<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 140108 | 2009. március 5. 13:26 | ||
Tibcsi | Adatlap | 140107 | 2009. március 5. 11:23 | ||
Én ilyen tégelyekkel nem is találkoztam. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140106 | 2009. március 5. 11:04 | ||
A két kis tégely egyik mellékelt képen sem látszik, íme egy olyan, amin igen. | |||||
Fóka | Adatlap | 140105 | 2009. március 5. 11:01 | ||
+++ Újabb NDK makett 1973-ból! +++ Most érkezett meg, eBay szerzemény :-) A Revell első A380-asához hasonlóan ez a makett is fikció, annak idején még úgy tervezték, hogy az Interflug is kap az új Tupoljevből, ezért a Veb Plasticart megelőlegezte a festésmintát a típusnak. Gyerekkoromban rettenetesen tetszett (most is), hatalmas dobozban hatalmas makett, impozáns készlet - és drága is volt. A 33 Ft-os Il-18-ashoz, a 36 Ft-os Tu-134-eshez és a kissé borsos árú 46 Ft-os Boeing 727-hez képest ezt aranyáron mérték: 78 Ft-ért! Figyelemre méltó a két kis üvegtégely - a később alumínium tubusban mellékelt ragasztó és ezüst festék helyett akkoriban még ilyenben adták őket. Nemegyszer ki is folytak a dobozban, összedzsuvázva a műanyagot és a matricát - kellemetlen perceket szerezve ezzel a dobozbontáskor... Az Interflug végül csak majd' 20 évvel később kapott 54-eseket, de már az "M" verzióból. Csak 1 évig használták őket, aztán megszűnt a cég, és a festése is egészen más volt, mint ahogyan azt a Plasticart tervezői elképzelték. Nekem azonban nosztalgikus emlék, és most -mivel az Aeroflot és a Malév már megvan- természetesen ezt a pompás piros madarat csinálom meg, harmincegynéhány év után ismét :-) Itt látható egy link az megvalósult IF TU5 képekhez: www.airliners.net/search/photo.search | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140104 | 2009. március 4. 07:44 | ||
Én 134-est fogok építeni nemsokára. A svanckérdés passz, én az ablaksort el fogom tömíteni a maketten, mert a bal oldalon nem passzolnak a matricához. Úgyhogy nekem nem lesz átlátszó a szürke. Mielőtt kivágod az ablakokat (a matricán) győződj meg róla, hogy passzol-e a makett ablakaihoz. Ha nem, akkor jobb az ablakokat "befalazni". | |||||
Fuentes | Adatlap | 140103 | 2009. március 3. 23:50 | ||
Sziasztok! Valaki épített már 154-est HAD-os matricákkal? /régi malévest/ Csak érdekelne pár dolog. A svancon a fehér folt a zászlóval jól takar vagy átlátszik a kék? A másik az ablaksor nagyon sötét szürke vagy átengedi a fényt? Mi lenne ,ha még a matricalapon kivágnám az ablakok belsejét? Vagy ez kivitelezhetetlen? Köszönöm. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140102 | 2009. március 3. 14:49 | ||
Fóka, Köszi a képeket. Engem főleg a lajstrom lepett meg. De az nagyon. :) | |||||
PETI | Adatlap | 140101 | 2009. március 3. 11:40 | ||
Fóka | Adatlap | 140100 | 2009. március 3. 11:30 | ||
Eredeti lajstromjele OK-KBK volt - és lett is, a Malév kaland után. | |||||
Fóka | Adatlap | 140099 | 2009. március 3. 11:19 | ||
