<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
harold | Adatlap | 140240 | 2009. április 10. 19:51 | ||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140239 | 2009. április 10. 16:12 | ||||||||||||||||||
Ok, semmi gond, kösz. :) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140238 | 2009. április 10. 16:09 | ||||||||||||||||||
Szia Tibcsi, Sajnos nem maradt. Úgy alakult, hogy teljes egészében a saját anyagából meg tudtam oldani a Tu-114-es felújítását, úgyhogy a Tu-20-as készlet egyben maradt - azt viszont éppen tegnap adtam oda egy egykori évfolyamtársamnak. Hát sajnálom... | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140237 | 2009. április 10. 15:22 | ||||||||||||||||||
Helló skacok ma megjelent a zvezda 767-300-asa :D www.airlinercafe.com/forums.php | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140236 | 2009. április 10. 14:58 | ||||||||||||||||||
Fóka, A Tu-20-asból nem maradt meg véletlenül egy jobb szárnyvéged? Van nálam is egy ilyen roncs, sajna nem az enyém, azért van itt, hogy rendbehozzam. Hab lenne a tortán egy komplett orrfutó, vagy ha az összes maradékot meg tudnánk boltolni valahogy. :) Tibcsi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140235 | 2009. április 10. 14:35 | ||||||||||||||||||
Kösz :-) Csak bosszantott egy kissé az a maszat - párszor már jártam így, hogy ami szemmel nem látszott (por, folt, stb.), azt a vaku jól kihozta. Fóka (egykori pályatárs az "A", majd "B" épületből) | |||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 140234 | 2009. április 10. 12:38 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka! Ne magyarázkodj,felesleges. A makett szép lett és kész van. Kár hogy már nem lehet kapni eme szépséges repülőgépet. Irigyellek érte -:) momi (az "A" épületből.) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140233 | 2009. április 9. 21:37 | ||||||||||||||||||
--- magyarázkodás --- ...csak a fényképen vettem észre, hogy maszatos a törzs alsó, alumíniumszínű része - szerencsére csak a lemosás utáni egyenetlen száradás miatt lett ilyen, könnyedén el tudtam távolítani. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140232 | 2009. április 9. 21:16 | ||||||||||||||||||
Hát megint nem tudok ellenállni a lelkendezhetnéknek. Elkészültem a Tu-114-es tunninggal. Bámulatos, hogy pár kisebb módosítás mennyivel élethűbbé tud varázsolni egy gyárilag kissé elméretezett, és 15-16 évvel ezelőtt kissé felületesen összeállított makettot. Az elvégzett műveletek: - a szárnyak megkurtítása, új törővégek kialakítása; - a hajtómű-gondolák megrövidítése; - a hajtóműgondolák mögötti fekete festés elkészítése a szárnyak alatt; - a légcsavarok vonalában lévő törzs-megerősítés felfestése; - a jegesedésgátló gumiborítás felfestése a függőleges vezérsík belépőélére; - a légcsavarkúpok átfestése; - a futóműszárak sötétebb acélszínűre festése; - és a legkomplikáltabb akció: a légcsavarok forgóképessé tétele (eredetileg jól be voltak ragasztva - nem tudom, miért követtem el ilyesmit annak idején...). | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 140231 | 2009. április 7. 17:28 | ||||||||||||||||||
Az sem lehetett utolsó látvány:) Bár én inkább a thai szépségben gyönyörködnék... Ők felkelő nap nélkül is csodásak szoktak lenni:) Holnap költözök Bangkokba... Üdv Mindenkinek! Sanyi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140230 | 2009. április 7. 16:12 | ||||||||||||||||||
:-) Most, hogy mondod... Először menetrendszerű járatnak tűnt, de ezek a behemót utaskísérők tényleg inkább börtönőrökre hasonlítottak. Ráadásul ott voltak azok a nyugtalanító géppisztolyok a hátukon... ;-) | |||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 140229 | 2009. április 7. 14:27 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka! Csak nem Con Air járaton voltál? -:) momi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140226 | 2009. április 7. 07:46 | ||||||||||||||||||
