<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Boeing | Adatlap | 140186 | 2009. március 26. 20:56 | ||
Tudom, nem is ezért linkeltem be, hanem a humorosságáért. | |||||
Fóka | Adatlap | 140185 | 2009. március 26. 20:54 | ||
Az objektivitás érdekében tegyük hozzá, hogy azért a maradék fizetésüket is megkapták, csak három hét csúszással (+ késedelmi kamat), és ez a Malév dolgozókkal is így történt. Azóta pedig ismétlődött a történet: március elején is 50K jutott mindenkinek egységesen, aztán a napokban a többi. | |||||
Boeing | Adatlap | 140184 | 2009. március 26. 20:15 | ||
harold | Adatlap | 140183 | 2009. március 25. 19:32 | ||
Köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 140182 | 2009. március 25. 15:57 | ||
...ez pedig Schönefeld ma, a fotón ugyanaz a terasz. Természetesen immár csak belülről, az étteremből látszik, kimenni a teraszra már nem lehet :-( A képen azért még felismerhető az az épület, ami az előző három felvételen is látszik. Ez a kép tavaly májusban készült. A régi Schönefeld terminál jelenleg fapados cégeknek ad otthont, én pl. az EasyJet-tel indultam onnan haza az ILA-ról. Kifelé a HA-LIX-szel mentem :-))) | |||||
Fóka | Adatlap | 140181 | 2009. március 25. 15:41 | ||
Kerestem a saját készítésű képeim között kettőt, amik hasonló beállításból készültek Schönefelden, az egyik 1981-ből, a másik 1990-ből való. Utóbbin látható az Interflug flotta büszkesége, a két vadiúj A310-es egyike - talán ha egy évig repültek az új (szerintem ronda) Interflug színekben, aztán beolvadtak a Lufthansa flottába. Akkoriban jót mulattunk az Interflug mérnökeinek ergonómiai újításán: a 310-esek pilótafülkéje mögé egy-egy szobabiciklit szándékoztak telepíteni, hogy a hosszú interkontinentális utakon nehogy elmacskásodjon a személyzet lába - vagy neadj'isten trombózist kapjanak. Bár a veszély reális, kicsit túlzásnak tűnt az ötlet, nemtom, végül megcsinálták-e... | |||||
Fóka | Adatlap | 140180 | 2009. március 25. 15:32 | ||
Ez Berlin Schönefeld repülőtere a békebeli időkből :-) A Malév Tu-134-es mellett egy Balkan madár látható, a másik kettő viszont Interflug. A teraszon a hetvenes-nyolcvanas években, amikor még szabadon ki lehetett menni bámészkodni, nem volt terroristaveszély-hiszti, nagy táblákon mutatták be a szocialista légitársaságok festésmintáit, hogy fel lehessen ismerni őket. Egy ilyen tábla csücske is látszik a kép alján. | |||||
Boeing | Adatlap | 140179 | 2009. március 25. 15:25 | ||
A Malév gép után álló 3 azonos légitársaságú gépet néztem és ha jól láttom a lajstromszámuk LZ-vel kezdődik, ami bolgár gépre utal. Sajnos a légitársaság nevét nem bírom elolvasni, de így ha megnézed a Wikipédián a társaság bázisát, akkor talán megkapod a jó választ. Én vagy Sofia-ra vagy Bourgas-ra vagy Varna-ra tippelek. | |||||
harold | Adatlap | 140178 | 2009. március 25. 11:51 | ||
harold | Adatlap | 140177 | 2009. március 25. 09:46 | ||
Szia! Egyébként a cikket Zsille Péter írta, és nála vannak az egykori dokumentumok. Ha tudod keresd meg, biztos tud segíteni. Üdv. | |||||
Lapi | Adatlap | 140176 | 2009. március 25. 00:26 | ||
Zozy ! ne legyél elkeseredve, van nálam egy régi cd. , amin rengeteg munkásságod fotoja meg van örökitve... ha megyek Hozzátok , elviszem azt is ! | |||||
Lapi | Adatlap | 140175 | 2009. március 25. 00:24 | ||
Köszi harold ! majd csak lesz valahogy... | |||||
harold | Adatlap | 140174 | 2009. március 24. 20:05 | ||