Tibcsi! Az airliners.net-en leltem 2 képet a HA-LIA-ról, a Malév Il-62-eséről, amit a csehszolvákoktól 5 japán charterjárat erejéig lízingeltünk személyzettel együtt, egy oda-vissza átfestésért cserébe. Íme a linkek: www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-62M/1405466&tbl=photo_info&photo_nr=1&sok=WHERE__%28aircraft_generic_%3D_%27Ilyushin_Il-62%27%29_AND_%28airline_LIKE_%27Malev_-_Hungarian_Airlines%25%27_OR_airline_LIKE_%27Untitled_%28Malev_-_Hungarian_Airlines%29%25%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=&next_id=1405465 www.airliners.net/photo/Malev---Hungarian/Ilyushin-Il-62M/1405465&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=WHERE__%28aircraft_generic_%3D_%27Ilyushin_Il-62%27%29_AND_%28airline_LIKE_%27Malev_-_Hungarian_Airlines%25%27_OR_airline_LIKE_%27Untitled_%28Malev_-_Hungarian_Airlines%29%25%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1405466&next_id=NEXTID | |||||
Fóka | Adatlap | 140098 | 2009. március 3. 08:55 | ||
Szia Cébés! Azért a tömeggyártásnak is van hátránya, a hely... illetve annak hiánya. Bár van egy felfedezésem, évtizedek tapasztalatán alapul, akár természettudományos alaptétel is lehetne. Így szól: nincs olyan szoba, vagy polc, ahol még egy makett ne férne el. Ebből következik egy bizonyításra váró sejtés is: minden polc makett-befogadó képessége tart a végtelenhez :-) Gyönyörű makett látható a képeiden - saját? Ami az A380-as vásárlást illeti, azt hiszem, ezt most kihagynám. Én leginkább a régi típusokat kedvelem (60-as és 70-es évek). Az A380-as nekem 1:144-ben van meg, mégpedig a Revell első kiadása, amin még a hagyományos Airbus gyári festés látható, amivel a valóságban sohasem repült. Amint a képek mutatják, a szárny festése még egy megvalósítandó projekt lesz, ha elszánom magam. A gyári színeket nem fogom átfesteni, szerintem ez olyan ipartörténeti érdekesség, mint pl. egy bélyeg tévnyomat. A Vatera Il-18-as árverését az utolsó pillanatig licitre készen vártam, de aztán elbizonytalanodtam... Egy olyan régi készletet már vétek lenne összerakni, az úgy érték, ahogy van, dobozban. Ezért most más örül neki (meg a feleségem, hogy megmaradt a pénz). Mikor jársz Pestlőrinc környékén? | |||||
Cébés | Adatlap | 140097 | 2009. március 2. 20:46 | ||
Szia Fóka! Gratula az újabb elkészült géphez! Bár én is így ontanám az elkészült maketteket. Ha akarsz 1/125-ös utasgépet akkor beszállhatsz egy rendelésbe. A Heller 1/125-ös Airbus A380-asát készülök megvenni (rendelni). A sima gyári festésű,potom 20 euró most,akcióban. Cébés | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140096 | 2009. március 2. 14:59 | ||
Te viszont elévülhetetlen érdemeket szereztél nálam a Tu-134 kabinablak festés titkaiért. :))) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140095 | 2009. március 2. 14:58 | ||
A Sunflower Li-2-es mellé kell építenem egy másikat is, mert már régi Malév színekben repül a kicsike. :) Szerencsére van hozzá alapanyag. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140094 | 2009. március 2. 14:28 | ||
Köszönöm! Nagyon örültem a találkozásnak, rengeteg szépet láttam nálad. Azok az 1:48-as kabinbelsők egyszerűen fantasztikusak :-) Nem beszélve a Me-109-es motorjáról. És az a Sunflower Li-2... Persze egy ilyen látogatásnak tapasztalatszerzési vonzata is van: a matricagyártás gondolata azóta is bennem motoszkál, nagyon látványosak voltak a házi gyártmányaid. Hazafele pedig be is mentem a Tecsóba, hogy vásároljak valami 1:125-ös Heller utasszállítót (egy darab sem volt...), valamint elhatároztam, hogy valahogy újrapingálom az Airfix-féle Lufthansa B-727-esemet, mert amióta láttam nálad rendesen kidolgozva, az enyém a borzasztóan vastagra sikeredett csíkjával egyre jobban zavar :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140093 | 2009. március 2. 13:23 | ||
