<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
airchive | Adatlap | 140198 | 2009. március 28. 20:59 | ![]() | |
KislõcsöS | Adatlap | 140197 | 2009. március 28. 20:52 | ![]() | |
Köszönjük a sok értékes infót :D Akor ha jól értem az N107BV lett lecserélve a fötartó miatt az N108BV-re? | |||||
airchive | Adatlap | 140196 | 2009. március 28. 20:16 | ![]() | |
Akiket esetleg érdekel, néhány szösszenet a történelmi hűséghez: 1. Az ex Continental/Varig készletből a Buffalo-tól két B-707-es is volt Pesten, az N108BV és az N110BV. Van olyan képem, ahol a két gép egymás mellett áll. Egyébként valószínűleg gépcseréről volt csak szó, az egyik valamiért elment, és a másikkal pótolták. 2. A TNT-Malév vegyesvállalat volt, amelyben a Malév kisebbségi tulajdo- nos volt. A többségi egy ausztrál tulajdonú kiscsomag/gyorsposta/ integrátor jellegű intézmény volt, és már Budapesten is működött TNT néven. Ha jól emlékszem ez valamiféle Thomas National Transportnak volt a rövidítése. A TNT ekkorra már rendesen kiépítette európai csomag- küldő hálózatát és ehhez rendelt vagy húsz darab BAe-146QT (a QT egyébként a Quite Trader = csendes szállító rövidítése)típusú teherszállító repülőgépet. Ezekkel az éjszakai fuvarokat is le tudta gabalyítani, anélkül, hogy az őrületbe kergette volna a repülőterek környékén lakókat. Csak az ifjabbakkal közlöm, hogy ekkor álltunk a gengszterváltás előtt, és a TNT, meg a Malév sikeresen egymásra talált a közös vállalat létrehozásához. Az elképzelés az volt, hogy a TNT-Malév közösen üzemelteti a repülőgé- pet éjszakánként a TNT összeszedett holmijaival, a Malévtól bérbe vett pilótákkal és egyéb kiszolgálási szolgáltatásokkal, elfuvarozza Kölnbe, ahol a TNT európai átrakó központja volt és innen hajnalra haza- hozza a budapesti rendeltetésű cuccot. Ez a fele rendesen működött is a dolgonak, a gép általában Kölnbe repült esténként, de volt jó pár útja Lutonba is. Az ügy másik fele nem lett kerek. A közös vállalati szerző- dés értelmében ugyanis a terv részét képezte, hogy a nappal Ferihegyen ácsorgó repülőgépet viszont a Malév Cargo fogja bérelni a TNT-Malévtől saját árufuvarozásra. Ekkortájt már elfogyott a Malév utolsó Il-18-asa is, és elméletileg a BAe-146-os nagyszerűen megfelelt volna igényeinek. Elég kevés ilyen járat jött csak össze. Úgy hallottam annak idején, hogy előfordult egy nappali naposcsirke-fuvar során, hogy a púdernél is finomabb naposcsirke-por (lehet, hogy van ennek valami hivatalos neve is) mindent eltömített a repülőgépen amit csak lehetett. Hiába, a 146-os inkább hasonlított a schaffhauseni órákhoz, mint az Il-18-as. És megint csak egyébként: A BAe-146QT HA-TAB 1988. november 18-án este érkezett,néhány órával azelőtt, hogy (néhány órás késsel) megjött az első B-737-200-as, a HA-LEC is. Az egész 146-os TNT-flottában ez volt az egyetlen gép, amely erőteljesen (a farokfestéssel) utalt az üzemeltető légitársaságra. Az összes többinél a standard TNT-fes- tést alkalmazták és csak a gépek orrára nyaltak fel egy kisméretű légitársasági logót. Ez lett a HA-TAB sorsa is vagy két és fél évre rá, amikor modernizálták a TNT festését, és erre a gépre is csak egy kis- méretű - az 1988-as mintájú Malév emblémát kenték fel. És újabb egyébként: Nem akarok másnak a ..., így csak név nélkül jegyzem meg, hogy egyik makettező barátunk elég sokat hajtotta a típust capita- noként.Tudom, mert egyszer vele sikerült elhiénáznom magam Kölnbe. Lehet, hogy érez most némi késztetést egy-két emléke leírásához? | |||||
