. 0,5 mm magas BEA feliratok esetében kissé macerás, nem beszélve az ilyen picike papírdarab áztatásáról és felhelyezéséről... A matrica anyaga rendben van, egészen vékony, de nem nyúlik. Talán egy parányit merev is, ami azt jelenti, hogy matricaalapozó nélkül nem simul rá eléggé a felületi egyenetlenségekre (pl. szegecsek, panelvonalak). Én először a szárnyak lajstromjeleit raktam fel, ott figyelhető meg parányi "ezüstösödés" a panelvonalak mellett. A fehér felületeknél azonban ez a jelenség szinte észrevehetetlen. Ha módomban állna újracsinálni, akkor az azért biztosan bevetnék valami matricaalapozót.

Összességében mindenképpen ajánlható a termék.

Megjegyzés: az ablakcsíkokat nem használtam fel (az ilyesmit fújni szoktam), így azt nemtom, mennyire jól simulna fel a matrica az olyan domború felületre, mint pl. az orrkúp környéke.

www.lycoseshop.co.uk/epages/twosixdecals_co_uk.sf/en_GB/
KislõcsöS 139937 2009. január 16. 00:04
Válasz erre
1515-bac 1-11 conversion
1515-bac 1-11 conversion
1515-dc9 conversion
1515-dc9 conversion
1515-f27 conversion
1515-f27 conversion
1515-md11 conversion
1515-md11 conversion
1515-super trident 3b conversion
1515-super trident 3b conversion
1515-super vc10 conversion
1515-super vc10 conversion

Szia János!
Régebben én is így csináltam ahogy te leírod,csak a pille palack helyett sztirol csíkokkból.Persze mind a két módszer jó.Én azért tértem át erre mert ha előbb a törzs feleket rakod össze és utána illeszted össze a gyürüket akkor nagyon nehéz szépen be állítani ugy hogy a 360 fokbol semerre sem ferdüljön el akár csak egy fokot is.Inkább biztosra megyek :D
A www.airlinercafe.com oldalon(ami kifejezetten nekünk utasgépeseknek szól)
pont a napokban tett fel egy srác pár saját készítésű átalakitás rajzot.felteszem ide öket hátha valaki kedvet kap.
A rajzokat PRIDEbird készítette.

Kislőcsös
Newman 139936 2009. január 15. 23:05
Válasz erre
Urak!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Használt-e már valaki Twosix Decal gyártmányú matricát? Milyen minőségűek, mennyire lehet velük dolgozni?
Köszönöm!
Péter
János 139935 2009. január 11. 16:49
Válasz erre
Szia KislöcsőS!
Én előbb a törzsfeleket ragasztom össze, az ablakok vonalában bejelölöm a vágások
helyeit, egy szigetelőszalag-gyűrű mentén bekarcolom a vonalat aztán lombfűrésszel körbevágom. Utána üdítősflakon (vastag falú, visszaváltható) oldalából szabok le kb. 2-2,5 cm széles, íves csíkot és ebből ragasztok egy-egy kb 1 cm-re kiálló gyűrűt a
törzs-középrész két végébe (az ablaksorokat csak ezután ragasztom le belülről, a farok
és orr részben meghagyva az 1 centis sima feluletet a törzs belsejében a gyűrűnek) és
csak ősszetolom a a középrészt a levágott és lerövidített orr-, aztán meg a hátsó résszel. A gyűrű felülete bőséges ragasztási felületet ad, lassan száradó ragasztóval
bekenve a beállításokra is marad bőven idő. Ha az elején a fűrészelésnél nem hibázott az ember, akkor a törzs nem lesz ferde (ha mégis, akkor egy kockás lap fölött jól beállítható és tömítve helyrehozható) a három törzsdarab egymástól való
elcsavarodása pedig a törzsfelek ragasztási vonalának összeillesztésével elkerülhető.
A Te módszered teljesen korrekt, mindenkinek ajánlható, az pedig, hogy feltetted ide
a Drawdecal rajzsorozatot az az önzetlen segítőkészségedet bizonyítja, biztos kedvet
és bátorságot adtál sok embernek ahoz, hogy bármelyik 737 NG változat elkészítésébe
belevágjon. A kritikus átalakítási lépéseket kitűnően és érthetően bemutatő fotósoro-
zathoz külön gratulálok, a világ bármelyik menő makettújságjában is megállná a he-
lyét! Üdv: János
U.i.: A wingletek tényleg alakhibásak, de ha nincs kéznél Skyline pótalkatrész, kis
karcsúsítással nem feltűnőek.
HADvezér 139934 2009. január 11. 15:37
Válasz erre
Köszönöm a hozzászólásokat, február elejére várható a matrica :)