Nagyon fájnos lett! Örülök, hogy jó helyre került a matrica. :)) | |||||
Fóka | Adatlap | 140092 | 2009. március 2. 10:49 | ||
Már készen is vagyok újabb gyönyörű retró makettemmel, a HADvezértől csütörtökön szerzett Tu-134-essel, rajta Tibcsi matricájával (tökéletesen használható volt), amit tegnap vettem át :-) 4 átdolgozott nap (illetve inkább éjszaka...) alatt készült el, a szükséges technológiai lépések teljeskörű betartásával. Ez persze nem érdem, csakhát ezek az NDK készletek nemigen tudnak nálam sokáig dobozban maradni, és most szabadidőm is volt rá :-) | |||||
Gyula | Adatlap | 140091 | 2009. március 1. 15:41 | ||
Szia Zoli! Ok a matrica. Jelentkezni fogok. Üdv Gyula | |||||
Zozó | Adatlap | 140090 | 2009. február 28. 19:02 | ||
Gyula | Adatlap | 140089 | 2009. február 28. 16:23 | ||
Kedves Zoli! Az FCM DC-10 Skyjet matrica érdekelne. Tudnál esetleg róla egy képet feltenni, vagy mail-ben átküldeni a gyula.wittmann@freemail.hu-ra. Köszönettel: Gyula | |||||
Gyula | Adatlap | 140088 | 2009. február 28. 15:39 | ||
Jól néz ki a kicsike. Tedd majd fel ha kész lesz. Nálam most egy 707-es készülget, már ha időm engedi :( | |||||
Zozó | Adatlap | 140087 | 2009. február 28. 15:10 | ||
Néhány eladó "airliners" matrica: 1/200 Skyline Boeing 737 300 Thrifty Car Rental 1800- 737 300 Western Pacific Security Service 1800- 737 400 City Bird 1800- Airbus 340 200 Sabena 1500- FCM B767-300 Varig,A320 TAM,A320 British ,Whale Raider,Catham Historic Dockyard, A321 TransAsia Airways 2500- Flightpath Boeing 727 200 Wing and Tailplane Center Section 600- 737 200 Wing and Tailplane Center Section 600- 737 300 Wing and Tailplane Center Section 600- Jet Decal Boeing 737 200 Casino Express King 1800- 737 200 Hertz 1800- 737 200 Ryanair X-Mas 1800- 747 200 Cathay Pacific 2500- Liveres Unlimited Boeing 737 400 British Blue Poole 1800- Airbus A320 United Airlines 1800- 1/144 Brasil Decal Boeing 737 800 Virgin Blue/Britannia/Lauda BD144-38 4000- Airbus A330 Delsey 2000- Skyline Boeing 737 300 Western Pacific Broadmoor 2000- 737 400 City Bird 2000- Flightpath Boeing 757 200 British Old colour 1500- DC-9 Columbia 1500- Liveres Unlimited Airbus A320 Lacsa 1500- A319/320/321 Data sheet 2000- AHS Boeing 767 300 Windows 1000- Airbus A330 Windows 800- VC-10/SWC-10 Windows 1200- Aviagraphics 737 Detail Decal 2000- Scaleliners Boeing 727 200 Wing and Tailplane Center Section 600- DC-9 Wing and Tailplane Center Section 600- Airway Graphics Boeing 737 300 Wing and Tailplane Center Section 600- FCM Boeing 747 200 British Chelsea Rose,DC-10 Skyjet,... 2500- 737 400 British Crossing Borders,... 1500- 737 200 British Olimpic, F-100 TAM... 2500- Welsh Models Comet 3B British European 1500- A320 Airtours/AirWorld 1500- Üdv Zoli zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu 30-525-9596 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140086 | 2009. február 28. 10:07 | ||
Eddig itt tartok a 727-essel. Már régóta áll a project, mindig akad más makett. :)) | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140085 | 2009. február 27. 14:38 | ||
