<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Fóka | Adatlap | 140098 | 2009. március 3. 08:55 | ![]() | |
Cébés | Adatlap | 140097 | 2009. március 2. 20:46 | ![]() | |
Szia Fóka! Gratula az újabb elkészült géphez! Bár én is így ontanám az elkészült maketteket. Ha akarsz 1/125-ös utasgépet akkor beszállhatsz egy rendelésbe. A Heller 1/125-ös Airbus A380-asát készülök megvenni (rendelni). A sima gyári festésű,potom 20 euró most,akcióban. Cébés | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140096 | 2009. március 2. 14:59 | ![]() | |
Te viszont elévülhetetlen érdemeket szereztél nálam a Tu-134 kabinablak festés titkaiért. :))) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140095 | 2009. március 2. 14:58 | ![]() | |
A Sunflower Li-2-es mellé kell építenem egy másikat is, mert már régi Malév színekben repül a kicsike. :) Szerencsére van hozzá alapanyag. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140094 | 2009. március 2. 14:28 | ![]() | |
Köszönöm! Nagyon örültem a találkozásnak, rengeteg szépet láttam nálad. Azok az 1:48-as kabinbelsők egyszerűen fantasztikusak :-) Nem beszélve a Me-109-es motorjáról. És az a Sunflower Li-2... Persze egy ilyen látogatásnak tapasztalatszerzési vonzata is van: a matricagyártás gondolata azóta is bennem motoszkál, nagyon látványosak voltak a házi gyártmányaid. Hazafele pedig be is mentem a Tecsóba, hogy vásároljak valami 1:125-ös Heller utasszállítót (egy darab sem volt...), valamint elhatároztam, hogy valahogy újrapingálom az Airfix-féle Lufthansa B-727-esemet, mert amióta láttam nálad rendesen kidolgozva, az enyém a borzasztóan vastagra sikeredett csíkjával egyre jobban zavar :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140093 | 2009. március 2. 13:23 | ![]() | |
Nagyon fájnos lett! Örülök, hogy jó helyre került a matrica. :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 140092 | 2009. március 2. 10:49 | ![]() | |
Már készen is vagyok újabb gyönyörű retró makettemmel, a HADvezértől csütörtökön szerzett Tu-134-essel, rajta Tibcsi matricájával (tökéletesen használható volt), amit tegnap vettem át :-) 4 átdolgozott nap (illetve inkább éjszaka...) alatt készült el, a szükséges technológiai lépések teljeskörű betartásával. Ez persze nem érdem, csakhát ezek az NDK készletek nemigen tudnak nálam sokáig dobozban maradni, és most szabadidőm is volt rá :-) | |||||
Gyula | Adatlap | 140091 | 2009. március 1. 15:41 | ![]() | |
Szia Zoli! Ok a matrica. Jelentkezni fogok. Üdv Gyula | |||||
Zozó | Adatlap | 140090 | 2009. február 28. 19:02 | ![]() | |
Gyula | Adatlap | 140089 | 2009. február 28. 16:23 | ![]() | |
Kedves Zoli! Az FCM DC-10 Skyjet matrica érdekelne. Tudnál esetleg róla egy képet feltenni, vagy mail-ben átküldeni a gyula.wittmann@freemail.hu-ra. Köszönettel: Gyula | |||||
Gyula | Adatlap | 140088 | 2009. február 28. 15:39 | ![]() | |
Jól néz ki a kicsike. Tedd majd fel ha kész lesz. Nálam most egy 707-es készülget, már ha időm engedi :( | |||||
Zozó | Adatlap | 140087 | 2009. február 28. 15:10 | ![]() | |
Néhány eladó "airliners" matrica: 1/200 Skyline Boeing 737 300 Thrifty Car Rental 1800- 737 300 Western Pacific Security Service 1800- 737 400 City Bird 1800- Airbus 340 200 Sabena 1500- FCM B767-300 Varig,A320 TAM,A320 British ,Whale Raider,Catham Historic Dockyard, A321 TransAsia Airways 2500- Flightpath Boeing 727 200 Wing and Tailplane Center Section 600- 737 200 Wing and Tailplane Center Section 600- 737 300 Wing and Tailplane Center Section 600- Jet Decal Boeing 737 200 Casino Express King 1800- 737 200 Hertz 1800- 737 200 Ryanair X-Mas 1800- 747 200 Cathay Pacific 2500- Liveres Unlimited Boeing 737 400 British Blue Poole 1800- Airbus A320 United Airlines 1800- 1/144 Brasil Decal Boeing 737 800 Virgin Blue/Britannia/Lauda BD144-38 4000- Airbus A330 Delsey 2000- Skyline Boeing 737 300 Western Pacific Broadmoor 2000- 737 400 City Bird 2000- Flightpath Boeing 757 200 British Old colour 1500- DC-9 Columbia 1500- Liveres Unlimited Airbus A320 Lacsa 1500- A319/320/321 Data sheet 2000- AHS Boeing 767 300 Windows 1000- Airbus A330 Windows 800- VC-10/SWC-10 Windows 1200- Aviagraphics 737 Detail Decal 2000- Scaleliners Boeing 727 200 Wing and Tailplane Center Section 600- DC-9 Wing and Tailplane Center Section 600- Airway Graphics Boeing 737 300 Wing and Tailplane Center Section 600- FCM Boeing 747 200 British Chelsea Rose,DC-10 Skyjet,... 