airchive | Adatlap | 140195 | 2009. március 28. 19:33 | ![]() | |
Szia Lapi! Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille | |||||
airchive | Adatlap | 140194 | 2009. március 28. 18:51 | ![]() | |
Szia Lapi! Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille | |||||
Szabi77 | Adatlap | 140193 | 2009. március 28. 18:04 | ![]() | |
Sziasztok! Lehet valakit itt érdekel,van két eladó origi makettem, meg egy újraépítésre váró 1/100-as Being-727-esem! A 727-es nincs festve ahogy néztem a ragasztás könnyen eelengedi a két szárny már csak bele van tűzve!Futóművei nincsenek meg! Ha valakit érdekel valami dobjon egy mailt! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140192 | 2009. március 28. 17:38 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Szerintem is az a festés lett volna a legszebb.Valójában meg így nézett ki: | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140191 | 2009. március 28. 13:06 | ![]() | |
A régi festés szerintem jobban áll az öreglánynak. :) De ez sem rossz. :) | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140190 | 2009. március 28. 12:57 | ![]() | |
Boeing | Adatlap | 140189 | 2009. március 28. 09:56 | ![]() | |
Az Airportal-on van is egy spotter túra leírás, amiben főleg a 707-esért utaztak Teheránba na meg azért, hogy repülhessenek vele. Ajánlom mindenkinek a figyelmébe! www.airportal.hu | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140188 | 2009. március 28. 07:19 | ![]() | |
Szép ez a 707-es. | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140187 | 2009. március 28. 00:49 | ![]() | |
Boeing | Adatlap | 140186 | 2009. március 26. 20:56 | ![]() | |
Tudom, nem is ezért linkeltem be, hanem a humorosságáért. | |||||
Fóka | Adatlap | 140185 | 2009. március 26. 20:54 | ![]() | |
Az objektivitás érdekében tegyük hozzá, hogy azért a maradék fizetésüket is megkapták, csak három hét csúszással (+ késedelmi kamat), és ez a Malév dolgozókkal is így történt. Azóta pedig ismétlődött a történet: március elején is 50K jutott mindenkinek egységesen, aztán a napokban a többi. | |||||
Boeing | Adatlap | 140184 | 2009. március 26. 20:15 | ![]() | |
harold | Adatlap | 140183 | 2009. március 25. 19:32 | ![]() | |
Köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 140182 | 2009. március 25. 15:57 | ![]() | |
...ez pedig Schönefeld ma, a fotón ugyanaz a terasz. Természetesen immár csak belülről, az étteremből látszik, kimenni a teraszra már nem lehet :-( A képen azért még felismerhető az az épület, ami az előző három felvételen is látszik. Ez a kép tavaly májusban készült. A régi Schönefeld terminál jelenleg fapados cégeknek ad otthont, én pl. az EasyJet-tel indultam onnan haza az ILA-ról. Kifelé a HA-LIX-szel mentem :-))) | |||||
Fóka | Adatlap | 140181 | 2009. március 25. 15:41 | ![]() | |