üdv: HADvezér
KislõcsöS 139933 2009. január 11. 12:07
Válasz erre
DSCF9856
DSCF9856
DSCF9859
DSCF9859
DSCF9860
DSCF9860
DSCF9862
DSCF9862
DSCF9863
DSCF9863
DSCF9864
DSCF9864
DSCF9919
DSCF9919
DSCF9865
DSCF9865
DSCF9934
DSCF9934
DSCF9935
DSCF9935
DSCF9937
DSCF9937
DSCF9936
DSCF9936
DSCF9872
DSCF9872
DSCF9891
DSCF9891

Sziasztok!
Csak annyit tennék hozzá János hozzászólásához hogy a revell féle winglettek kis átalakításra szorulnak.A legjobb ha van egy skyline 737 készletből megmaradt winglett,én ezeket raktam fel.A 700-as törzs átalakításról pedíg csak annyit hogy előbb az egyik oldalt ratjuk össze teljesen egy sík lapon (legjobb az üveglap),majd ha megszáradt a ragasztó előbb aszárnyrész illeszük össze és csat utána farkát és az orrát.Igy elkerülhető hogy ferde legyen a törzs.Én ki szoktam belül önteni műgyantával a törzset,hogy ne csak a ragasztás tartsa össze,de előtte leragasztom az illesztéseket és mindent ahol kifolyhat a gyanta,aluszalaggal.Ezután alig kell tömíteni kívülröl.

Jó munkát mindenkinek!
Muzzy 139932 2009. január 11. 09:14
Válasz erre
Gerasimenko!
Nem, makettek terén nem polgári vonalon utazom.
Mindenképpen ajánlom a Ferihegyi skanzent megnézésre, ha jól emlékszem még a régi festéssel van kint egy 154-es (de lehet, hogy az 134-es?)
Sok sikert hozzá!
Muzzy
János 139931 2009. január 11. 00:17
Válasz erre
Bocs! Az lemaradt, hogy a HA-LKM 05 és az OM-NGM fotón jól ellenőrizhető az ablak-
kiosztás mindkét oldalon (nem egyforma!), ez segít az ablaksor-matrica helyes fel-
rakásában és a pilótafülke ablakai feletti két kis ablakot ne feletse el senki el-
tömíteni és lefesteni, mert ezen a 2007-es gyártású gépen már elhagyták ezeket.
Üdv: János
János 139930 2009. január 11. 00:01
Válasz erre
HA-LKM      02
HA-LKM 02
HA-LKM       01
HA-LKM 01
HA-LKM      03
HA-LKM 03
HA-LKM      04
HA-LKM 04
HA-LKM     05
HA-LKM 05
HA-LKM      06
HA-LKM 06
HA-LKM      07
HA-LKM 07
OM-NGM
OM-NGM

Szia Hadvezér!
Tapasztalatból megerősíthetlek: a Boeing 737-700-ast a Revell újabb 737-800 készle-
teiből lehet megépíteni (a régi Hapag Lloyd és KLM kitek nem jók, mert nem adják a
wingleteket, az Air Berlin vagy a Ryanair doboz kell hozzá). Az átalakítás könnyű,
a nemrég (dec. 28.-án) a Drawdecal-ról mentett Banyai-Rippl féle rajzok tökéletesek, mert nem az eredeti gép, hanem a revell makett alapján készültek, ezért felesleges centiket és millimétereket számolgatni, az ablaksor pontosan megadja a törzsrövidí-
tésnél a vágási vonalak helyét. Gyönyörű 600-as és 900-as is készíthető így!

A kérdésedre válaszolva: Már nincs magyar lajstromú 737-700 a SkyEurope flottában, az egyetlen ilyen valóban a HA-LKM volt (Boeing 737-76N/W, gy.sz.: 34758/2266) 2007.
május 21.-től 2007.október 31.-ig, ekkor szlovák lajstromba került és lett OM-NGM.
Megpróbálok feltenni pár képet róla. Üdv: János
Gerasimenko 139929 2009. január 9. 23:10
Válasz erre
Régi Malévest.
Van már pár fotóm a festésről csak nem részletfotók!
De itt nem is nagyon vannak részletek.. :-)
Építettél már ilyet?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.