Szia Lapi! Sajna nem tudok szkennelni.:( Üdv! | |||||
Boeing | Adatlap | 140173 | 2009. március 24. 19:35 | ||
Gondoltam, hogy már nem létezik. De mi célt szolgált? Gondolom cargo, de miket szállított? Vegyesen össze vissza? | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140172 | 2009. március 24. 18:50 | ||
Szia L.P.! Igazad van :) Elgépeltem a szoveget,de már ki is javítottam. Az IL-18-ast és az IL-14-est is megrajzoltam egyszer újfestésben,a 18as nagyon jol nézett ki,a 14-es már kissé bután.Sajnos ezek az adotok elvesztek (3év munkájával együtt). Egyik kedvenc oldalam www.aviation-design.net/ itt minden furcsaság megtalálható ami festésekkel és fantázia dús repcsikkel kapcsolatos.Érdemes megnézni a maléves repcsiket. Boeing! Ez a TNT-Malév express már nem létezik.HA jol csal a szimatom 1989-ben alakult és talán 1994-ig működött. | |||||
Boeing | Adatlap | 140171 | 2009. március 24. 15:21 | ||
Milyen cég ez a TNT? Emlékszem, Egerben is volt egy ilyen cég. Vagy ezek teljesen különböznek? | |||||
L.P | Adatlap | 140170 | 2009. március 24. 07:42 | ||
Érdekes! Azért a felirat hibás:-) Overnigth-OvernigHT Hogy festett volna egy új festésű IL-18? | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140169 | 2009. március 23. 23:19 | ||
Sziasztok! Ez a két matricakészletem lenne, amire nincs szükségem: Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft ? Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft Üdv, Tóth Gábor | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140168 | 2009. március 23. 23:09 | ||
harold | Adatlap | 140167 | 2009. március 23. 21:32 | ||
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140166 | 2009. március 23. 21:32 | ||
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140165 | 2009. március 23. 21:31 | ||
2008 szeptemberi számban van. Ha összejön holnap elküldöm. | |||||
harold | Adatlap | 140164 | 2009. március 23. 20:39 | ||
Szia! Megnézem én is és ha megvan akkor akkor valószínűleg (szkennel telepítő kérdése) el is tudom küldeni. De csak holnap ha sikerül. | |||||
Boeing | Adatlap | 140163 | 2009. március 23. 19:15 | ||
Gondolom le lesz (vagy volt) zárva jó ideig az a kifutópálya. Meg egy Pc-12-es is lezuhant Amerikában. Meghaladták az engedélyezett személyszállítási limitet. Amúgy szinte csak gyerekek voltak rajta. | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140162 | 2009. március 23. 19:06 | ||
Szasz Lapi! Hétvégén megkeresem neked és beszkennelem.Még a régi IL-18as nyilas festéssel volt megfestve és nagyon jól nézett ki.volt egy 1:50 körüli makett HA-MO. lajstrommal asszem. Láttátok a hiradóban szegény FedEx MD-11-est. Szőrnyű látvány volt.A pilótáknak semmi esélyük sem volt a túlélésre :( | |||||
Szabi77 | Adatlap | 140161 | 2009. március 23. 15:54 | ||
Sziasztok! Nemrég találtam a lomjaim között egy régi 1/100-as Boeing-727-est,össze volt rakva,festve nem volt de fel van matricázva,futóművek nélkül,tartón volt! Úgynéztem minden alkatrésze megvan könnyen újjá lehetne varázsolni! Mivel én nem építkezek ilyen méretarányban,esetleg elcserélném 1/144-es repcsire,természetesen értékegyeztetéssel! Tu-154,Il-86 előnyben! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Gyula | Adatlap | 140160 | 2009. március 23. 12:18 | ||
Sziasztok. A reklámkiadványok mellett az Airbus az asztali modelt (A-310) is megcsinálta Malév festéssel. | |||||
Lapi | Adatlap | 140159 | 2009. március 23. 11:11 | ||