2500- 737 400 British Crossing Borders,... 1500- 737 200 British Olimpic, F-100 TAM... 2500- Welsh Models Comet 3B British European 1500- A320 Airtours/AirWorld 1500- Üdv Zoli zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu 30-525-9596 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140086 | 2009. február 28. 10:07 | ![]() | |
Eddig itt tartok a 727-essel. Már régóta áll a project, mindig akad más makett. :)) | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140085 | 2009. február 27. 14:38 | ![]() | |
Gyula | Adatlap | 140084 | 2009. február 27. 14:28 | ![]() | |
Nincs gond. Airfix-ből is van egy. Én a Pan Am-re fogok gyúrni | |||||
Fóka | Adatlap | 140083 | 2009. február 27. 12:08 | ![]() | |
Szia Cébés! Nahát, az a vaterás Il-18-as igazi ritkaság. Az ezüst előfestést csak a hatvanas évek közepéig csinálták. Rá'dásul úgy emlékszem, ennek az Il-18-as sorozatnak még mozgatható volt a főfutó-zsámolya, bár jóval bumfordibb volt, mint a későbbi gyártások esetében. És a dobozban még ott van a kisebb doboz, hogy ne csússzanak össze az alkatrészek. A matrica pedig még a korai, újonnan is sárgás lakkal készült holmi. Az én legelső "nagy" makettem egy ilyen példány volt, ugyanezzel a dobozzal, de már az újabb szériából. 1968-ban, négyévesen kaptam, a Hobby boltban 33 Ft-ért mérték :-) A papám rakta össze, de nem tudta, mit kell a matricával csinálni, ezért gondosan körbevágta és Technokollal a hordozó papírral együtt ragasztgatta rá őket a makettre :-) Persze én rettenetesen örültem neki, akkor alapozódott meg az utasszállító makettek iránti, azóta is olthatatlannak bizonyult szenvedélyem. | |||||
Cébés | Adatlap | 140082 | 2009. február 27. 11:23 | ![]() | |
Szia Fóka! Gratulálok! Ez gyorsan ment!:)És szép is! Vaterán van egy NDK IL-18 ha valakit érdekel. 8000Ft-on áll éppen. tomcat! Ez nem az a fórum! Cébés | |||||
tomcat | Adatlap | 140081 | 2009. február 27. 09:58 | ![]() | |
Gyurcsány takarodj | |||||
tomcat | Adatlap | 140080 | 2009. február 27. 09:58 | ![]() | |
anyátok | |||||
tomcat | Adatlap | 140079 | 2009. február 27. 09:58 | ![]() | |
asdfasdfsd | |||||
Fóka | Adatlap | 140078 | 2009. február 27. 08:30 | ![]() | |
Oooops... Most fedeztem fel, hogy az alábbi honlapon az Il-18-asom még egy korábbi állapotában látható, hibás festéssel (a csikok alatt egy fehér sáv is látható). Ezt azóta korrigáltam, Íme... | |||||
Fóka | Adatlap | 140077 | 2009. február 27. 08:26 | ![]() | |
Hajaj :-) Ismeritek ezt a linket? www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/index.html Szerintem itt található a legteljesebb anyag az NDK makettekról. Középtájt az én Malév Il-18-asom is látható benne :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140076 | 2009. február 27. 08:24 | ![]() | |
A KVZ név alatt persze a Veb Plasticart-ot, a legendás "NDK makettek" gyártójára gondoltam. Ez volt az eredeti elnevezése (Kunstoff Verarbeitung Zschopau). | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140075 | 2009. február 27. 08:21 | ![]() | |
Bocs, akkor benéztem. :) Mindenesetre az Airfix is adja ezt a festést és én is ezt építem. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140074 | 2009. február 27. 08:21 | ![]() | |
A régi szép idők. :) | |||||
Gyula | Adatlap | 140073 | 2009. február 27. 08:19 | ![]() | |