Kerestem a saját készítésű képeim között kettőt, amik hasonló beállításból készültek Schönefelden, az egyik 1981-ből, a másik 1990-ből való. Utóbbin látható az Interflug flotta büszkesége, a két vadiúj A310-es egyike - talán ha egy évig repültek az új (szerintem ronda) Interflug színekben, aztán beolvadtak a Lufthansa flottába. Akkoriban jót mulattunk az Interflug mérnökeinek ergonómiai újításán: a 310-esek pilótafülkéje mögé egy-egy szobabiciklit szándékoztak telepíteni, hogy a hosszú interkontinentális utakon nehogy elmacskásodjon a személyzet lába - vagy neadj'isten trombózist kapjanak. Bár a veszély reális, kicsit túlzásnak tűnt az ötlet, nemtom, végül megcsinálták-e... | |||||
Fóka | Adatlap | 140180 | 2009. március 25. 15:32 | ![]() | |
Ez Berlin Schönefeld repülőtere a békebeli időkből :-) A Malév Tu-134-es mellett egy Balkan madár látható, a másik kettő viszont Interflug. A teraszon a hetvenes-nyolcvanas években, amikor még szabadon ki lehetett menni bámészkodni, nem volt terroristaveszély-hiszti, nagy táblákon mutatták be a szocialista légitársaságok festésmintáit, hogy fel lehessen ismerni őket. Egy ilyen tábla csücske is látszik a kép alján. | |||||
Boeing | Adatlap | 140179 | 2009. március 25. 15:25 | ![]() | |
A Malév gép után álló 3 azonos légitársaságú gépet néztem és ha jól láttom a lajstromszámuk LZ-vel kezdődik, ami bolgár gépre utal. Sajnos a légitársaság nevét nem bírom elolvasni, de így ha megnézed a Wikipédián a társaság bázisát, akkor talán megkapod a jó választ. Én vagy Sofia-ra vagy Bourgas-ra vagy Varna-ra tippelek. | |||||
harold | Adatlap | 140178 | 2009. március 25. 11:51 | ![]() | |
harold | Adatlap | 140177 | 2009. március 25. 09:46 | ![]() | |
Szia! Egyébként a cikket Zsille Péter írta, és nála vannak az egykori dokumentumok. Ha tudod keresd meg, biztos tud segíteni. Üdv. | |||||
Lapi | Adatlap | 140176 | 2009. március 25. 00:26 | ![]() | |
Zozy ! ne legyél elkeseredve, van nálam egy régi cd. , amin rengeteg munkásságod fotoja meg van örökitve... ha megyek Hozzátok , elviszem azt is ! | |||||
Lapi | Adatlap | 140175 | 2009. március 25. 00:24 | ![]() | |
Köszi harold ! majd csak lesz valahogy... | |||||
harold | Adatlap | 140174 | 2009. március 24. 20:05 | ![]() | |
Szia Lapi! Sajna nem tudok szkennelni.:( Üdv! | |||||
Boeing | Adatlap | 140173 | 2009. március 24. 19:35 | ![]() | |
Gondoltam, hogy már nem létezik. De mi célt szolgált? Gondolom cargo, de miket szállított? Vegyesen össze vissza? | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140172 | 2009. március 24. 18:50 | ![]() | |
Szia L.P.! Igazad van :) Elgépeltem a szoveget,de már ki is javítottam. Az IL-18-ast és az IL-14-est is megrajzoltam egyszer újfestésben,a 18as nagyon jol nézett ki,a 14-es már kissé bután.Sajnos ezek az adotok elvesztek (3év munkájával együtt). Egyik kedvenc oldalam www.aviation-design.net/ itt minden furcsaság megtalálható ami festésekkel és fantázia dús repcsikkel kapcsolatos.Érdemes megnézni a maléves repcsiket. Boeing! Ez a TNT-Malév express már nem létezik.HA jol csal a szimatom 1989-ben alakult és talán 1994-ig működött. | |||||
Boeing | Adatlap | 140171 | 2009. március 24. 15:21 | ![]() | |
Milyen cég ez a TNT? Emlékszem, Egerben is volt egy ilyen cég. Vagy ezek teljesen különböznek? | |||||
L.P | Adatlap | 140170 | 2009. március 24. 07:42 | ![]() | |
Érdekes! Azért a felirat hibás:-) Overnigth-OvernigHT Hogy festett volna egy új festésű IL-18? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140169 | 2009. március 23. 23:19 | ![]() | |