Ejnye... Hát nem tudom, miért jó ez a légitársaságoknak. Egy esztétikus stewardess bearanyozza az ember hangulatát. A legpompásabb élményem a Thai International 777-esének fedélzetén ért, amikor a bámulatos szépségű fiatal thai hölgy benyitott a pilótafülkébe és időzött is egy kicsit az ajtóban, a felkelő nap sugarai pedig szemből átvilágították sejtelmesen áttetsző népviseletét - nekem meg a legelső sorban ülve gúvadtak a szemeim... A negatív rekordot pedig a Delta tartja számomra: a Salt Lake City divízió 727-esén a légiutaskísérők egytől egyik tagbaszakadt, jéghokis alkatú férfiak voltak -talán mormonok-, csak úgy döngött alattuk a padló, amikor végigtrappoltak az utastéren. | |||||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 140225 | 2009. április 6. 22:16 | ||||||||||||||||||
Fóka, manapság már mosoly sincs a SAS-nál, a légikisasszonyokat meg légimammerekre cserélték... :D | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140223 | 2009. április 6. 21:32 | ||||||||||||||||||
Amikor megláttam, hogy éppen errefelé jársz, biztos voltam benne, hogy nem hagyod ki a magas labdát... Nos, én nem csak repülőgépen szoktam táplálkozni. Kati pedig egyetért azzal, hogy táplálkozzak, különben éhen halnék. | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 140222 | 2009. április 6. 21:19 | ||||||||||||||||||
Losi! Nem látszik meg! :):):) Vagy a mosoly is hízlal? Kati mit szólt hozzá? :) Muzzy | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140221 | 2009. április 6. 21:02 | ||||||||||||||||||
...és akkor még rendesen adtak enni :-9 Nem úgy, mint manapság - 2004-2005-ben egy éven át hetente kétszer élvezhettem a SAS Exonomy Flex osztály valóban gazdaságos fedélzeti ellátmányát: pár kacér mosoly a légikisasszonytól, kaja meg semmi... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140220 | 2009. április 6. 20:57 | ||||||||||||||||||
Ezek a téli esték a régi skandináv repülőtereken olyan hangulatosak... Egyszer kölcsön kaptam egy SAS prospektust szkennelésre, annak a képeit különösen szeretem. A kedvencem a harmadik képen látható utasirányító tábla, amit az utaslépcső mellé raktak ki. Olyan, mint a pályaudvarokon :-) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140219 | 2009. április 6. 20:48 | ||||||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 140218 | 2009. április 6. 17:03 | ||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140217 | 2009. április 5. 23:24 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! ez igen ! Ritka szép darab ! gratulálok ! | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 140216 | 2009. április 5. 13:51 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140215 | 2009. április 5. 12:38 | ||||||||||||||||||
De még mekkora :-) Reggel vettem át, azóta virágos kedvem van, ma még mosogatni is örömmel fogok :-) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140214 | 2009. április 5. 12:31 | ||||||||||||||||||
Mázlista! :-))) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140213 | 2009. április 5. 12:23 | ||||||||||||||||||
Újabb szerzeményem van, ami leküzdhetetlen kényszert okoz, hogy elújságoljam :-) A Vaterán bukkantam rá, 1959-es kiadás, azaz éppen fél évszázados :-) Az eBay-en szokásos ár töredékéért jutottam hozzá, még mindig dörzsölgetem a szemem, hogy igaz-e :-) Sőt, :-))) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140212 | 2009. április 3. 17:14 | ||||||||||||||||||
Ez a sorszámneves dolog a MiG-eknél is megvolt: a MiG-21bis pl. a 75-ös gyártmány volt, de a 69-es, a 74-es és több gyártmányjelzés is volt. :) (bocs, ha már tudtad.. :)) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140211 | 2009. április 3. 15:51 | ||||||||||||||||||