Szia! Nem ez egy 1000 éves Revell makett.:) Az Airfix 200-as verzió, ez a rövidebb 727-100. | |||||
Fóka | Adatlap | 140072 | 2009. február 27. 08:17 | ![]() | |
Ha már tobzódunk a 727-esekben, hadd álljon itt a Revell 1:144-es és a KVZ 1:100-as terméke is, utóbbi mindjárt két példányban. A Malév balatonlellei üdülőjében készültek - jól elvoltam, amíg a család a Balatonban pancsolgatott :-) A Varig matrica Brasil Decals gyártmány, fantasztikus minőség. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140071 | 2009. február 27. 05:51 | ![]() | |
Ez az Airfix, ugye? Egy ilyen is készül nálam. :) | |||||
Gyula | Adatlap | 140070 | 2009. február 27. 00:00 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 140069 | 2009. február 26. 16:11 | ![]() | |
A méretaránnyal nem lenne problémám, mert lenne mellé egy Concorde és egy 747-es is. :) Ha legközelebb látok, akkor lecsapok egyre. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140068 | 2009. február 26. 15:01 | ![]() | |
Egy apró pontatlanságot megfigyeltem a maketten: a törzs orr-része közelében kicsit hirtelen keskenyedik, ezért a fehér és ezüst festés valójában egyenes határa az ajtó és a pilótafülke ablaka közti szekcióban fölülről nézve kicsit megtörni látszik (amint az a 2. makett-képen látható). De ezt persze csak utólag vettem észre :-/ | |||||
Fóka | Adatlap | 140067 | 2009. február 26. 14:58 | ![]() | |
Tibcsi, Igen, a Heller féle 1:125-ös 727-es makett. Nem rossz darab, bár a méretaránya meglehetősen ritka. A szegecsek és panelvonalak kicsit túlhangsúlyozottak rajta, kicsit csiszolgatni kell. A matrica elsőrangú. Kedvcsinálónak ld. a képeket :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140066 | 2009. február 26. 14:52 | ![]() | |
Fóka, Ez a Heller 727-ese? Már többször szemeztem vele a gazdaságosban, de nem mertem megvenni. | |||||
Fóka | Adatlap | 140065 | 2009. február 26. 14:39 | ![]() | |
Fóka | Adatlap | 140064 | 2009. február 26. 14:36 | ![]() | |
Szia Zoli! Szerintem rendben lesz a cucc, ezek az NDK matricák relatíve eléggé vastagok, évtizedeket is kibírnak :-) Ami a Titanic-ot illeti, hát ez mutatja, mennyire univerzális vagyok :-) Nem akármilyen kihívás volt megcsinálni, nagyságrendekkel több idő és küszködés ment rá, mint a repülőgépekre... | |||||
HADvezér | Adatlap | 140063 | 2009. február 26. 13:47 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 140062 | 2009. február 26. 13:07 | ![]() | |
Fóka! A régi matricát át kell kenni a microscale folyékony matricájával és utána már kezelhető lesz, nem fog szakadni! (Mit keres a TU3-as gyűjtemény mögött az a locspocs? :):):) Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140061 | 2009. február 26. 11:13 | ![]() | |
Megbeszélhetjük, de a matrica minőségéért nem tudok garanciát vállalni... öreg már szegény, mint az országút... | |||||
Fóka | Adatlap | 140060 | 2009. február 26. 10:49 | ![]() | |
...persze a másik jobb oldalról :-) Még mindig keverem... | |||||
Fóka | Adatlap | 140059 | 2009. február 26. 10:41 | ![]() | |
Hűűű... Az Aeroflot matrica nem eladó? Bocs a keselyű-szerű rácsapásért, 5 meglévő Tu-134-esem mellé régóta szeretném megépíteni az eredeti Aeroflot matricásat (nosztalgia...). A képen a TU3 flottám látható (természetesen Malév is van köztük). A jobbról második példány az eredeti Aeroflotból készült, de a felső vékony kék csíkot pirosra cseréltem, amilyen a valóságban volt. Megcsinálnám azonban a gyári matricás verziót is. Hali, Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140058 | 2009. február 26. 10:09 | ![]() | |
Farkaskoma | Adatlap | 140057 | 2009. február 23. 13:57 | ![]() | |
milyen géphez kell? | |||||
Lapi | Adatlap | 140055 | 2009. február 22. 23:22 | ![]() | |
Szia KisLőcsös ! szerdától üres a naptáram :( mikor vagy fogadóképes ? | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140054 | 2009. február 22. 20:05 | ![]() | |
Schultz | Adatlap | 140053 | 2009. február 22. 09:59 | ![]() | |
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni? Festés után felvittem egy másik cégtől vásárolt matricát a törzsre, ami kényes, mert a törzs teljes szélességére ül rá, és ahogy kezdett száradni, opálos lett,mintha felpárásodott volna. Természetesen normálisan kisimítottam felhelyezés után, de baromi idegesítő az egyébként nagyon szép festésen a matrica. Amúgy a cég jó nevű, a matrica sem régi és a felület is rendesen meg volt pucolva matricázás előtt. Köszi | |||||
Fuentes | Adatlap | 140052 | 2009. február 19. 23:25 | ![]() | |
Köszi! De valamit biztos rosszul csináltam ,mert az eduard honlapján nem láttam ilyet! | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140050 | 2009. február 19. 18:56 | ![]() | |
Farkaskoma | Adatlap | 140049 | 2009. február 19. 16:22 | ![]() | |
Ha nagyon nem megy, akkor eduard.com, és rendelj hozzá maszkolót, az plottergéppel ki van szépen vágva, csak ragaszgatni kell a helyére. (öntapadós :) ) A másik módszer: tamya maszkoló szalag. Barkácsboltban szike vásárlás (nem tapétázó kés, hanem olyan tokányos szike amibe különböző alakú pengéket lehet befogni) Felragasztod a maszkoló szalagot a plexire (minden irányban túlógatva a kitakarandó felületen), rányomkodod/simogatod. mivel ezután nagyon jól látszik a keretek széle, szike hegyét ( hegyes élű penge értelemszerűen) a peremhez illeszted, és nem nyomva, de határozottan tartva végighúzod, mint a szamárvezető mellett. Mivel a szike nagyon éles, a papírt (maszkolót) így sebészi pontosággal elvágja, de mivel nem nyomod a szikét így a plexit nem, vagy olyan csekély mértékben karcolod, amit nem lehet észrevenni. Fontos hogy azt a szikét másra ne használd, illetve 10-15 vágás után pengecsere, mert elkezdi szaggatni a vágás szélét a tompuló penge. A használt penge más célra még tökéletes, nem kell eldobni. | |||||
Fuentes | Adatlap | 140048 | 2009. február 19. 11:12 | ![]() | |
Sziasztok! Van valami trükk a pilótakabin plexijének maszkolására? Nem nagyon csináltam még ilyet.. Már két napja vágdosom a maszkolószalagot.. Már kitakartam az ablakokat ,de nem merem lefesteni. Látszik ,hogy nem lesz szimetrikus.. és a sok vágás miatt az élek sem párhuzamosak.. -Nagy a plexi. Olyan amiben a kabin teteje is benne van.. Lehet ,hogy egyenként kellene festenem minden osztást? | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140047 | 2009. február 18. 14:37 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna segíteni valaki abban, hogy az FS16492 Light grey és az FS16250 Dark grey színeknek mi a RAL megfelelője? Köszönöm. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Szia Cébés!
Azért a tömeggyártásnak is van hátránya, a hely... illetve annak hiánya. Bár van egy felfedezésem, évtizedek tapasztalatán alapul, akár természettudományos alaptétel is lehetne. Így szól: nincs olyan szoba, vagy polc, ahol még egy makett ne férne el. Ebből következik egy bizonyításra váró sejtés is: minden polc makett-befogadó képessége tart a végtelenhez :-)
Gyönyörű makett látható a képeiden - saját?
Ami az A380-as vásárlást illeti, azt hiszem, ezt most kihagynám. Én leginkább a régi típusokat kedvelem (60-as és 70-es évek). Az A380-as nekem 1:144-ben van meg, mégpedig a Revell első kiadása, amin még a hagyományos Airbus gyári festés látható, amivel a valóságban sohasem repült. Amint a képek mutatják, a szárny festése még egy megvalósítandó projekt lesz, ha elszánom magam. A gyári színeket nem fogom átfesteni, szerintem ez olyan ipartörténeti érdekesség, mint pl. egy bélyeg tévnyomat.
A Vatera Il-18-as árverését az utolsó pillanatig licitre készen vártam, de aztán elbizonytalanodtam... Egy olyan régi készletet már vétek lenne összerakni, az úgy érték, ahogy van, dobozban. Ezért most más örül neki (meg a feleségem, hogy megmaradt a pénz).
Mikor jársz Pestlőrinc környékén?