Sziasztok! Ez a két matricakészletem lenne, amire nincs szükségem: Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft ? Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft Üdv, Tóth Gábor | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140168 | 2009. március 23. 23:09 | ![]() | |
harold | Adatlap | 140167 | 2009. március 23. 21:32 | ![]() | |
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140166 | 2009. március 23. 21:32 | ![]() | |
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140165 | 2009. március 23. 21:31 | ![]() | |
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140164 | 2009. március 23. 20:39 | ![]() | |
Szia! Megnézem én is és ha megvan akkor akkor valószínűleg (szkennel telepítő kérdése) el is tudom küldeni. De csak holnap ha sikerül. | |||||
Boeing | Adatlap | 140163 | 2009. március 23. 19:15 | ![]() | |
Gondolom le lesz (vagy volt) zárva jó ideig az a kifutópálya. Meg egy Pc-12-es is lezuhant Amerikában. Meghaladták az engedélyezett személyszállítási limitet. Amúgy szinte csak gyerekek voltak rajta. | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140162 | 2009. március 23. 19:06 | ![]() | |
Szasz Lapi! Hétvégén megkeresem neked és beszkennelem.Még a régi IL-18as nyilas festéssel volt megfestve és nagyon jól nézett ki.volt egy 1:50 körüli makett HA-MO. lajstrommal asszem. Láttátok a hiradóban szegény FedEx MD-11-est. Szőrnyű látvány volt.A pilótáknak semmi esélyük sem volt a túlélésre :( | |||||
Szabi77 | Adatlap | 140161 | 2009. március 23. 15:54 | ![]() | |
Sziasztok! Nemrég találtam a lomjaim között egy régi 1/100-as Boeing-727-est,össze volt rakva,festve nem volt de fel van matricázva,futóművek nélkül,tartón volt! Úgynéztem minden alkatrésze megvan könnyen újjá lehetne varázsolni! Mivel én nem építkezek ilyen méretarányban,esetleg elcserélném 1/144-es repcsire,természetesen értékegyeztetéssel! Tu-154,Il-86 előnyben! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Gyula | Adatlap | 140160 | 2009. március 23. 12:18 | ![]() | |
Sziasztok. A reklámkiadványok mellett az Airbus az asztali modelt (A-310) is megcsinálta Malév festéssel. | |||||
Lapi | Adatlap | 140159 | 2009. március 23. 11:11 | ![]() | |
Szia harold ! sajnos nem láttam az Aeróban, csak mesélték nekem. ezért keresem .. sok Aeromagazinom megvan ,igaz néha elfelejtem megvenni ! melyik szám volt ? esetleg beszkennelni ? köszi : Gábor | |||||
harold | Adatlap | 140158 | 2009. március 23. 08:38 | ![]() | |
Valamelyik nem túl régi AERO-ban egy egész hosszú cikk jelent meg róla. Ismered? | |||||
Lapi | Adatlap | 140157 | 2009. március 22. 23:08 | ![]() | |
Kedves Zsille Péter ! ujra beszámitható vagyok a sok rossz ellenére, kérlek jelentkezz nálam valamilyen formában ! Privát e-mail vagy itt a fórumon ! telefont sajnos váltanom kellett , irom az újat a priváton . köszönöm előre is : Gábor | |||||
Lapi | Adatlap | 140156 | 2009. március 22. 23:04 | ![]() | |
Nagyon érdekeseket olvasok itt mindig ! Arról ki tud mondani valamit , hogy a jet korszak hajnalán valamikor a Malév tervezett venni vagy bérelni 4 db Trident tipusú vasat is. valahol jelent is meg róla skicc, meg lajstrom.. ennek igazán tudnék örülni ! véletlenül lenne hozzá vagy 4 Tridentem... az ilyen témák mindig felpörgetnek ! KislőcsöS légyszives irjál priváton egy telefonszámot, hogy végre megbeszéljük az időpontot ! | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140155 | 2009. március 22. 22:32 | ![]() | |