Szia harold ! sajnos nem láttam az Aeróban, csak mesélték nekem. ezért keresem .. sok Aeromagazinom megvan ,igaz néha elfelejtem megvenni ! melyik szám volt ? esetleg beszkennelni ? köszi : Gábor | |||||
harold | Adatlap | 140158 | 2009. március 23. 08:38 | ||
Valamelyik nem túl régi AERO-ban egy egész hosszú cikk jelent meg róla. Ismered? | |||||
Lapi | Adatlap | 140157 | 2009. március 22. 23:08 | ||
Kedves Zsille Péter ! ujra beszámitható vagyok a sok rossz ellenére, kérlek jelentkezz nálam valamilyen formában ! Privát e-mail vagy itt a fórumon ! telefont sajnos váltanom kellett , irom az újat a priváton . köszönöm előre is : Gábor | |||||
Lapi | Adatlap | 140156 | 2009. március 22. 23:04 | ||
Nagyon érdekeseket olvasok itt mindig ! Arról ki tud mondani valamit , hogy a jet korszak hajnalán valamikor a Malév tervezett venni vagy bérelni 4 db Trident tipusú vasat is. valahol jelent is meg róla skicc, meg lajstrom.. ennek igazán tudnék örülni ! véletlenül lenne hozzá vagy 4 Tridentem... az ilyen témák mindig felpörgetnek ! KislőcsöS légyszives irjál priváton egy telefonszámot, hogy végre megbeszéljük az időpontot ! | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140155 | 2009. március 22. 22:32 | ||
Az a BAe-146.-os prospektus megvan nekem is ,majd holnap be szkennelem és közzé teszem. Én tudok még Saab 2000-esek ről,annak is láttam a prosiját.Ez még ha jól emlékszem a fokkerek beszerzésével egyidőben volt.Volt szerencsém ismerni OSZETZKY ISTVÁN (Oszi)akkori vállalati főpilótát.Ő tárgyalt a Saab-al és nála láttam a prezentációt. Egy másik ismerősömtől tudom,(aki valamilyen főmérnök)hogy a Dash8-asok előttpár héttel még 2db ATR-72-es bérléséről volt szó,de akkor még nem volt biztos hogy magyar lajstromba kerülnek és nem is volt tervben hogy malév szinekre festenék.Annyit tudott csak mondani hogy valószínüleg francia lajstrommal és személyzettel repült volna.Erre két héttel később már a Q400-asok festési terve készen is volt. Ja és bersze az Airbus is itt járt mikor a 737NG-k beszerzéséről döntöttek. Abban pedíg 100%ig egyetértek hogy ha a Dérit hagyták volna kibontakozni,akkor az ilyen Abramovics féléknek esélye sem lett volna így szétraboli a Malévet,de ez már egy másik fórumra tartozik :( | |||||
Fóka | Adatlap | 140154 | 2009. március 22. 21:42 | ||
Megemlíteném még, hogy a Malév kilencvenes évek elején tapasztalható, kívülálló számára talán kissé hektikusnak tűnő gépbérlési és vásárlási politikája, amikoris váratlanul sosemvolt új típusok jelentek meg a flottában (Il-62, Jak-40, Il-62, B-707), talán improvizatívnak és át nem gondoltnak tűnhet, de mindez a (szerintem) első, és utolsó valóban alkalmas és rátermett vezérigazgató, D.T. úr bravúros próbálkozásai voltak az éppen teljes erővel újrarendeződő légiforgalmi piac zavaros vizein. Bizonyos vagyok benne, hogyha hagyják kibontakozni, akkor merész húzásainak többsége bejött volna, és most nem ott tartana a Cég, ahol (és talán én sem hagytam volna ott rengeteg valóban elkötelezett kollégámmal együtt...). De sajnos a Malév mindig is nagyon izgatta a politika tehetségtelen percemberkéit, D.T.