Találtam egy érdekes cikket is a neten, egy külföldi makettező sorstársunk gyönyörűen feltunningolt egy Plasticart Tu-114-est. Ő még a matricákat is újranyomtatta, mert a Plasticart még a festést is eltolta: ami a matricán piros, a valóságban kék volt, és fordítva. Ami viszont nem tetszik: nem értem, miért halványszürkére pingálta az utastér ablakait. Az egyébként gyönyörű makett így azokat az arizonai sivatagba kirakott, üzemképtelen repülőgépeket juttatja eszembe, amiknek alufóliával borították az ablakait, gondolom, hogy a fénytől védjék a belsejüket. Itt a link: www.modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140210 | 2009. április 3. 15:41 | ||||||||||||||||||
Újabb izgalmas projektbe fogtam. Naná, hogy 1:100-as NDK makett :-) Némi vigasz a moszkvai szétbarmolt Tu-114-es híre után: ma megérkezett az eBay-en vásárolt Playfix (Plasticart utód) Tu-20-as makettem. Ennek az alkatrészeivel végre nekiveselkedhetek rendbehozni a Tu-114-esemet, amit úgy raktam össze annakidején, ahogy a dobozban találtam, de a makett tervezői iszonyatosan elméretezték a szárnyait és a hajtóműgondolákat, ezért már régen érett a tervem, hogy élethűbbé varázsoljam. Ha sikerül, igyekszem a Tu-20-ast (más néven: Tu-95-öst) is kigazdálkodni valahogyan a maradékból. Érdekesség: a Tu-95-ös típus eredeti megnevezése lett volna Tu-20, ennek az emlékét őrzi a makett neve, de a gyári "95-ös típus" gyártmányjelzés a fejlesztés során annyira ráragadt, hogy végül ez lett a típusjele is. Ezek a gyári belső sorszámok a szovjet gyárakban igen elterjedtek voltak, pl. a nálunk Lada Samarának nevezett autót "Nyolcas modell" néven ismerték a Szovjetunióban. A "Hetes", ha jól emlékszem, a kockalámpás Lada volt. | |||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140209 | 2009. április 2. 20:27 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Továbbra is eladnám ezeket a matricáimat: 1:144 Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.) ultra.glo.be/daco/KSky25.html Avigraphics FP 4402 Delta Airlines B-767-300 1:144 1500Ft (Jelzések+ ablaksorok, stencilt nem tart.) Üdv, Tóth Gábor | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140208 | 2009. március 31. 22:25 | ||||||||||||||||||
Ez egyszerűen borzalom :-( Nagyon értünk itt a régióban a muzeális darabok megsemmisítéséhez. Amikor a Malév 4 Tupoljevjét (-LBI, -LBK, -LBP, -LCH) darabolták szét 1997-ben, egészen belebetegedtem. De hát maga a moszkvai VDNH sorsa is szimbolikus: 2003-ban már egy jókora bazárrá lényegült át a főépület a még meglévő Szovjetuniós-Lenines installáció mögött ami azért különösen pikáns, mert a rövidítés az egykor büszkén hangzó Népgazdaság Eredményeinek Kiállítását jelenti... Kijevben viszont jobb a helyzet: nyilvánossá lett a Zsuljanyi repülőtér hatalmas szabadtéri múzeuma, és a Kijevi Repülőmérnöki Egyetem főépülete előtt is megjelent egy An-26-os. | |||||||||||||||||||||
Newman | Adatlap | 140206 | 2009. március 31. 18:38 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! A Tu-114es sajnos nem az egyetlen, amit Moszkvában az utóbbi időben szétbarmoltak. Tavaly (talán a nyár vége felé) a VDNH parkban kiállított Tu-154est vágták szét. Itt a 154-es ötödik példányát lehetett szemügyre venni közelebbről egy Jak-42-es társaságában. A Jakkal nem tudom mi lehet, de a 154esnek biztosan vége... Szerencsére itt még időben jártunk... Üdv.: Péter | |||||||||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 140205 | 2009. március 31. 18:11 | ||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140204 | 2009. március 30. 23:20 | ||||||||||||||||||
Borzasztó ! ilyen nagy hibát elkövetni ! nincs is rá szó... | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140203 | 2009. március 30. 21:43 | ||||||||||||||||||
Szia Ati! Hát ez BOTRÁNY! Már ott is új szelek fújnak? Pedíg olyan szép állapotban volt Majdnem a HA-MOG is így sárt,de szerencsére túl nagy volt a közfelháborodás... :=_( | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140202 | 2009. március 30. 21:21 | ||||||||||||||||||
...és csak most látom, hogy mindez már 2,5 éve történt :-( 2003-2004-ben, amikor Moszkvában dolgoztam, többször is kimentem megmerítkezni a Tu-114-es aurájában - hát ennek immár örökre vége :-( A bánatér' kellett szétszedni... Még így, 25-30 évvel a nyugdíjazása után is olyan szép és méltóságteljes volt, az utastér-ajtók két emeletnyi magasságban... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140201 | 2009. március 30. 21:13 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Csak erős idegzetűeknek :-((( Borzalmas cikk linkje látható alul 3 képpel, aki jól akar aludni, az ne nézze meg. Arról szól, hogy a Moszkva-Domogyedovói repülőtér vezetése egyszercsak úgy gondolta, hogy nem mutat jól a termimáljuk előtt évtizedek óta kiállított, egykor világhírű és többszörös rekorder Tu-114-es pár megmaradt példányának egyike, és nekiestek szétdarabolni, hogy ócskavasként eladják :-((( Ekkora vandalizmust :-((( www.flightglobal.com/articles/2006/08/03/208269/pictures-one-of-last-remaining-examples-of-worlds-fastest-turboprop-tupolev-tu-114-broken-up-at.html | |||||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140200 | 2009. március 28. 21:25 | ||||||||||||||||||
Sziasztok .. (Péter , ment a privát mail) (Zozy , neked is küldöm mindjárt az uj számomat..) és köszönöm én is a sok értékes infot ! mindig tanulok valami ujat ! | |||||||||||||||||||||
airchive | Adatlap | 140199 | 2009. március 28. 21:16 | ||||||||||||||||||
Hali megint, most KislőcsöS-nek: Hát, ingadoztam, mint egy középparaszt a tagosításkor, és némi zavar uralkodott el rajtam, mert főtartóról én eddig egy szót sem hallottam. Ráadásul elpötyögtem a számot. Megnéztem a diáimat, amiken szeren- csére dátum is van. Tehát valahogy így lehettek itt a gépek: 90.3.20. N110BV 90.4.10. N107BV 90.9.28. N107BV 90.10.20.N110BV (hangárban buherálják) Tehát az N108BV sajttóhubba miatt törlendő! | |||||||||||||||||||||
airchive | Adatlap | 140198 | 2009. március 28. 20:59 | ||||||||||||||||||
Bocsánat, de belelendültem a történelembe, ahogy végiböngésztem egy-két más hozzászólást is. Kinyílt a csap... 1. Az Interflug nem két, hanem három A310-es spjázolt be összeomlása előtt (DDR-ABA, ABB és ABC) Egyetértek viszont azzal, hogy nagyon ocsmányra sikeredett a festésük. Annak idején láttam pár grafikai tervet, hát azok sem voltak éppen nagy durranásnak nevezhetőek. Vastag, meg vékony piros csík az ablak alatt, meg felett, piros berlini mackó a svancon, vagy ha éppen nem ez az egész vezérsík szép keletnémet zászlóra pingálva. Amikor az Interflugot a két német állam egybesülése után felszámolták, a Treuhand nevű németvagyonügynökség mind a három A310-est a hadseregnek adta el és a gépek így kerültek a Köln/Wahn-i székhelyű Luftwaffe Flugbereitschafthoz (Repülőkészenlét, vagy valami hasonló), ahol csodaszép B-707-eseket cseréltek le velük. Mind a három A310-es itt repül ma is, ebből egy különleges festéssel VIP gép. Járt Ferihegyen is vagy három éve), a többi elég unalmas szürke. A Flugbereitschaftnak ma hét, vagy nyolc A310-ese van, ebből kettő MEDAWAC/kórházgép a többi általános jellegű szállító/légiutántöltő gép teherajtóval, megerősített padlóval. Csak mellékesen említem, hogy vagy öt éve berlinben az ILA-n fecsegtem egy ezredessel az egyik kórház- gépen, aki elmondta, hogy a Flugbereitschaftnak még két teljes MEDEWAC felszerelése van, és ezeket 18 óra alatt bármelyik gépre fel tudják szerelni. 2. Schönefeld: A kiegészítések igazak, de egy-két emlék. Amikor 1976- ban megnyílt a repülőtér, a teraszra 0,50 (keletnémet) pfennigért le- hetett kimenni. Egy zsaru (párdon: a Volkspolizei = Népi rendőrség tag- ja) mindig kint állt, de sok vizet nem zavart, és tény, hogy senkinek sem néztek a zsebébe, és nem tapogatták végig. Lehetett fényképezni - ha sütött a nap, mindig ragyogóan tiszta idő volt, aminek diáim kifejezetten örültek. Éppen ezért dühít, ha a kezembe került a nagynevű japán spotter könyve, aki minden második korabeli Interflug képhez hozzábiggyeszti, miszerint ezt éppen élete kockáztatásával, titokban készítette a teraszról, mert a kemény keletnémet kémelháírítás, meg a Stasi. 3. HA-LIA, mármint Il-62M: Én történetesen nem tartom sem elhamarkodott- nak, sem átgondolatlannak az Il-62-es bérlését. Sőt! A történet úgy kezdő- dött, hogy a CSA-nál 1990-91-ben dúlt "a fessünk mindent másra" akció, és az OK-JBJ-t Pestre küldték átpingálásra. A gép már itt volt a nagy ak- cióra, amikor kettyent valakinek a Malévnél az agya, hogy a gépet a nyári szezonra wet-leasben (személyzet+karbantartás)béreljék japán charter utakhoz. Ennek oka meg az volt, hogy a Malév már megrendelte az 1992 májusában leszállítandó két B-767-200-ast, amelyekkel menetrend szerinti járatokat akartak nyitni Japánba is, lehetőleg Tokióba. Ettől viszont a japánok kaptak sikítófrászt, a tokiói repülőterek tőlzsúfolt- sága, meg slot-hiány miatt. Akkor állítólag 18 nagy légitársaság vára- kozott arra, hogy menetrend szerint mehessenek Tokióba, ráadásul minde- gyik már hosszabb ideje repült charter, vagy rendszeres chartert vala- melyik japán városba. Hasonló cselekedetet vártak a Malévtől is, és ez volt az oka a gép bérlésének. Más kérdés, hogy csak pár IT utat sikerült összehozniuk az akkori utazási irodáknak. Egyébként: Szerintem ez volt a legszebb fesétű Malév-gép, mármint az 1988-as festésmintával szerint. Ennél ugyanis végre találkozott Zsótér grafikus 45 fokos elképzelése (a vízszinteshez képest 45 fokban áll a három madártoll a farkon, meg az M-betű a törzsön) az Il-62-es tervezői koncepciójával. Ez üdítő ellentétben áll más repülőgéptípusokkal, ahol nem a szigorú grafikai terveknek megfelelően hozták össze a gépet. Hát ennyi mára. Ha még eszembe jut valami, nem ússzátok meg! | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140197 | 2009. március 28. 20:52 | ||||||||||||||||||
Köszönjük a sok értékes infót :D Akor ha jól értem az N107BV lett lecserélve a fötartó miatt az N108BV-re? | |||||||||||||||||||||
airchive | Adatlap | 140196 | 2009. március 28. 20:16 | ||||||||||||||||||
Akiket esetleg érdekel, néhány szösszenet a történelmi hűséghez: 1. Az ex Continental/Varig készletből a Buffalo-tól két B-707-es is volt Pesten, az N108BV és az N110BV. Van olyan képem, ahol a két gép egymás mellett áll. Egyébként valószínűleg gépcseréről volt csak szó, az egyik valamiért elment, és a másikkal pótolták. 2. A TNT-Malév vegyesvállalat volt, amelyben a Malév kisebbségi tulajdo- nos volt. A többségi egy ausztrál tulajdonú kiscsomag/gyorsposta/ integrátor jellegű intézmény volt, és már Budapesten is működött TNT néven. Ha jól emlékszem ez valamiféle Thomas National Transportnak volt a rövidítése. A TNT ekkorra már rendesen kiépítette európai csomag- küldő hálózatát és ehhez rendelt vagy húsz darab BAe-146QT (a QT egyébként a Quite Trader = csendes szállító rövidítése)típusú teherszállító repülőgépet. Ezekkel az éjszakai fuvarokat is le tudta gabalyítani, anélkül, hogy az őrületbe kergette volna a repülőterek környékén lakókat. Csak az ifjabbakkal közlöm, hogy ekkor álltunk a gengszterváltás előtt, és a TNT, meg a Malév sikeresen egymásra talált a közös vállalat létrehozásához. Az elképzelés az volt, hogy a TNT-Malév közösen üzemelteti a repülőgé- pet éjszakánként a TNT összeszedett holmijaival, a Malévtól bérbe vett pilótákkal és egyéb kiszolgálási szolgáltatásokkal, elfuvarozza Kölnbe, ahol a TNT európai átrakó központja volt és innen hajnalra haza- hozza a budapesti rendeltetésű cuccot. Ez a fele rendesen működött is a dolgonak, a gép általában Kölnbe repült esténként, de volt jó pár útja Lutonba is. Az ügy másik fele nem lett kerek. A közös vállalati szerző- dés értelmében ugyanis a terv részét képezte, hogy a nappal Ferihegyen ácsorgó repülőgépet viszont a Malév Cargo fogja bérelni a TNT-Malévtől saját árufuvarozásra. Ekkortájt már elfogyott a Malév utolsó Il-18-asa is, és elméletileg a BAe-146-os nagyszerűen megfelelt volna igényeinek. Elég kevés ilyen járat jött csak össze. Úgy hallottam annak idején, hogy előfordult egy nappali naposcsirke-fuvar során, hogy a púdernél is finomabb naposcsirke-por (lehet, hogy van ennek valami hivatalos neve is) mindent eltömített a repülőgépen amit csak lehetett. Hiába, a 146-os inkább hasonlított a schaffhauseni órákhoz, mint az Il-18-as. És megint csak egyébként: A BAe-146QT HA-TAB 1988. november 18-án este érkezett,néhány órával azelőtt, hogy (néhány órás késsel) megjött az első B-737-200-as, a HA-LEC is. Az egész 146-os TNT-flottában ez volt az egyetlen gép, amely erőteljesen (a farokfestéssel) utalt az üzemeltető légitársaságra. Az összes többinél a standard TNT-fes- tést alkalmazták és csak a gépek orrára nyaltak fel egy kisméretű légitársasági logót. Ez lett a HA-TAB sorsa is vagy két és fél évre rá, amikor modernizálták a TNT festését, és erre a gépre is csak egy kis- méretű - az 1988-as mintájú Malév emblémát kenték fel. És újabb egyébként: Nem akarok másnak a ..., így csak név nélkül jegyzem meg, hogy egyik makettező barátunk elég sokat hajtotta a típust capita- noként.Tudom, mert egyszer vele sikerült elhiénáznom magam Kölnbe. Lehet, hogy érez most némi késztetést egy-két emléke leírásához? | |||||||||||||||||||||
airchive | Adatlap | 140195 | 2009. március 28. 19:33 | ||||||||||||||||||
Szia Lapi! Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille | |||||||||||||||||||||
airchive | Adatlap | 140194 | 2009. március 28. 18:51 | ||||||||||||||||||
Szia Lapi! Sajna nincs meg semmi adatod, de ide írhatsz: airchive@freemail.hu Csak most olvastam jelentkezésed, mert hetek óta nem voltam fent a lapon, de ha hiszed, ha nem, van telepatika. Tegnap Ferihegyről jövet elslattyogtam az "üzemed" előtt, úgy 17.10 tájban, hátha ott vagy... Üdv. Zsille | |||||||||||||||||||||
Szabi77 | Adatlap | 140193 | 2009. március 28. 18:04 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Lehet valakit itt érdekel,van két eladó origi makettem, meg egy újraépítésre váró 1/100-as Being-727-esem! A 727-es nincs festve ahogy néztem a ragasztás könnyen eelengedi a két szárny már csak bele van tűzve!Futóművei nincsenek meg! Ha valakit érdekel valami dobjon egy mailt! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140192 | 2009. március 28. 17:38 | ||||||||||||||||||
Szia Tibcsi! Szerintem is az a festés lett volna a legszebb.Valójában meg így nézett ki: | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140191 | 2009. március 28. 13:06 | ||||||||||||||||||
A régi festés szerintem jobban áll az öreglánynak. :) De ez sem rossz. :) | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140190 | 2009. március 28. 12:57 | ||||||||||||||||||
Boeing | Adatlap | 140189 | 2009. március 28. 09:56 | ||||||||||||||||||
Az Airportal-on van is egy spotter túra leírás, amiben főleg a 707-esért utaztak Teheránba na meg azért, hogy repülhessenek vele. Ajánlom mindenkinek a figyelmébe! www.airportal.hu | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140188 | 2009. március 28. 07:19 | ||||||||||||||||||
Szép ez a 707-es. | |||||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140187 | 2009. március 28. 00:49 | ||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Ha érdekel megnézem milyen állapotban van, lehet beszélni róla!
Szia!