Az a BAe-146.-os prospektus megvan nekem is ,majd holnap be szkennelem és közzé teszem. Én tudok még Saab 2000-esek ről,annak is láttam a prosiját.Ez még ha jól emlékszem a fokkerek beszerzésével egyidőben volt.Volt szerencsém ismerni OSZETZKY ISTVÁN (Oszi)akkori vállalati főpilótát.Ő tárgyalt a Saab-al és nála láttam a prezentációt. Egy másik ismerősömtől tudom,(aki valamilyen főmérnök)hogy a Dash8-asok előttpár héttel még 2db ATR-72-es bérléséről volt szó,de akkor még nem volt biztos hogy magyar lajstromba kerülnek és nem is volt tervben hogy malév szinekre festenék.Annyit tudott csak mondani hogy valószínüleg francia lajstrommal és személyzettel repült volna.Erre két héttel később már a Q400-asok festési terve készen is volt. Ja és bersze az Airbus is itt járt mikor a 737NG-k beszerzéséről döntöttek. Abban pedíg 100%ig egyetértek hogy ha a Dérit hagyták volna kibontakozni,akkor az ilyen Abramovics féléknek esélye sem lett volna így szétraboli a Malévet,de ez már egy másik fórumra tartozik :( | |||||
Fóka | Adatlap | 140154 | 2009. március 22. 21:42 | ![]() | |
Megemlíteném még, hogy a Malév kilencvenes évek elején tapasztalható, kívülálló számára talán kissé hektikusnak tűnő gépbérlési és vásárlási politikája, amikoris váratlanul sosemvolt új típusok jelentek meg a flottában (Il-62, Jak-40, Il-62, B-707), talán improvizatívnak és át nem gondoltnak tűnhet, de mindez a (szerintem) első, és utolsó valóban alkalmas és rátermett vezérigazgató, D.T. úr bravúros próbálkozásai voltak az éppen teljes erővel újrarendeződő légiforgalmi piac zavaros vizein. Bizonyos vagyok benne, hogyha hagyják kibontakozni, akkor merész húzásainak többsége bejött volna, és most nem ott tartana a Cég, ahol (és talán én sem hagytam volna ott rengeteg valóban elkötelezett kollégámmal együtt...). De sajnos a Malév mindig is nagyon izgatta a politika tehetségtelen percemberkéit, D.T.-t is el kellett távolítani - és megindult a mélyrepülés. Ennek a vezérigazgatónak volt még egy -nekem igen tetsző- gondolata: a Tu-154-esek áthajtóművezése JT8D-re, a 737-200-asok hajtóművére. Egészen komoly tárgyalások folytak a TU OKB-val (a Tupoljev tervezőirodával), és megvalósíthatónak látszott az ötlet. Igaz, hogy a JT8D tolóereje csak 7 tonna az NK8-2U 10 tonnájához képest, de ezt a borzalmasan nagy tolóerőt csak ritkán használták ki, a felszállások 99%-át névleges teljesítményen (kb. 70%-os tolóerő, azaz 7 tonna) végezték. Ha megvalósult volna a projekt, akkor a Tupoljevek leggyengébb láncszemének a hajtóműnek a problémája megoldódott volna (volt, amikor 25-30 tartalék, vagy üzemképtelen NK8-2U pihent Ferihegyen, a raktárakban), egységessé vált volna a Tu-154-es és a 737-200-as flotta hajtóműparkja, gazdaságossá az 54-esek üzemeltetése - és talán nem is adtak volna túl rajtuk ócskavas-áron, az újabb példányok életének delén, óriási (10,000 óra körüli) üzemidő-tartalékokkal. Persze D.T. távozásával ez a terv is elbukott. | |||||
Fóka | Adatlap | 140153 | 2009. március 22. 21:25 | ![]() | |