-t is el kellett távolítani - és megindult a mélyrepülés. Ennek a vezérigazgatónak volt még egy -nekem igen tetsző- gondolata: a Tu-154-esek áthajtóművezése JT8D-re, a 737-200-asok hajtóművére. Egészen komoly tárgyalások folytak a TU OKB-val (a Tupoljev tervezőirodával), és megvalósíthatónak látszott az ötlet. Igaz, hogy a JT8D tolóereje csak 7 tonna az NK8-2U 10 tonnájához képest, de ezt a borzalmasan nagy tolóerőt csak ritkán használták ki, a felszállások 99%-át névleges teljesítményen (kb. 70%-os tolóerő, azaz 7 tonna) végezték. Ha megvalósult volna a projekt, akkor a Tupoljevek leggyengébb láncszemének a hajtóműnek a problémája megoldódott volna (volt, amikor 25-30 tartalék, vagy üzemképtelen NK8-2U pihent Ferihegyen, a raktárakban), egységessé vált volna a Tu-154-es és a 737-200-as flotta hajtóműparkja, gazdaságossá az 54-esek üzemeltetése - és talán nem is adtak volna túl rajtuk ócskavas-áron, az újabb példányok életének delén, óriási (10,000 óra körüli) üzemidő-tartalékokkal. Persze D.T. távozásával ez a terv is elbukott. | |||||
Fóka | Adatlap | 140153 | 2009. március 22. 21:25 | ||
Érdekelne engem is az a video, mert bizony nemigen tudom elképzelni, hogy ilyesmi valóban létezett. A festési terveket akkoriban a Malév Technológiai Osztályán készítették, ahol én is dolgoztam, és 707-es mintákat sohasem láttam. Egy valódi festéshez pedig ilyen centiméterre pontos tervre van szükség, és a gyárak nemigen szoktak improvizálni. Reklámkiadványokon már annál inkább. Én két soha meg nem valósult Malév festést is láttam fényképeken - persze montírozva. Az egyik a BAe-146-os volt. Talán nem közismert, hogy a Malév a nyolcvanas évek elején, még a szocializmusban egészen közel állt ahhoz, hogy nyugati típust vásárolhasson, és ez a BAe-146-os volt. Komolyan érdeklődtünk a piacon, erre készítette el a cég a kiadványait szép, régi Malév festésű BAe-146-osokkal - ablakcsíkkal együtt. Az üzletet aztán a kormány nem engedélyezte, viszont azért a TNT-s HA-TAB-on megjelent - ha nem is a teljes festés, de a svanc Malév színeket kapott. A másik az A310-es volt. Amikor a Malév (és a volt szocialista országok légitársaságai) elkezdték tervezni a nagy hatótávolságú, szélestörzsű flottájukat, az Airbus és a Boeing is presztízskérdést csinált az üzlet megnyeréséből. Az Airbus impozáns kiadványokat készített, Malév festésű A310-esek fényképeivel. Mivel akkor már repültek a 737-eseink, az A310-esek képeire már az új festésmintát montírozták. | |||||
Fóka | Adatlap | 140152 | 2009. március 22. 20:44 | ||
Találtam én is egy képet, bár nem valami nagy szám, alig látszik a 707-es - de én magam készítettem valamikor '89-90 körül. Az UHMB állóhelyén állt jó sokáig, valahol az 1. hangár magasságában. Sokszor meglátogattam - akkoriban az "A" épületben dolgoztam, és az ablakból pont odaláttam. Pár kollégám még egy sebtiben szervezett 707-es típustanfolyamra is beiskolázták (ha jól emlékszem, németek jöttek oktatni), nekem nem volt ilyen szerencsém... A kép érdekessége, hogy látszik rajta egy Swissair A310-es, akkoriban a KLM és a Swissair is A310-est járatott Bp-re a nyári időszakban, volt elég utas. | |||||
L.P | Adatlap | 140151 | 2009. március 22. 17:28 | ||
Sajnos nincs. az indexen olvastam, hogy volt 707esünk, mert akkor írták ezt a főtartórepedést, és, hogy 3hetet szerelték a hangárban. | |||||
Lapi | Adatlap | 140150 | 2009. március 22. 11:27 | ||
Szia L.P ! kieg.ként - csak 2 db fotom volt a gépről , ami ferihegyen készült.. a gyűjteménybe jól jönne még.. ha van esetleg ilyen képed, szivesen venném. vagy még valami érdekes "Malévos kincsed" akad ? szivesen megfestem az egyedi mintákat.. köszi előre is ! | |||||
L.P | Adatlap | 140149 | 2009. március 22. 09:31 | ||