Gyula | Adatlap | 140084 | 2009. február 27. 14:28 | ||
Nincs gond. Airfix-ből is van egy. Én a Pan Am-re fogok gyúrni | |||||
Fóka | Adatlap | 140083 | 2009. február 27. 12:08 | ||
Szia Cébés! Nahát, az a vaterás Il-18-as igazi ritkaság. Az ezüst előfestést csak a hatvanas évek közepéig csinálták. Rá'dásul úgy emlékszem, ennek az Il-18-as sorozatnak még mozgatható volt a főfutó-zsámolya, bár jóval bumfordibb volt, mint a későbbi gyártások esetében. És a dobozban még ott van a kisebb doboz, hogy ne csússzanak össze az alkatrészek. A matrica pedig még a korai, újonnan is sárgás lakkal készült holmi. Az én legelső "nagy" makettem egy ilyen példány volt, ugyanezzel a dobozzal, de már az újabb szériából. 1968-ban, négyévesen kaptam, a Hobby boltban 33 Ft-ért mérték :-) A papám rakta össze, de nem tudta, mit kell a matricával csinálni, ezért gondosan körbevágta és Technokollal a hordozó papírral együtt ragasztgatta rá őket a makettre :-) Persze én rettenetesen örültem neki, akkor alapozódott meg az utasszállító makettek iránti, azóta is olthatatlannak bizonyult szenvedélyem. | |||||
Cébés | Adatlap | 140082 | 2009. február 27. 11:23 | ||
Szia Fóka! Gratulálok! Ez gyorsan ment!:)És szép is! Vaterán van egy NDK IL-18 ha valakit érdekel. 8000Ft-on áll éppen. tomcat! Ez nem az a fórum! Cébés | |||||
tomcat | Adatlap | 140081 | 2009. február 27. 09:58 | ||
Gyurcsány takarodj | |||||
tomcat | Adatlap | 140080 | 2009. február 27. 09:58 | ||
anyátok | |||||
tomcat | Adatlap | 140079 | 2009. február 27. 09:58 | ||
asdfasdfsd | |||||
Fóka | Adatlap | 140078 | 2009. február 27. 08:30 | ||
Oooops... Most fedeztem fel, hogy az alábbi honlapon az Il-18-asom még egy korábbi állapotában látható, hibás festéssel (a csikok alatt egy fehér sáv is látható). Ezt azóta korrigáltam, Íme... | |||||
Fóka | Adatlap | 140077 | 2009. február 27. 08:26 | ||
Hajaj :-) Ismeritek ezt a linket? www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/index.html Szerintem itt található a legteljesebb anyag az NDK makettekról. Középtájt az én Malév Il-18-asom is látható benne :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140076 | 2009. február 27. 08:24 | ||
A KVZ név alatt persze a Veb Plasticart-ot, a legendás "NDK makettek" gyártójára gondoltam. Ez volt az eredeti elnevezése (Kunstoff Verarbeitung Zschopau). | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140075 | 2009. február 27. 08:21 | ||
Bocs, akkor benéztem. :) Mindenesetre az Airfix is adja ezt a festést és én is ezt építem. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140074 | 2009. február 27. 08:21 | ||
A régi szép idők. :) | |||||
Gyula | Adatlap | 140073 | 2009. február 27. 08:19 | ||
Szia! Nem ez egy 1000 éves Revell makett.:) Az Airfix 200-as verzió, ez a rövidebb 727-100. | |||||
Fóka | Adatlap | 140072 | 2009. február 27. 08:17 | ||
Ha már tobzódunk a 727-esekben, hadd álljon itt a Revell 1:144-es és a KVZ 1:100-as terméke is, utóbbi mindjárt két példányban. A Malév balatonlellei üdülőjében készültek - jól elvoltam, amíg a család a Balatonban pancsolgatott :-) A Varig matrica Brasil Decals gyártmány, fantasztikus minőség. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140071 | 2009. február 27. 05:51 | ||
Ez az Airfix, ugye? Egy ilyen is készül nálam. :) | |||||
Gyula | Adatlap | 140070 | 2009. február 27. 00:00 | ||
Tibcsi | Adatlap | 140069 | 2009. február 26. 16:11 | ||
A méretaránnyal nem lenne problémám, mert lenne mellé egy Concorde és egy 747-es is. :) Ha legközelebb látok, akkor lecsapok egyre. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140068 | 2009. február 26. 15:01 | ||
Egy apró pontatlanságot megfigyeltem a maketten: a törzs orr-része közelében kicsit hirtelen keskenyedik, ezért a fehér és ezüst festés valójában egyenes határa az ajtó és a pilótafülke ablaka közti szekcióban fölülről nézve kicsit megtörni látszik (amint az a 2. makett-képen látható). De ezt persze csak utólag vettem észre :-/ | |||||
Fóka | Adatlap | 140067 | 2009. február 26. 14:58 | ||
Tibcsi, Igen, a Heller féle 1:125-ös 727-es makett. Nem rossz darab, bár a méretaránya meglehetősen ritka. A szegecsek és panelvonalak kicsit túlhangsúlyozottak rajta, kicsit csiszolgatni kell. A matrica elsőrangú. Kedvcsinálónak ld. a képeket :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140066 | 2009. február 26. 14:52 | ||
Fóka, Ez a Heller 727-ese? Már többször szemeztem vele a gazdaságosban, de nem mertem megvenni. | |||||
Fóka | Adatlap | 140065 | 2009. február 26. 14:39 | ||
Fóka | Adatlap | 140064 | 2009. február 26. 14:36 | ||
Szia Zoli! Szerintem rendben lesz a cucc, ezek az NDK matricák relatíve eléggé vastagok, évtizedeket is kibírnak :-) Ami a Titanic-ot illeti, hát ez mutatja, mennyire univerzális vagyok :-) Nem akármilyen kihívás volt megcsinálni, nagyságrendekkel több idő és küszködés ment rá, mint a repülőgépekre... | |||||
HADvezér | Adatlap | 140063 | 2009. február 26. 13:47 | ||
Muzzy | Adatlap | 140062 | 2009. február 26. 13:07 | ||
Fóka! A régi matricát át kell kenni a microscale folyékony matricájával és utána már kezelhető lesz, nem fog szakadni! (Mit keres a TU3-as gyűjtemény mögött az a locspocs? :):):) Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140061 | 2009. február 26. 11:13 | ||
Megbeszélhetjük, de a matrica minőségéért nem tudok garanciát vállalni... öreg már szegény, mint az országút... | |||||
Fóka | Adatlap | 140060 | 2009. február 26. 10:49 | ||
...persze a másik jobb oldalról :-) Még mindig keverem... | |||||
Fóka | Adatlap | 140059 | 2009. február 26. 10:41 | ||
Hűűű... Az Aeroflot matrica nem eladó? Bocs a keselyű-szerű rácsapásért, 5 meglévő Tu-134-esem mellé régóta szeretném megépíteni az eredeti Aeroflot matricásat (nosztalgia...). A képen a TU3 flottám látható (természetesen Malév is van köztük). A jobbról második példány az eredeti Aeroflotból készült, de a felső vékony kék csíkot pirosra cseréltem, amilyen a valóságban volt. Megcsinálnám azonban a gyári matricás verziót is. Hali, Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Hát igen, ezek jó régen készültek. Ha jól emlékszem, a hetvenes évek közepén tértek át az alumínium tubusra. A hatvanas években másfajta üvegtégelyeket gyártottak, azok keskenyebbek voltak ezeknél, amiket a Tu-154-es dobozában találtam. A képek időrendben vannak. Az utolsón a korai típusok (pl. Il-18, Tu-114, DC-8) készleteinek jellegzetes tartozéka, a gyurma és a celofánlap is látható.