Érdekelne engem is az a video, mert bizony nemigen tudom elképzelni, hogy ilyesmi valóban létezett. A festési terveket akkoriban a Malév Technológiai Osztályán készítették, ahol én is dolgoztam, és 707-es mintákat sohasem láttam. Egy valódi festéshez pedig ilyen centiméterre pontos tervre van szükség, és a gyárak nemigen szoktak improvizálni. Reklámkiadványokon már annál inkább. Én két soha meg nem valósult Malév festést is láttam fényképeken - persze montírozva. Az egyik a BAe-146-os volt. Talán nem közismert, hogy a Malév a nyolcvanas évek elején, még a szocializmusban egészen közel állt ahhoz, hogy nyugati típust vásárolhasson, és ez a BAe-146-os volt. Komolyan érdeklődtünk a piacon, erre készítette el a cég a kiadványait szép, régi Malév festésű BAe-146-osokkal - ablakcsíkkal együtt. Az üzletet aztán a kormány nem engedélyezte, viszont azért a TNT-s HA-TAB-on megjelent - ha nem is a teljes festés, de a svanc Malév színeket kapott. A másik az A310-es volt. Amikor a Malév (és a volt szocialista országok légitársaságai) elkezdték tervezni a nagy hatótávolságú, szélestörzsű flottájukat, az Airbus és a Boeing is presztízskérdést csinált az üzlet megnyeréséből. Az Airbus impozáns kiadványokat készített, Malév festésű A310-esek fényképeivel. Mivel akkor már repültek a 737-eseink, az A310-esek képeire már az új festésmintát montírozták. | |||||
Fóka | Adatlap | 140152 | 2009. március 22. 20:44 | ![]() | |
Találtam én is egy képet, bár nem valami nagy szám, alig látszik a 707-es - de én magam készítettem valamikor '89-90 körül. Az UHMB állóhelyén állt jó sokáig, valahol az 1. hangár magasságában. Sokszor meglátogattam - akkoriban az "A" épületben dolgoztam, és az ablakból pont odaláttam. Pár kollégám még egy sebtiben szervezett 707-es típustanfolyamra is beiskolázták (ha jól emlékszem, németek jöttek oktatni), nekem nem volt ilyen szerencsém... A kép érdekessége, hogy látszik rajta egy Swissair A310-es, akkoriban a KLM és a Swissair is A310-est járatott Bp-re a nyári időszakban, volt elég utas. | |||||
L.P | Adatlap | 140151 | 2009. március 22. 17:28 | ![]() | |
Sajnos nincs. az indexen olvastam, hogy volt 707esünk, mert akkor írták ezt a főtartórepedést, és, hogy 3hetet szerelték a hangárban. | |||||
Lapi | Adatlap | 140150 | 2009. március 22. 11:27 | ![]() | |
Szia L.P ! kieg.ként - csak 2 db fotom volt a gépről , ami ferihegyen készült.. a gyűjteménybe jól jönne még.. ha van esetleg ilyen képed, szivesen venném. vagy még valami érdekes "Malévos kincsed" akad ? szivesen megfestem az egyedi mintákat.. köszi előre is ! | |||||
L.P | Adatlap | 140149 | 2009. március 22. 09:31 | ![]() | |
Szupi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
egy-két más hozzászólást is. Kinyílt a csap...
1. Az Interflug nem két, hanem három A310-es spjázolt be összeomlása
előtt (DDR-ABA, ABB és ABC) Egyetértek viszont azzal, hogy nagyon
ocsmányra sikeredett a festésük. Annak idején láttam pár grafikai
tervet, hát azok sem voltak éppen nagy durranásnak nevezhetőek. Vastag,
meg vékony piros csík az ablak alatt, meg felett, piros berlini mackó
a svancon, vagy ha éppen nem ez az egész vezérsík szép keletnémet
zászlóra pingálva. Amikor az Interflugot a két német állam egybesülése
után felszámolták, a Treuhand nevű németvagyonügynökség mind a három
A310-est a hadseregnek adta el és a gépek így kerültek a Köln/Wahn-i
székhelyű Luftwaffe Flugbereitschafthoz (Repülőkészenlét, vagy valami
hasonló), ahol csodaszép B-707-eseket cseréltek le velük. Mind a három
A310-es itt repül ma is, ebből egy különleges festéssel VIP gép. Járt
Ferihegyen is vagy három éve), a többi elég unalmas szürke.
A Flugbereitschaftnak ma hét, vagy nyolc A310-ese van, ebből kettő
MEDAWAC/kórházgép a többi általános jellegű szállító/légiutántöltő
gép teherajtóval, megerősített padlóval. Csak mellékesen említem, hogy
vagy öt éve berlinben az ILA-n fecsegtem egy ezredessel az egyik kórház-
gépen, aki elmondta, hogy a Flugbereitschaftnak még két teljes MEDEWAC
felszerelése van, és ezeket 18 óra alatt bármelyik gépre fel tudják
szerelni.
2. Schönefeld: A kiegészítések igazak, de egy-két emlék. Amikor 1976-
ban megnyílt a repülőtér, a teraszra 0,50 (keletnémet) pfennigért le-
hetett kimenni. Egy zsaru (párdon: a Volkspolizei = Népi rendőrség tag-
ja) mindig kint állt, de sok vizet nem zavart, és tény, hogy senkinek
sem néztek a zsebébe, és nem tapogatták végig. Lehetett fényképezni
- ha sütött a nap, mindig ragyogóan tiszta idő volt, aminek diáim
kifejezetten örültek. Éppen ezért dühít, ha a kezembe került a
nagynevű japán spotter könyve, aki minden második korabeli Interflug
képhez hozzábiggyeszti, miszerint ezt éppen élete kockáztatásával,
titokban készítette a teraszról, mert a kemény keletnémet kémelháírítás,
meg a Stasi.
3. HA-LIA, mármint Il-62M: Én történetesen nem tartom sem elhamarkodott-
nak, sem átgondolatlannak az Il-62-es bérlését. Sőt! A történet úgy kezdő-
dött, hogy a CSA-nál 1990-91-ben dúlt "a fessünk mindent másra" akció, és
az OK-JBJ-t Pestre küldték átpingálásra. A gép már itt volt a nagy ak-
cióra, amikor kettyent valakinek a Malévnél az agya, hogy a gépet a
nyári szezonra wet-leasben (személyzet+karbantartás)béreljék japán
charter utakhoz. Ennek oka meg az volt, hogy a Malév már megrendelte az
1992 májusában leszállítandó két B-767-200-ast, amelyekkel menetrend
szerinti járatokat akartak nyitni Japánba is, lehetőleg Tokióba. Ettől
viszont a japánok kaptak sikítófrászt, a tokiói repülőterek tőlzsúfolt-
sága, meg slot-hiány miatt. Akkor állítólag 18 nagy légitársaság vára-
kozott arra, hogy menetrend szerint mehessenek Tokióba, ráadásul minde-
gyik már hosszabb ideje repült charter, vagy rendszeres chartert vala-
melyik japán városba. Hasonló cselekedetet vártak a Malévtől is, és
ez volt az oka a gép bérlésének. Más kérdés, hogy csak pár IT utat
sikerült összehozniuk az akkori utazási irodáknak.
Egyébként: Szerintem ez volt a legszebb fesétű Malév-gép, mármint az
1988-as festésmintával szerint. Ennél ugyanis végre találkozott Zsótér
grafikus 45 fokos elképzelése (a vízszinteshez képest 45 fokban áll a
három madártoll a farkon, meg az M-betű a törzsön) az Il-62-es tervezői
koncepciójával. Ez üdítő ellentétben áll más repülőgéptípusokkal, ahol
nem a szigorú grafikai terveknek megfelelően hozták össze a gépet.
Hát ennyi mára. Ha még eszembe jut valami, nem ússzátok meg!