Szupi! | |||||
Lapi | Adatlap | 140148 | 2009. március 21. 23:34 | ||
L.P | Adatlap | 140147 | 2009. március 21. 10:16 | ||
Ráadásul a 110nek elrepedt a kereszttartója, így üresen elrepülhetett innen. | |||||
L.P | Adatlap | 140146 | 2009. március 21. 09:56 | ||
91ben Varigosan, 92ben meg már fehérben repült, de mi már 90ben vissza is adtuk, tehát nem valószínű, hogy átfestették volna Malévre. | |||||
L.P | Adatlap | 140145 | 2009. március 21. 09:49 | ||
Igen tényleg a 107 is volt. PP-VJS Varig PP-VJS Transbrazil N107BV Buffalo AW N107BV Malev Cargo lsd N107BV Fast Air Cargo N107BV Buffalo AW ret 4K-AZ3 Azerbaijan AL N8190U ALG Inc, Kansas City | |||||
KislõcsöS | Adatlap | 140144 | 2009. március 21. 09:03 | ||
Szia L.P.! Igen tudok róla.Kettö is volt a másiknak N107BV volt a lejstromjele,de ugy tudom hogy csak az N110BV járt ferihegyen.Egy pár hete épp beszéltem valakivel aki azt állítja,hogy az egyik gépet(szerintem a z N107BV-t)egy Maléves pilóta ismerőse levideózta amerikában egy hangárban hogy át volt festve régi maléves festéssel mint a Tupoljevek.És hogy állítolag aki bérbe adta a Malévnak még árut is szerzett rá hogy ne jöjjön üresen ferihegyre,de nem lett semmi belöle és a gépet nem is vette át a Malév sosem.Nekem ez kicsit legenda szerűen hangzik ée ez idáig nem is hittem egyáltalán,de nem zárom ki mert találtam 1990-1991-es képeket ahol még a varig csíkos a festése,meg találtam 1992-es képet ahol fehér a törzs és kék a vezérsík,tehát a kettő közt elméletileg belefér idöben.Azt igérte megszerzi azt a videót,de majd meglátjuk. Minden esetre a másik 707-es az N110BV biztos hogy nem volt átfestve mert 1991-es évelei és évvégi képeken ugyan az az ex-varig-os festéssel látható.De az biztos hogy ez a gép járt ferihegyen,erröl a fenti kép is tanuskodik. Az IL-62-es hasonloan sikertelen próbálkozás volt csak az legalább át lett festve.Ezen próbálták ki kisérleti jelleggel hogy néz ki ha a teljes törzsön szerepel a Malév felirat... Szi:Kislőcsös! | |||||
HUJBI | Adatlap | 140143 | 2009. március 21. 08:06 | ||
már meg is adták. talán még az easyn vagy a luckyn is van belőle. persze nem akarlak mindenáron rábeszélni. az egyik gép a Sidney olimpiához kötődik, az a matrica is benne van. | |||||
L.P | Adatlap | 140142 | 2009. március 21. 08:00 | ||
Hello Kislőcsös Látom szereted megcsinálni a Magyar vonatkozású utasgépeket. Ezt ismered? N110BV no erre a lajstromra keress rá, a 90es évek elején volt itt a Malévnál. www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL-62M%20Malev%20Morgan.JPG Ez meg egy 1:144es Malév IL62es. | |||||
lacee | Adatlap | 140141 | 2009. március 20. 19:00 | ||
makettes | Adatlap | 140140 | 2009. március 20. 18:43 | ||
Szia! OKÉ! Előre is köszi! ÜDV.makettes | |||||
lacee | Adatlap | 140139 | 2009. március 20. 14:27 | ||
Szia makettes, Én be tudom scannelni neked. Ma este küldöm. A freemail-es cím az adatlapodon él? Ha esetleg másik címre kéred, írd meg. Pdf-ben mehet? Üdv, lacee | |||||
decente | Adatlap | 140138 | 2009. március 20. 10:19 | ||
nincs lehetőségem scannelni, de jó a gépem, megpróbálom lefényképezni | |||||
makettes | Adatlap | 140137 | 2009. március 20. 10:13 | ||
Sziasztok! Én is szereztem egy Boeing 737-800-s gépet,Malév festésű lesz majd. De a srácnak már nem volt meg az összerakási útmutató,ha esetleg valaki elküldené nagyon megköszönném. üdv. makettes |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |